http://195.182.91.250/tais/tmp/80932b2e45ff44404591f2dd3c8ae68c/content_files/image001.jpg

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 20 d.  Nr. T-32(E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 punktu, 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 23 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2 dalies 6 punktu, 12 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2015 m. sausio 16 d. teikimą Nr. 3-9 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 19 d. sprendimo Nr. T-379(E) „Dėl piniginės socialinės paramos Kelmės rajono savivaldybės gyventojams skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo pakeitimo“, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr.T-379(E) „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kelmės rajono savivaldybės gyventojams skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Vaclovas Andrulis

 


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 20 d.

sprendimu Nr. T-32(E)

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos apraše (toliau – tvarkos aprašas) nustatyta piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarka:

1.1. prašymų-paraiškų priėmimas;

1.2. trūkstamų dokumentų pateikimas;

1.3. duomenų apie turtą pateikimas;

1.4. piniginės socialinės paramos skyrimas ir mokėjimas;

1.5. prašymus-paraiškas pateikusių asmenų informavimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo;

1.6. neteisėtai gautos ar išmokėtos piniginės socialinės paramos išskaičiavimas;

1.7. paskirtos, bet laiku neatsiimtos ir neišmokėtos piniginės socialinės paramos išmokėjimas;

1.8. pagrindai, kuriems esant socialinė pašalpa skiriama papildomai arba mažinama;

1.9. savivaldybės administracijos pareigos ir teisės, teikiant piniginę socialinę paramą.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas). Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis Įstatymu ir šiuo tvarkos aprašu.

4. Piniginės socialinės paramos rūšys nustatytos Įstatymo 5 straipsnyje.

5. Teisė į socialinę pašalpą reglamentuota Įstatymo 6 straipsnyje.

6. Teisė į kompensacijas reglamentuota Įstatymo 7 straipsnyje.

7. Sąlygos, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą, nustatytos Įstatymo 8 straipsnyje.

8. Socialinės pašalpos dydis reglamentuotas Įstatymo 9 straipsnyje.

9. Kompensacijų dydis reglamentuotas Įstatymo 11 straipsnyje.

10. Normatyvai kompensacijoms apskaičiuoti nustatyti Įstatymo 12 straipsnyje.

11. Valstybės remiamų pajamų dydžio taikymas reglamentuotas Įstatymo 13 straipsnyje.

12. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 5 skirsniu.

13. Piniginę socialinę paramą Kelmės rajono savivaldybė teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybės funkciją, kuri finansuojama iš savivaldybės biudžeto. Socialinei pašalpai administruoti skiriami 6 procentai metų pradžiai skirtų lėšų, iš jų 2,5 procento Socialinės paramos skyriui ir 3,5 procento seniūnijų specialistams socialiniam darbui ir seniūnijų specialistams. Kompensacijoms administruoti skiriami 4 procentai metų pradžiai skirtų lėšų, iš jų 2,5 procento Socialinės paramos skyriui ir 1,5 procento seniūnijų specialistams socialiniam darbui ir seniūnijų specialistams.

14. Nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai naudojamos Kelmės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

15. Socialinė pašalpa ir kompensacijos asmenims, patyrusiems socialinę riziką, skiriama ir teikiama pagal savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Socialinės paramos teikimo patyrusiems socialinę riziką asmenims tvarkos aprašą.

 

II. PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS

 

16. Dėl piniginės socialinės paramos vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Kelmės rajono savivaldybės teritorijoje arba nuomojantys Kelmės rajone būstą, arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kelmės rajono savivaldybėje, kreipiasi į savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius), jeigu gyvena Kelmės mieste, arba į seniūnijos specialistą socialiniam darbui ar seniūnijos specialistą, jei gyvena seniūnijoje.

17. Prašymas-paraiška piniginei socialinei paramai gauti pateikiamas iki einamojo mėnesio 20 dienos, kad sprendimas dėl paramos skyrimo būtų priimamas kreipimosi mėnesį.

18. Dokumentai, kurie reikalingi pateikti kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos, reglamentuojami Įstatymo 20 straipsnyje.

19. Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo prie prašymo-paraiškos, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, Socialinės paramos skyriui ar seniūnijai būtina pateikti šiuos papildomus dokumentus:

19.1. dokumentą, patvirtinantį aplinkybę, kad teisme yra nagrinėjama byla dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo;

19.2. teismo nutartį dėl išlaikymo vaikui (vaikams) priteisimo arba teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (vaikų) išlaikymo;

19.3. juridinių asmenų pažymą apie vaiko (vaikų) išlaikymui gaunamas (negaunamas) periodines išmokas (alimentus) arba kitų kompetentingų institucijų dokumentus, patvirtinančius išspręstą (sprendžiamą) vaiko (vaikų) materialinį išlaikymą, kai duomenų nėra valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose;

19.4. teismo sprendimą ar nutartį dėl asmens pripažinimo neveiksniu;

19.5. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos;

19.6. pažymą (pažymas) iš karinio vieneto, kuriame privalomosios pradinės tarnybos karys atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą;

19.7. kompetentingos institucijos pažymą (dokumentą) apie bausmės atlikimą, sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

19.8. kompetentingos institucijos dokumentą (dokumentus) apie formaliojo švietimo įstaigos dieninio skyriaus baigimą;

19.9. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą (pažymas) apie gydymo stacionare trukmę, nedarbingumo pažymėjimą, ar išrašą iš asmens sveikatos istorijos (forma Nr. 027/a);

19.10. valstybės ar savivaldybės finansuojamos įstaigos pažymą (pažymas) apie teikiamą išlaikymą;

19.11. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie tai, kad vaikui rekomenduojama nelankyti ugdymo ar mokymo įstaigos;

19.12. darbo sutartį, kai nustatytas ne visas darbo laikas pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) 146 straipsnio 1 dalį;

19.13. banko atsiskaitomosios sąskaitos numerį;

19.14. gyvenamųjų patalpų ir kito nekilnojamojo turto nuomos sutartį, registruotą viešajame registre;

19.15. dokumentą (pirkimo–pardavimo ar dovanojimo sutartį), patvirtinantį turto įsigijimą ar perleidimą;

19.16. pažymą apie įsiregistravimą kitos valstybės įdarbinimo tarnyboje;

19.17. pažymą, apie tai, kad vaikas nelanko ikimokyklinio ugdymo įstaigos, nes nėra vietų arba dėl to, kad bendrai gyvenantys asmenys gyvena kaimo vietovėje didesniu kaip trijų kilometrų atstumu nuo švietimo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ir savivaldybėje neteikiamos vaiko vežimo paslaugos;

19.18. paveldėjimo teisės pagal testamentą arba pagal įstatymą liudijimą;

19.19. dokumentą apie asmens turimas (neturimas) pinigines lėšas banke;

19.20. įsiskolinusieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų už karštą ir (ar) geriamąjį vandenį kompensacijų, turi pateikti sutartį dėl dalies skolos apmokėjimo, kas mėnesį grąžinant ne daugiau kaip 20 procentų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų, arba teismas yra priteisęs apmokėti skolą;

19.21. kitus tvarkos apraše neišvardytus dokumentus, turinčius įtakos piniginės socialinės paramos skyrimui.

20. Visi dokumentai turi būti pateikiami valstybine kalba. Reikalingų pateikti dokumentų sąrašas gali keistis Kelmės rajono savivaldybės administracijai sudarius sutartis su valstybės ar savivaldybės įmonėmis, institucijomis, įstaigomis ar organizacijomis dėl duomenų, esančių jų duomenų bazėje, apie asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, gavimo.

21. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms, seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai tikrina pateiktus dokumentus ir gali reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, papildomai apklausia asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą.

22. Pažymą apie bute ar name gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis išduoda seniūnijos.

 

III. TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

23. Trūkstami dokumentai ir duomenys piniginei socialinei paramai gauti pateikiami vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 6 dalimi.

 

IV. DUOMENŲ APIE TURTĄ PATEIKIMAS

 

24. Turto normatyvas piniginei socialinei paramai gauti nustatomas vadovaujantis Įstatymo 4 skirsnio nuostatomis.

25. Turto vertę nustato Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms, seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai, vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis. Jie įvertina:

25.1. iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų gaunamą informaciją apie prašymą-paraišką pateikusio vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų nuosavybės teise turimo turto vertę;

25.2. prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją apie prašymą-paraišką pateikusio vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų finansinį turtą.

 

 

V. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

26. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsniu.

27. Piniginė socialinė parama skiriama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kelmės rajono savivaldybėje ir faktiškai gyvenantiems Kelmės rajono savivaldybėje ar nuomojantiems būstą Kelmės rajono savivaldybėje. Piniginė socialinė parama skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

                28. Socialinės pašalpos skyrimas:

                28.1. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms, seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai, vadovaudamiesi Įstatymu ir Įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamiesi socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, nustato bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą, socialinės pašalpos teikimo laikotarpį, suveda duomenis apie šeimos gaunamas pajamas;

                28.2. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms patikrina suvestų duomenų teisingumą pagal prašyme-paraiškoje ir pažymoje pateiktus duomenis, naudodamiesi socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“ apskaičiuoja socialinės pašalpos dydį bei parengia sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo / neskyrimo, kurį pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas ir sprendimą parengęs Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas išmokoms.

29. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

29.1. pinigais už kiekvieną praėjusį mėnesį išmokant į gavėjų nurodytas sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar banko skyriuose arba išmokant per grynųjų pinigų išmokėjimo paslaugas teikiančią įstaigą einamojo mėnesio 11–18 d. pagal Socialinės paramos skyriaus sudarytus žiniaraščius;

29.2. nepinigine forma:

29.2.1. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti parduotuvėse;

29.2.2. maitinimo talonais, skirtais maitintis labdaros valgyklose;

29.2.3. paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

29.2.4. apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

29.2.5 apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir (ar) tuberkuliozės ligų išlaidas;

29.2.6. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

29.2.7. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmėmis ir kitomis vaikams būtinomis prekėmis;

29.2.8. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose ar dienos centruose;

29.2.9. sumokant už dokumentų sutvarkymą;

29.2.10. pavedant socialiniams darbuotojams darbui su socialinės rizikos grupės šeimomis ir vaikais dalyvauti perkant iš skiriamos socialinės pašalpos asmenims maisto produktus, drabužius ir kitas reikalingas prekes bei apmokant kitas reikalingas paslaugas;

29.3. pinigais ir (ar) nepinigine forma bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

29.4. pinigais ir (ar) nepinigine forma bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, gavus informaciją, kad asmenys socialinę pašalpą ir kompensacijas už kietąjį kurą naudoja ne pagal paskirtį (piktnaudžiauja alkoholiu, psichotropinėmis ar kt. medžiagomis), surašius buities tyrimo aktą, apsvarsčius seniūnijos Socialinės paramos klausimams spręsti komisijoje ir priėmus Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimą dėl socialinės pašalpos ir kietojo kuro kompensacijos skyrimo.

                30. Kompensacijų skyrimas:

30.1. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms ir seniūnijų socialiniai darbuotojai ar seniūnijų specialistai, priėmę būste deklaravusių ir (ar) būstą nuomojančių bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų prašymus-paraiškas ir kitus reikalingus dokumentus, nustato bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas. Vadovaudamasis Įstatymu ir Įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, Socialinės paramos skyrius apskaičiuoja bendrai gyvenančių šeimų arba vieno gyvenančio asmens vidutines pajamas, nustato kompensacijų teikimo laikotarpį;

                30.2. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms patikrina suvestų duomenų teisingumą pagal prašyme-paraiškoje ir pažymose pateiktus duomenis, naudodamiesi socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“ apskaičiuoja bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų, negaunančių socialinės pašalpos, pajamas, atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti ir parengia sprendimą dėl teisės į būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens kompensacijos, kurį pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas ir sprendimą parengęs Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas išmokoms.

31. Kompensacijos šildymo ir nešildymo sezono metu skiriamos 3 mėnesiams. Kai būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti naudojamos kietojo ir kitokio kuro rūšys, kompensacijos teikiamos nuo spalio 1 d. iki kitų metų kovo 31 d. ir skiriamos 3 mėnesiams.

32. Duomenys apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensaciją perduodami kompiuterinėse laikmenose uždarosios akcinės bendrovės „Litesko“ filialui „Kelmės šiluma“ du kartus per einamąjį mėnesį – 20 d. ir paskutinę mėnesio darbo dieną. Kompensacijų gavėjų sąrašai apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensaciją bendrijoms ir kitoms kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms išsiunčiamos kiekvieno mėnesio pirmąją darbo dieną.

33. Kompensacijų dydį pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas formas skaičiuoja paslaugas teikiančios įmonės.

34. Socialinės paramos skyrius suveda apskaičiuotų kompensacijų duomenis į socialinės apskaitos sistemą „Parama“.

35. Paslaugas teikiančios įmonės apskaičiuoja kompensacijas tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims ir tik tiems mėnesiams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, ir kompensacijos dalimi sumažina mokestį bei iki einamojo mėnesio 5 dienos išrašo paraiškas Socialinės paramos skyriui kompensacijoms apmokėti už praėjusį skaičiavimo mėnesį. Kompensacijų skaičiavimo duomenis uždaroji akcinė bendrovė „Litesko“ filialas „Kelmės šiluma“ kompiuteriniu būdu iki einamojo mėnesio 10 dienos perduoda informacinės sistemos administratoriui, kuris atlieka programinį duomenų patikrinimą, formuoja klaidų testavimo protokolus, patikrintus duomenis importuoja į socialinės apskaitos sistemą „Parama“. Socialinės paramos skyrius, gavęs popieriniu būdu pateiktus kitų paslaugas teikiančių įmonių kompensacijų gavėjų sąrašus, patikrina, ar kompensacijos apskaičiuotos tiems asmenims, kuriems buvo suteikta teisė, ar skaičiavimai atlikti pagal tas pajamas ir tam laikotarpiui, kurios buvo pateiktos skaičiuojančiai organizacijai, atsižvelgdamas į patikrinimo rezultatus, suveda patikrintus duomenis į apskaitos sistemą „Parama“ ir suderina gautų paraiškų iš organizacijų bendras sumas su bendromis sumomis, gautomis iš sistemos „Parama“. Patikrintas paraiškas perduoda Socialinės paramos skyriaus buhalteriui apmokėti.

36. Socialinės paramos skyrius kompensuojamų lėšų sumą perveda paslaugas teikiančioms įmonėms pagal jų pateiktas ir patikrintas paraiškas.

37. Socialinės paramos skyrius kompensacijų dydį apskaičiuoja, kai būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti naudojamos kietojo ir kitokio kuro rūšys (malkos ir durpės, malkos ir akmens anglis ir pan.). Taikomos Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatytos vidutinės kuro kainos.

                38. Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms patikrina suvestų duomenų teisingumą pagal prašyme-paraiškoje ir pažymose pateiktus duomenis, naudodamiesi socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“ apskaičiuoja bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų, negaunančių socialinės pašalpos, pajamas, atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti, atspausdina priedą, skirtą kompensacijoms apskaičiuoti, kai būstui šildyti naudojamas kietasis kuras, ir parengia sprendimus dėl teisės į būsto šildymo, karšto vandens kompensacijos ir šildymo išlaidų kompensacijos skyrimo, kurį pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas ir sprendimą parengęs Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas išmokoms.

39. Socialinės paramos skyrius apskaičiuotų kompensacijų, nustatytų tvarkos aprašo 38 punkte, sumas perveda į gavėjų nurodytas sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar banko skyriuose arba išmoka per grynųjų pinigų išmokėjimo paslaugas teikiančią įstaigą einamojo mėnesio 11–18 d. pagal Socialinės paramos skyriaus sudarytus žiniaraščius. Socialinės rizikos šeimoms kietojo kuro kompensacijos išmokamos pinigais, kontroliuojant socialiniam darbuotojui, dirbančiam su socialinės rizikos grupės šeimomis ir vaikais.  

40. Kompensacijos neskiriamos arba jų teikimas nutraukiamas:

40.1. bendrai gyvenantiems asmenims, vieniems gyvenantiems asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kelmės rajone;

40.2. būstą nuomojantiems asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos ir neįtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Lietuvos Respublikoje;

40.3. įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį vandenį bei karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie atsisako sudaryti sutartį dėl dalies įsiskolinimo padengimo, kas mėnesį grąžinant ne daugiau kaip 20 procentų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų;

40.4. įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie yra sudarę sutartis su paslaugų tiekėjais dėl įsiskolinimo grąžinimo, tačiau nevykdo sutartinių įsipareigojimų.

 

VI. PRAŠYMUS-PARAIŠKAS PATEIKUSIŲ ASMENŲ INFORMAVIMAS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO AR NESKYRIMO

 

41. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo arba neskyrimo yra informuojamas vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 6, 7, 8 dalimi.

 

VII. NETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠSKAIČIAVIMAS

42. Nustačius, kad piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, privalo grąžinti neteisėtai gautą visą pinigų sumą arba ją grąžinti dalimis vadovaujantis Įstatymo 26 straipsniu.

43. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos vadovaujantis Įstatymo 27 straipsniu.

 

VIII. PASKIRTOS, BET LAIKU NEATSIIMTOS IR NEIŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMAS

 

44. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama vadovaujantis Įstatymo 22 straipsnio 4 ir 5 dalimis.

 

IX. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT SOCIALINĖ PAŠALPA SKIRIAMA PAPILDOMAI ARBA MAŽINAMA

 

45. Pagrindai, kuriems esant socialinė pašalpa skiriama papildomai arba ji mažinama, reglamentuoti Įstatymo 10 straipsnyje.

 

X. SAVIVADYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

46. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą privalo:

46.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais – pagal savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Socialinės paramos teikimo patyrusiems socialinę riziką asmenims tvarkos aprašą. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

46.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu;

46.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijos 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą, iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

46.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijos ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

46.5. kompensacijas vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą reikalavimą;

46.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo;

46.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslėpti, Socialinės paramos skyrius privalo reikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

46.8. pagal gautus piniginės socialinės paramos prašymus-paraiškas Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms ir seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai privalo tikrinti asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

47. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

47.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra Įstatymo nustatyta tvarka ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti. Visuomenei naudingos veiklos trukmę nustato Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms ir seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai. Visuomenei naudingos veiklos atlikimo laiką nustato visuomenei naudingos veiklos organizatorius. Visuomenei naudingų darbų veiklos trukmė proporcinga piniginės socialinės paramos dydžiui. Viena valanda visuomenei naudingų darbų atitinka 7,24 Eur išmokėtos piniginės socialinės paramos dydžio;

47.2. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jų teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

47.3. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis;

47.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

47.5. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki šios pareigos bus įvykdytos;

47.6. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis banke ar kredito įstaigoje viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

47.7. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

47.8. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimas darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

47.9. 12 mėnesių neteikti piniginės socialinės paramos ar 12 mėnesių nutraukti jos mokėjimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

47.10. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja.

48. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijai suteikiama teisė rekomenduoti skirti piniginę socialinę paramą:

48.1. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas. Piniginė socialinė parama skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu;

48.2. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas. Piniginė socialinė parama skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu;

48.3. skirti piniginę socialinę paramą vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių). Piniginė socialinė parama skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu;

48.4. pateikus pateisinamus dokumentus, skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų. Būsto šildymo išlaidų kompensacija skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu;

48.5. skirti socialinę pašalpą ir kompensaciją, asmenims, kuriems nustatytas 45-55 procentų darbingumo lygis ir asmuo sunkiai serga (onkologine liga ar kt.). Asmuo pateikia išrašą iš asmens sveikatos istorijos (forma Nr. 027/a). Piniginė socialinė parama skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

49. Kilus pagrįstų įtarimų Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai išmokoms ir seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai turi teisę papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą.

 

XI. SENIŪNIJŲ SOCIALINĖS PARAMOS KLAUSIMAMS SPRĘSTI KOMISIJŲ SUDARYMAS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

50. Seniūnai sudaro socialinės paramos klausimams spręsti komisijas (toliau – Komisija), į kurių sudėtį įtraukia bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis. Apie numatomą sudaryti Komisiją, jos tikslus seniūnas skelbia viešai, nurodydamas terminą, iki kurio priimami piliečių ir organizacijų siūlymai dėl Komisijos narių kandidatūrų. Kandidatus į Komisiją seniūnui gali siūlyti bet kuris savivaldybės teritorijos nuolatinis gyventojas. Tokie gyventojų siūlymai pateikiami raštu.

Pasibaigus siūlymų terminui, visų kandidatų į Komisiją pavardės gali būti skelbiamos viešai, nurodant naują terminą, iki kurio priimami atsiliepimai (rekomendacijos) apie Komisijos narių kandidatūras. Atsiliepimus (rekomendacijas) iš piliečių, bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės, ir (ar) seniūnaičių priima seniūnija. Pasibaigus nustatytam terminui, seniūnai sudaro Komisijas ir teikia tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui. Komisijos sudėtis, darbo vieta ir laikas skelbiami viešai. Kiekvienas suinteresuotas savivaldybės teritorijos gyventojas turi teisę kreiptis į Komisiją su pasiūlymais ir pastabomis.

51. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina Komisijos veiklos nuostatus.

52. Komisija, vadovaudamasi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktais bei kita turima informacija, svarsto klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ir sustabdymo.

53. Socialinės pašalpos gavėjai, išskyrus šalpos pensijos gavėjus, gaunančius senatvės pensiją ir jeigu jų šeimoje nėra darbingų asmenų, kviečiami į Komisijos posėdį. Kompensacijų gavėjai kviečiami į Komisijos posėdį, jeigu buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte yra išvada, rekomenduojanti kviesti kompensacijos gavėją į Komisijos posėdį. Neatvykus į Komisijos posėdį be pateisinamos priežasties piniginė socialinė parama neskiriama.

54. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

54.1. svarstyti gyventojų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo;

54.2. siūlyti laikinai sustabdyti ar nutraukti socialinės paramos teikimą, jei paaiškėja, kad paramos gavėjas pateikė klaidingus duomenis, reikalingus paramai gauti, panaudoja gautą paramą ne pagal paskirtį, dirba nelegaliai ir gauna neoficialias pajamas bei kitais atvejais;

54.3. siūlyti skirti vienkartinę piniginę socialinę paramą. Vienkartinė piniginė socialinė parama nepasiturintiems Kelmės rajono gyventojams skiriama ir teikiama pagal savivaldybės tarybos patvirtintą tvarkos aprašą;

54.4. skatinti piniginės socialinės paramos prašytojų iniciatyvumą ir atsakomybę.

55. Komisijos pareigos:

55.1. Komisijos nariai gautą ar surinktą informaciją apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį laiko konfidencialia;

55.2. Komisijos nariai prieš pradėdami Komisijos darbą pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus.

56. Seniūnijų komisijos pateikia Socialinės paramos skyriui rekomendacijas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, nutraukimą ar sustabdymą iki einamojo mėnesio 23 d.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Siekiant įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Socialinės paramos skyriaus darbuotojai ir seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai, gavę informaciją iš įvairių šaltinių apie nepagrįstai gaunamą ar naudojamą socialinę paramą, tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą.

58. Piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teisės į piniginę socialinę paramą užtikrinimas:

58.1. jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia;

58.2. sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

59. Socialinės paramos skyriaus darbuotojai ir seniūnijų specialistai socialiniam darbui ar seniūnijų specialistai atsako už teisingą Kelmės miesto ir rajono gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, sąrašų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas kompensacijoms skaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis.

60. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą.

61. Tvarkos aprašas keičiamas savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

____________________