ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ANYKŠČIŲ R. DEBEIKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. sausio 25 d. Nr. 1-TS-19

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos 2017 m. gruodžio 5 d. raštą Nr. S-101 „Dėl mokyklos nuostatų pakeitimo“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1.   Patvirtinti Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2.   Įgalioti Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos direktorę Inaidą Komarovą  pasirašyti ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatus Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr.TS-379 „Dėl Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.

 

 

 

Meras                                                                                                               Kęstutis Tubis

 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2018 m. sausio 25 d.

sprendimu Nr. 1-TS-19

 

PRITARTA

Anykščių r. Debeikių

pagrindinės mokyklos tarybos

2017 m. lapkričio 30 d. nutarimu

(protokolo Nr. D-6)

 

 

ANYKŠČIŲ R. DEBEIKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos (toliau - Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokinių priėmimą, išvykimą ar perėjimą į kitas mokyklas, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.  Mokyklos oficialus pavadinimas – Anykščių r. Debeikių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Anykščių r. Debeikių pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190047591.

3Mokyklos įsteigimo metai – 1887 m. rugsėjo 1 d. (remiantis kraštotyrine medžiaga ir Anykščių rajono Valdybos 1994 m. gruodžio 29 d. potvarkiu Nr. 377 p-v). Nuo 1952 m. iki 2001 m. – Anykščių rajono Debeikių vidurinė mokykla. Nuo 2001 m. rugsėjo 1 d. – Anykščių rajono Debeikių pagrindinė mokykla.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga, priklausomybė – savivaldybės įstaiga.

5. Mokyklos savininkas – Anykščių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 188774637, J. Biliūno g. 23, LT-29111, Anykščiai.

6. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Anykščių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), vykdanti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtas funkcijas ir įgaliojimus.

7. Savivaldybės tarybos kompetencija:

7.1. tvirtina Mokyklos Nuostatus;

7.2. nustato mokinių priėmimo į Mokyklą tvarką;

7.3. skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos direktorių;

7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;

7.5. priima sprendimą dėl Mokyklos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

7.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

7.7. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Mokyklos buveinė – J. Biliūno g. 46, Debeikių mst., LT-29371, Anykščių r. sav.

9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla.

12. Mokymo kalba – lietuvių.

13. Mokymosi proceso organizavimo formos ir būdai: grupinis, pavienis, kasdienis ir savarankiškas.

14. Mokykla vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas.

15. Mokykla išduoda Pradinio išsilavinimo pažymėjimus, Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus.

16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką.

17. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas.

19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys pagal galiojantį Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos generalinio direktoriaus:

19.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

19.2. kitos veiklos rūšys:

19.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

19.2.2.priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

19.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

19.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

19.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

19.2.6.              kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

19.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

20.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

20.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

20.4. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

20.5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

20.6. sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11.

21. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą, lyderystei.

22. Mokyklos veiklos uždaviniai:

22.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinį išsilavinimą;

22.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

22.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

22.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

23. Mokyklos pagrindinės funkcijos:

23.1. vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

23.2. rengia pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

23.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

23.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.5. išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

23.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaikų minimalios priežiūros priemones;

23.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

23.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, kursus, būrelius, stovyklas, ekskursijas, pailgintos dienos grupę ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

23.10. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti profesines kompetencijas;

23.11.užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymo(si) ir darbo aplinką;

23.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

23.13. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

23.14. organizuoja ir vykdo mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos;

23.15. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą;

23.16. kuria Mokyklą kaip vietos bendruomenės židinį;

23.17. sudaro sąlygas kiekvienam vaikui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendina pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;

23.18. draudžia bet kokią smurto formą, nukreiptą tarp bendruomenės narių;

23.19. atlieka Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

23.20. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

23.21.  inicijuoja, kuria ir dalyvauja švietimo paslaugas plėtojančiuose projektuose;

23.22.  priima savanorius ir studentus praktikai atlikti teisės aktų nustatyta tvarka;

23.23.  atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

24.  Mokykla, įgyvendindama tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

24.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

24.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

24.4.    vykdyti šalies ir tarptautinius projektus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.5.    įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

24.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

24.7. netinkamai besielgiantiems mokiniams taikyti poveikio priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

24.8.    naudotis kitomis teisėmis, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

25. Mokyklos pareigos:

25.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.2. užtikrinti kokybišką švietimo programų vykdymą;

25.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei, viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą;

25.4. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą, sutartų įsipareigojimų vykdymą;

25.5. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

25.6. sudaryti higienos normą atitinkančias ugdymo sąlygas;

25.7. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

26. Mokytojų, mokinių, tėvų (rūpintojų, globėjų) teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

 

27. Mokyklos veiklos organizavimo pagrindas:

27.1. Mokyklos strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;

27.2. Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;

27.3. Mokyklos ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir kuris yra suderintas su Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, patvirtintas Mokyklos direktoriaus;

27.4. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programos, parengtos teisės aktų nustatyta tvarka, patvirtintos Mokyklos direktoriaus;

27.5. Mokyklos direktoriaus patvirtinti teisės aktai (tvarkos, aprašai, taisyklės, reglamentai, ir pan.).

28. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai.

29. Direktorius:

29.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui;

29.2. vadovauja rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje priemonių įgyvendinimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

29.3. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos tikslų, veiklos programų ir atliekamų nustatytų funkcijų įgyvendinimui;

29.4. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, skatina juos, skiria drausmines nuobaudas;

29.5. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.6. priima mokinius į Mokyklą Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

29.7. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

29.8. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;

29.9. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;

29.10. organizuoja Mokyklos darbo tvarkos taisyklių projekto rengimą, svarstymą ir suderinęs su Mokyklos taryba, jas tvirtina;

29.11. tvirtina mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašą; rūpinasi Mokyklos palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius, užtikrina sprendimų priėmimo skaidrumą;

29.12. užtikrina Mokyklos nusistatytų etikos normų laikymąsi;

29.13. kuria saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

29.14. organizuoja ugdymo pasiekimų patikrinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.15. inicijuoja Mokyklos veikos įsivertinimo vykdymą;

29.16. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

29.17. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas bei darbo grupes, Mokyklos vardu mokymo ir kitas sutartis;

29.18. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.19. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

29.20. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

29.21. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams, užtikrina galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

29.22. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.23. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), organizuoja tėvų pedagoginį švietimą, bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui, Mokyklai teikiančiomis įstaigomis;

29.24. palaiko ryšius su Vaiko teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene, inicijuoja socialinės partnerystės tinklo kūrimą;

29.25. atstovauja Mokyklai kitose institucijose, rūpinasi tarptautiniais Mokyklos ryšiais;

29.26. kontroliuoja, kaip laikomasi darbų ir civilinės saugos reikalavimų;

29.27. organizuoja informacijos apie Mokyklą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, mokyklos veiklos įsivertinimo rezultatus, mokyklos pasiekimus, tradicijas ir pan.) rengimą ir skelbimą;

29.28. užtikrina, kad Mokyklos teritorijoje nebūtų vartojamas tabakas, alkoholis, narkotinės, psichotropinės ir kitos psichoaktyvios medžiagos, nebūtų jomis prekiaujama bei platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kiti leidiniai;

29.29. tvirtina mokinių elgesio taisykles, nustatančias mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

29.30. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų numatyta tvarka;

29.31. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kuris patyrė smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;

29.32. gali skirti mokiniui už elgesio normų pažeidimą drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

29.33. gali kreiptis Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatyta tvarka į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

29.34. vykdo kitas teisės aktuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

29.35. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

30. Direktoriui nesant Mokykloje, sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.

31. Mokykloje veikia metodinė grupė.

32. Metodinė grupė:

32.1. metodinę grupę sudaro socialinis pedagogas ir po vieną mokytoją iš: ikimokyklinio ugdymo grupės pedagogų, iš 1–4 klasių mokytojų, iš gamtos mokslų dalykų mokytojų, iš kalbų mokytojų, socialinių mokslų mokytojų, iš menų dalykų mokytojų ir klasių auklėtojų;

32.2. metodinės grupės pirmininkas išrenkamas atviru balsavimu pirmo posėdžio metu dvejiems metams, balsų dauguma. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 metodinės grupės narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas. Posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per trimestrą.

33. Metodinės grupės funkcijos:

33.1. dalyvauja kuriant mokyklos strateginį planą, metinį veiklos planą;

33.2. planuoja ir organizuoja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo seminarus, konferencijas, diegia naujoves;

33.3. koordinuoja stažuotės vadovų paskyrimą jaunesniems ar pirmus metus mokykloje dirbantiems specialistams;

33.4. pritaria mokytojų parengtoms dalykų, dalykų modulių ir neformaliojo ugdymo programoms, mokomųjų dalykų ilgalaikiams planams, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi;

33.5. rengia mokytojų darbo vertinimo kriterijus ir metodiką, organizuoja mokytojų savo darbo įsivertinimą ir įvertinimą;

33.6. sistemina, analizuoja surinktą informaciją, nagrinėjančią ugdymo procesą ir teikia siūlymus kitoms savivaldos institucijoms;

33.7. teikia siūlymus rengiant Mokyklos ugdymo planą;

33.8. teikia siūlymus svarstant mokytojų pamokų krūvį;

33.9. teikia siūlymus užsakant vadovėlius, literatūrą, mokymo priemones;

33.10. rūpinasi gerosios patirties sklaida, mokytojų bendradarbiavimu;

33.11. atsako už priemonių parinkimą ugdymo kokybei gerinti;

33.12. inicijuoja renginių, konkursų, varžybų organizavimą, dalyvavimą projektuose;

33.13. bendradarbiauja organizuoja mokytojų informacinių gebėjimų ugdymą, planuoja ir vykdo mokinių projektinę veiklą;

33.14. teikia siūlymus mokytojų tarybai, mokyklos tarybai ugdymo proceso tobulinimo klausimais ir atsiskaito už atliktą darbą mokytojų tarybai;

33.15. vykdo skubius ir trumpalaikius Mokyklos administracijos įpareigojimus, susijusius su ugdymo proceso organizavimu;

33.16. metodinės grupės veiklą kuruoja direktorius.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų, daranti įtaką svarbiausiems Mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti, atliekanti visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.

35. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Mokyklos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai:

35.1. Taryba renkama 2 metų kadencijai, kurios metu gali būti pakeičiami mokinių atstovai, kurie baigė mokyklą ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko mokykloje;

35.2. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybos sudėtyje 10 asmenų (3 mokiniai, 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas. Mokyklos tarybos nuostatus, suderinęs su Taryba, tvirtina Mokyklos direktorius;

35.3. mokinius į Tarybą iš 5–10 klasių renka mokinių susirinkimas, kuriame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokinių, atviru balsavimu, balsų dauguma iš klasių deleguotų 1–2 mokinių;

35.4. mokytojai renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma;

35.5. tėvus (globėjus, rūpintojus), nedirbančius mokykloje, išrenka susirinkimas iš klasių deleguotų tėvų, atviru balsavimu, balsų dauguma;

35.6. vietos bendruomenės atstovus deleguoja seniūnaičių sueiga, Tarybos pirmininką atviru balsavimu, balsų daugumą renka Tarybos nariai;

35.7. Tarybos pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius išrenkamas pirmame Tarybos posėdyje atviru balsavimu. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau 2/3 visų jos narių. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus, prireikus, gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis;

35.8. nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo;

35.9. į posėdžius gali būti kviečiamas direktorius, kiti su svarstomu klausimu susiję savivaldos institucijų ar bendruomenės nariai.

36. Mokyklos Tarybos kompetencijos:

36.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

36.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniui veiklos planui, ugdymo planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;

36.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

36.4. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

36.5. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ir Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

36.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;

36.7. vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės tarybai;

36.8. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

36.9. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

36.10. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, jo galimybes, inicijuoja naujas bendradarbiavimo formas;

36.11. analizuoja Mokyklos ūkinę, finansinę veiklą;

36.12. talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

36.13. skiria tėvų atstovus į mokytojų atestavimo komisiją;

36.14. vykstant konkursui į Mokyklos direktoriaus pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;

36.15. turi teisę gauti informaciją apie visą Mokyklos veiklą;

36.16. turi teisę sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ir teisingumą ištirs kompetentingos institucijos;

36.17. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

37. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

38. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendruomenės ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojai ugdymui, Mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, socialinis pedagogas, ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

38.1. Mokytojų tarybai vadovauja ir posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma;

38.2. posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.

39. Mokytojų taryba:

39.1. priima sprendimus dėl Mokyklos veiklos, ugdymo planų, derina ugdymo turinį ir metodus su Mokyklos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;

39.2. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

39.3. aptaria pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikius ir galimybes;

39.4. atviru balsavimu renka mokytojus į Mokyklos tarybą, į Mokyklos mokytojų atestacijos komisiją;

39.5. inicijuoja Mokyklos kaitos procesus;

39.6. dalyvauja planuojant Mokyklos veiklą;

39.7. formuoja ir koreguoja Mokyklos veiklos tikslus ir uždavinius, teikia siūlymus veiklos tobulinimui;

39.8. svarsto ugdymo programų įgyvendinimą, ugdymo(si) rezultatus;

39.9. analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus; jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;

39.10. analizuoja mokinių mokymosi krūvius;

39.11. analizuoja mokinių pamokų lankomumą, svarsto Mokyklos nelankymo priežastis;

39.12. analizuoja nepažangumo priežastis ir teikia siūlymus pažangumo gerinimui;

39.13. svarsto ir priima nutarimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

39.14. analizuoja neformaliojo ugdymo organizavimą ir teikia siūlymus jo tobulinimui;

39.15. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų metodinės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;

39.16. teikia siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;

39.17. svarsto mokytojų pedagoginio darbo krūvius;

39.18. vertina Mokyklos vadovo veiklą;

39.19. analizuoja, kaip Mokykla vykdo veiklos ir ugdymo planus;

39.20. svarsto Mokyklos ugdymo planą.

40. Mokytojų taryba turi teisę gauti iš Mokyklos administracijos visą informaciją apie Mokyklos veiklą.

41. Mokytojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti kitų Mokyklos savivaldos institucijų veikloje.

42. Seniūnų taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios veiklą reglamentuoja direktoriaus patvirtinti ir su Mokyklos taryba suderinti seniūnų tarybos nuostatai. Seniūnų tarybą sudaro 5–10 klasėse balsų dauguma išrinkti klasių seniūnai. Seniūnų tarybai vadovauja seniūnų tarybos (posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių) atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas seniūnų tarybos pirmininkas.

43. Seniūnų taryba:

43.1. svarsto mokiniams aktualius klausimus, mokinių elgesio taisykles, teikia siūlymus Mokyklos administracijai;

43.2. tiria mokinių interesus ir poreikius, teikia siūlymus dėl vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

43.3. dalyvauja planuojant ir organizuojant Mokyklos renginius, kuria ir puoselėja Mokyklos tradicijas;

43.4. teikia siūlymus dėl Mokyklos veiklos plano ir ugdymo plano;

43.5. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Mokykloje, padeda vykdyti prevencines programas;

43.6. svarsto mokinių teisių gynimo klausimus Mokykloje ir už jos ribų;

43.7. inicijuoja projektų rengimą;

43.8. už savo veiklą atsiskaito visuotiniame mokinių susirinkime vieną kartą per mokslo metus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

44. Mokyklos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš darbo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo apmokėjimo tvarką mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.               

45. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo ir veiklos sudėtingumo.

46. Pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto darbo užmokestis priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.

47. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, pedagogo, pagalbos mokiniui specialisto ir kito ugdymo procese dalyvaujančio darbuotojo darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos  Seimas.

48. Direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui vadybinės kvalifikacinės kategorijos nustatomos ir šių asmenų veiklos atitikties įgytai kvalifikacinei kategorijai vertinimas atliekamas kas penkeri metai, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

49. Mokykla valdo, naudoja ir disponuoja Savivaldybės tarybos patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą Lietuvos Respublikos įstatymų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

50. Mokyklos lėšos:

50.1. valstybės ir savivaldybės biudžeto asignavimai, kuriais disponuojama pagal patvirtintą sąmatą teisės aktų nustatyta tvarka;

50.2. kitos teisėtu būdu gautos pajamos.

51. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Mokyklos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Mokyklos veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolierius. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

53. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Mokykla turi interneto svetainę https://debeikiai.jimdo.com/.

55. Mokykla skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Mokyklos veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos interneto svetainėje, respublikiniame dienraštyje, vietinėje spaudoje.

56. Mokyklos Nuostatų keitimą, papildymą inicijuoja Savivaldybės taryba, Mokyklos direktorius ar Mokyklos taryba. Pakeistus Nuostatus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba, pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti Nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.

57. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

Įgaliotas asmuo

 

_______________

(parašas)

 

_______________

(vardas, pavardė)

 

_______________________