RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS

TEIKIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 22 d. Nr. T-945

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsniu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams 2014 m. gruodžio 2 d.  įstatymo 4, 8, 10, 12, 1 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikyti netekusiais galios:

2.1. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą, patvirtintą Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014-02-13 sprendimo Nr. T- 688  1 punktu.

2.2. Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014-10-09 sprendimą Nr. T-873 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2014-02-13 sprendimu Nr. T-688, pakeitimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                          Darius Brazys


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2015-01-22

sprendimu Nr. T-945

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Radviliškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos rūšis, teises į šią paramą, sąlygas teisei į šią paramą, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, piniginės socialinės paramos dydžius, turto vertės normatyvus, pajamų apskaičiavimą piniginei socialinei paramai gauti, kreipimosi dėl šios paramos gavimo tvarką, piniginės socialinės paramos skyrimą ir teikimą, Savivaldybės ir kitų suinteresuotų asmenų teises ir pareigas teikiant piniginę socialinę paramą, duomenų ir informacijos teikimą, neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimą, atsakomybės ir kontrolės tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Radviliškio rajono savivaldybėje, kurių duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, o neturinčių gyvenamosios vietos – apie savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena, yra įrašyti į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą.

3. Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatomis (toliau – Įstatymas) ir šiuo Aprašu. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose piniginę socialinę paramą, vartojamas sąvokas.

4. Piniginė socialinė parama finansuojama iš Savivaldybės biudžeto lėšų.         

5. Kreditas ir palūkanos, paimti daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), apmokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų, vadovaujantis Radviliškio rajono savivaldybės tarybos patvirtinta Lėšų piniginei socialinei paramai Radviliškio rajono savivaldybėje nustatymo metodika.

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS RŪŠYS IR TEISĖ Į ŠIĄ PARAMĄ

 

6. Piniginės socialinės paramos rūšys nustatytos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams 5 straipsnyje.

7. Teisė į socialinę pašalpą reglamentuota Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams 6 straipsnyje.

8. Teisė į kompensacijas reglamentuota Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams 7 straipsnyje.

 

III. SĄLYGOS TEISEI Į PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ NUSTATYTI

 

9. Sąlygos, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą, nustatytos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnyje.

 

IV. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS DYDIS

 

10. Socialinės pašalpos dydis reglamentuotas Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 9 straipsnyje.

11. Pagrindai, kuriems esant socialinė pašalpa skiriama papildomai arba ji mažinama, reglamentuoti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 10 straipsnyje.

12. Kompensacijų dydis reglamentuotas Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 11 straipsnyje.

13. Normatyvai kompensacijoms apskaičiuoti nustatyti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 12 straipsnyje.

14. Valstybės remiamų pajamų dydžio taikymas reglamentuotas Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 13 straipsnyje.

 

V. TURTO VERTĖS NORMATYVO PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI NUSTATYMAS

 

15. Turto normatyvas piniginei socialinei paramai gauti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 skirsnio nuostatomis.

 

VIPAJAMŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

16. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 5 skirsniu.

 

VII. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

17. Kreipimasis dėl piniginės socialinės paramos:

17.1. Dėl piniginės socialinės paramos šeima ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją arba savivaldybės, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, administraciją, o jei šeima ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gyvenamosios vietos neturi – savivaldybės, kurios teritorijoje jie gyvena, administraciją.

17.2. Radviliškio miesto gyventojų prašymus priima Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, o rajono gyventojų prašymus priima jų deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnija.

17.3. Prašymai dėl būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos už nuomojamą būstą priimami Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriuje ar seniūnijoje, kurioje būstas nuomojamas.

17.4. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo be nuolatinės gyvenamosios vietos, kurie savo gyvenamąją vietą deklaruoja Radviliškio rajono savivaldybėje, dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi pagal savo faktinę gyvenamąją vietą.

17.5. Radviliškio rajono savivaldybės gyventojai, kurių deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine gyvenamąja vieta, dėl piniginės socialinės paramos gali kreiptis pagal savo faktinę gyvenamąją vietą.

17.6. Dokumentus, kurie reikalingi pateikti kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos, reglamentuoja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos įstatymo 20 straipsnis. 

 

VIII. Socialinės piniginės paramos skyrimas

 

18. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 21 straipsniu.

 

IX. Piniginės socialinės paramos teikimas

 

19. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

19.1. pinigais, pasirenkant mokėjimo būdą pačiam socialinės pašalpos gavėjui:

19.1.1. pervedant į pašalpos gavėjo asmeninę sąskaitą banke;

19.1.2. išmokant socialinę pašalpą kasoje.

19.2. nepinigine forma socialinės pašalpos gavėjams, patyrusiems socialinę riziką:

19.2.1. socialinėmis kortelėmis;

19.2.2. apmokant vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas;

19.2.3. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

19.2.4. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas;

19.2.5. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms.

19.3. Pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, ir nepinigine forma socialinė pašalpa teikiama, kontroliuojant jos panaudojimą socialiniam darbuotojui, dirbančiam su socialinės rizikos šeimomis.

20. Kompensacijos gali būti teikiamos:

20.1. pinigais;

20.2. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

20.3. bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, pateikus darbuotojo, dirbančio su socialinės rizikos asmenimis, ir (ar) Socialinės paramos teikimo tarybos rekomendacijas, kompensacija už kieto kuro įsigijimo išlaidas mokama bendra šiame Apraše nustatyta tvarka arba pervedant šią kompensaciją pagal asmens pateiktą sąskaitą-faktūrą į nurodytą įmonės, parduodančios kurą, sąskaitą. Kai lieka nepanaudota mažesnė negu 14,48 Eur kompensacijos dalis, ji išmokama pačiam paramos gavėjui.

 

X. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

21. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

21.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

21.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

21.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

21.4. Savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

21.5. sudaryti rajono Savivaldybės administracijos ir seniūnijų socialiniams darbuotojams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

21.6. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje.

 

XISAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

22. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo:

22.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais – savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

22.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti šio Aprašo 20.2 ir 20.3 punktuose nustatytu būdu;

22.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, skirti nepinigine forma, o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

22.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

22.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 22 straipsnio 2 dalyje nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą reikalavimą;

22.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo;

22.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslėpti, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

22.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

23. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

23.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams nustatyta tvarka arba gaunančius piniginę socialinę paramą, nustatyta šio Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka, ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti. Visuomenei naudingos veiklos trukmę nustato Socialinės paramos skyriaus socialinių išmokų specialistai ir socialinio darbo organizatoriai. Visuomenei naudingos veiklos atlikimo laiką nustato visuomenei naudingos veiklos organizatorius. Visuomenei naudingos veiklos trukmė proporcinga piniginės socialinės paramos dydžiui. Viena visuomenei naudingos veiklos valanda įvertinama 2,53 Eur.

23.2. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio Aprašo 21.2 ir (ar)  21.3 punktuose nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

 

23.3. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo šio Aprašo 21.2 ir (ar) 21.3 punktuose nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta arba yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis;

23.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo minėto įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, socialinę pašalpą skirti nepinigine forma, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

23.5. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo minėto įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki šios pareigos bus įvykdytos;

23.6. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą (išskyrus atvejus, kai sprendimą dėl piniginės socialinės paramos teikimo priima Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems gyventojams Radviliškio rajono savivaldybės sprendimu komisija);

23.7. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnyje 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

23.86 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

23.9. 12 mėnesių neteikti piniginės socialinės paramos ar 12 mėnesių nutraukti jos mokėjimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje;

23.10. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

23.11. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

 

23.12. vadovaudamasi Radviliškio rajono savivaldybės tarybos patvirtintu Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo tikrinimo tvarkos aprašu, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

23.13. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens kas 3 mėnesius iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

23.14. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje Socialinės paramos teikimo tarybos veikloje, svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos teikimo.

24. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir atsižvelgus į Socialinės paramos teikimo tarybos rekomendacijas, Savivaldybės administracijai suteikiama teisė:

24.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka minėto įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punktuose nustatytų reikalavimų;

24.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka  Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 11 straipsnyje  nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytų reikalavimų;

24.3. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą ir (ar) kompensuoti didesnę būsto šildymo išlaidų dalį, negu nustatyta šio įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkte ir 11 straipsnio 1 dalies 1 punkte, bet ne didesnę kaip 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų ir valstybės remiamų pajamų bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui dydžio;

24.4. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

24.5. skirti socialinę pašalpą ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;    

24.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

24.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 7 straipsnio 5 punkte nustatytų reikalavimų;

24.9. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatyta tvarka;

24.10.  nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

24.11. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

25. Piniginės socialinės paramos teikimą šio Aprašo 24 punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais svarsto Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems gyventojams Radviliškio rajono savivaldybės sprendimu komisija, atsižvelgdama į Piniginės socialinės paramos teikimo tarybų rekomendacijas. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo priima rajono Savivaldybės administracija.

 

XII. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SPRENDIMU KOMISIJOS KOMPETENCIJA

 

26. Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems gyventojams Radviliškio rajono savivaldybės sprendimu komisijos (toliau – Komisija) kompetencija – svarstyti gyventojų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo Įstatyme ir šiame Apraše nenumatytais atvejais.

27. Komisijos sudėtį ir nuostatus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

 

XIII. SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TARYBOS KOMPETENCIJA

 

28. Piniginės socialinės paramos teikimo tarybos (toliau – Taryba) kompetencija – teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui.

29. Į Tarybos sudėtį pasitelkiami bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietos bendruomenės nariai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

30. Tarybos sudėtį ir nuostatus, kuriuose reglamentuotos Tarybos narių teisės ir pareigos, tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius Socialinės paramos skyriaus ar Radviliškio rajono savivaldybės seniūnų teikimu.

 

XIV. DUOMENŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

31. Kiekvieną mėnesį iki mėnesio 5 darbo dienos Socialinės paramos skyrius ir seniūnijos duomenis apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas perduoda kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, bendrijoms, bendrabučiams.

32. Kompensacijas, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, skaičiuoja šilumos energiją ir vandenį tiekiančios įmonės, bendrijos, bendrabučiai.

33. Kompensacijas už būsto šildymui ir karštam vandeniui ruošti suvartotą gamtinių dujų kiekį skaičiuoja Socialinės paramos skyrius, o paskaičiuotas šias kompensacijas AB „Lietuvos dujos“ Šiaulių filialui pateikia iki kito mėnesio 13 d.

34. Kiekvieną mėnesį iki 13 d. kompensacijas skaičiuojančios įmonės pateikia Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui duomenis apie paskaičiuotų kompensacijų sumas.

35. Teikia duomenis apie nepasiturinčius gyventojus, jiems teikiamą ar nepaskirtą piniginę socialinę paramą, nurodydama jos neskyrimo priežastis, Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS).  

 

XV. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

36. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 26 straipsniu.

37. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 27 straipsniu.

 

XVI. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

38. Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų socialinio darbo organizatoriai atsako už teisingą Radviliškio miesto ir rajono gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas kompensacijoms skaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis.

39. Socialinės paramos skyriaus darbuotojai ir seniūnijų socialiniai darbo organizatoriai atsako už pateiktų dokumentų konfidencialumą.

40. Pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens  pajamas būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijoms apskaičiuoti Radviliškio rajono savivaldybės gyventojams pasirašo pajamas skaičiuojantis specialistas.

41. UAB „Radviliškio šiluma“, UAB „Radviliškio vanduo“, UAB „Baisogalos bioenergija“, bendrijos ir bendrabučiai  atsako už teisingą kompensacijų skaičiavimą ir atsiskaitymą laiku su klientais bei Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi.

42. Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius atsako už atsiskaitymą laiku su šilumos energiją ir vandenį teikiančiomis įmonėmis pagal tarp šalių pasirašytas sutartis.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________________________