LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „EKOLOGIŠKAI TAUSIOS, EFEKTYVAUS IŠTEKLIŲ NAUDOJIMO, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „JŪRŲ BIOLOGINĖS ĮVAIROVĖS IŠSAUGOJIMAS IR ATKŪRIMAS. PASTANGOS PAGERINTI VALDYMĄ AR APSAUGĄ, AR SAUGĄ, STACIONARIŲ ARBA KILNOJAMŲJŲ ĮRENGINIŲ STATYMAS, ĮRENGIMAS AR MODERNIZAVIMAS, SU „NATURA 2000“ TERITORIJOMIS IR SPECIALIOMIS SAUGOMOMIS TERITORIJOMIS SUSIJUSIŲ APSAUGOS IR VALDYMO PLANŲ RENGIMAS, SAUGOMŲ JŪRŲ TERITORIJŲ, ĮSKAITANT „NATURA 2000“ TERITORIJAS, VALDYMAS, ATKŪRIMAS IR STEBĖJIMAS, SU APLINKA SUSIJĘS INFORMUOTUMAS, DALYVAVIMAS KITUOSE VEIKSMUOSE, KURIAIS SIEKIAMA PRIŽIŪRĖTI IR PRATURTINTI BIOLOGINĘ ĮVAIROVĘ IR EKOSISTEMŲ FUNKCIJAS“ veiklos srities „veiksmai, kuriais siekiama valdyti, išsaugoti ar praturtinti vandenų BIologinę įvairovę“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 23 d. Nr. 3D-575

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos  Europos regioninės  plėtros fondui, Europos  socialiniam fondui, Sanglaudos  fondui, Europos  žemės ūkio fondui kaimo  plėtrai ir Europos  jūros reikalų ir žuvininkystės  fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. balandžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/613, 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. rugpjūčio 25 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2021/2064, 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų  reikalų ir  žuvininkystės fondo ir  kuriuo  panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir  Tarybos reglamentas  Nr. 1255/2011, su paskutiniais keitimais, padarytais 2022 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/1278, 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais keitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/2008, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015)5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos  Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu  Nr. 907 „Dėl  institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020  metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas:

1. T v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Ekologiškai tausios, efektyvaus išteklių naudojimo, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Jūrų biologinės įvairovės išsaugojimas ir atkūrimas. Pastangos pagerinti valdymą ar apsaugą, ar saugą, stacionarių arba kilnojamųjų įrenginių statymas, įrengimas ar modernizavimas, su „NATURA 2000“ teritorijomis ir specialiomis saugomomis teritorijomis susijusių apsaugos ir valdymo planų rengimas, saugomų jūrų teritorijų, įskaitant „NATURA 2000“ teritorijas, valdymas, atkūrimas ir stebėjimas, su aplinka susijęs informuotumas, dalyvavimas kituose veiksmuose, kuriais siekiama prižiūrėti ir praturtinti biologinę įvairovę ir ekosistemų funkcijas“ veiklos srities „Veiksmai, kuriais siekiama valdyti, išsaugoti ar praturtinti vandenų biologinę įvairovę  įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuo 2022 m. rugsėjo 26 d. iki 2022 m. spalio 21 d. gali pateikti paramos paraišką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Ekologiškai tausios, efektyvaus išteklių naudojimo, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Jūrų biologinės įvairovės išsaugojimas ir atkūrimas. Pastangos pagerinti valdymą ar apsaugą, ar saugą, stacionarių arba kilnojamųjų įrenginių statymas, įrengimas ar modernizavimas, su „NATURA 2000“ teritorijomis ir specialiomis saugomomis teritorijomis susijusių apsaugos ir valdymo planų rengimas, saugomų jūrų teritorijų, įskaitant „NATURA 2000“ teritorijas, valdymas, atkūrimas ir stebėjimas, su aplinka susijęs informuotumas, dalyvavimas kituose veiksmuose, kuriais siekiama prižiūrėti ir praturtinti biologinę įvairovę ir ekosistemų funkcijas“ veiklos sritį „Veiksmai, kuriais siekiama valdyti, išsaugoti ar praturtinti vandenų biologinę įvairovę“.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                 Kęstutis Navickas

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2022 m. rugsėjo 23 d.

įsakymu Nr. 3D-575

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „EKOLOGIŠKAI TAUSIOS, EFEKTYVAUS IŠTEKLIŲ NAUDOJIMO, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „JŪRŲ BIOLOGINĖS ĮVAIROVĖS IŠSAUGOJIMAS IR ATKŪRIMAS. PASTANGOS PAGERINTI VALDYMĄ AR APSAUGĄ, AR SAUGĄ, STACIONARIŲ ARBA KILNOJAMŲJŲ ĮRENGINIŲ STATYMAS, ĮRENGIMAS AR MODERNIZAVIMAS, SU „NATURA 2000“ TERITORIJOMIS IR SPECIALIOMIS SAUGOMOMIS TERITORIJOMIS SUSIJUSIŲ APSAUGOS IR VALDYMO PLANŲ RENGIMAS, SAUGOMŲ JŪRŲ TERITORIJŲ, ĮSKAITANT „NATURA 2000“ TERITORIJAS, VALDYMAS, ATKŪRIMAS IR STEBĖJIMAS, SU APLINKA SUSIJĘS INFORMUOTUMAS, DALYVAVIMAS KITUOSE VEIKSMUOSE, KURIAIS SIEKIAMA PRIŽIŪRĖTI IR PRATURTINTI BIOLOGINĘ ĮVAIROVĘ IR EKOSISTEMŲ FUNKCIJAS“ veiklos srities „veiksmai, kuriais siekiama valdyti, išsaugoti ar praturtinti vandenų BIologinę įvairovę“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Ekologiškai tausios, efektyvaus išteklių naudojimo, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Jūrų biologinės įvairovės išsaugojimas ir atkūrimas. Pastangos pagerinti valdymą ar apsaugą, ar saugą, stacionarių arba kilnojamųjų įrenginių statymas, įrengimas ar modernizavimas, su „NATURA 2000“ teritorijomis ir specialiomis saugomomis teritorijomis susijusių apsaugos ir valdymo planų rengimas, saugomų jūrų teritorijų, įskaitant „NATURA 2000“ teritorijas, valdymas, atkūrimas ir stebėjimas, su aplinka susijęs informuotumas, dalyvavimas kituose veiksmuose, kuriais siekiama prižiūrėti ir praturtinti biologinę įvairovę ir ekosistemų funkcijas“ veiklos srities „Veiksmai, kuriais siekiama valdyti, išsaugoti ar praturtinti vandenų biologinę įvairovę“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos  Europos regioninės  plėtros fondui, Europos  socialiniam fondui, Sanglaudos  fondui, Europos  žemės ūkio fondui kaimo  plėtrai ir Europos  jūros reikalų ir žuvininkystės  fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. balandžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/613, 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. rugpjūčio 25 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2021/2064 (toliau – BŽP reglamentas), 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų  reikalų ir  žuvininkystės fondo ir  kuriuo  panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir  Tarybos reglamentas  Nr. 1255/2011, su paskutiniais keitimais, padarytais 2022 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/1278 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 508/2014), 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais keitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/2008, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015)5897 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), nuostatomis.

2. Šios Taisyklės taikomos pareiškėjui, teikiančiam paramos paraišką taikant tiesioginį paramos paraiškų priėmimo būdą, kaip nurodyta Administravimo taisyklių 45.1 papunktyje.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Sutrumpinimai:

3.1.1. Agentūra Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.1.2. BŽP – ES bendroji žuvininkystės politika.

3.1.3. EJRŽF – Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondas.

3.1.4.  ES – Europos Sąjunga.

3.1.5. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.2. Sąvokos:

3.2.1. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

3.2.2. Projekto bendrosios išlaidosrengiant ir įgyvendinant vietos projektą patiriamos išlaidos: atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, statybos techninio projekto korektūros, darbo projekto parengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

 

III SKYRIUS

VEIKLOS SRITIES TIKSLAS IR TARPINSTITUCINIAI PRINCIPAI

 

4. Veiklos srities konkretus tikslas – dalyvavimas vykdant veiksmus, kuriais siekiama prižiūrėti ir praturtinti biologinę įvairovę ir ekosistemų funkcijas. Priemonė taip pat prisideda prie BŽP prioritetų ir pagrindinio siekio – žuvininkystės valdymo, kuriuo būtų ilgam užtikrintas išteklių dauginimasis ir didelis laimikis.

5. Veiklos sritimi prisidedama prie ES darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, kuriuo siekiama klimato kaitos poveikio švelninimo ir prisitaikymo prie klimato kaitos skatinant darnų išteklių naudojimą įgyvendinant BŽP reglamente numatytas išsaugojimo priemones.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

6. Taisyklėse nustatoma remiama veikla ir investicijos, susijusios su:

6.1. statinių statymu, modernizavimu ar įrengimu, siekiant plėtoti vandens išteklius, praturtinti biologinę įvairovę ir ekosistemas;

6.2. dalyvavimu vykdant veiksmus, kuriais siekiama plėtoti vandens išteklius.

 

V skyrius

tinkamumo sąlygos IR REIKALAVIMAI

 

7. Paramos paraišką gali teikti Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – pareiškėjas).  Pareiškėjas turi atitikti šiuos specialiuosius tinkamumo atrankos kriterijus: 

7.1. pareiškėjas įgyvendina perduotas funkcijas žuvivaisos srityje;

7.2. pareiškėjas įsipareigoja sukurti / pagerinti infrastruktūrą, skirtą vandenų biologinės įvairovės išsaugojimui ir praturtinimui.

8. Pareiškėjas turi atitikti bendruosius reikalavimus:

8.1. pareiškėjo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus;

8.2. projekto veiklos, kurioms prašoma paramos, turi būti susijusios su remiamomis veiklomis, nurodytomis Taisyklių IV skyriuje;

8.3. projektas prisideda prie Taisyklių III skyriuje nurodyto tikslo įgyvendinimo;

8.4. projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

8.5. projektas nėra tinkamas paramai gauti, jeigu iki paramos paraiškos pateikimo jis buvo fiziškai baigtas arba visiškai įgyvendintas, nepaisant to, ar paramos gavėjas atliko visus su juo susijusius mokėjimus.

9. Nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

9.1. kai numatoma investuoti į naujų statinių statybą, žemė po numatomais statyti statiniais priklauso nuosavybės teise, nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesnį kaip 8 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki paramos paraiškos pateikimo dienos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė (atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

9.2. statiniai, į kuriuos investuojama, pareiškėjui priklauso nuosavybės teise, nuomojami arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis jais ne trumpesniu kaip 8 metų laikotarpiu nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei statiniai yra valdomi nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki paramos paraiškos pateikimo dienos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamo statinio valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta tokių investicijų galimybė (atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).

10. Jei projekte numatyti statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas) ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų įrengimas, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio techninis projektas ir statinio projekto bendrosios ekspertizės (kai ji privaloma) aktas arba projektiniai pasiūlymai ir statinio statybos kainos apskaičiavimas (projekto statinio statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis). Statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai turi būti parengti pagal statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. D1-738), reikalavimus. Statinių techninis projektas, statinio projekto bendrosios ekspertizės (kai ji privaloma) aktas ir statybą leidžiantys dokumentai pateikiami iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo arba su pirmu mokėjimo prašymu. Jei projekte numatyta tik nesudėtingų statinių (pagal statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, nustatytus konstrukcijų požymius ir techninius parametrus) statyba, rekonstravimas ar kapitalinis remontas, kartu su paramos paraiška pareiškėjas pateikia įsakymu Nr. D1-738 nustatyta tvarka parengtą supaprastintą statybos, rekonstravimo projektą ar kapitalinio remonto aprašą (kai juos privaloma rengti) ir leidimą statyti naują statinį, leidimą rekonstruoti statinį, leidimą atlikti statinio kapitalinį remontą (kai jis privalomas pagal statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“) arba kitus dokumentus: aiškinamąjį raštą, kuriame nurodoma statinio naudojimo paskirtis, statybos vieta, projektuojamą (-us) statinį (-ius) apibūdinantys pagrindiniai rodikliai; sklypo planą su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, jų eksplikacija ir projektuojamų statinių pagrindiniais matmenimis plane; statinio konstrukcijų ir inžinerinių sistemų aprašymą, darbų techninę specifikaciją ir sąnaudų kiekių žiniaraščius.

11. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu jis:

11.1. turi įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybiniam socialinio draudimo fondui, išskyrus atvejus, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

11.2. paramos paraiškoje ir (arba) pridedamuose dokumentuose ir (ar) pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas Agentūrai pateikė melagingą informaciją;

11.3. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

11.4. iki paramos paraiškos pateikimo dienos buvo padaręs sunkų pažeidimą, numatytą Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte, ir 10 straipsnio 3 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, ir (arba) įvykdė su EŽF arba EJRŽF susijusį sukčiavimą ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis. Teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad laikosi Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies 3 punkte ir 10 straipsnio 3 dalyje nurodytų kriterijų ir nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo;

11.5. neprisiima visų Taisyklių VI skyriuje numatytų įsipareigojimų.

12. Paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis ir Agentūros, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro turimus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

 

VI SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

13. Pareiškėjas įsipareigoja:

13.1. sukurti infrastruktūrą, skirtą biologinei įvairovei ir ekosistemoms praturtinti (specialusis tinkamumo atrankos kriterijus);

13.2. viešinti paramą  Viešinimo taisyklių nustatyta tvarka;

13.3. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;

13.4. be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;

13.5. apdrausti turtą, kurio pirkimo vertė (įskaitant PVM) viršija 10 000 Eur (išskyrus biologinį turtą – gyvi gyvūnai ir augalai), kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo turto įsigijimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, esant draudimo paslaugų prieinamumui). Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus draudžiamajam įvykiui, pareiškėjas įsipareigoja atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir neblogesnių techninių parametrų;

13.6. užtikrinti, kad investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus (techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“);

13.7. užtikrinti, kad numatomas įgyvendinti projektas atitinka veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas taikomas, jei numatytos investicijos turi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi).

14. Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų.

15. Pareiškėjas neprieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką ir gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

16. Pareiškėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas asmenims, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

17. Pareiškėjas sutinka, kad Agentūra ir (ar) Agentūros paskirti ekspertai patikrintų pateiktus duomenis ir atliktų patikrą vietoje, gautų papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą. Pareiškėjas sutinka, kad pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.

 

VII SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ

 

18. Lėšos veiklos sričiai skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).

19. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 2 500 000 Eur su PVM.

20. Projektui įgyvendinti suteikiamos paramos intensyvumas yra 100 proc.

 

VIII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai su lygiaverčiais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais  arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti.

22. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

22.1. būtinos Taisyklių IV skyriuje nurodytai veiklai vykdyti, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu;

22.2. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje (turi būti nustatyta atskira apskaitos sistema arba tinkamas visų su projektu susijusių išlaidų apskaitos kodas) ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis. Pateikus mokėjimo prašymą, patirtos išlaidos turi būti naudojamos, išskyrus atvejus, kai yra tęstinis procesas, tuomet išlaidos turi būti naudojamos pateikus galutinį mokėjimo prašymą;

22.3 įsigyjamos prekės yra naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus;

22.4. su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip nuo 2019 m. sausio 1 d.

23. Pagal veiklos sritį tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

23.1. statinių ir pastatų statymas (nauja statyba), įrengimas (kapitalinis remontas, rekonstrukcija, naujų pastatų statyba ir technologinių bei inžinerinių sistemų įrengimas) ir rekonstravimas (betoninių baseinų rekonstravimas). Su mokėjimo prašymu paramos gavėjas turi pateikti darbų priėmimo–perdavimo aktą. Statybos užbaigimo dokumentai (jeigu techninis projektas vykdomas etapais – dalimis pagal techniniame projekte numatytus etapus) turi būti pateikti ne vėliau nei projekto kontrolės laikotarpiu;

23.2. uždarų apytakinių vandens sistemų betoniniuose baseinuose lauke  ir patalpose įrengimas, betoniniai plastikiniai baseinai su biologinio, mechaninio valymo įrenginiais, deguonies prisotinimo, vandens kokybės gerinimo, ikrų inkubavimo, elektros tiekimo užtikrinimo, temperatūrinio režimo, vandens paėmimo ir padavimo, cirkuliacijos užtikrinimo,  palaikymo ir kita įranga ir įrenginiais būtini uždarų apytakinių vandens sistemų betoniniuose baseinuose lauke ir patalpose funkcionavimui užtikrinti;

23.3. naujos įrangos, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimo, pristatymo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

23.4. techninės ir programinės įrangos, skirtos informacijos fiksavimui, rinkimui, kaupimui, įsiminimui, laikymui, apdorojimui ir pateikimui įsigijimo, montavimo ir instaliavimo išlaidos,

23.5. mokymų dirbti su naujai įsigyta ir įdiegta objektuose technologija išlaidos (dienpinigiai, nakvynės ir lektoriaus paslaugos);

23.6. išlaidos, susijusios su įgyvendinamo projekto stebėsena:

23.6.1. žuvų gaudymo (stebėsenos tikslais) įrenginiai, įranga ir mechanizmai (stacionarios ir kilnojamosios gaudyklės, tinklai arba kitokie įrenginiai ar įranga);

23.6.2. žuvų ženklinimo įrenginiai ir priemonės;

23.6.3. žuvų stebėjimo įrenginiai (radiotechninės, optinės, mechaninės, vaizdo stebėjimo, apšvietimo ir technologinių parametrų užtikrinimo bei saugos užtikrinimo įrenginiai ir kitokios priemonės);

23.7. projektą administruojančių ir įgyvendinančių pareiškėjo darbuotojų kelionių (nuvykimo ir grįžimo) išlaidos. Kelionių išlaidoms finansuoti gali būti skirta ne daugiau kaip 1 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos;

23.8. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

23.9. projekto viešinimo išlaidos, skirtos informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti, kurios nurodytos Viešinimo taisyklėse.

24. Netinkamos finansuoti išlaidos:

24.1. nenurodytos Taisyklių 23 punkte;

24.2. susijusios su nuoma;

24.3. skolos palūkanų mokėjimas;

24.4. draudimo įmokos (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);

24.5. gyvūnų įsigijimo išlaidos;

24.6. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

 

IX SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

25. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami Taisyklių priede.

26. Paramos paraiškos forma skelbiama Agentūros ir Ministerijos interneto svetainėse (www.nma.lt, www.zum.lt).

27. Paramos paraiška pildoma ir registruojama Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS, TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

28. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.

29. Sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo priima ir patvirtina Ministerija Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, vadovaudamasi Ministerijos projektų atrankos komiteto rekomendacijomis.

30. Paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimas neatliekamas.

 

XI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, TIKRINIMO IR PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

31. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

32. Mokėjimo prašymai ir susiję dokumentai teikiami, tikrinami ir vertinami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

33. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje nurodytais terminais) Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

34. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, kaip numatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų metodika).

35. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki atitinkamo mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis. Jei paramos gavėjas pavėluotai pateikia mokėjimo prašymą po termino pratęsimo, remiamasi 34 punkte numatyta Sankcijų metodika.

36. Paramos gavėjas gali pateikti iki 5 (penkių) (įskaitant avansinį) mokėjimo prašymų.

37. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

38. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas, taip pat papildomo ekspertinio vertinimo atlikimo laikas.

39. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Pareiškėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad paskutinį mokėjimo prašymą pateiktų Agentūrai ne vėliau kaip iki 2023 m. lapkričio 30 d.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

40.  Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 15 (penkiolikos) mėnesių nuo paramos paraiškos pateikimo dienos.

41. Projekto pakeitimai atliekami vadovaujantis Administravimo taisyklių nuostatomis.

42. Taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 (keturiasdešimt) proc. visos projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 6 (šešių) mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 6 (šešis) mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, paramos gavėjas per 20 (dvidešimt) darbo dienų privalo grąžinti avansą Agentūrai.

43. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

 

XIII skyrius

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

44. Paramos gavėjas Agentūrai teikia galutinę projekto įgyvendinimo ir užbaigto projekto metines ataskaitas, kaip numatyta Administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

45. Patikros vietoje atliekamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

46. Dokumentų saugojimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

47. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos sankcijos.

48. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų metodika.

49. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos vadovaujantis Sankcijų metodika.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą teisės aktų nustatyta tvarka.

51. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

_______________________

 

part_ca2075ee78eb446582518fc6aa73c9d5_end