VALSTYBINĖs DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJos

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL SKUNDO REKOMENDUOJAMOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 2 d. Nr. 1T-19 (1.12.E)

Vilnius

 

Įgyvendindamas 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) 57 straipsnio 2 dalį:

1. T v i r t i n u Skundo rekomenduojamą formą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2018 m. birželio 4 d. įsakymą Nr. 1T-54(1.12) „Dėl Skundo formos patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Raimondas Andrijauskas

 

 

Forma patvirtinta

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2021 m. kovo 2  d.

įsakymu Nr. 1T-19 (1.12.E)

 

(Skundo pavyzdinė forma)

 

Valstybinei domenų apsaugos inspekcijai

L. Sapiegos g. 17, Vilnius

El. p. ada@ada.lt

 

SKUNDAS

 

20 m. d.

(data)

______________

(vieta)

 

1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

 

1.1. Kai pareiškėjas fizinis asmuo

1.1.1. Vardas, pavardė

 

1.1.2. Korespondencijos adresas

 

1.1.3. Telefono ryšio numeris

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

1.1.4. El. pašto adresas

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

1.2. Kai pareiškėjas juridinis asmuo[1]

1.2.1. Pavadinimas

 

1.2.2. Juridinio asmens kodas

 

1.2.3. Adresas

 

1.2.4. Telefono ryšio numeris

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

1.2.5. El. pašto adresas

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

1.3. Pareiškėjo įgaliotas asmuo (atstovas)[2] (nurodoma, jeigu toks yra)

1.3.1. Vardas, pavardė arba pavadinimas

 

1.3.2. Atstovavimo pagrindas

 

1.3.3. Korespondencijos adresas

 

1.3.4. Telefono ryšio numeris

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

1.3.5. El. pašto adresas

(nurodoma pareiškėjui pageidaujant)

 

 

 

2. DUOMENYS APIE SKUNDŽIAMĄ ASMENĮ[3]

 

2.1. Kai skundžiamas asmuo yra fizinis asmuo

2.1.1. Vardas, pavardė

 

2.1.2. Adresas (gyvenamosios vietos arba duomenų tvarkymo vietos)

 

2.1.3. Telefono ryšio numeris

(nurodoma, jeigu žinomas)

 

2.1.4. El. pašto adresas

(nurodoma, jeigu žinomas)

 

2.2. Kai skundžiamas asmuo yra juridinis asmuo

2.2.1. Pavadinimas

 

2.2.2. Juridinio asmens kodas

(nurodoma, jeigu žinomas)

 

2.2.3. Adresas (buveinės arba duomenų tvarkymo vietos)

 

2.2.4. Telefono ryšio numeris

(nurodoma, jeigu žinomas)

 

2.2.5. El. pašto adresas

(nurodoma, jeigu žinomas)

 

 

 

3. PAREIŠKĖJO SANTYKIS SU SKUNDŽIAMU ASMENIU

 

3.1. Pareiškėjas yra:

(tinkamą pažymėti)

skundžiamo asmens klientas

skundžiamo asmens darbuotojas

skundžiamo asmens mokinys (studentas)

nesusijęs su skundžiamu asmeniu

kita (komentaras):

 

 

 

4. SKUNDO DALYKAS (tinkamą pažymėti)

 

4.1. Neteisėtas asmens duomenų tvarkymas

 

(Papildomai nurodoma, kokius asmens duomenis galimai neteisėtai tvarko skundžiamas asmuo, chronologine tvarka, tiksliai ir aiškiai apibūdinami skundžiami veiksmai, nurodomas kuo tikslesnis jų padarymo laikas, aplinkybės, kada ir kaip sužinota apie galimai neteisėtą asmens duomenų tvarkymą bei visos kitos aplinkybės, kurios gali turėti reikšmės nagrinėjant skundą.)

(Komentaras):

 

 

 

 

4.2. Duomenų subjekto teisių pažeidimas[4]

 

(Papildomai pažymima, kokia konkreti duomenų subjekto teisė, numatyta Reglamento (ES) 2016/679 III skyriuje, galimai buvo pažeista ir paaiškinama, kada ir kaip (kokiais veiksmais ar neveikimu) šis pažeidimas pasireiškė)

teisė gauti informaciją apie duomenų tvarkymą (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė susipažinti su duomenimis (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė reikalauti ištaisyti duomenis (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė reikalauti ištrinti duomenis („teisė būti pamirštam“) (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė apriboti duomenų tvarkymą (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė į duomenų perkeliamumą (komentaras):

 

 

 

 

 

teisė nesutikti su duomenų tvarkymu (komentaras):

 

 

 

 

 

 

 

5. INFORMACIJA APIE KREIPIMĄSI Į DUOMENŲ VALDYTOJĄ

 

5.1. Ar dėl skunde išdėstytų aplinkybių buvo kreiptasi į duomenų valdytoją?

(tinkamą pažymėti)

5.1.1. TAIP, buvo kreiptasi

 

(Jei buvo kreiptasi, pažymima, kada ir kokiu būdu (raštu, el. paštu ar pan.); taip pat kada ir koks atsakymas buvo gautas)

 

(Komentaras):

5.1.2. NE, kreiptasi nebuvo

 

 

 

6. KITOS SVARBIOS SKUNDO NAGRINĖJIMUI APLINKYBĖS

 

6.1. Ar dėl to paties klausimo esate anksčiau kreipęsis į priežiūros instituciją?

(tinkamą pažymėti)

6.1.1. TAIP, esu kreipęsis

 

(Jei taip, nurodoma, kada. Patikslinamos naujos aplinkybės ar pateikiami nauji faktai, kuriais remiantis skundas turėtų būti nagrinėjamas pakartotinai)

(Komentaras):

6.1.2. NE, kreipęsis nebuvau

 

6.2. Ar skundas ar jo dalis tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėtas arba yra nagrinėjamas Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės teisme?

(tinkamą pažymėti)

6.2.1. TAIP, yra / buvo nagrinėjamas

 

(Jei taip, nurodoma, kokiame teisme yra nagrinėjama ar buvo išnagrinėta byla)

 

(Komentaras):

6.2.2. NE, nėra / nebuvo nagrinėjamas

 

6.3. Ar skundas ar jo dalis tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėtas kitos Europos Sąjungos valstybės narės priežiūros institucijoje?

(tinkamą pažymėti)

6.3.1. TAIP, buvo išnagrinėtas

 

(Jei taip, nurodoma, kokios valstybės narės ir kokioje priežiūros institucijoje buvo išnagrinėta skundas)

 

(Komentaras):

6.3.2. NE, nebuvo išnagrinėtas

 

6.4. Ar dėl skundo ar jo dalies dalyko yra pradėtas ikiteisminis tyrimas?

(tinkamą pažymėti)

6.4.1. TAIP, yra

 

(Jei taip, nurodoma, kokioje ikiteisminio tyrimo įstaigoje šis tyrimas pradėtas)

 

(Komentaras):

6.4.2. NE, nėra

 

6.5. Ar dėl skundo dalyko esate kreipęsis į policijos įstaigą (ar kitą ikiteisminio tyrimo įstaigą) ar į prokuratūrą?

(tinkamą pažymėti)

6.5.1. TAIP, esu

 

(Jei taip, nurodoma, kada ir į kokią įstaigą; pažymima, ar priimtas procesinis sprendimas pradėti ikiteisminį tyrimą)

 

(Komentaras):

6.5.2. NE, nesu

 

 


 

7. INFORMACIJA APIE GALIMĄ TAIKŲ SKUNDO NAGRINĖJIMĄ

 

7.1. Ar skundžiamam asmeniui patenkinus Jūsų reikalavimą sutinkate taikiai išspręsti skundą nagrinėjimą?

(pažymėti tinkamą)

7.1.1. TAIP, sutinku[5]

 

(Jei taip, nurodomas konkretus reikalavimas skundžiamam asmeniui)

 

(Komentaras):

7.1.2. NE, nesutinku

 

 

8. PAREIŠKĖJO PRAŠYMAS

 

8.1. Prašau Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos pripažinti skundą pagrįstu[6].

(Papildomai galima detaliau išdėstyti savo prašymo esmę):

 

 

 

 

 

Patvirtinu, kad visa mano pateikta informacija yra tiksli ir teisinga[7].

 

PRIDEDAMI DOKUMENTAI

(Pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas:

- tikslinga pridėti savo kreipimąsi į duomenų valdytoją,

- atsakymo iš duomenų valdytojo gavimą pagrindžiančius ir kitus iš duomenų valdytojo gautus dokumentus bei

- kitus įrodymus, patvirtinančius Jūsų skundo dalyką (pvz., nuotraukas su užfiksuotu pažeidimu, galimą pažeidimą patvirtinančias kompiuterio ekrano langų kopijas, gautų nepageidaujamų SMS žinučių, elektroninio pašto pranešimų vaizdus ir šių elektroninio pašto pranešimų aprašus, iš kurių matytųsi siuntėjo IP adresas, ir pan.)

 

 

 

 

 

_____________________                                                     ________________________

(parašas)                                                                                  (vardas, pavardė)

_______________________


 

Informacija apie asmens duomenų tvarkymą skundo nagrinėjimo tikslu

Duomenų valdytojas

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – Inspekcija), juridinio asmens kodas 188607912, adresas: L. Sapiegos g. 17, Vilnius, tel. (8 5) 279 1445, 271 2804, faks. (8 5) 261 9494, el. paštas: ada@ada.lt.

Inspekcijos duomenų apsaugos pareigūnė

Margarita Valčiukė, tel. (8 5) 231 2476, el. paštas: dap@ada.lt.

Asmens duomenų tvarkymo tikslas

Skundo nagrinėjimas. Šiuo tikslu tvarkant asmens duomenis jie taip pat tvarkomi statistikos ir dokumentų valdymo tikslu bei duomenų subjekto tapatybės nustatymo tikslu, jei skundui ar kitiems dokumentams pateikti buvo naudojamasi Inspekcijos elektroninėmis paslaugomis.

Inspekcijos tvarkomų asmens duomenų apimtis

Skundo nagrinėjimo tikslu Inspekcija tvarko privalomus pateikti bei kitus (neprivalomus) duomenų subjekto iniciatyva nurodytus asmens duomenis taip pat tuos duomenis, kurie bus gauti iš skunde nurodyto (-ų) skundžiamo (-ų) asmens (-ų) ir (ar) trečiųjų asmenų.

Skunde pateikiamų asmens duomenų apimtis yra nustatyta ADTAĮ 24 straipsnio 5 dalies 3 punkto a papunktyje, t. y. Inspekcijai privaloma pateikti vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis. Be to, vadovaujantis ADTAĮ 24 straipsnio 5 dalies 5 punktu, privaloma nurodyti skundžiamų veiksmų apibūdinimą, jų padarymo laiką ir aplinkybes, o tai paprastai taip pat priskirtina asmens duomenims. Tuo atveju, jei skundas buvo pateiktas per elektroninių paslaugų sistemą, skundo nagrinėjimo tikslu, be kita ko, bus tvarkomas ir asmens kodas bei elektroninio pašto adresas.

Nepateikus privalomų pateikti duomenų skundas negalės būti nagrinėjamas.

Asmens duomenų tvarkymo teisiniai pagrindai

·   Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktas (tvarkyti duomenis būtina, kad būtų įvykdyta duomenų valdytojui taikoma teisinė prievolė).

·   Reglamento (ES) 2016/679 9 straipsnio 2 dalies g punktas (tvarkyti duomenis būtina dėl viešojo intereso priežasčių) tuo atveju, jei Inspekcijai bus pateikti specialių kategorijų asmens duomenys.

Asmens duomenų gavėjai / jų kategorijos

·   Valstybės institucijos, kompetentingos nagrinėti skundą (nustačius, kad skundo nagrinėjimas nepriklauso Inspekcijos kompetencijai);

·   Lietuvos ir, kai būtina, Europos Sąjungos ar trečiosios valstybės institucijos, duomenų valdytojai ar kiti asmenys, įskaitant skunde nurodytą (-us) skundžiamą (-us) asmenį (-is) (vykdant tiesiogines Inspekcijos funkcijas);

·   Teismai (ginčui dėl Inspekcijos sprendimo, priimto išnagrinėjus skundą, nagrinėti);

·   Kitos institucijos, esant teisėtam pagrindui ir tikslui tokiems duomenims gauti (pvz., policija);

·   Inspekcijos duomenų tvarkytojai, teikiantys IT paslaugas ir veikiantys Inspekcijos nurodymų apimtyje.

Pažymėtina, kad Inspekcija asmens duomenų neperduoda į trečiąsias valstybes ar tarptautines organizacijas, t. y. už Europos Sąjungos ribų, išskyrus atvejus, kai tai ją įpareigoja atlikti teisės aktai ar teismai arba tai būtina skundo nagrinėjimui.

Asmens duomenų saugojimo laikotarpis

Asmens duomenys, esantys skundo nagrinėjimo dokumentuose, saugomi 5 metus nuo Inspekcijos sprendimo priėmimo, o sprendime, priimtame išnagrinėjus skundą, esantys asmens duomenys – nuolat.    

Duomenų subjektų teisių įgyvendinimas

Duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Inspekciją su prašymu:

·   leisti susipažinti su Inspekcijos tvarkomais asmens duomenimis (Reglamento (ES) 2016/679  15 straipsnis);

·   juos ištaisyti arba ištrinti (Reglamento (ES) 2016/679 16, 17 straipsniai);

·   apriboti asmens duomenų tvarkymą (Reglamento (ES) 2016/679 18 straipsnis).

Inspekcijos veiksmų (neveikimo) apskundimo tvarka

Inspekcijos, kaip duomenų valdytojos, atliekamas duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas duomenų subjekto gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

 

 

 

 



[1] Kai skundą teikia juridinis asmuo dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo devintojo skirsnio, išskyrus 61 straipsnio 5 dalį, 64 straipsnio 7 dalį ir 68 straipsnio 2 dalį, pažeidimų.

[2] Jeigu skundą pateikia pareiškėjo atstovas, kartu turi būti pridedamas atstovo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas. Jeigu skundą pareiškėjo vardu pateikia pelno nesiekianti įstaiga, organizacija ar asociacija pagal Reglamento (ES) 2016/679 (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) 80 straipsnio 1 dalį ar įstatymus, reglamentuojančius asmens duomenų ir (ar) privatumo apsaugą, papildomai turi būti pridedami ir dokumentai, patvirtinantys, kad ji veikia asmens duomenų apsaugos srityje.

[3] Nenurodžius skundžiamo asmens Jūsų skundo tyrimas yra neįmanomas. Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija neįgaliota nagrinėti skundų: kai duomenis tvarko fizinis asmuo, užsiimdamas išimtinai asmenine ar namų ūkio veikla; kai asmens duomenys tvarkomi žurnalistikos tikslais ir akademinės, meninės ar literatūrinės saviraiškos tikslais; tvarkomi mirusių asmenų asmens duomenys; kai asmens duomenis tvarko teismai, vykdydami savo teismines funkcijas.

[4] Skundą dėl duomenų subjekto teisių (išskyrus teisę gauti informaciją apie duomenų tvarkymą) pažeidimo turite teisę teikti tik tuo atveju, jei prieš tai esate kreipęsis į skundžiamą duomenų valdytoją ir negavote atsakymo Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais, arba jei atsakymas pagrįstai Jūsų netenkina.

[5] Skundžiamam asmeniui patenkinus Jūsų reikalavimą, Inspekcija atskirai kreipsis į Jus dėl nuomonės, ar Jus tenkina skundžiamo asmens atlikti veiksmai, pateikimo. Jeigu per Inspekcijos nustatytą terminą nenurodysite pagrįstų priežasčių, kodėl skundžiamo asmens atlikti veiksmai netenkina Jūsų ir Jūsų teisės ir teisėti interesai vis dar pažeidžiami, bus laikoma, kad skundą atsiėmėte ir tokiu atveju bus priimtas sprendimas nutraukti skundo nagrinėjimą Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (toliau – ADTAĮ) 29 straipsnio 1 dalies 1 punkto pagrindu.

[6] Bet kuriuo metu, iki Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai priimant sprendimą dėl pateikto skundo, turite teisę pateikti prašymą nutraukti skundo tyrimą.

[7] Atkreipiame dėmesį, kad už žinomai melagingų duomenų pateikimą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnyje yra numatyta administracinė atsakomybė.