Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 1-224

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies, tenkančios savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Sprendimas įsigalioja nuo 2018 m. rugsėjo 1 d.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                      Irena Lunskienė


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2018 m. rugpjūčio 27 d.

sprendimu Nr. 1-224

 

 

SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies, tenkančios savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) nustato iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų Marijampolės savivaldybės biudžetui specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies (toliau – Mokymo lėšų dalis) apskaičiavimą ir paskirstymą Marijampolės savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniui teikiančioms įstaigoms, ir tų lėšų panaudojimą.

2. Aprašo tikslas – stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą, finansavimo skaidrumą, optimalų, efektyvų ir ekonomišką asignavimų naudojimą ugdymo reikmėms.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMAS

 

4. Savivaldybei skiriamą Mokymo lėšų dalį sudaro:

4.1. lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

4.2. lėšos kitoms ugdymo reikmėms.

5. Lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2 procentai, apskaičiuoti nuo mokykloms apskaičiuotų lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.

6. Lėšų kitoms ugdymo reikmėms suma gaunama sudėjus Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš atitinkamų mokinių skaičiaus, sumas.

7. Lėšos kitoms ugdymo reikmėms skaičiuojamos kitiems biudžetiniams metams pagal einamų metų mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičių rugsėjo 1 dieną, o Marijampolės pataisos namų suaugusiųjų klasėms – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Mėnesio vidutinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir gautą sumą padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1-4, 5-8, 9-10 (I-II gimnazijos) ir III-IV gimnazijos klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveiko skaičiaus pagal matematines skaičių apvalinimo taisykles: jeigu po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, skaitmuo yra 5 arba didesnis negu 5, prie paskutinio skaitmens pridedamas vienetas; jeigu skaitmuo po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, yra mažesnis negu 5, paskutinis skaitmuo lieka nepakitęs.

 

III SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI,

PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

8.  Savivaldybės administracija, vadovaujantis Aprašo 5-7 punktais apskaičiuotą  Mokymo lėšų dalį, tenkančią savivaldybei, paskirsto Marijampolės savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniui teikiančioms įstaigoms, ir, tvirtinant atitinkamų metų Marijampolės savivaldybės biudžetą arba tikslinant biudžetinių metų eigoje,  pateikia Savivaldybės tarybai tvirtinti.

9. Visos lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti paskirstomos ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančioms mokykloms:

9.1. kurioms, vadovaujantis šių mokyklų Savivaldybės administracijai pateiktais pedagoginių darbuotojų tarifikacijų sąrašais rugsėjo 1 dienai arba sausio 1 dienai, nepakanka lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, apmokant pedagogams už darbą minimaliais pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientais (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

9.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, mokiniams mokyti  namuose (kai toks mokymas paskiriamas po rugsėjo 1 dienos), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą ir finansiškai pagrįstą raštą bei suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi;

9.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

9.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą ir finansiškai pagrįstą raštą bei suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi.

10. Skirtas pagal Aprašo 9 punktą lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti, ugdymo priemonėms ir paslaugoms įsigyti.

11. Mokymo lėšos kitoms ugdymo reikmėms skiriamos:

11.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

11.2. švietimo pagalbai mokyklose vykdyti;

11.3. pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms;

11.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

11.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti.

12. Ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos joms skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšas naudoja:

12.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

12.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

12.3. daliai ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugų pirkti (pamokų tvarkaraščiui sudaryti ir kt., kurios tiesiogiai susiję su ugdymo procesu).

13. Švietimo pagalbai mokyklose skirtas lėšas ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja:

13.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai ir mokyklai.

14. Marijampolės pedagoginė psichologinė tarnyba jai skirtas mokymo lėšas naudoja:

14.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

14.2. gydytojo neurologo paslaugoms pirkti;

14.3. paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba pirkti.

15. Mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos Savivaldybės administracijai. Pasibaigus mokymosi pasiekimų patikrinimams, Savivaldybės administracija, vadovaudamasi bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, kuriose vyko pasiekimų patikrinimams, pateiktais duomenimis, suskaičiuoja ir teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti mokymo lėšų paskirstymą bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms. Mokymo lėšos skaičiuojamos ir bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos priimtais teisės aktais.

16. Mokymo lėšos, tenkančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti, skiriamos Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu konkrečioms neformalųjį ugdymą teikiančioms įstaigoms, atsižvelgus į tose įstaigose besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių, nurodytą Mokinių registre, ir veiklos specifiką. Meno mokykloje pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokomas vienas mokinys prilyginamas 3 mokiniams, Moksleivių kūrybos centre pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokomas vienas mokinys prilyginamas 1,5 mokiniams, o kitose neformalųjį ugdymą teikiančiose įstaigose pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas ugdomas vienas mokinys prilyginamas vienam mokiniui. Lėšos naudojamos neformalųjį ugdymą teikiančios įstaigos vadovo patvirtintoms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas).

17. Mokymo lėšas Aprašo 11.2, 11.3 ir 11.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms finansuoti Marijampolės savivaldybės taryba įstaigoms skiria 100 procentų, apskaičiuotas pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytus ugdymo reikmių koeficientus. Aprašo 11.1 ir 11.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama pagal poreikį arba finansines galimybes.

 

IV SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAITA

 

18. Įstaigos, kurioms skirtos mokymo lėšos Aprašo 11.3 ir 11.5 papunkčiuose numatytoms reikmėms tenkinti, privalo:

18.1. mokymo lėšas laikyti atskiroje banko sąskaitoje ir apskaityti kaip biudžeto lėšas;

18.2. Marijampolės savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, per 15 darbo dienų pateikti Marijampolės savivaldybės administracijai įstaigos vadovo patvirtintą programos sąmatą;

18.3. programos sąmatą sudaryti vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis formomis;

18.4. mokymo lėšas naudoti iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 d. pagal programos sąmatoje pateiktą lėšų paskirstymą ketvirčiais.

19. Mokymo lėšų finansinę atskaitomybę įstaigos pateikia Marijampolės savivaldybės administracijai Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais.

20. Nepanaudotas mokymo lėšas įstaigos ketvirtąjį ketvirtį gali naudoti teisės aktų nustatyta tvarka arba grąžinti Marijampolės savivaldybės administracijai ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 3 d.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Įstaigos vadovas atsako už:

21.1. tikslingą, teisingą ir racionalų mokymo lėšų naudojimą;

21.2. teisingą mokymo lėšų apskaitą ir savalaikę finansinę atskaitomybę.

22. Mokymo lėšų panaudojimo ir finansinės atskaitomybės kontrolę vykdo Marijampolės savivaldybės administracija.

 

___________________

part_0f536b9f4ad84f71b5ef22b3977a5215_end