LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. RUGPJŪČIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 3D-507 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. birželio 5 d. Nr. 3D-463

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7.1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.1.6. atsižvelgdamas į Mokėjimo agentūros teikiamą informaciją, nustato paramos paraiškų priėmimo, vertinimo, paramos sutarčių (kai tokios sudaromos) pasirašymo ir lėšų išmokėjimo planus“.

2. Pakeičiu 7.7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.7.3. ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Programos patvirtinimo teikia Programos stebėsenos komitetui Programos viešinimo strategiją, vėliau bent kartą per metus informuoja Programos stebėsenos komitetą apie pažangą įgyvendinant Programos viešinimo strategiją, rezultatus, jos keitimus bei planuojamus viešinimo ir informavimo veiksmus ateinančiais metais“.

3. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

„23. Šiame Taisyklių skyriuje nustatyta kvietimų teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos pildymo, teikimo, registravimo, paramos paraiškų vertinimo ir tvirtinimo, paramos sutarčių sudarymo tvarka taikoma šioms programos priemonėms: „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos sritims „Parama profesiniam mokymui ir įgūdžiams įgyti“, „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“, priemonės „Konsultavimo paslaugos, ūkio valdymo ir ūkininkų pavadavimo paslaugos“ veiklos sričiai „Parama pasinaudoti konsultavimo paslaugomis“, priemonei „Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemos“, priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritims „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“, „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, „Parama investicijoms į su žemės ūkio ir miškininkystės plėtra, modernizavimu ar pritaikymu susijusią infrastruktūrą“ veiklos srities veikloms „Parama žemės konsolidacijai“, „Parama žemės ūkio vandentvarkai“, „Parama miškų infrastruktūrai gerinti“, veiklos srities „Parama ne pelno investicijoms“ veiklai „Meldinių nendrinukių buveinių išsaugojimas“, priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritims „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, „Parama ekonominės veiklos pradžiai kaimo vietovėse“, „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama investicijoms, skirtoms ekonominės veiklos kūrimui ir plėtrai“, priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos sritims „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“, „Parama plačiajuosčio ryšio infrastruktūrai“, „Parama investicijoms į kaimo kultūros ir gamtos paveldą, kraštovaizdį“, priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritims „Miško veisimas“ (teikiant paramos paraišką vienkartinei miško įveisimo išmokai gauti), „Miškams padarytos žalos prevencija ir atlyginimas“, „Investicijos, kuriomis didinamas miškų ekosistemų atsparumas ir aplinkosauginė vertė“, „Investicijos į miškininkystės technologijas“, priemonės „Gamintojų grupių ir organizacijų įsisteigimas“, priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritims „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“, „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“, „Parama trumpoms tiekimo grandinėms ir vietos rinkoms skatinti vietos lygmeniu“, priemonei „LEADER“, Lietuvos kaimo tinklo narių projektams, įgyvendinamiems pagal Lietuvos kaimo tinklo veiksmų programą.“

4. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

„55. Mokėjimo agentūra atlieka paramos paraiškų atranką pasibaigus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui ir sugrupuoja paramos paraiškas pagal paramos paraiškų atrankos balų skaičių, jeigu Programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Paraiškos atrankos vertinimui naudojama 100 atrankos balų sistema. Pirmumas teikiamas paraiškai, kuriai skirta didesnis balų skaičius“.

5. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

„56. Paramos paraiškų preliminari atrankos pirmumo eilė sudaroma vadovaujantis paramos paraiškoje pateikta informacija. Sudarius preliminarią paramos paraiškų pirmumo eilę, ji skelbiama Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje nurodant paramos paraiškos registracijos numerį. Preliminari paramos paraiškų pirmumo eilė gali keistis atsižvelgiant į paraiškų tinkamumo vertinimo rezultatus“.

6. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

„60. Paramos paraiškų atrankos vertinimas atliekamas taip:

60.1. Tuo atveju, kai tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma viršija žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintą Programos priemonei, veiklos sričiai ar veiklai skirtą paramos sumą, vienodą atrankos kriterijų balą surinkusiems tinkamiems gauti paramą pareiškėjams, kurių finansavimui trūksta lėšų, gali būti atliekamas papildomas šių paramos paraiškų atrankos vertinimas, jei tai numatyta Programos priemonės, veiklos srities ar veiklos įgyvendinimo taisyklėse.

60.2. Jei atlikus papildomą paramos paraiškų atrankos vertinimą, tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma vis tiek viršija žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintą sumą, parama proporcingai mažinama visiems, vienodą atrankos kriterijų balą surinkusiems tinkamiems gauti paramą pareiškėjams, kurių finansavimui trūksta lėšų. Proporcingas paramos mažinimas atliekamas, jeigu tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma mažinama ne daugiau kaip 50 proc. Tais atvejais, kai tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma turėtų būti mažinama daugiau kaip 50 proc., nepanaudota lėšų suma naudojama kitam paramos paraiškų kvietimui pagal Programos priemonę, veiklos sritį ar veiklą (jeigu tai numatyta).

60.3. Jei papildomas paramos paraiškų atrankos vertinimas Programos priemonės, veiklos srities ar veiklos įgyvendinimo taisyklėse nenumatytas, parama, proporcingai mažinama visiems vienodą atrankos kriterijų balą surinkusiems tinkamiems gauti paramą pareiškėjams, kurių finansavimui trūksta lėšų. Proporcingas paramos mažinimas atliekamas, jeigu tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma mažinama ne daugiau kaip 50 proc. Tais atvejais kai tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma turėtų būti mažinama daugiau kaip 50 proc., nepanaudota lėšų suma naudojama kitam paramos paraiškų kvietimui pagal Programos priemonę, veiklos sritį ar veiklą (jeigu tai numatyta).

60.4. Mokėjimo agentūra apie proporcingai sumažintą paramą informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi įgyvendinti projektą su mažesne paramos suma ir skirti didesnę nuosavų lėšų sumą projektui įgyvendinti. Pareiškėjui nesutikus (ar per nurodytą laiką nepateikus atsakymo) su paramos sumos sumažinimu, paramos paraiška atmetama, susidariusi nepanaudota lėšų suma naudojama kitam paramos paraiškų kvietimui pagal Programos priemonę, veiklos sritį ar veiklą (jeigu tai numatyta).

60.5. Papildomas paramos paraiškų atrankos ir (ar) proporcingas paramos mažinimas atliekamas pabaigus paramos paraiškų, kurioms pakanka lėšų, tinkamumo vertinimą.

60.6. Projektų, kuriems buvo skirta parama pagal Programos priemonę, veiklos sritį ar veiklą, administravimo metu susidariusi nepanaudota lėšų suma naudojama kitam paramos paraiškų kvietimui pagal Programos priemonę, veiklos sritį ar veiklą (jeigu tai numatyta).

60.7. Atlikus 60.1–60.4 papunkčiuose nurodytus veiksmus sudaryta paramos paraiškų pirmumo eilė skelbiama Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje nurodant paramos paraiškos registracijos numerį“.

7. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

„69. Laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo, pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti investicijas kainomis, ne didesnėmis už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas. Pareiškėjas konkrečios investicijos kainų pagrįstumui turi pateikti ne mažiau nei 3 (tris) komercinius pasiūlymus. Mokėjimo agentūra, nustatydama tinkamų finansuoti investicijų dydį, turi teisę palyginti pareiškėjo pateikto komercinio pasiūlymo konkrečiai investicijai kainą su analogiškų rinkose egzistuojančių investicijų kaina, jeigu VI nėra nustačiusi įkainio tokiai investicijai. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodyta prekės (paslaugos) darbų kaina yra 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės (paslaugos) ar darbų kaina, pareiškėjui siunčiamas paklausimas su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos prekės (paslaugos) ar darbų kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų, nevisiškai motyvuotą pagrindimą, Mokėjimo agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta nustatytą analogiškos prekės (paslaugos) ar darbų kainą. Mokėjimo agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka iki galo įgyvendinti projektą turėdamas mažesnę paramos sumą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paramos paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir yra atmetama. Apskaičiuotas tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis suapvalinamas iki sveikųjų skaičių“.

8. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

„95. Tuo atveju, jei paramos paraiškų atrankai VI yra sudaromas projektų atrankos komitetas, Mokėjimo agentūra VI teikia:

95.1. nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę;

95.2. nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kuriose pateikiama trumpa informacija apie numatomus įgyvendinti projektus“.

9. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:

„112. Programos priemonių „Agrarinė aplinkosauga ir klimatas“, „Ekologinis ūkininkavimas“, „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritį „Miško veisimas“ (teikiant kasmetinę paramos paraišką įveisto miško priežiūros, apsaugos ir ugdymo išmokoms gauti), „Su Natura 2000 ir vandens pagrindų direktyva susijusios išmokos“, „Išmokos už vietoves, kuriose yra gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“, pagal kurias skiriama parama grindžiama deklaruotu žemės ūkio naudmenų, miško ar kito ploto dydžiu, administravimo tvarka, kai tokios Programos priemonės yra administruojamos kartu su tiesioginėmis išmokomis už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus. Detali tokių paramos paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei sprendimo dėl paramos skyrimo ir paramos lėšų išmokėjimo tvarka yra nustatoma Programos priemonių įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamose Paramos už žemės ūkio naudmenų ir kitus plotus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklėse.“

10. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

„121. Mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildytas mokėjimo prašymas bei jo priedai nepriimami. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos šių Taisyklių VIII skyriaus III skirsnyje ir (arba) paramos sutartyje. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų po paramos sutartyje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami“.

11. Pakeičiu 151 punktą ir jį išdėstau taip:

„151. Šiame Taisyklių skirsnyje nustatyta Programos priemonių „Agrarinė aplinkosauga ir klimatas“, „Ekologinis ūkininkavimas“, „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritį „Miško veisimas“ (teikiant kasmetinę paramos paraišką įveisto miško priežiūros, apsaugos ir ugdymo išmokoms gauti), „Su Natura 2000 ir vandens pagrindų direktyva susijusios išmokos“, „Išmokos už vietoves, kuriose yra gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“ paramos išmokėjimo tvarka.“

12. Pakeičiu 170 punktą ir jį išdėstau taip:

„170. Paramos gavėjas, jeigu Programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip, Mokėjimo agentūrai teikia šias projekto ataskaitas:

170.1. teikiant galutinį mokėjimo prašymą – galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;

170.2. 5 metai po galutinio lėšų išmokėjimo, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus – užbaigto projekto metinę ataskaitą (tik su investicijomis susijusių Programos priemonių atveju, kai paramos gavėjas mažiausiai penkerius metus nuo galutinio lėšų išmokėjimo įsipareigoja nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos. Mokėjimo agentūra gali leisti įkeisti iš paramos lėšų įsigytą turtą tai kredito įstaigai, kuri suteikė paskolą projektui įgyvendinti, jeigu paramos paraiškoje finansinės institucijos suteiktą paskolą pareiškėjas įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių ir jeigu įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.);

170.3. projekto ataskaitos Mokėjimo agentūrai turi būti pateiktos vienu iš šių būdų:

170.3.1. spausdintine (popieriuje pateikta) forma paramos gavėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, taip pat registruotu paštu, jei Programos priemonių įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Registruotu paštu pateikta projekto ataskaita turi būti išsiųsta ne vėliau kaip paskutinę paramos sutartyje numatytą projekto ataskaitos pateikimo termino dieną. Turi būti pateikiamas originalus projekto ataskaitos egzempliorius, patvirtintas pareiškėjo parašu arba notaro Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka. Kiekvienas projekto ataskaitos lapas ir jo priedų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu, jei Programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Tokiu būdu paramos gavėjas prisiima atsakomybę už projekto įgyvendinimo ataskaitos teisingumą;

170.3.2. elektronine forma, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga adresu https://zumis.lt, jeigu tokia galimybė yra suteikta. Projekto ataskaitą teikiant elektronine forma ŽŪMIS portale ji turi būti pateikta ne vėliau kaip iki paramos sutartyje numatyto projekto ataskaitos pateikimo termino 24 valandos“.

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                            Virginija Baltraitienė