Logo  Description automatically generated with medium confidence

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą” projektŲ finansavimo sąlygų aprašo

patvirtinimo

 

2022 m. rugsėjo 8 d. Nr. 4-979

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ 81.6 papunktį, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklą „Efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą”, vykdydama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ 88 punktą ir vadovaudamasi nurodytu finansų ministro įsakymu patvirtintomis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis,

t v i r t i n u 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą” projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 4-979

 

 

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS

PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO SISTEMĄ“

VEIKLOS „EFEKTYVINTI INOVACIJŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMĄ ĮSTEIGIANT VIENĄ INOVACIJŲ SKATINIMO AGENTŪRĄ IR OPTIMIZUOJANT ŠIUO METU VEIKIANČIŲ AGENTŪRŲ TINKLĄ”

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar poveiklė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (toliau – EGADP); Valstybės biudžeto lėšos (toliau – VB) 

5

E.1.2.

 

E.1.2.1.

019, 109, 143

 

-

-

-

-

-

 

-

 

 

SIEKTINI STEBĖSENOS RODIKLIAI

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Įsigaliojęs Vyriausybės nutarimas dėl Inovacijų agentūros įsteigimo ir inovacinės veiklos skatinimo funkcijų Inovacijų agentūrai perdavimo

P-05-001-01-05-07-01

Vienetai

1

(2022 m. I ketv.)

 

Įsigaliojusi atnaujinta paskatų verslui investuoti į MTEP sistema

P-05-001-01-05-07-07

Įsigalioję teisės aktai

n/a

(2022 m. IV ketv.)

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartis ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą” projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.1.  2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.1.2. 2021 m. liepos 26 d. Europos Sąjungos Tarybos sprendimas dėl Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ patvirtinimo;

1.1.3. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos 2022 m. birželio 22 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau - Investicijų programos ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės);

1.1.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos 2022 m. birželio 22 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.5.  Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 14-1 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);

1.1.6.  2021–2030 metų Nacionalinio pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.8. 2018 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas Nr. XIII-1414;

1.1.9. 2022 m. balandžio 29 d. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas Nr. V-671/4-683 “Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. V-469/4-510 „Dėl biudžetinės įstaigos Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros veiklų perdavimo viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai“ pakeitimo”.

1.2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio valdymo metodikoje, Investicijų programos ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėse, Taisyklėse ir aukščiau paminėtuose teisės aktuose.

 

2. Reikalavimai projektams

2.1. Pagal Aprašą remiama veikla – efektyvinti inovacijų politikos įgyvendinimą įsteigiant vieną inovacijų skatinimo agentūrą (toliau – Agentūra) ir optimizuojant šiuo metu veikiančių agentūrų tinklą. Veikla apima šias poveikles:

2.1.1. konsoliduojamų įstaigų darbuotojų perkėlimą, Agentūros struktūrinio pokyčio įgyvendinimą, Agentūros darbuotojų vidinės komunikacijos ir sklandaus bendradarbiavimo užtikrinimą; Agentūros informacinių ir ryšių technologijų kūrimą, diegimą ir konfigūravimą; biuro nuomą ir fizinių darbo vietų įrengimą Agentūros veiklai; Agentūros įsitinklinimą (dalyvavimą konferencijose, dalyvio mokesčius organizacijose, viešųjų ryšių kampanijas, rinkodaros priemonių įgyvendinimą);

2.1.2. nuosekliai inovacinės veiklos skatinimo sistemai vystyti ir paskatų verslui investuoti į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą (toliau – MTEP) būtinų teisės aktų peržiūrą ir keitimą (problemų ir galimų pokyčių identifikavimą atliekant studiją, teisės aktų parengimą ir pakeitimą).

2.2. Galimas pareiškėjas vykdyti Aprašo 2.1.1 poveiklę – Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra.

2.3. Galimas pareiškėjas vykdyti Aprašo 2.1.2 poveiklę – Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija.

2.4. Projektų veiklos turi būti įgyvendintos iki 2025 m. gruodžio 31 d., tarpiniai stebėsenos rodikliai turi būti pasiekti lentelėje „Siektini stebėsenos rodikliai“ nurodytais terminais. Projekto įgyvendinimo ir rodiklių pasiekimo terminas gali būti pratęstas, pratęsus „Naujos kartos Lietuva“ plane, patvirtintame 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinamu sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo, numatytą projekto įgyvendinimo ir rodiklių pasiekimo terminą. 

2.5.  Pagal Aprašą projektams, kuriais vykdoma:

2.5.1. Aprašo 2.1.1 poveiklė, įgyvendinti skiriama iki 5 000 000 Eur (penkių milijonų eurų) EGADP lėšų ir ne daugiau kaip 882 000 Eur (aštuoni šimtai aštuoniasdešimt du tūkstančiai eurų) VB lėšų pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) kompensuoti;

2.5.2. Aprašo 2.1.2 poveiklė, įgyvendinti skiriama iki 70 000 Eur (septyniasdešimt tūkstančių eurų) EGADP lėšų ir ne daugiau kaip 14 700 Eur (keturiolika tūkstančių septyni šimtai eurų) VB lėšų PVM kompensuoti.

2.6.  Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

2.7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.

2.8. Projektai turi atitikti bendruosius projekto atrankos kriterijus, nurodytus Taisyklių 2 priede.

2.9. Projektų komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių 340 punkto nuostatomis.

2.10. Projektų atranka atliekama planavimo būdu.

2.11. Galimi projektų, vykdančių Aprašo 2.1.1 poveiklę, partneriai – Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

2.12. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo ir iki PĮP pateikimo turi būti sudaryta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis. 

2.13. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikti dokumentai:

2.13.1. partnerio deklaracija pagal PĮP 1 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais)); 

2.13.2. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PĮP 2 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais)); 

2.13.3. projekto investicijų projektas su investicijų skaičiuokle (teikiamas, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investicijų į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija vieną milijoną eurų). Projekto investicijų projektas rengiamas vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus (dokumentas skelbiamas svetainėse cpva.lt ir esinvesticijos.lt);

2.13.4. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., CVP IS), jeigu išlaidos grindžiamos tiekėjų pasiūlymais, paklausimai tiekėjams), išlaidų skaičiavimai;

2.13.5. Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo perduoti sutvarkyti elektros ir elektroninę įrangą, kurios tinkamumo naudoti ciklas baigėsi, deklaracija (Aprašo priedas Nr. 2) (taikoma vykdant 2.1.1 veiklą).

 

2.14. Kiti reikalavimai, taikomi projektams, kuriais vykdoma Aprašo 2.1.1 poveiklė:

2.14.1. projekto vykdytojas ir partneris turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas ir partneris turi atkurti prarastą turtą.

2.15. Kiti reikalavimai, taikomi projektams, kuriais vykdoma Aprašo 2.1.2 poveiklė:

2.15.1. bus parengta paskatų verslui investuoti į MTEP studija;

2.15.2. remiantis parengta paskatų verslui investuoti į MTEP studija, bus atnaujinti MTEPI ir inovacinę veiklą reglamentuojantys teisės aktai, kuriais bus sumažintos skirtingų MTEP paramos priemonių spragos ir dubliavimasis, sukurtas nuoseklių paramos priemonių rinkinys, sukuriant aiškias logines sąsajas tarp skirtingų finansavimo priemonių ir tarp teikiamų įvairių paramos inovacijoms paslaugų.

 

2.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Jungtinio projekto reikalavimai nėra taikomi.

 

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami horizontalieji principai (toliau – HP): HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo priede Nr. 1.

 

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Veikla nepažeidžia Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

 

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

 

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

5.1.Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

5.2.Pagal Aprašą valstybės pagalba, kuri atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, neteikiama.

 

6. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

 

6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai

Jungtinio projekto projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.

 

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Pagal šį Aprašą įgyvendinamiems projektams papildomi tęstinumo reikalavimai netaikomi.

 

8. Kiti reikalavimai

Kiti reikalavimai netaikomi.

 

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Planuojamos išlaidos turi atitikti bendruosius išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus, nurodytus Taisyklių 294 punkte.

9.2. Pagal Aprašą finansuojamos išlaidų kategorijos yra šios:

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.  

Įranga[1], įrenginiai ir kt. turtas

Tinkama finansuoti:

·    baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas), taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros[2] ir kitas susijusias išlaidas).

Papildomi reikalavimai:

·    visas įsigyjamas turtas turi būti naujas;

·    ilgalaikis materialus turtas, kuris buvo įsigytas iš projektui skirto finansavimo lėšų, turi būti apdraustas maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo įsigijimo ar sukūrimo momento;

·    lizingo (finansinės nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę.

2.  

Projekto vykdymas (paslaugos ir darbo užmokestis)

Tinkama finansuoti:

·    projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos;

·    išlaidos, susijusios su darbo teisinių santykių pabaiga, vykdant Aprašo 2.1.1 poveiklę;

·    projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių ar stažuočių išlaidos;

·    mokymų organizavimo ir vykdymo išlaidos;

·    projekto vykdymui reikalingų patalpų, baldų, biuro įrangos nuomos išlaidos;

·    projekto vykdymui reikalingų patalpų eksploatavimo išlaidos (komunalinių paslaugų, šildymo, patalpų tvarkymo ir panašios išlaidos);

·    informacinių sistemų palaikymo išlaidos;

·    galimybių studijos, investicijų projekto, tyrimų, studijų, metodikų rengimo, leidybos ir panašios išlaidos;

·    kitos projekto veikloms įvykdyti būtinos išlaidos.

Papildomi reikalavimai:

·    nuomojamo turto eksploatavimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti tik tuo atveju, jeigu nėra įtrauktos į nuomos kainą.

3.  

Informavimas apie projektą

Tinkama finansuoti:

·    projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonėms įgyvendinti būtinos išlaidos.

4.  

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti:

·    7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma.

 

9.3. PVM nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas VB lėšomis vadovaujantis Taisyklių Ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.

9.4. PĮP parengimo išlaidos nėra finansuojamos (išskyrus investicijų projekto ar kitų su PĮP privalomų teikti priedų rengimo išlaidas).

9.5. Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant Taisyklių 294.2.2. papunkčio nuostatoms.

9.6. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas.

9.7. Projektams gali būti mokamas avansas, vadovaujantis Taisyklių 155 punktu.

9.8. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir/ arba partnerio lėšų.

9.9.                Pareiškėjas ir partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

 

10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Netiesioginės išlaidos

 

FN-01

7 proc.

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

 

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-01

8,63 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-02

10,44 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-03

12,35 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-04

14,99 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-05

15,25 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-06

18,89 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką.

 

FN-05-07

20,02 proc.

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

 

Projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonėms įgyvendinti būtinos išlaidos

FS-01-03

 

1121,56 EUR

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

 

 

Projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonėms įgyvendinti būtinos išlaidos

FS-01-04

1357,09 EUR

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

 

 

 

 

 

 

 

 

________________

part_34483ae394b34bf5902e0a70c4cee3d8_end


 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

Priedas Nr.1

 

(Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašo forma)

 

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

Î Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

£ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESIFP) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka klimato kaitos švelninimo tikslą. Planuojama įsigyti įranga, įrenginiai ir kt. turtas privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) efektyvumo, tvarumo, ilgaamžiškumo reikalavimus pagal Direktyvą 2009/125/EC ir Direktyvą 2011/65/EU. 

Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.

Projekto vykdytojo deklaracija.

 

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka Prisitaikymas prie klimato kaitos tikslą.

Planuojama įsigyti įranga, įrenginiai ir kt. turtas privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) efektyvumo, tvarumo, ilgaamžiškumo reikalavimus pagal Direktyvą 2009/125/EC ir Direktyvą 2011/65/EU. 

Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.

Projekto vykdytojo deklaracija.

 

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka Tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Nenumatoma vykdyti veiklų šalia vandens telkinių, kas galėtų turėti tiesioginės įtakos tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui.

Projekto vykdytojo deklaracija.

 

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka Perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą.

Planuojama įsigyti įranga, įrenginiai ir kt. turtas privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) efektyvumo, tvarumo, ilgaamžiškumo reikalavimus pagal Direktyvą 2009/125/EC ir Direktyvą 2011/65/EU. 

Pasibaigus įsigytos įrangos naudingo tarnavimo laikui, įrangos atliekos turi būti sutvarkytos vadovaujantis Direktyvos 2012/19/EU reikalavimais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais atliekų tvarkymą bei Valstybinio atliekų prevencijos ir tvarkymo plano nuostatomis.

Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.

Projekto vykdytojo deklaracija.

Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo perduoti sutvarkyti elektros ir elektroninę įrangą, kurios tinkamumo naudoti ciklas baigėsi, deklaracija.

 

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą.

Planuojama įsigyti įranga, įrenginiai privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2018 m. gruodžio 11 d. 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją, bendrosios išimties reglamento nuostatas, taip pat nacionalinius teisės aktus, kuriuose nustatyti reikalavimai užtikrinti tausų išteklių naudojimą ir apsaugą.

Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.

Projekto vykdytojo deklaracija.

 

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.

Nenumatoma vykdyti veiklų saugomose teritorijose ar gyvūnų, augalų buveinių ir rūšių, įskaitant ES saugomų, apsaugos teritorijose.

Projekto vykdytojo deklaracija.

 

 

 

part_15f08fb70b9c4b17a81607276acf5c5f_end


 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

Priedas Nr.2

 

 

(Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo perduoti sutvarkyti elektros ir elektroninę įrangą, kurios tinkamumo naudoti ciklas baigėsi,

deklaracijos forma)

 

 

PAREIŠKĖJO (PARTNERIO) ĮSIPAREIGOJIMO PERDUOTI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĘ ĮRANGĄ, KURIOS TINKAMUMO NAUDOTI CIKLAS BAIGĖSI, 

DEKLARACIJA

 

20___ m. ________________d.

 

_______________________

(vietovės pavadinimas)

 

 

Aš, _______________________________________________________, savo atstovaujamos organizacijos – ___________________________

( vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė )                                                                                                 (organizacijos pavadinimas)

 

_____________________________________________________ – vardu įsipareigoju:

 

užtikrinti, kad projektui įgyvendinti įsigyta elektros ir elektroninė įranga, kurios naudojimo ciklas baigėsi, ir (ar) projekto įgyvendinimo metu susidariusios elektros ir elektroninės įrangos atliekos bus perduotos sutvarkyti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nuostatomis.

 

 

 

______________________________________________                ____________________                         _______________________________

(deklaraciją pasirašančio asmens pareigų pavadinimas)                                (parašas)                                                     (vardas ir pavardė)

 

 

___________________

part_717094f8e8874668bb75896206353b97_end



[1] Įranga ir įrenginiais laikomas kilnojamasis materialusis turtas, naudojamas veiklai vykdyti, toks kaip kilnojami ar stacionarūs daiktai, darbui reikalingi įrankiai, mechanizmai, aparatūra ar prietaisų komplektas, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

1. naudojant pagal paskirtį, jo naudingo tarnavimo laikas, įskaitant priežiūros ir techninės priežiūros laiką, yra ilgesnis nei vieni metai, išskyrus trumpalaikį turtą;

2. naudojamas jis išlaiko savo pradinę formą ir išvaizdą;

3. jį sugadinus, pametus kai kurias dalis ar joms susidėvėjus, jį tikslingiau taisyti, nei keisti visiškai nauju;

4. jis nepraranda savo tapatumo (galimybės atlikti funkcijas) net ir sujungtas į kitą sudėtingesnį vienetą.

[2] Informacinių sistemų kūrimo ir (arba) diegimo techninė priežiūra – tai ekspertinė informacinių sistemų kūrėjo ar diegėjo veiksmų bei sukurtų produktų ar rezultatų priežiūra ir įvertinimas, kuriuos vykdo pats užsakovas arba tam tikslui samdo paslaugų teikėją, atstovaujantį užsakovo interesams.