LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL SĄJUNGOS PILIEČIO ŠEIMOS NARIO LEIDIMO LAIKINAI AR NUOLAT GYVENTI ŠALYJE KORTELĖS IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. birželio 28 d. Nr. 1V-594

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 99 straipsnio 3 dalimi, 104 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/38/EB dėl Sąjungos piliečių ir jų šeimos narių teisės laisvai judėti ir gyventi valstybių narių teritorijoje, iš dalies keičiančią Reglamentą (EEB) Nr. 1612/68 ir panaikinančią Direktyvas 64/221/EEB, 68/360/EEB, 72/194/EEB, 73/148/EEB, 75/34/EEB, 75/35/EEB, 90/364/EEB, 90/365/EEB ir 93/96/EEB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius, 5 tomas, p. 46):

1.    T v i r t i n u Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    P a s k i r i u Migracijos departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgaliota institucija pagal Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalį.

3.    N u s t a t a u, kad:

3.1. šis įsakymas įsigalioja 2019 m. liepos 1 d.

3.2. prašymus, pateiktus iki šio įsakymo įsigaliojimo, baigia nagrinėti ir sprendimus išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę priima Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadovaudamasis iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusio Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelės išdavimo, keitimo ir panaikinimo Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 1V-290 „Dėl Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelės išdavimo, keitimo ir panaikinimo Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariams tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimo, keitimo ir panaikinimo Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariams, kurie nėra Europos Sąjungos valstybės narės piliečiai, tvarkos aprašo, patvirtinto vidaus reikalų ministro 2007 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 1V-369 „Dėl Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimo, keitimo ir panaikinimo Europos Sąjungos valstybės narės piliečio šeimos nariams, kurie nėra Europos Sąjungos valstybės narės piliečiai, tvarkos aprašo patvirtinimo“ nuostatomis.

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                             Eimutis Misiūnas

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2019 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1V-594

 

 

SĄJUNGOS PILIEČIO ŠEIMOS NARIO LEIDIMO LAIKINAI AR NUOLAT GYVENTI ŠALYJE KORTELĖS IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymo išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės (toliau abi kartu – kortelė) pateikimą, priėmimą ir nagrinėjimą, sprendimo dėl kortelės išdavimo ar pakeitimo priėmimą, užsakymo dėl kortelės išrašymo formavimą ir perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) ir iš Asmens dokumentų išrašymo centro gautų išrašytų kortelių siuntų patikrinimą, kortelės atsiėmimą ir jos galiojimo pradžią, teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir kortelės panaikinimą, kortelės negaliojimą.

2. Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelė (toliau – Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelė) išduodama, keičiama ir panaikinama Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Įstatymas) nustatytais pagrindais, o Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelė (toliau – Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelė) išduodama, keičiama ir panaikinama Įstatymo ir Lietuvos Respublikos asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymo (toliau – Asmenų perkėlimo įstatymas) nustatytais pagrindais. 

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Rėmėjas – Įstatymo 101 straipsnio 2 ar 3 dalyje, 1011 straipsnio 1 dalies 2, 4 ar 5 punkte, 104 straipsnio 2 dalyje ar 105 straipsnio 4 ar 5 dalyje nurodytas Europos Sąjungos ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybės narės pilietis (toliau – ES pilietis), Lietuvos Respublikos pilietis, pasinaudojęs laisvo judėjimo Europos Sąjungoje teise, pas kurį ar kartu su kuriuo į Lietuvos Respubliką atvyksta šeimos narys ar kitas asmuo, kuris pagal Europos Sąjungos teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise (toliau – kitas asmuo);

3.2. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Asmenų perkėlimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO IŠDUOTI AR PAKEISTI KORTELĘ PATEIKIMAS

 

4. ES piliečio šeimos narys, kuris nėra ES pilietis (toliau – ES piliečio šeimos narys), ar kitas asmuo (toliau abu kartu – užsienietis) ar Aprašo 9–12 punktuose nurodytas asmuo prašymą išduoti ar pakeisti kortelę (toliau – prašymas) užpildo per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS), pateikdamas Aprašo 1 priede nurodytus duomenis. Kol nėra įdiegtos MIGRIS funkcinės galimybės – Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) direktoriaus patvirtinta prašymo forma ir šiame punkte nurodytų dokumentų originalai pateikiami Migracijos departamentui Aprašo 6–13 punktuose nustatyta tvarka.  

Užsienietis, siekiantis gauti kortelę, pildydamas prašymą MIGRIS turi pridėti dokumento skaitmeninę kopiją (skenuotą, nufotografuotą):

4.1. galiojantį kelionės dokumentą;

4.2. turimą kortelę, jeigu ją turi ir ji nėra prarasta;

4.3. jeigu prašoma išduoti kortelę ar pakeisti kortelę Įstatymo 1053 straipsnio 3 punkte nurodytu pagrindu – Aprašo 17, 18 ar 19 punkte nurodytus dokumentus, patvirtinančius Įstatymo nustatytą teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo ar kortelės išdavimo pagrindą;

4.4. jeigu prašyme nurodyti užsieniečio duomenys nesutampa su jo asmens duomenimis Užsieniečių registre ir (ar) Lietuvos Respublikos gyventojų registre – asmens duomenų keitimą patvirtinančius dokumentus (civilinės būklės aktų įregistravimo liudijimus, teismo sprendimą atkurti, papildyti, pakeisti ar ištaisyti civilinės būklės akto įrašą ar kt.);

4.5. jeigu valstybės rinkliavą už prašymo išduoti ar pakeisti kortelę priėmimą nagrinėjimą, sprendimo priėmimą ir šios kortelės išdavimą (neišdavimą) (toliau – valstybės rinkliava už kortelės išdavimą) už užsienietį sumokėjo ne pats asmuo – mokamojo pavedimo išplėstinę formą, kurioje nurodyta užsieniečio, už kurį atliekamas mokėjimas, vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data.

5. Prašyme užsieniečio vardas (-ai) ir pavardė (-ės) rašomi didžiosiomis raidėmis lotyniškais rašmenimis be šalutinių (diakritinių) ženklų, ligatūrų ir kitų lotyniškosios abėcėlės raidžių modifikacijų pagal užsieniečio paso arba asmens tapatybės kortelės lotyniškus įrašus. Užsienietis gali rašyti vardą (-us) ir pavardę (-es) pagal užsieniečio paso arba asmens tapatybės kortelės lotyniškus įrašus tais lotyniškais rašmenimis su diakritikais, kurie yra lietuvių kalbos raidyne: ą, ę, į, ų, ū, ė, č, š, ž. Rašant vardą (-us) ir pavardę (-es) gali būti naudojami šie ženklai: „.“, „’“ ir „()“.

6. Per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos, užsienietis, teisėtai būdamas Lietuvos Respublikoje, turi atvykti į Migracijos departamentą ir:

6.1. pateikti dokumentų, kurių skaitmenines kopijas pridėjo pildydamas prašymą MIGRIS, originalus;

6.2. pateikti dokumentą, suteikiantį teisę būti ar likti Lietuvos Respublikoje, išskyrus atvejus, kai užsieniečiui taikomas bevizis režimas;

6.3. pateikti dvi tapačias (iš to paties negatyvo) užsieniečio amžių atitinkančias nuotraukas (kitoje pusėje aiškiai užrašoma užsieniečio vardas (-ai) ir pavardė (-ės), atitinkančias Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 569 „Dėl Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Nuotraukų asmens dokumentams reikalavimai), jeigu užsienietis iki 6 metų amžiaus nedalyvauja pateikiant prašymą arba jeigu nėra techninės galimybės nuskaityti užsieniečio veido atvaizdą biometrinių duomenų registravimo įranga, arba jeigu užsienietis pageidauja, kad jo veido atvaizdas būtų nuskaitytas iš nuotraukos.

Užsieniečio iki 6 metų amžiaus asmens tapatybę ir tai, jog pateiktos nuotraukos yra šio užsieniečio, patvirtina prašymą užsieniečiui iki 6 metų pateikiantis asmuo, jeigu užsienietis iki 6 metų amžiaus nedalyvauja pateikiant prašymą;

6.4. pateikti biometrinius duomenis – veido atvaizdą (išskyrus Aprašo 6.3 papunktyje nurodytus atvejus) ir užsieniečio nuo 6 metų amžiaus dviejų pirštų atspaudus;

6.5. pasirašyti Migracijos departamento įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį (toliau kartu – Migracijos departamento darbuotojas) išspausdintą per MIGRIS pateiktą prašymą bei specialiu rašikliu pasirašyti parašui skirtoje vietoje, integruotoje biometrinių duomenų registravimo įrangoje. Užsienietis, kuriam sukako 14 metų, specialiu rašikliu parašui skirtoje vietoje, integruotoje biometrinių duomenų registravimo įrangoje, privalo pasirašyti Migracijos departamento darbuotojo akivaizdoje, išskyrus atvejus, kai užsienietis nesugeba pasirašyti dėl neveiksnumo ar fizinės negalios.

7. Perkeliamasis asmuo, užpildęs prašymą per MIGRIS, prašymą turi pateikti per 1 mėnesį nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką dienos.

8. Prašymą ir dokumentus dėl kortelės išdavimo (keitimo) užsienietis Migracijos departamentui pateikia asmeniškai, išskyrus Aprašo 9–12 punktuose nurodytus atvejus. Migracijos departamento direktorius nustato Migracijos departamento struktūrinius padalinius, kuriuose priimami dokumentai dėl kortelės išdavimo (keitimo) (toliau – Migracijos departamento skyrius).

9. Prašymą gali užpildyti ir Lietuvos Respublikoje teisėtai esančio užsieniečio prašymą gali pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pateikiant prašymą ir dokumentus turi dalyvauti ir pats užsienietis.

10. Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į Migracijos departamentą, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

11. Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) arba kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

12. Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

13. Pateikiant neveiksnaus užsieniečio arba užsieniečio nuo 6 iki 16 metų prašymus turi dalyvauti ir pats užsienietis.

14. Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios negali atvykti į Migracijos departamentą, asmens tapatybę ir parašą Migracijos departamento direktoriaus nustatyta tvarka turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis pagal Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“ (toliau – Prašymų registravimo tvarka), turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs Migracijos departamento darbuotojas.

15. Užsienietis, atvykstantis gyventi kartu su rėmėju ar pas jį, prašymą gali pateikti, jeigu rėmėjas, išskyrus Lietuvos Respublikos pilietį, pasinaudojusį laisvo judėjimo Europos Sąjungoje teise, Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 2, 4 ar 5 punkte ar 105 straipsnio 5 dalyje nurodytą rėmėją, turi pažymą Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti, teisės gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą arba yra pateikęs prašymą išduoti ar pakeisti teisės gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą.

16. Prieš pateikdamas prašymą, užsienietis privalo sumokėti valstybės rinkliavą už kortelės išdavimą, išskyrus atvejus, kai įstatymų nustatyta tvarka jis yra atleistas nuo valstybės rinkliavos.

17. Dokumentai, patvirtinantys Įstatymo nustatytą teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo pagrindą, yra:

17.1. Įstatymo 101 straipsnio 2 dalyje nustatytu pagrindu:

17.1.1. dokumentai, patvirtinantys, kad Lietuvos Respublikos pilietis pasinaudojo laisvo judėjimo Europos Sąjungoje teise; ir

17.1.2. Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad prašymą pateikiantis asmuo yra rėmėjo šeimos narys, arba Aprašo 22 punkte nurodyti dokumentai, įrodantys, kad prašymą pateikiantis asmuo, yra kitas asmuo;

17.2. Įstatymo 101 straipsnio 3 dalyje nustatytu pagrindu – Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad prašymą pateikiantis asmuo yra rėmėjo šeimos narys, arba Aprašo 22 punkte nurodyti dokumentai, įrodantys, kad prašymą pateikiantis asmuo, yra kitas asmuo;

17.3. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu pagrindu:

17.3.1. dokumentas, patvirtinantis, kad ES pilietis mirė, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

17.3.2. dokumentai, patvirtinantys, kad užsienietis, kaip šeimos narys, gyveno Lietuvos Respublikoje bent vienerius metus iki ES piliečio mirties, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

17.4. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu pagrindu:

17.4.1. dokumentas, patvirtinantis, kad santuoka su ES piliečiu nutraukta, pripažinta negaliojančia arba kad registruotos partnerystės sutartis su ES piliečiu nutraukta. Šiame papunktyje nurodytas santuokos nutraukimą patvirtinantis dokumentas pateikiamas tik tuo atveju, kai Gyventojų registre duomenų apie tai nėra;

17.4.2. dokumentai, įrodantys, kad santuoka ar registruota partnerytė truko ne trumpiau kaip 3 metus, iš jų vienerius metus – Lietuvos Respublikoje, arba kad santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio (ES piliečio) kaltės, arba kad jis globoja ar rūpinasi ES piliečio vaikais.

17.5. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 5 punkte nustatytu pagrindu:

17.5.1. dokumentas, patvirtinantis, kad ES pilietis mirė arba išvyko iš Lietuvos Respublikos, jeigu tokių duomenų nėra Gyventojų registre;

17.5.2. dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo, kurio prašymas pateikiamas, yra mirusio ar iš Lietuvos Respublikos išvykusio ES piliečio vaikas ar tokio vaiko vienas iš tėvų, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

17.5.3. jeigu prašymą pateikia mirusio ar iš Lietuvos Respublikos išvykusio ES piliečio vaiką globojantis vienas iš tėvų – dokumentai, įrodantys, kad jis globoja vaiką;

17.5.4. dokumentas, patvirtinantis, kad vaikas mokosi švietimo įstaigoje pagal atitinkamą formaliojo švietimo programą.

18. Dokumentai, patvirtinantys, Įstatymo nustatytą teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pagrindus, yra:

18.1. Įstatymo 104 straipsnio 2 dalyje nustatytu pagrindu, kai:

18.1.1. užsienietis yra ES piliečio, nurodyto Įstatymo 104 straipsnio 1 dalyje, šeimos narys arba kitas asmuo:

18.1.1.1. rėmėjo laisvos formos prašymas išduoti kortelę jo šeimos nariui arba kitam asmeniui; ir

18.1.1.2. Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad prašymą pateikiantis asmuo yra rėmėjo, nurodyto Įstatymo 104 straipsnio 1 dalyje, šeimos narys, arba Aprašo 22 punkte nurodyti dokumentai, įrodantys, kad prašymą pateikiantis asmuo, yra kitas asmuo;

18.1.2. užsieniečiui išsaugoma teisė gyventi Lietuvos Respublikoje:

18.1.2.1. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu pagrindu:

18.1.2.1.1.  Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad prašymą pateikiantis asmuo yra rėmėjo šeimos narys;

18.1.2.1.2. dokumentas, patvirtinantis, kad ES pilietis mirė, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

18.1.2.1.3. dokumentai, patvirtinantys, kad užsienietis, kaip šeimos narys, gyveno Lietuvos Respublikoje bent vienerius metus iki ES piliečio mirties, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

18.1.2.1.4.  dokumentai, nurodyti Aprašo 23 punkte, patvirtinantys Įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytą teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo pagrindą.

18.1.2.2. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu pagrindu:

18.1.2.2.1. dokumentas, patvirtinantis, kad santuoka su ES piliečiu nutraukta, pripažinta negaliojančia arba kad registruotos partnerystės sutartis su ES piliečiu nutraukta. Šiame papunktyje nurodytas santuokos nutraukimą patvirtinantis dokumentas pateikiamas tik tuo atveju, kai Gyventojų registre duomenų apie tai nėra;

18.1.2.2.2. dokumentai, įrodantys, kad santuoka ar registruota partnerytė truko ne trumpiau kaip 3 metus, iš jų vienerius metus – Lietuvos Respublikoje, arba kad santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio (ES piliečio) kaltės, arba kad jis globoja ar rūpinasi ES piliečio vaikais;

18.1.2.2.3.  dokumentai, nurodyti Aprašo 23 punkte, patvirtinantys Įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytą teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo pagrindą.

18.1.2.3. Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 5 punkte nustatytu pagrindu:

18.1.2.3.1. dokumentas, patvirtinantis, kad ES pilietis mirė arba išvyko iš Lietuvos Respublikos, jeigu tokių duomenų nėra Gyventojų registre;

18.1.2.3.2. dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo, kurio prašymas pateikiamas, yra mirusio ar iš Lietuvos Respublikos išvykusio ES piliečio vaikas ar tokio vaiko vienas iš tėvų, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra;

18.1.2.3.3. jeigu prašymą pateikia mirusio ar iš Lietuvos Respublikos išvykusio ES piliečio vaiką globojantis vienas iš tėvų – dokumentai, įrodantys, kad jis globoja vaiką;

18.1.2.3.4. dokumentas, patvirtinantis, kad vaikas mokosi švietimo įstaigoje pagal atitinkamą formaliojo švietimo programą.

19. Dokumentai, patvirtinantys teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje suteikimo nepraėjus 5 metų laikotarpiui pagrindus, yra:

19.1. Įstatymo 105 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytu pagrindu – dokumentai, įrodantys ES piliečio šeimos nario teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentai, patvirtinantys, kad ES piliečio šeimos narys nutraukė veiklą;

19.2. Įstatymo 105 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu pagrindu – dokumentai, įrodantys ES piliečio šeimos nario teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentai, patvirtinantys, kad užsienietis teisės aktų nustatyta tvarka buvo pripažintas nedarbingas ar iš dalies darbingas ir dėl to nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą;

19.3. Įstatymo 105 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytu pagrindu – dokumentai, įrodantys ES piliečio šeimos nario teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje 3 metus be pertraukos (jeigu šiuo laikotarpiu ES piliečio šeimos narys nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo jo aplinkybių arba nedirbo ar nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo – šias aplinkybes patvirtinantys dokumentai), ir darbo sutartis ar kiti dokumentai, patvirtinantys, kad ES piliečio šeimos narys vykdo veiklą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, tačiau išlaiko savo gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir į ją paprastai grįžta bent kartą per savaitę;

19.4. Įstatymo 105 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu pagrindu – dokumentai, patvirtinantys, kad ES piliečio šeimos narys pasinaudojo savo teise į išankstinę pensiją; jeigu per paskutinius metus ES piliečio šeimos narys, kurio sutuoktinis nėra Lietuvos Respublikos pilietis, nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo jo aplinkybių arba nedirbo ar nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo – ir šias aplinkybes patvirtinantys dokumentai);

19.5. Įstatymo 105 straipsnio 4 dalyje nustatytu pagrindu:

19.5.1. rėmėjo laisvos formos prašymas išduoti kortelę jo šeimos nariui; ir

19.5.2. Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad prašymą pateikiantis asmuo yra rėmėjo, nurodyto Įstatymo 105 straipsnio 4 dalyje, šeimos narys;

19.6. Įstatymo 105 straipsnio 5 dalyje nustatytu pagrindu:

19.6.1. dokumentas, patvirtinantis, kad rėmėjas mirė, jeigu tokių duomenų Gyventojų registre nėra; ir

19.6.2. jeigu rėmėjas iki mirties nebuvo išgyvenęs Lietuvos Respublikoje be pertraukos 2 metų – dokumentai, patvirtinantys, kad rėmėjas mirė dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos, o jeigu rėmėjas iki mirties buvo išgyvenęs Lietuvos Respublikoje be pertraukos 2 metus, tačiau šiuo laikotarpiu neturėjo galiojančio dokumento, suteikiančio ar patvirtinančio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, – Teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimo išdavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2019 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 1V-194 „Dėl Teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimo išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nurodyti dokumentai, patvirtinantys, kad rėmėjas šiuo laikotarpiu atitiko vieną iš Įstatymo 101 straipsnio 1 dalyje nurodytų pagrindų.

20. Dokumentas, patvirtinantis Įstatymo 1054 straipsnio 2 dalyje nustatytą kortelės išdavimo pagrindą, yra dokumentas, kad vaikas, kurio prašymas pateikiamas, yra pažymą Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti, teisės gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą turinčio ES piliečio vaikas, jei tokių duomenų Gyventojų registre nėra.

21. Dokumentai, patvirtinantys, kad asmuo yra ES piliečio šeimos narys, yra santuokos liudijimas, registruotos partnerystės sutartis, gimimo liudijimas, išlaikymą patvirtinantys dokumentai, kiti giminystės ryšį patvirtinantys dokumentai. Šie dokumentai pateikiami tik tuo atveju, kai Gyventojų registre tokių duomenų nėra.

22. Dokumentai, įrodantys, kad asmuo, kurio prašymas išduoti kortelę pateikiamas, yra kitas asmuo, yra bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis, užsieniečio ir jo rėmėjo vaiko (-ų) gimimo liudijimas (-ai), išlaikymą patvirtinantys dokumentai, gydymo įstaigos pažyma ar kiti Įstatymo 101 straipsnio 2 ir 3 dalyse ir 104 straipsnio 2 dalyje nurodytas aplinkybes patvirtinantys dokumentai.

23. Dokumentai, patvirtinantys Įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytus pagrindus:

23.1. Įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą pagrindą:

23.1.1. kai užsienietis yra darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo – į Lietuvos Respubliką užsienietį siunčiančios įmonės, įstaigos ar organizacijos raštas, patvirtinantis teisėtą jo darbą Lietuvos Respublikoje, arba kiti dokumentai, įrodantys jo teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje;

23.1.2. kai užsienietis išlaiko darbuotojo arba savarankiškai dirbančio asmens statusą:

23.1.2.1. dokumentai, patvirtinantys, kad nutraukta veikla, ir dokumentas, patvirtinantis, kad užsienietis laikinai nedirba dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo; arba

23.1.2.2.  dokumentai, įrodantys, kad po ne mažiau negu vienų metų jis nutraukė darbo sutartį arba veiklą dėl nepriklausančių nuo jo aplinkybių; arba

23.1.2.3.  dokumentai, patvirtinantys, kad jis nutraukė darbo sutartį (jos galiojimas baigėsi) arba veiklą dėl nuo jo nepriklausančių aplinkybių, ir dokumentas, patvirtinantis, kad jis pradėjo mokytis profesijos; arba

23.1.2.4.  dokumentai, patvirtinantys, kad darbo sutartis nutraukta (jos galiojimo laikas baigėsi) dėl nuo jo priklausančių aplinkybių, ir dokumentas, patvirtinantis, kad jis pradėjo mokytis profesijos, kuri susijusi su turėtu darbu;

23.2. Įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytą pagrindą:

23.2.1.  dokumentas, patvirtinantis, kad užsienietis turi pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje; ir

23.2.2. galiojantis sveikatos draudimą patvirtinantis dokumentas.

24. Kartu su prašymu pateikiami reikiamų dokumentų originalai arba jų (išskyrus Aprašo 9–12 punktuose nurodytą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Aprašo 4.1 papunktyje nurodytą kelionės dokumentą ir Aprašo 18.1.1.1 ir 19.5.1 papunkčiuose nurodytus prašymus) kopijos, kurių tikrumas paliudytas dokumentų kopijų tikrumo paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.

25. Jeigu Aprašo 18.1.1.1 ar 19.5.1 papunkčiuose nurodytus prašymus Migracijos departamentui pateikia ne pats rėmėjas, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, tai Įstatymo 104 straipsnio 1 dalyje nurodyto rėmėjo parašas šiame prašyme turi būti patvirtintas notaro ar savivaldybės seniūnijos seniūno.

26. Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.

Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.

27. Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).

28. Jeigu užsienietis per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo MIGRIS dienos neatvyksta į Migracijos departamentą pateikti prašymo, jo užpildytas prašymas laikomas negaliojančiu.

29. Jei dėl techninių sąlygų Migracijos departamento darbuotojas negali sutikrinti užsieniečio MIGRIS užpildytame prašyme įrašytų duomenų ir kartu pateiktų dokumentų su duomenimis, įrašytais užsieniečio pateiktuose dokumentuose, tai užsienietis užpildo Migracijos departamento direktoriaus nustatytos formos prašymą ir pateikia dokumentų dėl kortelės išdavimo originalus.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO PRIĖMIMAS

 

30. Migracijos departamento darbuotojas prašymą priima Migracijos departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

Priimdamas prašymą Migracijos departamento darbuotojas sutikrina su šiuo prašymu pateiktus dokumentus su užsieniečio pateiktais dokumentų originalais, ir juos grąžina užsieniečiui, duoda užsieniečiui pasirašyti prašyme ir specialiu rašikliu pasirašyti parašui skirtoje vietoje, integruotoje biometrinių duomenų nuskaitymo įrangoje (išskyrus atvejus, kai užsienietis nėra sukakęs 14 metų ir (ar) nesugeba pasirašyti dėl neveiksnumo ar fizinės negalios), nuskaito užsieniečio biometrinius duomenis:

30.1. esant techninėms galimybėms, sutikrina užsieniečio pirštų atspaudus su pirštų atspaudais, fiksuotais kortelėje, jei ji buvo išduota;

30.2. nuskaito užsieniečio veido atvaizdą. Jeigu Aprašo 6.3 papunktyje nurodytu atveju yra pateiktos užsieniečio nuotraukos, veido atvaizdas suformuojamas iš nuotraukos;

30.3. nuskaito užsieniečio pirštų atspaudus. Nuskaitomi tik užsieniečio nuo 6 metų amžiaus aiškūs kairiojo ir dešiniojo smilių atspaudai. Jeigu kairysis arba dešinysis smilius sužalotas, jo nėra arba jo ISO/IES 19794–4 vertė yra nuo 0 iki 25, tai nuskaitomi aiškūs tos pačios rankos didžiojo ar bevardžio pirštų arba nykščio atspaudai, jeigu jų ISO/IES 19794–4 vertė aukštesnė. Jeigu visų vienos rankos pirštų atspaudų kokybė prasta pagal minėtą kokybės vertę, daromas aiškus piršto, kurio vertė didžiausia, atspaudas. Jeigu dėl užsieniečio fizinės negalios negalima nuskaityti jokių vienos rankos pirštų atspaudų, tai atspaudams nuskaityti pagal šioje pastraipoje nustatytą eiliškumą parenkami du kitos rankos pirštai. Jeigu dėl užsieniečio fizinės negalios negalima nuskaityti jokių užsieniečio pirštų atspaudų, tai kortelė išduodama be jame elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų.

31. Prašymas laikomas priimtu, kai Migracijos departamento darbuotojas nustatęs, kad pateikti visi reikiami Aprašo 4 ir 6 punktuose nurodyti dokumentai ir duomenys, atlikęs Aprašo 30 punkte nustatytus veiksmus, apie prašymo priėmimą pažymi MIGRIS, o jeigu Aprašo 4 punkte nustatytu atveju prašymas teikiamas ne per MIGRIS – nuo šio prašymo ir Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų ir duomenų pateikimo Migracijos departamentui.

32. Prašymas nepriimamas ir kartu su pateiktais dokumentais grąžinamas juos pateikusiam asmeniui, raštu nurodžius (pažymėjus) grąžinimo priežastį ir žodžiu suteikus reikiamą informaciją, jeigu:

32.1. prašymas ir (ar) prie prašymo pridedami dokumentai pateikiami nesilaikant Aprašo reikalavimų;

32.2. prie prašymo pateikiami ne visi reikiami dokumentai ir (ar) duomenys arba prie prašymo MIGRIS pridėtos skaitmeninės dokumentų kopijos neatitinka užsieniečio pateiktų dokumentų originalų;

32.3. pateiktuose dokumentuose yra klastojimo požymių, kelionės dokumentas yra negaliojantis ar netinkamas naudoti;

32.4. nustačius, kad užsienietis nėra sumokėjęs valstybės rinkliavos ir užsienietis atsisako sumokėti valstybės rinkliavą Migracijos departamente;

32.5. asmuo atsisako pateikti biometrinius duomenis.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS

 

33. Prašymą nagrinėja Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, Migracijos departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

34. Prašymas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl jo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 8 darbo dienas nuo prašymo pateikimo Migracijos departamentui dienos, o jeigu pateiktas prašymas pakeisti Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelę Įstatymo 1053 straipsnio 1, 2, 4 ar 5 punkte nurodytu pagrindu ar prašymas pakeisti Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelę – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo Migracijos departamentui dienos.

35.  Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, nagrinėjantis prašymą bei kartu pateiktus dokumentus, privalo:

35.1. prireikus išsiųsti paklausimus Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), ar užsienietis yra įsiregistravęs kaip bedarbis, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba), ar užsienietis sukako Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytą senatvės pensijos amžių, įgijo teisę gauti valstybinę socialinio draudimo senatvės pensiją ar valstybinę šalpos pensiją, kitoms institucijoms, įstaigoms ir organizacijoms, ar užsienietis atitinka Įstatymo nustatytą teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo pagrindą;

35.2. jeigu prašyme nurodyti užsieniečio duomenys nesutampa su asmens duomenimis Užsieniečių registre ir (ar) Gyventojų registre, dokumentų, patvirtinančių asmens duomenų keitimą, kopijas, patvirtintas pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytus dokumentų rengimo reikalavimus tą pačią darbo dieną išsiųsti Gyventojų registro tvarkytojui;

35.3. jei nagrinėjamas prašymas išduoti kortelę – patikrinti duomenis apie ES piliečio šeimos narį ar kitą asmenį:

35.3.1. Užsieniečių registre – ar užsienietis neįtrauktas į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinį sąrašą, ir prašyme padaryti žymą apie patikrinimo rezultatus;

35.3.2. Interpolo generalinio sekretoriato duomenų bazėje – ar nepaskelbta užsieniečio tarptautinė paieška, ir prašyme padaryti žymą apie patikrinimo rezultatus;

35.3.3. Lietuvos nacionalinėje antrosios kartos Šengeno informacinėje sistemoje – ar kita Šengeno valstybė pagal 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1987/2006 dėl antrosios kartos Šengeno informacinės sistemos (SIS II) sukūrimo, veikimo ir naudojimo (OL 2006 L 381, p. 4) 24 straipsnį nėra pateikusi perspėjimo dėl draudimo užsieniečiui atvykti ar apsigyventi, ir prašyme padaryti žymą apie patikrinimo rezultatus;

35.4. jeigu nagrinėjamas prašymas išduoti kortelę ar prašymas pakeisti Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelę Įstatymo 1053 straipsnio 3 punkte nurodytu pagrindu – įvertinti, ar pakanka dokumentų, įrodančių, kad užsienietis atitinka Įstatyme nustatytus teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo pagrindus.

36. Užimtumo tarnyba, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba atsakymus į Aprašo 35.1 papunktyje nurodytus paklausimus pateikia per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos.

37. Jeigu nustatoma, kad paskelbta užsieniečio tarptautinė paieška, tai Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas išsiunčia pranešimą Lietuvos kriminalinės policijos biurui apie pateiktą prašymą.

38. Jeigu nustatoma, kad kita Šengeno valstybė yra pateikusi perspėjimą dėl draudimo užsieniečiui atvykti ar apsigyventi, tai Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas išsiunčia pranešimą Lietuvos kriminalinės policijos biuro Tarptautinių ryšių valdybos SIRENE nacionaliniam skyriui apie pateiktą prašymą.

39. Pateikto prašymo nagrinėjimas nutraukiamas, jeigu šio prašymo nagrinėjimo laikotarpiu:

39.1. užsienietis raštu pateikė prašymą nutraukti prašymo nagrinėjimą;

39.2užsienietis, kuris nėra atleistas nuo valstybės rinkliavos, nesumokėjo valstybės rinkliavos;

39.3. užsienietis mirė.

40. Per 5 darbo dienas nuo Aprašo 39 punkte nurodytų aplinkybių paaiškėjimo Migracijos departamente dienos Migracijos departamentas priima sprendimą nutraukti prašymo nagrinėjimą (Aprašo 2 priedas).

41. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo nutraukti prašymo nagrinėjimą priėmimo dienos atliekami Aprašo 44.1 papunktyje nurodyti veiksmai, o Aprašo 39.1 ir 39.2 papunkčiuose nurodytais atvejais užsieniečiui prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu išsiunčiamas pranešimas apie prašymo nagrinėjimo nutraukimą.

 

V SKYRIUS

SPRENDIMO IŠDUOTI AR PAKEISTI KORTELĘ PRIĖMIMAS

 

42.  Išnagrinėjęs prašymą ir kartu su juo pateiktus dokumentus, įvertinęs pagal Aprašo 35 punktą gautus duomenis, nustatęs, ar užsienietis atitinka kurį nors iš Įstatymo nustatytų teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje įgijimo ar kortelės išdavimo ar keitimo pagrindų, ir Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelės išdavimo atveju atsižvelgęs į Įstatymo 104 straipsnio 5 ir 8 dalis, Migracijos departamentas priima vieną iš šių sprendimų:

42.1. išduoti ar pakeisti kortelę (Aprašo 2 priedas); arba

42.2. atsisakyti išduoti ar pakeisti kortelę – parengiamas ir pasirašomas motyvuotas sprendimas, patvirtinamas antspaudu su Lietuvos valstybės herbu.

43. Užsienietis, dėl kurio priimtas Aprašo 42.2 papunktyje nurodytas sprendimas, pakartotinį prašymą gali pateikti išnykus priežastims, dėl kurių toks sprendimas buvo priimtas.

44. Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 40 ar 42 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos privalo:

44.1. Aprašo 42.2 papunktyje nurodytą sprendimą Užsieniečių registre įtraukti į apskaitą, suteikiant jam atskirą numerį, arba, jeigu priimtas Aprašo 40 punkte ar 42.1 papunktyje nurodytas sprendimas, – į Užsieniečių registrą įrašyti duomenis apie šį sprendimą;

44.2. jeigu priimtas Aprašo 42.1 papunktyje nurodytas sprendimas:

44.2.1. elektroniniais ryšiais išsiųsti Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui pranešimą apie priimtą sprendimą (dokumento skaitmeninę kopiją arba elektroninį dokumentą, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu). Jame nurodoma sprendimo priėmimo data, užsieniečio vardas, pavardė, gimimo data ir pilietybė. Jei Valstybės saugumo departamentas buvo informuotas apie tai, kad užsienietis turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, tai šio papunkčio reikalavimas nevykdomas;

44.2.2. išsiųsti užsieniečiui prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu pranešimą apie priimtą sprendimą;

44.3. jeigu priimtas Aprašo 42.2 papunktyje nurodytas sprendimas – išsiųsti užsieniečiui prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu sprendimą.

 

VI SKYRIUS

UŽSAKYMO DĖL KORTELĖS IŠRAŠYMO FORMAVIMAS IR PERDAVIMAS ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRUI BEI IŠRAŠYTŲ KORTELIŲ SIUNTOS PATIKRINIMAS

 

45. Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo išduoti ar pakeisti kortelę priėmimo dienos, vykdydamas Prašymų registravimo tvarkos reikalavimus, privalo:

45.1. asmens dokumentų išdavimo sistemoje (toliau – sistema) prašymą perkelti į būseną „Paruoštas“, kad būtų galima šį prašymą įtraukti į užsakomų gaminti dokumentų sąrašą, siunčiamą Asmens dokumentų išrašymo centrui;

45.2. suformuoti užsakymą dėl kortelės išrašymo ir perduoti jį Asmens dokumentų išrašymo centrui. Jeigu užsieniečiui asmens kodas nesuteiktas, tai užsakymas dėl kortelės išrašymo perduodamas Asmens dokumentų išrašymo centrui, kai jį suteikia Gyventojų registro tvarkytojas.

46. Asmens dokumentų išrašymo centras kortelę išrašo ir duomenis į jį įrašo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo užsakymo dėl kortelės išrašymo gavimo dienos.

47. Asmens dokumentų išrašymo centras išrašytas korteles kartu su lydraščiu siunčia užsakymą dėl kortelės išrašymo pateikusiam Migracijos departamento skyriui.

48. Iš Asmens dokumentų išrašymo centro gavus išrašytų kortelių siuntą, Migracijos departamente patikrinama, ar nepažeista siuntos pakuotė.

49. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo siuntos gavimo Migracijos departamente dienos ne mažiau kaip dviejų Migracijos departamento darbuotojų akivaizdoje atplėšiama kortelių pakuotė. Atplėšus pakuotę, kortelės suskaičiuojamos, patikrinama, ar jų numeriai atitinka nurodytuosius lydraščiuose. Jeigu gautų kortelių skaičius ir numeriai atitinka nurodytuosius lydraščiuose, Migracijos departamento darbuotojai tai pažymi lydraščiuose, pasirašo, nurodo savo pareigas, vardą, pavardę ir datą.

50. Nustačius, kad pakuotė pažeista, kortelių numeriai neatitinka nurodytųjų lydraštyje ir (ar) trūksta kortelių, apie tai nedelsiant informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras. Migracijos departamento direktoriaus pavedimu per 5 darbo dienas nuo išrašytų kortelių pakuotės iš Asmens dokumentų išrašymo centro gavimo skyriuje dienos dėl nurodytų faktų atliekamas tarnybinis patikrinimas, surašoma jo išvada. Išvados kopija pateikiama Asmens dokumentų išrašymo centrui.

51. Migracijos departamentas dingusias korteles sistemoje paskelbia dingusiomis.

 

VII SKYRIUS

KORTELĖS ATSIĖMIMAS IR JOS GALIOJIMO PRADŽIA

 

52.  Užsienietis asmeniškai, išskyrus šio punkto antrojoje ir trečiojoje pastraipose nurodytus atvejus, atvyksta atsiimti kortelės į Migracijos departamento skyrių, kuriam pateikė prašymą.

Kortelę gali paimti ir užsieniečio įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Nepilnamečio iki 16 metų, neturinčio visiško civilinio veiksnumo, užsieniečio, kuriam yra nustatyta globa ar rūpyba, kortelę paima vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

53. Atsiimdamas kortelę, užsienietis, o jeigu kortelę paima Aprašo 52 punkto antrojoje ar trečiojoje pastraipoje nurodytas asmuo – šis asmuo, turi pateikti:

53.1. jeigu kortelė išduodama užsieniečiui, kuris turi dokumentą, suteikiantį ar patvirtinantį teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, – šį dokumentą, jei jis nėra prarastas;

53.2. gyvenamosios vietos deklaraciją ir dokumentus, kurie pagal Gyvenamosios vietos deklaravimo taisykles, patvirtintas valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2018 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. v-24 „Dėl Gyvenamosios vietos deklaravimo taisyklių patvirtinimo“, turi būti pateikti kartu su šia deklaracija, arba laisvos formos pranešimą, kad jis yra informuotas apie pareigą deklaruoti gyvenamąją vietą.

54. Migracijos departamento darbuotojas, įteikiantis kortelę, privalo:

54.1. sutikrinti užsieniečio išvaizdą su jo veido atvaizdu kortelėje, jeigu kortelę atsiima pats užsienietis;

54.2. esant techninėms galimybėms, sutikrina užsieniečio pirštų atspaudus su pirštų atspaudais, fiksuotais kortelėje;

54.3. patikrina, ar Užsieniečių registre neįrašyta pastaba, kad kortelės įteikimas sustabdomas. Jeigu tokia pastaba yra įrašyta, Aprašo 54.4–54.7 papunkčiuose nurodyti veiksmai neatliekami;

54.4. sutikrina užsieniečiui išrašytoje kortelėje nurodytus duomenis su jo duomenimis, esančiais Užsieniečių registre ir Gyventojų registre;

54.5. jei kortelę atsiimantis užsienietis nėra deklaravęs gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje – Gyvenamosios vietos deklaravimo taisyklių nustatyta tvarka priima gyvenamosios vietos deklaraciją. Migracijos departamentas priimtą užsieniečio gyvenamosios vietos deklaraciją pateikia gyvenamosios vietos deklaravimo įstaigai, aptarnaujančiai tą savivaldybės teritorijos dalį, kurioje užsienietis ketina gyventi;

54.6. jeigu kortelę paima Aprašo 52 punkto antrojoje ar trečiojoje pastraipoje nurodytas asmuo nurodytas asmuo – padaro šio asmens pateiktų dokumentų, nurodytų 52 punkto antrojoje ar trečiojoje pastraipoje, skaitmenines kopijas, o dokumentų originalus grąžina juos pateikusiam asmeniui. Jeigu šie dokumentai buvo pateikti kartu su prašymu, tai šio papunkčio reikalavimas padaryti dokumentų kopijas nevykdomas;

54.7. prieš įteikdamas užsieniečiui kortelę, sistemoje pažymi, kad kortelė atsiimta. Kortelė pradeda galioti nuo tada, kai sistemoje pažymima, kad ji atsiimta.

55. Aprašo 53.1 papunktyje nurodytas pateiktas (nepateiktas) dokumentas, suteikiantis ar patvirtinantis teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, įteikus kortelę, tvarkomas šių dokumentų išdavimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

UŽSIENIEČIO TEISĖS laikinai ar NUOLAT GYVENTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR KORTELĖS PANAIKINIMAS

 

56.  Įstatymo 4 straipsnio 5 ar 6 dalyje nurodytais atvejais Migracijos departamentas, gavęs Valstybės saugumo departamento informaciją apie užsieniečio keliamą grėsmę valstybės saugumui, Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos arba Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos informaciją apie užsieniečio keliamą grėsmę viešajai tvarkai, ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo Įstatymo 4 straipsnio 5 ar 6 dalyje nustatytos informacijos gavimo Migracijos departamente dienos priima nustatytomis faktinėmis aplinkybėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktų normomis pagrįstą sprendimą panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (jei kortelė yra galiojanti, kartu priimamas ir sprendimas panaikinti kortelę).

57.  Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, esant dokumentų, patvirtinančių užsieniečio teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinimo pagrindą, nurodytą Įstatymo 106 straipsnio 1 dalies 5 punkte arba 4 dalyje, nedelsdamas išsiunčia kvietimą tokiam užsieniečiui per 14 darbo dienų atvykti į Migracijos departamentą ir pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad jo teisė gyventi Lietuvos Respublikoje išsaugoma Įstatymo 1011 straipsnio 1 dalies 2, 4 ar 5 punkte nustatytu ar kitu pagrindu. Jeigu užsienietis, nurodytas Įstatymo 101 straipsnio 2 ir 3 dalyje, per 14 darbo dienų nuo kvietimo išsiuntimo dienos neatvyksta į Migracijos departamentą arba jam elektroniniu paštu nepraneša, kad dėl objektyvių priežasčių negali atvykti nurodytu laiku, arba atvykęs į Migracijos departamentą nepateikia šiame punkte nurodytų ir Migracijos departamento prašomų dokumentų, tai Migracijos departamentas išnagrinėja dokumentus dėl užsieniečio teisės gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotos kortelės panaikinimo, įvertina nustatytus faktus ir priima nustatytomis faktinėmis aplinkybėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktų normomis pagrįstą sprendimą panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (jei kortelė yra galiojanti, kartu priimamas ir sprendimas panaikinti kortelę) arba sprendimą nepanaikinti užsieniečio teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.

58. Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, esant dokumentų, patvirtinančių užsieniečio teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinimo pagrindą, nurodytą Įstatymo 106 straipsnio 1 dalies 6 punkte, nedelsdamas išsiunčia kvietimą tokiam užsieniečiui atvykti į Migracijos departamentą ir paaiškinti ar jo nebuvimas Lietuvos Respublikoje yra susijęs su svarbiomis priežastimis (pvz., dėl nėštumo, sunkios ligos, mokymosi) ir ar gali pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Jeigu užsienietis per 14 darbo dienų nuo kvietimo išsiuntimo dienos neatvyksta į Migracijos departamentą arba jam elektroniniu paštu nepraneša, kad dėl objektyvių priežasčių negali atvykti nurodytu laiku, arba atvykęs į Migracijos departamentą nepateikia šiame punkte nurodytų ir Migracijos departamento prašomų dokumentų, tai Migracijos departamentas išnagrinėja dokumentus dėl užsieniečio teisės gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotos kortelės panaikinimo, įvertina nustatytus faktus ir priima nustatytomis faktinėmis aplinkybėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktų normomis pagrįstą sprendimą panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (jei kortelė yra galiojanti, kartu priimamas ir sprendimas panaikinti kortelę) arba sprendimą nepanaikinti užsieniečio teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.

59.  Paaiškėjus Įstatymo 106 straipsnio 1 dalies 2 ar 4 punkte, 106 straipsnio 2 dalies 2 ar 3 punkte nustatytam užsieniečio teisės gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinimo pagrindui arba Asmenų perkėlimo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nustatytam Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelės panaikinimo pagrindui ir esant tai patvirtinančių duomenų ir (ar) dokumentų, Migracijos departamentas išnagrinėja dokumentus dėl užsieniečio teisės gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotos kortelės panaikinimo, įvertina nustatytus faktus ir per 14 kalendorinių dienų nuo Įstatymo 106 straipsnio 1 dalies 2 ar 4 punkte, 106 straipsnio 2 dalies 2 ar 3 punkte arba Asmenų perkėlimo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nurodyto pagrindo paaiškėjimo dienos priima nustatytomis faktinėmis aplinkybėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktų normomis pagrįstą sprendimą panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (jei kortelė yra galiojanti, kartu priimamas ir sprendimas panaikinti kortelę) arba sprendimą nepanaikinti užsieniečio teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.

60.  Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, o Įstatymo 4 straipsnio 5 ar 6 dalyje nurodytais atvejais – ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 56–59 punktuose nurodyto sprendimo panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje arba sprendimo panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotą kortelę priėmimo dienos, jeigu užsienietis prašymą užpildė per MIGRIS arba jeigu užsienietis (kai šis prašymas užpildytas ne per MIGRIS) nurodė, kad pageidauja pranešimą apie priimtą sprendimą ir (ar) sprendimus kortelės išdavimo ar pakeitimo (panaikinimo) klausimais gauti elektroniniu paštu, – privalo nuskaitytą sprendimą išsiųsti užsieniečiui atitinkamai MIGRIS arba prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu prašymas užpildytas ne per MIGRIS ir jame nurodyta, kad pranešimą apie priimtą sprendimą ir (ar) sprendimus kortelės išdavimo ar pakeitimo (panaikinimo) klausimais užsienietis pageidauja gauti paštu, sprendimo kopija, patvirtinta pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytus dokumentų rengimo reikalavimus, išsiunčiama registruotu paštu užsieniečio deklaruotos gyvenamosios vietos adresu, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota – prašyme išduoti ar pakeisti kortelę nurodytu adresu. Sprendimo lydraštyje nurodoma, kad jei užsienietis nepasinaudos Įstatymo 136 straipsnyje numatyta sprendimo apskundimo teise, jis turi kortelę grąžinti lydraštyje nurodytam Migracijos departamento skyriui.

61. Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, nustatęs, kad per 14 darbo dienų nuo sprendimo panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ar sprendimo panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotą kortelę priėmimo, šis sprendimas nėra apskųstas teismui, o jeigu sprendimas apskųstas – įsiteisėjus teismo sprendimui, kuriuo sprendimas panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ar sprendimas panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir jam išduotą kortelę pripažįstamas teisėtu, atlieka šiuos veiksmus:

61.1. paskelbia kortelę negaliojančia Aprašo 64 punkte nustatyta tvarka;

61.2. išsiunčia savivaldybės seniūnijai ar kitam savivaldybės, kurioje užsienietis yra deklaravęs gyvenamąją vietą ar yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, administracijos padaliniui, įgyvendinančiam deklaravimo įstaigos funkciją, pranešimą apie priimtą sprendimą panaikinti užsieniečio teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje. Jeigu užsieniečio teisė gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinta Įstatymo 106 straipsnio 1 dalies 6 punkte ar 2 dalies 3 punkte nustatytu pagrindu, pranešimas apie priimtą sprendimą, nurodant valstybę, kurioje užsienietis gyvena, siunčiamas Gyventojų registro tvarkytojui;

61.3. sprendžia užsieniečio teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimą Įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

KORTELĖS NEGALIOJIMAS

 

62. Įstatymo 1031 straipsnio 2 punkte nurodytu pagrindu kortelė negalioja nuo joje įrašytos galiojimo pabaigos datos.

63. Įstatymo 1031 straipsnio 1, 3, 4, 5 ir 7 punktuose nurodytos kortelės negalioja nuo duomenų apie jų negaliojimą įrašymo į sistemą dienos, o nurodytos Įstatymo 1031 straipsnio 6, 8, 9 ir 10 punktuose – nuo jų paskelbimo sistemoje negaliojančiomis. Įstatymo 1031 straipsnio 6 punkte nurodytu pagrindu kortelė sistemoje automatiškai paskelbiama negaliojančia nuo tada, kai sistemoje pažymima apie išrašytos naujos kortelės atsiėmimą. Įstatymo 1031 straipsnio 8 punkte nurodytu pagrindu Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelė sistemoje automatiškai paskelbiama negaliojančia nuo tada, kai sistemoje pažymima apie išrašytos Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelė atsiėmimą. Įstatymo 1031 straipsnio 9 punkte nurodytu pagrindu kortelė sistemoje automatiškai paskelbiama negaliojančia nuo tada, kai sistemoje pažymima apie išrašyto Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento įteikimą. Įstatymo 1031 straipsnio 10 punkte nurodytu pagrindu kortelė sistemoje automatiškai paskelbiama negaliojančia ir negrąžinta, kai duomenys apie užsieniečio mirtį įrašomi į Gyventojų registrą.

64. Duomenis apie kortelės negaliojimą Įstatymo 1031 straipsnio 1, 3, 4, 5 ir 7 punktuose nurodytais atvejais Prašymų registravimo tvarkos nustatyta tvarka į sistemą įrašo Migracijos departamentas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo informacijos gavimo.

65. Užsienietis, praradęs kortelę, laisvos formos raštišką pranešimą pateikia asmeniškai Migracijos departamentui, o esantis užsienio valstybėje – Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai užsienyje (toliau – konsulinė įstaiga). Šiame pranešime užsienietis turi nurodyti kortelės praradimo aplinkybes ir prarastos kortelės duomenis (jei juos žino). Jeigu užsieniečio pranešimą apie kortelės praradimą gauna konsulinė įstaiga, tai ji užsieniečio pranešimą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos elektroniniu paštu (nuskaitytą) persiunčia kortelę išdavusiam Migracijos departamento skyriui.

66. Pranešimą apie kortelės praradimą Migracijos departamentui užsienietis gali užpildyti ir perduoti elektroniniu būdu. Užsienietis, prisijungęs prie Viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, teikimo Lietuvos Respublikoje piliečiams ir užsieniečiams informacinės sistemos (toliau – elektroninių paslaugų informacinė sistema), užpildo pranešimą apie kortelės praradimą.

Migracijos departamentas, elektroninių paslaugų informacinėje sistemoje gavęs pranešimą apie kortelės praradimą, nedelsdamas Prašymų registravimo tvarkos nustatyta tvarka į sistemą įveda duomenis apie prarastos kortelės negaliojimą ir elektroninių paslaugų informacinėje sistemoje pažymi, kad kortelė paskelbta negaliojančia.

67. Rasta kortelė perduodama Migracijos departamentui.

Migracijos departamentas, gavęs rastą kortelę, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos gavimo dienos patikrina, ar rasta kortelė yra galiojanti, ir, jeigu nustato, kad ji yra negaliojanti (pasibaigęs jos galiojimo laikas ir pan.), tai sistemoje paskelbia, kad ši kortelė negalioja kaip prarasta ir kad ji grąžinta.

Jeigu nustatoma, kad rasta kortelė yra galiojanti ir gali būti grąžinta užsieniečiui, tai Migracijos departamentas atitinkamai MIGRIS arba prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu, jeigu užsienietis prašymą užpildė per MIGRIS arba jeigu užsienietis prašyme (kai šis prašymas užpildytas ne per MIGRIS) nurodė, kad pageidauja pranešimą apie priimtą sprendimą ir (ar) sprendimus kortelės išdavimo ar pakeitimo (panaikinimo) klausimais gauti elektroniniu paštu informuoja užsienietį, kad rasta jo kortelė ir kad galima atvykti jos pasiimti. Jeigu prašymas užpildytas ne per MIGRIS ir jame nurodyta, kad pranešimą apie priimtą sprendimą ir (ar) sprendimus kortelės išdavimo ar pakeitimo (panaikinimo) klausimais užsienietis pageidauja gauti paštu, pranešimas apie tai, kad rasta užsieniečio kortelė ir kad galima atvykti jį pasiimti, išsiunčiamas užsieniečio deklaruotos gyvenamosios vietos adresu, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota – prašyme nurodytu adresu. Jeigu per 3 mėnesius nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos užsienietis, kurio kortelė rasta, dėl šio dokumento atsiėmimo nesikreipia, tai Migracijos departamentas sistemoje paskelbia, kad rasta kortelė negalioja kaip prarasta ir kad ji grąžinta.

68. Mirusio užsieniečio kortelė grąžinama buvusios gyvenamosios vietos ar mirties vietos civilinės metrikacijos skyriui, Migracijos departamentui arba konsulinei įstaigai.

Civilinės metrikacijos įstaigai ar konsulinei įstaigai grąžinta mirusio užsieniečio kortelė perduodama mirties ar buvusios gyvenamosios vietos Migracijos departamento skyriui su lydraščiu, kuriame nurodomi užsieniečio vardas (-ai), pavardė, jo mirties įrašo numeris, data, mirties užregistravimo vieta (gali būti pridedami šiuos duomenis patvirtinantys dokumentai ar konsulinio pareigūno patvirtintos jų kopijos su vertimu į lietuvių kalbą, jeigu tokie dokumentai konsulinei įstaigai buvo pateikti) ir mirusio užsieniečio kortelės duomenys. Jeigu Gyventojų registre nėra duomenų apie užsieniečio mirtį, tai Migracijos departamentas užsieniečio mirties faktą patvirtinančius dokumentus ar jų kopijas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų gavimo dienos išsiunčia Gyventojų registro tvarkytojui duomenims apie asmens mirtį įrašyti į Gyventojų registrą.

69. Užsienietis negaliojančią kortelę turi grąžinti Migracijos departamentui arba konsulinei įstaigai. Konsulinė įstaiga grąžintą kortelę artimiausiu diplomatiniu paštu perduoda ją Migracijos departamentui.

70. Teritorinė policijos įstaiga ar kita teisėsaugos institucija, o užsieniečiui esant užsienyje – konsulinė įstaiga, nustačiusi, kad asmuo naudojasi paskelbta negaliojančia ar kito asmens kortele, privalo ją iš asmens paimti ir perduoti ją Migracijos departamentui.

71. Migracijos departamentas pateiktą ar grąžintą kortelę specialiu prietaisu pažymi kaip negaliojančią (išmuša ne mažiau kaip dvi skylutes) ir sistemoje paskelbia, kad kortelė grąžinta. Užsieniečiui pageidaujant, kortelė grąžinama užsieniečiui.

72. Jeigu užsienietis per 6 mėnesius nuo Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelės galiojimo pasibaigimo ar duomenų apie Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelės negaliojimą Įstatymo 1031 straipsnio 1 ar 5 punkte nurodytu pagrindu įrašymo į sistemą dienos arba per 2 metus nuo Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelės galiojimo pasibaigimo ar duomenų apie Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelės negaliojimą Įstatymo 1031 straipsnio 1 ar 5 punkte nurodytu pagrindu įrašymo į sistemą dienos nesikreipia dėl naujos kortelės gavimo, Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, siekdamas išsiaiškinti, ar užsienietis turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, ne vėliau kaip per 1 mėnesį po šio laikotarpio pabaigos dienos išsiunčia kvietimą užsieniečiui per 14 darbo dienų atvykti į Migracijos departamentą ir pateikti dokumentus dėl kortelės gavimo. Jeigu užsienietis per 14 darbo dienų nuo kvietimo išsiuntimo dienos neatvyksta į Migracijos departamentą arba jam elektroniniu paštu nepraneša, kad dėl objektyvių priežasčių negali atvykti nurodytu laiku, arba atvykęs į Migracijos departamentą nepateikia dokumentų kortelei gauti ar dokumentų, patvirtinančių, kad turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, tai Migracijos departamentas priima Aprašo 57 punkte nurodytą sprendimą.

73. Jeigu užsienietis per 6 mėnesius nuo duomenų apie Europos Sąjungos leidimo laikinai gyventi kortelės negaliojimą Įstatymo 1031 straipsnio 7 punkte nurodytu pagrindu įrašymo į sistemą dienos nesikreipia dėl naujos kortelės gavimo, tai ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo šio laikotarpio pabaigos dienos Migracijos departamentas priima Aprašo 57 punkte nurodytą sprendimą.

74. Jeigu užsienietis per 2 metus nuo duomenų apie Europos Sąjungos leidimo nuolat gyventi kortelės negaliojimą Įstatymo 1031 straipsnio 7 punkte nurodytu pagrindu įrašymo į sistemą dienos nesikreipia dėl kortelės gavimo, tai ne vėliau kaip per 1 mėnesį po šio laikotarpio pabaigos dienos Migracijos departamentas priima Aprašo 57 punkte nurodytą sprendimą.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75. Užsieniečių prašymai, su šiais prašymais susiję dokumentai sudaromi, tvarkomi, saugomi ir, pasibaigus jų saugojimo terminui, sunaikinami Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nustatyta tvarka.

 

___________________________

 

 

 

 

Sąjungos piliečio šeimos nario

leidimo laikinai ar nuolat gyventi

šalyje kortelės išdavimo tvarkos

 aprašo

1 priedas

 

 

DUOMENYS, PATEIKIAMI PRAŠYME IŠDUOTI AR PAKEISTI SĄJUNGOS PILIEČIO ŠEIMOS NARIO LEIDIMO laikinai ar nuolat gyventi ŠALYJE KORTELĘ

 

1.  Užsieniečio vardas, pavardė, gimimo data ir vieta, lytis, pilietybė, asmens kodas Lietuvoje (jeigu suteiktas).

2.  Prašomos išduoti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelės (toliau – kortelė) rūšis – Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelė ar Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelė.

3.  Gyvenamosios vietos adresas valstybėje, iš kurios užsienietis yra atvykęs.

4.  Gyvenamosios vietos, kurią užsienietis ketina deklaruoti arba yra deklaravęs, adresas Lietuvoje, telefonas, elektroninio pašto adresas, kuriuo užsienietis pageidauja gauti pranešimus ar sprendimus kortelės išdavimo (pakeitimo, panaikinimo) klausimais.

5. Užsieniečio kelionės dokumento duomenys (numeris, išdavimo data, išdavusi valstybė ir galiojimo data).

6. Pagrindas, pagal kurį prašoma išduoti kortelę.

7. Europos Sąjungos ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybės narės piliečio arba Lietuvos Respublikos piliečio, pasinaudojusio laisvo judėjimo Europos Sąjungoje teise, pas kurį užsienietis atvyksta gyventi arba gyvena, vardas, pavardė, gimimo data, giminystės ryšys. 

8.  Terminas, kuriam prašoma išduoti kortelę.

9.  Duomenys apie valstybės rinkliavos sumokėjimą.

10.  Jeigu prašymą pateikia užsienietis ne asmeniškai – prašymą pateikiančio asmens vardas, pavardė, gimimo data.

11.  Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos skyrius, kuriame užsienietis pageidauja atsiimti kortelę.

 

 

______________________

 

 

 

Sąjungos piliečio šeimos nario

leidimo laikinai ar nuolat

gyventi šalyje kortelės išdavimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Sprendimo išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę arba nutraukti prašymo išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar gyventi šalyje kortelę nagrinėjimą

forma)

 

_______________________________________________________________________

(Dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Sprendimas išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę arba nutraukti prašymo išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar gyventi šalyje kortelę nagrinėjimą

 

_________________

(data)

_________________

(vieta)

________________________________________________________________________________

( Užsieniečio, pateikusio prašymą išduoti ar pakeisti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę, vardas (-ai) ir pavardė (-ės))

 

Sprendimas:

 

Išduoti, pakeisti (nereikalingą išbraukti) Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ ____ straipsnio ___ dalies ___ punkte nustatytu pagrindu.

duoti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę Lietuvos Respublikos asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymo 7 straipsnio 4 dalyje nustatytu pagrindu.

 

Nutraukti prašymo išduoti, pakeisti (nereikalingą išbraukti) Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelę nagrinėjimą pagal Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimo tvarkos aprašo _____ papunktį.

 

 

(Pareigos)                                                 (Parašas)                                                  (Vardas Pavardė)