LIETUVOS KULTŪROS TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL KVOTŲ FINANSUOJAMOMS SRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. lapkričio 14 d. Nr. 4LKT-27(1.3E)

Vilnius

 

 

Lietuvos kultūros taryba, vadovaudamasi Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9.1 papunkčiu, n u t a r i a: 

 

1.   Patvirtinti Kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pripažinti netekusiu galios Lietuvos kultūros tarybos 2021 m. gruodžio 29 d. nutarimą Nr. 4LKT-26(1.3E) „Dėl kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                            Asta Pakarklytė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos kultūros tarybos

2022 m. lapkričio 14 d. nutarimu

Nr. 4LKT-27(1.3E)

 

 

KVOTŲ FINANSUOJAMOMS SRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atskiroms Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Gairės) 1 priede nustatytoms sritims ir jų veikloms (toliau – Sritys) skiriamos Lietuvos kultūros tarybos lėšų dalies apskaičiavimo ir skyrimo tvarką.

2.       Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    Kvietimo kvota – vieno kvietimo Sričių projektams finansuoti šio Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuota ir Lietuvos kultūros tarybos (toliau – Taryba) narių susirinkimo sprendimu skirta lėšų dalis;

2.2.    Preliminari kvota – 85 procentai Kvietimo kvotos;

2.3.    Tikslinė kvota – 15 procentų Kvietimo kvotos;

2.4.    Srities kvota – atitinkamos Srities finansavimui šio Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuota ir Tarybos narių susirinkimo sprendimu skirta Kvietimo kvotos dalis. Srities kvotą sudaro Preliminarios kvotos ir Tikslinės kvotos dalys;

2.5.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Gairėse ir Lietuvos kultūros tarybos 2021 m. gruodžio 29 d. įsakyme Nr. VĮ-30(1.1 E) „Dėl Ekspertų darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Ekspertų darbo reglamentas).

 

II SKYRIUS

KVOTŲ APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

3.       Kvietimų kvotas Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas iki pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų individualių ekspertų vertinimų pabaigos ir teikia jas tvirtinti Tarybos narių susirinkimui.

4.       Kvietimo kvota, skirta pirmojo kvietimo Sričių projektams finansuoti, apskaičiuojama jai nustatant 70 procentų Tarybos administruojamų lėšų dalies, skirtos Sričių projektams finansuoti. Kvietimo kvota, skirta antrojo kvietimo Sričių projektams finansuoti, apskaičiuojama jai nustatant 30 procentų Tarybos administruojamų lėšų dalies, skirtos Sričių projektams finansuoti.

5.       Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitas Kvietimo kvotas nei apskaičiuota Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka, įvertinęs pasirinktinai vieną ar kelis iš šių rodiklių:

5.1.    pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekį ir paraiškose nurodytą iš Tarybos prašomą skirti lėšų sumą;

5.2.    pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekio ir iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos pokytį lyginant su 3 ankstesnių metų atitinkamų laikotarpių projektų paraiškų kiekiu ir jų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

5.3.    kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį Kvietimų kvotoms.

Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitas Kvietimo kvotas nei apskaičiuota Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

6.       Preliminarią kvotą ir Tikslinę kvotą Aprašo 2.2 ir 2.3 punktuose nustatyta tvarka apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas iki kiekvieno kvietimo Sričių projektų individualaus ekspertinio vertinimo pabaigos ir teikia jas tvirtinti Tarybos narių susirinkimui.

7.       Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitokią Preliminarią kvotą ir Tikslinę kvotą nei apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 2.3 punktuose nustatyta tvarka, įvertinęs vieną ar kelis iš šių rodiklių:

7.1.    atitinkamo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekį ir paraiškose nurodytą iš Tarybos prašomą skirti lėšų sumą;

7.2.    atitinkamo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekio ir iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos pokytį lyginant su 3 ankstesnių metų atitinkamų laikotarpių projektų paraiškų kiekiu ir jų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

7.3.    kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį Preliminariai kvotai ir Tikslinei kvotai.

Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitokią Preliminarią kvotą ir Tikslinę kvotą nei apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 2.3 punktuose nustatyta tvarka yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

8.       Srities kvotą sudaro Preliminarios kvotos ir Tikslinės kvotos dalys, apskaičiuotos Aprašo 9, 12–13 punktuose nustatyta tvarka. Sričių kvotas apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas po kiekvieno kvietimo Sričių projektų paraiškų individualaus ekspertinio vertinimo ir teikia jas tvirtinti Tarybos narių susirinkimui.

9.       Pirma, pagal toliau nurodytą formulę, apskaičiuojama kiekvienai Sričiai tenkanti Preliminarios kvotos dalis. Kiekvienai Sričiai nustatoma tokia Preliminarios kvotos dalis, kuri yra proporcinga ekspertų po individualaus ekspertinio vertinimo Srities projektų paraiškoms iš Tarybos siūlomai skirti lėšų sumai:

 

,

 

šioje formulėje:

– Preliminarios kvotos dalis, skiriama kiekvienai Sričiai;

remiantis individualaus ekspertų paraiškų vertinimo lentelių suvestinės duomenimis, pagal Ekspertų darbo reglamentą apskaičiuota atitinkamos Srities projektų paraiškoms iš Tarybos ekspertų siūloma skirti lėšų suma;

– atskira Sritis;

– visų Sričių skaičius, nustatytas Gairių 1 priede;

– Preliminari kvota, apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 7 punktuose nustatyta tvarka.

 

10.     Preliminarios kvotos dalys kiekvienai Sričiai, apskaičiuotos Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka, Tarybos administracijos darbuotojų perduodamos ekspertams ekspertų darbo grupės posėdžio metu.

11.     Kiekvienos Srities ekspertai, vadovaudamiesi Ekspertų darbo reglamento nuostatomis,  ekspertų darbo grupės posėdžio metu priima sprendimą dėl siūlomų finansuoti projektų sąrašo, kuriam siūloma skirti lėšų suma yra ne didesnė nei Aprašo 9 punkte nustatyta atskiros Srities Preliminarios kvotos dalis. Ekspertai ekspertų darbo grupės posėdžio metu gali sudaryti papildomų projektų, kurie nėra įtraukti į Preliminaria kvota siūlomų finansuoti projektų sąrašą, reitingą. Projektai, kurie yra įtraukti į ekspertų darbo grupės sudarytą papildomų projektų reitingą, gali būti finansuojami Tarybos sprendimu, skiriant Tikslinės kvotos dalį.

12.     Paskui, pagal toliau nurodytą formulę apskaičiuojama kiekvienai Sričiai tenkanti Tikslinės kvotos dalis. Kiekvienai Sričiai nustatoma tokia Tikslinės kvotos dalis, kuri yra proporcinga Srities projektų paraiškose nurodytai iš Tarybos prašomai skirti lėšų sumai:

 

,

 

šioje formulėje:

– Tikslinės kvotos dalis, skiriama kiekvienai Sričiai;

atitinkamos Srities projektų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

– atskira Sritis;

– visų Sričių skaičius, nustatytas Gairių 1 priede;

– Tikslinė kvota, apskaičiuota Aprašo 2.3 ir 7 punktuose nustatyta tvarka.

 

13.     Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitą Tikslinę kvotos dalį Sričiai nei apskaičiuota Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka arba priimti sprendimą Tikslinės kvotos dalies Sričiai neskirti, įvertinęs vieną ar kelis iš šių rodiklių:

13.1. architektūros, dizaino, dailės, fotografijos, tarpdisciplininio meno, literatūros, humanitarinės literatūros, muzikos, cirko, šokio, teatro projektų kiekio pokyčius, lyginant su paskutinių trijų metų atitinkamų Kvietimų Sričių finansavimo duomenimis;

13.2. architektūros, dizaino, dailės, fotografijos, tarpdisciplininio meno, literatūros, humanitarinės literatūros, muzikos, cirko, šokio, teatro projektų paraiškoms ekspertų siūlomų skirti sumų palyginimą su paskutinių 3 metų atitinkamų Kvietimu metu Tarybos sprendimu skirtomis sumomis;

13.3. ekspertų atitinkamos Srities projektų paraiškoms iš Tarybos siūlomos skirti lėšų sumos ir šių projektų paraiškose nurodytos iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos santykį kiekvieno Srities projekto paraiškos bei Sričių atžvilgiu bei jų pokytį, lyginant su paskutinių 3 metų atitinkamų Kvietimų metu Tarybos sprendimu skirtų Sričiai sumų ir šių projektų paraiškose nurodytos iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos santykiu;

13.4. ekspertų siūlomų finansuoti Sričių projektų paraiškų ir bendro Sričių projektų paraiškų kiekio santykį bei pokytį, lyginant su ankstesnių metų atitinkamo Kvietimo metu Tarybos sprendimu finansuotų Sričių projektų paraiškų ir bendro Sričių projektų paraiškų kiekio santykiu;

13.5. organizacijų, pateikusių Srities paraiškas bei ekspertų siūlomų finansuoti, kiekį;

13.6. Srities finansavimą kituose kultūros ir meno programų konkursuose, vykdomuose Gairių nustatyta tvarka;

13.7. kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį priimant sprendimą dėl Tikslinės kvotos dalies skyrimo Sričiai.

14. Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitą Tikslinę kvotos dalį Sričiai nei apskaičiuota Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka arba sprendimas Tikslinės kvotos dalies Sričiai neskirti yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

 

 

 

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15.    Rodiklius, nurodytus Aprašo 5.1–5.3, 7.1–7.3 ir 13.1–13.7 papunkčiuose, galinčius turėti poveikį priimamiems Tarybos narių susirinkimo sprendimams, apskaičiuoja ir Tarybos narių susirinkimui posėdžio metu, prieš priimant sprendimus dėl Kvietimo kvotos, Preliminarios ir Tikslinės kvotų bei Srities kvotos, pristato Tarybos administracijos darbuotojas.

16. Tarybos narių susirinkimas, Tarybos narių susirinkimo posėdžio metu priimdamas sprendimus dėl Srities kvotos, kurią sudaro Preliminarios ir Tikslinės kvotos dalys, gali nustatyti  kitą Preliminarios kvotos dalį atitinkamai Sričiai nei apskaičiuota Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka, įvertinęs Tarybos administracijos darbuotojo analizes, ekspertų pristatymą bei kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį priimant sprendimą dėl Preliminarios kvotos dalies skyrimo Sričiai.

17.    Tuo atveju, kai atitinkamų Sričių konkursų projektams yra skiriama mažesnė suma nei šiame Apraše nustatyta tvarka apskaičiuota Srities kvota, likę nepanaudotos Srities kvotos lėšos pridedamos prie kitos Srities kvotos arba artimiausio Kvietimo kvotos. 

______________________