ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 6 d. Nr. T-202

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalimi ir 7 straipsnio 4 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavesti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriui kontroliuoti, kaip įgyvendinamos šio sprendimo 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatos.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. birželio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Artūras Visockas

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gegužės 6 d. sprendimu Nr. T-202

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų finansavimo Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšomis konkurso (toliau – konkursas) organizavimo reikalavimus, tikslus ir finansavimo principus, paraiškų pateikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą, kontrolės, atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.

2. Lėšos NVO projektams įgyvendinti yra numatomos savivaldybės biudžete ir skiriamos konkurso būdu išrinktam NVO projekto vykdytojui.

3. Konkurso organizavimo nuostatus įsakymu tvirtina Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) administracijos direktorius.

4. Projektų paraiškas gali teikti NVO, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, veikiančios Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje.

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. NVO – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nelaikomi:

5.1.1. juridiniai asmenys, kurių daugiau negu 1/3 dalyvių yra juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis;

5.1.2. juridiniai asmenys, kurių dalyviai – juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, turi daugiau negu 1/3 balsų visuotiniame dalyvių susirinkime;

5.1.3. politinės partijos;

5.1.4. profesinės sąjungos, darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai;

5.1.5. organizacijos, kuriose narystė privaloma tam tikros profesijos atstovams;

5.1.6. sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos, kiti nekilnojamojo turto bendro valdymo tikslais įsteigti juridiniai asmenys;

5.1.7. šeimynos;

5.1.8. nuolatinės arbitražo institucijos;

5.2. konkurso organizatorius – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys ar Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas, organizuojantis projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis konkursą;

5.3. konkurso administratorius – konkurso organizatoriaus paskirtas už konkurso vykdymą atsakingas darbuotojas;

5.4. paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijai siekiant gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;

5.5. paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo reikalavimus, siekiantis gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;

5.6. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

5.7. projekto vykdytojas – paraiškos teikėjas, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo;

5.8. projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo;

5.9. savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis (toliau – sutartis), sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo;

5.10. komisija – kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, veikiantis pagal Komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

5.11. kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAI IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

6. NVO finansavimas konkurso būdu gali būti skiriamas iš savivaldybės biudžeto šiems tikslams:

6.1. NVO veiklai stiprinti;

6.2. tiksliniams NVO veiklos projektams įgyvendinti;

6.3. teikiant viešąsias paslaugas reikalingų gebėjimų stiprinimo projektams įgyvendinti;

6.4. Bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymui įgyvendinti.

7. Finansuotinos NVO veiklos sritys:

7.1. paslaugų vaikui ir šeimai organizavimas ir teikimas;

7.2. vaikų, jaunimo (14–29 metų) ir suaugusiųjų užimtumo skatinimas, pilietiškumo ugdymas;

7.3. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams (gyventojams) ir (ar) jų grupėms (vienišiems neįgaliems ir sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims reikalingos pagalbos teikimas, paramos maistu ir kitomis priemonėmis socialinę atskirtį turintiems asmenims organizavimas, pagalbos nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims ir jų artimiesiems grupių organizavimas);

7.4. miesto visuomenės aktyvumo, NVO sutelktumo, kultūros plėtros, sporto veiklų ir sveikos gyvensenos skatinimas;

7.5. edukaciniai ir mokomieji užsiėmimai;

7.6. akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti.

8. Konkurso būdu lėšos skiriamos NVO projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 90 procentų projektui skiriamų lėšų. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti paraiškos teikėjas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas).

9. Lėšos skiriamos projektui:

9.1. vadovaujantis konkurso nuostatuose nustatytais reikalavimais ir vertinimo kriterijais;

9.2. atsižvelgiant į einamųjų metų prioritetą (-us), kurį (-iuos) rekomenduoja Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų taryba (toliau – NVO taryba) ir įsakymu patvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

III SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMAS IR PROJEKTO PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

10. Konkurso administratorius informaciją apie konkursą skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:

10.1. konkurso pavadinimas;

10.2. konkurso prioritetai;

10.3. planuojamas NVO projektų dalinio finansavimo dydis;

10.4. bendrieji ir specialieji reikalavimai NVO projektų paraiškoms teikti;

10.5. reikalavimai su paraiška pateikiamiems dokumentams;

10.6. reikalavimai paraiškų teikėjams;

10.7. paraiškų teikimo būdai, tvarka, vieta ir terminai;

10.8. konkurso administratoriaus vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono numeris pasiteirauti.

11. NVO skelbiamo konkurso nustatyta tvarka ir terminais teikia užpildytą projekto paraišką, kurioje pateikiamas projekto aprašymas, tikslas, uždaviniai, tikslinės grupės ir kita informacija pagal skelbiamo konkurso reikalavimus.

12. Projekto paraiška turi būti pateikta ir užregistruota iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo termino. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos. Konkurso administratorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką paraiškos teikėją raštu arba el. paštu informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos pateikimo konkursui dienos.

13. NVO negali dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:

13.1. NVO veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

13.2. NVO taikomas turto areštas;

13.3. NVO likviduojama arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros;

13.4. NVO, ankstesniais metais gavusi Savivaldybės finansavimą projektui įgyvendinti, neatsiskaitė už šių lėšų panaudojimą sutartyje ar kito Savivaldybės organizuoto konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka ir nuo pažeidimo pašalinimo ar panaikinimo nepraėjo 2 (dveji) metai;

13.5. NVO teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikusi finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

13.6. NVO, prašydama valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

13.7. yra kitų Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintuose konkursų nuostatuose numatytų atvejų.

14. Paraiškos teikėjas vienam konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

15. NVO, rengdamos paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia konkurso administratorius, telefonu ar elektroniniu paštu, ar kitomis nuotolinio ryšio priemonėmis. Informacija NVO teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo ir registravimo darbo dienos pabaigos.

16. Paraiška su priedais teikiama lietuvių kalba:

16.1. elektroninėmis priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu);

16.2. popierine forma, užpildyta kompiuteriu;

16.3. Savivaldybės administracijos nurodytu elektroniniu paštu vienu elektroniniu laišku siunčiamos paraiškos (skenuotos ar JPG formatu).

17. Paraišką su priedais turi teisę teikti NVO vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia NVO vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas NVO vadovo įgaliojimas.

18. Projektų paraiškų priėmimo laikotarpis negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų.

19. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena projekto paraiška.

20. Pateikus paraiškas, siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, paraiškos teikėjo iniciatyva projekto paraiškos taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus negalima.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA

 

21. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškų vertinimas vykdomas taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.

22. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka konkurso administratorius, kuris   įvertina, ar:

22.1. paraiška pateikta iki skelbime nurodytos datos;

22.2. paraiška atitinka konkurso nuostatų, patvirtintų Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, nustatytus reikalavimus;

22.3. paraiškos teikėjas patenka į subjektų, nurodytų Aprašo 5.1 papunktyje, grupę;

22.4. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;

22.5. nėra aplinkybių, nurodytų Aprašo 13 punkte;

22.6. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal konkurso nuostatų reikalavimus, patvirtintus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant konkurso nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, konkurso administratorius paraiškoje nurodytu projekto paraiškos teikėjo elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios konkurso nuostatuose nustatytų formalių reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.

23. Paraiškų kokybinį vertinimą vykdo projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – komisija). Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka konkurso administratorius.

24. Komisija paraiškas įvertina pagal konkurso nuostatuose aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus ir jų vertinimo balų skalę.

25. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, tokiu atveju komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį komisijos narį paraiškai įvertinti.

26. Maksimalus balų skaičius, kurį paraiškai gali skirti vienas komisijos narys, – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami ir apskaičiuojamas skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

27. Galimybę būti finansuojami turi projektai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami. Projektai, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per konkurso nuostatuose numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar, nutraukus sutartį, grąžino nepanaudotas lėšas.

28. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalis.

29. Komisijos nariai, išanalizavę ir įvertinę visas paraiškas, protokole įrašo rekomendaciją Savivaldybės administracijos direktoriui dėl iš dalies finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.

30. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos rekomendaciją, dėl lėšų skyrimo projektams priima sprendimą, kuris įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia konkurso administratorius.

31. Informacija apie konkurso rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

32. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

33. Savivaldybės administracijos direktorius ir NVO, kuriai skiriamos lėšos projektui įgyvendinti, pasirašo sutartį.

34. Lėšos NVO pervedamos pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus, atsižvelgiant į sutartyje nurodytus terminus ir sąlygas.

35. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje numatytos dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis.

36. NVO Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui ir konkurso organizatoriui už lėšų panaudojimą ir veiklą atsiskaito sutartyje nurodyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

37. NVO Savivaldybės administracijos reikalavimu privalo pateikti visą prašomą informaciją, susijusią su projekto vykdymu ir (ar) lėšų, skirtų projektui, panaudojimu, įskaitant pirminius apskaitos dokumentus ar jų kopijas ir prisidėjimą įrodančius dokumentus. Nepateikusi prašomos informacijos ir (ar) dokumentų, NVO praranda teisę dalyvauti Savivaldybės organizuojamuose konkursuose pagal Aprašo 13.4 papunkčio nuostatas.

38. Savivaldybės administracija tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavusi NVO laikosi konkurso nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

39. Savivaldybės administracija nutraukia sutartį su NVO ir projektui įgyvendinti skirtos lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje, kai:

39.1. nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

39.2. nustato esminių sutarties pažeidimų;

39.3. kitais sutartyje apibrėžtais atvejais.

40. NVO projektui skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.

41. Už sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, projektui skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir sutartyje ir (ar) paraiškoje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą atsako lėšas gavusi NVO.

42. Nepanaudotas lėšas NVO Savivaldybės administracijai privalo grąžinti per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje.

43. Negrąžintos projektui įgyvendinti skirtos savivaldybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

44. NVO, pateikusi klaidingas žinias apie projekto vykdymą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Sutarties vykdymą kontroliuoja konkurso organizatorius ir Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

46. Ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. NVO, gavusi dalinį finansavimą projektui įgyvendinti, įsipareigoja pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą tvarką viešinti projekto veiklas ir reprezentuoti Savivaldybę.

48. Konkurso nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

49. Aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________________