LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

Dėl EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2021 m. rugsėjo 2 d. ĮSAKYMO

Nr. 4-970 „DĖL finansinės priemonės „startuok“, finansuojamOS europos regioninės plėtros fondo LĖŠOMIS, schemos patvirtinimo“

Pakeitimo

 

2022 m. balandžio 5 d. Nr. 4-547

Vilnius

 

P a k e i č i u  Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo:

1.   Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972.

 

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237.“

 

2.   Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6.

Paskolos gavėjai

Paskolos teikiamos:

6.1. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms arba SVV įstatymo 4 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkantiems verslininkams, kurie (kurios) atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus ir vykdo arba ketina vykdyti socialinio poveikio projektus (toliau – socialinio poveikio projektus vykdanti labai maža, maža įmonė ar verslininkas, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014);

6.2. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, įsteigtoms ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d., kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, arba SVV įstatymo 4 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkantiems verslininkams, turintiems Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje, kurie (kurios) atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis verslininkas, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014);

6.3. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms vidutinėms įmonėms, kurios veikia ne ilgiau kaip penkerius metus, vykdo arba ketina vykdyti socialinio poveikio projektus ir kurioms gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas (toliau – socialinio poveikio projektus vykdanti vidutinė įmonė, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

6.4. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms vidutinėms įmonėms, įsteigtoms ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d., kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kurios veikia ne ilgiau kaip penkerius metus ir kurioms gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas (toliau – vidutinė įmonė, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

6.5. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, kaip jie apibrėžti SVV įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje (toliau – SVV subjektas), kurie veikia ne ilgiau kaip trejus metus (toliau – SVV subjektai, kuriems neteikiama valstybės pagalba).

 

Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo įmonės įregistravimo Juridinių asmenų registre arba individualios veiklos įregistravimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos datos iki paraiškos suteikti Paskolą (toliau – paraiška) pateikimo „Invegai“ datos. Kai Paskolos gavėjui Paskola teikiama vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis vertinamas pagal ilgiausiai veikiančią įmonę įmonių grupėje, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme (taikoma, jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei).“

 

3.   Pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

7.1. kai teikiamos Paskolos iki 25 000 Eur – veikia ilgiau kaip 1 metus (netaikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kuri priskiriama prie SVV subjektų, kuriems neteikiama valstybės pagalba);“.

 

4.   Pakeičiu 7.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

7.5. paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma tik socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);“.

 

5.   Pakeičiu 9.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

9.5. Paskolos gavėjams taikoma iš dalies fiksuota metinė palūkanų norma, nustatoma pagal viešai „Invegos“ interneto svetainėje (www.invega.lt) skelbiamą Paskolos teikėjo kainodaros metodiką, kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo ir jo įgyvendinamo Projekto rizikingumo, Paskolos užtikrinimo priemonių dydžio ir Paskolos trukmės.

Socialinio poveikio projektus vykdančioms labai mažoms, mažoms įmonėms ar verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, socialinio poveikio projektus vykdančioms vidutinėms įmonėms, kurioms pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintiems verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir vidutinėms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu  (ES) Nr. 1407/2013, Paskolos teikimo sumai taikoma 30 procentų palūkanų nuolaida.

 

6.   Pakeičiu 11.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

11.8. gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui įsigyti ir statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto būklės pagerinimą ar bet kokios paskirties nekilnojamojo turto plėtrą, turint tikslą jį perparduoti, nuomoti ar perleisti naudotis kitiems asmenims;“.

 

7.   Pakeičiu 11.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

11.14. krovininėms transporto priemonėms įsigyti toms įmonėms, kurios vykdo krovinių vežimo keliais veiklą (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);“.

 

8.   Pakeičiu 11.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

11.15. Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 ir 2 dalyse išvardytais atvejais (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);“.

 

9.   Pakeičiu 11.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

11.16. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse išvardytais atvejais (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014).

 

10. Pakeičiu 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

12.5. Vienai socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnyje nustatytos sumos. Finansavimo dydis atitinkamam Paskolos gavėjui negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį, o atitinkamam Paskolos gavėjui, vykdančiam ar ketinančiam vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, negali viršyti 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį. Jeigu Paskolos gavėjas vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuri nėra draudžiama pagal schemą, finansavimo dydis atitinkamam Paskolos gavėjui negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį, tačiau iš jų krovinių vežimo keliais veiklai samdos pagrindais arba už atlygį skirtas finansavimas negali viršyti 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį. Reglamentas Nr. 1407/2013 taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba).

Socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, suteiktos valstybės pagalbos suma pagal schemą negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalyje nustatytos sumos, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje.

Apskaičiuojant valstybės pagalbos sumą socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalyje.

 

11. Pakeičiu 12.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

12.6. Visi tos pačios socialinio poveikio projektus vykdančios vidutinės įmonės, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinės įmonės, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

 

12. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

„13.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

13.1. Teikiant valstybės pagalbą socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatų, o teikiant pagalbą socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu  (ES) Nr. 1407/2013, – Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatų.

 

13.2. Paskola gali būti derinama su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, tačiau kartu sudėjus visas finansavimo formas konkrečioms Projekto išlaidoms finansuoti negali būti skirta daugiau kaip 100 procentų šių išlaidų dydžio sumos, kaip tai nurodyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 50 punkte.“

 

13. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

„14.

 

Stebėsena

 

14.1. Paskolos teikėjas turės užtikrinti, kad teikiamos Paskolos socialinio poveikio projektus vykdančioms labai mažoms, mažoms įmonėms ar verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintiems verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, o teikiamos Paskolos socialinio poveikio projektus vykdančioms vidutinėms įmonėms, kurioms pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinėms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kurioms pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir kad visi Paskolų gavėjai atitiktų schemos nuostatas.

14.2. Paskolos teikėjas atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

 

14.3. Paskolos SVV subjektams, kuriems netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, teikiamos rinkos sąlygomis. Paskolų teikėjas yra įpareigotas užtikrinti, kad Paskolų SVV subjektams, kuriems netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, teikimas atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai apibrėžta 2016 m. liepos 19 d. Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos.“

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                          Aušrinė Armonaitė