LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2019 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. ĮV- 487 „DĖL KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮRAŠYMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ IR LĖŠŲ ILGALAIKIAM MATERIALIAJAM IR NEMATERIALIAJAM TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI PLANAVIMO, SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. kovo 23 d. Nr. ĮV-205

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. liepos 17 d. įsakymą Nr. ĮV- 487 „Dėl kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo srities ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Ministerija) institucijų ir įstaigų (toliau – Ministerijos įstaigos), savivaldybių kultūros centrų, bibliotekų ir muziejų (toliau kartu su Ministerijos įstaigomis – Įstaigos) teikiami investicijų projektai turi atitikti bendruosius ir specialiuosius Aktualizavimo programos reikalavimus ir yra atrenkami vadovaujantis Kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis (toliau – Atrankos kriterijai ir jų reikšmės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 įsakymu Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“, išskyrus investicijų projektus:

3.1. kurie įgyvendinami atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus konkretiems kultūros objektams skirti valstybės kapitalo investicijų ar lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

3.2. kuriuos įgyvendina viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ (išskyrus reikalavimą surinkti mažiausią reikiamą balą);

3.3. kuriuos inicijuoja arba įgyvendina Ministerijos įstaigos ir kurių vertė neviršija Taisyklių 6 punkte nurodytų investicijų projektų verčių (toliau – mažos vertės investicijų projektai).“

2.  Papildau nauju 3.4 papunkčiu:

3.4. savivaldybių įgyvendinamus mažos vertės investicijų projektus. Tokie investicijų projektai pagal Aprašą nėra finansuojami.“

3.  Pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1. būtini apsaugoti įstaigos turtą (blogos arba avarinės būklės pastato dalys, kurių nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui) ir (ar) būtini įstaigos veiklai užtikrinti;“

4.  Pakeičiu 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.3. kuriais siekiama užtikrinti priešgaisrinės saugos, higienos normas, objekte esančio turto apsaugą, sudaryti sąlygas specialiesiems neįgaliųjų poreikiams;“

5.  Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Kultūros ministerijos investicijų projektų atrankos komisijos, kurios sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu (toliau – Komisija), siūlymu gali būti skiriama:

6.1. Ministerijos įstaigų mažos vertės investicijų projektams – iki 2 proc. nuo bendro Ministerijai skiriamų lėšų valstybės kapitalo investicijoms ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti;

6.2. Įstaigų įgyvendinamiems investicijų projektams – iki 1 proc. nuo bendro Ministerijai skiriamų lėšų valstybės kapitalo investicijoms ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti rengiant valstybinės reikšmės memorialus ar paminklus, jeigu siūlymas įgyvendinti investicijų projektą teikiamas Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.“

6.  Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Finansavimas investicijų projektams užbaigti skiriamas ne ilgesniam kaip per 3 metų laikotarpiui. Jeigu dėl techninių ar su veiklos specifika susijusių priežasčių kultūros projektų užbaigti per 3 metus neįmanoma, tokių investicijų projektų finansavimas planuojamas etapais, vienam etapui numatant ne ilgesnį kaip 3 metų terminą.“

7.  Papildau nauju 8 punktu:

8. Ministerija nenagrinėja prašymų finansuoti investicijų projektus (toliau – Prašymai) atskiroms investicijų projekto dalims finansuoti.“

8.  Buvusius 8 ir 9 punktus atitinkamai laikau 9 ir 10 punktais.

9.    Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Prašymus Ministerijai gali teikti Įstaigos.“

10.  Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Prašyme (šio Aprašo 1 priedas) turi būti nurodoma:

10.1. finansavimo poreikis (prašomo finansavimo lėšų suma) ir kita informacija (nurodoma projekte planuojamų atlikti darbų ir atskirų jų dalių, jei darbai išskaidyti į dalis, lėšų suma ir jų finansavimo šaltiniai);

10.2. bendra informacija apie numatomą įgyvendinti investicijų projektą nurodomi projektavimo objektas, statomi (įrengiami), rekonstruojami, renovuojami ar remontuojami pastatas (-ai), statinys (-iai), inžinerinės sistemos ar jų dalys (pvz., stogas, sienos ar kt.), koks turtas numatomas įsigyti turtas ir kt.);“

11.  Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1. Kai teikiami investicijų projektai, kurie atitinka Taisyklių 1 punkte nurodytas investicijas:“

12.  Pakeičiu 11.1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1.6. Savivaldybių tarybų sprendimus apie prisidėjimą prie investicijų projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (taikoma tik Savivaldybėms);“

13.  Pakeičiu 11.1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1.7. Uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – VIPA) investicijų projekto vertinimo išvadą dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo (šis reikalavimas netaikomas savivaldybių, taip pat tęstiniams arba C ir aukštesnės energinio naudingumo klasės Ministerijos įstaigų valdomiems pastatams);“

14.  Pakeičiu 11.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1.8. Infrastruktūros išlaikymui reikiamų asignavimų pokyčio, įgyvendinus investicijų projektą, pagrindimą (taikoma tik Ministerijos įstaigoms).“

15.  Pakeičiu 11.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.2.1. supaprastintą investicijų projektą, atitinkantį Investicijų projektų, kurie nėra teikiami įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, rengimo reikalavimus (Aprašo 2 priedas);“

16.  Pakeičiu 11.2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.2.5. savivaldybių tarybų sprendimus apie prisidėjimą prie investicijų projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis.“

17.     Papildau nauju 11.2.7 papunkčiu:

11.2.7 Infrastruktūros išlaikymui reikiamų asignavimų pokyčio, įgyvendinus investicijų projektą, pagrindimą (taikoma tik Ministerijos įstaigoms).“

18.  Pakeičiu 11.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.3. Ministerijos įstaigoms teikiant Prašymus dėl investicijų projektų, nurodytų Aprašo 4 punkte, teikiama finansavimo poreikį pagrindžianti informacija (sąmatos, rangovų / tiekėjų / teikėjų pasiūlymai, jų apklausų kopijos), taip pat teikiamas Projektų rengimo aprašo 1 priedas.“

19.  Pripažįstu netekusiais galios 11.3.1 ir 11.3.3 papunkčius.

20.  Papildau nauju 12.1 papunkčiu:

12.1. Įstaigos, įgyvendinančios tęstinius investicijų projektus, kuriems prašoma didinti investicijų projekto vertę valstybės biudžeto lėšomis, Prašymus Ministerijai teikia Aprašo 10 ir 11 punktuose nustatyta tvarka.“

21.  Papildau nauju 12.2 papunkčiu:

12.2. Įstaigos, įgyvendinančios Komisijos atrinktus tęstinius investicijų projektus, kuriems neprašoma didinti investicijų projekto vertės valstybės biudžeto lėšomis, kiekvienais sekančiais metais Ministerijai teikia aiškinamąjį raštą, nurodant tais metais planuojamus atlikti darbus, ir Projektų rengimo aprašo 1 priedą.“

22.  Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Pateikti Prašymai, praleidus Aprašo 12 punkte nustatytus terminus, išskyrus Aprašo 3.1 ir 3.3 papunktyje numatytus atvejus, nenagrinėjami:.“

23.  Papildau nauju 14 punktu:

14. Komisija taip pat nesvarsto Prašymų šiais atvejais:

14.1. nepatikslinus Prašymo per Ministerijos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 5 darbo dienos;

14.2. kai rinkodaros planai neatitinka Aktualizavimo programos nuostatų arba teikiami investicijų projektai vadovaujantis Atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis neatitinka nustatytų minimalių reikalavimų, įskaitant surenkamą balų skaičių.“

24.  Buvusius 14 ir 15 punktus atitinkamai laikau 15 ir 16 punktais.

25.  Pripažįstu netekusiu galios 16 punktą.

26.  Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Sprendimus dėl lėšų paskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, finansavimo jiems skyrimo, stabdymo ar jų išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo, atsižvelgdamas į Komisijos išvadas ir siūlymus, tvirtina kultūros ministras arba jo įgaliotas asmuo.“

27.  Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Susisteminta informacija apie Komisijos atrinktus investicijų projektus, nurodant suteiktus balus ir investicijų projektų aprašymus, per 10 darbo dienų po įvykusio Komisijos posėdžio skelbiama Kultūros ministerijos interneto svetainėje.“

28.  Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Valstybės biudžeto lėšos (dotacijos) savivaldybių investicijų projektams įgyvendinti ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti skiriamos pasirašant lėšų pervedimo sutartis (Aprašo 3 priedas).“

29.  Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

„Įstaigos per 10 darbo dienų nuo informavimo apie kultūros ministro patvirtintas atitinkamiems metams valstybės kapitalo investicijoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti numatytas valstybės biudžeto lėšas turi pateikti Investicijų valdymo skyriui informaciją apie metinį investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymą ketvirčiais pagal planuojamus darbus, numatomas įsigyti paslaugas ir prekes (Aprašo 4 priedas).“

30.  Pakeičiu 32.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.6. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl investicijų projekto pavadinimo keitimo.“

31.  Pakeičiu 32.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.7. užtikrinti, kad ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugpjūčio 1 d. būtų įvykdyti lėšų pervedimo sutartyje nurodytam investicijų projektui įgyvendinimui reikalingų darbų ir (ar) prekių ir (ar) paslaugų viešieji pirkimai ir pasirašytos sutartys. Mažesnės nei 50 (penkiasdešimt) tūkst. eurų vertės darbų, prekių ar paslaugų viešieji pirkimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.;“

32.  Pakeičiu 32.8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.8.3. statybos rūšies pasikeitimą.“

33.  Pakeičiu 32.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.9. valstybės biudžeto lėšas naudoti tik lėšų pervedimo sutartyje nurodytam(-iems) investicijų projektui(-ams);“

34.  Pakeičiu 32.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.11. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas(-i) savivaldybės tarybos sprendimas(-ai) dėl lėšų skyrimo savivaldybės vykdomam(-iems) investicijų projektui(-ams) iš savivaldybės biudžeto, jei toks(-ie) sprendimas(-ams) buvo priimtas(-i);“

35.  Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Lėšos savivaldybei pervedamos už faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes ir (ar) paslaugas, nurodytus Ministerijai savivaldybių teikiamose paraiškose dėl lėšų gavimo pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (toliau – Paraiška) (Aprašo 45 priedas).“

36.  Pakeičiu 35 punkto pirmą dalį ir ją išdėstau taip:

35. Ministerijai pateikiami šie lėšų poreikį patvirtinantys dokumentai:“.

37.  Pripažįstu netekusiu galios 35.3 papunktį.

38.  Pakeičiu 35.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

35.6. techninio projekto elektroninė versija (PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, elektroninių duomenų laikmenoje).“

39.  Pakeičiu 36.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

36.2. kitos išlaidos, iš anksto nesuderintos su Ministerija, atsiradusios dėl pasikeitusios projekto vertės;“

40.  Pakeičiu 36.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

36.3. įgyvendinančiųjų institucijų, administruojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, netinkamomis finansuoti pripažintos išlaidos, įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų priemones;“

41.  Pakeičiu 36.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

36.5. kitos išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, kurios nebuvo suderintos su Ministerija;“

42.  Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Ministerija turi teisę apmokėti ir (ar) kompensuoti ne vėliau nei praėjusiais metais savivaldybių patirtas investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat viso investicijų projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas kartu su Ministerijos administruojamomis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, neviršijant einamaisiais metais lėšų pervedimo sutartyje su savivaldybe nustatytos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumos.“

43.  Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Ministerija turi teisę pateiktos Paraiškos neapmokėti, apie tai per 5 darbo dienas po Paraiškos tikrinimo pabaigos raštu informuodama savivaldybę, jeigu:

39.1. Paraiška netinkamai įforminta ir (ar) pateiktos su skaičiavimo klaidomis;

39.2. prašoma lėšų suma viršija Prašyme nurodytam investicijų projektui einamaisiais metais numatytą išlaidų sumą.

39.3. jeigu Ministerijos nustatytu terminu nėra pateiktas patikslintas investicijų projektas. “

44.  Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Investicijų valdymo skyrius registruoja Paraiškas ir teikia valstybės biudžeto lėšų išlaidoms prognozę Ministerijos asmeniui, atsakingam už finansų kontrolę, kuris koordinuoja reikalingos informacijos pateikimą laiku Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui. Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, gavęs Paraišką iš Ministerijos, teikia ją apmokėjimui Lietuvos Respublikos finansų ministerijai valstybės biudžeto lėšų poreikio prognozėse numatytą dieną. Savivaldybėms pagal Paraiškas prašomos lėšos pervedamos ne anksčiau nei per 20 darbo dienų nuo Aprašo reikalavimus atitinkančios Paraiškos pateikimo Ministerijai dienos. Ministerija valstybės biudžeto lėšų išlaidoms prognozes gali teikti asmeniui, atsakingam už finansų kontrolę ir savo pačios sprendimu, atsižvelgdama į numatomą savivaldybių lėšų poreikį. Tuo atveju, jeigu suplanuotų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti nepakanka, Paraiška apmokama kitą ataskaitinių metų ketvirtį, einantį po valstybės biudžeto lėšų poreikio prognozės numatyto ketvirčio. Investicijų valdymo skyrius lėšų poreikio srautus planuoja pagal savivaldybių pateiktus metinius investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymo ketvirčiais duomenis (Aprašo 4 priedas).“

45.  Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Ministerijos kultūros įstaigos, kaip ir savivaldybės, turi tas pačias prievoles, numatytas Aprašo 32.1–32.10, 35.4–35.6 papunkčiuose, taip pat joms taikomi išlaidų tinkamumo reikalavimai, nustatyti Aprašo 36.2 papunktyje.“

46.  Pakeičiu 43.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

43.2. kas ketvirtį iki sekančio ketvirčio 10 d. – apie investicijų projektui skirtų lėšų panaudojimą, pagal Aprašo 6 priede nustatytą formą (taikoma tik Ministerijos įstaigų į Valstybės investicijų programą įrašomų ir neįrašomų investicijų projektams);“

47.  Pripažįstu netekusiu galios 43.4 papunktį.

48.  Pakeičiu 45.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

45.3.1. nepasirašo lėšų pervedimo sutarčių per Aprašo 31 papunktyje nustatytą terminą;“

49.  Pakeičiu 45.4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

45.4.1. per Aprašo 32.7 papunktyje nustatytus terminus savivaldybė nepasirašo rangos ir (ar) prekių tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių;“

50.  Pakeičiu 47.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

47.1. prašoma perskirstyti lėšas investicijų projektui, kuriam jau skirtos Ministerijos valstybės biudžeto arba Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos;“

51.  Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Investicijų valdymo skyriaus patikrintos Paraiškos saugomos Ministerijos Investicijų valdymo skyriuje.

52.  Papildau 1 priedu (pridedama).

53.  Buvusius 1 ir 6 priedus laikau atitinkamai 2 ir 7 priedais.

54.  Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

55.  Pakeičiu 6 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                         Mindaugas Kvietkauskas

 

Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į

planuojamų metų valstybės investicijų programą

ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir

nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei

padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo

kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

_____________________________________________________________________

(Įstaigos pavadinimas)

 

PRAŠYMAS

 

_____________ Nr. ___________

(data)

 

1. Bendra informacija

 

Investicijų projekto pavadinimas

 

 

Objekto paskirtis (kultūros centras, biblioteka, muziejus, teatras, KĮ, kt.)

 

 

Kontaktinis asmuo (vardas ir pavardė, pareigos, tel., el. p. adresas)

 

 

 

2. Investicijų projekto aprašymas

 

Bendra informacija apie numatomą įgyvendinti investicijų projektą

(nurodomi projektavimo objektas, statomi (įrengiami), rekonstruojami, renovuojami ar remontuojami pastatas (-ai), statinys (-iai), inžinerinės sistemos ar jų dalys (pvz., stogas, sienos ar kt.), numatomas įsigyti turtas ir kt.)

 

......

Planuojama:

· naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas;

· statinio kapitalinis remontas, statinio paprastasis remontas;

· ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimas;

· naujų informacinių ir ryšių technologijų įsigijimas (sukūrimas);

· ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto atnaujinimas

 

(tinkamą įrašyti)

 

3. Atitiktis mažos vertės investicijų projektams keliamiems reikalavimams

(pildoma tik mažos vertės investicijų projekto atveju*)

 

Investicijų projektas:

·   būtinas apsaugoti įstaigos turtą (blogos arba avarinės būklės pastato dalys, kurių nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui) ir (ar) būtinas įstaigos veiklai užtikrinti;

·   yra užtikrinantis finansinę grąžą (kai investicijos atsiperka ne vėliau kaip per 10 metų);

·   kuriuo siekiama užtikrinti priešgaisrinės saugos, higienos normas, objekte esančio turto apsaugą, sudaryti sąlygas specialiesiems neįgaliųjų poreikiams;

·   kuriuo įgyvendinami tarptautiniai įsipareigojimai;

·   kuris prisideda prie įstaigos strateginių tikslų įgyvendinimo.

 

 

(tinkamą (-us) įrašyti ir pagrįsti)

*Aprašo 3.3 papunktis.

 

4. Finansavimo poreikį pagrindžianti informacija

 

Eil. Nr.

Planuojamų darbų (išlaidų) pavadinimas

Planuojamų darbų (išlaidų) suma, tūkst. Eur

1.        

Projektavimas ir kitos inžinerinės paslaugos

2.        

Nekilnojamojo turto įsigijimas

3.        

Statybos darbai

 

4.        

Įranga kultūrinėms reikmėms, baldai ir kt. turtas

 

5.

Kita:

 

5.1.

(įrašyti)

 

5.2.

(įrašyti)

 

Iš viso:

 

 

5. Planuojami investicijų projekto finansavimo šaltiniai

 

Eil. Nr.

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Planuojama suma, tūkst. Eur

(pagal investicijų projekto charakteristikos duomenys)

1.    

Kultūros ministerijos valstybės biudžeto lėšos

 

2.    

Savivaldybės biudžeto lėšos

 

3.    

Pajamų įmokų lėšos

 

4.    

Kitos lėšos:

 

5.    

(įrašyti)

 

6.    

(įrašyti)

 

 

Projekto bendra vertė, iš viso:

 

 

6. Pridedami dokumentai (privalomi)

 

Eil. Nr.

Pridedamo dokumento pavadinimas

Lapų skaičius

1.      

Kultūros srities investicijų projektų atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams lentelė

 

2.      

Rinkodaros planas

 

3.      

Investicijų projektas

 

4.      

Investicijų projekto charakteristika

 

5.      

Informacija apie investicijų projekto siekiamus rodiklius, jų pasiekimo momentą, skaičiavimą, stebėseną ir atsiskaitymą

 

6.      

Savivaldybės tarybos sprendimas dėl prisidėjimo prie investicijų projekto finansavimo (taikoma tik savivaldybėms)

 

7.      

Savivaldybės tarybos sprendimas dėl kategorijos suteikimo kultūros centrui (jeigu objekto paskirtis kultūros centras)

 

8.      

UAB VIPA išvada (netaikoma savivaldybėms)

 

9.      

Finansavimo poreikį pagrindžianti informacija

(pateikiamas papildomų asignavimų poreikis infrastruktūros ir įstaigos išlaikymui įgyvendinus investicijų projektą, investicijų projekto sąmata, rangovų/tiekėjų/teikėjų pasiūlymai, apklausų kopijos)

 

 

 

 

___________________________________ ________________________ _________________________________

(Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo) (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 

Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į

planuojamų metų valstybės investicijų programą

ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir

nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei

padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo

kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTUI (-AMS) ĮGYVENDINTI ARBA SAVIVALDYBĖS KULTŪROS ĮSTAIGOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI, TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI, PERVEDIMO SUTARTIS

 

20 m. ______________ d. Nr. _______

(Vilnius)

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama Ministerijos kanclerio _________________________________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 20... m. ....................................d. įsakymą Nr. ĮV-.......... (nurodyti įsakymo pavadinimą),

ir ____________________________________________________________(toliau – Savivaldybė),

                                                  (savivaldybės administracijos pavadinimas)

atstovaujama________________________________________, veikiančio pagal (nurodyti dokumentą,

(pareigos, vardas, pavardė)

kurio pagrindu suteikiami galiojimai), toliau kartu Sutartyje vadinami „Šalimis“ arba kiekviena atskirai „Šalimi“, vadovaujantis                        priedo ____ punktu, sudarė šią Lietuvos Respublikos

(teisės akto pavadinimas)

Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (toliau – Sutartis).

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS IR DALYKAS

 

1. Sutarties objektas ir dalykas:

1.1. Ministerija įsipareigoja teisės aktų ir šios Sutarties nustatytomis sąlygomis ir tvarka užtikrinti specialios tikslinės dotacijos (investicijų projekto pavadinimas) (kodas .......), skirtos kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai ir kitiems prioritetiniams darbams atlikti, skyrimą 20....... m. investicijų projektui (toliau – investicijų projektas), o Savivaldybė įsipareigoja vykdyti šios specialiosios tikslinės dotacijos valdytojo funkcijas, atsiskaityti su rangovais, prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais skirtos specialiosios tikslinės dotacijos lėšomis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po lėšų pervedimo Savivaldybei.

1.2. Sutarties suma, skiriama investicijų projektui įgyvendinti 20.... m. __________ (suma žodžiais) Eur.

1.3 Bendra investicijų projekto, kuriam skiriama specialioji tikslinė dotacija jo įgyvendinimo laikotarpiu, vertė yra ................. (suma žodžiais) Eur, iš kurių Ministerijos finansuojama dalis – ................. (suma žodžiais) Eur, Savivaldybės dalis – ................. (suma žodžiais) Eur.

 

 

II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

2. Savivaldybė įsipareigoja:

2.1. vykdyti investicijų projekto (-ų) užsakovo funkcijas:

2.1.1. organizuoti statinio statybos techninę priežiūrą, jeigu ji privaloma pagal teisės aktus;

2.1.2. paskirti už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingą darbuotoją;

2.1.3. vadovaujantis teisės aktų reikalavimais organizuoti projektavimo darbus (jeigu privaloma pagal teisės aktus).

2.2. vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us);

2.3. priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) pristatytas prekes ir (ar) suteiktas paslaugas ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti objektų statybos užbaigimą ir apie statybos užbaigimą informuoti Ministeriją;

2.4. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl investicijų projekto vertės didinimo;

2.5. užtikrinti, kad ne vėliau kaip iki rugpjūčio 1 d., būtų įvykdyti Sutarties objekto įgyvendinimui reikalingų paslaugų ir (ar), prekių ir (ar) darbų viešieji pirkimai. Mažesnės nei 50 (penkiasdešimt) tūkst. eurų vertės paslaugų ir (ar), prekių ir (ar) darbų viešieji pirkimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

2.6. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, oficialiu raštu informuoti Ministeriją apie:

2.6.1 paaiškėjusias aplinkybėms dėl rangovo galimo bankroto ir (ar) atsiradus kitoms svarbioms aplinkybėms dėl galimų rangovo finansinių sunkumų, vykdant prisiimtus įsipareigojimus;

2.6.2. investicijų projekto pavadinimo pasikeitimą;

2.7. užtikrinti, kad, perkant rangos darbus, prekes, paslaugas būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytos tvarkos;

2.8. valstybės biudžeto lėšas naudoti tik Sutartyje nurodytam investicijų projektui(-ams);

2.9. apskaitoje registruoti investicijų projekto nebaigtos statybos išlaidas pagal kiekvieną investicijų projektą;

2.10. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas(-i) Savivaldybės tarybos sprendimas(-ai) dėl lėšų skyrimo Savivaldybės vykdomam investicijų projektui iš savivaldybės biudžeto, jei toks sprendimas(-ai) buvo priimtas(-i);

2.11. Ministerijai paprašius pateikti su Sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją;

2.12. teikti paraiškas dėl lėšų gavimo pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (Aprašo 43 priedas) (Toliau – Paraiška) už faktiškai atliktus darbus Ministerijos Investicijų valdymo skyriui raštu iki einamųjų metų gruodžio 1 d. kartu su faktiškai atliktus darbus patvirtinančių dokumentų kopijomis, sunumeruotomis eilės tvarka;

2.13. Ministerijai pateikti šiuos lėšų poreikį patvirtinančius dokumentus:

2.13.1. dokumentus, pagrindžiančius darbų atlikimą ir (ar) prekių įsigijimą, ir (ar) paslaugų suteikimą (techninio prižiūrėtojo ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) patvirtintus rangovų darbų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų priėmimo–perdavimo aktus ir pažymų apie atliktus darbus, kai atliekami statybos darbai, kopijas;

2.13.2 už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) patvirtintas rangovų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų sąskaitų faktūrų kopijas;

2.13.3. rangos sutarčių ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo);

2.13.4. lokalines sąmatas, jeigu tai numatyta rangos sutartyje, patvirtintas už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo parašu;

2.13.5. techninio projekto elektroninę versiją (PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, elektroninių duomenų laikmenoje;

2.14. prie Paraiškų neteikti išankstinio apmokėjimo sąskaitų ir dokumentų, kuriuose nurodytos išlaidos įgyvendinančiųjų institucijų, administruojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, vertinimu yra pripažintos netinkamomis finansuoti išlaidomis įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų priemones;

2.15. per 5 (penkias) darbo dienas nuo valstybės biudžeto lėšų išlaidoms gavimo dienos atsiskaityti su rangovais ir (ar) prekių tiekėjais, ir (ar) paslaugų teikėjais;

2.16. Ministerijos Investicijų valdymo skyriui teikti ataskaitas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

2.17. užtikrinti Savivaldybės finansavimą investicijų projektui 1.3 papunktyje nurodyta lėšų dalimi;

2.18. prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus, jeigu įgyvendinant investicijų projektą viršijama 1.3. papunktyje nurodyta bendra investicijų projekto vertė.

3. Ministerija įsipareigoja:

3.1. Savivaldybei pateikus nustatytos formos paraišką valstybės iždo procedūrų nustatytais terminais perduoti Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) apmokėjimui. NBFC 1.2 papunktyje numatytas lėšas (priemonės kodas _________________, finansavimo šaltinio kodas - ____________, funkcinės klasifikacijos kodas _____________, ekonominės klasifikacijos straipsnio kodas - _______________) perveda į ______________________________________________________________

                                                                                  (savivaldybės pavadinimas ir kodas)

nurodytą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą:

3.1.1. bankas _________________, banko kodas__________________;

3.1.2. sąskaita LT___________________________________________;

3.1.3. Savivaldybės subjekto kodas tarpusavio operacijų derinimui _______________;

3.2. kontroliuoti, ar Sutarties 1.1 papunktyje nurodytam investicijų projektui skirtos lėšos naudojamos pagal paskirtį ir, nenustačius pažeidimų, pateikti NBFC apmokėti už atliktus darbus;

3.3. per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos patikrinti, ar pateikta dokumentacija atitinka reikalavimus Dotacijoms gauti.

4. Ministerija turi teisę:

4.1. kontroliuoti, ar Savivaldybė šios Sutarties 1 punkte nurodytam projektui (-ams) skirtas lėšas naudoja pagal paskirtį, organizuodama patikras objektuose;

4.2. pareikalauti bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape iš investicijų projektą įgyvendinančios Savivaldybės papildomos informacijos apie darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų išlaidoms panaudojimą bei su Sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją;

4.3. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ir (ar) rangos ir (ar) prekių tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir (ar) kitas institucijas;

4.4. lankytis statomame, rekonstruojamame, remontuojamame objekte, pasirinktinai patikrinti atliktus darbus, jų kiekius, vykdymo dokumentus, surašyti patikrinimo aktus;

4.5. grąžinti Savivaldybei papildyti ir (ar) pataisyti pateiktą dokumentaciją, jei ji neatitinka šios Sutarties reikalavimų;

4.6. nustačius teisės aktų pažeidimus neapmokėti už rangos darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) paslaugas patirtų išlaidų;

4.7. neapmokėti pateiktų Paraiškų, jeigu:

4.7.1. Paraiškos netinkamai įformintos ir (ar) pateiktos su klaidomis;

4.7.2. prašoma lėšų suma viršija finansuojamam investicijų projektui einamaisiais metais numatytų išlaidų sumą.

4.8. apmokėti ir (ar) kompensuoti ne vėliau nei praėjusiais metais savivaldybių patirtas investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat viso investicijų projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas, jeigu investicijų projektas finansuojamas kartu su Ministerijos administruojamomis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, neviršijant einamaisiais metais lėšų pervedimo sutartyje su savivaldybe nustatytos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumos.

4.9. Savivaldybei suplanuotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jei Savivaldybė:

4.9.1. nepasirašo Sutarčių per Aprašo 31 punkte nustatytą terminą;

4.9.2. ankstesniais metais neužtikrino ir neįvykdė Sutarties 2.11 papunkčio reikalavimų;

4.10. nutraukti Sutartį ir nepanaudotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jeigu:

4.10.1. per Sutarties 2.5 punkte nustatytus terminus Savivaldybė nepasirašo prekių ir (ar), paslaugų ir (ar) darbų sutarčių;

4.10.2. iki Sutarties 2.12 punkte nustatyto termino nepateikė Paraiškos;

4.10.3. nustatė rizikas, kad paslaugų, ir (ar) prekių ir (ar) darbų sutartys iki Sutarties 2.12 punkte nustatyto termino nebus įgyvendintos visa apimtimi ar iš dalies einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumai;

4.10.4. nustatė, kad Savivaldybė pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius investicijų projekto(-ų) vykdymą;

4.10.5. Savivaldybė raštu informavo Ministeriją ir nurodė aplinkybes, dėl kurių neįmanoma įvykdyti Sutarties įsipareigojimų.

 

 

III. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

5. Savivaldybės teisės aktų nustatyta tvarka atsako už vykdomų investicijų projektų įgyvendinimą, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitikimą teisės aktų reikalavimams, investicijų projektams skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką bei efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, investuojamo objekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę bei sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytų kainų kitimą.

6. Ministerija neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Savivaldybės rekvizitų bei kitų duomenų. Už jų tikslumą ir teisingumą atsako Savivaldybės administracija.

7. Sutartis gali būti papildyta arba pakeista abiejų Šalių raštišku sutikimu.

8. Sutartis gali būti nutraukta:

8.1. rašytiniu Sutarties Šalių susitarimu;

8.2. vienos iš Sutarties Šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita Šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje Sutartyje nustatytus įsipareigojimus, apie tai raštu informuojant Sutarties sąlygas pažeidusią Šalį ne vėliau nei prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų iki numatomo Sutarties nutraukimo.

9. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami Šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

10. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

11. Sutartis įsigalioja nuo pasirašymo dienos ir galioja iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

 

Šalių adresai ir rekvizitai:

 

Ministerija

Savivaldybė

Juridinio asmens kodas 188683671

Juridinio asmens kodas

Adresas J. Basanavičiaus g. 5,

LT-01118 Vilnius

Adresas

Bankas

Bankas

a. s.

a. s.

Banko kodas

Banko kodas

Telefonas (8 5) 219 3400

Telefonas

 

Faksas

El. pašto adresas dmm@lrkm.lt

El. pašto adresas

 

 

(Pareigų pavadinimas) A. V.

_________________

(Parašas)

_________________

(Vardas ir pavardė)

(Pareigų pavadinimas) A. V.

_________________

(Parašas)

_________________

(Vardas ir pavardė)

 

 

___________________