ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 25 d. Nr. T1-53

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovo Klaipėdos ir Tauragės apskrityse 2021 m. kovo 4 d. raštą Nr. S4-30(5.15E) „Dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio (savivaldybės tarybos komisijos) įgyvendinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 30 d. sprendimą Nr. T1-190 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės etikos komisijos darbo reglamento tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Algirdas Meiženis

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2021 m. kovo 25 d. sprendimu

Nr. T1-53

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės tarybos etikos komisija (toliau – Komisija) atlieka Šilalės rajono savivaldybės tarybos narių (toliau – valstybės politikų) elgesio, kuriuo pažeidžiami Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme, Šilalės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamente, kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nustatyti valstybės politikų elgesio principai ir nuostatos, tyrimą.

2. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos sutampa su Lietuvos Respublikos Valstybės politikų elgesio kodekso sąvokomis.

3. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Valstybės politikų elgesio kodeksu, Šilalės rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir remiasi visuotinai priimtomis moralės, etikos ir prigimtinės teisės nuostatomis.

4. Komisija sudaroma savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui savivaldybės tarybos sprendimu, laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. 

5. Komisijos nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

6. Komisijos pirmininką iš komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šios Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos pirmininką savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių.

7. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.  

8. Komisijos nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje komisijos nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

9. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS SRITYS

 

10. Etikos komisija:

10.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Šilalės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

10.2. analizuoja savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

10.3. tiria ir priima sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Šilalės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

10.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

10.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

10.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS POLITIKŲ ELGESIO TYRIMAS

 

11. Valstybės politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

11.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

11.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

12. Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių nuostatų 11 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieni metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą..

13. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

13.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

13.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

13.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (išrašus, kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją

13.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

13.5. pasitelkti specialistus.

14. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

14.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

14.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

14.3. nenaudoti 14.2 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

14.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

15. Šių nuostatų 14 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

16. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

17. Komisijos nariai už šiuose nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

18. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

18.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

18.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

18.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

19. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

20. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

21. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių nuostatų 25 punkte nurodytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui. Jo neatvykimas į komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo komisijai priimti sprendimą.

22. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose nuostatuose nustatytas procedūras.

23. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

24. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

25. Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

25.1. konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

25.2. konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

25.3. rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

25.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

25.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

26. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

27. Komisijos sprendimai įforminami jų priėmimo data, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

28. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą, valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

29. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami institucijos, kurioje politikas eina pareigas, interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas.

30. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

31. Komisijos posėdžius šaukia ir jų datą bei vietą nustato komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Posėdžio darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas. Komisijos nariai turi teisę siūlyti pakeisti ar papildyti darbotvarkę.

32. Komisijos posėdžiai protokoluojami posėdžio eigai fiksuoti daromas garso arba garso ir vaizdo įrašas, kuris yra laikomas sudėtine protokolo dalimi ir saugomas kartu su protokolu skaitmeninėje laikmenoje. Protokolą pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas (jo nesant – pavaduotojas) ir protokolą surašęs Komisijos sekretorius. 

33. Protokole turi būti nurodyta posėdžio data, protokolo numeris, posėdyje dalyvavusių asmenų vardai ir pavardės, posėdžio darbotvarkė, svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, informacija apie Komisijos narių nusišalinimus ar jiems pareikštus nušalinimus bei Komisijos narių vardinio balsavimo rezultatai. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas per 5 darbo dienas po posėdžio.

34. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

35. Komisiją aptarnauja Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas – Etikos komisijos sekretorius, kuris:

35.1. rūpinasi, kad ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio dienos komisijos nariams ir suinteresuotiems asmenims (skundo pateikėjui, atitinkamam valstybės politikui ir pan.) būtų praneštas posėdžio laikas ir vieta;

35.2. Komisijos posėdžių darbotvarkę ir visą susijusią medžiagą (sprendimai, raštai ir kt. dokumentai) pateikia raštu ar elektroninėmis priemonėmis visiems Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki Komisijos posėdžio;

35.3. rengia Komisijos sprendimų ir kitų dokumentų projektus ir teikia juos Komisijos pirmininkui pasirašyti;

35.4. rašo Komisijos posėdžių protokolus, juos registruoja, rūpinasi jų saugojimu iki perdavimo į archyvą;

35.5. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po priėmimo įformina Etikos komisijos sprendimą, kurio:

35.5.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Etikos komisijos pavadinimas; Etikos komisijos sudėtis; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami asmens veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

35.5.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma: Etikos komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

35.5.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Etikos komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Etikos komisijos išvados paskelbimo būdą ir vieta bei įteikimas suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

35.6. yra atsakingas už tai, kad Komisijos sprendimai būtų skelbiami savivaldybės interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas, būtų persiųsti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, o Komisijai nusprendus, ir į vietinę spaudą.

36. Posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Jei posėdyje nedalyvauja nei Komisijos pirmininkas, nei pavaduotojas, Komisijai nusprendus, posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.

37. Komisijos (posėdžio) pirmininkas:

37.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą;

37.2. skelbia posėdžio darbotvarkę, supažindina su gautais dokumentais;

37.3. vadovauja posėdžiui, suteikia žodį skundą pateikusiam asmeniui, valstybės politikui, Komisijos nariams. Pirmiausia žodis suteikiamas skundo pateikėjui ir valstybės politikui. Komisijos nariams žodis suteikiamas eilės tvarka. Posėdyje dalyvaujantys asmenys gali kalbėti, klausti ar replikuoti tik posėdžio pirmininkui leidus. Paprastai tuo pačiu klausimu Komisijos narys gali kalbėti vieną kartą iki 5 minučių ir ne daugiau kaip du kartus pasinaudoti replikos teise. Komisijos nariai eilės tvarka gali pateikti ne daugiau kaip po du klausimus tiek skundą pateikusiam asmeniui, tiek valstybės politikui. Po Komisijos narių kalbų skundo pateikėjas ir skundžiamas valstybės politikas turi baigiamojo žodžio teisę;

37.4. gali įspėti kalbėtoją, jei jis nukrypsta nuo klausimo esmės, viršija numatytą kalbos trukmę ar nutraukti jį, jei kalbama ne tuo klausimu;

37.5. pareiškia pastabą, jei Komisijos nariai ar kviestieji asmenys nesilaiko nustatytos tvarkos, įžeidinėja posėdžio dalyvius, kelia triukšmą;

37.6. pasirašo Komisijos protokolus, sprendimus ir kitus dokumentus;

38. Komisijos narys privalo:

38.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys į posėdį atvykti negali, jis apie tai turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui;

38.2. vykdyti Komisijos pavedimus.

39. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai turi nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir priėmimo, jeigu dalyvavimas jame kelia interesų konfliktą. Nusišalinti būtina ir esant kitų priežasčių, galinčių daryti įtaką klausimo nagrinėjimo nešališkumui. Nušalinimo klausimą išsprendžia Komisijos nariai, kuriems nušalinimas nėra pareikštas ir kurie patys nepareiškė apie nusišalinimą. Jeigu nusišalina Komisijos pirmininkas, posėdžiui, nagrinėjant klausimą, pirmininkauja Komisijos pirmininko pavaduotojas, o pastarajam taip pat nusišalinus arba jam nesant, kiti Komisijos nariai priima sprendimą dėl posėdžio pirmininko nagrinėjamam klausimui, nuo kurio svarstymo Komisijos pirmininkas ir pavaduotojas nusišalino, skyrimo. Duomenys apie nusišalinimą turi būti įrašyti posėdžio protokole.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Už Komisijos sprendimus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pagal įgaliojimus atsako Komisijos pirmininkas ir nariai.

__________________