LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO SRITIES INFRASTRUKTŪROS ATNAUJINIMO IR PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. sausio 14 d. Nr. V-84

Vilnius

 

 

Siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 5 punktą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 10.1.15 papunkčiu bei atsižvelgdama į Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 118 punktą ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punktą:

1Tvirtinu Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P a v e d u Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kancleriui atlikti šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo įgyvendinimo priežiūrą.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                          Jurgita Šiugždinienė

 

PATVIRTINTA

 

Lietuvos Respublikos švietimo,

mokslo ir sporto ministro 2022 m. sausio 14 d.

įsakymu Nr. V-84

 

ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO SRITIES INFRASTRUKTŪROS ATNAUJINIMO IR PLĖTROS PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai – ilgalaikiam materialiajam ar nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, planavimo, finansavimo, administravimo, tikslinimo, panaudojimo ir atsiskaitymo tvarką.

2.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ nurodytas sąvokas.

3.  Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros politika formuojama 2021–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, atitinkamų metų Valstybės investicijų bei Valstybės skolinimosi programose, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos ūkio ir ekonominės bei socialinės raidos prognozes ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamas Ministerijos valdymo sričių plėtros programas.

4.  Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektai (toliau – Projektai) finansuojami konkurso būdu.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO TEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

5.  Projektus gali vykdyti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro valdymo srities įstaigos ir savivaldybių administracijos (toliau – Pareiškėjai).

6.  Projektai vykdomi pagal Ministerijos kvietimus. Ministerija kvietimą teikti prašymus dėl lėšų švietimo, mokslo ir sporto infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų finansavimo (toliau – Prašymai) organizuoja taip, kad būtų užtikrintas Aprašo 25 punkte numatytų terminų laikymasis. Ministerija kvietimą teikti Prašymus, išskyrus Aprašo 10 punkte numatytus atvejus, skelbia Ministerijos interneto svetainėje www.smsm.lrv.lt (toliau – Ministerijos interneto svetainė) ir socialinio bendravimo interneto svetainės „Facebook“ paskyroje. Galimi Pareiškėjai informuojami ir elektroniniu paštu. Prašymai teikiami elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) Ministerijos interneto svetainėje paskelbtais nurodytais terminais, kurie gali būti nustatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus, išskyrus prašymus pagal Aprašo 10 punkte numatytus atvejus.

7.  Prašymus nagrinėja Švietimo, mokslo ir sporto srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų atrankos komisija (toliau – Komisija), kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras (toliau – Ministras).

8.  Prašymai vertinami vadovaujantis Aprašo priede numatytais Švietimo, mokslo ir sporto ministro srities infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis (toliau – Atrankos kriterijai).

9.  Prašymai dėl švietimo įstaigų sporto aikštynų atnaujinimo, mokyklų aprūpinimo geltonaisiais autobusais, valstybinių švietimo įstaigų modernizavimo pritaikant žmonių su negalia poreikiams, valstybinių profesinio mokymo įstaigų mokinių bendrabučių atnaujinimo ir valstybinių aukštųjų mokyklų studentų bendrabučių atnaujinimo teikiami ir vertinami kita Ministro nustatyta tvarka.

10.    Nuo bendros lėšų sumos, skirtos švietimo, mokslo ir sporto infrastruktūrai atnaujinti ir plėtrai, 10 procentų numatoma rezervui, kurio lėšos Komisijos siūlymu gali būti skiriamos einamaisiais metais, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d., gautiems prašymams, kai dėl aplinkybių, kurių iš anksto nebuvo galima numatyti, reikalingas finansavimas, siekiant apsaugoti įstaigos turtą ar žmones (statinio būklė kelia pavojų statinyje ar arti jo gyvenančių, dirbančių ar kitais tikslais būnančių žmonių sveikatai, gyvybei ar aplinkai, kurio nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui ir (ar) žmonių sveikatai, gyvybei). Prašymus gali teikti tik švietimo įstaigos, išskyrus aukštąsias mokyklas, kuriose Ministerija įgyvendina savininko ar dalininko teises ir pareigas. Kartu su prašymu turi būti pateikti lėšų skyrimo būtinumą ir lėšų poreikį pagrindžiantys dokumentai. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo priima Ministras, pasirašydamas įsakymą. Nepanaudotos rezervo lėšos Komisijos siūlymu gali būti perskirstomos Aprašo 37 punkte nustatyta tvarka.

11.  Apraše nustatyta tvarka, įvertinus gautus Prašymus ir nustačius faktiškai reikalingą valstybės biudžeto lėšų poreikį, Komisijos siūlymu Aprašo 10 punkte numatytas rezervo dydis gali būti peržiūrėtas.

12.  Prašymai, pateikti praleidus Aprašo 6 punkte nustatytą terminą, nenagrinėjami.

13.  Projektai turi būti įgyvendinami pasirenkant geriausią Projekto įgyvendinimo alternatyvą ir racionaliai paskirstant finansinius išteklius. Tuo tikslu kartu su Prašymu Pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:

13.1. lydraštį, kuriame nurodomi Projekto inicijavimo duomenys (Projektu sprendžiamos problemos, tikslinė grupė, galimi teisiniai apribojimai, Projekto tikslas ir rezultatai (rodikliai) ir kt.);

13.2. parengtą siūlomo įgyvendinti Projekto planą, kuriame nurodomi bendrieji duomenys (Projekto pavadinimas, Projekto vykdytojas (Pareiškėjas), įgyvendinimo terminai ir kt.), Projekto veiklos, jų trukmė ir etapai, finansavimo šaltiniai. Rekomenduojama Projekto planą rengti vadovaujantis Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 1 priedu „Investicijų projekto charakteristika“ ir jį užpildyti pagal Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo 2 priedo reikalavimus;

13.3. Projekto investicijų projektą kartu su investicijų skaičiuokle (taikoma tik tais atvejais, jeigu įgyvendinant Projektą planuojama investuoti į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir Projekto vertė viršija vieną milijoną eurų, vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus (dokumentas skelbiamas interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt ));

13.4. dokumentus, kuriais pagrindžiama finansavimo poreikį pagrindžianti informacija (pateikiamos sąmatos, rangovų / tiekėjų / teikėjų pasiūlymai, apklausų kopijos ar kita finansavimo poreikį pagrindžianti informacija);

13.5. dokumentus, kuriais pagrindžiamas alternatyvų gauti finansavimą iš kitų finansavimo šaltinių įvertinimas;

13.6. dokumentus, kuriais pagrindžiami sprendimai skirti savivaldybės biudžeto (kai yra savivaldybės tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų;

13.7. jei teikiamas Prašymas dėl sporto infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros atitinkamos (-ų) sporto šakos (-ų) federacijos (-ų) įvertinimą dėl objekto lygio ir patvirtinimą dėl Projekto objekto atitikties tarptautinės sporto šakos federacijos nustatytiems standartiniams infrastruktūros reikalavimams;

13.8. kitus dokumentus, kurie paaiškina Projekto įgyvendinimo būtinumą.

14.    Kai teikiami Prašymai pastatui modernizuoti (renovuoti), su Prašymu turi būti pateiktas pastato energinio naudingumo sertifikatas ir energetinis auditas (šis reikalavimas netaikomas savivaldybių administracijoms, taip pat C ir aukštesnės nei C energinio naudingumo klasės Ministro valdymo srities įstaigų valdomiems pastatams).

15.    Švietimo, mokslo ir sporto srities informacinės visuomenės plėtros projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, vadovaujantis Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektų derinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. T-30 „Dėl Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektų derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Kartu su Prašymu pateikiamas suderinimą patvirtinantis raštas.

16.    Pareiškėjams, rengiant Projektus, apskaičiuojant lėšų poreikį, rekomenduojama vadovautis statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis, parengtomis pagal šių kainų nustatymo principus, išdėstytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ patvirtintame statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“. Informacija apie juridinius, fizinius asmenis ir mokslo įstaigas, rengiančius minėtas rekomendacijas skelbiama Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centras interneto svetainėje (www.spsc.lt).

17.    Jei po techninio projekto parengimo Projekto vertė išauga – Projekto vertės didėjimo rizika tenka Projekto vykdytojui (Pareiškėjui) ir Ministerija gali, bet neįsipareigoja skirti papildomų lėšų. Jei Projekto vykdytojas (Pareiškėjas) siūlytų didinti Projekto, kuriam jau buvo skirtas finansavimas, vertę, kartu turi būti pateikti argumentai, skaičiavimai ir dokumentai, pagrindžiantys šį pasiūlymą. Projekto bendrąją vertę galima padidinti dėl į Projektą jau įtrauktų darbų, turto ir numatomų gauti paslaugų vertės padidėjimo, dėl Rangos sutartyse numatyto kainos perskaičiavimo, dėl Projekto sprendinių tikslinimo, Projektui įgyvendinti būtinų papildomų darbų atsiradimo ir dėl kitų su įgyvendinamu Projektu susijusių objektyvių ir pagrįstų priežasčių ar pasikeitusių aplinkybių. Jeigu siūloma atlikti naujus darbus, įsigyti papildomo turto arba numatoma gauti papildomų paslaugų, nesusijusių su jau pradėto įgyvendinti Projekto darbais, turi būti rengiamas naujas Projektas ir jis nustatyta tvarka teikiamas Ministerijai. Prašymą dėl papildomų lėšų skyrimo vertina Komisija ir teikia siūlymą Ministrui. Galutinį sprendimą priima Ministras.

18.    Ministerijos Ekonomikos departamento Investicijų skyrius (toliau – Investicijų skyrius) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymų gavimo dienos atlieka pirminį Prašymų ir Aprašo 13–15 punkte nurodytų pateiktų dokumentų vertinimą ir susistemina Prašymus. Prireikus pateikti dokumentai gali būti grąžinti Pareiškėjams tikslinti. Pareiškėjai patikslinimus turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Investicijų skyriaus kreipimosi. Jei grąžintas tikslinti dokumentas nepatikslinamas per nustatytą terminą – jis nėra teikiamas svarstyti Komisijai.

19.    Minimalūs reikalavimai, kad pateiktas Prašymas būtų tenkinamas ir būtų teikiamas svarstyti Komisijai:

19.1. turi būti planuojama skirti savivaldybės biudžeto (kai yra savivaldybės tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų;

19.2. jei teikiamas Prašymas dėl sporto infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros, privaloma pateikti atitinkamos (-ų) sporto šakos (-ų) federacijos (-ų) įvertinimą dėl objekto lygio ir patvirtinimą dėl Projekto objekto atitikties tarptautinės sporto šakos federacijos nustatytiems standartiniams infrastruktūros reikalavimams.

20.    Investicijų skyrius susistemina Prašymus atskirais Projektų sąrašais pagal Ministro valdymo sritis ir Pareiškėjų grupes ir teikia svarstyti Komisijai, kuriai taip pat pateikiama informacija apie Prašymus, pateiktus praleidus Aprašo 6 punkte nustatytą terminą, apie grąžintus tikslinti Prašymus, kaip numatyta Aprašo 18 punkte, apie minimalių reikalavimų neatitikusius Prašymus, kaip numatyta Aprašo 19 punkte.

21.    Komisija nesvarsto Prašymų, jeigu Prašymai pateikti vėliau, nei nustatyta Ministerijos kvietime teikti Prašymus, jei jie buvo grąžinti tikslinti ir nebuvo patikslinti per nustatytą terminą, arba jei jie neatitinka minimalių nustatytų reikalavimų.

22.    Atsižvelgdama į Investicijų skyriaus pateiktą informaciją, Komisija vertina pateiktus Prašymus pagal Atrankos kriterijus ir pagal gautą balų skaičių sudaro Prašymų eilę. Jei vertinimo metu keli Prašymai surenka vienodą balų sumą, pirmenybė teikiama Pareiškėjui, kuris planuoja didesnį prisidėjimą iš kitų finansavimo šaltinių (savivaldybės biudžeto (yra savivaldybės tarybos sprendimas) ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavos lėšos, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų). Jei planuojamas prisidėjimas iš kitų finansavimo šaltinių yra vienodas – prioritetas teikimas Projektui, kurio ekonominis naudos ir išlaidų santykis (ENIS) yra didesnis.

23.    Pagal šalies finansines galimybes ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžete atitinkamais metais Ministerijai patvirtintą bendrųjų asignavimų sumą Komisija vertina galimybę teikti siūlymą Ministrui skirti šimtą procentų Pareiškėjo Prašyme nurodytos prašomos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos. Finansuojamų Projektų sąrašas sudaromas neviršijant Ministerijai nurodytų maksimalių asignavimų Ministro valdymo sritims limito. Prioritetine tvarka pagal vertinimo metu surinktus balus sudaromas trejų metų laikotarpiui planuojamų finansuoti Projektų sąrašas.

24.    Komisija įvertinusi Prašymus sudaro siūlomų finansuoti ir (arba) nefinansuoti Projektų sąrašą, kuris patvirtinamas Komisijos protokolu Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

25.    Sprendimą dėl finansavimo priima Ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlomų finansuoti ir (arba) nefinansuoti Projektų sąrašą. Sprendimas įforminamas Ministro įsakymu, ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d.

26.    Ministro įsakyme dėl atrinktų Projektų finansavimo nurodoma:

26.1. Teisinis pagrindas finansuoti Projektą (-us) arba jo (jų) nefinansuoti;

26.2. Projektas arba sąrašas Projektų, kuriems skiriamas valstybės biudžeto finansavimas ir skiriama lėšų suma, nurodant Projektą (-us) įgyvendinančius Pareiškėjus, planuojamą finansavimo paskirstymą pagal metus (bet ne ilgiau nei trejų metų laikotarpiui), jei Projektas vykdomas ilgiau nei vienus metus;

26.3. Projektas arba sąrašas Projektų, kuriems neskiriamas finansavimas (nurodoma tokio sprendimo priėmimo priežastis);

26.4. Sprendimo dėl Projekto finansavimo apskundimo tvarka.

27.    Investicijų skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministro sprendimo priėmimo informuoja Pareiškėjus apie priimtą sprendimą, bei paskelbia jį Ministerijos interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAS

 

28.    Įsigaliojus Ministro įsakymui dėl Projektų finansavimo Investicijų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nuostatomis parengia lėšų naudojimo sutartį ir sąmatą pagal pavyzdines Lėšų naudojimo sutarties ir Sąmatos formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“.

29.    Pareiškėjas lėšų naudojimo sutartį su Ministerija turi pasirašyti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ministro įsakymo dėl finansavimo priėmimo dienos. Sutartį pasirašo Prašymą teikusio Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir Ministras arba jo įgaliotas asmuo, o sąmatą – tvirtina Ministras arba jo įgaliotas asmuo. Nuo lėšų naudojimo sutarties įsigaliojimo arba nuo lėšų naudojimo sąmatos patvirtinimo Pareiškėjas tampa Projekto vykdytoju.

30.    Po lėšų naudojimo sutarties sudarymo Projekto finansavimas, įgyvendinimas ir atsiskaitymas už Projekto rezultatų pasiekimą vykdomas lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka.

31.    Pasirašius lėšų naudojimo sąmatas, Projekto vykdytojas baigęs įgyvendinti Projektą Investicijų skyriui Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gegužės 15 d. įsakyme Nr. V-731 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų naudojimo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžiose biudžetinėse įstaigose“ nustatyta tvarka pateikia finansavimą pagrindžiančius dokumentus (rangovų, paslaugų teikėjų sutartis, sąskaitą faktūrą, pažymas apie atliktų darbų ir išlaidų vertę ar kitus išlaidas pateisinančius dokumentus).

32.    Valstybės biudžeto lėšos Projektų vykdytojams pervedamos vadovaujantis Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“.

33.    Projektų vykdytojai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už atliekamus darbus, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitiktį Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymui ir kitų teisės aktų, reguliuojančių viešuosius pirkimus, reikalavimams, taip pat skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką ir efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, projekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (prekių tiekėjais / paslaugų teikėjais) numatytų kainų kitimą.

34.    Projektų vykdytojai, gavę valstybės biudžeto lėšų sporto infrastruktūrai atnaujinti ir plėtrai, privalo užtikrinti:

34.1. jos prieinamumą vienodomis sąlygomis visų tipų įstaigoms (savivaldybių įstaigos, klubai, federacijos, kt.), nediskriminuojant jų dėl teisinio statuso;

34.2. pagal poreikį dalis sporto infrastruktūros objektų naudojimo laiko būtų rezervuota aukšto meistriškumo sportininkams, įgyvendinantiems sporto šakų federacijų aukšto meistriškumo programas.

35.    Projektų įgyvendinimą koordinuoja ir įgyvendinimo stebėseną atlieka Investicijų skyrius, kuris turi teisę:

35.1. pareikalauti iš Projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją apie atliekamų darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimą;

35.2. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ar rangos sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas;

35.3. teikti siūlymą Komisijai vertinti galimybę sumažinti Projektui skirtą finansavimą ir siūlyti padidinti tos pačios Ministro valdymo srities, tos pačios grupės kitam Projekto vykdytojui skirtą finansavimą Projektui vykdyti, nekeičiant bendros Projekto vertės, jeigu Projekto vykdytojas:

35.3.1. raštu informavo Investicijų skyrių ir nurodė aplinkybes, dėl kurių neįmanoma įvykdyti lėšų naudojimo sutartyje numatytų įsipareigojimų;

35.3.2. nepasirašo lėšų naudojimo sutarties per Aprašo 29 punkte nustatytą terminą;

35.4. teikti siūlymą Komisijai svarstyti klausimą dėl pasirašytos lėšų naudojimo sutarties nutraukimo ir vertinti galimybę padidinti tos pačios Ministro valdymo srities, tos pačios grupės kitam Projekto vykdytojui skirtą finansavimą Projektui vykdyti, nekeičiant bendros Projekto vertės, jeigu:

35.4.1. Projekto vykdytojas neužtikrino, kad per 5 mėnesius nuo lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d., būtų įvykdyta lėšų naudojimo sutartyje nurodytiems darbams įgyvendinti reikalingi viešieji pirkimai ir pasirašytos sutartys. Mažesnės nei 50 000,00 Eur (penkiasdešimties tūkstančių eurų, 00 ct) vertės darbų, prekių ar paslaugų viešieji pirkimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.;

35.4.2. Investicijų skyrius nustatė, kad Projekto vykdytojo rangos ir (ar) prekių, ir (ar) paslaugų pirkimo sutartys iki einamųjų metų gruodžio 1 d. nebus įgyvendintos visa apimtimi ar daugiau nei 75 procentus einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto asignavimų išlaidoms sumai;

35.4.3. Investicijų skyrius nustatė, kad Projekto vykdytojas pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius lėšų naudojimo sutartyje numatytų įsipareigojimų vykdymą.

36.    Perskirstyti lėšas galima tik tarp tos pačios Ministro valdymo srities Projektų vykdytojų, neviršijant Projektui numatyto skirti finansavimo per visą Projekto vykdymo laikotarpį ir tik esant kito tos pačios valdymo srities Projekto vykdytojo motyvuotam prašymui. Prašymus vertina ir siūlymus Ministrui dėl lėšų perskirstymo teikia Komisija. Prašymas laikomas motyvuotu, jei jame pagrindžiama galimybė einamaisiais metais panaudoti gautas papildomas valstybės biudžeto lėšas.

37.    Komisija teikia siūlymus Ministrui perskirstyti lėšas Projektams vadovaujantis šiais kriterijais:

37.1. atliekamų darbų pabaigos data (metai). Tais atvejais, kai planuojama darbų pabaigos data (metai) sutampa, – vertinama, kuriam Projektui reikia mažiau valstybės biudžeto lėšų;

37.2. galimybė einamaisiais metais panaudoti gautas papildomas valstybės biudžeto lėšas Projektui įgyvendinti, nedidinant bendros projekto vertės.

38.    Sprendimą dėl lėšų perskirstymo priima Ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Komisijos siūlymas patvirtinamas Komisijos protokolu Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka, o Ministro sprendimas – Ministro įsakymu. Investicijų skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministro sprendimo priėmimo informuoja Projekto vykdytojus apie lėšų perskirstymą bei paskelbia jį Ministerijos interneto svetainėje.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39.    Pareiškėjai (Projektų vykdytojai) Investicijų skyriui su Projekto vykdymu susijusius dokumentus teikia elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu). Investicijų skyrius pateiktus dokumentus saugo Dokumentų valdymo sistemoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

____________________________