Autentiškas vertimas

Vyriausybės kanceliarijos

Administracinis departamentas

2015 11 18

 

 

REZOLIUCIJA MSC.282(86)

 

(priimta 2009 m. birželio 5 d.)

 

 

 

1974 M. TARPTAUTINĖS KONVENCIJOS DĖL ŽMOGAUS GYVYBĖS APSAUGOS JŪROJE SU PAKEITIMAIS PAKEITIMŲ PRIĖMIMAS

 

 

 

Jūrų saugumo komitetas,

 

prisimindamas Tarptautinės jūrų organizacijos konvencijos 28 straipsnio b punktą dėl komiteto funkcijų;

 

taip pat prisimindamas 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS) (toliau – Konvencija) VIII straipsnio b dalies nuostatas dėl Konvencijos Priedo, išskyrus Priedo I skyriaus nuostatas, keitimo tvarkos;

 

apsvarstęs aštuoniasdešimt septintajame posėdyje pagal Konvencijos VIII straipsnio b dalies i punktą pasiūlytus ir išplatintus Konvencijos pakeitimus,

 

1. priima pagal Konvencijos VIII straipsnio b dalies iv punktą šios Rezoliucijos priede išdėstytus Konvencijos pakeitimus;

 

2. nustato pagal Konvencijos VIII straipsnio b dalies vi punkto 2 papunkčio bb dalį, kad minėtiems Priede išdėstytiems pakeitimams pritarta 2010 m. liepos 1 dieną, jei iki šios dienos daugiau negu vienas trečdalis Konvencijos Susitariančiųjų Vyriausybių arba Susitariančiosios Vyriausybės, kurių prekybos laivynai kartu sudaro ne mažiau kaip penkiasdešimt procentų pasaulio prekybos laivyno bendrosios talpos, nepranešė, jog jos nepritaria pakeitimams;

 

3. prašo SOLAS Susitariančiąsias Vyriausybes prisiminti, kad pagal Konvencijos VIII straipsnio b dalies vii punkto 2 papunktį Priede išdėstyti pakeitimai įsigalioja 2011 m. sausio 1 d., po 2 dalyje nurodytos jų priėmimo dienos;

 

4. prašo pagal Konvencijos VIII straipsnio b dalies v punktą Generalinį sekretorių visoms Konvencijos Susitariančiosioms Vyriausybėms pateikti patvirtintas šios Rezoliucijos ir Priedo, kuriame išdėstyti pakeitimai, kopijas;

 

5. taip pat prašo Generalinį sekretorių šią Rezoliuciją ir jos Priedą perduoti Organizacijos narėms, kurios nėra šios Konvencijos Susitariančiosios Vyriausybės;

 


PRIEDAS

 

1974 M. TARPTAUTINĖS KONVENCIJOS DĖL ŽMOGAUS GYVYBĖS APSAUGOS JŪROJE SU PAKEITIMAIS PAKEITIMAI

 

 

 

II-1 skyrius

 

Konstrukcija – laivo sandara, skirstymas į skyrius ir stovumas, mechanizmai ir elektros įranga

 

 

 

A-1 dalis

 

Laivo sandara

 

3-5 taisyklė

 

Naujai panaudojamos medžiagos, kurių sudėtyje yra asbesto

 

1. Esamas 2 punktas pakeičiamas taip:

 

„Nuo 2011 m. sausio 1 d. visuose laivuose draudžiama naujai panaudoti medžiagas, kuriose yra asbesto“.

 

 

 

C dalis

 

Mechanizmai ir mechaninė įranga

 

35-1 taisyklė

 

Laivo sausinimo sistemos

 

2. Po esamo 2.6.2 punkto įterpiamas naujas 2.6.3 punktas:

 

„2.6.3 Sausinimo įranga uždarose transporto priemonių ir ro-ro patalpose, taip pat specialiosios paskirties patalpose irgi turi atitikti II-2/20.6.1.4 ir II-2/20.6.1.5 taisykles“.

 

 

 

V skyrius

 

Laivybos saugumas

 

19 taisyklė

 

Reikalavimai privalomoms laivo laivybos sistemoms ir įrangai

 

3. 2.1 punkto 4 papunktis pakeičiamas taip:

 

„2.1.4 jūrlapiai ir laivybos klausimams skirti leidiniai numatomam laivo reisui tam tikru maršrutu suplanuoti bei atvaizduoti ir laivo koordinatėms per visą jo reisą jūrlapyje žymėti ir kontroliuoti. Elektroninės kartografijos sistema (ECDIS) taip pat laikoma atitinkančia šio punkto nuostatas dėl laivui privalomų jūrlapių. Laivai, kuriems taikomas 2.10 punktas, taip pat turi atitikti ECDIS išsamiai aprašytus laivo reikalavimus;“.

 

4. Po esamo 2.2 punkto 2 papunkčio įterpiami nauji 3 ir 4 papunkčiai:

 

„2.2.3. tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS):

 

2.2.3.1. 150 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose ir keleiviniuose laivuose, neatsižvelgiant į jų dydį, pastatytuose 2011 m. liepos 1 d. arba vėliau;

 

2.2.3.2. keleiviniuose laivuose, neatsižvelgiant į jų dydį, pastatytuose iki 2011 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2012 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros[1]*;

 

2.2.3.3. 3 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, pastatytuose iki 2011 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2012 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*;

 

2.2.3.4. 500 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, bet ne didesnės kaip 3000 bendrosios talpos krovininiuose laivuose, pastatytuose iki 2011 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2013 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*;

 

2.2.3.5. 150 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, bet ne didesnės kaip 500 bendrosios talpos krovininiuose laivuose, pastatytuose iki 2011 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2014 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*.

 

Tiltelio budėtojo signalinė sistema paleidžiama veikti kiekvieną kartą, kai laivas išplaukia į jūrą.

 

2.2.4. Administracijos nuožiūra, iki 2011 m. liepos 1 d. įdiegtai tiltelio budėtojo signalinei sistemai vėliau gali būti taikoma išimtis dėl visiškos atitikties Organizacijos priimtiems standartams.“

 

5. Po esamo 2.9 punkto įterpiami nauji 2.10 ir 2.11 punktai:

 

„2.10 Tarptautiniais reisais plaukiojančiuose laivuose įdiegiama Elektroninės kartografijos sistema (ECDIS):

 

2.10.1. 500 bendrosios talpos ir didesniuose keleiviniuose laivuose, pastatytuose 2012 m. liepos 1 d. arba vėliau;

 

2.10.2. 3 000 bendrosios talpos ir didesniuose tanklaiviuose, pastatytuose 2012 m. liepos 1 d. arba vėliau;

 

2.10.3. 10 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, išskyrus tanklaivius, pastatytuose 2013 m. liepos 1 d. arba vėliau;

 

2.10.4. 3 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, bet ne didesnės kaip 10 000 bendrosios talpos krovininiuose laivuose, išskyrus tanklaivius, pastatytuose 2014 m. liepos 1 d. arba vėliau;

 

2.10.5. 500 bendrosios talpos ir didesniuose keleiviniuose laivuose, pastatytuose iki 2012 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2014 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*[2];

 

2.10.6. 3 000 bendrosios talpos ir didesniuose tanklaiviuose, pastatytuose iki 2012 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2015 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*;

 

2.10.7. 50 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, išskyrus tanklaivius, pastatytuose iki 2013 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2016 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*;

 

2.10.8. 20 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, bet ne didesnės kaip 50 000 bendrosios talpos krovininiuose laivuose, išskyrus tanklaivius, pastatytuose iki 2013 m. liepos 1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2017 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*;

 

2.10.9. 10 000 bendrosios talpos ir didesniuose krovininiuose laivuose, bet ne didesnės kaip 20 000 bendrosios talpos krovininiuose laivuose, išskyrus tanklaivius, pastatytuose iki 2013 m. liepos  1 d., ne vėliau kaip iki pirmosios po 2018 m. liepos 1 d. atliekamos apžiūros*.

 

2.11. Administracijos gali laivams taikyti 2.10 punkto reikalavimų išimtį, jei šių laivų eksploatavimas visam laikui sustabdomas praėjus dvejiems metams nuo 2.10 punkto 5–9 papunkčiuose nurodytos įgyvendinimo datos.“

 

 

 

VI skyrius

 

Krovinių vežimas

 

6. VI skyriaus antraštė pakeičiama taip:

 

Krovinių ir skystojo kuro vežimas“

 

1 taisyklė

 

Taikymas

 

7. 1 punkto pradžioje įterpiami žodžiai „nebent aiškiai nustatyta kitaip“, o esamas žodis „Šios“ pakeičiamas „šios“.

 

5-1 taisyklė

 

Medžiagų saugos duomenų lapai

 

8. Esamas taisyklės tekstas pakeičiamas taip:

 

„Remiantis Organizacijos rekomendacijomis[3], prieš pakraunant naftą ar skystąjį kurą vežančius laivus naftos, vežamos kaip biraliniai kroviniai, arba pripildant skystojo kuro, kaip nustatyta 1973 m. Tarptautinės konvencijos dėl teršimo iš laivų prevencijos 1 priede, pakeistame su juo susijusiu1978 m. protokolu, turi būti pateikiami medžiagų saugos duomenų lapai.“

 


PRIEDĖLIS

 

LIUDIJIMAI

 

Keleivinio laivo saugumo liudijimo įrangos aprašas (P forma)

 

9. Keleivinio laivo saugumo liudijimo įrangos aprašo (P formos) 5 dalyje įrašomas naujas 14 punktas:

 

„14. Tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS)“.

 

Krovininio laivo saugios įrangos liudijimo įrangos aprašas (E forma)

 

10. Krovininio laivo saugios įrangos liudijimo įrangos aprašo (E formos) 3 dalyje įrašomas naujas 14 punktas:

 

„14. Tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS)“.

 

Saugaus atominio keleivinio laivo liudijimo įrangos aprašas (PNUC forma)

 

11. Saugaus atominio keleivinio laivo liudijimo įrangos aprašo (PNUC formos) 5 dalyje įrašomas naujas 15 punktas:

 

„15. Tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS)“.

 

Saugaus atominio krovininio laivo liudijimo įrangos aprašas (CNUC forma)

 

12. Saugaus atominio krovininio laivo liudijimo įrangos aprašo (CNUC formos) 5 dalyje įrašomas naujas 14 punktas:

 

„14. Tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS)“.

 

 

 

Prie SOLAS V/18 taisyklės pridedama išnaša

 

2 punkto išnašoje po paskutinės nuorodos pridedama tokia nuoroda:

 

„Tiltelio budėtojo signalinės sistemos (BNWAS) kokybės standartai (MSC.128(75) rezoliucija)“.



*Žr. SOLAS taisyklėse (MSC.1/Circ.1290) pateiktą sąvokos „pirmoji apžiūra“ vienodą aiškinimą.

* Žr. SOLAS taisyklėse (MSC.1/Circ.1290) pateiktą sąvokos „pirmoji apžiūra“ vienodą aiškinimą.

[3] Žr. Organizacijos MSC.286(86) rezoliucija, kuri gali būti iš dalies pakeista, priimtas Rekomendacijas dėl medžiagų saugos duomenų lapų (MSD), skirtų naftos ir skystojo kuro, pagal MARPOL I priedą, kroviniams.