Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, Linijinis piešimas, piešimas, iliustracija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. BALANDŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-161 „DĖL GARANTINĖS ĮMOKOS PASKOLŲ GAVĖJAMS KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 22 d. Nr. 3D-409

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymą Nr. 3D-161 „Dėl Garantinės įmokos paskolų gavėjams kompensavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GARANTINĖS ĮMOKOS PASKOLŲ GAVĖJAMS KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi, 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 22 d. nutarimą Nr. 912 „Dėl Žemės ūkio paskolų garantijų fondo“ ir atsižvelgdama į Uždarosios akcinės bendrovės Žemės ūkio paskolų garantijų fondo individualių garantijų teikimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2019 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. 3D-624 „Dėl Uždarosios akcinės bendrovės Žemės ūkio paskolų garantijų fondo individualių garantijų teikimo nuostatų patvirtinimo“,

t v i r t i n u Garantinės įmokos paskolų gavėjams kompensavimo taisykles (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. šis įsakymas taikomas paraiškoms dėl garantinės įmokos kompensavimo, pateiktoms po šio įsakymo įsigaliojimo.

2.2. sprendimai dėl pagalbos skyrimo pareiškėjams, pateikusiems paraiškas dėl garantinės įmokos kompensavimo iki šio įsakymo įsigaliojimo, turi būti priimti iki 2023 m. birželio 30 d.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                 Kęstutis Navickas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-161

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. 3D-409

redakcija)

 

GARANTINĖS ĮMOKOS PASKOLŲ GAVĖJAMS KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Garantinės įmokos paskolų gavėjams kompensavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais I skyriaus nuostatomis bei 17 straipsniu, 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, I skyriaus nuostatomis bei 14 ir 17 straipsniais ir reglamentuoja valstybės pagalbos kompensuojant garantinę įmoką, kuri mokama UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondui, o reorganizavus uždarąją akcinę bendrovę Žemės ūkio paskolų garantijų fondą ir prijungus ją prie uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“, po reorganizavimo veiksiančiai bendrovei  (toliau – Bendrovė) už individualios garantijos suteikimą finansų įstaigoms dėl jų teikiamų paskolų (toliau – pagalba), teikimą iš valstybės biudžeto lėšų.

2. Pagalbos teikimo tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas kaimo vietovėje veikiantiems subjektams pasinaudoti finansų įstaigų teikiamomis paskolomis, skirtomis investiciniams projektams vykdyti.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Kaimo vietovėje veikiantis subjektas – ūkine ir (ar) komercine veikla kaimo vietovėje užsiimantis fizinis ar juridinis asmuo, teisės aktų nustatyta tvarka įregistravęs sau priklausančią žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre.

3.2. Žemės ūkio technika – traktoriai, universalios traktorių priekabos (puspriekabės), žemės ūkio mašinos, įrenginiai (gyvulininkystės, gamybinių patalpų (sandėlių, saugyklų, daržinių), darbų mechanizavimo proceso įrenginiai, kurie dažnai yra ne savarankiški vienetai, o technologinės linijos ar gamybinio proceso įrenginių dalis), įranga ir įtaisai žemės ūkio darbams atlikti. Prie žemės ūkio technikos kategorijos nepriskiriama įvairi technika, kuri iš dalies gali būti naudojama ir žemės ūkio gamyboje, tačiau yra pagaminta įvairioms ūkio šakoms arba kitoms reikmėms (kelių transporto priemonės (krovininiai ir lengvieji automobiliai, autobusai, automobilių priekabos ir puspriekabės, motociklai), kitos transporto priemonės (laivai, orlaiviai ir kt.), kelių ir statybinės mašinos (kranai, keltuvai, greideriai), įvairūs ne žemės ūkio paskirties gamybinių patalpų įrenginiai (kompresoriai, autokrautuvai, plovimo, valymo mašinos ir kt.), komunalinė, buitinė, organizacinė ir kita technika).

3.3. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) Nr. 2022/2472.

4. Tuo atveju, kai investuojama į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, išskyrus ūkyje vykdomą veiklą, susijusią su pasiruošimu pirmą kartą parduoti gyvūninį arba augalinį produktą (toliau – žemės ūkio produktų perdirbimas, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas), ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais, pagalba teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 14 ir 17 straipsnio nuostatomis, tuo atveju, kai investuojama į kitą veiklą nei pirminė žemės ūkio gamyba, žemės ūkio produktų perdirbimas, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir prekybą žemės ūkio produktais, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 17 straipsnio nuostatomis.

 

II SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

5. Pagal šias taisykles pagalba teikiama:

5.1. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, imantiems iš finansų įstaigų paskolas su Bendrovės individualia garantija investiciniams projektams, skirtiems pirminei žemės ūkio gamybai, žemės ūkio produktų perdirbimui, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas arba ne žemės ūkio produktas (toliau – žemės ūkio produktų perdirbimas) ir (ar) prekybai žemės ūkio produktais;

5.2. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, imantiems iš finansų įstaigų paskolas su Bendrovės individualia garantija investiciniams projektams, skirtiems kitai veiklai nei pirminė žemės ūkio gamyba, žemės ūkio produktų perdirbimas ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais, patenkančiai į Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, 01.6 grupę „Žemės ūkiui būdingų paslaugų ir derliaus apdorojimo veikla“ (toliau – kita veika), vykdyti.

6. Šių taisyklių 5 punkte nurodytiems kaimo vietovėje veikiantiems subjektams garantinė įmoka kompensuojama, jei kaimo vietovėje veikiantis subjektas:

6.1. atitinka labai mažoms, mažoms ar vidutinėms įmonėms Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 I priede ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priede nustatytus kriterijus;

6.2. nėra sunkumų patirianti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

6.3. ir jo sutuoktinis nedalyvavo ir nedalyvauja Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonėje „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ar Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ (netaikoma juridiniams asmenims);

6.4. nėra gavęs pagalbos, kuri buvo suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PAGALBOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

7. Garantinė įmoka kompensuojama kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, imantiems paskolas investicijoms, kurioms neteikiama parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano priemones.

8. Investicijomis į pirminę žemės ūkio gamybą turi būti siekiama vieno arba kelių iš šių tikslų:

8.1. gerinti bendrus ūkio veiklos rezultatus ir tvarumą, visų pirma, mažinant gamybos sąnaudas arba gerinant ir perorientuojant gamybą;

8.2. gerinti natūralią aplinką, higienos sąlygas arba gyvūnų gerovės standartus;

8.3. sukurti ir gerinti su žemės ūkio plėtra, pritaikymu ir modernizavimu susijusią infrastruktūrą, įskaitant prieigą prie ūkio žemės, žemės konsolidavimą ir gerinimą, energijos vartojimo efektyvumą, tvarios energijos tiekimą ir vandens ar energijos taupymą;

8.4. atkurti dėl gaivalinių nelaimių, gaivalinei nelaimei prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių, gyvūnų ligų bei augalų kenkėjų ir saugomų gyvūnų prarastą gamybos potencialą ir siekti išvengti tų įvykių ir veiksnių daromos žalos; jei žala gali būti siejama su klimato kaita, prireikus pagalbos gavėjai gali į atkūrimo priemones įtraukti prisitaikymo prie klimato kaitos priemones;

8.5. prisidėti prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie jos, be kita ko, mažinant išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinant anglies dioksido sekvestraciją, taip pat skatinant tvarią energiją ir energijos vartojimo efektyvumą;

8.6. prisidėti prie tvarios žiedinės bioekonomikos ir skatinti darnų vystymąsi ir veiksmingą gamtos išteklių, tokių kaip vanduo, dirvožemis ir oras, valdymą, be kita ko, mažinant priklausomybę nuo cheminių medžiagų;

8.7. prisidėti prie biologinės įvairovės nykimo sustabdymo ir jos didinimo, ekosisteminių paslaugų gerinimo ir buveinių bei kraštovaizdžių išsaugojimo.

9. Kai investicijos susietos su biodegalų ar energijos iš atsinaujinančiųjų išteklių gamyba ūkyje, turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 14 straipsnio 4 dalies nuostatų (taikoma investuojantiems į pirminę žemės ūkio gamybą).

10. Pagalba investicijoms, kurių poveikio aplinkai vertinimą reikia atlikti pagal 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo su visais pakeitimais, teikiama su sąlyga, kad toks vertinimas atliktas ir sutikimas dėl atitinkamo investicinio projekto vykdymo gautas iki individualios pagalbos suteikimo dienos (taikoma investuojantiesiems į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais).

11. Pagalba neteikiama, jei pažeidžiami 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 su visais pakeitimais nustatyti draudimai arba apribojimai, net jeigu tokie draudimai ir apribojimai susiję tik su tame reglamente numatyta Sąjungos parama (taikoma investuojantiems į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais).

12. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą. Pagalba neteikiama pridėtinės vertės mokesčiui (PVM) kompensuoti, išskyrus atvejus, kai to mokesčio neįmanoma susigrąžinti pagal nacionalinius PVM reglamentuojančius teisės aktus.

 

IV SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

13. Tinkamos finansuoti išlaidos:

13.1. investuojant į pirminę žemės ūkio gamybą:

13.1.1. nekilnojamojo turto statyba, jo įsigijimas arba atnaujinimas, įskaitant investicijas į pasyviąją elektros instaliaciją pastato viduje arba duomenų tinklų struktūrizuotą kabelių sistemą ir, jei reikia, pasyviojo tinklo papildomą dalį už pastato ribų esančioje privačioje nuosavybėje; su žeme susijusios išlaidos gali būti tinkamos finansuoti tik tuomet, jei jos neviršija 10 proc. visų tinkamų finansuoti investicinio projekto išlaidų;

13.1.2. žemės ūkio technikos ir (ar) kitos gamybinės įrangos įsigijimo išlaidos, neviršijančios turto rinkos vertės;

13.1.3. kompiuterių programinės įrangos, debesijos ir panašių sprendimų įsigijimo, kūrimo ar naudojimo mokesčiai ir patentų, licencijų, autorių teisių ir prekių ženklų įsigijimo išlaidos;

13.1.4. bendrosios išlaidos, susijusios su taisyklių 13.1.1 ir 13.1.2 papunkčiuose nurodytomis išlaidomis, pvz., atlygis architektams, inžinieriams ir konsultantams, mokesčiai, susiję su konsultacijomis, kaip siekti aplinkosaugos ir ekonominio tvarumo, įskaitant galimybių studijas; išlaidos galimybių studijoms tinkamos finansuoti net ir tuo atveju, jei remiantis jų rezultatais nėra patiriama išlaidų pagal taisyklių 13.1.1 ir 13.1.2 papunkčius;

13.1.5. jei investicijomis siekiama atkurti žemės ūkio gamybos potencialą, kuris buvo prarastas dėl gaivalinių nelaimių, gaivalinei nelaimei prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių, gyvūnų ligų, augalų kenkėjų arba saugomų gyvūnų, tinkamos finansuoti išlaidos gali apimti žemės ūkio gamybos potencialo atkūrimo iki tokio lygio, koks jis buvo prieš įvykstant tiems įvykiams, išlaidas;

13.1.6. jei investicijomis siekiama išvengti gaivalinių nelaimių, gaivalinei nelaimei prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių, gyvūnų ligų, augalų kenkėjų arba saugomų gyvūnų daromos žalos, tinkamos finansuoti išlaidos gali apimti specialių prevencinių veiksmų išlaidas.

13.2. investuojant į žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais:

13.2.1. nekilnojamojo turto statyba, jo įsigijimas arba atnaujinimas, įskaitant investicijas į pasyviąją elektros instaliaciją pastato viduje arba duomenų tinklų struktūrizuotą kabelių sistemą ir, jei reikia, pasyviojo tinklo papildomą dalį už pastato ribų esančioje privačioje nuosavybėje; su žeme susijusios išlaidos gali būti tinkamos finansuoti tik tuomet, jei jos neviršija 10 proc. visų tinkamų finansuoti investicinio projekto išlaidų;

13.2.2. žemės ūkio technikos ir (ar) kitos gamybinės įrangos įsigijimo išlaidos, neviršijančios turto rinkos vertės;

13.2.3.  kompiuterių programinės įrangos, debesijos ir panašių sprendimų įsigijimo, kūrimo ar naudojimo mokesčiai ir patentų, licencijų, autorių teisių ir prekių ženklų įsigijimo išlaidos;

13.2.4. bendrosios išlaidos, susijusios su taisyklių 13.2.1 ir 13.2.2 papunkčiuose nurodytomis išlaidomis, pvz., atlygis architektams, inžinieriams ir konsultantams, mokesčiai, susiję su konsultacijomis, kaip siekti aplinkosaugos ir ekonominio tvarumo, įskaitant galimybių studijas; išlaidos galimybių studijoms tinkamos finansuoti net ir tuo atveju, jei remiantis jų rezultatais nėra patiriama išlaidų pagal taisyklių 13.2.1 ir 13.2.2 papunkčius;

13.3. investuojant į kitą veiklą:

13.3.1. investuojant į materialųjį turtą – išlaidos, susijusios su investicijomis į žemę, pastatus, mašinas, įrenginius ir įrangą;

13.3.2. investuojant į nematerialųjį turtą – išlaidos, susijusios su turtu, kuris nėra fizinis ar finansinis, pavyzdžiui, patento teisės, licencijos, praktinė patirtis arba kitas intelektinis turtas, jei tenkinami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 17 straipsnio 4 dalyje išdėstyti reikalavimai:

13.3.2.1. jis naudojamas tik įmonėje, gaunančioje pagalbą;

13.3.2.2. jis laikomas nusidėvinčiu turtu;

13.3.2.3. jis įsigyjamas rinkos sąlygomis iš trečiųjų šalių, nesusijusių su pirkėju,

13.3.2.4. jis yra įtrauktas į įmonės turtą bent trejus metus.

14. Investicinių projektų, skirtų kitai veiklai vykdyti, investicijas turi sudaryti investicijos į materialųjį ir (arba) nematerialųjį turtą, susijusį su naujos įmonės kūrimu, esamos įmonės plėtimu, įmonės produkcijos įvairinimu, kai įmonė ima gaminti naujus papildomus produktus, arba esamos įmonės bendro gamybos proceso esminiu keitimu.

15. Šių taisyklių 5 punkte nurodytų kaimo vietovėje veikiančių subjektų investicinių projektų tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos šių taisyklių 13 punkte nurodytos išlaidos, patirtos po Bendrovės sprendimo suteikti individualią garantiją priėmimo dienos.

16. Netinkamos finansuoti išlaidos:

16.1. investuojant į pirminę žemės ūkio gamybą:

16.1.1. su išperkamosios nuomos sutartimis susijusios išlaidos, išskyrus 13.1.1 ir 13.1.2 papunkčiuose nurodytas išlaidas, pvz., nuomotojo pelnas, palūkanų perfinansavimo išlaidos, pridėtinės išlaidos ir draudimo mokesčiai;

16.1.2. apyvartinis kapitalas;

16.1.3. teisėms į išmokas pirkti;

16.1.4. vienmečiams augalams pirkti ir sodinti, išskyrus pagalbą, skirtą išlaidoms, nurodytoms 13.1.5 papunktyje, kompensuoti;

16.1.5. drenažo darbams;

16.1.6. gyvūnams pirkti, išskyrus pagalbą, skirtą išlaidoms, nurodytoms 13.1.5 papunktyje, padengti, ir sarginiams šunims pirkti;

16.1.7. privačiai nuosavybei nepriklausančių duomenų tinklų laidų ar kabelių sistemai;

16.1.8. su drėkinimu ir regeneruotu vandeniu, kaip vandens tiekimo alternatyva, susijusioms investicijoms.

16.2. investuojant į žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais:

16.2.1. investicijoms, susijusioms su biodegalų gamyba iš maistinių augalų;

16.2.2. su išperkamosios nuomos sutartimis susijusios išlaidos, išskyrus 13.2.1 ir 13.2.2 punktuose nurodytas išlaidas, pvz., nuomotojo pelnas, palūkanų perfinansavimo išlaidos, pridėtinės išlaidos ir draudimo mokesčiai;

16.2.3. apyvartinis kapitalas;

16.2.4. privačiai nuosavybei nepriklausančių duomenų tinklų laidų ar kabelių sistemos diegimas;

16.2.5. investicijos, kuriomis siekiama atitikties galiojantiems Sąjungos standartams.

 

 

V SKYRIUS

PAGALBOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

17. Pagal taisykles kompensuojama:

17.1. Taisyklių 5.1 papunktyje nurodytiems kaimo vietovėje veikiantiems ūkio subjektams 75 proc. garantinės įmokos.

17.2. Taisyklių 5.2. papunktyje nurodytiems kaimo vietovėje veikiantiems ūkio subjektams 30 proc. garantinės įmokos.

18. Bendras pagal šias taisykles ir kitus teisės aktus paramos intensyvumas vienam investiciniam projektui negali viršyti:

18.1. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, investuojantiems į pirminę žemės ūkio gamybą, žemės ūkio produktų perdirbimą, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybą žemės ūkio produktais:

18.1.1. 65 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, išskyrus 18.1.2 ir 18.1.3 papunkčiuose nurodytus atvejus;

18.1.2. 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų:

18.1.2.1. kai investicijos susijusios su vienu ar daugiau iš Taisyklių 8.5, 8.6 ir 8.7 papunkčiuose nurodytų konkrečių su aplinka ir klimatu susijusių tikslų arba gyvūnų gerove;

18.1.2.2. kai investuoja jaunieji ūkininkai, kaip jie yra apibrėžti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakyme Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“;

18.1.3. 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai investicijomis siekiama atkurti prarastą gamybos potencialą, kaip nurodyta Taisyklių 8.4 papunktyje, ir užtikrinti gaivalinių nelaimių, ypatingų reiškinių, gaivalinei nelaimei prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių arba saugomų gyvūnų daromos žalos prevenciją bei mažinti jos riziką (taikoma investuojantiesiems į pirminę žemės ūkio gamybą).

18.2. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, investuojantiems į kitą veiklą, – 20 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu pagalba teikiama mažoms įmonėms, ir 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama vidutinėms įmonėms.

19. Pagal šias taisykles negali būti teikiama valstybės pagalba, viršijanti Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 4 straipsnio 1 dalies a punkte nustatytą 600 000 Eur ir 1 dalies c punkte nustatytą 7,5 mln. Eur sumą bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytą 7,5 mln. Eur sumą vieno kaimo vietovėje veikiančio subjekto vienam investiciniam projektui. Minėtos sumos neapeinamos dirbtinai išskaidant projektus.

20. Skaičiuojant bendrą investicinės paramos dydį, turi būti tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 8 straipsnio ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos dėl paramos sumavimo.

21. Atsižvelgiant į einamaisiais metais pagalbai skiriamas lėšas, kompensuojama garantinės įmokos dalis gali būti mažinama.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO, PAGALBOS SKYRIMO IR LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

22. Šių taisyklių 5 punkte nurodyti kaimo vietovėje veikiantys subjektai moka garantinę įmoką Bendrovei už individualios garantijos suteikimą finansų įstaigai.

23. Kaimo vietovėje veikiantis subjektas, norėdamas gauti garantinės įmokos kompensaciją, finansų įstaigai kartu su teikiama paraiška dėl individualios garantijos suteikimo ir kitais dokumentais pateikia paraišką dėl garantinės įmokos už paskolas, skirtas investicijoms, kompensavimo (toliau – paraiška). Paraiška turi būti pildoma lietuvių kalba, paraiška turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 6 straipsnio 2 dalies ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalies nuostatas, paraiškos formą nustato Bendrovė ir skelbia interneto svetainėje adresu www.garfondas.lt.

24. Priėmus sprendimą suteikti individualią garantiją finansų įstaigai dėl jos kaimo vietovėje veikiančiam subjektui teikiamos paskolos, Bendrovė apskaičiuoja už individualios garantijos suteikimą mokamos garantinės įmokos dydį.

25. Bendrovė:

25.1. pagal kaimo vietovėje veikiančių subjektų pateiktus dokumentus, nurodytus taisyklių 23 punkte, ir apskaičiuotą pagalbos dydį, įvertina kaimo vietovėje veikiančio subjekto tinkamumą garantinės įmokos kompensacijai gauti;

25.2. priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo. Priėmus sprendimą skirti pagalbą, kaimo vietovėje veikiantis subjektas tampa pagalbos gavėju.

26. Jei priimamas sprendimas skirti pagalbą, Bendrovė:

26.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo dienos išsiunčia pagalbos gavėjui sprendimą dėl pagalbos suteikimo raštu nurodydama pagalbos gavėjo investiciniam projektui skirtos pagalbos pobūdį ir dydį;

26.2. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras) duomenis apie suteiktą pagalbą. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

27. Jei priimamas sprendimas pagalbos neskirti, Bendrovė ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčia šį sprendimą kaimo vietovėje veikiančiam subjektui. Sprendimas dėl pagalbos neskyrimo turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo reikalavimus.

28. Paskolos gavėjui sumokėjus garantinės įmokos dalį (be kompensuojamosios dalies) Bendrovė suteikia individualią garantiją finansų įstaigai ir pateikia Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) administracijos padaliniui, atsakingam valstybės pagalbos koordinavimą, pažymą apie lėšų poreikį paskolų gavėjų garantinei įmokai kompensuoti (priedas).

29. Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už valstybės pagalbos koordinavimą, pažymą apie lėšų poreikį paskolos gavėjų garantinei įmokai kompensuoti pateikia Ministerijos padaliniui, atsakingam už dokumentų finansų kontrolę, kurios pagrindu atliekami mokėjimai ir fiksuojami ūkiniai įvykiai Ministerijos atskaitomybės dokumentuose.

 

VII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

30. Privalomos grąžinti lėšos, kurios pagalbos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos, permokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

31. Paskolų gavėjai, neteisėtai gavę pagalbą pagal šias taisykles, arba asmenys, prisidėję prie jos neteisėto gavimo (sąmoningai pateikė klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

33. Siekdama viešai ir skaidriai panaudoti pagalbai išmokėti skirtas lėšas:

33.1. Bendrovė:

32.1.1. skelbia informaciją apie pagalbos gavėjus, kuriems skirta ir išmokėta pagalba, nurodydama pagalbos gavėjo (juridinio asmens) pavadinimą, paraiškos registracijos numerį, apskritį, savivaldybę, priemonę bei skirtą ir išmokėtą pagalbos sumą. Informacija apie kalendoriniais metais suteiktą pagalbą paskelbiama iki kitų metų gegužės 31 d. Bendrovės internetiniame puslapyje ir viešinama dvejus metus nuo jos paskelbimo;

33.1.2. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Žemės ūkio ministerijai Reglamento (ES) Nr. 2022/2472  III priede ir reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją apie suteiktą pagalbą tuo atveju, jei vienam pagalbos gavėjui skirta individuali pagalba (t. y. tam pačiam pagalbos gavėjui ir tam pačiam projektui arba veiklai skiriama pagalba, net jeigu ji skirta kelių sprendimų pagrindu ir (arba) pagal skirtingas pagalbos priemones) viršijo reglamento (ES) Nr. 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkto i papunktyje nurodytą 10 000 Eur ribą, suteikus pagalbą pagalbos gavėjui, vykdančiam pirminę žemės ūkio gamybos veiklą, arba reglamento (ES) Nr. 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkto ii papunktyje nurodytą 100 000 Eur ribą, suteikus pagalbą pagalbos gavėjui, vykdančiam žemės ūkio produktų perdirbimo, kai perdirbus žemės ūkio produktą taip pat gaunamas žemės ūkio produktas, ir (ar) prekybos žemės ūkio produktais veiklą, ir reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nurodytą 500 000 Eur ribą, suteikus pagalbą pagalbos gavėjui, vykdančiam kitą veiklą.

33.2. Žemės ūkio ministerija ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo 33.1.2 papunktyje nurodytais atvejais dienos pateikia informaciją apie suteiktą pagalbą į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.

34. Bendrovė privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal taisykles suteikimo dienos saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus.

______________

part_54da5b6c5cb14e9182d0bbd694bcea7f_end


 

Garantinės įmokos paskolų gavėjams

kompensavimo taisyklių

priedas

 

(Pažymos apie lėšų poreikį paskolų gavėjų garantinei įmokai kompensuoti forma)

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

PAŽYMA

APIE LĖŠŲ POREIKĮ PASKOLŲ GAVĖJŲ GARANTINEI ĮMOKAI KOMPENSUOTI

 

__________ Nr. _____

(data)     

 

____________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Sprendimas dėl individualios garantijos suteikimo (data, protokolo Nr.)

 

Paskolos suma, Eur

 

Individualios garantijos suma, Eur

 

Garantinės įmokos dydis, proc.

 

Garantinės įmokos suma, Eur

 

Kompensuotina garantinė įmoka, Eur

 

Pastabos

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorius

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

Vyr. buhalteris

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

part_337e45394fd24e71bb5e42cc292626e5_end