LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2015 M. KOVO 24 D. ĮSAKYMO NR. A1-145 DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2016 m. vasario 22 d. Nr. A1-99

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-145 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

„20. Atsakinga institucija, užtikrindama įgaliotajai institucijai pavestų funkcijų vykdymo priežiūrą ir kontrolę, Taisyklių 18 punkto nustatyta tvarka kontroliuoja įgaliotosios institucijos vidaus sistemos pakeitimus, susijusius su įgaliotajai institucijai pavestomis funkcijomis, ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT) nustatyta tvarka atlieka atrankinius tikrinimus įgaliotojoje institucijoje. Atrankinių tikrinimų metu atsakingai institucijai pateikus rekomendacijas, įgaliotoji institucija turi imtis veiksmų nustatytiems neatitikimams ištaisyti ir apie tai per atsakingos institucijos nustatytą terminą raštu informuoti atsakingą instituciją.“

2. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

„24. Atsakinga institucija, vadovaudamasi Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų, ypatingų atvejų ir projektų kodavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. balandžio 8 d. potvarkiu Nr. A3-42 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų, ypatingų atvejų ir projektų kodavimo aprašo patvirtinimo“, koordinuoja su PMIF programos įgyvendinimu Lietuvoje susijusios informacijos pateikimą Europos Komisijai per SFC 2014 ir pagal kompetenciją per SFC 2014 teikia Europos Komisijai reikalingą informaciją.“

3. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

„29. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos stebėsenos komitetas, sudarytas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. rugpjūčio 5 d. įsakymu Nr. A1-454 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos stebėsenos komiteto sudėties patvirtinimo“ (toliau – Stebėsenos komitetas), gali teikti pasiūlymus dėl PMIF programos keitimo. Pasiūlymai dėl PMIF programos keitimo teikiami atsakingai institucijai, kuri įvertina pateiktą pasiūlymą ir nusprendžia, ar remiantis šiuo pasiūlymu tikslinga keisti PMIF programą.“

4. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

„30. Atsakinga institucija parengtą PMIF programos keitimo projektą, prieš teikdama Europos Komisijai, teikia derinti Stebėsenos komitetui. Ši nuostata netaikoma, kai PMIF programa keičiama dėl ypatingų atvejų.“

5. Pakeičiu 33.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„33.2. specialiuosius projektų atrankos kriterijus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, kuriais nustatomi bendrieji reikalavimai, taikomi konkretaus PMIF programos nacionalinio tikslo ir (ar) veiksmo, ir (ar) ypatingų atvejų specifikai, ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, kuriais nustatomi papildomi apribojimai pareiškėjams, finansuotinai veiklai, išlaidų tinkamumui finansuoti ir panašiai, – Projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA);“.

6. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

„38. Atsakinga institucija gali taikyti vieną PFSA keliems kvietimams teikti paraiškas pagal tą patį PMIF programos veiksmą ar ypatingą atvejį arba taikyti vieną PFSA keliems PMIF programos veiksmams arba ypatingiems atvejams.“

7. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

„40. PFSA rengiamas vadovaujantis PMIF programa bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. A1-284 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau – PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo planas). PFSA pateikiama visa informacija, reikalinga parengti paraišką.“

8. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

„42. Atsakinga institucija, siekdama nustatyti, ar ketinamoms finansuoti veikloms arba daliai veiklų turi būti taikomos valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos taisyklės, užpildo Patikros lapą dėl valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (toliau – patikros lapas dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo) pagal atsakingos institucijos vidaus procedūrose nustatytą formą. Patikros lapas dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo pakartotinai pildomas keičiant PFSA, jei pasikeitė aplinkybės, kurios galėjo turėti įtakos valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos buvimui ar nebuvimui. Nustačiusi, kad planuojamas teikti finansavimas nėra valstybės arba de minimis pagalba, atsakinga institucija parengia patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo, kurį tvirtina kartu su PFSA. Nustačiusi, kad planuojamas teikti finansavimas yra valstybės arba de minimis pagalba, atsakinga institucija parengia patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo ir Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą arba Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą ir tvirtina juos kartu su PFSA. Naudodamasi šiais patikros lapais, įgaliotoji institucija vertindama paraiškas ir atlikdama įgyvendinamų projektų priežiūrą tikrina projektų atitiktį valstybės arba de minimis pagalbos taisyklėms. Atsakinga institucija, derindama PFSA su įgaliotąja institucija, pateikia užpildytą patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo.“

9. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

„48. PMIF programoje nurodomas PMIF programos lėšų paskirstymas pagal PMIF programos konkrečius ir nacionalinius tikslus bei ypatingus atvejus.“

10. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

„49. Atsakinga institucija rengia ir derina su įgaliotąja institucija PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos lėšų naudojimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. A1-685 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos lėšų naudojimo plano patvirtinimo“ (toliau − PMIF programos lėšų naudojimo planas) pakeitimus.“

11. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

„50. Atsakinga institucija PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plane suplanuoja PMIF programos nacionalinius tikslus įgyvendinančius veiksmus ir ypatingus atvejus visam programavimo laikotarpiui. PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plane pateikiama informacija apie PMIF programos veiksmams ir ypatingiems atvejams skirtas PMIF ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, nurodomi planuojamų kvietimų teikti paraiškas paskelbimo terminai, projektų atrankos būdai ir kita susijusi informacija.“

12. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

„51. PMIF programos lėšų naudojimo plane nustatoma siektina planuojamų kasmet pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai PMIF lėšų suma kiekvienam PMIF programos konkrečiam tikslui, nacionaliniam tikslui ir ypatingam atvejui, siekiant nustatyti PMIF lėšų sumą, kuri, jeigu nebus panaudota, gali būti prarasta.“

13. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

„52. PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano ir PMIF programos lėšų naudojimo plano keitimai turi būti derinami su įgaliotąja institucija. Įgaliotoji institucija taip pat gali inicijuoti minėtų planų pakeitimus.“

14. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

„53. Atsakinga institucija per 5 darbo dienas nuo įsigaliojimo raštu informuoja įgaliotąją instituciją apie PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano ir PMIF programos lėšų naudojimo plano patvirtinimą bei jų pakeitimus.“

15. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

„54. Patvirtintas PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo planas ir PMIF programos lėšų naudojimo planas skelbiamas atsakingos institucijos interneto svetainėje.“

16. Pakeičiu 55.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„55.2. sudarant Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, būtų numatyta reali ir kuo tikslesnė PMIF programos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų PMIF projektams bendrai finansuoti, suma.“

17. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

„58. Atsakinga institucija, pasibaigus ataskaitiniam mėnesiui, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo programos projektams per ataskaitinį mėnesį išmokėtų lėšų ataskaitą (Taisyklių 2 priedas) kiekvienam PMIF programos konkrečiam tikslui bei ypatingiems atvejams ir elektroniniu paštu pateikia jos kopiją įgaliotajai institucijai.“

18. Pakeičiu 59.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„59.1. peržiūrėti PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plane nurodytų PFSA tvirtinimo terminus;“.

19. Pakeičiu 60.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„60.3. pagal poreikį inicijuoti PMIF programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano ir (ar) PMIF programos lėšų naudojimo plano keitimus;“.

20. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

„62. Jeigu kyla rizika nepanaudoti PMIF ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų mokėjimams skirstant metinius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus, atsakinga institucija pagal kompetenciją imasi teisės aktuose nustatytų prevencinių ir (arba) koreguojamųjų veiksmų.“

21. Pakeičiu 75.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

75.1. nuo 2015 m. kasmet iki gruodžio 15 d. teikia audito institucijai metinio likučio mokėjimo prašymo Europos Komisijai projektą;”.

22. Pakeičiu 75.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„75.3. nuo 2016 m. kasmet iki sausio 15 d. audito institucijai pateikus audito institucijos nuomonę atsakingai institucijai ir užpildžius atitinkamą metinio likučio mokėjimo prašymo Europos Komisijai dalį dėl audito ataskaitų, atsakinga institucija teikia metinio likučio mokėjimo prašymo Europos Komisijai projektą svarstyti Stebėsenos komitetui;“.

23. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

„85. Planuojant PMIF programos rodiklius bei jų kiekybines reikšmes ir atsiskaitant už jų pasiekimą turi būti vadovaujamasi Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-432 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Rodiklių skaičiavimo aprašas). Rodiklių skaičiavimo aprašas derinamas su įgaliotąja institucija.“

24. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

„86. Už PMIF programoje nustatytų PMIF programos rodiklių pasiekimą atsiskaitoma Europos Komisijai teikiant metines PMIF programos įgyvendinimo ataskaitas (toliau – metinė įgyvendinimo ataskaita) Taisyklių XV skyriuje nustatyta tvarka.“

25. Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:

„89. PFSA atsakinga institucija nurodo, kurie iš PMIF programos rodiklių privalo būti pasiekti įgyvendinant konkrečius projektus, ir gali nustatyti papildomus reikalavimus, siekdama užtikrinti PMIF programos ir (arba) papildomų rodiklių (jeigu taikoma) pasiekimą nacionalinio tikslo, veiksmo, ypatingo atvejo ir (ar) projekto lygmeniu.“

26. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:

„93. Įgaliotoji institucija pagal kompetenciją privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojų projekto lygmeniu nustatyti PMIF programos rodikliai būtų suplanuoti pagal Rodiklių skaičiavimo apraše nustatytą tvarką ir projekto vykdytojo pasiekiami per projekto įgyvendinimo laikotarpį.“

27. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:

„94. Įgaliotoji institucija pagal kompetenciją privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojo teikiami duomenys apie PMIF programos rodiklių pasiekimą būtų patikimi, t. y. atitiktų Rodiklių skaičiavimo apraše nustatytus duomenų skaičiavimo ir teikimo reikalavimus.“

28. Pakeičiu 111 punktą ir jį išdėstau taip:

„111. Atsakinga institucija Europos Komisijai turi pateikti:

111.1. tarpinio vertinimo ataskaitą dėl PMIF programos veiksmų ar ypatingų atvejų projektų įgyvendinimo ir pažangos siekiant PMIF programoje numatytų tikslų – iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

111.2. ex post vertinimo ataskaitą dėl PMIF programos veiksmų ar ypatingų atvejų projektų poveikio – iki 2023 m. gruodžio 31 d.“

29. Papildau 1271 punktu:

„1271. Dokumentai gali būti rengiami, teikiami ir saugomi kaip:

1271.1. pasirašyti popieriniai dokumentai;

1271.2. elektroniniai dokumentai, pasirašyti elektroniniu parašu.“

30. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

31. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

32. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

33. Pakeičiu 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

34. Pakeičiu 5 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

35. Pakeičiu 8 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

36. Pakeičiu 9 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                Algimanta Pabedinskienė