herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. birželio 18 d. Nr. T-99

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimą Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. rugpjūčio 28 d. sprendimą Nr. T-161 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gediminas Čepulis


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. birželio 18 d. sprendimu Nr. T-99

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

Strateginės plėtros komisija (SPK) – savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija, kuri svarsto, rengia ir teikia išvadas, pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių tikslų įgyvendinimo, savivaldybės raidos problemų sprendimo.

Strateginio planavimo grupė (SPG) – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, atsakinga už savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

Padaliniai  – savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai.

Produkto rodiklis – tai uždavinio (gali būti ir priemonės) įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurios atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui (priemonei) įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ir / ar sukurtų produktų apimtį / kiekį).

Rezultato rodiklis – tai programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai (parodo programos tikslo vykdytojų veiklos rezultato kokybę).

Efekto rodiklis – tai strateginio tikslo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).

Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintose Strateginio planavimo rekomendacijose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.

 

II. STRATEGINIO PLANAVIMO SAVIVALDYBĖJE SISTEMA

 

3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių dokumentų rengimas, tvirtinimas, įgyvendinimas, vertinimas, atsiskaitymas už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir viešinimas.

4. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai:

4.1. savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP), kurį tvirtina savivaldybės taryba;

4.2. savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos, kurias

tvirtina savivaldybės taryba;

4.3. savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP), kurį tvirtina savivaldybės taryba;

4.4. metiniai veiklos planai (toliau – MVP), kuriuos tvirtina: savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus – savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinus su savivaldybės administracijos direktoriumi, įstaigos vadovas.

5. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

 

III. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

6. SPP turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos ir patvirtintas ne vėliau, kaip iki paskutinės SPP galiojimo dienos.

7. SPP projektui parengti savivaldybės meras sudaro vieną ar kelias (susijusias su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupes, į kurių sudėtį įeina savivaldybės tarybos nariai, administracijos darbuotojai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Joniškio rajone veikiančių organizacijų atstovai, savivaldybės bendruomenės nariai.

8. Rengiant SPP turi būti:

8.1. atlikta vidaus ir išorės aplinkos analizė (savivaldybės ekonominės socialinės būklės analizė ir išvados, pagrindžiančios SPP prioritetų, tikslų ir uždavinių parinkimą);

8.2. suformuluota savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);

8.3. nustatyti savivaldybės plėtros prioritetai ir strateginiai tikslai, juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda savivaldybės bendruomenei;

8.4. numatytos SPP įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina SPP įgyvendinimą, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir terminai, kita aktuali informacija).

9. SPP gali būti numatytos ir konkrečios priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.

10. Parengtas SPP projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas, kuris vyksta 1 mėnesį.

11. Pasibaigus viešam svarstymui, patikslintas SPP projektas teikiamas svarstyti SPK ir gavus šios komisijos pritarimą, teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

12. SPP tikslai, uždaviniai, priemonės esant poreikiui gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami savivaldybės merui.

13. Savivaldybės meras gautus pasiūlymus ir pastabas dėl SPP keitimo, patikslinimo, papildymo teikia svarstyti SPK. SPK pritarus siūlomoms SPP korekcijoms, savivaldybės meras paveda savivaldybės administracijos direktoriui parengti Joniškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl SPP keitimo.

14. SPP pakeitimai, patikslinimai, papildymai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu.

15. SPP ir jo pakeitimai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

16. Už SPP įgyvendinimo ir tarpinių atskaitų parengimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius. Parengta SPP įgyvendinimo ir tarpinės ataskaitos teikiamos svarstyti SPK ir savivaldybės tarybai.

17. Ataskaitų rengimo terminai nurodyti SPP priežiūros ir stebėsenos sistemos dalyje.

18. Savivaldybės tarybai pritarus SPP įgyvendinimo ataskaitai, ataskaita skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV. SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

19. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas teisės aktais arba sprendimą dėl jų rengimo priima savivaldybės taryba.

20. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiami rezultatai. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programoms taikoma SPP arba SVP programos struktūra.

21. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas tvirtina savivaldybės taryba.

22. Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingas savivaldybės administracijos direktorius arba savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai.

23. Informacija apie savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti savivaldybės taryboje.

 

V. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTAUS

 

24. SVP rengiamas trejų metų laikotarpiui (kasmet jis tikslinamas). SVP projektas parengiamas kasmet rugsėjo – lapkričio mėnesiais.

25. SVP rengimo ir įgyvendinimo priežiūros procesą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

26. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria asmenis, atsakingus už SVP parengimą, įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

27. SVP projekto rengimą organizuoja ir koordinuoja padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

28. SVP rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

29. SVP rengiamas vadovaujantis savivaldybės SPP, teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

30. SVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

30.1. programų koordinatoriai atlieka aplinkos analizę – esamos socialinės ekonominės būklės vertinimą, t. y. peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš padalinių ir atsakingų asmenų informaciją apie planuojamas priemones, planuojamas lėšas, priemonėms įgyvendinti, lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;

30.2. įvertinę pateiktą informaciją, programų koordinatoriai pateikia programos parengimo argumentus, suformuluoja (patikslina) programos tikslus, uždavinius, nustato efekto vertinimo kriterijus, užtikrina visos programos tikslų, uždavinių ir priemonių suderinamumą;

30.3. programų koordinatoriai iki kiekvienų metų spalio 15 d. parengia programų projektus, kuriuos pateikia padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą;

30.4. padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtaką savivaldybės veiklai, suformuluoja (patikslina) savivaldybės misiją, įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą;

30.5. SVP strateginių pokyčių dalyje suplanuojami savivaldybės veiklos prioritetai, svarbiausi darbai ir siekiami rezultatai, veiklos tobulinimo aspektai. Nustatant savivaldybės veiklos prioritetus aktyviai dalyvauja savivaldybės meras, tarybos nariai, savivaldybės administracijos direktorius, administracijos darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą;

30.6. padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, iki kiekvienų metų lapkričio 30 d. parengia SVP projektą;

30.7. parengtas SVP projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje;

30.8. gauti pasiūlymai nagrinėjami SPG susirinkimuose, dalyvaujant savivaldybės administracijos direktoriui;

30.9. patikslintas SVP yra teikiamas tvirtinti savivaldybės taryboje;

30.10. savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, jis yra paskelbiamas savivaldybės interneto svetainėje.

31. SVP ir savivaldybės biudžeto projektas teikiami savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pat metu. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

32. SVP stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebint vertinimo kriterijus ir priemones veiklos planavimo ir priežiūros sistemoje.

33. Pasiūlymai, prašymai dėl esminių SVP nuostatų tikslinimo, keitimo, papildymo (programų pavadinimų, tikslų, uždavinių, priemonių, priemonių finansavimo apimčių padidėjimo daugiau kaip 50 proc., naujų finansavimo šaltinių atsiradimo) teikiami raštu savivaldybės administracijos direktoriui. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo ir keitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, administracijos direktorius, administracijos struktūrinių padalinių vadovai, asignavimų valdytojai ir kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

34. SVP esminių nuostatų pakeitimai ir (arba) papildymai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu.

35. Atsiskaityti už SVP įgyvendinimo rezultatus yra rengiama SVP įgyvendinimo ataskaita.

36. Ataskaita rengiama kasmet pasibaigus biudžetiniams metams iki kiekvienų metų gegužės 15 d. Programų koordinatoriai parengia ir padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, pateikia SVP programų įgyvendinimo ataskaitas.

37. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina ir iki kiekvienų metų gegužės 31 d. parengia  SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

38. Parengęs ataskaitą padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jos svarstymą SPK posėdyje ir teikia ją savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų birželio 30 d.

39. Savivaldybės tarybai pritarus SVP įgyvendinimo metinei ataskaitai, ji skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI. SAVIVALDYBĖS METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

40. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir savivaldybės biudžetą, yra rengiami MVP. MVP rengia savivaldybės administracija, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos.

41. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą. MVP yra detalizuojamos SVP priemonės pagal patvirtintus priemonėms įgyvendinti savivaldybės biudžeto asignavimus.

42. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengimo ir įgyvendinimo procesą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

43. MVP forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

44. Iki savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų terminų padaliniai parengia savo MVP, suderina juos su savivaldybės administracijos Finansų skyriumi ir pateikia juos savivaldybės padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

45.Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.

46. Seniūnai rengia seniūnijų MVP ir teikia juos svarstyti seniūnaičių sueigose.

47. Seniūnijų MVP turi būti suderinti su savivaldybės administracijos Finansų skyriumi.

48. Seniūnijų MVP tvirtinami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.

49. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę MVP su savivaldybės administracijos Finansų skyriumi ir savivaldybės administracijos direktoriumi.

50. Patvirtinti MVP skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP skelbiami savivaldybės interneto svetainėje, biudžetinių įstaigų MVP – šių įstaigų interneto svetainėse.

51. Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos ataskaitose.

52. Seniūnai parengtas MVP ataskaitas teikia svarstyti seniūnaičių sueigose, aptaria su seniūnaičiais ir vietos gyventojais seniūnijų MVP įgyvendinimo rezultatus.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Šis Aprašas pildomas, keičiamas, naikinamas Joniškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu

54. Šiame Apraše neaptarti klausimai dėl strateginio planavimo tvarkos sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Strateginio planavimo rekomendacijomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.

_____________________