Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. rugpjūčio 21 d. Nr. T-137

Pagėgiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 61 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu ir 16 punktu, Pagėgių savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Pagėgių savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Vaidas Bendaravičius

 


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio  21 d.

sprendimu Nr. T- 137

 

 

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Pagėgių savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.

2.    Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims (šeimoms, bendruomenėms), siekiant stiprinti asmens (šeimos) gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį.

3.    Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

4.    Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslauga, kompleksinės paslaugos šeimai, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

5.    Pagrindinės šiame tvarkos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

6.    Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):

6.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

6.2. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Savivaldybės administracijos skyrių (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.

6.3. Pagėgių savivaldybės Šeimos gerovės centro (toliau – Centro), teikiančio ar organizuojančio prevencines socialines paslaugas, iniciatyva, kai:

6.3.1. gauta informacija ar nustatoma, kad asmuo (šeima) patiria sunkumų, negeba savarankiškai spręsti iškilusių problemų;

6.3.2. bendradarbiaujant su bendruomenėmis, seniūnijomis ir įvairiomis socialinio darbo įgyvendinimo srityse veikiančiomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis gauta informacija, kad asmenys (šeimos) patiria įvairių sunkumų ir jiems reikia pagalbos;

6.3.3. gauta informacija iš specialistų, dirbančių su jaunimu, kad jaunam žmogui kyla problemų įveikti sunkumus ir reikia pagalbos;

6.3.4. gauta informacija iš švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojų, kurie turi duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą.

7.    Suinteresuoti asmenys dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo asmeniui (šeimai) kreipiasi į Centrą, teikiantį prevencines socialines paslaugas ir pateikia laisvos formos raštą (paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma), jeigu kreipiamasi dėl asmens ar vieno iš suaugusių šeimos narių interesų, nurodo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats.

 

III SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

8.    Atsižvelgdamas į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo, suinteresuoto asmens nurodytą problemą ar priežastį, dėl kurios kreipiamasi dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo, Centro darbuotojas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas darbuotojas (toliau – specialistas), iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos (jei asmuo kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kreipiasi suinteresuotas asmuo), susisiekęs su asmeniu (šeima), aptaria asmens (šeimos) situaciją, galimos (-ų) prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (-ų) turinį, labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), siekiamus rezultatus ir, esant asmens (šeimos) poreikiui, pasiūlo jam (jai) labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), teikiamą (-as) Centre. Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su asmeniu (šeima) nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (pavyzdžiui: asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kt.), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) iš karto išnykus šioms aplinkybėms. Taip pat fiksuojami atvejai, kai, susisiekus su asmeniu (šeima), jis (ji) atsisako siūlomos pagalbos.

9.    Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

10Jei prevencines socialines paslaugas gaunančiam asmeniui (šeimai) jų nepakanka, kitų socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) poreikis nustatomas ir jos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.

11Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, mato, kad asmeniui (šeimai) reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (pavyzdžiui, sveikatos, švietimo paslaugų), jis informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas (ne socialines) paslaugas ir pasiūlo jam (jai) kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas (nurodo jų pavadinimus, veiklos adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius ir elektroninio pašto adresus).

12Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose, asmens namuose ir kitose vietose, konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai teikti nustatytose Socialinių paslaugų kataloge, pagal konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai Socialinių paslaugų kataloge numatytą šios paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, kitas sąlygas.

13Prevencinės socialinės paslaugos teikimo procesas vykdomas Centro nustatyta tvarka, vadovaujantis Aprašu, kitais reglamentuojančiais teisės aktais.

14Prevencinės socialinės paslaugos planuojamos, Centro nustatyta tvarka patvirtinus teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį. Sudarant individualų planą atsižvelgiama į individualius asmens (šeimos) poreikius, tikslingumą, numatant teikimo trukmę/dažnumą/peržiūrą bei siekiamą rezultatą.            

15Centras, teikiantis prevencines paslaugas, Savivaldybės administracijos Socialinės politikos ir sveikatos skyriui kas pusmetį teikia informaciją apie asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas.

16Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) teikiami šie duomenys apie suteiktas prevencines socialines paslaugas:

16.1. duomenys apie asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičių, renkami teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

16.2. duomenys apie konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi į Centrą (vykdantį bendruomeninių šeimos namų funkciją), skaičių renkami organizuojant kompleksines paslaugas šeimai;

16.3. duomenys apie kompleksinių paslaugų šeimai gavėjus (unikalių fizinių asmenų bendrą skaičių ir unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičių);

16.4. duomenys apie suteiktų darbo su bendruomene paslaugų skaičių renkami teikiant darbo su bendruomene paslaugą;

16.5. duomenys apie šeimų (gavėjų) skaičių renkami teikiant šeimos konferencijos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

16.6. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių renkami teikiant atvirojo darbo su jaunimu paslaugą;

16.7. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių renkami teikiant mobiliojo darbo su jaunimu paslaugą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17Centras, teikiantis prevencines paslaugas, vadovaujasi Tvarkos aprašo 17 punktu ir iki kiekvieno mėnesio 10 dienos Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje suveda duomenis apie suteiktas prevencines socialines paslaugas.

18Centrą dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

19Pagėgių savivaldybė ir Centras viešai savo interneto svetainėje, taip pat kitomis informavimo priemonėmis skelbia informaciją apie jos teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

20Įgyvendindami Aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

21Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

22Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

___________________

 

part_f7c22f081daa415db2ac78d038a98809_end