VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. KOVO 29 D. SPRENDIMO NR. B-TS-1385 „DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gegužės 28 d. Nr. B-TS-794

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi,  Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija), Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Pakeisti Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. B-TS-1385 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu patvirtintą Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.  pakeisti Aprašo 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2Aprašo nuostatos taikomos toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja, skiria, administruoja Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato socialinio darbo organizatoriai seniūnijose ar kitų įstaigų, teikiančių socialines paslaugas, socialiniai darbuotojai ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.“;

1.2. pakeisti Aprašo 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Šis aprašas netaikomas:

6.1. laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

6.2. nustatant vaiko globą (rūpybą) globos centre;

6.3. organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“);

6.4. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo tarpusavio susitarimu).“;

1.3.   pakeisti Aprašo II skyrių ir jį išdėstyti taip:

 

II SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TVARKA

 

12. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į Skyriaus socialinio darbo organizatorių seniūnijoje ar stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos socialinį darbuotoją (kai asmuo gydosi stacionarios sveikatos priežiūros įstaigoje), ar globos namų socialinį darbuotoją (kai asmuo apsigyveno globos namuose savo lėšomis), užpildo prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas) (prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje), ir pateikia šiuos dokumentus:

12.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

12.2. specialiojo nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo pažymos ar specialiojo nuolatinės slaugos poreikio nustatymo pažymos kopiją (jeigu nustatyti specialieji poreikiai) bei rekomendacijas dėl pagalbos poreikio (jei šios informacijos nėra valstybės registruose);

12.3. medicinos dokumentų išrašą (F 027/a) (išskyrus pagalbos į namus paslaugas, kai nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis);

12.4. informaciją apie asmens (šeimos narių) turimas pajamas (išskyrus informaciją, kurią Savivaldybės administracija gauna pagal duomenų teikimo sutartis);

12.5. esant reikalui, gali būti prašoma pateikti ir kitus dokumentus, susijusius su socialinių paslaugų poreikio nustatymu, atsižvelgiant į konkrečią situaciją.

13. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų gavimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu tiesiogiai kreipiasi į Savivaldybėje socialines paslaugas teikiančią įstaigą – Vilkaviškio socialinės pagalbos centrą (toliau – Pagalbos centras), šiuo atveju socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.

14. Dėl laikino atokvėpio paslaugų gavimo prašymas teikiamas vadovaujantis Laikino atokvėpio paslaugos organizavimo ir teikimo Vilkaviškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašu.

15. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymas nebūtinas, kai kreipiamasi dėl informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugų bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų šeimai, patiriančiai socialinę riziką. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).

16. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

17. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Skyriaus socialinio darbo organizatoriai seniūnijose arba stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, arba globos namų socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusiam asmeniui su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra. Asmeniui (šeimai) gali būti nustatytas kelių rūšių bendrųjų socialinių ar (ir) socialinės priežiūros paslaugų poreikis.

18. Pirmenybę gauti pagalbos į namus paslaugas turi:

18.1. vieniši suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos);

18.2. laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys;

18.3. suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos), turintys vaikų (artimųjų), kurie negali suteikti šios pagalbos (gyvena užsienyje, kitos savivaldybės teritorijoje ar toliau kaip 40 km atstumu nuo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, arba yra neįgalūs, piktnaudžiauja alkoholiu ir kt.).

19. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas:

19.1. per 10 kalendorinių dienų nuo asmens (šeimos) raštiško prašymo gavimo dienos.  Skyriaus vedėjo sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis;

19.2. asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Skyriaus vedėjo sprendimu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.

20. Parengti dokumentai su išvada apie socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymą pateikiami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai (toliau – Komisija).

21. Socialines paslaugas teikiančios įstaigos (kurių savininkas, dalininkas yra Savivaldybė) asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį peržiūri atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su  sveikatos būklės ar paslaugų poreikių pasikeitimais. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Skyrių (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data), pateikia užpildytas Socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir Socialinės globos poreikio vertinimo formas bei asmens Prašymą. Jeigu asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialines paslaugas namuose, reikia keisti paslaugų rūšį (pagalbos į namus paslaugą – į dienos socialinės globos paslaugą), šios paslaugos teikiamos iki naujo sprendimo priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip tris mėnesius.

TREČIASIS SKIRSNIS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

22. Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo priima Pagalbos centro direktorius ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas.

23. Sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo priimamas:

23.1. dėl socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) ar trumpalaikės socialinės globos skyrimo – per 10 kalendorinių dienų nuo vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos;

23.2. dėl dienos socialinės globos ar ilgalaikės socialinės globos skyrimo – per 20 kalendorinių nuo vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos skiriamos asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas nuolatinės slaugos poreikis. Sprendimus, nurodytus 23.1 ir 23.2 punktuose, pasirašo Komisijos pirmininkas, jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas;

23.3. dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, kurie prieš patekdami į kitas įstaigas ar prieš pradėdami gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis, gyveno Vilkaviškio rajono savivaldybėje, – priimamas 22, 23.1 ir 23.2 punktuose nurodytais terminais, priklausomai pagal skiriamų paslaugų rūšį;

23.4. dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo – priimamas vadovaujantis Laikino atokvėpio paslaugos organizavimo ir teikimo Vilkaviškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašu;

23.5. dėl socialinės priežiūros paslaugų šeimai, patiriančiai socialinę riziką, skyrimo – priimamas nedelsiant. Sprendimą dėl paslaugų skyrimo ar paslaugų nutraukimo pasirašo Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas Skyriaus vedėjas.

24. Skyrius su priimtu sprendimu dėl socialinių paslaugų skyrimo per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos pasirašytinai supažindina asmenį.

25. Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo originalas, asmens prašymas-paraiška su dokumentais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma (originalas) įsegami į asmens bylą, kuri per 3 darbo dienas perduodama socialinių paslaugų įstaigai, kurioje vedama ir saugoma.

26. Jeigu laikinai nėra galimybės teikti socialines paslaugas (įstaigose, kurių savininkas, dalininkas yra Savivaldybė), asmuo įrašomas į laukiančiųjų gauti paslaugas eilės sąrašą pagal sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal asmens prašymo-paraiškos gavimo datą). Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai gauti vadovaujantis Ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas teikiančių socialinės globos įstaigų pasirinkimo ir finansavimo tvarkos aprašu.

27. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo Aprašo II skyriaus II skirsnio nustatyta tvarka. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Skyriuje gavimo diena.

28. Asmeniui (šeimai), globėjui ar rūpintojui pateikus raštišką prašymą sustabdyti teikiamas socialines paslaugas turi būti nurodytos priežastys, sustabdymo terminas, tačiau ne ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą. Pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo. Panorus atnaujinti paslaugų teikimą anksčiau nei nurodyta sustabdymo prašyme, kreiptis į Pagalbos centrą ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki paslaugos teikimo pradžios.

29. Pagalbos centro direktorius ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai).

30. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymu. Kai socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas pagal socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą),  Socialinių paslaugų įstaiga turi pateikti išvadą, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.

31. Skyrius, gavęs informaciją iš socialines paslaugas teikiančios įstaigos apie poreikį nutraukti socialines paslaugas, priima sprendimą nutraukti socialinių paslaugų teikimą nuo informacijos gavimo dienos. Sprendimą pasirašo Skyriaus vedėjas. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius vadovaujantis šio Aprašo nustatyta tvarka.

32. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, šio Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

33. Skyriaus atsakingas specialistas duomenis apie skirtas, neskirtas ar nutrauktas paslaugas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS). Socialinių paslaugų teikimas SPIS nutraukiamas be atskiro sprendimo gavus informaciją apie socialinių paslaugų gavėjo mirties faktą. Duomenis apie paslaugų sustabdymą ir suteiktas paslaugas į SPIS suveda socialines paslaugas teikiančios įstaigos paskirtas atsakingas darbuotojas.“

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Algirdas Neiberka