kėdainių rajono savivaldybėS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Kėdainių rajono savivaldybės Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo ORGANIZAVIMO tvarkos aprašo tvirtinimo

 

2021 m. spalio 7 d. Nr. AD-1-1181

Kėdainiai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“, 3, 11, 26.3. punktais:

1.    T v i r t i n u Kėdainių rajono savivaldybės asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo organizavimo tvarkos aprašą.

2.    P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. liepos 30 d. įsakymą Nr. AD-1-919 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Administracijos direktorius                                                                      Arūnas Kacevičius

 

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. AD-1-1181

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO IR ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikio neįgaliesiems, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis, (toliau – asmuo) nustatymą ir paslaugų teikimo organizavimą.

2. Asmeninės pagalbos paslaugas Kėdainių rajono savivaldybėje teikia Kėdainių bendruomenės socialinis centras.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ (toliau – Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašas).

 

 

II SKYRIUS

Asmeninės pagalbos teikimo tvarkos organizavimas, atsiskaitymas ir kontrolė

 

4. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ir pateikia dokumentus:

4.1. nustatytos formos prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – Prašymas);

4.2. asmens negalią patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją: Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgaliojo pažymėjimą ar Neįgalumo lygio pažymą, ar Darbingumo lygio pažymą, ar Specialiųjų poreikių lygio pažymą;

4.3. dokumentus, pažymas arba jų kopijas, patvirtinančias asmens gaunamas pajamas (netaikoma, kai asmuo ar asmens atstovas Prašyme pažymi, kad sutinka apmokėti visą sumą, lygią asmeniui savivaldybės vykdomosios institucijos nustatytam mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžiui);

4.4. dokumentus ar jų kopijas ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančius prioriteto suteikimą (pavyzdžiui, moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją, darbdavio pažymą, dokumentą ar pažymą, kad yra registruotas Užimtumo tarnyboje, ir pan.).

4.5. dokumentus, patvirtinančius asmens atstovavimo pagrindą, ar jų kopijas (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, teismo sprendimą (nutartį), įgaliojimą, asmens ar asmens atstovo raštišką sutikimą, kad asmeninės pagalbos gavimo klausimais asmeniui gali atstovauti kitas asmuo (nurodomas atstovaujamo ir atstovaujančio asmens vardas, pavardė, gimimo data) ir pan.) (taikoma, kai kreipiasi asmens atstovas).

5. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Aprašo 4.2–4.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tokiu atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos savivaldybės administracija neturi ar jos neįmanoma gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar jų savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų.

6. Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Socialinės paramos skyrių, siųsdamas paštu, per kurjerį arba el. paštu. Jei Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmens atstovas arba jie siunčiami paštu, per kurjerį arba el. paštu, kartu turi būti pateikta (siunčiama) asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai asmuo negali pateikti Prašymo Socialinės paramos skyriui tiesiogiai dėl objektyvių priežasčių (sunkiai vaikšto, sunkiai orientuojasi nepažįstamoje aplinkoje, nesinaudoja el. komunikacijos priemonėmis, gydosi sveikatos priežiūros įstaigoje, yra aklas ar labai blogai mato), Prašymas gali būti užpildomas asmens namuose. Tokiu atveju Prašymą užpildyti ir dokumentus surinkti padeda asmens gyvenamosios vietos kaimiškų seniūnijų ar Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialiniai darbuotojai ir surinktus dokumentus perduoda Socialinės paramos skyriui.

7. Socialinės paramos skyrius gautus dokumentus užregistruoja ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų užregistravimo dienos el. būdu perduoda atsakingam Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialiniam darbuotojui dėl asmeninės pagalbos poreikio įvertinimo.

8. Asmeninės pagalbos poreikis asmeniui nustatomas vieniems metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki šio termino pabaigos, pasibaigus šiam terminui ir (ar) asmeniui ar asmens atstovui Socialinės paramos skyriui pateikus Aprašo 4 punkte nurodytą Prašymą ir, jei reikia, kitus pasikeitusius ar patikslintus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, nurodytus Aprašo 4 punkte, asmeniui organizuojamas asmeninės pagalbos poreikio vertinimas iš naujo Aprašo nustatyta tvarka.

9. Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialinis darbuotojas (toliau – socialinis darbuotojas), gavęs Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 4 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) kitos informacijos gavimo dienos, įvertina ir nustato asmeniui asmeninės pagalbos poreikį (Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo 2 priedas) ir raštu pateikia savivaldybės administracijos direktoriui, priimančiam sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – sprendimas), motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo)  (toliau – išvada ir rekomendacija dėl asmeninės pagalbos skyrimo). Jei išvadoje ir rekomendacijoje dėl asmeninės pagalbos skyrimo nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per dieną ir per mėnesį, dienų skaičius, veiklos, kuriose asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos. Jei socialinis darbuotojas asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ligos, traumos, išvykimo ir pan.) negali atlikti per nustatytą terminą, Kėdainių bendruomenės socialinio centro direktoriaus įsakymu šis terminas gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip 30 darbo dienų.

10. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam nepakanka, socialinis darbuotojas pateikia rekomendaciją asmeniui ar asmens atstovui bei savivaldybės Socialinės paramos skyriui, dėl asmens bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų poreikio vertinimo.

11. Savivaldybės administracijos direktorius (jam nesant savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Socialinės paramos skyrių), gavęs socialinio darbuotojo išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo 3 priedas). Atsakingas Socialinės paramos skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą, kartu pateikdamas tokio sprendimo kopiją, taip pat sprendimo kopiją el. būdu pateikia Kėdainių bendruomenės socialiniam centrui.

12. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, atliekamas asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, Mokėjimo už asmeninę pagalbą Kėdainių rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su asmeninės pagalbos teikėju pasirašo Asmeninės pagalbos teikimo sutartį (toliau – Sutartis), kurioje, be kitų nuostatų, turi būti nurodyta asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos, kuriose bus teikiama asmeninė pagalba, ir jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, maksimalus asmeninės pagalbos teikimo laikas per mėnesį, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (pavyzdžiui, informacija apie asmens ligą (‑as), vartojamus vaistus, galimas krizines situacijas ir veiksmus jose tokios apimties, kuri yra būtina asmeninio asistento paslaugų teikimui užtikrinti). Pavyzdinė sutarties forma pateikiama Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo 4 priede. Taip pat į sutartį įrašomos nuostatos dėl asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą. Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik pasirašius Sutartį.

13. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo, vadovaudamasis Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais, priima savivaldybės administracijos direktorius (jam nesant savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Socialinės paramos skyrių), gavęs informaciją iš Kėdainių bendruomenės socialinio centro, paslaugų gavėjo ar jo atstovo apie Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo 30-32 punktuose nurodytas aplinkybes.

14. Pasibaigus kalendoriniam mėnesiui asmeninis asistentas Kėdainių bendruomenės socialinio centro atsakingam darbuotojui per sekančio mėnesio, einančio po to kalendorinio mėnesio, kurį buvo teiktos asmeninės pagalbos paslaugos, pirmas 2 darbo dienas pateikia asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (Aprašo priedas) (toliau – Asmeninio asistento ataskaita). Asmeninio asistento ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiama asmeninė pagalba, vardą ir pavardę, asmeninės pagalbos teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktos asmeninės pagalbos pobūdį, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai. Asmeninio asistento ataskaitoje išvadą apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę pateikia ir pats asmuo ar asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę. Ataskaitą pasirašo asmuo ar asmens atstovas bei asmeninis asistentas.

15. Kėdainių bendruomenės socialinis centras, kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs Asmeninio asistento ataskaitą:

15.1. įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, šiame apraše ir Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytus reikalavimus;

15.2. pateikia išvadą ar asmeniui kokybiškai suteikta asmeninė pagalba, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius (Aprašo priedas).

16. Kėdainių bendruomenės socialinis centras teikia Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitas Socialinės paramos skyriui. Šios ataskaitos, pagal Socialinės paramos skyriaus prašomus duomenis, teikiamos ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 4 dienos ir pasibaigus metams iki kitų metų sausio 20 d., o baigęs asmeniui teikti asmeninę pagalbą, Kėdainių bendruomenės socialinis centras per 14 dienų pateikia laisvos formos asmeninės pagalbos teikimo eigos ir pasiektų rezultatų ataskaitą. Socialinės paramos skyrius iš Kėdainių bendruomenės socialinio centro gautų ataskaitų informaciją naudoja teikdamas ataskaitas Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

17. Savivaldybės administracija koordinuoja ir kontroliuoja asmeninės pagalbos teikimą savivaldybės teritorijoje:

17.1. Socialinės paramos skyrius vertina, ar asmeninės pagalbos teikėjo asmeniui teikiama asmeninė pagalba atitinka Aprašo ir Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo reikalavimus;

17.2. Centralizuoto vidaus audito skyrius vertina, ar asmeninės pagalbos teikėjas pagal Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitas teikia duomenis, patvirtinančius, kad asmeninei pagalbai teikti skirtos lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės Administracija, Kėdainių bendruomenės socialinis centras turi viešinti informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.

19. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

20. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš savivaldybės administracijos ir (ar) Kėdainių bendruomenės socialinio centro gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.

21. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

22. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

23. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________

 

Kėdainių rajono savivaldybės asmeninės pagalbos poreikio

nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo organizavimo

tvarkos aprašo priedas                  

 

______________________________________________________________________

(asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas, kuriam teikiama ataskaita)

 

 

 

Asmeninės pagalbos teikimo ataskaita

____________

(data)

 

Asmeninis asistentas_______________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

Asmeninės pagalbos gavėjas________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

Asmeninės pagalbos teikimo laikotarpis: nuo 20______ m. ________________________ mėn. _______ d. iki _______ d.

 

Data

Asmeninio asistento suteiktos asmeninės pagalbos pobūdis (žymėti Q skiltyse 2, 3, 4, 5 )

Suteikta

asmeninės pagalbos

valandų

 

 

 

 

Asmens higiena

 

Mityba

Judėjimas / mobilumas

Socialiniai santykiai ir aplinka

Savitarnos įgūdžiai (prausimasis, maudymasis, kūno priežiūra, naudojimasis tualetu)

Rengimasis (viršutinių ir apatinių drabužių vilkimasis, batų avimasis, tinkamos aprangos pasirinkimas)

Maitinimasis (valgymas, gėrimas, rijimas)

Stalo įrankių paruošimas ir palaikymas maitinimosi metu

Atsisėdimas, atsistojimas, rankų valdymas, persikėlimas

Ėjimas ir judėjimas iš vieno taško į kitą

Kalbėjimas ir (ar) kalbos suvokimas

Orientavimasis laike, savivoka bei dienos režimo laikymasis

Socialinis bendravimas

Savisauga

Poilsis ir laisvalaikis

Disponavimas finansiniais ištekliais

Vaistų vartojimas

1

2

3

4

5

6

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

 

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

c

 

Iš viso suteikta asmeninės pagalbos valandų:

 

 

 

1.   Kita informacija, turėjusi įtakos teiktos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai: __________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.   Išvada apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę (pildo asmeninės pagalbos gavėjas ar jo atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę):________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Asmeninės pagalbos gavėjas (ar jo atstovas) ________________________

(parašas)                                                                                

Asmeninis asistentas__________________

(parašas)

 

3.   Asmeninės pagalbos teikėjo išvada, teikiama įvertinus asmens ar jo atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius: (tinkamą pažymėti Q)

Asmeniui kokybiškai suteikta asmeninė pagalba :

Taip c

Ne c

Suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius:

Taip c

Ne c

Pastabos dėl asmeninės pagalbos teikimo:

 

Asmeninės pagalbos teikėjas (jo paskirtas atsakingas asmuo):

 

____________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas)