KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-253 „DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. sausio 26 d. Nr. T-19

Kelmė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. A1-528 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. A1-487 „Dėl Socialinių paslaugų srities darbuotojų pareigybių sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Pakeisti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą, patvirtintą Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-253 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Kelmės rajono savivaldybė (toliau –Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) vyriausiąjį ar vyresnįjį specialistą išmokoms (dirbantį seniūnijoje) ar į Kelmės rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Socialinių paslaugų centras) socialinio darbo organizatorių ar socialinį darbuotoją gali kreiptis asmuo (asmenys), gyvenantis (-ys) Kelmės mieste. Dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje prašymas teikiamas įstaigoje ar organizacijoje (NVO), kurioje asmuo pageidauja gauti paslaugas.“

1.2. Pakeisti 6.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai dėl socialinių paslaugų, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo ar vyriausiojo ar vyresniojo specialisto išmokoms (dirbančio seniūnijoje) elektroniniu įrenginiu, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu.“

1.3. Pakeisti 6.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.3. duomenis apie besikreipiančio asmens gyvenamosios vietos deklaravimą gauna socialinis darbuotojas ar vyriausiasis ar vyresnysis specialistas išmokoms (dirbantis seniūnijoje) iš SPIS Gyventojų registro duomenų bazės, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena Savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.“

1.4. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo. Vyriausieji ar vyresnieji specialistai išmokoms (dirbantys seniūnijoje), priėmę besikreipiančio asmens prašymą (SP-8), su visais jo priedais ir privalomais dokumentais pateikia Socialinės paramos skyriui, o Socialinės parmos skyrius inicijuoja socialinių paslaugų poreikio nustatymą.“

1.5. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Asmens (šeimos), pageidaujančio (-ios) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai, socialiniai darbuotojai.“

1.6. Pakeisti 66 punktą ir jį išdėstyti taip:

66. Socialinio darbuotojo, dirbančio su šeimomis, Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriaus, socialinio darbuotojo išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija (toliau – komisija), kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

1.7. Pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis, socialinio darbo organizatorius, socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikia išvadą Savivaldybės administracijos direktoriui.“

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Ildefonsas Petkevičius