LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINIŲ FIZINIO AKTYVUMO PROGRAMŲ FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. birželio 15 d. Nr. V-824

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 17 straipsnio 3 dalimi, 6 dalies 2 punktu ir 11 dalimi,

t v i r t i n u Nacionalinių fizinio aktyvumo programų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Teisingumo ministrė, laikinai einanti 

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                      Ewelina Dobrowolska

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2023 m. birželio 15 d.

įsakymu Nr. V-824

 

 

NACIONALINIŲ FIZINIO AKTYVUMO PROGRAMŲ FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Nacionalinių fizinio aktyvumo programų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nacionalinių fizinio aktyvumo programų (toliau – Programos) atrankos konkurso (toliau – Konkursas) kvietimo paskelbimo tvarką, reikalavimus Programoms, pareiškėjams, partneriams ir paraiškoms, paraiškų teikimo, pareiškėjų konsultavimo, paraiškų vertinimo ir sprendimų dėl Programų finansavimo priėmimo, sutarčių sudarymo, keitimo ir nutraukimo, sprendimo skirti finansavimą Programai ar finansavimo neskirti apskundimo tvarką, finansavimo principus, Programų įgyvendinimo priežiūros, atsiskaitymo už įgyvendintas veiklas ir panaudotas lėšas, pažeidimų administravimo, Programų rezultatų įvertinimo ir Programų tęstinumo, Programų viešinimo ir visuomenės informavimo, grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo, duomenų rinkimo ir saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką.

2.    Programų finansavimo tikslas – sistemingai didinti Lietuvos gyventojų fizinį aktyvumą.

3.    Programos veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, ne mažiau kaip pusėje Lietuvos savivaldybių. Programų trukmė – 4 kalendoriniai metai.  

4.    Programos finansuojamos iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) patvirtintų asignavimų. Programas administruoja ir finansuoja švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Ministras) įgaliota institucija – Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – NSA) Lietuvos Respublikos sporto įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka. 

5.    Kiekvienai Ministro tvirtinamame sąraše esančiai Programai vykdyti organizuojamas atskiras Konkursas. 

6.    Ilgalaikis materialusis turtas Apraše suprantamas kaip turtas, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau kaip vienus metus ir kurio minimali (įsigijimo (pasigaminimo) savikaina) vertė yra ne mažesnė už nustatytąją 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes, kitas vertybes, transporto priemones, šaunamuosius ginklus (išskyrus vienkartinio naudojimo), priskiriamus ilgalaikiam materialiajam turtui neatsižvelgiant į jų vertę (įsigijimo (pasigaminimo) savikainą).

7.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Sporto įstatyme.

 

II SKYRIUS

KONKURSO KVIETIMO PASKELBIMO TVARKA

 

8.    Kvietimas dalyvauti Konkurse pagal Ministro tvirtinamą Programų sąrašą ir joms keliamus reikalavimus skelbiamas atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, Ministerijos asignavimus Programoms ir preliminarų lėšų poreikį. Kvietimą skelbia NSA, suderinusi su Ministerija. Kvietimų skaičius per metus neribojamas. 

9.    NSA parengtas kvietimas dalyvauti Konkurse skelbiamas NSA interneto svetainėje www.ltusportas.lt. Kvietime nurodoma:

9.1. paraiškų teikimo terminas;

9.2. paraiškų teikimo būdas

9.3. konsultacinis telefono numeris ir elektroninio pašto adresas;

9.4. Programai vykdyti NSA vadovo nustatyta lėšų suma;

9.5. Programų kofinansavimo nuosavomis lėšomis minimalus dydis;

9.6. Programų turinio reikalavimai;

9.7. Programų įgyvendinimo laikotarpio pradžia ir pabaiga;

9.8. dokumentai, kuriuos būtina pateikti kartu su paraiška;

9.9. kita informacija, kurią tikslinga paskelbti.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROGRAMOMS, PAREIŠKĖJAMS, PARTNERIAMS IR PARAIŠKOMS

 

10Paraiškas pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą, siekdamos gauti finansavimą Programai įgyvendinti, gali teikti Sporto įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje nurodytus kriterijus atitinkančios skėtinės nevyriausybinės organizacijos (toliau – pareiškėjas).

11Pareiškėjas gali įgyvendinti Programą savarankiškai arba su partneriu (-iais).

12Programos partneriui (-iams) taikomi Aprašo 13–14 punktuose nurodyti reikalavimai.

13Pagal Aprašą galimi Programos partneriai yra juridiniai asmenys:

13.1kurie nėra paraišką teikiančios skėtinės nevyriausybinės organizacijos nariai;

13.2kurių įtraukimo į Programos vykdymą būtinumas yra aiškiai pagrįstas paraiškoje. Prie paraiškos pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kurioje turi būti nustatytos šalių prievolės ir atsakomybės už Programoje numatytas vykdyti veiklas.

14Vienas juridinis asmuo gali teikti arba būti partneriu teikiant ne daugiau kaip dvi paraiškas dalyvauti Konkurse.

15Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už Programos parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus, nepriklausomai nuo to, ar pareiškėjas Programą įgyvendina vienas, ar kartu su partneriu (-iais).

16 Pareiškėjas Programos įgyvendinimo metu gali pakeisti partnerį (-ius) arba Programą toliau vykdyti be partnerio (-ių), jei kitas (-i) Programos partneris (-iai) arba pats Programos vykdytojas įsipareigoja užtikrinti visų Programoje numatytų įsipareigojimų įgyvendinimą, pateikus prašymą dėl Programos įgyvendinimo sutarties (toliau – Sutartis) keitimo ir gavus NSA sutikimą raštu.

17Pareiškėjai turi prisidėti prie Programos nuosavomis ar kitų šaltinių lėšomis (toliau – nuosavos lėšos) ne mažiau kaip 1 procentu nuo Programos sąmatos. Pareiškėjas gali prisidėti ir didesne nei reikalaujama minimalaus prisidėjimo suma. Šiame Apraše nuosavos lėšos suprantamos kaip pajamos, gautos iš pareiškėjo nario (-ių) mokesčio, dalyvavimo mokesčio, gyventojų skirtos pajamų mokesčio dalies, rėmėjų lėšų, paramos, subsidijų iš tarptautinių organizacijų, ūkinės veiklos pajamų. Nuosavos lėšos išskaičiuojamos proporcingai nuo tinkamų finansuoti lėšų kiekvieną ketvirtį vertinant finansines ataskaitas.

18.   Pareiškėjas paraiškoje privalo nurodyti bendrą Programos lėšų sumą, prašomą finansuoti valstybės biudžeto lėšomis dalį ir pareiškėjo nuosavų lėšų dalį.

19Valstybės biudžeto lėšos negali būti skiriamos, jeigu yra aplinkybių, numatytų Sporto įstatymo 20 straipsnyje. Pareiškėjai patvirtina, kad nėra aplinkybių, apribojančių finansavimo skyrimą Programai, pasirašydami paraiškos deklaraciją. Deklaraciją, teikiamą kartu su paraiška, pasirašo pareiškėjas ir visi paraiškoje nurodyti partneriai. Apie pasikeitusias aplinkybes pareiškėjas ir / arba jo partneriai turi informuoti NSA raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo minėtų aplinkybių atsiradimo dienos. Paaiškėjus minėtų aplinkybių atsiradimo faktui, NSA vadovas priima sprendimą dėl susijusios paraiškos nevertinimo / finansavimo neskyrimo / skirto finansavimo susigrąžinimo visa apimtimi. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų (įskaitant tiek pareiškėjui atstovaujančius asmenis, tiek partneriams atstovaujančius asmenis) vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus. NSA iki sprendimo dėl Programų finansavimo priėmimo patikrina, ar nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnyje, dėl kurių finansavimas Programai negali būti skirtas. NSA, tikrindama, ar nėra Sporto įstatymo 20 straipsnyje nurodytų aplinkybių, turi teisę rinkti Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus ir kreiptis į valstybines institucijas, prašydama pateikti reikiamą informaciją. NSA nurodytų aplinkybių nebuvimą patikrina viešai prieinamose informacinėse sistemose, jei tos informacijos teikėjai sudaro tam sąlygas arba kreipiasi į informacijos teikėjus dėl reikalingų duomenų pateikimo. Tais atvejais, kai kitais būdais atsakingai institucijai informacija yra neprieinama, kvietime gali būti nurodomi reikalavimai pateikti konkrečius dokumentus, kurie patvirtintų nurodytų aplinkybių nebuvimą.

20.   Jeigu paraiškoje Programai įgyvendinti prašoma didesnė nei NSA vadovo įsakyme dėl Programų sąrašo atitinkamos Programos vykdymui nurodyta suma, paraiška atmetama.

21Programos administravimo išlaidoms gali būti numatyta ne daugiau nei 20 procentų nuo visos Programai skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos. 

22Programai viešinti gali būti skiriama ne daugiau nei 10 procentų nuo visos Programos tiesioginėms išlaidoms skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos.

23Kai paraiškoje valstybės biudžeto lėšas yra planuojama skirti sporto inventoriui ir įrangai įsigyti, pareiškėjas paraiškoje privalo nurodyti įsigyto turto naudojimo laikotarpį, kuris gali būti ilgesnis nei Programos veiklų įgyvendinimo laikotarpis.

24Dalyvavimo Programoje mokestis negali būti taikomas jaunesniems nei 18 metų (imtinai) amžiaus asmenims.

25Programos veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga laikoma Sutartyje nustatyta Programos veiklų įgyvendinimo data. Programos išlaidos gali būti patiriamos tik Sutartyje nurodytu Programos įgyvendinimo laikotarpiu. Programos išlaidų apmokėjimo data negali būti vėlesnė nei ataskaitos, kuria atsiskaitoma už Programai skirtų lėšų panaudojimą, teikimo NSA pagal Aprašą data.

 

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA, PAREIŠKĖJŲ KONSULTAVIMAS

 

26. Paraiška lietuvių kalba teikiama elektroniniu būdu elektroninėje paraiškų pateikimo, vertinimo ir programų administravimo sistemoje (toliau – Sistema) adresu, nurodytu kvietime.

27. Paraišką, kai Programą planuoja įgyvendinti daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitus juridinius asmenis paraiškoje nurodydamas kaip Programos partnerius.

28Pareiškėjas gali teikti po vieną paraišką dviem Ministro patvirtintoms Programoms vykdyti. Pareiškėjui pateikus (arba dalyvaujant teikiant kaip partneriui) daugiau kaip dvi paraiškas, šios pateiktos paraiškos nevertinamos (nebent pareiškėjas, pateikdamas paraišką raštu, atsisako kitų pateiktų paraiškų arba iki paraiškų pateikimo termino pabaigos raštu pasirenka vieną paraišką ir atsisako kitų pateiktų paraiškų). Pareiškėjas gali būti pripažintas laimėjusiu Konkursą kaip Programos vykdytojas (arba partneris) ne daugiau nei dviem Programoms vykdyti.

29Ne per Sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

30Paraiška turi būti pateikta iki kvietime nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos. Paraiškos, pateiktos praleidus nustatytą terminą, nepriimamos ir nevertinamos.

31NSA pareiškėjams užtikrina galimybę pateikti klausimus dėl dalyvavimo Konkurse tvarkos, lėšų Programoms įgyvendinti skyrimo sąlygų, paraiškos pildymo ir pan. NSA darbuotojai konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais žodžiu telefonu, raštu ar elektroniniu paštu nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pagal kvietimą teikti paraiškas pateikimo dienos.

32. NSA darbuotojai Programų vykdytojus konsultuoja Programų įgyvendinimo klausimais visą Programų įgyvendinimo laikotarpį.

33. NSA gali organizuoti paraiškų rengimo mokymus ar informacinius seminarus galimiems pareiškėjams, likus ne mažiau nei 10 darbo dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.

34. Programoje numatytų finansuojamų veiklų vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė kaip Programos vykdymo metų sausio 1 d., o pabaiga – ne vėlesnė kaip ketvirtųjų Programos vykdymo metų gruodžio 31 d.

35Kartu su paraiška pateikiami dokumentai:

35.1. pareiškėjo (ir partnerio (-ių), jei paraiška teikiama su partneriu (-iais)) juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija arba Juridinių asmenų registro išrašas;

35.2.   pareiškėjo dalyvių (dalininkų, narių ir pan.) sąrašas, nurodant, kiek iš jų sudaro fiziniai asmenys, ir pateikiant informaciją apie juridinių asmenų pavadinimus, kodus ir teisines formas;

35.3.   pareiškėjo steigimo dokumento, kuriame įtvirtinta pareiškėjo valdymo organų narių rotacija, kopija;

35.4.   nepriklausomo auditoriaus išvados apie praėjusiais kalendoriniais metais pareiškėjo atliktą finansinių ataskaitų auditą kopija;

35.5.   laisvos formos įsipareigojimas dėl dalies (ne mažesnės kaip 1 procento nuosavų lėšų) skyrimo Programai įgyvendinti;

35.6.   informacija apie interneto svetainėje einamaisiais kalendoriniais metais, kuriais teikiama Programa, skelbiamus duomenis (išskyrus duomenis, kuriuos įstatymai draudžia viešinti): metinio biudžeto sąmatą (išskiriant skėtinės organizacijos veiklai administruoti numatytas išlaidas), strateginį veiklos planą, Programą (-as), kuriai (-ioms) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų, Programos (-ų), kuriai (-ioms) įgyvendinti buvo skirta valstybės biudžeto lėšų, įgyvendinimo ataskaitas;

35.7.    deklaracija, kuria patvirtinama, kad pareiškėjas ir jo partneris (-iai) (jei tokių yra) savo veikloje laikosi Sporto įstatymo 3 straipsnyje nurodytų sporto principų, taip pat kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnyje;

35.8.     bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą su Programos partneriu (-iais) dėl Programos vykdymo, kopijos;

35.9.     įgaliojimo pasirašyti paraišką (jei paraišką pasirašo ne organizacijos vadovas) kopija;

35.10.   visų Programos partnerių įgaliojimai, jei bendra paraiškos deklaracija pasirašyta įgaliotų asmenų;

35.11.   deklaracija, įsipareigojant, kad Programos išlaidos nėra ir nebus pakartotinai finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų lėšų.

36Pareiškėjas, kurio Programai įgyvendinti buvo skirta valstybės biudžeto lėšų ir su kuriuo sudaryta Sutartis, laikomas Programos vykdytoju.

37Paraiškų teikimo terminas negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų.

38Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjų iniciatyva po jų pateikimo yra negalimas, išskyrus atvejus, kai NSA pareiškėjo paprašo patikslinti pateiktą informaciją.

39Pagal kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos Programų paraiškos NSA nustatyta tvarka užregistruojamos. Pasibaigus Programų paraiškų teikimo terminui, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų NSA savo interneto svetainėje viešina pateiktų ir užregistruotų paraiškų valstybės biudžeto lėšoms gauti sąrašą, kuriame nurodomi pareiškėjų ir Programų pavadinimai, prašomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumos.

40Pareiškėjas gali atsiimti pateiktą paraišką, NSA pateikdamas rašytinį laisvos formos prašymą nevertinti pateiktos paraiškos.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROGRAMŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

41. Paraiškų vertinimą atlieka NSA vadovo vertintojais paskirti NSA darbuotojai (toliau – vertintojai). Vieną Programos paraišką vertina du vertintojai. Bendras paraiškai skiriamas balas paskaičiuojamas išvedant dviejų vertinimų balų vidurkį. Tuo atveju, kai dviejų vertinimų vertinimo balai skiriasi daugiau nei 20-čia balų, paraišką įvertinti skiriamas trečias vertintojas. Tokiu atveju paraiškai skiriamas balas nustatomas išvedus aritmetinį vidurkį iš dviejų vertinimų, kurių vertinimo rezultatai yra artimiausi.

42. Aprašo 66 punkte nurodytu atveju NSA paraiškoms vertinti gali pasitelkti išorinius vertintojus (toliau – ekspertai).

43Paraiškų vertinimą sudaro du etapai: paraiškų administracinės atitikties tinkamumo vertinimas (pagal Aprašo 2 priedo formą) bei turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas (pagal Aprašo 3 priedo formą).

44Vertintojai atlieka paraiškų administracinės atitikties tinkamumo bei turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos.

45Paraiškų administracinės atitikties tinkamumo vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra pateikta nepraleidus kvietime nustatyto termino, atitinka Aprašo IV skyriuje ir kvietime paraiškai nustatytus reikalavimus, joje nurodyti visi Ministro tvirtinami Programai keliami reikalavimai. Aprašo 2 priede bent vieno iš 1–10 kriterijaus neatitikusi paraiška pripažįstama netinkama ir toliau nevertinama.

46Jeigu paraiška neatitinka Aprašo 2 priede nustatytų 11–21 kriterijų ir joje yra Aprašo 50 punkte nurodytų neesminių trūkumų, NSA privalo pareiškėjui pateikti prašymą patikslinti duomenis, nustatydama 5 darbo dienų terminą šiems trūkumams pašalinti. Jei nustatoma, kad paraiška turi bent vieną esminį trūkumą, nurodytą Aprašo 51 punkte, terminas trūkumams pašalinti nenustatomas ir paraiška atmetama.

47Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumo nepašalina arba trūkumo pašalinti neįmanoma, NSA priima motyvuotą sprendimą tokią paraišką pripažinti netinkama ir ją atmesti.

48Paraiškos, kurios neatitiko administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijų, yra atmetamos. Turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas atliekamas tik tų paraiškų, kurios atitiko administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus. 

49. Atlikus administracinės atitikties tinkamumo vertinimą, NSA vadovas tvirtina paraiškų, kurios atitiko / neatitiko administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus (-ų), sąrašus ir apie tai per 3 darbo dienas nuo sąrašų patvirtinimo dienos raštu informuoja pareiškėjus.

50 Neesminiais paraiškos trūkumais, kurie nesudaro esminių kliūčių paraiškos administracinės atitikties tinkamumui vertinti ir kurie nėra pakankamas pagrindas paraišką įvertinti kaip netinkamą, laikomi:

50.1nepateiktas įgaliojimas pasirašyti paraiškos deklaraciją, kai ją pasirašo ne pareiškėjo institucijos vadovas, ir (ar) nepateikti partnerio (-ių) įgaliojimai, kai paraiškos deklaracijas pasirašo ne partnerio (-ių) institucijų vadovai;

50.2prieštaringa informacija, pateikta skirtingose paraiškos dalyse;

50.3aritmetinės klaidos, išskyrus prašomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

50.4redakcinio pobūdžio, rašybos klaidos.

51Esminiais paraiškos trūkumais, kurie yra pakankamas pagrindas paraišką įvertinti kaip netinkamą, administracinės atitikties tinkamumo vertinimo metu laikomi:

51.1paraiškoje neišpildyti Ministro įsakymu nustatyti reikalavimai nacionalinėms fizinio aktyvumo programoms;

51.2paraiška pateikta po kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos;

51.3paraiška pateikta kitu nei kvietime nurodytu būdu ir forma;

51.4paraiška parengta ne lietuvių kalba;

51.5pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) yra netinkami pagal Aprašo 10 ir 12 punktuose nurodytas sąlygas;

51.6kartu su paraiška nepateikta pareiškėjo ir partnerio (visų partnerių) bendra deklaracija arba pareiškėjo deklaracija (jei paraiška teikiama su partneriais, – bendra deklaracija) pateikta nepasirašyta;

51.7neužtikrintos nuosavos lėšos Programoje pagal Aprašo 17 punkte nurodytus reikalavimus;

51.8prašoma finansuoti suma neatitinka Programai vykdyti NSA vadovo nustatytos lėšų sumos;

51.9paraiškoje nurodyta Programos įgyvendinimo trukmė ir / arba Programos laikotarpio pradžia ir pabaiga neatitinka Aprašo 34 punkte nurodytos Programos įgyvendinimo trukmės;

51.10. neužpildytos visos privalomos paraiškos dalys.

52. NSA turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimą atlieka tik tų paraiškų, kurios atitiko administracinės atitikties tinkamumo vertinimo kriterijus. Paraiškų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas atliekamas vadovaujantis šiame Aprašo punkte nustatytais bendraisiais Programų turinio vertinimo kriterijais:

 

Eil.

Nr.

 

Bendrieji Programų turinio vertinimo kriterijai

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Minimalus pereinamasis balas

1.

Programos valdymas

Iš viso 50

37

1.1.

Pareiškėjas turi patirties ir / arba kompetencijos įgyvendinti Programą 

20

16

1.2.

Parengtas ir pateiktas aiškus Programos veiklų planas

15

10

1.3.

Nustatytos Programos rizikos ir pateiktas jų valdymo planas 

5

3

1.4.

Parengtas ir pateiktas aiškus Programos viešinimo planas  

10

8

2.

Programos finansinis ir ekonominis pagrindimas

Iš viso 30

25

2.1.

Programos biudžetas nuoseklus, atitinka Programos veiklas ir tikslus 

10

8

2.2.

Programos išlaidos būtinos ir pagrįstos, atitinka ekonomiškumo principą 

20

17

 

Iš viso:

80

62

 

53Jei pagal bendruosius Programų turinio vertinimo kriterijus paraiška nesurenka 62 balų (iš 80 galimų), paraiška atmetama. Jei paraiška nesurenka minimalaus kiekvienai vertinimo kriterijų grupei nustatyto pereinamojo balo, paraiška yra atmetama.

54Papildomi balai skiriami, jei Programai Ministro nustatyti rodikliai viršijami:

Eil.

Nr.

Rodikliai

Balai

1.

Savivaldybių skaičius Programoje (vnt).

 

Papildomos 1–5 sav. – 1 balas, 6–10 – 2 balai, 11–15 – 3 balai, 16–20 – 4 balai, 21–25 – 5 balai, 26–30 – 6 balai.

2.

Bendras dalyvių skaičius visoje Programoje (asm.)

 

Jei įtraukiama daugiau už minimalią reikšmę (proc. nuo minimalaus): 1–5 proc. – 1 balas, 6–10 – 2 balai, 11–15 proc. – 3 balai, 16–20 – 4 balai, 21–25 proc. – 5 balai, 26–30 proc. – 6 balai, 31–35 proc. – 7 balai, 36–40 – 8 balai, 41–45 – 9 balai, 46–50 proc. ir daugiau – 10 balų.

3.

Prisidėjimas nuosavomis lėšomis (proc.):

 

Jei bendras prisidėjimas sudaro: 2–5 proc. – 1 balas, 6–8 proc. – 2 balai, 9–11 proc. – 4 balai, 12 proc. ir daugiau – 6 balai.

 

55.   Galutinis paraiškos balas skaičiuojamas susumuojant pareiškėjo surinktus balus pagal Aprašo 52 punkte nustatytus bendruosius Programų turinio vertinimo kriterijus ir Aprašo 54 punkte nustatytus rodiklius.

56Jei kelios paraiškos surenka vienodą bendrą balų skaičių, pirmenybė suteikiama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų pagal Aprašo 54 punkte nustatytus rodiklius. Jeigu ir tokiu atveju paraiškos surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama paraiškoms, kuriose numatyta mažesnė vienam dalyviui tenkanti valstybės biudžeto lėšų sumą.

57Jeigu paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo metu kyla neaiškumų dėl dviprasmiškos informacijos, kai trūkumai yra redakcinio pobūdžio, objektyviai nustatytini ir paprastai ištaisytini (t. y. jiems pakanka pareiškėjo paaiškinimo, o ne detalaus ar tikslaus paraiškos patikslinimo, papildymo naujais duomenimis), NSA, nepažeisdama lygiateisiškumo, skaidrumo principų, kreipiasi į pareiškėją, prašydama per 5 darbo dienas pateikti paaiškinimus ir (ar) papildomą informaciją. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl paraiškoje esančių techninių, redakcinių klaidų, neturinčių įtakos turinio vertinimui. Užklausa dėl paaiškinimų ir (ar) papildomos informacijos pareiškėjui neturi būti siunčiama, jei paraiškoje pateiktos informacijos vertintojams pakanka atitinkamam sprendimui priimti, t. y. vertintojai negali prašyti paaiškinimų ir (ar) informacijos, kurie nepaaiškina paraiškos atitikties vertinimo kriterijams, o tik sustiprina paraiškos atitiktį vertinimo kriterijams.

58Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo metu įvertinamas valstybės biudžeto lėšų, reikalingų Programai įgyvendinti, dydis:

58.1. jeigu dalis Programos išlaidų yra nepagrįsta, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo Programos veikloms įgyvendinti, NSA raštu pareiškėjo paprašo pagrįsti tokias išlaidas ir (arba) pasiūlo sumažinti dalį Programos išlaidų. Jei pareiškėjas per NSA nustatytą 5 darbo dienų terminą nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo Programos veiklai įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pagrįsti pateiktą informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Prašymą pratęsti terminą pareiškėjas turi pateikti NSA ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos;

58.2jei paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad Programos išlaidos yra suskaičiuotos remiantis rinkos kainas viršijančiais įkainiais, NSA įpareigoja pareiškėją perskaičiuoti Programos biudžetą naudojant rinkos įkainius ir atitinkamai sumažinti Programos tinkamas finansuoti išlaidas.

59Po paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo NSA iki Sutarčių pasirašymo su pareiškėjais dienos turi įsitikinti, kad paraiškos sąmatoje suplanuotos ir vertintojų patvirtintos išlaidos atitinka Aprašo reikalavimus Programos sąmatai, t. y. ar išlaidos paskaičiuotos laikantis nustatytų maksimalių išlaidų dydžių, procentinių apribojimų ir tikslaus priskyrimo išlaidų kategorijoms. Nustačius šiuos neatitikimus, pareiškėjui siūloma koreguoti sąmatą ta išlaidų suma, kuri viršija nustatytų maksimalių išlaidų dydžius, procentinius apribojimus ir tikslias priskyrimo išlaidų kategorijas. Jeigu pareiškėjas su sąmatos koregavimu nesutinka, Sutartis su juo nėra pasirašoma.

60NSA, vertindama paraiškas, vadovaujasi Sporto įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintais ir šiais principais:

60.1lygiateisiškumo – visoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;

60.2skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą; vertinimo rezultatai turi būti viešinami Apraše nustatyta tvarka;

60.3konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie Programą neskleidimas paraiškos vertinimo proceso metu, išskyrus Sporto įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nurodytus atvejus.

61Paraiškų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas NSA atliekamas paraiškų vertintojų posėdyje, kurio metu parengiamos vertinimo išvados.

62NSA paraiškų vertinimo išvadose pateikia: 

62.1pagal kvietimą Konkurse dalyvaujančių paraiškų, kurioms rekomenduojama skirti finansavimą (surinkto vertinimo balo mažėjimo tvarka), sąrašą;

62.2 pagal kvietimą Konkurse dalyvaujančių paraiškų, kurioms nerekomenduojama skirti finansavimo (surinkto vertinimo balo mažėjimo tvarka), sąrašą.

63Per 5 darbo dienas nuo paraiškų vertintojų posėdžio dienos posėdžio pirmininkas NSA vadovui pateikia Aprašo 62 punkte nurodytas vertinimo išvadas.

64Per 3 darbo dienas nuo Aprašo 63 punkte nurodytų vertinimo išvadų gavimo NSA vadovas priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo daugiausiai balų konkursinėje eilėje surinkusiai paraiškai iš Aprašo 62.1 papunktyje nurodyto sąrašo bei lėšų neskyrimo Aprašo 62.2 papunktyje nurodytoms paraiškoms ir tvirtina Aprašo 62 punkte nurodytus sąrašus. Sprendime dėl finansavimo Programoms skyrimo arba neskyrimo turi būti nurodytas įsigaliojimo terminas ir apskundimo tvarka. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo arba neskyrimo įsigalioja pasibaigus jo apskundimo terminui, jei Aprašo nustatyta tvarka ir terminais jis nebuvo apskųstas, arba kai Aprašo nustatyta tvarka ir terminais skundas dėl sprendimo skirti finansavimą ar finansavimo neskirti yra atmetamas. Tuo atveju, jeigu skundas skirti finansavimą ar finansavimo neskirti tenkinamas, Aprašo nustatyta tvarka ir terminais sprendimas skirti finansavimą ar finansavimo neskirti gali būti pakeičiamas.

65NSA vadovas gali priimti sprendimą paraiškas vertinti pakartotinai, jei Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka gaunamas skundas dėl paraiškos įvertinimo rezultatų.

66Pakartotinio vertinimo atveju NSA gali pasitelkti ekspertus. Ekspertus NSA parenka vykdydama viešąjį pirkimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo numatyta tvarka. Ekspertams keliami šiame punkte nustatyti minimalūs reikalavimai. Ekspertams gali būti keliami ir didesni nei minimalūs reikalavimai. Prieš pradėdamas darbą, ekspertas pasirašo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas. Ekspertams keliami šie minimalūs reikalavimai:

66.1turėti aukštąjį išsilavinimą;

66.2tinkamą kompetenciją (t. y. darbo su projektais / programomis ir / arba vertinimo patirtis ne mažesnė kaip 2 metai ir / arba ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis sporto srityje);

66.3būti nepriekaištingos reputacijos, nešališkiems (t. y. ne mažiau kaip 1 metus iki ekspertinio vertinimo pradžios neturėję darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su pareiškėju, partneriu ar nesusiję su jais civiliniais santykiais (asmenimis, susijusiais civiliniais santykiais, laikomi: sudarę civilinę paslaugų teikimo, darbų atlikimo ar prekių teikimo sutartį (-is)), nėra pareiškėjo, partnerio ar atsakingos institucijos valdymo organų nariais, pareiškėjo ar partnerio, jų valdymo organų nariais ar ekspertus paskiriančiais atsakingos institucijos valstybės tarnautojais ar darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartis, nesusiję artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais (asmenimis, susijusiais artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais, laikomi: sutuoktinis, jų vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka), neturi pareiškėjo ar partnerio įstatinio kapitalo dalies arba turtinio įnašo jame, negauna iš pareiškėjo ar partnerio bet kokios rūšies pajamų. Nepriekaištinga reputacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme. Savo nepriekaištingą reputaciją ekspertas patvirtina, teikdamas NSA patvirtintos formos deklaraciją.

67Pakartotinio vertinimo metu vienos Programos paraiškos vertinimą atlieka du asmenys, t. y. vertintojas (-ai) ar ekspertas. Vertintoju (-ais) paskiriami kiti nei prieš tai vertinę minėtą paraišką NSA darbuotojai. Bendras paraiškai skiriamas balas paskaičiuojamas išvedant dviejų vertinimų balų vidurkį. Tuo atveju, kai dviejų vertinimų vertinimo balai skiriasi daugiau nei 20-čia balų, paraišką įvertinti skiriamas trečias vertintojas. Tokiu atveju paraiškai skiriamas balas nustatomas išvedus aritmetinį vidurkį iš dviejų vertinimų, kurių vertinimo rezultatai yra artimiausi.

68Paaiškėjus bent vienai iš Aprašo 66.3 papunktyje nustatytų aplinkybių, vertintojas (arba ekspertas) turi nedelsdamas informuoti NSA vadovą ir nusišalinti nuo konkretaus kvietimo paraiškų vertinimo. Vertintojas (arba ekspertas) turi būti pakeičiamas kitu vertintoju (arba ekspertu).

69 Paraiškų pakartotinis vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų. Dėl paraiškos finansavimo sprendžiama atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo Aprašo 67 punkte nustatyta tvarka rezultatus.

70Apie paraiškų vertinimo rezultatus ir NSA vadovo sprendimą dėl lėšų skyrimo Programoms pareiškėjai informuojami raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

71Visų turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo etape dalyvavusių ir NSA įvertintų Programų paraiškų sąrašas skelbiamas NSA interneto svetainėje www.ltusportas.lt per 3 darbo dienas nuo Aprašo 64 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos, nurodant Programos pareiškėją, Programos pavadinimą, Programai skirtus vertinimo balus, pareiškėjo prašytą ir Programai skirtą finansavimą bei Programos aprašymo santrauką.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMO SKIRTI FINANSAVIMĄ PROGRAMAI AR FINANSAVIMO NESKIRTI APSKUNDIMAS

 

72Sprendimas skirti finansavimą Programai ar finansavimo neskirti gali būti apskųstas per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie priimtą sprendimą pareiškėjams pateikimo Aprašo 70 punkte nustatyta tvarka.

73Skundą pareiškėjas NSA turi pateikti raštu elektroninio pašto adresu info@ltusportas.lt.

74Skundą nagrinėja NSA darbuotojai, kurie nevertino Programos paraiškos. Jie gali kreiptis į paraišką vertinusius NSA darbuotojus dėl papildomų paaiškinimų apie paraiškos vertinimą pateikimo.

75NSA skundą išnagrinėja ir per 10 darbo dienų nuo jo gavimo NSA vadovas priima sprendimą skundą atmesti arba jį tenkinti. 

76Jei skundas tenkinamas ir keičiasi paraiškos vieta konkursinėje eilėje, NSA atitinkamai atnaujina konkursinę eilę ir pateikia NSA vadovui išvadą skirti finansavimą paraiškai pagal atnaujintą konkursinę eilę Aprašo 64 punkte nurodyta tvarka.

77Gavęs išvadą, NSA vadovas per 3 darbo dienas įvertina, ar pasikeitus Programos vietai konkursinėje eilėje, atsižvelgiant į Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka paskirstytas lėšas, turi būti keičiamas sprendimas skirti finansavimą Programai ar finansavimo neskirti, ir prireikus jį pakeičia.

78 Apie sprendimą dėl skundo NSA elektroniniu paštu informuoja skundą pateikusį pareiškėją per 15 darbo dienų nuo skundo gavimo.

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS, KEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

79Su pareiškėju, kurio Programai įgyvendinti skirtas finansavimas, NSA sudaro Sutartį pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą.

80NSA per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą Programai priėmimo dienos parengia ir Sistemoje pateikia pareiškėjui Sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti Sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 10 darbo dienų. Esant galimybei, Sutartis pasirašoma elektroniniu parašu. Pareiškėjas apie galimybę pasirašyti dokumentą elektroniniu parašu bei pastebėjimus dėl Sutarties projekto pateikia per 3 darbo dienas nuo pasiūlymo pasirašyti Sutartį gavimo dienos.

81 Pareiškėjas, kurio Programai įgyvendinti skirtas finansavimas, ne vėliau nei per NSA nurodytą pasiūlymo pasirašyti Sutartį galiojimo terminą NSA elektroniniu paštu ir / arba Sistemoje atsiunčia elektroniniu parašu pasirašytą Sutartį.

82 Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti Sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, NSA per 3 darbo dienas informuoja pareiškėją, kad pasiūlymas pasirašyti Sutartį neteko galios. NSA vadovas sprendimą dėl Programos finansavimo pripažįsta netekusiu galios ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Tokiu atveju NSA per 3 darbo dienas elektroniniu paštu pasiūlo pasirašyti Sutartį kitam iš eilės į konkursinę eilę įrašytam pareiškėjui.

83Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi Sutarties šalys ir Sutartis yra registruojama NSA registre, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba iki kol Sutartis bus nutraukta.

84Programos įgyvendinimo metu Sutarties šalys gali inicijuoti motyvuotus Sutarties keitimus, susijusius su Programos išlaidų sąmata, Programos vykdytojais, Programos veiklomis ir kita. Programos Sutarties keitimai atliekami Programos Sutartyje nustatyta tvarka.

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

85Programos vykdytojas privalo valstybės biudžeto lėšas naudoti teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai.

86Tinkamomis Programos išlaidomis laikomos:

86.1.    tiesioginės Programos įgyvendinimo išlaidos:

86.1.1. Programos veiklas vykdančio (ne administruojančio) personalo darbo užmokestis ir su juo susiję darbdavio mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta Programos veiklas vykdančio personalo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su Programos vykdytojo darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su Programos veiklų vykdytoju sudarytoje darbo sutartyje). Programos veiklas vykdančio darbuotojo darbo užmokesčiui iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skirta iki 5 minimalių valandinių užmokesčių per valandą dydžio suma. Darbo užmokestis Programoje apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas);

86.1.2.   atlyginimai pagal autorines sutartis bei kitų atlygintinų paslaugų sutartis;

86.1.3.   viešųjų renginių dalyvių išlaidos, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nustatytomis sumomis;

86.1.4.   savanorių išlaidos, remiantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu;

86.1.5.   Programą vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, komandiruotės ir kitos kompensacijų išlaidos, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

86.1.6.   patalpų, bazių, sporto aikštelių, inventoriaus, transporto ir kitos nuomos bei eksploatavimo išlaidos (šildymui, elektros energijai, kurui ir pan.);

86.1.7.   prekės ir paslaugos (įsigytos įrangos transportavimas ir montavimas, neapimantis infrastruktūros gerinimo ir statybos darbų, leidybos darbai ir kitos būtinosios paslaugos ir prekės);

86.1.8.   daiktiniai prizai, kurių vertė ne didesnė kaip 50 eurų vienam apdovanojamam asmeniui, t. y. padėkos raštai, medaliai, taurės ar kitas smulkus sportinis inventorius (daiktinių prizų vertė sumuojama vienam apdovanojamam asmeniui);

86.1.9.   sporto užsiėmimų, pratybų ar renginių metu tiesiogiai naudojamo sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimo išlaidos (kai sporto inventorius ir įranga yra aiškiai susiję su suplanuotomis veiklomis bei skirti joms įgyvendinti, t. y. įsigyjama prieš pradedant veiklas, naudojama Programos dalyvių Programos vykdymo metu);

86.1.10. leidybos (maketavimo, spausdinimo ir kt. leidybos darbų) išlaidos;

86.2.      netiesioginės Programos išlaidos (skiriamų lėšų dydis negali viršyti Aprašo 21 ir 22 punktuose nurodyto lėšų dydžio):

86.2.1.   išlaidos Programai viešinti (pvz., reklama, straipsnių parengimas, fotografavimas, plakatų dizainas ir spauda, darbo užmokestis ir pan.). Programos viešinimo darbuotojo darbo užmokesčiui gali būti skirta iki 5 minimalių mėnesinių algų per mėnesį arba iki 5 minimalių valandinių užmokesčių dydžio valstybės biudžeto lėšų suma. Darbo užmokestis Programoje apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas);

86.2.2.   Programą administruojančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, komandiruočių ir kitos kompensacijų išlaidos, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

86.2.3.   Programą administruojančių darbuotojų (pvz.: Programos vadovo ir (ar) finansininko, viešųjų pirkimų specialisto ir pan.) darbo užmokestis ir su juo susiję darbdavio mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta Programą administruojančio personalo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su Programos vykdytojo darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su Programos vykdytoju sudarytoje darbo sutartyje). Programą administruojančio darbuotojo darbo užmokesčiui gali būti skirta iki 5 minimalių mėnesinių algų per mėnesį arba iki 5 minimalių valandinių užmokesčių dydžio valstybės biudžeto lėšų suma. Darbo užmokestis Programoje apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas);

86.2.4.   apskaitos vedimo paslaugos;

86.2.5. kasmetinės išorinio Programos audito paslaugos;

86.2.6.   kanceliarinės prekės;

86.2.7.   komunalinių paslaugų išlaidos (Programos administravimo patalpose);

86.2.8.   ryšių paslaugos;

86.2.9.   banko mokesčiai.

87.  Jei vykdant Programą gaunama pajamų (įskaitant dalyvio mokestį), jos turi būti panaudotos tik Programai įgyvendinti. Jeigu vykdytojas surenka daugiau pajamų, nei reikalinga nuosavam indėliui padengti, ta dalimi mažinama Programai skirtų valstybės biudžeto lėšų suma.

88Naudodamas Programos lėšas, Programos vykdytojas privalo visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

89 Programai vykdyti kredito įstaigoje turi būti atidaryta atskira sąskaita valstybės biudžeto lėšoms ir kitoms Programos metu gautoms pajamoms apskaityti ir iš kurios būtų atliekami visi mokėjimai, susiję su Programos išlaidomis.

90Valstybės biudžeto lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos:

90.1veikloms, kuriomis siekiama aukšto meistriškumo sporto tikslų;

90.2veikloms, kurios yra bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ar aukštojo mokslo studijų programų dalis;

90.3baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi ar kitoms teisinių paslaugų išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms apmokėti;

90.4Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžinamam arba atskaitomam pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) apmokėti;

90.5materialiajam turtui įsigyti, tiesiogiai nesusijusiam su Programos įgyvendinimu;

90.6Programos vykdytojų veiklos plėtrai ar jų kasdienei veiklai (pavyzdžiui, biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms), išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos yra susijusios su Programos veiklų išlaidomis ir yra būtinos Programai įgyvendinti;

90.7narystės asociacijose ir kitose organizacijose mokesčiams apmokėti;

90.8premijoms, piniginiams ir (ar) daiktiniams prizams apmokėti (išskyrus daiktinius prizus: padėkos raštus, medalius, taures ir kitą smulkų sportinį inventorių, kurio vertė ne didesnė kaip 50 Eur vienam apdovanojamam asmeniui);

90.9išlaidoms, susijusioms su lizingo, išperkamosios nuomos sutartimis;

90.10. papildomoms savanoriško sveikatos draudimo įmokoms arba įmokoms į pensijų ir kitus fondus, išskyrus privalomąsias įmokas (privalomąsias pensijų socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokas);

90.11papildomoms išmokoms Programoje dirbančiam personalui, kurios nėra susijusios su įprastomis darbo sutarties sąlygomis (skatinamosios išmokos, išmokos švenčių, jubiliejų ar kitomis progomis, tikslinėms atostogoms ir t. t.);

90.12išeitinėms išmokoms, kompensacijoms (išskyrus kompensaciją už Programos įgyvendinimo laikotarpiu priskaičiuotas ir nepanaudotas kasmetines atostogas, jeigu ji apskaičiuota ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną įgyvendinant Programą);

90.13turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidoms;

90.14nekilnojamajam turtui įsigyti, išskyrus pagal savo prigimtį kilnojamus daiktus, kuriuos nekilnojamaisiais pripažįsta Lietuvos Respublikos įstatymai;

90.15išlaidoms, patirtoms įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus iš Programos vykdytojo ar Programos partnerio, ar šių asmenų valdymo organų narių (taip pat su šiais asmenimis artimais giminystės ryšiais susijusių asmenų) arba su Programos vykdytoju ar Programos partneriu darbo santykiais susijusių asmenų (taip pat su šiais asmenimis artimais giminystės ryšiais susijusių asmenų) arba iš kitų juridinių asmenų, kurie yra valdomi kitų šiame papunktyje paminėtų fizinių ar juridinių asmenų;

90.16.    įmokoms už teisę surengti tarptautines sporto varžybas ar renginius; išlaidoms, skirtoms licencijoms ir leidimams įsigyti, išskyrus leidimus ar licencijas, kurie būtini Programos veikloms organizuoti.

91Programai skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal Sutartyje nurodytą paskirtį, jeigu:

91.1.    yra įvykdyti Ministro tvirtinami Programai keliami reikalavimai;

91.2.    skirtos lėšos panaudotos Aprašo 86 punkte nurodytoms išlaidoms apmokėti.

92.  Programos išlaidų tinkamumas nustatomas NSA vertinant, ar jos:

92.1.    yra būtinos Programai įgyvendinti, numatytos Sutartyje, naudojamos tik Programos tikslams ir rodikliams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

92.2.    pagal savo paskirtį atitinka Programos sąmatoje nurodytas išlaidas;

92.3.    yra realios, atitinkančios rinkos kainas ir faktinį Programos dalyvių skaičių;

92.4.    yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į Programos vykdytojo ir (ar) partnerio apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba valstybės, kurioje registruotas Programos vykdytojas ar partneris, atitinkamais teisės aktais;

92.5.    yra patirtos Programos įgyvendinimo laikotarpiu. Programos išlaidų patyrimo data negali būti ankstesnė, nei Sutartyje nurodyta Programos pradžia, ir vėlesnė, nei Sutartyje nurodyta Programos pabaiga;

92.6.    yra apmokėtos Programos įgyvendinimo laikotarpiu arba iki ataskaitos, kuria atsiskaitoma už Programos lėšų panaudojimą, datos.

93Jeigu Programos vykdytojas (arba partneris, jei pirkimą vykdo Programos partneris), vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, yra perkančioji organizacija, išlaidos turi būti patirtos laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, arba išlaidos turi būti patirtos laikantis Ministro tvirtinamos neperkančiųjų organizacijų pirkimų vykdymo tvarkos, jei Programų vykdytojas nėra perkančioji organizacija. Neperkančioji organizacija Apraše suprantama kaip juridinis asmuo, kuris nėra perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir kuriai netaikomos Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, tačiau kuri įgyvendina arba numato įgyvendinti (kaip Programos vykdytojas arba Programos partneris) valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą Programą.

94.  Jeigu viena ar kelios Programos veiklos neįvykdytos, įvykdytos iš dalies arba netinkamai, nepasiekti numatyti rodikliai arba jie nepakankami, tai veiklai numatyta išlaidų suma ar jos dalis NSA sprendimu gali būti laikoma netinkamomis finansuoti išlaidomis.

95.  Valstybės biudžeto lėšų išlaidas gali patirti Programos vykdytojas ir (ar) partneris (-iai).

96Tinkamos finansuoti Programos išlaidos apmokamos iš valstybės biudžeto lėšų iki 99 procentų nuo tinkamomis pripažintų išlaidų sumos.

97 Programos vykdytojo nuosavų lėšų panaudojimas Programos sąmatoje numatytoms išlaidoms apmokėti turi būti pagrįstas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentais. NSA, vertindama Programos išlaidų tinkamumą finansuoti ir nustatydama iš valstybės biudžeto lėšų apmokamą Programos išlaidų sumą, įvertina Programos vykdytojo nuosavų lėšų dydžio, nurodyto Aprašo 17 punkte ir Sutartyje (jei Sutartyje buvo nustatytas didesnis procentas), užtikrinimą.

98 Skiriant finansavimą komandiruočių išlaidoms, viešųjų renginių dalyvių neapmokestinamoms piniginėms kompensacijoms bei savanoriškos veiklos išlaidų kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Savanoriškos veiklos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklėmis.

99 Jeigu Programos įgyvendinimo metu sutaupoma lėšų, Programos vykdytojas apie tai Sutartyje nurodytu būdu praneša NSA. NSA gali priimti sprendimą leisti panaudoti sutaupytas lėšas toms pačioms Programoje numatytoms veikloms, kurios suteiktų Programai didesnės pridėtinės vertės. Per ketvirtį nepanaudojus sąmatoje suplanuotos sumos, Programos vykdytojui kitam ketvirčiui išmokama suma sumažinama ta apimtimi, kuri buvo nepanaudota.

100. Jeigu NSA priima sprendimą iš sutaupytų lėšų leisti įgyvendinti naujas nenumatytas veiklas, atitinkančias Programos tikslą, arba veiklas įgyvendinti didesne nei paraiškoje nurodyta apimtimi, Programos vykdytojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po abiejų šalių papildomo susitarimo pasirašymo dienos Sistemoje užpildo veiklų tvarkaraštį, nurodydamas naujas veiklas, jeigu tokios numatytos, ir naujų arba neįvykdytų veiklų naujus įvykdymo terminus ir sąlygas. Jeigu pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutaupytų lėšų panaudojimo, prie jo pridedama patikslinta sąmata, kurioje turi būti nurodyta, kiek lėšų kiekvienai iš veiklų skiriama.

 

IX SKYRIUS

PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

101. Programos vykdytojas atsako už Programai skirtų lėšų tinkamą ir tikslinį panaudojimą bei Programos rezultatų pasiekimą.

102. Kalendorinių metų pradžioje Programos vykdytojas privalo skaičiuoti planuojamą metų veiklos finansavimą.

103. Jeigu Programos vykdytojas, vertinant ankstesnių kalendorinių metų finansinę atskaitomybę bei gavus numatomą Programos finansavimą, taptų perkančiąja organizacija po finansavimo suteikimo, tuo pagrindu visi pirkimai nuo finansavimo suteikimo pradžios privalomai vykdomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, išskyrus atvejus, kai Programos vykdytojas pateikia įrodymus dėl planuojamo organizacijos biudžeto ir finansavimo būsimiems kalendoriniams metams.

104. NSA turi teisę gauti iš Programos vykdytojo visus dokumentus ir informaciją, reikalingą Programų įgyvendinimo priežiūrai, įskaitant viešųjų pirkimų kontrolei ir stebėsenai vykdyti.

105. NSA atlieka Programų įgyvendinimo priežiūrą, atlikdama patikrinimus. Programos ar jos veiklos atrenkamos patikrai atsitiktine tvarka arba gavus pagrįstą informaciją, kad projektas vykdomas nesilaikant Apraše ir / ar Sutartyje nustatytos tvarkos.

106. Apie patikrą NSA ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas informuoja Programos vykdytoją ir (ar) partnerį (jei patikra vykdoma pas partnerį).

107. Jei išankstinis informavimas apie patikrą gali turėti neigiamos įtakos patikros rezultatams, apie planuojamą patikrinimą neinformuojama.

108. Programos patikrą paprastai atlieka ne mažiau kaip du NSA darbuotojai.

109. Patikros metu pildomas patikros lapas. Jei patikra vykdoma vietoje, patikros lapas gali būti pildomas patikros metu arba patikros lapas pildomas NSA darbuotojams grįžus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienos po patikros atlikimo, patikros lapo kopija siunčiama Programos vykdytojui ir / ar partneriui.

110. NSA, atlikdama Programos patikrą, patikrina iš Programos vykdytojo gautų veiklos, finansinių ataskaitų ir kitų dokumentų kopijų atitiktį originaliems dokumentams. Patikros metu gali būti daromos su Programos įgyvendinimu susijusių dokumentų kopijos ir (arba) fotografuojama.

111. Programos vykdytojas yra atsakingas už visų (savo atstovaujamos institucijos bei visų Programoje dalyvaujančių partnerių) Programos išlaidas pateisinančių dokumentų teisingumą. Programos vykdytojas patikros metu turi pateikti ir išlaidas pateisinančius dokumentus, kurie turi atitikti formalius reikalavimus:

111.1. dokumentų kopijos turi būti ryškios ir įskaitomos;

111.2. dokumentuose turi būti pateikiamos tik tinkamos išlaidos;

111.3. dokumentams, pateiktiems ne lietuvių kalba, pateikiami vertimai ar santraukos;

111.4. dokumentuose, sąskaitų išrašuose ar kituose finansinės apskaitos dokumentuose turi matytis, kad dokumentas tikrai pateisina konkrečios Programos išlaidas.

112. Nustačius, kad ne visos dokumentų kopijos atitinka originalius dokumentus ar yra ne visi į dokumentų sąrašą įtraukti dokumentai, Programos vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti trūkstamus dokumentus. Nepateikus trūkstamų dokumentų per nustatytą laiką, tai laikoma Sutarties pažeidimu ir inicijuojamas finansavimo lėšų ar jų dalies grąžinimas.

113. NSA turi teisę inicijuoti Programos išlaidų auditą, o Programos vykdytojas turi pateikti nurodytai audito įmonei išlaidas pateisinančius dokumentus.

114. Programai įgyvendinti skirtų lėšų naudojimo ir Programos priemonių įvykdymo priežiūra laikoma baigta, kai surašoma patikros pažyma ir pateikiama NSA vadovui.

115. Patikros pažymoje pateikiama informacija turi būti pagrįsta dokumentais ir kitais faktiniais duomenimis. Nustatyti pažeidimai turi būti įvardijami, pateikiant nuorodas į konkrečias teisės aktų ar sutarčių nuostatas. Patikros pažymoje turi būti nurodyta:

115.1.    Programos vykdytojo ir partnerių pavadinimai;

115.2.    valstybės biudžeto lėšų naudojimo Sutarties data, numeris ir objektas;

115.3.    Programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų suma;

115.4.    kontrolės vykdymo data, vieta ir laikas;

115.5.    Programos įgyvendinimo vertinimas (Programai įgyvendinti naudoti ištekliai, išlaidų atitiktis išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusioms rinkos kainoms, Programos išlaidų atitiktis Programos sąmatai, jų realumas, pagrįstumas ir teisėtumas, Programai įgyvendinti skirtų nuosavų ir kitų šaltinių lėšų dydis, atsiskaitymo už skirtų lėšų panaudojimą atitiktis teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, Programos viešinimas, Programos tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo mastas ir kt.);

115.6.    patikrą vykdančio atsakingo asmens išvados ir pasiūlymai (jei atsakingi asmenys tokių pasiūlymų turi). 

116. Patikros pažyma surašoma per 40 kalendorinių dienų nuo pranešimo vykdytojui apie Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę. Vykdytojas informuojamas apie atliktos kontrolės rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kontrolės pažymos pasirašymo, kartu pateikiant jam patikros pažymos kopiją.

 

 

X SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINTAS VEIKLAS IR PANAUDOTAS LĖŠAS

 

117. Programos vykdytojas NSA atsiskaito Apraše ir Sutartyje nustatyta tvarka bei terminais teikdamas Programos vykdymo veiklos ir finansines ataskaitas. Programai įgyvendinti skirtos lėšos turi būti naudojamos pagal Programos išlaidų sąmatą (Aprašo 5 priedo forma), kuri yra neatskiriama Sutarties dalis. Sąmata gali būti tikslinama Sutarties IV skyriuje numatyta tvarka.

118. Programos veiklos ataskaitos – ketvirčio (pagal Aprašo 6 priedo formą), metinė (pagal Aprašo 7 priedo formą) ir galutinė (pagal Aprašo 8 priedo formą) teikiamos Sutartyje nurodyta tvarka ir terminais.

119. Programos vykdytojas kartu su veiklos ataskaitomis taip pat teikia per ataskaitinį laikotarpį įgyvendintų veiklų ir viešinimo priemonių įrodymus. Jei Programoje dalyvavo asmenys su negalia, veiklos ataskaitose turi būti nurodytas jų skaičius.

120. Finansinės lėšų panaudojimo ataskaitos – ketvirčio ir metinė (pagal Aprašo 9 priedo formą) teikiamos Sutartyje nurodyta tvarka ir terminais.

121. Kiekvieną ketvirtį lėšos Programai įgyvendinti pervedamos tik tada, kai įvertinama ankstesnio ketvirčio lėšų panaudojimo ataskaita ir nėra nustatyta aplinkybių, kurios leistų NSA inicijuoti pažeidimo tyrimą (Aprašo XI skyriuje nustatyta tvarka). Jeigu ataskaitinio vertinimo metu nustatomos netinkamos išlaidos, netinkamų išlaidų dalimi mažinama kitam ketvirčiui išmokama valstybės biudžeto lėšų suma, numatyta patvirtintoje Programos sąmatoje.

122. Programos vykdytojas, teikdamas finansinę ataskaitą, pateikia visas tinkamas Programos vykdytojo ir (jei taikoma) partnerio (-ių) patirtas per ataskaitinį laikotarpį išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, įskaitant viešojo pirkimo, jei toks buvo vykdomas, dokumentus (dokumentai, kurie prieinami Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) viešai arba prieinami NSA suteikus prieigą prie tam tikro pirkimo ir jo dokumentų CVP IS, neteikiami). Programos vykdytojas privalo saugoti nurodytus dokumentus ne trumpiau kaip 5 metus (skaičiuojant nuo kitų metų po Programos pabaigos). Programos išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Finansinės apskaitos įstatymo 7 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus. NSA, atsitiktine tvarka atrinkusi Programos vykdytoją, patikrina pateiktus išlaidas pagrindžiančius ir apmokėjimą įrodančius dokumentus. Programos vykdytojai apie tai, kad jų ataskaita yra atrinkta dokumentų patikrai, informuojami NSA pateikiant finansinės ataskaitos vertinimo išvadas.

123. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai yra prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, pirkimo ir pardavimo kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo ir perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas.

124. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

125. Jeigu Sutartyje numatytas išorės auditas, prie paskutinių Programos metų vykdymo metinės ataskaitos pridedamos auditoriaus išvados už visą Programos vykdymo laikotarpį ir sutarties su audito įmone ar atestuotu auditoriumi, kuris audito veikla verčiasi savarankiškai, kopijos.

126. Programos vykdymo ataskaitos gavimo data laikoma Programos vykdymo ataskaitos pateikimo NSA Sutartyje nurodytu būdu dienos kita darbo diena.

127. Aprašo 118 ir 120 punktuose nurodytas ataskaitas vertina NSA darbuotojai.

128. Veiklos ataskaitos vertinimo metu įvertinami Programos metu pasiekti rezultatai (rodikliai), poveikis tikslinėms grupėms, nustatomi Programos privalumai ir trūkumai, pasirinktų veiklų tinkamumas, lėšų Programos veikloms įgyvendinti ir tikslui pasiekti panaudojimo racionalumas.

129. NSA tikrina Programos vykdymo ir finansines ataskaitas, tvirtina ir mokėjimus atlieka Apraše nustatyta ir savo vidaus darbo tvarka.

130. Vykdytojai teikia Programų veiklos ir finansines ataskaitas Sistemoje.

131. Kai tikrinant Programos vykdymo ataskaitą nustatoma, kad išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti būtina patikra vietoje, išlaidos pripažįstamos tinkamomis tik atlikus patikrą vietoje.

132. NSA turi teisę kreiptis į Programos vykdytoją dėl papildomos informacijos pateikimo ir ataskaitų patikslinimo, nustatydama ne ilgesnį nei 5 darbo dienų terminą trūkstamai informacijai ir dokumentams pateikti.

133. NSA sprendimą dėl Programos vykdymo ketvirčio ir / arba metinės ataskaitos (-ų) priima šia tvarka:

133.1Programos vykdymo ketvirčio ir / arba metinei ataskaitai pritarti ir tęsti Programą taip, kaip suplanuota;

133.2pritarti jai iš dalies ir tęsti Programą, jei reikia, pasiūlant pakeitimus Programos vykdytojui ir pasirašant papildomą susitarimą dėl siūlomų Sutarties pakeitimų, jį derinant su Programos vykdytoju;

133.3ją atmesti ir netęsti Programos, NSA inicijuojant Sutarties nutraukimą Apraše ir Sutartyje nustatyta tvarka; 

133.4 jeigu NSA bet kuriai iš Programos vykdymo ataskaitų, nurodytų Aprašo 118 ir 120 punktuose, pritaria iš dalies arba ją atmeta, sprendimo motyvai ir siūlomi pakeitimai (jeigu yra) nurodomi pranešime Programos vykdytojui.

134. NSA turi teisę susipažinti su kitomis Programos vykdytojo ir partnerio (-ių) iš kitų finansavimo šaltinių įgyvendinamomis / įgyvendintomis programomis ir projektais ir juos įgyvendinant sukurtais rezultatais, kitais Programos vykdytojo ir partnerio (-ių) dokumentais, kiek tai būtina dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo prevencijai.

135. Nustačius pažeidimą dėl minimalių Ministro įsakymu dėl reikalavimų atitinkamai programai nustatytų metinių Programos priemonių reikšmių nepasiekimo, taikomos tokios finansinės pataisos (lėšos grąžinamos į biudžetą):

Rodiklių nepasiekimo procentinė dalis (skaičiuojama nuo Programoje nurodytų metinių visų rodiklių reikšmių)

Finansinės pataisos dydis (procentinė dalis, kuri mažinama nuo Programai įgyvendinti skirto metinio finansavimo)

Nuo 20 proc. ir iki 25 proc. (imtinai)

5 proc.

Daugiau kaip 25 proc. ir iki 40 proc. (imtinai)

10 proc.

Daugiau kaip 40 proc. ir iki 50 proc. (imtinai)

20 proc.

 

136. Jei nepasiekiamas bent vienas specialusis kriterijus, taikomas 1 proc. finansinės pataisos dydis.

137. Jei vertinant Programos veiklos ataskaitas Aprašo 128 ir 135 punktuose nustatyta tvarka nustatoma, kad Programoje pusės ir daugiau visų metinių rodiklių reikšmės nepasiekiamos daugiau nei 50 proc., Programos vykdytojas privalo kartu su metine ataskaita pateikti paaiškinimą dėl rodiklių nepasiekimo priežasčių. NSA, įvertinusi pateiktus argumentus, priima sprendimą pritarti ataskaitai iš dalies ir tęsti Programą, pasiūlydama pakeitimus Programos vykdytojui, arba ataskaitą atmesti ir netęsti Programos.

138.   Sutartis nutraukiama, jei vertinant Programos veiklos ataskaitas:

138.1.    NSA atmeta ataskaitą pagal Aprašo 137 punktą;

138.2.    Programoje pusės ir daugiau visų metinių rodiklių reikšmės nepasiekiamos daugiau nei 80 proc.;

138.3.    Programoje pusės ir daugiau visų rodiklių reikšmės nepasiekiamos daugiau kaip 50 procentų dvejus metus iš eilės;

138.4.    kitais Sutartyje numatytais atvejais.

139. Iki Programos ketvirčio ir metinių rezultatų įvertinimo vykdytojas yra finansiškai atsakingas už visas patiriamas veiklų išlaidas. Jeigu Programos rezultatai įvertinami neigiamai, šios išlaidos valstybės biudžeto lėšomis nekompensuojamos.

140. NSA 5 metų laikotarpiu nuo Programos vykdymo pabaigos turi teisę kreiptis į Programos vykdytoją su prašymu pateikti Programos vykdymo išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.

141. NSA, įtarusi konkurencijos politikos pažeidimus, susijusius su viešojo administravimo subjektų pareiga užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę, konkurenciją ribojančiais susitarimais ar piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymu, apie tai praneša Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai.

 

XI SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

142. NSA turi teisę atlikti pažeidimų tyrimus dėl Programų įgyvendinimo.

143. Apraše pažeidimas suprantamas kaip dėl Programos vykdytojo ir / ar partnerio veiksmų ar neveikimo padarytas bet koks su Programos įgyvendinimu susijęs teisės pažeidimas, kuriuo būtų padaryta žala valstybės biudžetui (toliau – pažeidimas).

144. Apraše pažeidimo tyrimas suprantamas kaip NSA atliekamas įgyvendinamos Programos, su ja susijusios viešai prieinamos informacijos, duomenų ir dokumentų, pateiktų Programos vykdytojo ar kitų institucijų ir / ar įstaigų, tikrinimas, prašymas paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes ir / ar kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą. Įtariami pažeidimai, dėl kurių atliekamas įtariamo pažeidimo tyrimas, užregistruojami Sistemoje.

145. Pažeidimo tyrimas pradedamas gavus informaciją apie Programos vykdytojo ir / ar partnerio veiksmus ar neveikimą, kuriais galimai padarytas pažeidimas, iš NSA darbuotojo, vykdančio Sutarties priežiūrą, kontrolę, arba iš trečiųjų šalių ar ją pastebėjus visuomenės informavimo priemonėse ar iš kitų šaltinių.

146. Ministerija, įtarusi pažeidimą ir / ar gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir / ar trečiųjų šalių, šią informaciją per 5 darbo dienas persiunčia NSA.

147. NSA apie pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įtarimo dėl pažeidimo užregistravimo dienos informuoja Programos vykdytoją, išskyrus atvejus, kai Programos vykdytojo informavimas galėtų turėti neigiamos įtakos pažeidimo tyrimui.

148. NSA pažeidimo tyrimą turi atlikti ir priimti sprendimą dėl pažeidimo ne vėliau kaip per 30 dienų nuo įtarimo dėl pažeidimo užregistravimo dienos. Jeigu pažeidimo tyrimo metu NSA kreipiasi į Programos vykdytoją su prašymu pateikti papildomus dokumentus, paaiškinimus, Programos vykdytojo atsakymo rengimo terminui yra sustabdomas NSA sprendimo priėmimo termino skaičiavimas. Tais atvejais, kai įtariamo pažeidimo tyrimas yra susijęs su vykstančiu ikiteisminiu tyrimu ar teisminiu procesu, įtariamo pažeidimo tyrimo ir nustatymo terminui NSA sustabdo pažeidimo tyrimą iki ikiteisminio tyrimo pabaigos ir / ar teismo sprendimo priėmimo. Jei atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir įvertinusi su įtariamu pažeidimu susijusias aplinkybes NSA neturi pagrindo nustatyti pažeidimo, pažeidimo tyrimas baigiamas.

149. Kai NSA, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą, nustato pažeidimą, kurį galima ištaisyti, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas per Sistemą ir / ar elektroniniu paštu informuoja Programos vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato Programos vykdytojui terminą, per kurį nustatytas pažeidimas turi būti ištaisytas. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 dienų ir ilgesnis kaip 30 dienų, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių aplinkybių įtariamas pažeidimas negali būti ištaisytas per 30 dienų. Tais atvejais, kai reikia kreiptis į kitas institucijas dėl papildomos informacijos, įtariamo pažeidimo ištaisymo terminas gali būti pratęsiamas iki papildomos informacijos gavimo ir / ar pateikimo įgaliotajai institucijai dienos.

150. NSA Programos vykdytojui gali nurodyti tokius pažeidimų ištaisymo būdus:

150.1atvykti ir pateikti arba atsiųsti papildomus dokumentus ir / ar duomenis, kuriais pagrindžiami Programos vykdytojo jau pateikti dokumentai ir / ar duomenys;

150.2įvykdyti Programos ir / ar pirkimo sutartyje nustatytus reikalavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus.

151. Jeigu NSA nustato pažeidimą, kurio ištaisyti neįmanoma, arba per nustatytą laiką pažeidimai nepašalinami, ji priima sprendimą:

151.1. nutraukti Sutartį ir pareikalauti grąžinti visas išmokėtas lėšas (jei lėšos buvo išmokėtos);

151.2. išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą iš Programos vykdytojo teikiamų ataskaitų Aprašo 121 punkte nustatyta tvarka;

151.3. taikyti Aprašo 135 punkte nustatytą pataisos procentą ir pareikalauti grąžinti išmokėtų lėšų dalį.

152. Kai nustatytas pažeidimas yra susijęs su Programos vykdytojo arba NSA darbuotojo neteisėtais veiksmais, dėl kurių Programai buvo neteisėtai skirtos ir (arba) išmokėtos finansavimo lėšos, netinkamomis finansuoti pripažįstamos visos Programos išlaidos.

153. Įtariamo pažeidimo tyrimo metu NSA vertina Programos vykdytojo ar kitų institucijų ir (ar) įstaigų pateiktą informaciją, duomenis ir dokumentus, gali atlikti Programos veiklų patikras vietoje, prašyti paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes, kreiptis į kitas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes ir informaciją, susijusią su atliekamu pažeidimo tyrimu, ir (ar) atlikti kitus veiksmus, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą.

154.   Su įtariamu pažeidimu susijusių lėšų išmokėjimas ar išlaidų pripažinimas tinkamomis finansuoti laikinai, kol bus ištaisytas įtariamas pažeidimas ar bus baigtas įtariamo pažeidimo tyrimas ir priimtas sprendimas dėl išmokėtų Programos finansavimo lėšų (toliau – sprendimas dėl lėšų grąžinimo), taip pat tais atvejais, kai NSA gauna informacijos apie pradėtą ikiteisminį tyrimą, susijusį su projektu, sustabdomas, jei išmokėjimas ar pripažinimas tinkamomis finansuoti gali padaryti žalą Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba turėti neigiamos įtakos dėl nustatyto pažeidimo pripažintų netinkamomis finansuoti Programos išlaidų grąžinimo (sprendimą dėl lėšų išmokėjimo ar išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti laikino sustabdymo NSA nurodo NSA vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintoje pažeidimo tyrimo formoje).

 

 

 

 

 

 

 

XII SKYRIUS

PROGRAMŲ REZULTATŲ ĮVERTINIMAS

IR PROGRAMŲ TĘSTINUMAS

 

155. Siekiant nustatyti vykdomų Programų efektyvumą ir poreikį jų tęstinumui, po trejų Programos įgyvendinimo metų NSA atlieka Programų rezultatų įvertinimą. Programai įvertinti pasitelkiama Programų vertinimo komisija (toliau – Komisija).

156. Komisija sudaroma NSA vadovo įsakymu. Komisija vadovaujasi Komisijos darbo reglamentu. Komisiją sudaro NSA darbuotojai ir sporto bei kitų sričių ekspertai, kurių ne mažesnę nei 1/3 dalį turi sudaryti akademinės bendruomenės atstovai (ne žemesnes kaip docento pareigas einantys, ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį turintys ir šiuo metu mokslinę veiklą vykdantys asmenys). Prieš pradėdami darbą Komisijos nariai pasirašo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas.

157. Atlikdama Programos rezultatų įvertinimą, Komisija vertina Programos veiklos ataskaitose pateiktą informaciją ir NSA atliktą ir Komisijai pateiktą Programos analizę.

158. Įvertinusi Programos rezultatus, ne vėliau kaip iki sausio 31 d. tų metų, kuriais vertinama Programa (t. y. ketvirtaisiais Programos įgyvendinimo metais), Komisija priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus ir juos teikia NSA vadovui, nurodydama, ar: 

158.1. tęsti vykdomos Programos įgyvendinimą (skelbiant naują kvietimą jai vykdyti);

158.2. netęsti vykdomos Programos (neskelbiant naujo kvietimo);

158.3. siūlyti Ministrui tobulinti Programai keliamus reikalavimus. 

159. Sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma.

160. Jeigu NSA vadovas nepritaria Komisijos sprendimams, jis nurodo Komisijai nesutikimo motyvus. 

161. NSA vadovas sprendimą tęsti vykdomą Programą arba jos netęsti skelbiant naują kvietimą Programai vykdyti arba jo neskelbiant priima, raštu jį suderinęs su Ministerija ir gavęs Ministerijos rašytinį pritarimą. Ministerija priima galutinį sprendimą dėl naujo kvietimo Programai skelbimo arba neskelbimo.

 

 

XIII SKYRIUS

PROGRAMŲ VIEŠINIMAS IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

162. Programos vykdytojas ir partneris (-iai), jei yra, privalo viešinti įgyvendinamas Programas ir

vykdyti visuomenės informavimo veiklas.

163. Pagrindiniai Programų viešinimo ir informavimo priemonių tikslai yra:

163.1. šviesti visuomenę apie fizinio aktyvumo naudą;

163.2. informuoti apie Programose įgyvendinamas veiklas bei jų rezultatus;

163.3. užtikrinti Programoms įgyvendinti skirtų lėšų skaidrumą, teikiamo finansavimo žinomumą ir

atpažįstamumą.

164.    Programos vykdytojas turi užtikrinti nuolatinį Programos veiklų viešinimą:

164.1. per 1 mėnesį nuo Sutarties pasirašymo paskelbti informaciją Programos vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) interneto svetainėje, nurodydamas Programos tikslą, laukiamus rezultatus, Programos įgyvendinimo laikotarpį, skirto finansavimo dydį. Jeigu Programos vykdytojas neturi savo interneto svetainės, viešinama Programos vykdytojo ir, jei yra, partnerio (-ių) turimose socialinių tinklų paskyrose;

164.2. kas ketvirtį publikuoti ne mažiau nei 1 naują straipsnį apie Programoje planuojamus pasiekti ar jau pasiektus rezultatus pasirinktoje naujienų sklaidos priemonėje: šalies žiniasklaidoje, internetiniuose naujienų portaluose, specializuotuose naujienų portaluose;

164.3. visą Programos įgyvendinimo laikotarpį, ne rečiau nei kas ketvirtį, viešinti Programos įgyvendinimą Programos vykdytojo ir / arba partnerio (-ių) interneto svetainėse, socialinių tinklų paskyrose;

164.4. vykstant Programos veikloms, ne rečiau nei kartą per mėnesį Programos vykdytojas privalo teikti NSA informaciją apie Programos įgyvendinimą (pvz., nuorodas į interneto šaltinius ir kt.);

164.5. viešinti Programos įgyvendinimą visuose dokumentuose (pirkimo dokumentuose, pirkimo sutartyse, dalyvių sąrašuose ir kituose dokumentuose);

164.6. paskelbti ne mažiau nei po 1 reportažą kasmet pasirinktais šalies mastu veikiančių transliuotojų televizijos ir radijo kanalais.

165.    Programos vykdytojas, atsižvelgdamas į savo įgyvendinamų veiklų specifiką, gali pasirinkti ir papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jo nuomone, tinkamas bei stiprinančias informacijos apie Programą sklaidą, pvz., mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius regioninėje spaudoje, radijo reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonėms numatyta suma negali viršyti Aprašo 22 punkte nustatytos sumos.

166.    Programos vykdytojas Programos viešinimo įrodymus (pvz., nuorodas į internetinius šaltinius ir kt.) privalo teikti NSA Sistemoje kartu su ketvirčio ataskaitomis.

167.    Viešinimo priemonėse privaloma nurodyti, kad Programa bendrai finansuojama Ministerijos lėšomis, kurias administruoja NSA. Ši informacija nurodoma tekstu, naudojant Ministerijos ir NSA logotipus ir (ar) kitais būdais, kurie užtikrintų Ministerijos ir NSA matomumą, vykdant Programą. Informacija apie vykdomą Programą skelbiama tik po Sutarties pasirašymo.

168.    Įranga, priemonės ir kita medžiaga, įsigyta ar sukurta Programos metu, turi būti žymima Ministerijos ženklu ir (arba) užrašu „Programa bendrai finansuojama Ministerijos lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra“. Ženklą ir užrašo dydį reikėtų rinktis pagal įrangos, priemonės ar kitos medžiagos, įsigytos ar sukurtos Programos metu, dydį ir vietą, kurioje jie bus nurodomi.

169.    Viešindami Programą ir vykdydami Programos veiklas, vykdytojas ir, jei yra, partneris (-iai) negali naudoti Programos politinei reklamai, t. y. už užmokestį skleisti informaciją žiniasklaidos priemonėse (televizijoje, radijuje, internete ir spaudoje) apie valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario ar politinės kampanijos dalyvio veiklą arba jų vardu.

170.    Viešinant Programas, be Programų vykdytojų, dalyvauja ir NSA. Informaciją apie Programoms skirtų lėšų administravimą NSA skelbia interneto svetainėje www.ltusportas.lt bei NSA socialinio tinklo paskyrose.

 

XIV SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS

 

171.    Grąžintinomis lėšomis laikomos nustatytos netinkamos finansuoti Programos išlaidos, kurios anksčiau jau buvo pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos, ir (arba) kitos pagal teisės aktus ir (arba) Sutartį reikalaujamos grąžinti lėšos.

172.    Visais Apraše nustatytais atvejais sprendimus dėl lėšų grąžinimo priima NSA vadovas. Sprendimas dėl lėšų grąžinimo turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnyje nustatytus individualiam administraciniam aktui taikomus reikalavimus. Sprendime taip pat nurodoma informacija apie Programą ir Programos vykdytoją, informacija apie nustatytą pažeidimą, nustatyta netinkamų finansuoti išlaidų suma, grąžintinų lėšų suma bei jų grąžinimo tvarka, sprendimo dėl lėšų grąžinimo apskundimo tvarka ir kitos aplinkybės.

173.    Apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos NSA raštu informuoja Programos vykdytoją. Programos vykdytojas grąžintinas lėšas turi grąžinti Apraše ir Sutartyje nurodytais terminais.

 

XV SKYRIUS

DUOMENŲ RINKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

174.     NSA kaupia ir sistemina informaciją apie Programų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su Programų vykdytojais, Programų paraiškas, Sutartis, veiklos ir finansines ataskaitas bei Programų išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas. Dokumentai tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, ir kitais dokumentų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pareiškėjų ir Programų vykdytojų pagal Aprašą pateiktuose dokumentuose nurodyti fizinių asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir duomenų valdytojo patvirtintais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

175.     Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti tinkamą valstybės biudžeto lėšų skyrimą Programoms, identifikuojant asmenis, kuriems dalyvaujant Programoje, Programai negali būti skirtos valstybės biudžeto lėšos.

176.     Programos vykdytojas ir partneris (-iai) turi saugoti su Programų įgyvendinimu susijusius dokumentus, laikytis teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nustatytų asmens duomenų tvarkymo reikalavimų.

 

XVI SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

177.     Pareiškėjai ir Programų vykdytojai NSA sprendimus ar veiksmus (neveikimą) turi teisę skųsti

Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta.

 

______________

 

part_0beed69aac1e49338990bc92c5011543_end