LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2018 M. LAPKRIČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-812 „DĖL kino KULTŪROS sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2021 m. gruodžio 1 d. Nr. ĮV-1357

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. lapkričio 16 d. įsakymą Nr. ĮV-812 „Dėl kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL kino KULTŪROS sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 5 dalimi,  2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2020/972:

t v i r t i n u Kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisykles (toliau - Taisyklės) (pridedama).“

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                           Simonas Kairys

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2021 m.  lapkričio 26 d. raštu Nr. (2.30Mr.-43)6V-1566 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2018 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. ĮV-812

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2021 m. gruodžio 1 d.

įsakymo Nr. ĮV-1357  redakcija)

 

KINO kultūros SKLAIDOS PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kino kultūros sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato kino kultūros sklaidos projektų (toliau – projektai) finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, konkurso skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo procedūrą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolės tvarką.

2. Projektų finansavimo tikslas – sudaryti sąlygas profesionalaus kino meno populiarinimui.

3.   Paraiškas finansavimui gauti gali teikti tik juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai arba fiziniai asmenys, kurie pagal Europos Sąjungos teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise (toliau – juridiniai ir fiziniai asmenys), kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių yra filmų gamyba, platinimas, rodymas, sklaida, kino kultūros sklaida, kino paveldo kaupimas, apsauga ir rodymas arba numatantys vykdyti Taisyklių 7 punkte nurodytus kino kultūros sklaidos projektus.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1ParaiškaLietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su būtinais priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.

4.2Projektas – Taisyklių 7 punkte nurodytas kino kultūros sklaidos projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.

4.3Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.

4.4Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kurioje pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.

4.5. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.

4.6Sutartis LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo sutartis su priedais, kurią pasirašo projekto vykdytojas ir LKC direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

4.7. Tęstinis kino festivalis – Lietuvoje organizuojamas tarptautinis kino renginys, kuris vyksta viename ar keliuose kino teatruose ar kitose specialiai pritaikytose vietose, esančiose ne kino teatro patalpose, kuriose kino ekrane reguliariai vyksta viešas filmų rodymas, į kurį parduodami bilietai, ar užsakomųjų vaizdo paslaugų platformos programose, vykdantis konkursines programas ir iki paraiškos LKC teikimo yra įvykęs ne mažiau nei tris kartus per pastaruosius trejus metus (neįskaitant paraiškos teikimo metų) kasmet sulaukęs daugiau nei 10 000 žiūrovų.

5.   Finansavimas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (toliau − Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, tiesioginių dotacijų būdu. Finansavimui, teikiamam pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, taikomi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalies, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 2−6, 8 ir 9 dalių, 5 straipsnio ir 6 straipsnio 4 dalies reikalavimai.

Finansavimas tęstinių kino festivalių projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau − Bendrasis bendrosios išimties reglamentas). Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomas šio reglamento 5 straipsnyje numatytas skaidrumo reikalavimas, 6 straipsnyje numatytas skatinamojo poveikio reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl pagalbos diskontavimo, 8 straipsnyje numatytas pagalbos sumavimo reikalavimas ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos.

6Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme.

 

II SKYRIUS

reikalavimai pareiškėjams ir projektams

 

7.  Paraiškas gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, numatantys vykdyti šias kino kultūros sklaidos veiklas:

7.1. kino renginiai;

7.2. leidiniai, pristatantys kino meno raidos procesus ir profesionali kritinė, analitinė refleksija žiniasklaidoje ir įvairiose medijose;

7.3. Lietuvoje rengiami kino festivaliai, neatitinkantys Taisyklių 4.7 punkte nurodytos tęstinio kino festivalio sąvokos;

7.4. Lietuvoje rengiami tęstiniai kino festivaliai.

8Paraiškas teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (juridinis asmuo) privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (fizinis asmuo) privalo vykdyti Lietuvoje registruotą individualią veiklą, susijusią su renginių organizavimo, leidybos, kino, kultūros, mokymo veiklomis pagal pažymą.

9.  Paraiškos nepriimamos ir/ar finansavimas neskiriamas pareiškėjams:

9.1. kuriems taikomi Kino įstatymo 9 straipsnio 7–10 dalyse nustatyti apribojimai;

9.2. dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;

9.3.    neatsiskaičiusiems už anksčiau gautą kino valstybinį finansavimą, įskaitant Lietuvos kultūros tarybos skirtą valstybinį finansavimą, skirtą kino srities projektams;

9.4. kurie yra sunkumus patiriančios įmonės, kaip tai apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 dalies c punkte.

10Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas fizinis ar juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas asmuo.

11Projekto išlaidų sąmata turi būti ne mažesnė nei 3000 EUR, iš LKC lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 EUR.

12Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis ar ketinimų laiškas. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).

 

III SKYRIUS

konkursų skelbimas ir paraiškų teikimo tvarka

 

13. Per metus skelbiami du konkursai, kvietimus teikti paraiškas finansavimui skelbiant: kino kultūros sklaidos veiklų, nurodytų Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose, finansavimui, paprastai – spalio – lapkričio mėnesį, tęstinių kino festivalių – gruodžio – sausio mėnesį. Skelbimai apie konkursą lietuvių kalba ir visa informacija apie konkursą skelbiama LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

14Konkurso skelbime nurodoma:

14.1.  paraiškų pateikimo terminas, adresas ir būdas;

14.2.  paraiškas registruojančio asmens kontaktiniai duomenys;

14.3.  kita reikalinga informacija.

15Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui ar nepasirašyta saugiu elektroniniu parašu, nesvarstoma, o pareiškėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

16Paraiška ir jos priedai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu, pasirašyta saugiu elektroniniu parašu, elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.

17Paraiška turi būti:

17.1pildoma lietuvių kalba kompiuteriu ir pasirašoma saugiu paraišką teikiančio fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens elektroniniu parašu;

17.2.  pateikiama su Taisyklių 18 ar 19 punkte nurodytais priedais;

17.3dokumentai užsienio kalba pateikiami su vertimu į lietuvių kalbą. Išverstų dokumentų vertimo tikrumas turi būti patvirtintas juos išvertusio asmens parašu.

18. Teikiant paraišką dėl kino kultūros sklaidos veiklų, nurodytų Taisyklių 7.17.3 papunkčiuose, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos projekto valstybinio finansavimo, prie kurios turi būti pateikiama:

18.1. projekto išlaidų sąmata;

18.2. projekto vykdytojo arba partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinantys dokumentai;

18.3. planuojamo išleisti leidinio turinio aprašymas ir ištrauka (34 psl. apimties) teikiant paraišką dėl kino sklaidos veikų, nurodytų Taisyklių 7.2 papunktyje.

19. Teikiant paraišką dėl tęstinio kino festivalio, pildoma LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraiška dėl kino kultūros sklaidos (tęstinio kino festivalio) projekto valstybinio finansavimo, prie kurios turi būti pateikiama:

19.1. tęstinio kino festivalio strategija;

19.2. tęstinio kino festivalio auditorijos vystymo strategija;

19.3. tęstinio kino festivalio finansavimo planas;

19.4. projekto išlaidų sąmata;

19.5. projekto vykdytojo arba partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinantys dokumentai.

20.  Tos pačios projekto veiklų išlaidos LKC ar kitų finansavimą projektams skiriančių įstaigų ar institucijų lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad tos pačios projekto veiklų išlaidos buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, joms skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.

21Vienas pareiškėjas abiem konkursams gali teikti ne daugiau kaip 3 paraiškas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

22LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

22.1.  administracinis vertinimas;

22.2.  ekspertų komisijos vertinimas.

23Administracinį vertinimą atlieka LKC. Administracinio vertinimo metu:

23.1.  nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių III skyriaus ir konkurso skelbime nustatytų reikalavimų;

23.2.  patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus kino srities projektus;

23.3.  kai paraiškose prašoma skirti finansavimą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms, patikrinama, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma. Paramos dydis yra nustatomas atsižvelgiant į terminą, nustatytą Taisyklių 37 punkte;

23.4. patikrinama atitiktis Taisyklių 5 punkte numatytiems reikalavimams.

24Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

25Jeigu paraiška neatitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimų, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti per LKC nustatytą terminą. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo prašomą sumą Taisyklių 7.1–7.3 papunkčiuose numatytoms veikloms būtų viršyta bendra maksimali 200 000 EUR per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus pareiškėjui ir su juo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje numatytais ryšiais susijusiems asmenims leistina de minimis pagalbos suma, pareiškėjas informuojamas, kad jis gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį ir prašoma pašalinti atitinkamus trūkumus per LKC nustatytą terminą. Jeigu pareiškėjas per LKC nustatytą terminą trūkumų nepašalina, paraiška yra atmetama, raštu apie tai informuojant pareiškėją per 2 darbo dienas.

26Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijai (toliau − ekspertų komisija).

27. Ekspertų komisijos nariai gautas kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektų paraiškas vertina vadovaudamiesi Taisyklių 1 ir 2 prieduose – Kino kultūros sklaidos projektų individualaus vertinimo lentelėje ir Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo prioritetų ir kriterijų balų apraše – nurodytais kriterijais ir prioritetais. Tęstinių kino festivalių paraiškas ekspertų komisijos nariai vertina vadovaudamiesi Taisyklių 3 ir 4 prieduose − Tęstinių kino festivalių projektų individualaus vertinimo lentelėje ir Tęstinių kino festivalių projektų kokybinių vertinimo prioritetų ir kriterijų balų apraše – nurodytais kriterijais.

28Paraiškų svarstymas ir vertinimas ekspertų komisijoje vyksta LKC direktoriaus įsakymu patvirtinto Kino kultūros sklaidos projektų vertinimo ekspertų komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

29. Ekspertų komisijos siūlymai dėl projektų finansavimo teikiami LKC direktoriui. Ekspertai turi teisę siūlyti skirti projektui ne visą prašomą sumą, atsižvelgdami į individualaus vertinimo lentelėje išdėstytus argumentus. Ekspertai gali nurodyti, kokios paraiškos sąmatoje nurodytos išlaidos (prašomos finansuoti LKC lėšomis) nefinansuojamos. Finansavimas gali būti siūlomas skirti projektams, surinkusiems ne mažiau nei 50 proc. maksimaliai galimų surinkti balų.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS

 

30. Kino kultūros sklaidos, išskyrus tęstinių kino festivalių, projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos. Galima didžiausia projekto finansavimo suma − iki 50 000EUR.

31. Jei kino kultūros sklaidos projektas, išskyrus tęstinį kino festivalį, ekspertinio vertinimo metu surenka ne mažiau nei 80 proc. maksimaliai galimų surinkti balų ir ne mažiau kaip 80 proc. balų vertinant projekto išlaidų sąmatos tikslingumą ir pagrįstumą tokiam projektui skiriamas finansavimas turi būti ne mažesnis nei 70 proc. projekto paraiškoje nurodytos projekto įgyvendinimui reikiamos sumos.

32. Tęstinių kino festivalių finansavimo apskaičiavimas susideda iš dviejų dalių: bazinės finansavimo dalies ir ekspertų komisijos siūlomo skirti finansavimo, atsižvelgiant į individualaus vertinimo lentelėje išdėstytus argumentus. Šiems projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 80 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos. Bazinė finansavimo dalis apskaičiuojama pagal numatomų pristatyti ilgametražių ir (ar) trumpametražių filmų skaičių, 4 trumpametražius filmus prilyginant 1 ilgametražiui filmui (skaičius nėra apvalinamas):

32.1. pristatant iki 80 ilgametražių filmų – 40 000 EUR;

32.2. pristatant nuo 81 iki 100 ilgametražių filmų – 50 000 EUR;

32.3. pristatant nuo 101 iki 130 ilgametražių filmų – 70 000 EUR;

32.4. pristatant 131 ilgametražį filmą ir daugiau – 90 000 EUR.

 

vi skyrius

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

33.  Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:

33.1tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

33.2.  projekto vykdytojo patirtos ir apmokėtos einamaisiais biudžetiniais metais ir iki projekto vykdymo pabaigos laikotarpio, nurodyto finansavimo sutartyje, bet ne vėliau nei gruodžio 15 d., o tęstinio kino festivalio vykdytojui – iki gruodžio 20 d.;

33.3.  realios ir atitinka rinkos kainas;

33.4patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

33.5. administravimui skirtos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 20 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti. Jei projektui LKC direktoriaus sprendimu skiriamos papildomos lėšos einamaisiais kalendoriniais metais, Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ar karantiną ir dėl to apribojus ar draudžiant kultūros įstaigų lankymą, kultūros paslaugų teikimą ir (ar) kultūros renginių organizavimą, projekto administravimui skirtos lėšos gali sudaryti ne daugiau 40 proc. skirtos sumos projektui įgyvendinti;

33.6. nenumatytos išlaidos (projekto tikslams būtinos, kituose sąmatos straipsniuose nenurodytos išlaidos) ir sudaro ne daugiau nei 10 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti. Jei projektui LKC direktoriaus sprendimu skiriamos papildomos lėšos einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ar karantiną ir dėl to apribojus ar draudžiant kultūros įstaigų lankymą, kultūros paslaugų teikimą ir (ar) kultūros renginių organizavimą, projekto nenumatytos skirtos lėšos gali sudaryti ne daugiau 20 proc. skirtos sumos projektui įgyvendinti;

33.7nėra finansuotos iš kitų šaltinių.

34Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų pinginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis.

35Finansavimas negali būti skiriamas ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti.

36Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

37Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos siūlymus. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas, vertinimas balais ir projektui skiriama lėšų suma. LKC direktoriaus įsakymas dėl projektų finansavimo einamaisiais kalendoriniais metais priimamas ne vėliau kaip iki kovo 31 d.

38LKC, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo įregistruoja duomenis apie suteiktą de minimis ar valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau − Registras). Jeigu dėl Taisyklių 40 punkte nurodytų aplinkybių suteiktos de minimis ar valstybės pagalbos suma pasikeičia, LKC turi patikslinti Registrui pateiktus duomenis Registro nuostatų numatyta tvarka.

39Projekto vykdytojas per 20 darbo dienų nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia išlaidų sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Projekto vykdytojui nepateikus pasirašytos finansavimo sutarties ir projekto išlaidų sąmatos šiame punkte nustatytais terminais ir tvarka, LKC direktorius priima sprendimą dėl atsisakymo skirti finansavimą.

40.   Pasirašant finansavimo sutartį,  nurodytas bendras projekto biudžetas ir projekto sąmata privalo būti iš anksto derinami su LKC pateikiant argumentuotą raštišką prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos. Jei projekto vykdytojas numato mažinti projekto vykdymo išlaidas, kurios nėra finansuotos LKC, skiriamas finansavimas projektui mažinamas proporcingai, atsižvelgiant į LKC projektui skiriamą finansavimo intensyvumą nuo paraiškoje nurodytos bendros projekto sumos.

41.  Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus. Kiekvienas projekto vykdytojas kiekvienam projektui turi turėti atskirą mokėjimo sąskaitą ir išlaidų apmokėjimą vykdyti tik iš šios sąskaitos.

42.  Lėšos į projekto vykdytojo atskirą mokėjimo sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Šioje mokėjimo sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

43LKC direktoriaus įsakymai dėl lėšų skyrimo skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

VIII SKYRIUS

FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ

 

44.  Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

45Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.

46Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 proc.

47 Jeigu skirtumas tarp skirtų pagal pasirašytą su LKC finansavimo sutartį ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų viršija 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė nei 100 eurų) arba norima įtraukti naują, arba pašalinti esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų lapkričio 30 d., pateikdamas oficialiu raštu LKC derinti sąmatos pakeitimo projektą, kuriame paryškintu formatu pažymimi prašomi pakeitimai. Tokie šalių suderinti sąmatos prie sutarties pakeitimai įforminami finansavimo sutarties pakeitimu, kurį pasirašo abi šalys.

48. Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito per 20 darbo dienų nuo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos, o tęstinio festivalio Vykdytojas – iki gruodžio 20 dienos, pateikdamas:

48.1. jeigu projektui LKC skirtas finansavimas nesiekia 20 000 eurų − LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą;

48.2. jeigu projektui LKC skirtas finansavimas siekia ar viršija 20 000 eurų − LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Ataskaitą apie projekto rezultatus ir LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą.

49. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Taisyklių 48 punkte nustatytus terminus, laikomos pateiktomis pavėlavus ir pareiškėjas vertinamas kaip neatsiskaitęs už anksčiau gautą kino valstybinį finansavimą. Tokio pareiškėjo paraiškos nepriimamos ir/ar valstybinis kino finansavimas neskiriamas 6 kalendorinius mėnesius nuo nustatyto ataskaitos pateikimo termino. Pareiškėjui vėluojant pateikti ataskaitą daugiau nei 2 kalendorinius mėnesius nuo nustatyto ataskaitos pateikimo termino, LKC taip pat imasi veiksmų dėl pareiškėjui skirtų lėšų projekto įgyvendinimui, už kurį ataskaita nebuvo pateikta nustatytu terminu, grąžinimo.  

50. Nauja valstybės pagalba pareiškėjui negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta jo neteisėtai gauta valstybės pagalba.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ

 

 

51LKC pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų LKC prašomų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

52Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo– pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

53Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (arba) kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

54LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytą projekto didžiausią valstybės pagalbos finansavimo intensyvumą, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.

55Projekto vykdytojas penkerius metus po projekto įvykdymo privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. LKC tvarko šiuos kino kultūros sklaidos projektų vykdytojų asmens duomenis:

56.1. vardą, pavardę;

56.2. gimimo datą;

56.3. asmens kodą;

56.4. namų adresą;

56.5. elektroninio pašto adresą;

56.6. telefono numerį;

56.7. mokėjimo sąskaitos numerį.

57. LKC turi teisę tvarkyti šio aprašo 56 punkte nurodytus duomenis identifikuodama asmenis, kurie turi teisę teikti paraiškas bei užtikrindama finansavimo skyrimą ir mokėjimą. LKC gautus asmens duomenis saugo 3 metus. Suėjus asmens duomenų saugojimo terminui, asmens duomenys sunaikinami.

58.  Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos.

___________________