LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTERIJOS FUNKCIJŲ VYKDYMO KONTROLIUOJANT CENTRINIŲ MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLĄ

 

2016 m. birželio 15 d. Nr. 1K-252

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 20 straipsnio 3 dalimi, 39 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ 8.1.8 papunkčiu,

Tvirtinu Centrinių mokesčių administratorių kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1K-252

 

 

CENTRINIŲ MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Centrinių mokesčių administratorių kontrolės tvarkos aprašas nustato Finansų ministerijos vykdomos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau kartu – centriniai mokesčių administratoriai) veiklos priežiūros įgyvendinimo  kontrolės taisykles. 

2. Centrinių mokesčių administratorių veiklos kontrolė vykdoma:

2.1. atliekant nuolatinę mokesčių administratorių veiklos stebėseną (toliau –stebėsena);

2.2. reaguojant į gautą informaciją apie galimus reikšmingus centrinių mokesčių administratorių pažeidimus ar veiklos trūkumus (toliau – ad hoc kontrolė).

 

II SKYRIUS

STEBĖSENA

 

3. Mokesčių politikos departamentas (toliau – MPD) nuolat analizuoja  iš centrinių mokesčių administratorių gaunamą informaciją apie mokesčių surinkimą, mokesčių administravimo veiklos efektyvumo rodiklius, rizikas ir jų valdymo priemones,  mokesčių teisės aktų bei mokesčių administravimo politikos įgyvendinimą bei kitą informaciją.

4. MPD turi teisę pareikalauti iš centrinių mokesčių administratorių pateikti papildomą informaciją arba pateikti rašytinius paaiškinimus, susijusius su stebėsenos metu nustatytomis aplinkybėmis.

5. MPD, išanalizavęs iš centrinių mokesčių administratorių ir/ar kitų šaltinių gautą informaciją, parengia ir pateikia finansų ministrui, finansų viceministrui pagal ministro jam nustatytą veiklos sritį ir ministerijos kancleriui  (toliau -  Finansų ministerijos vadovybė)  išvadas dėl centrinių mokesčių administratorių  veiklos efektyvumo, skaidrumo  ir nustatytų  problemų, taip pat pasiūlymus kaip jas spręsti. Informacija pateikiama pasibaigus kalendoriniam ketvirčiui per 25 dienas.

6. MPD kuruojantis finansų viceministras duoda atitinkamus  nurodymus centriniams mokesčių administratoriams dėl stebėsenos metu nustatytų problemų sprendimo.

 

III SKYRIUS

AD HOC KONTROLĖ

 

7. Stebėsenos metu nustačius ar iš kitų šaltinių gavus informaciją apie galimus reikšmingus centrinių mokesčių administratorių veiklos trūkumus, susijusius su mokesčių mokėtojų teisių, lygybės bei proporcingumo principų pažeidimais ir (ar) esminiais nukrypimais mokesčių teisės aktų įgyvendinimo srityje, MPD kuruojančio finansų viceministro iniciatyva pradedama ad hoc kontrolės procedūra.

8. Atsiradus 7 punkte nustatytoms aplinkybėms, MPD prireikus kreipiasi į centrinį mokesčių administratorių, nurodydamas pateikti papildomą informaciją ir paaiškinimus, susijusius su galimais veiklos trūkumais.

9. Pagal informaciją, gautą iš  centrinių mokesčių administratorių, įvertinęs veiklos trūkumų pobūdį ir mastą ir/arba kuomet reikia nustatyti faktines aplinkybes vietoje arba nagrinėjami klausimai viršija MPD kompetencijos ribas, MPD siūlo finansų ministrui  siūlo sudaryti darbo grupę mokesčių administratorių veiklos trūkumų tyrimo klausimams  spręsti (toliau – Darbo grupė).

10. Į Darbo grupės sudėtį įeina:

10.1. darbo grupės pirmininkas - MPD direktoriaus pavaduotojas kuruojantis MPD Mokesčių administravimo politikos skyrių;

10.2. darbo grupės pavaduotojas - MPD Mokesčių administravimo politikos skyriaus vedėjas;

10.3. MPD Mokesčių administravimo politikos skyriaus vedėjo pavaduotojas;

10.4. Teisės departamento direktorius ar jo pavedimu kitas šio departamento valstybės tarnautojas;

10.5. esant reikalui – vienas ar keli Finansų ministerijos Informacinių technologijų departamento, Personalo skyriaus ar kitų Finansų ministerijos padalinių atstovai.

11. Darbo grupė tvirtinasi savo darbo reglamentą. Darbo grupės vardu dokumentus pasirašo Darbo grupės pirmininkas. Darbo grupę techniškai aptarnauja ir jos dokumentus tvarko MPD. 

12. Finansų ministro įsakymu nustatoma konkreti Darbo grupės personalinė sudėtis, užduotis ir jos atlikimo terminas.

13. Darbo grupė turi teisę:

13.1. iš centrinių mokesčių administratorių gauti reikalingus duomenis, Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka – informaciją susijusią su konkrečiais mokesčių mokėtojais, paaiškinimus, susijusius su tyrimu;

13.2. kreiptis į Finansų ministerijos padalinius bei Finansų ministerijai pavaldžias institucijas, kad jos pateiktų reikiamus duomenis, išvadas, pasiūlymus ar kitą jų turimą reikiamą informaciją;

13.3. pagal nustatytą tvarką gauti prieigą prie informacinių išteklių ir (arba) patikrinti su tyrimu ar analize susijusias aplinkybes vietoje, kai gaunama prieštaringa informacija.

14. Centriniai mokesčių administratoriai privalo užtikrinti šio aprašo 13 punkte nustatytų darbo grupės teisių sklandų realizavimą.

15. Darbo grupė savo veiklos rezultatus įformina surašydama ataskaitą, kurioje pateikiamos išvados ir rekomendacijos, adresuojamos finansų ministrui, MPD kuruojančiam finansų viceministrui bei centriniams mokesčių administratoriams. Ataskaitą pasirašo visi Darbo grupės nariai. Darbo grupės nariai gali išsakyti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie ataskaitos. Ataskaitos pagrindu finansų ministras  priima sprendimus ir (arba) duoda nurodymus centriniams mokesčių administratoriams dėl nustatytų trūkumų pašalinimo.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. MPD vykdo patikrinimų metu pateiktų nurodymų įgyvendinimo kontrolę ir vertinimą.

17. Esant teisiniam pagrindui, bet kurioje kontrolės stadijoje gali būti pradėta drausminės nuobaudos skyrimo procedūra arba kitos pažeidimų tyrimo procedūros.

 

_____________________