KVALIFIKACIJŲ IR PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS CENTRO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KVALIFIKACIJŲ IR PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS CENTRO DIREKTORIAUS 2019 M. LIEPOS 2 D. ĮSAKYMO NR. V1-135 „DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ  SEKTORIAUS PROFESINIO STANDARTO PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

2022 m. lapkričio 7 d. Nr. V1-356

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Socialinių paslaugų sektoriaus profesinį standartą, patvirtintą Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktoriaus 2019 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V1-135 „Dėl Socialinių paslaugų sektoriaus profesinio standarto patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 9.2. punktą ir išdėstau jį taip:

9.2. individualios priežiūros darbuotojas.“

2.   Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį taip:

„Socialinių paslaugų sektoriaus

profesinio standarto

1 priedas

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SEKTORIAUS IR JAM PRISKIRIAMOS TARPSEKTORINĖS KVALIFIKACIJOS BEI JŲ LYGIAI

 

Kvalifikacijos pavadinimas

Kvalifikacijos lygis (pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, priedą)

Kvalifikacijos lygis (pagal

Europos Sąjungos Tarybos 2017 m. gegužės 22 d. Tarybos rekomendaciją dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sandaros, kuria panaikinama 2008 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos kūrimo (OL 2017 C 189, p. 1))

Socialinių paslaugų sektoriaus kvalifikacijos

Individualios priežiūros darbuotojas

III

III

Individualios priežiūros darbuotojas

IV

 

IV

Socialinis darbuotojas

VI

VI

Socialinis darbuotojas

VII

VII

Socialinis darbuotojas

VIII

VIII

Tarpsektorinės kvalifikacijos

Slaugytojo padėjėjas

IV

IV

Psichologas

VII

VII

 

3.   Pakeičiu 2 priedo 1 punktą ir išdėstau jį taip:

1. Kvalifikacijos pavadinimas: individualios priežiūros darbuotojas, Lietuvos kvalifikacijų lygis III (pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, priedą Lietuvos kvalifikacijų lygiai“ (toliau – LTKS))

Kvalifikacijos apibūdinimas

Veiklos objektas: socialinių paslaugų teikimas pagal individualius asmens poreikius, įskaitant socialines paslaugas, kurios apima pagalbą užtikrinant asmens higieną.

Tipinės darbo priemonės: kompiuterinė ir programinė įranga, biuro įranga, susisiekimo priemonės dirbantiems bendruomenėse, asmens higienos priemonės, asmeninės apsauginės priemonės, slaugos priemonės ir medžiagos, techninės pagalbos priemonės, skalbinių priežiūros priemonės, maisto ruošimo buitinė technika ir inventorius, švaros priežiūros buitinė technika, buitinės valymo, plovimo ir dezinfekcijos priemonės ir kt.

Tipinės darbo sąlygos: darbas uždaroje patalpoje ir lankant asmenis jų gyvenamojoje aplinkoje; galimas darbas naktį, pavojingas darbas dirbant su patiriančiais socialinę riziką, turinčiais psichinių sutrikimų asmenimis.

Papildoma informacija: individualios priežiūros darbuotojas turi būti susipažinęs su teisės aktų, reglamentuojančių socialinių paslaugų teikimą, reikalavimais. Kvalifikaciją įgiję asmenys galės dirbti socialines paslaugas teikiančiose organizacijose.

Pagrindiniai kvalifikacijos vienetai (nurodant jų lygį pagal LTKS)

Kompetencijos

Kompetencijų ribos

1. Socialinių paslaugų pagal nustatytą poreikį asmeniui teikimas (LTKS III)

1.1. Užmegzti ir palaikyti pasitikėjimu pagrįstą ryšį su asmeniu.

Bendravimas ir bendradarbiavimas su asmeniu socialinių paslaugų teikimo procesuose, atsižvelgiant į skirtingų asmenų grupių elgsenos ypatumus. Emocinės būsenos atpažinimas. Bendravimo kliūčių įveika. Kilusių konfliktų sprendimas. Bendravimo etikos normų taikymas. Bendravimas su asmens šeimos nariais ir kitais suinteresuotais asmenimis.

1.2. Padėti asmeniui kasdieniniame gyvenime.

Asmens lydėjimas į sveikatos priežiūros, kitas valstybės ar savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą. Pagalba orientuotis aplinkoje. Pagalba naudotis viešojo transporto paslaugomis. Turinčio judėjimo sunkumų asmens palydėjimas. Pagalba naudotis judėjimo techninės pagalbos priemonėmis. Palydovo valdomo rankinio neįgaliųjų vežimėlio valdymas. Individualios ir diskretiškos pagalbos, užtikrinant asmens higieną, teikimas: higienos poreikių nustatymas ir tenkinimas; pagalba formuojant asmens higienos įgūdžius (apsitarnavimas tualete, kūno švaros procedūros, odos priežiūra, plaukų, rankų, kojų priežiūra), burnos (dantų ir protezų) išvalymo priežiūra; pagalba asmenims su įvairaus pobūdžio negalia; pagalba asmeniui, besinaudojančiam tualeto, prausimosi, maudymosi vonioje ir duše techninės pagalbos priemonėmis. Savitvarkos ir kitų kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas, palaikymas pagal socialinio darbuotojo nurodymus. Pagalba atliekant kasdienio gyvenimo veiklas: drabužių, batų, kitų asmeninių daiktų priežiūra; pagalba turinčiam sunkumų apsirengti; nakvynės namų gyventojų asmeninių daiktų saugumo būklės įvertinimas; slaugos priemonių asmeniui pakelti, perkelti, maudyti, maitinti ar transportuoti valdymas; pagalba atliekant buities, patalpų tvarkymo ir kitus gyvenamojo būsto priežiūros darbus. Socialinių paslaugų įstaigos bendro naudojimo patalpų ir aplinkos tvarkymas įtraukiant asmenį.

1.3. Lavinti ir palaikyti asmens darbinius ir saviraiškos įgūdžius.

Pagalbos suteikimas asmeniui  užimtumo procese. Asmens priežiūra ir asistavimas jam užsiėmimų ir veiklų metu. Nedalyvaujančio užsiėmimų veiklose aktyvinimas ir priežiūra. Užimtumo būdų ir formų taikymas. Individualūs asmens aktyvinimo būdai. Asmens darbinių ir (ar) saviraiškos gebėjimų ir įgūdžių ugdymas pagal socialinio darbuotojo ar kito specialisto nurodymus. Informacijos apie darbinius ir saviraiškos įgūdžius kaupimas. Paslaugų teikimo procese sukauptos informacijos teikimas, vertinant ir formuojant asmens bendruosius ir specialiuosius darbinius gebėjimus, saviraiškos įgūdžius.

1.4. Tvarkyti ir valyti asmens asmeninius daiktus ir patalpas.

Drabužių ir kitų asmeninių daiktų tvarkymas, skalbimas, lyginimas, patalynės keitimas, jeigu asmuo šių darbų negali atlikti savarankiškai ar padedamas kitų. Lovos skalbinių, rankšluosčių, drabužių priežiūros ir keitimo reikalavimų laikymasis. Paskirtų patalpų valymas ir tvarkymas, jeigu asmuo šių darbų pats savarankiškai ar padedamas kitų negali atlikti. Patalpų, baldų ir kito inventoriaus priežiūra. Šiukšlių rūšiavimas ir išnešimas, kambario vėdinimas. Vonios (dušo), tualeto patalpų bei inventoriaus tvarkymas ir priežiūra. Patalpų valymo įrenginių naudojimas. Valymo ir dezinfekcijos priemonių naudojimas pagal saugos ir sveikatos reikalavimus. Patalpų estetinės tvarkos užtikrinimas.

2. Asmens saugumą užtikrinančių sąlygų sudarymas (LTKS III)

2.1. Kurti asmeniui saugią aplinką.

Stabilios ir streso situacijų nesukeliančios, emociškai stabilios aplinkos sukūrimas. Fiziškai saugios aplinkos, atitinkančios asmenines savybes, poreikius bei interesus, užtikrinimas. Asmens psichikos sveikatos būklės stebėjimas, socialinio darbuotojo, sveikatos priežiūros specialisto informavimas apie pastebėtus  sveikatos būklės pasikeitimus. Dalyvavimas asmens apsaugos nuo smurto, išnaudojimo, diskriminacijos, prievartos, įžeidinėjimų, finansinio piktnaudžiavimo užtikrinimo procese. Pirmosios pagalbos teikimas. Pagalba asmeniui evakuojantis iš pastato gaisro ir kitų ekstremalių nelaimių atvejais. Priešgaisrinės ir civilinės saugos instrukcijų laikymasis. Streso valdymas.

2.2. Teikti pagalbą asmeniui ir aplinkiniams agresijos protrūkio metu.

Rizikos veiksnių, keliančių pavojų asmeniui ir (ar) aplinkiniams, pačiam darbuotojui, pašalinimas. Asmens psichikos sveikatos būklės stebėjimas, esant poreikiui, socialinio darbuotojo ar sveikatos priežiūros specialisto informavimas. Asmens nuraminimas agresijos protrūkio metu. Įvykusių nelaimingų įvykių, susijusių su asmens būklės pablogėjimu ar jo teisių pažeidimais, aprašymas ir apibūdinimas.

Reikalavimai asmeniui kvalifikacijai ar savarankiškai jos daliai įgyti (reikalavimai turimam išsilavinimui, kvalifikacijai, profesinei patirčiai) (jeigu taikomi)

Kvalifikacija suteikiama asmeniui, turinčiam pagrindinį išsilavinimą ir baigusiam profesinio mokymo programą.

Kvalifikacija asmeniui taip pat gali būti suteikta, pripažinus neformaliojo mokymosi arba savišvietos būdu ir (arba) iš profesinės veiklos įgytas kompetencijas.

Stojančiajam mokytis pagal kvalifikaciją suteikiančią profesinio mokymo programą taikomi šie reikalavimai: pradinis išsilavinimas ir mokymasis pagrindinio ugdymo programoje arba pagrindinis išsilavinimas.

Kvalifikacijai įgyti taikomi reikalavimai pagal Europos Sąjungos teisės aktus, tarptautines sutartis ar Lietuvos Respublikos teisės aktus (jeigu taikomi)

Netaikomi.

Kompetencijų vertinimo reikalavimai

Kvalifikacijai įgyti reikalingos asmens turimos kompetencijos vertinamos vadovaujantis kompetencijų formuluotėmis ir jų ribų aprašais, kurie išreiškia slenkstinį (minimalųjį) kompetencijos įgijimo lygmenį. Asmens įgytų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas vykdomas vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta ir su ekonomikos ir inovacijų ministru bei socialinės apsaugos ir darbo ministru suderinta asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarka.

Kvalifikacijos atitiktis Europos Sąjungos ir tarptautiniams standartams (jeigu taikoma)

Netaikoma.

 

4.   Pakeičiu 2 priedo 2 punktą ir išdėstau jį taip:

„2. Kvalifikacijos pavadinimas: individualios priežiūros darbuotojas, LTKS IV

Kvalifikacijos apibūdinimas

Veiklos objektas: socialinių paslaugų teikimas pagal individualius asmens poreikius, įskaitant socialines paslaugas, kurios apima pagalbą užtikrinant asmens higieną.

Tipinės darbo priemonės: kompiuterinė ir programinė įranga, biuro įranga, susisiekimo priemonės dirbantiems bendruomenėse, asmens higienos priemonės, asmeninės apsauginės priemonės, slaugos priemonės ir medžiagos, techninės pagalbos priemonės, skalbinių priežiūros priemonės, maisto ruošimo buitinė technika ir inventorius, švaros priežiūros buitinė technika, buitinės valymo, plovimo ir dezinfekcijos priemonės ir kt.

Tipinės darbo sąlygos: darbas uždaroje patalpoje ir lankant asmenis jų gyvenamojoje aplinkoje; galimas darbas naktį, pavojingas darbas, dirbant su šeimomis ar patiriančiais socialinę riziką, turinčiais psichinių sutrikimų asmenimis.

Papildoma informacija: individualios priežiūros darbuotojas turi būti susipažinęs su teisės aktų, reglamentuojančių socialinių paslaugų teikimą, reikalavimais. Kvalifikaciją įgiję asmenys galės dirbti socialines paslaugas teikiančiose organizacijose.

Pagrindiniai kvalifikacijos vienetai (nurodant jų lygį pagal LTKS)

Kompetencijos

Kompetencijų ribos

1. Socialinių paslaugų įstaigos socialinių paslaugų teikimo kokybės reikalavimų laikymasis (LTKS IV)

1.1. Prisidėti prie socialinių paslaugų įstaigos veiklos plano įgyvendinimo.

Lietuvos socialinių paslaugų klasifikacijos ir infrastruktūros išmanymas. Pasiūlymų dėl socialinių paslaugų įstaigos veiklos plano, atsižvelgiant į socialinių paslaugų rūšis, įstaigos charakteristikas, viziją, misiją, vertybes, strateginius ir kokybės užtikrinimo tikslus, teikimas. Savo veiklos ir pasiektų rezultatų analizavimas. Asmeninių tikslų suformulavimas. Socialinio darbuotojo paskirtų uždavinių įgyvendinimas. Socialinių paslaugų įstaigos veiklos plano, įtraukiant asmenį, įgyvendinimas.

1.2. Prisidėti prie socialinių paslaugų įstaigos teikiamų socialinių paslaugų kokybės užtikrinimo.

Teisės aktų reglamentuojamų socialinių paslaugų kokybės reikalavimų išmanymas. Socialinių paslaugų įstaigos socialinių paslaugų kokybės užtikrinimo principų (organizacijos kokybės kultūros, asmenų integracijos, socialinės atsakomybės, asmens teisių, etikos, konfidencialumo, asmens duomenų apsaugos, nediskriminavimo, smurto prevencijos, paslaugų kompleksiškumo, tęstinumo, tobulinimo ir kitų) išmanymas ir taikymas.

2. Pagalbos poreikio asmeniui identifikavimas (LTKS IV)

2.1. Stebėti ir fiksuoti asmens elgesį, emocinę ir fizinę būklę.

Asmens savarankiškumo pokyčių stebėjimas. Informacijos apie pagalbos teikimo procesus, jų pokyčius teikimas socialiniam darbuotojui ar kitam specialistui. Dalyvavimas socialinių darbuotojų ir specialistų susirinkimuose. Asmens įtraukimas į savo socialinės situacijos sprendimo procesus. Asmens sveikatos, psichikos sveikatos būklės, socialinės situacijos pokyčių stebėjimas. Informacijos apie asmens sveikatos ir emocinę būklę, socialinius poreikius, savarankiškumo pokyčius, socialinės situacijos pasikeitimą rinkimas ir perdavimas socialiniam darbuotojui.

2.2. Sudaryti asmens individualų socialinės pagalbos planą pagal socialinio darbuotojo nurodymus.

Asmens individualaus socialinės pagalbos plano sudarymo principų ir procesų išmanymas. Dalyvavimas, sudarant asmens individualų socialinės pagalbos planą: informacijos iš asmens, šeimos, suinteresuotų asmenų rinkimas, informacijos rinkimas iš kitų šaltinių (asmens bylos, sveikatos kortelės ar kitų dokumentų), pasiūlymų dėl individualaus socialinės pagalbos plano teikimas. Asmens įtraukimas, sudarant individualų planą.

3. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui pagal nustatytą poreikį (LTKS IV)

3.1. Užmegzti ir palaikyti pasitikėjimu pagrįstą ryšį su asmeniu.

Bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių taikymas individualiai bendraujant su asmeniu ar asmenų grupėmis. Asmens unikalumo, jo interesų, prioritetų, gyvenimo aplinkybių, bendravimo proceso valdymas. Tarpusavio santykio su asmeniu užmezgimas. Santykių analizavimas. Socialinio darbo pokalbio principų taikymas (žodinis, nežodinis bendravimas, klausinėjimas, klausymasis). Emocinių būsenų atpažinimas. Bendravimo būdų, atsižvelgiant į asmens bendravimo, asmenybės ypatumus, taikymas. Bendravimas su asmens šeimos nariais ir suinteresuotais asmenimis. Bendravimo trukdžių identifikavimas ir įveika. Profesinių vertybių ir etikos normų taikymas. Pagrindinių profesinės etikos nuostatų taikymas. Profesinės etikos problemų ir dilemų įveika, bendravimas su įvairios negalios, senyvo amžiaus, socialinės rizikos asmenimis, atsižvelgiant į grupei būdingus elgsenos ypatumus. Bendravimas su patyrusiais smurtą asmenimis. Bendradarbiavimas su asmens socialine aplinka ir suinteresuotais asmenimis. Socialinių vaidmenų atpažinimas. Konfliktų, tarpasmeninių konfliktų sprendimo būdų, konfliktų prevencijos priemonių taikymas. Bendravimas su įvairių tipų konfliktiškomis asmenybėmis. Bendravimas su psichologines krizes ir traumas patiriančiais asmenimis. Asmens paruošimas ir palydėjimas į ugdymo, sveikatos priežiūros ir kitas institucijas. Bendravimas su sveikatos priežiūros, ugdymo ir kitų institucijų ir įstaigų atstovais, bendravimas ir bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomene. Atstovavimas asmens interesams ir teisėms institucijose pagal socialinio darbuotojo nurodymus. Informacijos apie asmenį kitose institucijose rinkimas ir perdavimas socialiniam darbuotojui.

3.2. Įgalinti asmenį pagal socialinio darbuotojo nurodymus.

Pagalba asmeniui priimant sprendimus. Pagalba užmegzti ir palaikyti ryšį su artima aplinka. Pagalba atsižvelgiant į individualius jo poreikius, užtikrinti asmens pasirinkimo teisę, kontroliuoti savo asmeninį gyvenimą bei dalyvauti visuomeniniuose santykiuose visose gyvenimo srityse. Asmens teisių, orumo, tarpusavio santykių, grindžiamų pagarba, supratimu ir susitarimu, užtikrinimas. Smurto požymių prieš asmenį atpažinimas. Pagalba užtikrinant asmens higieną. Netekusio tėvų globos vaiko savarankiškumo ugdymas ir atkūrimas. Sergančio vaiko priežiūra pagal sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijas. Pagalba vaikui ruošiant pamokas. Vaikų grįžimo į įstaigą kontroliavimas, pagalba vaikui apsitarnauti, pavalgyti, rūpintis asmens higiena, drabužių, avalynės priežiūra ir kita. Pagelbėjimas vaikui, atsižvelgus į jo amžių, tvarkytis buityje. Pagalbos socialiniam darbuotojui teikimas organizuojant žaidimus bei kitus užsiėmimus patalpoje ar lauke. Vaiko emocinės ir fizinės būsenos stebėjimas, rūpinimasis jo sveikata ir saugumu. Pagalbos teikimas į namus suaugusiems, negalią turintiems asmenims ir jų šeimoms, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms, negalią turintiems vaikams ir jų šeimoms bei kitiems asmenims (šeimoms). Socialinio darbuotojo informavimas apie pasikeitusią asmens (šeimos) situaciją, turinčią (galinčią turėti) įtakos teikiant pagalbos į namus paslaugas (asmens išvykimą, gyvenamosios vietos pakeitimą, mirtį, sveikatos būklės ar kitus asmens ir jo aplinkos pokyčius, kurie gali turėti įtakos paslaugų poreikiui, sveikatai ar net gyvybei). Socialinio darbuotojo nurodymų vykdymas sprendžiant asmens gerontologines problemas: orumo, gyvenimo pabaigos jausmų išgyvenimo, sveikatos silpnėjimo, vienišumo ir kita; darbas su senatvės ligomis sergančiais asmenimis. Asmens skatinimas namuose būti savarankiškam, jo savitvarkos gebėjimų stiprinimas. Skatinimas palaikyti, stiprinti, plėtoti socialinius ryšius su šeimos nariais ir (ar) giminaičiais pagal socialinio darbuotojo nurodymus. Pagarbių santykių su asmens giminaičiais palaikymas. Įsitraukimas į socialinio darbo komandos atliekamas funkcijas.

3.3. Lavinti asmens darbinius ir saviraiškos įgūdžius pagal socialinio darbuotojo ir kitų specialistų nurodymus.

Pagalbos teikimas asmeniui  užimtumo procese. Priežiūra ir asistavimas jam per užsiėmimus ir veiklas. Nedalyvaujančiojo užsiėmimų veiklose aktyvinimas ir priežiūra. Užimtumo būdų ir formų taikymas. Individualių aktyvinimo būdų taikymas. Darbinių ir (ar) saviraiškos gebėjimų ir įgūdžių ugdymas pagal socialinio darbuotojo ar kito specialisto nurodymus. Bendrųjų ir specialiųjų darbinių ir saviraiškos įgūdžių ir gebėjimų vertinimas ir formavimas pagal socialinių darbuotojų nurodymus. Pagalba darbinio užimtumo vietoje: užduočių išsiaiškinimas, mokymas atlikti jas savarankiškai, darbas kartu su asmeniu, stebėjimas darbinio užimtumo vietoje, emocinis palaikymas. Dalyvavimas asmens laisvalaikio organizavimo, sociokultūrinių renginių rengimo ir įgyvendinimo procesuose. Pagalba asmeniui dalyvaujant viešuose sociokultūriniuose renginiuose.

3.4. Skatinti asmens savarankiškumą, būtiną kasdieniniame gyvenime.

Savarankiškumo skatinimas visuose asmens kasdieninio gyvenimo procesuose: lydėjimas į darbą, sveikatos priežiūros ar kitas valstybės ar savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, laisvalaikio praleidimo vietą. Higienos poreikių nustatymas ir pagalba juos tenkinant. Asmens higienos įgūdžių formavimas: apsitarnavimas tualete, kūno švaros procedūros, odos, plaukų, rankų, kojų priežiūra. Pagalba ir asistavimas asmenims su įvairaus pobūdžio negalia. Pagalba besinaudojančiam tualeto, prausimosi, maudymosi vonioje ir duše techninės pagalbos priemonėmis. Asmens su specialiaisiais mitybos poreikiais maitinimas pagal dietisto ar kito maitinimo specialisto nurodymus. Kokybiško ir subalansuoto maisto rekomendacijų taikymas. Maisto kokybės įvertinimo ir maisto užsakymo registrų pildymas. Stebėjimas valgant. Valgio ruošimas ir asmens maisto ruošimo įgūdžių ugdymas. Asmens mokymas naudotis buitiniais prietaisais. Pagalba ir apsipirkimo įgūdžių mokymas. Specialisto paskirto maitinimo režimo taikymas. Padedančios asmeniui pavalgyti specialios įrangos naudojimas. Savitvarkos ir kitų kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas, palaikymas pagal socialinio darbuotojo nurodymus. Pagalba atliekant kasdienio gyvenimo veiklas: drabužių, batų, kitų asmeninių daiktų priežiūra; pagalba apsirengiant; nakvynės namų asmenų asmeninių daiktų saugumo būklės įvertinimas; slaugos priemonių asmeniui pakelti, perkelti, maudyti, maitinti ar transportuoti saugus valdymas. Pagalba asmeniui atlikti buities, patalpų tvarkymo ir kitus gyvenamojo būsto priežiūros darbus.

3.5. Prižiūrėti asmenį su sunkia negalia.

Asmens sveikatos būklės ir jos pokyčių stebėjimas pagal slaugos specialistų nurodymus. Lovos klojimas, rūbų ir patalynės keitimas. Asmens higienos paslaugų teikimas. Maudymas. Rūpinimasis burnos švara, dantų valymas, dantų protezų priežiūra. Rūpinimasis akių, plaukų švara. Asmens skatinimas judėti. Pagalba asmeniui gulantis ir keliantis iš lovos, stojantis, sėdant, judant, keičiant padėtį, naudotis įtvarais, ramentais, lazdomis, protezais. Sauskelnių, nešvarių skalbinių keitimas. Nešvarių skalbinių ir sauskelnių vežimėlių valymas ir dezinfekavimas. Lovos pozicijų nustatymas. Slaugos priemonių valdymas.

3.6. Tvarkyti ir valyti asmens asmeninius daiktus ir patalpas.

Drabužių ir kitų asmeninių daiktų tvarkymas, skalbimas, lyginimas, patalynės keitimas, jeigu asmuo šių darbų negali atlikti savarankiškai ar padedamas kitų. Lovos skalbinių, rankšluosčių, drabužių priežiūros ir keitimo reikalavimų laikymasis. Paskirtų patalpų valymas ir tvarkymas, jeigu asmuo negali atlikti šių darbų pats savarankiškai ar padedamas kitų. Patalpų, baldų ir kito inventoriaus priežiūra. Šiukšlių rūšiavimas ir išnešimas, kambario vėdinimas. Vonios (dušo), tualeto patalpų bei inventoriaus tvarkymas ir priežiūra. Patalpų valymo įrenginių naudojimas. Valymo ir dezinfekcijos priemonių naudojimas pagal saugos ir sveikatos reikalavimus. Patalpų estetinės tvarkos užtikrinimas.

4. Asmens saugumą užtikrinančių sąlygų sudarymas (LTKS IV)

4.1. Palaikyti asmeniui saugią ir draugišką aplinką.

Stabilios ir streso situacijų nesukeliančios, emociškai stabilios aplinkos kūrimas ir palaikymas. Fiziškai saugios aplinkos, atitinkančios asmens asmenines savybes, poreikius bei interesus, užtikrinimas. Asmens apsaugos nuo smurto, išnaudojimo, diskriminacijos, prievartos, įžeidinėjimų, finansinio piktnaudžiavimo užtikrinimas. Pirmosios pagalbos teikimas. Pagelbėjimas asmeniui evakuojantis iš pastato gaisro ir kitų ekstremalių nelaimių atvejais. Priešgaisrinės ir civilinės saugos instrukcijų laikymasis.

4.2. Teikti pagalbą asmeniui agresijos ir saviagresijos atvejais.

Sutrikusios psichikos ženklų atpažinimas ir elgesio būdų, esant konkretiems ženklams, taikymas. Agresyvumą sukeliančių priežasčių atpažinimas. Būdų, padedančių išvengti asmens priešiškumo, smurto, agresijos, taikymas. Priklausomų, psichikos ir proto sutrikimų turinčių asmenų rizikingo elgesio atpažinimas ir darbo metodų, mažinančių rizikingą elgesį, taikymas. Paauglių rizikingo elgesio, pykčio valdymo būdų taikymas. Pagalbos asmeniui ir aplinkiniams užtikrinimas agresijos ar saviagresijos protrūkio metu. Asmens, keliančio pavojų jam pačiam ir (ar) aplinkiniams, saugumo užtikrinimas orumo nežeminančiais veiksmais. Įvykusių nelaimingų įvykių, susijusių su asmens sveikatos būklės pablogėjimu ar jo teisių pažeidimais, analizavimas ir aprašymas. Savo emocinės būsenos ir jausmų stebėjimas, savo elgesio valdymas.

Reikalavimai asmeniui kvalifikacijai ar savarankiškai jos daliai įgyti (reikalavimai turimam išsilavinimui, kvalifikacijai, profesinei patirčiai) (jeigu taikomi)

Kvalifikacija suteikiama asmeniui, turinčiam vidurinį išsilavinimą ir baigusiam profesinio mokymo programą.

Kvalifikacija asmeniui taip pat gali būti suteikta, pripažinus neformaliojo mokymosi arba savišvietos būdu ir (arba) iš profesinės veiklos įgytas kompetencijas.

Stojančiajam mokytis pagal kvalifikaciją suteikiančią profesinio mokymo programą taikomi šie reikalavimai: pagrindinis išsilavinimas ir mokymasis vidurinio ugdymo programoje arba vidurinis išsilavinimas.

Kvalifikacijai įgyti taikomi reikalavimai pagal Europos Sąjungos teisės aktus, tarptautines sutartis ar Lietuvos Respublikos teisės aktus (jeigu taikomi)

Netaikomi.

Kompetencijų vertinimo reikalavimai

Kvalifikacijai įgyti reikalingos asmens turimos kompetencijos vertinamos vadovaujantis kompetencijų formuluotėmis ir jų ribų aprašais, kurie išreiškia slenkstinį (minimalųjį) kompetencijos įgijimo lygmenį. Asmens įgytų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas vykdomas vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta ir su ekonomikos ir inovacijų ministru bei socialinės apsaugos ir darbo ministru suderinta asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarka.

Kvalifikacijos atitiktis Europos Sąjungos ir tarptautiniams standartams (jeigu taikoma)

Netaikoma.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Tadas Tamošiūnas