MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 1B-361 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1B-676

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisykles, patvirtintas Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-361 „Dėl Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklės taikomos asmenų importuojamų naudotų transporto priemonių, priskiriamų Kombinuotosios nomenklatūros, patvirtintos 1987 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentu (EEB) Nr.  2658/87 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 2 tomas, p. 382), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. rugpjūčio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr.  861/2014 (OL 2014 L 235, p. 10), 8701, 8702, 8703, 8704 ir 8711 pozicijoms ir turinčių Taisyklių 3 punkte nurodytas eksploatavimo charakteristikas (toliau – naudotos transporto priemonės), kurioms įforminama išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūra.“;

1.2. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Taisyklės parengtos vadovaujantis 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr.  2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 952/2013 (OL 2013 L 269, p. 1) (toliau – Bendrijos muitinės kodeksas), 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 6 tomas, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. rugpjūčio 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 889/2014 (OL 2014 L 243, p. 39) (toliau – Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatos), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 7 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis, taip pat atsižvelgiant į Pasaulio muitinių organizacijos (toliau – PMO) Muitinio įvertinimo techninio komiteto dokumentą „Naudotų transporto priemonių su varikliu vertinimas“ (PMO Muitinio įvertinimo kompendiumas, PMO 2005 m., www.wcoomd.org).“;

1.3. pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Jeigu importuojama naudota transporto priemonė yra senesnė ar naujesnė už tos pačios markės ir modelio transporto priemonę, kurios importo kaina pateikta naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge), jos importo kaina gali būti nustatoma ekstrapoliacijos būdu: apskaičiuojant vieneriems metams tenkantį dviejų pagal savo amžių šiai transporto priemonei artimiausių tos pačios markės ir modelio transporto priemonių importo kainų skirtumą, išreikštą procentais, jį padauginant iš pagal amžių artimiausios transporto priemonės importo kainos, ir priklausomai nuo to, ar ši transporto priemonė senesnė, ar naujesnė, pridedant prie šios kainos arba iš jos atimant. Šiuo būdu gali būti apskaičiuojama ne daugiau kaip trejais metais senesnės arba naujesnės nei kad nurodyta naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) transporto priemonės importo kaina.

1 pavyzdys. Automobilio „Toyota (USA) RAV 4 Limited AWD“, 131 kW, 2012 m. laidos, importo kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių importo kainos yra: 2013 m. automobilio – 11 852 Eur, 2014 m. automobilio –  13 046 Eur.

((13 046 – 11 852) / 11 852) x 100 = 10,07 proc.

11 852 Eur – 11 852 Eur x 10,07 / 100 = 10 658,50 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Toyota (USA) RAV 4 Limited AWD“, 131 kW, 2012 m. laidos, importo kaina lygi 10 658,50 Eur.

2 pavyzdys. Automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, importo kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių importo kainos yra: 2009 m. automobilio – 21 873 Eur, 2010 m. automobilio –  24 715 Eur.

((24 715 – 21 873) / 21 873) x 100 = 12,99 proc.

24 715 Eur + 24 715 Eur x 12,99 / 100 = 27 925,48 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, importo kaina yra 27 925,48 Eur.“;

1.4. pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Jeigu transporto priemonių, pagal savo technines charakteristikas, senumą ir galingumą panašių į importuojamas naudotas transporto priemones, kurių muitinę vertę reikia nustatyti, importo kainos naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) nepateiktos, importuojamų naudotų transporto priemonių muitinė vertė nustatoma remiantis muitinės turimais duomenimis (turto vertintojų arba ekspertų išvadomis, kitais transporto priemonių rinkos kainų katalogais ar kitais duomenimis) ir apskaičiuojama taikant Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatų 152 straipsnio nuostatas, t. y. iš tos pačios markės ir modelio transporto priemonės arba į ją panašios transporto priemonės rinkos kainos, priklausomai nuo transporto priemonės senumo pakoreguotos pagal Taisyklių 13 punktą, atimant naudotos transporto priemonės importo kainos elementus, kurie nurodyti Taisyklių 22 ir 23 punktuose ir apskaičiuojami Taisyklių 24 punkto nustatyta tvarka.“;

1.5. pakeičiu 19.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.3.1. muitiniam tikrinimui kartu su importo deklaracija nepateikta turto vertintojo surašyta turto vertinimo ataskaita; arba“;

1.6. pakeičiu 19.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.3.3. jeigu nėra pateikti dokumentai, kuriuose laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros įforminimo metu būtų užfiksuoti importuojamų naudotų transporto priemonių defektai.“;

1.7. pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Taisyklių 19 punkte nurodyti sprendimai laikomi priimtais išleidus apgadintas importuojamas naudotas transporto priemones į laisvą apyvartą, kai joms įformintos importo deklaracijos 46 langelyje nurodyta muitinės poste nustatyta importuojamos naudotos transporto priemonės muitinė vertė.“;

1.8. pakeičiu 21 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, aktą deklarantas surašo dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka deklarantui, o kitas pridedamas prie įforminamos importo deklaracijos. Deklarantas privalo prie Importuojamos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akto pridėti apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės spalvotas fotografijas, kuriose matomi jos defektai. Kitoje fotografijų pusėje arba prie atspausdintų fotografijų turi būti nurodyta apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės markė, identifikavimo numeris ir deklaranto vardas ir pavardė. Fotografijų ir kitoje jų pusėje nurodytų duomenų tikrumas turi būti patvirtintas deklaranto parašu. Importuojamos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, aktą (abu egzempliorius) pasirašo deklarantas. Jeigu atliekamas apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės muitinis tikrinimas, jį atliekantis muitinės pareigūnas turi patikrinti, ar Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akte nurodyti defektai atitinka importuojamos transporto priemonės defektus. Jeigu nustatoma, kad nurodytieji defektai atitinka apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės defektus, muitinės pareigūnas Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akte deda B grupės spaudą su įrašu arba užrašo „Atitinka“, patvirtindamas tai savo parašu, C grupės asmeninio naudojimo spaudu ir numeruotu muitinės įstaigos antspaudu. Nustačius defektų neatitikimą, imamasi teisės aktų numatytų priemonių.“;

1.9. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Tam tikros markės ir modelio bei amžiaus naudotos transporto priemonės importo kaina apskaičiuojama pagal šią formulę:

IKij = RKij - BP - Mpvm - Mim;

čia IKij – tam tikros markės ir modelio bei amžiaus naudotos transporto priemonės importo kaina eurais;

RKij – naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nurodyta tam tikros markės ir modelio naudotos transporto priemonės rinkos kaina eurais;

BP – apskaičiuotas vidutinis įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, veiklos pelnas ir bendrosios išlaidos, susijusios su transporto priemonių pardavimu, eurais;

Mpvm – pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) suma eurais;

Mim – importo muito suma eurais.“;

1.10. pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Naudotos transporto priemonės importo kainos elementai apskaičiuojami tokia tvarka:

24.1. vidutinis įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, veiklos pelnas ir bendrosios išlaidos, susijusios su transporto priemonių pardavimu, eurais:

BP = RKij x % Pk /100;

čia Pk – įmonių, kurių pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių pardavimas, bendrojo pelningumo norma, kuri apima įmonių pelną ir bendrąsias išlaidas, nustatoma pagal Lietuvos statistikos departamento apskaičiuoto įmonių, kurių kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių yra G4510, bendrojo veiklos pelningumo ataskaitinio laikotarpio duomenis;

24.2. PVM suma eurais apskaičiuojama atitinkamos naudotos transporto priemonės PVM apmokestinamąją vertę padauginus iš Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo nustatyto PVM tarifo:

Mpvm = (RKij - BP) x % PVM / (100 + % PVM);

čia PVM – nustatytas PVM tarifas už importuojamas transporto priemones;

24.3. importo muito suma eurais apskaičiuojama atitinkamos transporto priemonės apmokestinamąją vertę padauginus iš Bendrijos muitų teisės aktų nustatytos importo muito normos, taikomos atitinkamai naudotai transporto priemonei:

Mim = (RKij - BP - Mpvm) x % IM / (100 + % IM);

čia IM – importo muito tarifas, nustatytas už į Bendrijos muitų teritoriją importuojamas naudotas transporto priemones, kilusias iš trečiųjų šalių. Importo muito tarifo normos nustatomos Europos Bendrijos muitų teisės aktuose ir skelbiamos Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje bei Bendrijos integruoto tarifo (TARIC) duomenų bazėje internete adresu: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=lt, ir Lietuvos Respublikos integruoto tarifo (LITAR) duomenų bazėje adresu: http://litarweb.cust.lt.“;

1.11. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Taisyklių 24.1 papunktyje nurodytą įmonių, kurių pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių pardavimas, bendrojo pelningumo normą Muitinės departamentas pateikia teritorinėms muitinėms ir skelbia Lietuvos Respublikos muitinės interneto svetainės www.lrmuitine.lt (www.cust.lt) skyriaus „Verslui ir privatiems asmenims“ poskyryje „Prekių muitinis įvertinimas.“;

1.12. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

„28. Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą Muitinės departamentas skelbia Lietuvos Respublikos muitinės interneto svetainės www.lrmuitine.lt (www.cust.lt) skyriaus „Verslui ir privatiems asmenims“ poskyryje „Prekių muitinis įvertinimas“.

2. Šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                    Antanas Šipavičius