KAUNO APYGARDOS TEISMO PIRMININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO KAUNO APYGARDOS TEISME TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 25 d. Nr. V1E-52

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (su visais pakeitimais ir papildymais):

1.       T v i r t i n u Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Kauno apygardos teisme taisykles (pridedama).

2.       P r i p a ž į s t u netekusiomis galios Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Kauno apygardos teisme taisykles, patvirtintas teismo pirmininko 2017 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V1E-133.

3.       N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo jo paskelbimo Teisės aktų registre (TAR).

4.       Šios taisyklės skelbiamos Teisės aktų registre, teismo intranete ir internetinėje svetainėje.

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                                     Nerijus Meilutis

 

 

PATVIRTINTA

Kauno apygardos teismo pirmininko

2020 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V1E-52

 

 

ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO KAUNO APYGARDOS TEISME TAISYKLĖS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Kauno apygardos teisme taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą ir jų prašymų, pareiškimų bei skundų (toliau – prašymai) nagrinėjimą viešojo administravimo srityje, informacijos apie teismo, kaip valstybės institucijos, veiklą, teikimą, priėmimą pas teismo pirmininką ir skyrių pirmininkus Kauno apygardos teisme (toliau – Teismas), asmenų patekimą į teismo pastatuose esančias patalpas.

2.       Aptarnaujant asmenis, nagrinėjant jų prašymus, Taisyklės taikomos tiek, kiek šių klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

3.       Asmenų procesinio pobūdžio dokumentai nagrinėjami Lietuvos Respublikos procesinių įstatymų nustatyta tvarka ir šios Taisyklės jų nagrinėjimui netaikomos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias asmenų aptarnavimą.

4.       Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (su vėlesniais pakeitimais) patvirtintose Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse  vartojamas sąvokas.

5.       Taisyklėse nustatyti terminai skaičiuojami Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.

6.       Aptarnaudami asmenis, nagrinėdami asmenų prašymus, Teismo darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, vieno langelio, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms principais. Teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.

7.       Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus, motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas atliekančio Teismo darbuotojo. Teismo darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus nagrinėti pavedama kitiems Teismo darbuotojams.

8.       Prašymą nagrinėjantis Teismo darbuotojas privalo nusišalinti arba turi būti nušalintas Teismo pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu nuo prašymo nagrinėjimo, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, Teismo darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, turi pranešti Teismo pirmininkui ar jo įgaliotam asmeniui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Teismo darbuotojo nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima Teismo pirmininkas.

9.       Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Teismo kompetenciją. Jeigu teismas neįgaliotas spręsti prašyme išdėstytus klausimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme dienos prašymas išsiunčiamas Lietuvos Respublikos kompetentingai institucijai, kartu pranešant apie tai asmeniui, paaiškinant jo prašymo persiuntimo priežastis. Persiųsto prašymo kopija paliekama Teisme.

10.     Asmenų prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu ar kita), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą, išskyrus atvejus, kai institucija, kuriai persiunčiamas asmens prašymas, pagal kompetenciją yra įgaliota tvarkyti to asmens ypatingus duomenis. Teismas per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo kreipiasi į asmenį prašydamas per nustatytą terminą pateikti rašytinį sutikimą. Jeigu per šį terminą rašytinis sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Jeigu dalis prašyme keliamų klausimų susiję su Teismo kompetencija, negavus asmens rašytinio sutikimo dėl prašymo persiuntimo, prašymas nagrinėjimas tiek, kiek jis susijęs su Teismo kompetencija.

11.     Asmens prašymo, adresuoto Teismui, kai prašyme nurodyti klausimai priskiriami kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir į jį atsako prašymą gavęs Teismas. Teismas, nustatęs, kad prašyme nurodyti klausimai priskiriami ir kitų institucijų kompetencijai, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Teisme dienos persiunčia jo kopiją kitoms institucijoms, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas. Kitos institucijos, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo institucijoje pagal kompetenciją atsako prašymą persiuntusiam Teismui. Teismas, gavęs iš kitų institucijų, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas, nuomones, pateikia asmeniui apibendrintą atsakymą, pridėdamas gautų institucijų raštų kopijas.

12.     Asmens prašymą, adresuotą kelioms Lietuvos Respublikos institucijoms ir priklausantį kelių institucijų kompetencijai, nagrinėja kiekviena jį gavusi institucija pagal savo kompetenciją ir asmeniui į jį atsako, pridėdama atsakymo kopijas kitoms tą patį prašymą nagrinėjančioms institucijoms.

13.     Prašymas, su kuriuo tas pats asmuo per vienus metus kreipiasi į Teismą tuo pačiu klausimu, kurį Teismas jau išnagrinėjo ir pateikė atsakymą, arba jeigu paaiškėja, kad tuo pačiu klausimu sprendimą yra priėmęs teismas, pakartotinai nenagrinėjamas, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Teismas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo užregistravimo Teisme praneša asmeniui nenagrinėjimo priežastis.

14.     Jeigu asmens prašymo ir (ar) prie jo pridedamų dokumentų turinyje yra nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, Teismas per 5 darbo dienas nuo šio prašymo užregistravimo persiunčia tokio prašymo kopiją ir prie jo pridedamų dokumentų kopijas institucijoms, kompetentingoms tirti šiuos teisės pažeidimus (toliau – kompetentinga institucija). Teismas tokį prašymą nagrinėja pagal kompetenciją, laikydamasis Taisyklių 36 punkte nustatyto termino. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo nagrinėjimui būtinas kompetentingos institucijos atsakymas, prašymo nagrinėjimas Teismo pirmininko sprendimu gali būti sustabdytas iki atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą ar administracinio nusižengimo bylos teiseną arba iki bus baigta baudžiamoji byla ar administracinio nusižengimo bylos teisena. Apie tokio prašymo nagrinėjimo sustabdymą Teismas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas raštu praneša prašymą pateikusiam asmeniui ar jo atstovui.

15.     Teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene) turi užtikrinti, kad Teismo patalpose aptarnaujamiems asmenims matomoje vietoje ir Teismo interneto svetainėje būtų paskelbta informacija apie Teismo darbuotojus, atsakingus už asmenų aptarnavimą Teisme: jų telefono numeriai, kiti kontaktiniai duomenys, darbo laikas ir kita reikiama informacija.

 

II. ASMENŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

16.     Asmenų prašymai gali būti pateikiami raštu tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Teismą, atsiuntus prašymą ar skundą paštu arba elektroninėmis priemonėmis: elektroniniu būdu per specialiai tam sukurtą informacinę sistemą, faksu ar elektroniniu paštu. Prašymai gali būti pateikiami žodžiu tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Teismą ar telefonu.

16.1.    Žodiniai ir rašytiniai prašymai pateikiami Teismo raštinės atskiroje asmenų ir dokumentų priėmimo patalpoje, esančioje pirmame Teismo aukšte. 

16.2.    Žodiniai prašymai telefonu dėl informacijos pateikiami:

16.2.1. civilinėse bylose – Civilinių bylų skyriaus raštinės biuro darbuotojams;

16.2.2. baudžiamosiose bylose ir administracinių nusižengimų bylose – Baudžiamųjų bylų skyriaus raštinės biuro darbuotojams;

16.2.3. kitais klausimais – Teismo raštinės darbuotojams;

16.3.    bendro pobūdžio žodiniai prašymai gali būti pateikiami visiems Teismo darbuotojams;

16.4.    jeigu Teismo darbuotojas neįgaliotas spręsti pateiktų žodinių prašymų, jis nukreipia asmenį į tokius įgaliojimus turintį Teismo darbuotoją.

17.     Asmenų prašymai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti nedelsiant, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, Teisme neregistruojami, jeigu Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Į tokius prašymus turi būti atsakoma nedelsiant arba tą pačią darbo dieną. Jeigu į žodžiu pateiktą asmens prašymą negalima atsakyti tą pačią darbo dieną, asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

18.     Jeigu prašymą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, arba asmens prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo turinio, Teismo darbuotojas turi teisę tokio asmens neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui. Šio vadovo sprendimu apie asmenų elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, gali būti pranešama kompetentingoms institucijoms.

19.     Asmens pageidavimu asmens priėmimas Teisme ir tiesioginis prašymo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto žodžiu ir raštu Taisyklių 16 punkte nurodytais būdais. Tam gali būti naudojamos asmenų aptarnavimo kortelės ar kitos priemonės, kuriose nurodomas asmens priėmimo institucijoje laikas ir vieta, institucijos atstovo, kuris priims asmenį, vardas ir pavardė, pareigos.

20.     Asmenų prašymai žodžiu gali būti pateikiami prašymą teikiančiam ir jį aptarnaujančiam Teismo darbuotojui suprantama kalba. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos, o Teisme nėra darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria asmuo kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Teismą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Teismą, savo iniciatyva.

21.     Asmenų prašymai ar skundai raštu turi būti:

21.1.    parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka, išskyrus Taisyklių 23 ir 24 punktuose nurodytus atvejus;

21.2.    parašyti įskaitomai;

21.3.    asmenų pasirašyti;

21.4.    pateikiami originalai.

22.     Asmenų prašymuose raštu turi būti nurodytas asmens vardas ir pavardė arba pavadinimas ir adresas arba kiti kontaktiniai duomenys, kuriais asmuo pageidauja gauti atsakymą.

23.     Atsižvelgdamas į Teismo atliekamas funkcijas ir šioje institucijoje dirbančių darbuotojų kompetenciją, Teismo pirmininkas turi teisę nustatyti ir kitas kalbas, kuriomis parašyti prašymai gali būti priimami.

24.     Nevalstybine kalba ir kitomis, nei vadovaujantis Taisyklių 23 punktu nustatytomis, kalbomis raštu pateikti asmenų prašymai Teisme gali būti priimami, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais į Teismą raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.

25.     Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

26.     Asmenims neteikiama privati informacija apie kitus asmenis, informacija, sudaranti valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, ir kita informacija, kurią teikti draudžia Lietuvos Respublikos įstatymai.

27.     Atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipdamasis asmens atstovas savo prašyme turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus kontaktinius duomenis, kuriais pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu), ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

28.     Kai prašymą Teismui pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

29.     Asmenų prašymai raštu, atsiųsti Teismui elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

30.     Jeigu Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip, asmenų prašymai raštu, neatitinkantys Taisyklių 29 punkto reikalavimų, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti nedelsiant, Teisme neregistruojami. Į tokius prašymus, jei galima nustatyti asmens ryšio duomenis, turi būti atsakyta tą pačią darbo dieną.

31.     Asmuo, prašymą teikiantis Teismui elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu institucijos elektroninio pašto adresu kauno.apygardos@teismas.lt.

32.     Teismo darbuotojas jam Teismo suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą, turi nedelsdamas persiųsti jį oficialiu institucijos elektroninio pašto adresu kauno.apygardos@teismas.lt, išskyrus atvejus, kai į prašymą pagal kompetenciją gali atsakyti tą pačią darbo dieną iš karto jį perskaitęs.

 

III. ASMENŲ PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

33.     Asmenų prašymai, pateikti tiesiogiai ar gauti Teismo raštinėje, taikant vieno langelio principą, atsiųsti paštu ar elektroninėmis priemonėmis, turi būti užregistruojami atitinkamame Teismo dokumentų registre, laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų.

34.     Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas gautas paštu arba elektroniniais ryšiais, asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme asmens nurodytu adresu arba elektroninio pašto adresu išsiunčiama Taisyklių priede nustatytos formos pažyma apie priimtus dokumentus.

35.     Asmenų prašymai, išskyrus asmenų prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tuoj pat, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo Teisme.

36.     Jeigu asmens prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų užregistravimo Teisme, Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 35 punkte nustatytą terminą, Teismas nedelsdamas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo termino pratęsimo priežastis.

37.     Jeigu asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą atsiuntęs asmuo, ir Teismas tokių duomenų pats gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teismas kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per Teismo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas nenagrinėjamas, dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Teismas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

38.     Jeigu asmens prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.

39.     Jeigu Teismas, užregistravęs asmens prašymą nustato, kad prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Teismas negali tokio prašymo išnagrinėti, nagrinėjimas Teismo pirmininko sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo nagrinėjimo nutraukimą Teismas nedelsdamas praneša asmeniui.

40.     Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 21.1 punkte nustatyto reikalavimo, per 5 darbo dienas nuo prašymo ir pridedamų dokumentų užregistravimo Teisme grąžinami asmeniui ir valstybine kalba nurodoma grąžinimo priežastis, pasiūlant asmeniui padaryti vertimą į valstybinę kalbą. Teismas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

41.     Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 21.1 – 21.4 punktuose nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama kitais prašyme nurodytais asmens kontaktais, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

42.     Asmenų prašymai, pateikti raštu nesilaikant Taisyklių 27 ir 28 punktuose nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama kitais prašyme nurodytais asmens kontaktais, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

43.     Asmenų prašymai, pateikti elektroninėmis priemonėmis nesilaikant Taisyklių 30 punkte nustatyto reikalavimo, per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme grąžinami asmeniui ir nurodoma tokio prašymo grąžinimo priežastis. Jeigu minėtame prašyme nenurodytas elektroninio pašto adresas, informacija apie prašymo grąžinimo priežastį teikiama kitais prašyme nurodytais asmens kontaktais, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

 

IV. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR APTARNAVIMAS TAIKANT VIENO LANGELIO PRINCIPĄ

 

44.     Teismo vieno langelio asmenų aptarnavimo padalinio funkcijas atlieka teismo administraciniame pastate (A. Mickevičiaus g. 18, Kaunas) esanti Teismo raštinė, kurioje įrengta atskira asmenų ir dokumentų priėmimo patalpa.

45.     Teismo raštinė atlieka šias funkcijas:

45.1.  priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją Teismas gali gauti iš savo administracijos padalinių, kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Teismas negali gauti pats arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

45.2.  užregistruoja gautus asmens prašymus ir perduoda juos Teismo pirmininkui ar jo įgaliotam asmeniui;

45.3.  perduoda asmens prašymus juos nagrinėti paskirtiems valstybės tarnautojams; asmens pageidavimu praneša jam, kuris valstybės tarnautojas nagrinėja prašymą; jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtinas Teismo kompetencijai, persiunčia jį kitai institucijai ir pasilieka prašymo kopiją;

45.4.  įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

45.5.  asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymo nagrinėjimo eigą;

45.6.  konsultuoja ir informuoja asmenį pagal Teismo pirmininko nustatytą kompetenciją;

45.7.  rengia ir teikia Teismo vadovybei pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus prašymus;

45.8.  padeda teismo pirmininko padėjėjui (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene) atlikti asmenų aptarnavimo ir prašymų nagrinėjimo taikant vieno langelio principą kokybės analizę ir šios analizės rezultatus praneša Teismo vadovybei.

46.     Asmenis Teismo darbuotojai Kauno apygardos teisme aptarnauja Teismo darbo laiku. Bendraudami tiesiogiai su asmenimis Teismo darbuotojai turi segėti identifikacines korteles.

47.     Teismo darbo laikas:

47.1pirmadienį, antradienį, trečiadienį, ketvirtadienį – nuo 8 val. iki 17 val.;

47.2penktadienį – nuo 8 val. iki 15 val. 45 min.;

47.3pietų pertrauka – nuo 12 val. iki 12 val. 45 min.;

47.4švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė yra trumpesnė viena valanda.

48.     Asmenys prašymus gali pateikti Teismo raštinėje pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais ir ketvirtadieniais – nuo 7.30 val. iki 17 val., penktadieniais – nuo 8 val. iki 15.45 val. Pietų pertrauka – nuo 12 val. iki 12.45 val.

49.     Asmenų aptarnavimo klausimas, jų pageidavimu, gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, Teismo darbuotojas apie tai įspėja asmenį, jei asmuo buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis.

50.     Asmenys, kurie pageidauja, kad juos priimtų teismo pirmininkas, turi iš anksto, ne vėliau kaip vieną dieną iki priėmimo, užsiregistruoti telefonu arba atvykę į Teismo raštinę.

51.     Asmenys, kurie pageidauja, kad juos priimtų Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkas, turi iš anksto, ne vėliau kaip vieną dieną iki priėmimo, užsiregistruoti telefonu arba atvykę į Teismo raštinę.

52.     Asmenys, kurie pageidauja, kad juos priimtų Civilinių bylų skyriaus pirmininkas, turi iš anksto, ne vėliau kaip vieną dieną iki priėmimo, užsiregistruoti telefonu arba atvykę į Teismo raštinę.

53.     Teismo pirmininkas asmenis priima pirmadieniais nuo 15 val. iki 16 val., Civilinių bylų skyriaus pirmininkas – trečiadieniais nuo 8 val. iki 9.30 val., Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkas – pirmadieniais nuo 8.30 val. iki 9.00 val. Teismo pirmininko ir skyrių pirmininkų atsakymų į interesantų klausimus ribas nustato Teismų įstatymas ir Teisėjų etikos kodeksas. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, atsakingas asmuo apie tai informuoja asmenį, jei šis buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis.

54.     Teismo kancleris ar Teismo raštinės vedėjas pagal savo kompetenciją asmenis priima Teismo darbo laiku.

 

V. ATSAKYMŲ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

55.     Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija. Atsakymas, siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašytas Teismo pirmininko arba jo įgalioto pareigūno ar valstybės tarnautojo kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, išskyrus tuos atvejus, kai atsakoma į Taisyklių 30 punkte nustatytu atveju Teisme neregistruotus prašymus.

56.     Atsakymai rengiami ir saugomi laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų. Atsakymas į prašymą paprastai parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas, vizuotas rengėjo, lieka Teisme. Dėl išnagrinėtų prašymų priimti sprendimai įforminami teismo pirmininko ar pagal kompetenciją Teismo darbuotojo raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę. Atsakymai dėl išnagrinėtų prašymų įforminami laisvos formos raštu, kuriame motyvuotai atsakoma į asmens keliamus klausimus, nurodoma, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą. Atsakymai parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

56.1.  į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

56.2.  į prašymą pateikti Teismo turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

56.3.  į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, pranešama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisva forma.

57.     Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

58.     Asmens prašymą nagrinėjęs Teismas, pats pastebėjęs ar gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir pateikia asmeniui ištaisytą atsakymą arba praneša jam, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

59.     Asmuo, nesutinkantis su Teismo atsakymu arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

60.     Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą administracinę paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys, arba teismo pranešime apie asmens prašymo nenagrinėjimo priežastis nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka, institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas. Persiunčiant prašymą ar skundą nagrinėti kitai kompetentingai institucijai ir informuojant apie tai asmenį ar jo atstovą, pranešime asmeniui nurodyti minėtos apskundimo tvarkos nereikia.

 

VI. ASMENŲ APTARNAVIMAS ŽODŽIU ELEKTRONINĖMIS PRIEMONĖMIS

 

61.     Valstybės tarnautojai/darbuotojai, aptarnaujantys asmenis žodžiu elektroninėmis priemonėmis, turi suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu, trumpai ir suprantamai:

61.1.  paaiškinti, ar Teismas kompetentingas nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

61.2.  paaiškinti galimus dokumentų pateikimo būdus ir tai, kokius dokumentus reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

61.3.  nurodyti instituciją (jos adresą ir kontaktus), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Teismas nekompetentingas nagrinėti jo prašymą;

61.4.  pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

62.     Jeigu elektroninėmis priemonėmis žodžiu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį valstybės tarnautoją/darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, valstybės tarnautojas/darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.

63.     Aptarnaudamas asmenį elektroninėmis priemonėmis žodžiu, valstybės tarnautojas/darbuotojas turi laikytis Asmenų aptarnavimo teismuose standarto reikalavimų:

63.1.  prisistatyti asmeniui – pasakyti Teismo pavadinimą (jei neveikia automatinis atsakiklis), nurodyti savo pareigas bei vardą ir pavardę;

63.2.  išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

63.3.  aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

63.4.  pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, nurodyti, kada bus asmeniui atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita ryšio priemone;

63.5.  kalbėti ramiai, mandagiai atsisveikinti.

64.     Informacija elektroninėmis priemonėmis apie konkrečią bylą gali būti suteikiama tik bylos proceso dalyviams, įsitikinus skambinančio asmens tapatybe.

65.     Teismo pirmininko arba jo įgalioto asmens sprendimu gali būti paskirtas valstybės tarnautojas/darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą elektroninėmis priemonėmis, ir tam paskirta elektroninių ryšių linija.

 

VII. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

66.     Teismo darbuotojai, aptarnaudami asmenis, taip pat vadovaujasi teisme įdiegtos Kokybės vadybos sistemos nuostatomis ir jos sudedamąja dalimi – Asmenų aptarnavimo teismuose standartu.

67.     Asmenų aptarnavimo teismuose standarto pagrindiniai principai:

67.1.  lengva rasti reikiamas patalpas, informaciją;

67.2.  užtikrinamas informacijos konfidencialumas;

67.3.  racionalus darbo laiko naudojimas;

67.4.  dėmesingumas ir pagarba į Teismą besikreipiančiam asmeniui;

67.5.  siekis išsiaiškinti konkrečius asmens poreikius ir lūkesčius, suteikti išsamią ir asmeniui aktualią informaciją;

67.6.  dedamos visos pastangos išvengti klaidų, bet joms pasitaikius – klaida ištaisoma, asmens atsiprašoma;

67.7.  neblaivūs asmenys Teisme neaptarnaujami;

67.8.  jei potencialiai grėsmingai besielgiantys asmenys nepakeičia bendravimo būdo, tai jie yra neaptarnaujami, gali būti kviečiama policija, apie incidentą informuojant tiesioginį vadovą arba už Teismo pastatų saugumą atsakingą asmenį.

68.     Pagal Teisėjų tarybos 2019 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 13P-91-(7.1.2) „Dėl Asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais) patvirtintą Asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) Teisme vieną kartą per kalendorinius metus vykdoma asmenų aptarnavimo kokybės kontrolė ir stebėsena (monitoringas).

69.     Už asmenų aptarnavimo kokybės monitoringo sistemos priežiūrą Teisme atsakingas teismo pirmininko įsakymu paskirtas asmuo (mentorius) – Teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene).

70.     Nuolat vykdoma Teisme apsilankiusių, telefonu ir (arba) elektroniniu paštu ir (arba) paštu su teismu susisiekusių asmenų apklausa: asmenims sudaroma galimybė laisva valia išreikšti savo nuomonę apie aptarnavimą teisme – atsakyti į anketos klausimus. Taip pat asmenų anketinė apklausa vykdoma Teismo interneto svetainėje www.kat.teismas.lt. Šią apklausą vykdo ir teismo vadovybei duomenis pateikia Teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene).

71.     Anoniminių apklausų metu gali būti prašoma asmenų pareikšti nuomonę dėl institucijai aktualių asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės aspektų.

72.     Asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimas atliekamas tai pačiai teismų grupei taikant vienodus pagal Aprašo reikalavimus nustatytus monitoringo kriterijus, būdą, imtį, laikotarpį, minimalų asmenų aptarnavimo kokybės lygį.

73.     Nustatyti asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai naudojami siekiant užtikrinti aukštą asmenų aptarnavimo kokybę Teisme.

74.     Nustatytų asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami institucijos interneto svetainėje. Už tai atsakingas asmuo – teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene).

 

 

VIII. ASMENŲ patekimo į TEISMO PASTATUOSE ESANČIAS patalpas tvarka

 

75.     Į teismo administracinį pastatą (A. Mickevičiaus g. 18, Kaunas) atvykęs asmuo, norintis patekti ne į Teismo raštinę, bet į kitas Teismo administraciniame pastate esančias patalpas, informuoja Teismo darbuotoją, stebintį asmenų patekimą į pastatą, apie savo vizito tikslą. Jeigu reikia, Teismo darbuotojas paprašo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento. Apie asmens atvykimą teismo darbuotojas įrašo Atvykusių asmenų registracijos žurnale ir telefonu informuoja darbuotoją, pas kurį asmuo atvyko.

76.     Gavęs darbuotojo, pas kurį atvyko asmuo, patvirtinimą, kad toks asmuo yra susitaręs dėl susitikimo, asmenį pasitikęs darbuotojas jį įleidžia į Teismo administracinio pastato patalpas. Už atvykusio asmens buvimą Teismo administraciniame pastate ir jo išlydėjimą iš pastato asmeniškai atsako darbuotojas, pas kurį atvyko asmuo.

77.     Į Teismo pastato, esančio Kaune, A. Mickevičiaus g. 18A, dalį, kurioje yra teismo posėdžių salės, Teismo darbo valandomis turi teisę patekti kiekvienas asmuo. Darbo valandomis, tačiau nevykstant teismo posėdžiams, įėjimas į Teismo pastatą gali būti užrakintas, siekiant užtikrinti tvarką ir saugumą šiose patalpose.

78.     Į Teismo pastatus neįleidžiami asmenys, apsvaigę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių, toksinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.

79.     Siekiant užkirsti kelią ūmių viršutinių kvėpavimo takų, žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamų ligų plitimui, į Teismo pastatus neįleidžiami asmenys, turintys šių infekcijų arba užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.).

80.     Teismo darbuotojas, gali pareikalauti į Teismo pastatą ar teismo posėdžių salę norintį patekti asmenį pasimatuoti kūno temperatūrą bekontakčiu termometru.

81.     Į Teismo pastatus asmenims, išskyrus teisėsaugos institucijų pareigūnams, esantiems tarnyboje, draudžiama įsinešti ginklus, sprogmenis ar kitus žmogaus gyvybei ar sveikatai arba visuomenės saugumui pavojingus daiktus. Teismas draudžiamų įsinešti daiktų laikino saugojimo paslaugos neteikia.

82.     Norintis į Teismo pastatą ar teismo posėdžių salę patekti asmuo teismo darbuotojo, policijos ar kito įgaliojimus turinčio pareigūno gali būti patikrintas mobiliu (rankiniu) metalo ieškikliu (detektoriumi).

83.    Mobilių (rankinių) metalo ieškiklių (detektorių) panaudojimo tikslas – užtikrinti saugią darbo aplinką, užkertant kelią į Teismo patalpas įnešti Taisyklių 81 punkte įvardytus draudžiamus daiktus.

84.    Teismo darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme arba įsakymu yra nustatyta funkcija – užtikrinti tvarką ir saugumą Teisme, patikrinti asmenį mobiliu (rankiniu) metalo ieškikliu (detektoriumi), šią įrangą naudoja tik savo tiesioginėms funkcijoms vykdyti.

85.    Teismo darbuotojas, užtikrinantis tvarką ir saugumą Teisme, kilus įtarimui dėl draudžiamų daiktų turėjimo, turi teisę, o taip pat Teismo pirmininkui ar bylą nagrinėjančiam teisėjui nurodžius, privalo patikrinti ir Teisme jau esančius asmenis naudodamas mobilų (rankinį) metalo ieškiklį (detektorių).

86.    Teismo darbuotojas, užtikrinantis tvarką ir saugumą Teisme, turi teisę patikrinti asmenį mobiliu (rankiniu) metalo ieškikliu (detektoriumi) tik tikrinamam asmeniui išreiškus sutikimą. Jeigu asmuo nesutinka būti patikrintas, jis į Teismo pastatą ar atskiras jo patalpas neįleidžiamas, o jam jau esant patalpose – privalo nedelsiant jas palikti.

______________

 

Asmenų aptarnavimo, jų prašymų,

pareiškimų ir skundų nagrinėjimo

Kauno apygardos teisme taisyklių

priedas

 

HERBAS

 

 

KAUNO APYGARDOS TEISMAS

Biudžetinė įstaiga, A. Mickevičiaus g. 18, LT-44312 Kaunas,

tel. (8 37) 490941, faks. (8 37) 324164, el. paštas kauno.apygardos@teismas.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 293372420.

 

 

 

(pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris

_____________________________________________

arba pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris*)

 

 

PAŽYMA APIE PRIIMTUS dokumentus

 

 

_____________ Nr. ___________

 

(data)

 

 

 

Jūsų prašymas / skundas / kitas kreipimasis dėl _________________________________

 

(trumpas turinio apibūdinimas)

 

_____________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________

 

________________________________________  gautas ____________ Nr. _______________.

 

(data)          (registracijos numeris)

 

 

 

Dokumentus priėmė

 

 

 

___________________            ______________      _________________        _____________

 

(pareigų pavadinimas)                            (parašas)      (vardas ir pavardė)     (telefono numeris)

 

 

 



* Jeigu pareiškėjas duomenis nurodo.