VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠILUMOS ŪKIO SPECIALIOJO PLANO RENGIMO DARBŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2017 m. liepos 24 d. Nr. A27(1)-1821

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 str. 8 d. 1 p., 6 str. 30 p., Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 21 str. 1 d. 2 p. ir 2 d. 2 p., Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. sausio 27 d. sprendimo Nr. T3-29 „Dėl Vilniaus rajono šilumos ūkio specialiojo plano atnaujinimo“ 2 p.:

1. Tvirtinu Vilniaus rajono savivaldybės šilumos ūkio specialiojo plano rengimo darbų programą (pridedama).

2. Pavedu Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Ūkio skyriui paskelbti šį įsakymą su priedu Teisės aktų registre, o Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui – Savivaldybės interneto tinklapyje ir vietinėje spaudoje.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                       Liucina Kotlovska

 


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. liepos 24 d.

įsakymu Nr. A27(1)-1821

 

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠILUMOS ŪKIO SPECIALIOJO PLANO RENGIMO DARBŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus rajono šilumos ūkio specialusis planas (toliau – Planas) yra savarankiškas Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) specialiojo planavimo dokumentas, kuriame nustatomos esamos ir planuojamos naujos šilumos vartotojų teritorijos, nurodomi galimi ir alternatyvūs šildymo būdai ir kurio tikslas yra tenkinti vartotojų šilumos poreikius vartotojams mažiausiomis sąnaudomis, neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai.

 

II. NORMATYVINIS PAGRINDAS

 

1. Planas rengiamas vykdant Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. sausio 27 d. sprendimą Nr. T3-29 „Dėl Vilniaus rajono šilumos ūkio specialiojo plano atnaujinimo“ ir vadovaujantis:

1.1. Šilumos ūkio specialiųjų planų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015-09-25 įsakymu Nr. 1-226/D1-683 „Dėl šilumos ūkio specialiųjų planų rengimo taisyklių patvirtinimo“;

1.2. Nacionalinės energetikos nepriklausomybės strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012-06-26 nutarimu Nr. XI-2133 „Dėl Nacionalinės energetikos nepriklausomybės strategijos patvirtinimo“;

1.3. Nacionaline šilumos ūkio plėtros 2015-2021 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015-03-18 nutarimu Nr. 284 „Dėl Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015-2021 metų programos patvirtinimo“;

1.4. ir kitais teisės aktais.

 

 

III. PLANAVIMO OBJEKTAS IR TIKSLAI

 

1. Planu įgyvendinama Nacionalinė energetinės nepriklausomybės strategija ir Nacionalinė šilumos ūkio plėtros programa. Nacionalinėje šilumos ūkio plėtros programoje nustatyti sprendiniai ir priemonės yra privalomi Savivaldybei ir šilumos ūkio planavimą vykdantiems ir jį įgyvendinantiems asmenims.

2. Planavimo objektas – Savivaldybės teritorijoje esančių šilumos vartotojų ir planuojamų naujų šilumos vartotojų teritorijų aprūpinimo šiluma inžinerinės infrastruktūros sistemos ir šių sistemų dalys, principiniai techniniai sprendimai dėl kiekvienai teritorijai nustatytų alternatyvių energijos ar kuro rūšių naudojimo, siekiant mažiausiomis sąnaudomis ir neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai patenkinti šios teritorijos vartotojų šilumos poreikius.

3. Planavimo tikslai:

3.1. įgyvendinant Nacionalinėje šilumos ūkio plėtros programoje nustatytus sprendinius ir priemones, suformuoti ilgalaikes Savivaldybės šilumos ūkio modernizavimo ir plėtros kryptis, siekiant užtikrinti saugų, patikimą ir nepertraukiamą šilumos tiekimą vartotojams mažiausiomis sąnaudomis, neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai;

3.2. suderinti valstybės, Savivaldybės, energetikos įmonių, fizinių ir juridinių asmenų ar jų grupių interesus aprūpinant vartotojus šiluma ir energijos ištekliais šilumos gamybai;

3.3. reglamentuoti aprūpinimo šiluma būdus ir/arba naudotinas kuro bei energijos rūšis šilumos gamybai šilumos vartotojų teritorijose;

3.4. numatyti preliminarias investicijų apimtis, finansavimo poreikį ir finansavimo šaltinius į šilumos ūkio plėtrą ir modernizavimą.

 

IV. DARBO APIMTIS

 

1. Plano rengėjas (toliau – Rengėjas) privalo:

1.1. įvertinti Savivaldybės šilumos ūkio esamą būklę;

1.2. suformuoti bendruosius sprendinius;

1.3. parengti Savivaldybės šilumos ūkio koncepciją;

1.4. rengiant Planą, Savivaldybės teritoriją suskirstyti į šilumos vartotojų teritorijas – kiekvienai nurodant gyvenviečių pavadinimus, gatvių pavadinimus bei pastatų numerius – grafinėje dalyje, ir aprūpinimo šiluma būdus.

 

V. PLANAVIMO PROCESAS

 

1. Planavimo procesą sudaro 3 etapai – parengiamasis, Plano rengimo ir baigiamasis. Kiekvienas Plano rengimo etapas pradedamas tik užbaigus ankstesnįjį. Plano rengimo procesu metu Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Direktorius) turi pritarti kiekvieno etapo sprendiniams.

1.1.            Parengiamojo etapo metu:

1.1.1. gaunamos planavimo sąlygos;

1.1.2. nustatomi planavimo tikslai ir uždaviniai, parengiama ir patvirtinama planavimo darbų programa;

1.1.3. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka parenkamas Rengėjas, sudaroma sutartis.

2.1. Plano rengimo etapas:

2.1.1. esamos būklės įvertinimas:

2.1.1.1. esamo šilumos poreikio pastatams šildyti ir karštam vandeniui ruošti analizė ir įvertinimas;

2.1.1.2. šilumos ūkio (generavimo šaltinių, vietinio šildymo ir centralizuotų šilumos tiekimo sistemų, atsižvelgiant į esamą apkrovą, šilumos nuostolius trasose ir kitus rodiklius), gamtinių dujų ūkio ir elektros ūkio, susijusių su šilumos gamyba, įvertinimas;

2.1.1.3. aplinkosaugos būklės analizė (foninio oro užterštumo analizė, Savivaldybės teritorijoje esančių taršos šaltinių apibūdinimas ir jų specifika) ir įvertinimas;

2.1.1.4. parengiamas brėžinys, kuriame pažymima esama šilumos ūkio inžinerinė infrastruktūra, jos apsaugos zonos, esama susisiekimo komunikacijų inžinerinė infrastruktūra ir jos apsaugos zonos, saugomos teritorijos ir jų apsaugos zonos, nekilnojamojo kultūros paveldo teritorijos ir jų apsaugos zonos, privatūs ir valstybiniai miškai, gamtinės kliūtys;

2.1.1.5. atsižvelgiant į Plano mastelį, gali būti pažymimos esamų žemės sklypų ribos.

2.1.2. bendrųjų sprendinių formavimas:

2.1.2.1. perspektyvinis šilumos vartojimo poreikio įvertinimas;

2.1.2.2. šilumos ūkio inžinerinės infrastruktūros vystymo galimybių prognozė;

2.1.2.3. išnagrinėjamos į planuojamą teritoriją patenkančios žemės nuosavybės formos;

2.1.2.4. aplinkos oro teršalų koncentracijos kitimo prognozė ir nurodytose teritorijose atliktų tyrimų (hidrogeologiniai vandens ir grunto, kiti tyrimai) vertinimas;

2.1.2.5. naudotino kuro balanso prognozė;

2.1.2.6. atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas (toliau – SPAV).

2.1.3. koncepcijos parengimas:

2.1.3.1. šilumos ūkio plėtros scenarijų (variantų) parengimas, derinant įvairias aprūpinimo šilumos galimybes nagrinėjamose teritorijose ir/arba naudotinų kuro ir energijos rūšių šilumai gaminti vertinimas;

2.1.3.2. scenarijų įvertinimas techniniu, ekonominiu, ir poveikio aplinkos orui aspektais. Pasirinkto optimalaus scenarijaus pagrindu – rengiamas Plano atnaujinimas ir planuojamų teritorijų aprūpinimo šiluma reglamentas;

2.1.3.3. galimybių ir būdų decentralizuoti šilumos tiekimą gyvenvietėse (nepažeidžiant trečiųjų šalių interesų), jeigu esamos centralizuotos šilumos tiekimo sistemos yra neperspektyvios.

2.1.4. sprendinių konkretizavimas:

2.1.4.1. Savivaldybės teritorijos suskirstymas šilumos vartotojų teritorijomis – kiekvienai nurodant gyvenviečių pavadinimus, gatvių pavadinimus bei pastato numerius – grafinėje dalyje. Šilumos vartotojų teritorijos ribas nustato Rengėjas, įvertindamas techninę galimybę keisti aprūpinimo šiluma būdą šilumos vartotojų teritorijos vartotojams ir alternatyvių energijos ir kuro rūšių naudojimą, šilumos poreikio parametrus ir kitus požymius. Savivaldybės teritorijos suskirstymo šilumos vartotojų teritorijomis pagrindimą Rengėjas pateikia Plano prieduose;

2.1.4.2. planuojamos teritorijos plano šilumos vartotojų teritorijoje nustatomi sprendiniai, pažymintys esamus ir/ar galimus šilumos generavimo šaltinius, kuro bei energijos rūšis, centrinio šildymo tinklus, dujų ir elektros tinklus, kitus energijos išteklius vartojančius įrenginius, skirtus šilumos ir karšto vandens gavybai.

3.1. Baigiamasis etapas:

3.1.1. Plano sprendinių viešinimo stadija:

3.1.1.1. Plano viešinimo procedūros atliekamos pagal Visuomenės informavimo nuostatuose nustatytą supaprastintą teritorijos planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarką;

3.1.1.2. Direktorius savo nuožiūra gali (tačiau neprivalo) atlikti papildomus viešinimą užtikrinančių procedūrų veiksmus: apklausą dėl Plano sprendinių, jų pristatymą visuomenės informavimo priemonėse, susitikimus su suinteresuota visuomene, tam tikromis visuomenės grupėmis ir panašiai;

3.1.1.3. fiziniai asmenys, juridiniai asmenys ar jų padaliniai, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kuriems dėl visuomenės (viešojo) intereso numatoma nustatyti papildomus žemės ir kito nekilnojamojo turto apribojimus, informuojami apie rengiamą Planą Vyriausybės nustatyta tvarka;

3.1.1.4. žemės ir kito nekilnojamojo turto apribojimai dėl kitų asmenų privataus intereso Planu gali būti nustatyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso pagrindais.

3.1.2. Plano derinimo stadija:

3.1.2.1. parengto Plano derinimas Teritorijų planavimo komisijoje, sudarytoje pagal Teritorijų planavimo įstatymo 26 straipsnio 4 dalies reikalavimus.

3.1.3. Plano tikrinimo stadija:

3.1.3.1. parengto Plano tikrinimas teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančioje institucijoje.

3.1.4. Plano tvirtinimas ir registravimas:

3.1.4.1. parengto Plano tvirtinimas ir registravimas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre.

 

VI. PLANO SUDĖTIS IR TURINYS

 

1. Planą, kuris rengiamas 3 egzemplioriais, sudaro Plano sprendinių grafinė (brėžiniai) ir tekstinė (aiškinamasis raštas) dalys ir planavimo procedūrų dokumentai. Sutartyje su Rengėju gali būti numatytas kitas rengiamo Plano egzempliorių skaičius. Plano sprendiniai įrašomi į kompiuterinę laikmeną.

2. Pagrindiniame brėžinyje, atsižvelgiant į teritorijų planavimo lygmenį, pažymima grafiškai arba nurodoma tekstu:

2.1. planuojama teritorija, administracinių vienetų ribos;

2.2. pagal numatytas prioritetines kryptis nustatytos šilumos ūkio inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingos teritorijos, valstybinės ir privačios žemės plotai;

2.3. jei planavimo darbų programoje numatyta – žemės sklypai (ar jų dalys), kuriuos numatoma panaudoti visuomenės poreikiams, privačios ir/ar valstybinės žemės padalijimas suformuojant atskirus sklypus, paimamus visuomenės poreikiams;

2.4. esama ir planuojama šilumos ūkio inžinerinė infrastruktūra, jos vystymo ar išdėstymo reikalavimai, pažymint inžinerinių komunikacijų koridorius, susisiekimo komunikacijas, kitų inžinerinių statinių išdėstymą;

2.5. šilumos ūkio inžinerinės infrastruktūros statinių ir teritorijų apsaugos zonos, nustatytos gatvių raudonosios linijos, servitutų zonos, inžineriniai tinklai ir jų technologiniai priklausiniai;

2.6. atsižvelgiant į rengiamo Plano mastelį – esamų žemės sklypų ribos, jų kadastriniai numeriai ar žemės reformos žemėtvarkos projekto projektiniai numeriai;

2.7. valstybiniai miškai, saugomos teritorijos ir jų apsaugos zonos, gamtos ir kultūros paveldo objektai, jų teritorijos ir apsaugos zonos ir kita.

3. Brėžinių grafiniai ir spalviniai žymėjimai turi atitikti Teritorijų planavimo dokumentų erdvinių duomenų specifikacijoje, Lietuvos standarte LST 1569 „Statinio projektas. Lauko inžinerinių tinklų grafiniai ženklai“ nurodytus žymėjimus. Sprendiniai ir kita informacija pažymima brėžiniuose jų reikšmes nurodant sutartinių ženklų aprašomosiose lentelėse.

4. Jeigu viename brėžinyje neįmanoma pažymėti visų sprendinių, siekiant raiškiausio jų atvaizdavimo būdo, gali būti rengiami keli brėžiniai. Plano brėžiniai pagal planuojamos teritorijos dydį, teritorijų planavimo lygmenį ir sprendinių konkretizavimo lygį rengiami Lietuvos geodezinių koordinačių sistemoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 936 „Dėl Lietuvos geodezinių koordinačių sistemos įvedimo“:

4.1. Savivaldybės – planuojamos teritorijos, išsiskiriančios administraciniu (savivaldybės) ar funkciniu bendrumu, rengiami ant naujausio GDR10LT ir skaitmeninio rastrinio ortofotografinio žemėlapio;

4.2. vietovės – planuojamos Savivaldybės teritorijos dalys ant naujausio GDR10LT ir skaitmeninio rastrinio ortofotografinio žemėlapio. Planai M 1:500-M 1:2000 rengiami ant ne senesnio kaip 3 metų skaitmeninio topografinio plano (atitinkamu masteliu). Topografinis planas gali būti tikslinamas (jei reikia) Plano rengimo metu.

5. Plano tekstinėje dalyje (aiškinamajame rašte) apibūdinami planavimo tikslai, Plano uždaviniai, pateikiami planuojamos teritorijos esamos būklės įvertinimo rezultatai, aprašomi ir pagrindžiami Plano sprendiniai, naudota Plano rengimo metodika ir kiti su Plano rengimu susiję paaiškinimai.

6. Planavimo procedūrų dokumentus sudaro:

6.1. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl Plano rengimo;

6.2. planavimo darbų programa;

6.3. planavimo sąlygos;

6.4. šilumos ūkio inžinerinės infrastruktūros vystymo koncepcija, jei planavimo darbų programoje numatyta ją parengti;

6.5. SPAV ataskaita, jei atliekamas SPAV;

6.6. Visuomenės dalyvavimo ataskaita;

6.7. Teritorijų planavimo komisijos posėdžio protokolas Savivaldybės ir vietovės lygmens planui;

6.8. teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos Plano patikrinimo aktas.

 

VII. PLANO DERINIMAS, TIKRINIMAS, TVIRTINIMAS

 

1. Plano derinimo procedūrą atlieka Teritorijų planavimo komisija, kuriai pateikiami Plano sprendiniai ir planavimo procedūrų dokumentai.

2. Planavimo sąlygas išdavusi institucija Planą turi išnagrinėti ir dokumentų derinimo ar atsisakymo juos derinti išvadą pateikti per 15 darbo dienų nuo Direktoriaus prašymo derinti Planą pateikimo dienos.

3. Planas yra suderintas, jei tam pritaria visi Teritorijų planavimo komisijos nariai. Derinimo procedūros rezultatai įforminami protokolu.

4. Suderintą Planą Direktorius teikia tikrinti teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančiai institucijai, nurodytai Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje. Tikrinimui teikiami Plano sprendiniai (grafinė ir tekstinė dalys) ir procedūrų dokumentai.

5. Direktorius, gavęs pritarimą teikimui tvirtinti Planą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

6. Direktorius duomenis apie patvirtintą Planą ir teisės aktus, kuriais Planas patvirtintas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatuose nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registrui privalomai teikia registruoti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Plano patvirtinimo dienos.

7. Teisės aktas ir juo patvirtintas Planas įsigalioja kitą dieną po jo įregistravimo ir paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, jeigu sprendime dėl Plano patvirtinimo nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data. Oficialus informacinis pranešimas apie patvirtinimą skelbiamas Planą tvirtinančios institucijos svetainėje ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

1. Plano sprendiniai privalo atitikti valstybės strategiją, nacionalinius energetikos tikslus ir Nacionalinę šilumos ūkio plėtros programą. Plano sprendiniai negali prieštarauti įstatymais arba Vyriausybės nutarimais nustatytiems specialiųjų žemės naudojimo sąlygų reikalavimams, turi būti suderinti su atitinkamo lygmens galiojančiais bendrojo teritorijų planavimo dokumentais, įregistruotais Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, turėti planavimo sąlygas išdavusių institucijų motyvuotas išvadas dėl parengtų sprendinių derinimo ir turi būti patvirtinti Teritorijų planavimo įstatymo ir Taisyklių nustatyta tvarka.

2. Plano sprendiniai negali prieštarauti aukštesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniams, įstatymams ir kitiems teisės aktams, tarp jų statybos techninių reglamentų reikalavimams, darantiems įtaką plano sprendiniams.

3. Planas privalomas visiems suplanuotoje teritorijoje veikiantiems fiziniams ir juridiniams asmenims ar kitoms organizacijoms.

4. Žala, atsiradusi dėl neteisėtais veiksmais įgyvendinamų teritorijų planavimo dokumentų, atlyginama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Ginčus, kylančius tarp teritorijų planavimo proceso dalyvių ar asmenų pranešimų dėl galimų Teritorijų planavimo įstatymo pažeidimų, nagrinėja ir sprendžia Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.