LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ  PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONės „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO patvirtinimo

 

2023 m. vasario 1 d. Nr. A1-64

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 5 punktais, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ 1 punktą, vykdydama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunktį, siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.14 papunktį:

1. T v i r t i n u Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“, finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                     Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. vasario 1 d.  įsakymu Nr. A1-64

 

 

PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONĖS „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS nuostatos

 

1. Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija „Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ (toliau – Projektas) lėšų, koordinavimo, finansavimo, administravimo tvarką.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2022 m. spalio 28 d. Europos Komisijos sprendimą Ref. Ares (2022) 7496348–28/10/2022, kuriuo leidžiama naudoti finansavimo lėšas, nesusijusias su išlaidomis skubios pagalbos veiksmams, siekiant paremti valstybes nares, labiausiai paveiktas masinio perkeltųjų asmenų antplūdžio iš Ukrainos, jų pirmąjį priėmimą arba ankstyvą integraciją pagal Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonę „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Užsieniečių teisinės padėties įstatymas), Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1147, kuriuo nustatomas Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondas, su pakeitimais, padarytais 2022 m. balandžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/585.

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO KOORDINAVIMAS

 

4. Projekto įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Projekto koordinatorius).

5. Projekto koordinatorius, koordinuodamas Projekto įgyvendinimą, vykdo šias funkcijas ir įsipareigojimus:

5.1. su Projekto vykdytojais pasirašo sutartį dėl Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, įgyvendinimo pagal Aprašo 2 priede pateiktą pavyzdinę formą (toliau – Projekto sutartis);

5.2. pasirašo Projekto finansavimo sutartį su Europos Komisija (toliau – Projekto finansavimo sutartis), inicijuoja ir derina Projekto finansavimo sutarties pakeitimus;

5.3. atidaro banke ar kitoje kredito įstaigoje atskirą sąskaitą Projektui finansuoti skiriamų finansavimo lėšų apskaitai tvarkyti arba užtikrina atskirą Projekto lėšų apskaitą vienoje banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitoje, jeigu joje laikomos keleto iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų finansuojamų projektų lėšos;

5.4. rengia ir teikia Projekto ataskaitas Europos Komisijai Projekto finansavimo sutartyje nustatytais terminais ir tvarka;

5.5. koordinuoja Projekto veiklų įgyvendinimą, Projekto rezultatų pasiekimą, komunikuoja su Europos Komisija Projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka;

5.6. gavęs iš Projekto vykdytojo prašymą pervesti avansą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos perveda avansą į Projekto vykdytojo banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitas, skirtas Projekto lėšoms laikyti;

5.7. gavęs iš Projekto vykdytojo ketvirtinę Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, įgyvendinimo ataskaitą, pateiktą pagal Aprašo 3 priede pateiktą formą (toliau – ketvirtinė ataskaita), atlieka tarpinius mokėjimus per 10 darbo dienų nuo ketvirtinės ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos;

5.8. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, per 15 darbo dienų elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Projekto vykdytojus, įgyvendinančius Projekto veiklas, skirtas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, apie pažangą trečiųjų valstybių piliečių integracijos srityje, vertinamą pagal Aprašo 24 punkte nurodytus rodiklius, pasiekimus;

5.9. esant poreikiui, organizuoja mokymus Projekto vykdytojams ir (arba) inicijuoja keitimąsi patirtimi su kitais Projekto vykdytojais.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJŲ FUNKCIJOS IR ĮSIPAREIGOJIMAI

 

6. Projektą įgyvendina Projekto vykdytojai pagal Aprašo 1 priede pateiktą Projekto biudžetą. Kiekvienas Projekto vykdytojas yra atsakingas už teisėtą ir pagrįstą jam pagal Aprašo 1 priedą skirtų lėšų panaudojimą.

7. Projekto vykdytojai, įgyvendindami Projektą, vykdo šias funkcijas ir įsipareigojimus:

7.1. įgyvendina Projektą ir yra atsakingi už atitinkamų Projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą;

7.2. banke ar kitoje kredito įstaigoje atidaro atskirą sąskaitą Projektui finansuoti skiriamų lėšų apskaitai tvarkyti arba užtikrina atskirą Projekto lėšų apskaitą vienoje banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitoje, jeigu joje laikomos keleto iš ES fondų lėšų finansuojamų projektų lėšos. Su Projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų įprastinių operacijų arba su kitais vykdomais Projektais susijusių operacijų;

7.3. pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui, per 15 darbo dienų pateikia Projekto koordinatoriui ketvirtines ataskaitas. Jei Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis paprašo, patikslina pateiktą informaciją arba pateikia papildomą informaciją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis per Projekto koordinatoriaus nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos;

7.4. teikia Projekto koordinatoriui informaciją, reikalingą Projekto finansavimo sutarties 1 priede nurodytų Projekto rodiklių pasiekimui pagrįsti;

7.5. įsipareigoja grąžinti į Projekto koordinatoriaus banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitą Projekto lėšas ar jų dalį, susijusias su neįvykdytomis (arba netinkamai įvykdytomis) Projekto veiklomis (arba jų sudėtinėmis dalimis), ir atlyginti dėl netinkamo Projekto veiklų vykdymo atsiradusius nuostolius Aprašo 35 punkte nustatyta tvarka;

7.6. Projekto koordinatoriaus prašymu per nustatytą terminą pateikia papildomą informaciją apie įgyvendintas Projekto veiklas (išskyrus informaciją, kuri yra laikoma asmens duomenimis) ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Teikiama informacija turi būti teisinga, tiksli ir išsami;

7.7. Aprašo 5.9 papunktyje nurodytu atveju užtikrina atsakingų asmenų dalyvavimą Projekto koordinatoriaus organizuojamuose mokymuose ir (arba) keitimosi patirtimi su kitais Projekto vykdytojais renginiuose;

7.8. dalijasi ir keičiasi Projekto metu sukaupta gerąja patirtimi ir praktika su kitais Projekto vykdytojais, užtikrina, kad Projekto metu sukurta metodologinė ir (arba) informacinė medžiaga būtų prieinama socialiniams, ekonominiams ir kitiems partneriams, institucijoms, įstaigoms ir (ar) organizacijoms.

8. Projekto koordinatorius ir Projekto vykdytojai privalo užtikrinti su Projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą audito institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims Projekto įgyvendinimo metu ir dokumentų saugojimo laikotarpiu, pasibaigus Projekto finansavimui.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI 

 

9. Projekto tikslas – prisidėti prie Aprašo 28 punkte nurodytų asmenų priėmimo ir ankstyvosios integracijos.

10. Projekto uždaviniai:

10.1. stiprinti Lietuvos Respublikos pajėgumus trečiųjų valstybių piliečių registracijos ir leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo procesuose;

10.2. gerinti priėmimo sąlygas trečiųjų valstybių piliečiams;

10.3. prisidėti prie savivaldos lygiu vykdomų ankstyvosios trečiųjų valstybių piliečių integracijos veiklų;

10.4. pasirengti galimam trečiųjų valstybių piliečių antplūdžiui (įskaitant apgyvendinimo vietų paruošimą ir apgyvendinimo vietoms koordinuoti bei paslaugoms trečiųjų valstybių piliečiams teikti reikalingo personalo darbo užmokestį).

 

V skyrius

PROJEKTO veiklų ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO tvarka

 

 

Pirmasis skirsnis

Lėšų paskirstymo principai ir tvarka

 

 

11. Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti Projekto koordinatorius nustato galimus lėšų limitus. Galimi lėšų limitai nustatomi pagal 2022 m. gruodžio 20 d. statistinius duomenis (Aprašo 1 priedas), vienam užsieniečiui, kuriam, vadovaujantis Užsieniečių teisinės padėties įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 10 punktu, suteiktas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – užsieniečiai), pritaikius 120 eurų įkainį pagal kiekvienoje savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusius šių grupių asmenų skaičių:

11.1. Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) registruoti bedarbiai užsieniečiai (šaltinis – Užimtumo tarnybos pateikti agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje Užimtumo tarnyboje bedarbio statusu registruotų užsieniečių skaičių);

11.2. Mokinių registre registruoti bendrojo ugdymo įstaigų užsieniečiai mokiniai (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje Mokinių registre registruotų bendrojo ugdymo programose besimokančių užsieniečių mokinių skaičių);

11.3. Nepilnamečiai užsieniečiai iki 6 metų amžiaus (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusių užsieniečių iki 6 metų skaičių);

11.4. Užsieniečiai, kuriems yra 70 ir daugiau metų (šaltinis – Valstybės duomenų agentūros agreguoti duomenys apie kiekvienos savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusių užsieniečių, kuriems yra 70 ir daugiau metų, skaičių).

12. Aprašo 11 punkte nurodyti galimi lėšų limitų nustatymo principai nenustato, kuriems asmenims skiriamos finansuojamos Projekto veiklos.

13. Galimus lėšų limitus Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti Projekto koordinatorius nustato Projekto vykdytojams, kurie yra sudarę Bendradarbiavimo sutartis su Pabėgėlių priėmimo centru dėl viešosios infrastruktūros objektų panaudojimo pabėgėliams apgyvendinti. Galimi lėšų limitai nustatomi, vadovaujantis Pabėgėlių priėmimo centro pateiktais duomenimis apie viešosios infrastruktūros objektuose galimų paruošti apgyvendinimo vietų skaičių (Aprašo 1 priedas). Galimi lėšų limitai kiekvienam Projekto vykdytojui nustatomi pagal galimų paruošti apgyvendinimo vietų skaičių.

14. Apskaičiuojant galimus lėšų limitus Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, taikomas 25 proc. didesnis Aprašo 11 punkte nurodytas įkainis, t. y. 150 eurų per metus.

 

Antrasis skirsnis

Paraiškų teikimo ir vertinimo tvarka

 

15. Savivaldybės administracija (toliau šiame ir šio skyriaus trečiajame skirsniuose – Pareiškėjas), siekdama gauti lėšas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti ir avansui, skiriamam Aprašo 10.4 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, per 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos Projekto koordinatoriui raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Paraišką dėl lėšų skyrimo iš Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą (toliau – Paraiška). Paraišką teikiant paštu, turi būti teikiamas Paraiškos originalas, pasirašytas Pareiškėjo įgalioto asmens. Elektroninių ryšių priemonėmis paraiška teikiama kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

16. Paraiška Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka pateikiama per:

16.1. 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, jei Paraiškoje Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti planuojamų veiklų vertė neviršija 30 tūkst. eurų;

16.2. 60 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, jei Paraiškoje Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti planuojamų veiklų vertė viršija 30 tūkst. eurų.

17. Gautas Paraiškas Projekto koordinatorius vertina iš eilės nuo gautos anksčiausiai pagal registravimo Ministerijoje datą per 90 kalendorinių dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos, užpildydamas socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą patikros lapo formą. Jeigu Paraiška pateikiama nesilaikant Aprašo 16 punkte nustatytų terminų, Projekto koordinatorius turi teisę pratęsti Paraiškos vertinimo laikotarpį. Apie tokį sprendimą jis informuoja Pareiškėją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis.

18. Jeigu vertinant Paraišką nustatoma, kad Paraiškoje pateikta neišsami ir (ar) netiksli informacija, Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į Pareiškėją ir nurodo per jo nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, pagrindžiančius Paraiškoje nurodytą informaciją, papildyti ir (ar) patikslinti Paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Projekto koordinatorius turi teisę pratęsti Paraiškos vertinimo laikotarpį, nurodytą Aprašo 17 punkte, terminu, per kurį Pareiškėjas teikė patikslintą informaciją ir (ar) papildomus dokumentus (apie tokį sprendimą Projekto koordinatorius informuoja Pareiškėją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis). Jeigu Pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Projekto koordinatorius turi teisę priimti sprendimą atmesti Paraišką.  

19. Paraiškos vertinimas laikomas baigtu, kai Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją apie vertinimo rezultatus ir kartu pateikia Projekto sutartį pasirašyti arba informuoja apie atmestą Paraišką.

20. Lėšos, skirtos Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, išskyrus avansu išmokamas lėšas, yra skiriamos tik tuo atveju, jeigu Pabėgėlių priėmimo centras raštu informuoja Projekto koordinatorių, kad savivaldybės teritorijoje esančiame viešosios infrastruktūros objekte, įtrauktame į Aprašo 1 priedo 3 lentelę, yra apgyvendintas bent vienas iš Ukrainos pasitraukęs asmuo (nurodo asmenų skaičių).

21. Projekto koordinatorius, gavęs Aprašo 20 punkte nurodytą informaciją iš Pabėgėlių priėmimo centro, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos raštu prašo Projekto vykdytojo patikslinti Paraišką ir įtraukti papildomas Projekto veiklas pagal Aprašo 1 priedo 3 lentelėje numatytą finansavimo sumą. Pareiškėjas Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka pateikia patikslintą Paraišką per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.

22. Aprašo 21 punkte nurodytos patikslintos Paraiškos vertinimas laikomas baigtu, kai Projekto koordinatorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją apie vertinimo rezultatus ir kartu pateikia Projekto sutarties pakeitimo projektą pasirašyti arba informuoja apie atmestą patikslintą Paraišką.

 

Trečiasis skirsnis

Reikalavimai projekto veikloms

 

23. Projekto veiklų išlaidos tinkamos finansuoti nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. iki 2024 m. kovo 4 d. Įgyvendinant Aprašo 10.3 papunktyje nurodytą uždavinį, Projekto veiklų išlaidos tinkamos finansuoti nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2024 m. kovo 4 d.

24. Projekto vykdytojų, įgyvendinančių Projekto veiklas, skirtas Aprašo 10.3 ir 10.4 papunkčiuose numatytiems uždaviniams įgyvendinti, pažanga vertinama stebint šių rodiklių kaitą:

24.1. dirbančių užsieniečių dalies nuo visų darbingo amžiaus užsieniečių, registruotų savivaldybės teritorijoje, augimas (Valstybės duomenų agentūros duomenys);

24.2. Mokinių registre registruotų nepilnamečių užsieniečių dalies nuo visų nepilnamečių užsieniečių, registruotų savivaldybės teritorijoje, pokytis (Valstybės duomenų agentūros duomenys);

24.3. Aprašo 24 punkte nurodyto Projekto veiklų įgyvendinimo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu Lietuvių kalbos kursų programą baigusių asmenų, nurodytų Aprašo 28 punkte, dalies nuo visų darbingo amžiaus asmenų, nurodytų Aprašo 28 punkte, registruotų savivaldybės teritorijoje, augimas. Užimtumo tarnybos duomenys arba Projekto vykdytojo teikiama informacija apie savivaldybės teritorijoje lietuvių kalbos kursų programą baigusių asmenų skaičių (atliekant galutinį vertinimą, imamas duomenų šaltinis, kuriame nurodytas didesnis Lietuvių kalbos kursų programą baigusių asmenų, nurodytų Aprašo 28 punkte, skaičius). Jeigu naudojamas šaltinis yra Projekto vykdytojo teikiama informacija apie savivaldybės teritorijoje lietuvių kalbos kursų programą baigusių asmenų skaičių, Projekto koordinatorius, siekdamas įvertinti duomenų patikimumą, turi teisę prašyti Projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją (savivaldybės teritorijoje lietuvių kalbos kursų programą baigusių asmenų sąrašą, kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data);

24.4. trečiųjų valstybių piliečių, turinčių leidimus gyventi, registruotų savivaldybės teritorijoje, skaičiaus pokytis (Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamento) duomenys, skelbiami Migracijos departamento interneto svetainėje).

25. Pareiškėjų, siekiančių įgyvendinti Projekto veiklas, skirtas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, teikiamoms Paraiškoms taikomi šie reikalavimai:

25.1. suplanuotos Projekto veiklos (pvz., informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, pilietinio orientavimo mokymai ir (arba) kursai, apimantys, pvz., visuomenės pažinimo, istorijos, supažindinimo su Lietuvos teisine, socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo, darbo sistema; kitos į švietimą ir mokymą orientuotos priemonės, kuriomis palengvinamos galimybės įsilieti į darbo rinką (pvz., profesinis orientavimas ir konsultavimas, asmeninių kompetencijų kėlimo (motyvacijos, bendravimo įgūdžių, prisistatymo darbdaviui ir pan.) užsiėmimai, mokymai, kursai, teisinės konsultacijos, bendri renginiai su vietos bendruomene) prisideda prie trečiųjų valstybių piliečių integracijos į vietos bendruomenę;

25.2. jeigu teikiamos Paraiškos suma viršija 30 tūkst. eurų, taikomi šie reikalavimai:

25.2.1. mažiausiai 50 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, kurias įgyvendina nevyriausybinės organizacijos, bendruomeninės organizacijos, socialinių paslaugų įstaigos, sudariusios paslaugų teikimo sutartį ir (arba) bendradarbiaudamos su partneriu;

25.2.2. mažiausiai 30 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms asmenų migracijos metu patirto streso, taip pat kitų fizinių ir psichologinių patirčių sukeltoms problemoms spręsti (savitarpio pagalbos grupės, psichosocialinių paslaugų teikimas, kt.);

25.2.3. mažiausiai 10 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms moterims ir mergaitėms įgalinti (pvz., šviečiamieji seminarai, verslumo skatinimas, darbo grupės dėl moterų teisių į sveikatą, finansinę laisvę, savarankiškumo skatinimas);

25.2.4. mažiausiai 10 proc. Paraiškoje suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis, priklausomybių nuo psichotropinių medžiagų rizikoms mažinti ir prisidėti prie jų prevencijos (informacijos sklaida, konsultacijos, psichologinė, teisinė pagalba, prevencinės priemonės, mokymai darbuotojams, specialistams, skirti prekybos žmonėmis požymiams, priklausomybėms ir kitoms problemoms atpažinti ir padėti jas spręsti).

25.3. Statybų ir remonto išlaidoms, ilgalaikiam turtui pirkti gali būti skirta iki 20 proc. Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti nustatyto lėšų limito;

25.4. lėšos negali būti išmokėtos tiesiogiai trečiųjų valstybių piliečiams kaip socialinė parama;

25.5. lėšos negali būti skirtos lietuvių kalbos mokymams, išskyrus atvejus, kai Pareiškėjas kartu su Paraiška pateikia argumentus, kodėl Užimtumo įstatymo 392 str. 1 dalyje nurodytos galimybės mokytis valstybinės kalbos yra ribotos. Paraiškos vertinimo metu Projekto koordinatorius įvertina pateiktų argumentų pagrįstumą ir gali prašyti patikslinti Paraišką ir (ar) pateikti papildomą informaciją. Jeigu įvertinama, kad valstybinės kalbos mokymai turėtų būti organizuojami Užimtumo įstatymo 392 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka, Projekto koordinatorius apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Pareiškėją ir prašo Paraišką patikslinti.

25.6. Projekto veiklų įgyvendinimo metu teikiamos paslaugos turi būti teikiamos tikslinei grupei suprantama kalba ir (arba) užtikrinant vertimo paslaugas. Šios išlaidos gali būti laikomos sudėtine paslaugos dalimi ir yra tinkamos finansuoti.

26. Projekto veikloms, skirtoms Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, Aprašo 25.2 papunktyje nustatyti reikalavimai netaikomi.

27. Lėšoms, išmokamoms avansu Aprašo 10.4 papunktyje nurodytam uždaviniui įgyvendinti, Aprašo 25.1–25.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai netaikomi. Šios išlaidos turi būti susijusios su Aprašo 10.4 papunktyje nurodyto uždavinio įgyvendinimu ir patiriamos viešosios infrastruktūros objektus, įtrauktus į Aprašo 1 priedo 3 lentelę, paruošiant užsieniečiams apgyvendinti. 

28. Projekto tikslinė grupė yra trečiųjų valstybių piliečiai, kurie turi leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje; prieglobsčio prašytojai; asmenys, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą Lietuvos Respublikoje; Užsieniečių teisinės padėties įstatymo 1408 straipsnio 3 dalyje nurodyti užsieniečiai, kuriems išduotas užsieniečio registracijos pažymėjimas; kiti užsieniečiai, kurie gali tapti pažeidžiami dėl nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis.

 

Ketvirtasis skirsnis

MOKĖJIMŲ TVARKA

 

29. Projekto koordinatorius pagal Aprašo 1 priedą Projekto vykdytojams papildomai skiria 3 proc. jiems skirtų Projekto lėšų Projekto veikloms vykdyti (Projekto administravimo išlaidos) ir iki 2,5 proc. Projekto vertėsؘ – Projektui koordinuoti ir administruoti.

30. Pasirašius Projekto sutartį, Projekto vykdytojai turi teisę raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis kreiptis į Projekto koordinatorių (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir prašyti avansinio mokėjimo, kuris sudaro 30 proc. Aprašo 1 priede Projekto vykdytojui nurodytos sumos.

31. Projekto koordinatorius atlieka avansinį mokėjimą per 5 darbo dienas nuo prašymo pervesti avansą gavimo Ministerijoje dienos.

32. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs Projekto veiklas, susijusias su Aprašo 10.1–10.2 ir 10.4 papunkčiuose nurodytų uždavinių įgyvendinimu, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis gali teikti prašymą Projekto koordinatoriui išmokėti avansą iki Projekto sutarties pasirašymo. Tokiu atveju prašyme išmokėti avansą privalo būti nurodyta juridinio asmens pavadinimas ir kodas, tiksli informacija, kokioms išlaidoms padengti būtinas avansas. Projekto koordinatorius turi teisę prašyti Projekto vykdytojų per jo nustatytą terminą patikslinti pateiktą informaciją. Gavus patikslintą informaciją, mokėjimas atliekamas per 5 darbo dienas nuo patikslintos informacijos gavimo dienos. Projekto koordinatorius, nustatęs, kad išlaidos patirtos nesilaikant Aprašo 25 punkte nustatytų reikalavimų, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, informuoja Projekto vykdytoją apie reikalavimų neatitinkančias išlaidas ir atitinkama suma sumažina avansinį mokėjimą.

33. Projekto koordinatorius tarpinius mokėjimus atlieka per 10 darbo dienų nuo ketvirtinės ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos. Tarpinio mokėjimo suma atitinka ketvirtinėje ataskaitoje nurodytą patirtą išlaidų sumą.

34. Projekto koordinatorius turi teisę prašyti Projekto vykdytojų per jo nustatytą terminą patikslinti pateiktas ketvirtines ataskaitas ir (arba) pateikti papildomą informaciją. Gavus patikslintą informaciją, tarpiniai mokėjimai atliekami per 10 darbo dienų nuo patikslintos informacijos gavimo dienos. Projekto koordinatorius, nustatęs, kad lėšos naudojamos nesilaikant Aprašo 25 punkte nustatytų reikalavimų ir (arba) nepasirašytos Projekto sutarties priede nurodytoms Projekto veikloms įgyvendinti, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Projekto vykdytoją apie reikalavimų neatitinkančias išlaidas ir atitinkama suma sumažina tarpinį mokėjimą.

35. Projekto koordinatorius, gavęs galutinę ketvirtinę ataskaitą ir nustatęs, kad avanso arba jo dalies lėšos nebuvo panaudotos arba kad lėšos panaudotos nesilaikant Aprašo 25 punkte nustatytų reikalavimų ir (arba) nepasirašytos Projekto sutarties priede nurodytoms veikloms įgyvendinti, arba gavęs su tuo susijusią informaciją iš kitų institucijų, įstaigų, ir (ar) organizacijų, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Projekto vykdytoją apie sumažintą Projekto sutarties lėšų sumą ir (arba) grąžintiną avanso sumą. Projekto vykdytojas perveda grąžintiną lėšų sumą į Projekto koordinatoriaus sąskaitą, nurodytą Aprašo 5.3 papunktyje, per Projekto koordinatoriaus rašte dėl lėšų grąžinimo nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 10 darbo dienų.

 

 

 

 

 

PENKTASIS skirsnis

Projekto užbaigimas ir rezultatų vertinimas

 

36. Projekto koordinatorius per 30 dienų nuo Projekto veiklų pabaigos įvertina Projekto vykdytojų padarytą pažangą pagal Aprašo 24 punkte nurodytus rodiklius. 

37. Skaičiuojant bendrą Projekto vykdytojo rodiklį, maksimalus galimas surinkti balų skaičius yra 100 balų, kurie išskirstomi taip:

37.1. maksimalus galimas gauti balų skaičius dėl pažangos pagal Aprašo 24.1 papunktyje nurodytą rodiklį yra 30 balų. Konkretus skiriamų balų dydis nustatomas taip:

37.1.1. 30 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo pirmos iki dešimtos vietos);

37.1.2. 20 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo vienuoliktos iki dvidešimtos vietos);

37.1.3. 10 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo dvidešimt pirmos iki trisdešimtos vietos);

37.2. maksimalus galimas gauti balų skaičius dėl pažangos pagal Aprašo 24.2 papunktyje nurodytą rodiklį yra 20 balų:

37.2.1. 20 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo pirmos iki dešimtos vietos);

37.2.2. 15 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo vienuoliktos iki dvidešimtos vietos);

37.2.3. 10 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo dvidešimt pirmos iki trisdešimtos vietos).

37.2.4. 5 balai skiriami didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo trisdešimt pirmos iki keturiasdešimtos vietos);

37.3. maksimalus galimas gauti balų skaičius dėl pažangos pagal Aprašo 24.3 papunktį nurodytą rodiklį yra 30 balų:

37.3.1. 30 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo pirmos iki dešimtos vietos);

37.3.2. 20 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo vienuoliktos iki dvidešimtos vietos);

37.3.3. 10 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo dvidešimt pirmos iki trisdešimtos vietos);

37.4. maksimalus galimas gauti balų skaičius dėl pažangos pagal Aprašo 24.4 papunktyje nurodytą rodiklį yra 20 balų:

37.4.1. 20 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo pirmos iki dešimtos vietos);

37.4.2. 15 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo vienuoliktos iki dvidešimtos vietos);

37.4.3. 10 balų skiriama didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo dvidešimt pirmos iki trisdešimtos vietos);

37.4.4. 5 balai skiriami didžiausią pažangą padariusiems Projektų vykdytojams (nuo trisdešimt pirmos iki keturiasdešimtos vietos).

38. Bendras Projekto vykdytojo balų skaičius apskaičiuojamas sudėjus surinkus balus pagal Aprašo 37.1, 7.2, 37.3 ir 37.4 papunkčius. Projekto vykdytojų veiklos rezultatai skelbiami Projekto koordinatoriaus interneto svetainėje.

39. Jeigu 2024 m. kovo 4 d. lieka Projekto sutaupytų lėšų, Projekto koordinatorius turi teisę pratęsti Projekto įgyvendinimo laikotarpį ir kviesti pirmus 15 didžiausią balų skaičių surinkusius Projekto vykdytojus teikti naujas paraiškas dėl integracijos priemonių finansavimo iš sutaupytų Projekto lėšų Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka. Šis finansavimas skiriamas Aprašo 10.3 papunktyje numatytam uždaviniui įgyvendinti, įskaitant ir Apraše numatytus Projekto veiklų reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

41. Projekto koordinatoriaus sprendimai ar veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

42. Projekto vykdytojai privalo užtikrinti Projekto sklaidą ir matomumą, apie Projektą ir jo rezultatus tikslingai informuodami visuomenę ir žiniasklaidą.

43. Visos su Projektu susijusios komunikacinės veiklos (pvz., ryšiai su žiniasklaida, konferencijos, seminarai, brošiūros, lankstinukai, plakatai ir įvairūs pristatymai elektronine forma, per tradicinę ar socialinę žiniasklaidą) ir infrastruktūra (pvz., įranga, transporto priemonės), finansuojama Aprašo nustatyta tvarka, privalo būti pažymėtos ES vėliava (emblema), taip pat turi būti informuojama apie ES finansavimą (gali būti išversta į lietuvių kalbą). Detalūs viešinimo ženklų reikalavimai nurodyti Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo nacionalinės programos vadovaujančiosios institucijos internetinėje svetainėje.

44. Duomenų valdytojai privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

45. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

_________________________

part_d4dccac7eee048cc9b4cd0e85dceb6e1_end