izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS

VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 30 d. Nr. M-536

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, įgyvendindamas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimo Nr. T-204 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės pelno nesiekiančių juridinių asmenų projektų ir (ar) programų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.10 punktą:

1. T v i r t i n u Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės  administracijos  direktoriaus 2021 m. birželio 17 d. įsakymą Nr. A-1029 „Dėl Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis potvarkis ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu: Dvaro g. 81, Šiauliai, arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Artūras Visockas

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2023 m. birželio 30 d. potvarkiu Nr. M-536

 

JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS

VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) sudarymą, uždavinius ir funkcijas, narių teises ir pareigas, darbo organizavimą, projektų paraiškų vertinimą, sprendimų priėmimą ir kitas komisijos darbą reguliuojančias nuostatas.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimais, Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurso nuostatais, patvirtintais Šiaulių miesto savivaldybės mero potvarkiu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Komisijos sudarymo tikslas – įvertinti Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkursui pateiktas paraiškas ir pateikti rekomendaciją Savivaldybės merui dėl iš dalies finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.

4. Komisija yra patariamoji institucija, atliekanti eksperto ir konsultanto funkcijas, jos išvados yra rekomendacinio pobūdžio.

5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių (rekomenduojama iš Savivaldybės administracijos, savivaldybei pavaldžių įstaigų darbuotojų ar aukštųjų mokyklų specialistų ir 2 Šiaulių miesto savivaldybės jaunimo reikalų tarybos deleguotų narių). Į Komisijos sudėtį negali būti skiriami subjektų, kurie pretenduoja gauti jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo lėšas, atstovai.

6. Komisijos sudėtį, šios komisijos pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių potvarkiu tvirtina Savivaldybės meras.

7. Komisijos nariai, vertina projektus vadovaujantis skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų bei vertinimo kriterijais, nurodytais Jaunimo iniciatyvų  projektų finansavimo konkurso nuostatuose.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

8. Komisijos uždavinys – atlikti Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkursui pateiktų paraiškų kokybinį vertinimą ir teikti Savivaldybės merui išvadas ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

9. Komisija atlieka šias funkcijas:

9.1. analizuoja Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkursui pateiktas paraiškas;

9.2. vertina pateiktas paraiškas ir pateikia rekomendaciją Savivaldybės merui dėl iš dalies finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.

9.3. užtikrina objektyvų pateiktų jaunimo iniciatyvų projektų paraiškų vertinimą.

 

 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Komisijos nariai turi teisę:

10.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius ir kitą su projektų vertinimu susijusią reikalingą informaciją;

10.2. susipažinti su svarstyti pateiktais projektais, jų vertinimo dokumentais. Komisijos narys, norėdamas gauti papildomos informacijos apie konkretų projektą, žodžiu, elektroniniu paštu ar raštu su prašymu kreipiasi į Komisijos sekretorių;

10.3. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų jaunimo iniciatyvų projektų ir lėšų paskirstymo.

11. Komisijos narys įsipareigoja:

11.1. analizuoti, vertinti ir teikti siūlymus dėl finansavimo skyrimo jaunimo iniciatyvų projektams;

11.2. prieš pradėdamas eiti Komisijos nario pareigas pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (2 priedas);

11.3. nusišalinti nuo projekto vertinimo, jeigu su projekto teikėju yra susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, yra projekto steigėjas ar dalyvis, darbuotojas ar valdymo organo narys arba suinteresuotas vertinimo rezultatais. Jeigu Komisijos narys nenusišalina nuo projekto vertinimo, teisę jį nušalinti turi Komisijos pirmininkas. Į Komisijos posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą. Nusišalinus Komisijos pirmininkui, Komisijos pirmininko pareigas toliau eina Komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Už konfidencialios informacijos atskleidimą, savo pareigų nevykdymą arba netinkamą jų vykdymą Komisijos nariai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Komisijos narys, kurio sprendimams neteisėtai buvo bandoma daryti įtaką, apie tai artimiausiame posėdyje informuoja Komisiją.

14. Visi Komisijos nariai privalo laikytis konfidencialumo principo ir saugoti paslaptyje bet kokią su asmens duomenimis susijusią informaciją, su kuria jie susipažino atlikdami savo funkcijas, nebent tokia informacija būtų vieša pagal galiojančius teisės aktų reikalavimus. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ir pasibaigus narystei Komisijoje.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdis gali vykti ir nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis šiame Nuostatų skyriuje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant balsavimo rezultatų nustatymą.

16. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

17. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

18. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos darbą, pirmininkauja posėdžiams.

19. Komisiją aptarnauja Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius (vyriausiasis specialistas) (toliau – jaunimo reikalų koordinatorius), jis yra Komisijos sekretorius.

20. Komisijos sekretorius:

20.1. techniškai aptarnauja Komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

20.2. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

20.3. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas Konkurso organizavimui svarbias aplinkybes;

20.4. supažindina Komisijos narius su pagrindinėmis projektų vertinimo procedūromis;

20.5. pateikia atsakymus į Komisijos narių klausimus, susijusius su projektų vertinimu;

20.6. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo paraiškų teikėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

20.7. apibendrina projektų vertinimo rezultatus ir pateikia Komisijai svarstyti;

20.8. informuoja raštu paraiškos teikėjus apie Komisijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

20.9. visus su Komisijos veikla susijusius dokumentus perduoda saugojimui taip, kaip numatyta Savivaldybės patvirtintame dokumentacijos plane.

20.10. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

21. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

22. Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma, posėdžio metu vykstančiu atviru balsavimu (už, prieš, susilaiko) arba bendru sutarimu. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia Komisijos pirmininko balsas.

23. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

24. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos el. paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, rezultatais, juos įforminant el. posėdžio protokolu.

25. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama protokolu arba garso įrašymo priemonėmis (išskyrus jei balsuojama el. paštu). Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu.

26. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

27. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui projektų atranka vykdoma taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.

28. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka jaunimo reikalų koordinatorius, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo formą, patvirtintą Savivaldybės mero potvarkiu. Projektus, kurie atitinka Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurso nuostatų reikalavimus, jaunimo reikalų koordinatorius pateikia Komisijai.

29. Paraiškų kokybinį vertinimą vykdo Komisija.

30. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, Komisijai kokybiniam vertinimui.

31. Jeigu projekto paraiškos vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti įtakos projekto vertinimui, Komisijos narys apie tai informuoja Komisijos pirmininką. Tokiu atveju Komisijos sekretorius, Komisijos pirmininko pavedimu, privalo paraiškoje nurodytu el. paštu paprašyti paraiškos teikėjo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 (tris) darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

32. Komisijos nariai ne vėliau kaip per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo projektų paraiškų perdavimo Komisijos nariams dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus.

33. Komisija paraiškas įvertina pagal Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurso nuostatų Jaunimo iniciatyvų projekto paraiškos vertinimo lape aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus ir jų vertinimo balų skalę, bei einamųjų metų prioritetus.

34. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu paraišką vertino 2 Komisijos nariai ir vienas iš Komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, tokiu atveju Komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį Komisijos narį paraiškai įvertinti.

35. Komisijos nariai turi įvertinti projektų paraiškas ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

35.1. projekto atitiktį finansavimo prioritetams;

35.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

35.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų plano įgyvendinimo nuoseklumą, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

35.4. sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

35.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

36. Komisijos narys vertinimo anketoje taip pat nurodo projekto privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl projekto finansavimo, siūlymus dėl atskirų projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo.

37. Jei dalis projekto išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo projekto veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, Komisijos nariai gali siūlyti sumažinti projekto išlaidas, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.

38. Maksimalus balų skaičius, kurį paraiškai gali skirti vienas komisijos narys, – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami ir apskaičiuojamas skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. Jei paraišką vertino trys vertintojai, apskaičiuojamas dviejų, vienodai įvertinusių (teigiamai / neigiamai) vertintojų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

39. Galimybę būti finansuojami turi projektai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami.

40. Projektai, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurso nuostatuose numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar, nutraukus sutartį, grąžino nepanaudotas lėšas.

41. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų dalis.

42. Jeigu projektui įgyvendinti siūloma skirti mažesnę sumą, nei nurodyta paraiškoje:

42.1. jaunimo reikalų koordinatorius raštu informuoja paraiškos teikėją apie jam siūlomą skirti lėšų dydį ir nurodo patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą;

42.2. paraiškos teikėjas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo pranešimo, nurodyto 42.1. papunktyje, gavimo dienos turi patikslinti detalią projekto išlaidų sąmatą bei projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą aiškiai nurodydamas, kokia veikla bus vykdoma įgyvendinant projektą, bei patvirtinti, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir pateikti jaunimo reikalų koordinatoriui.

43. Jaunimo reikalų koordinatorius ne vėliau nei kitą dieną pateikia patikslintus dokumentus Komisijai, kurios nariai paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus ne vėliau nei per 7 darbo dienas įvertina ir priima sprendimą pritarti arba nepritarti paraiškos teikėjo patikslintoms veikloms ir lėšoms pagal atitinkamam projektui įgyvendinti siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų.

44. Paraiškos teikėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems paraiškos teikėjų dokumentams, Komisijos siūlymas dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti pripažįstamas netekusiu galios.

45. Komisijos nariai, išanalizavę ir įvertinę visas paraiškas, protokole įrašo rekomendaciją Savivaldybės merui dėl iš dalies finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Komisija nevykdo finansinės veiklos.

47. Komisija dirba visuomeniniais pagrindais.

48. Tai, kas nereglamentuota šiuose Komisijos veiklos nuostatuose, sprendžiama taip, kaip reglamentuota Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurso nuostatuose ar kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

49. Komisijos sudėtis (nurodomi šie duomenys: Komisijos nario vardas, pavardė; jeigu narys yra Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, nurodomos ir jo pareigos Savivaldybės administracijoje; jeigu narys yra kitos įstaigos, institucijos ar organizacijos deleguotas asmuo, nurodoma atstovaujamos įstaigos, institucijos ar organizacijos pavadinimas ir pareigos joje), siekiant informuoti visuomenę, skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt. Komisijos nario duomenys nuo jų paskelbimo dienos skelbiami tol, kol Komisijos narys eina pareigas Komisijoje. Komisijos sudėtis skelbiama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimais.

50. Komisijos veiklos nuostatai keičiami, papildomi ar naikinami Savivaldybės mero potvarkiu.

51. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_____________________________________

 

part_e9f02057c1db4bf9b49b5a9e9786d6e7_end