LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2013 M. BALANDŽIO 22 D. ĮSAKYMO NR. V-388 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KURIŲ IŠLAIDOS APMOKAMOS PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS, BAZINIŲ KAINŲ NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. birželio 29 d. Nr. V-1502

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, bazinių kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-388 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, bazinių kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.5. įprastinis ataskaitinis laikotarpis, pagal kurio duomenis nustatomos asmens sveikatos priežiūros paslaugų bazinės kainos, yra vieni PSDF biudžeto formavimo ir vykdymo metai. Atskirais atvejais, pasikeitus metinei PSDF biudžeto lėšų sumai (pvz., dėl papildomų lėšų, skirtų darbuotojų darbo užmokesčiui didinti), ataskaitinis laikotarpis gali sutapti su pasikeitusio PSDF biudžeto formavimo ir vykdymo laikotarpiu. Kiekvienais finansiniais metais, remiantis ataskaitinio laikotarpio (praėjusių metų) veiklos sąnaudų duomenimis, numatomos ateinančių finansinių metų aktyviojo gydymo paslaugas teikiančių ASPĮ veiklos sąnaudos ir kiti ASPĮ veiklos rodikliai.

Ataskaitinis laikotarpis, kurio duomenys naudojami ASPĮ personalo vidutiniam (etato) darbo užmokesčio dydžiui apskaičiuoti, nustatant asmens sveikatos priežiūros paslaugų bazines kainas (VII skyrius „Kitų asmens sveikatos priežiūros paslaugų bazinių kainų nustatymas“), yra artimiausias praėjęs laikotarpis, į kurį neįtraukiami tų mėnesių, kai Lietuvos Respublikos teritorijoje buvo paskeltas karantinas, duomenys.“

2Pakeičiu 11.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.5. i-tosios ASPĮ vidutinės bendrosios ir administracinės bei ūkio sąnaudos (Ibai), kurios negali viršyti vidutinių šalies ataskaitinio laikotarpio ASPĮ bendrųjų ir administracinių bei ūkio sąnaudų, apskaičiuojamos taip:

 

kai:

Ibai– i-tosios ASPĮ vidutinės bendrosios ir administracinės bei ūkio sąnaudos,

q – bendrųjų ir administracinių bei ūkio sąnaudų koeficientas, apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

kai Vbai – i-tosios ASPĮ bendrosios ir administracinės bei ūkio sąnaudos, kurios apima pacientų transportavimo, maitinimo, komunalinių paslaugų, ryšių, darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, einamojo remonto, mokesčių į biudžetą, ilgalaikio turto nusidėvėjimo (išskyrus medicinos priemonės (prietaiso), tiesiogiai susijusios su atitinkamos paslaugos teikimu, nusidėvėjimo) ir kitas sąnaudas (įskaitant informacinių technologijų (toliau – IT) specialistų darbo užmokesčio, įrangos remonto, IT sistemų palaikymo ir priežiūros, IT įrangos veikimui reikalingų medžiagų panaudojimo sąnaudas).

Tais atvejais, kai pacientui paslauga teikiama namuose (gyvenvietėje, nepriklausančioje savivaldybei, kurioje yra paslaugą teikiančios ASPĮ buveinė) ir tuo tikslu pasinaudojama transporto priemone, vidutinės bendrosios ūkio sąnaudos mažinamos vidutiniu vairuotojo darbo užmokesčio sąnaudų dydžiu;“.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                               Arūnas Dulkys