herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2013 M. birželio 6 D. NUTARIMO NR. 03-105 „DĖL FINANSŲ RINKOS DALYVIŲ GAUNAMŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. rugsėjo 6 d. Nr. 03-126

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Pakeisti Finansų rinkos dalyvių gaunamų skundų nagrinėjimo taisykles, patvirtintas Lietuvos banko valdybos 2013 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 03-105 „Dėl Finansų rinkos dalyvių gaunamų skundų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės):

1. Pakeisti Taisyklių 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Taisyklių 2.1.1–2.1.4 papunkčiuose nurodyti finansų rinkos dalyviai (išskyrus draudimo brokerių įmones ir užsienio valstybių nepriklausomų draudimo tarpininkų filialus, įsteigtus Lietuvos Respublikoje) privalo ne vėliau kaip per 2 mėnesius, pasibaigus kalendoriniams metams, elektroninėmis priemonėmis pateikti Lietuvos bankui:

23.1. informaciją apie gautus skundus dėl draudimo produktų (1 priedas), dėl finansinių priemonių (2 priedas) ir (arba) dėl banko teikiamų paslaugų (3 priedas);

23.2. informaciją apie finansų rinkos dalyvio gautų skundų nagrinėjimo rezultatų vertinimą, atliktą remiantis Taisyklių 21 punktu. Ši informacija apima priimtus (planuojamus) sprendimus dėl skundų pagrindu nustatytų veiklos trūkumų šalinimo ir rizikos valdymo, taip pat finansų rinkos dalyvio vadovams teiktos medžiagos apie Taisyklių 21.5 papunkčio pagrindu per ataskaitinį laikotarpį atliktą gautų skundų analizę kopiją. Jeigu atlikus skundų nagrinėjimo rezultatų vertinimą nebuvo nustatyta veiklos trūkumų, turi būti pateiktas apie tai informuojantis pranešimas.

2. Pakeisti Taisyklių 2 priedo 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Per ataskaitinį laikotarpį gautų skundų dėl finansinių priemonių ir pensijų fondų vienetų struktūra

 

Eil.

nr.

Finansinės priemonės

Gauta skundų, vnt.

Išnagrinėta skundų, vnt.

Patenkinta skundų, vnt.

Iš dalies patenkinta skundų, vnt.

1.

Akcijos (išskyrus struktūrinius vertybinius popierius)

 

 

 

 

2.

Skolos vertybiniai popieriai

 

 

 

 

3.

Turtu padengti vertybiniai popieriai arba panašios skolos priemonės

 

 

 

 

4.

Varantai (įskaitant neužtikrintus varantus)

 

 

 

 

5.

Struktūriniai vertybiniai popieriai (išskyrus produktus su kapitalo garantija)

 

 

 

 

6.

Struktūriniai vertybiniai popieriai su kapitalo garantija

 

 

 

 

7.

Pinigų rinkos priemonės

 

 

 

 

8.

Pensijų fondų vienetai

 

 

 

 

9.

Kolektyvinio investavimo subjekto vienetai (išskyrus struktūrizuotus fondus)

 

 

 

 

10.

Struktūrizuoti fondai

 

 

 

 

11.

Pasirinkimo, ateities, apsikeitimo, išankstiniai palūkanų normos sandoriai ir kiti išvestiniai susitarimai

 

 

 

 

12.

Kredito rizikos perkėlimo išvestinės priemonės

 

 

 

 

13.

Finansiniai susitarimai dėl skirtumų

 

 

 

 

14.

Kita

 

 

 

 

IŠ VISO

 

 

 

 

3. Papildyti Taisykles 3 priedu (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                        Vitas Vasiliauskas


 

Finansų rinkos dalyvių gaunamų

skundų nagrinėjimo taisyklių

3 priedas

 

 

DUOMENYS APIE GAUTUS SKUNDUS DĖL BANKO TEIKIAMŲ PASLAUGŲ

 

1.   Duomenys apie finansų rinkos dalyvį

Juridinio asmens pavadinimas

 

 

 

2.   Ataskaitinis laikotarpis

 

__________ m.

 

 

3.   Bendras gautų skundų skaičius per ataskaitinį laikotarpį, vnt.

 

 

 

4.   Per ataskaitinį laikotarpį gautų skundų dėl banko teikiamų paslaugų struktūra

Eil. nr.

Teikiamos paslaugos

Gauta skundų, vnt.

Išnagrinėta skundų, vnt.

Patenkinta skundų, vnt.

Iš dalies patenkinta skundų, vnt.

1.

Banko sąskaitos

 

 

 

 

2.

Būsto paskolos

 

 

 

 

3.

Vartojimo kreditai

 

 

 

 

4.

Taupymo produktai

 

 

 

 

5.

Mokėjimo kortelės

 

 

 

 

6.

Mokėjimo paslaugos

 

 

 

 

7.

Elektroninės paslaugos

 

 

 

 

8.

Kita

 

 

 

 

IŠ VISO

 

 

 

 

 

5.   Finansų rinkos dalyvio per ataskaitinį laikotarpį gautų skundų pateikimo priežastys

 

Eil. nr.

Finansų rinkos dalyvio gautų skundų pateikimo priežastis

Gauta skundų, vnt.

Išnagrinėta skundų, vnt.

Patenkinta skundų, vnt.

Iš dalies patenkinta skundų, vnt.

1.

Banko sistemų techninės ar programavimo klaidos

 

 

 

 

2.

Bankomatų veikla

 

 

 

 

3.

Žmogiškasis faktorius (darbuotojų klaidos, jų neteisėti veiksmai ir pan.)

 

 

 

 

4.

Banko sąskaitoms taikomi įkainiai, mokesčiai

 

 

 

 

5.

Mokėjimo paslaugoms taikomi įkainiai, mokesčiai, baudos, palūkanos

 

 

 

 

6.

Kitoms banko paslaugoms (išskyrus 4 ir 5 eilutėse nurodytas banko paslaugas) taikomi įkainiai, mokesčiai, baudos ir palūkanos

 

 

 

 

7.

Banko produktų (paslaugų) kokybė

 

 

 

 

8.

Neautorizuotos mokėjimo operacijos

 

 

 

 

9.

Trečiosios šalies klaidos

 

 

 

 

10.

Kita

 

 

 

 

IŠ VISO

 

 

 

 

 

 

 

__________________                         ___________                    ___________________

(pareigos)                                                              (parašas)                                           (vardas ir pavardė)