LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. BALANDŽIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3-141 „DĖL PIRMINĖS LAIVO APŽIŪROS VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 16 d. Nr. 3-349

Vilnius

 

Pakeičiu Pirminės laivo apžiūros vykdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. 3-141 „Dėl Pirminės laivo apžiūros vykdymo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija), įregistruodama laivą Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre (toliau – registras), remiasi Europos Komisijos pripažintos ir į Pripažintųjų organizacijų sąrašą įrašytos laivų klasifikavimo bendrovės (toliau – laivų klasifikavimo bendrovė) išduotais dokumentais, laivo apžiūrų aktais.

2. Pripažįstu netekusiu galios 4 punktą.

3. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PIRMINĖS LAIVO APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKA“.

4. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Prieš įregistruojant laivą registre, turi būti atlikta laivo apžiūra Taisyklių nustatyta tvarka. Laivo apžiūrą vykdo Administracija arba laivų klasifikavimo bendrovė.“

5. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Laivo apžiūra vykdoma laivybos bendrovės iniciatyva, kai ji per atstumą, elektroninių ryšių priemonėmis per Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme nurodytą kontaktinį centrą arba tiesiogiai Administracijai pateikia laisvos formos prašymą. Jeigu laivybos bendrovė pageidauja, kad Taisyklių 6 punkte nenurodytais atvejais laivo apžiūrą vykdytų prašyme nurodyta laivų klasifikavimo bendrovė, teisę atlikti laivo apžiūrą laivų klasifikavimo bendrovei Administracija suteikia tik tais atvejais, kai užsienio valstybėje, kurios uoste stovi laivas, vyksta kariniai veiksmai, uosto blokada, riaušės, paskelbtas užkrečiamųjų ligų pavojus, kai Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija yra paskelbusi rekomendaciją nevykti į tą užsienio valstybę (ar teritorijos dalį, kurioje yra laivas) arba rekomendaciją Lietuvos Respublikos piliečiams nedelsiant išvykti iš tos užsienio valstybės (ar teritorijos dalies, kurioje yra laivas), kai nėra galimybės gauti vizą vykti į užsienio valstybę arba nėra galimybės laiku nuvykti į užsienio valstybę. Laivybos bendrovė kartu su prašymu suteikti įgaliojimus laivų klasifikavimo bendrovei atlikti laivo apžiūrą pateikia Administracijai laivų klasifikavimo bendrovės sutikimą atlikti laivo apžiūrą.“

6. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Administracija per 3 darbo dienas nuo visų reikiamų Taisyklių 7 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos priima sprendimą, kas vykdys laivo apžiūrą, ir apie šį sprendimą per 2 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja laivybos bendrovę ir laivų klasifikavimo bendrovę, kuri vykdys laivo apžiūrą.“

7. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Laivo apžiūros datą ir vietą Administracija raštu suderina su laivybos bendrove. Laivybos inspektorius (-iai), vykdydamas (-i) laivo apžiūrą, privalo per 2 darbo dienas nuo atvykimo į laivo stovėjimo vietą dienos patikrinti laivą ir užpildyti Administracijos patvirtintos formos pirminės laivo apžiūros aktą (toliau – apžiūros aktas).  Jeigu laivo apžiūros metu nustatoma, kad laivo ir (ar) jo įrenginių techninė būklė neatitinka jam taikomų tarptautinių saugios laivybos reikalavimų ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų saugios laivybos reikalavimų, ir (ar) laivui išduotas (-i) dokumentas (-i) negalioja, laivybos bendrovei apžiūros akte nustatomas 3 mėnesių terminas šiems trūkumams pašalinti. Laivybos bendrovei raštu informavus apie trūkumų pašalinimą, Administracija tuo įsitikina atlikdama pateiktos trūkumų pašalinimą pagrindžiančios informacijos, dokumentų, kurių trūko ar jie buvo negaliojantys, peržiūrą.“

8. Papildau 91 punktu:

91. Esant Taisyklių 7 punkte aprašytoms aplinkybėms, kai patikrinti laivą jo stovėjimo vietoje neturi galimybės nei laivybos inspektorius, nei laivų klasifikavimo bendrovė (dėl paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino uždrausta atvykti į valstybę, kurios uoste stovi laivas, ar atvykus privaloma izoliuotis dėl ligos plitimo grėsmės), ir yra laivybos bendrovės prašymas įregistruoti laivą registre, laivo apžiūrą Administracija atlieka nuotoliniu būdu. Tokiu atveju laivybos bendrovė, be prašymo atlikti laivo apžiūrą, vienu iš Taisyklių 7 punkte nurodytų būdų Administracijai turi pateikti Taisyklių 14 punkte nurodytų dokumentų ir kitų dokumentų, išduotų pagal laivui taikomus tarptautinius saugios laivybos reikalavimus, o laivų, kuriems pagal jų dydį netaikomi tarptautiniai saugios laivybos reikalavimai, atveju – laivo vėliavos valstybės kompetentingos institucijos išduotų dokumentų kopijas. Pateikti dokumentai ir laivų klasifikavimo bendrovės skelbiamos laivo būklės ataskaitos patikrinamos per 5 darbo dienas nuo visų dokumentų gavimo dienos ir įsitikinus, kad laivas atitinka jam taikomus tarptautinius saugios laivybos reikalavimus ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus saugios laivybos reikalavimus, pagal pateiktus dokumentus užpildomas apžiūros aktas. Nustačius, kad laivo ir (ar) jo įrenginių techninė būklė neatitinka jam taikomų tarptautinių saugios laivybos reikalavimų ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų saugios laivybos reikalavimų, ir (ar) laivui išduotas (-i) dokumentas (-i) negalioja, vykdoma Taisyklių 9 punkte nustatyta procedūra dėl trūkumų pašalinimo.“

9. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Laivo apžiūros metu yra tikrinama laivo korpuso konstrukcijų, laivo jėgainės, pagrindinių mechanizmų, sistemų, įrangos, gelbėjimo priemonių, navigacinės ir radijo ryšių įrangos būklė, laivui išduotų dokumentų galiojimas. Laivo apžiūros rezultatai įrašomi apžiūros akte.“

10. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Siekiant įvertinti laivo korpuso konstrukcijų, apkalos, triumų dangčių, vandeniui nelaidžių durų ir denių, skersinių pertvarų būklę, tikrinama, ar nėra didelių korpuso įlenkimų, ar rūdys nėra pažeidusios apkalos, denių ir antstatų plotų, taip pat tikrinama trapų, turėklų, vandens nutekėjimo, išorinių angų, vandeniui nepralaidžių pertvarų būklė, patikrinama pagrindinės laivo klasės apžiūros metu paruošta ir laivų klasifikavimo bendrovės įvertinta ir patvirtinta laivo korpuso konstrukcijų likutinių storių matavimo duomenų ataskaita. Laivo apžiūros metu taip pat tikrinama triumų uždarymo (atidarymo) įranga, mechanizmai, vandeniui nepralaidžių (pleištinių) durų būklė, vietinis ir nuotolinis jų valdymas, liukų, angų, iliuminatorių sandarinimo veržlių būklė.“

11. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Jeigu įtariama, kad korpuso ir denių apkala pažeista korozijos, turi įtrūkimų, įlenkimų, apžiūros akte įrašomas reikalavimas laivybos bendrovei atlikti išsamų laivo konstrukcijų būklės įvertinimą ir pateikti Administracijai laivų klasifikavimo bendrovės patvirtintą laivo korpuso storių išklotinę. Apžiūrint daugiau kaip 20 metų senumo tanklaivius ir sausakrūvius laivus vadovaujamasi Tarptautinės jūrų organizacijos Asamblėjos rezoliucijos A.1049(27) su taikymo metu galiojančiais pakeitimais nuostatomis, tikrinama korpuso konstrukcijų, triumų vamzdynų, koferdamų, tunelių, balastinių tankų būklė.“

12. Pakeičiu 17.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.1. įrangos atitiktis 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 74) IV ir V dalių reikalavimams ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro tvirtinamiems radijo ryšio įrangos žvejybos laivuose, kurių ilgis yra mažesnis kaip 24 m, reikalavimams, taip pat Administracijos direktoriaus tvirtinamiems saugos reikalavimams žvejybos laivams, kurių ilgis 24 m ir daugiau;“.

13. Pakeičiu 17.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.3. įrangos atitiktis laivų klasifikavimo bendrovės išduotiems liudijimams;“.

14. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Laive apžiūrimi objektai fotografuojami, jeigu randama trūkumų. Nuotraukos pridedamos prie Administracijoje liekančio apžiūros akto.

15. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Apžiūros akte įrašomos išvados apie laivo būklę. Apžiūros aktą pasirašo laivybos inspektorius (-iai), laivo kapitonas, jeigu yra, arba laivybos bendrovės paskirtas asmuo. Per 2 darbo dienas Administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo įvertina išvadas apie laivo būklę ir apžiūros akte įrašo išvadą dėl Leidimo laivui plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava išdavimo arba neišdavimo. Vienas apžiūros akto egzempliorius per 5 darbo dienas nuo apžiūros akto užpildymo dienos raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas laivybos bendrovei, norinčiai įregistruoti laivą registre, kitas lieka Administracijoje.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                  Marius Skuodis