LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl lietuvos respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 4-933 „dėl 2014–2020 m. europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2020 m. kovo 16 d. Nr. 4-163

Vilnius

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą:

1.1. Pakeičiu I skyriaus antrąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ANTRASIS skirsnis

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-V-822 „SMARTINVEST LT

 

1. Priemonės aprašymas

1.1.   Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2.   Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3.   Remiama veikla – veikla, skirta tiesioginėms užsienio investicijoms MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis pritraukti.

1.4.   Galimi pareiškėjai – viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“. 

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.814

„Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

3

13

P.N.811

„Užmegzti kontaktai MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

240

486

P.N.827

„Pritraukti tyrėjai į MTEPI įmones pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

0

20

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.           Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

7 063 551

0

0

0

0

0

0

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3. Iš viso

7 063 551

0

0

0

0

0

0“

1.2. Pakeičiu I skyriaus trečiąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

trečiasis skirsnis

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-K-823 „SMARTINVEST LT+

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.    tiesioginės užsienio investicijos į mokslinių tyrimų ir (ar) eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklas;

1.3.2.    tiesioginės užsienio investicijos, kuriomis kuriama naujos arba plečiama esamos įmonės MTEPI infrastruktūra;

1.3.3.    tiesioginės užsienio investicijos į veiklas, susijusias su procesų ir organizacinių inovacijų diegimu.

1.4. Galimi pareiškėjai – užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatus juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė)

1.5. Galimi partneriai – šio skirsnio 1.3.1 papunktyje nurodytai veiklai partneriais gali būti privatieji juridiniai asmenys ir (ar) mokslo ir studijų institucijos; jei šio skirsnio 1.3.3 papunktyje nurodytą veiklą vykdo pareiškėjas, kuris yra didelė įmonė, privaloma šias veiklas vykdyti su partneriu – labai maža, maža ir (ar) vidutine įmone (toliau – MVĮ).

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.811

„Investicijas gavusiose įmonėse sukurtos tyrėjų darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

100

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

2

4

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

1 539 968

5 774 882

P.B.229

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų įmonės produktų, skaičius“

Įmonės

2

4

 

 

 

 

 

 

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respubli-kos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

4 146 081

0

5 629 622

0

0

0

5 629 622

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3. Iš viso

4 146 081

0

5 629 622

0

0

0

5 629 622“

1.3. Pakeičiu I skyriaus ketvirtąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ketvirtasis SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-MITA-K-824 „INOVACINIAI ČEKIAI

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. inovacinių čekių, skirtų techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas;

1.3.2. inovacinių čekių, skirtų ankstyvosios stadijos MTEP projektams, teikimas.

1.4.     Galimi pareiškėjai – privatieji juridiniai asmenys.

1.5.     Priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

 

 

6Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.812

„Įmonių MTEP projektai, atlikti bendradarbiaujant su mokslo ir studijų institucijomis“

Skaičius

90

300

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

90

300

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

50 000

547 902

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

90

300

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                          (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

1 009 800

0

553 189

0

0

0

553 189

2.        Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.        Iš viso

1 009 800

0

553 189

0

0

0

553 189“

1.4. Pakeičiu I skyriaus penktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-K-828 „INTELEKTAS. BENDRI MOKSLO–VERSLO PROJEKTAI

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.  MTEP;

1.3.2.  įmonių pradinės investicijos, kuriomis kuriama naujos ar plečiama esamos įmonės MTEP ir inovacijų infrastruktūra ir kuri nėra prieinama viešai arba klasteriuose;

1.3.3.  naujų produktų ir technologijų sertifikavimas ir su tuo susijusios veiklos.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1. privatieji juridiniai asmenys (išskyrus mokslo ir studijų institucijas);

1.4.2. jei vykdomos šio skirsnio 1.3.1 ir (ar) 1.3.2 papunkčiuose nurodytos veiklos, viešosios įstaigos, vykdančios MTEP veiklas (išskyrus mokslo ir studijų institucijas).

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. privatieji juridiniai asmenys;

1.5.2. mokslo ir studijų institucijos.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė

2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.810

„Investicijas gavusios įmonės pajamų, gautų iš sukurtų ir rinkai pateiktų produktų, santykis su skirtomis investicijomis“

Procentai

0

428

R.N.811

„Investicijas gavusiose įmonėse sukurtos tyrėjų darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

151

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

93

275

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

50 507 443

116 467 261

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

28

65

P.B.228

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų rinkos produktų, skaičius“

Įmonės

48

272

P.B.229

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų įmonės produktų, skaičius“

Įmonės

45

43

P.N.814

„Investicijas gavusių įmonių sukurti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos)“

Skaičius

220

590

P.N.815

„Investicijas gavusių įmonių sertifikuoti produktai MTEP srityje“

Skaičius

0

50

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                          (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respubli-kos valstybės biudžeto lėšos

Savival-dybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

147 326 312

0

118 273 005

0

0

1 805 744

116 467 261

2.        Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.        Iš viso

147 326 312

0

118 273 005

0

0

1 805 744

116 467 261“

1.5. Pakeičiu I skyriaus šeštąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-V-830 „SMARTPARKAS LT

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. investicijos į kuriamo ir plėtojamo pramonės parko ar laisvosios ekonominės zonos (toliau – LEZ), kuriose užsienio įmonės vykdys MTEPI veiklas, inžinerinius tinklus ir

susisiekimo komunikacijas (taip pat į jų nutiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą iki pramonės parko ar LEZ teritorijos);

1.3.2. pramonės parko ar LEZ rinkodaros veiklos, papildančios investicinį projektą.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

1.4.2. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu;

1.4.3. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės;

1.5.2. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

1.5.3. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė
2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.814

„Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

0

10

R.N.825

„Pritrauktos investicijos į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Eur

0

7 000 000

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

0

156 528

P.S.303

„Investicijas gavusių viešųjų teritorijų plotas“

Hektarai

0

200

P.N.818

„Pramonės parkai ir (ar) LEZ, į kurių infrastruktūrą investuota“

Skaičius

0

5

P.N.824

„Įgyvendintos pramonės parkų ir (ar) LEZ rinkodaros priemonės, kurios skirtos investuotojams, vykdantiems MTEPI veiklas, pritraukti“

Skaičius

0

7

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                          (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.           Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

22 988 866

0

149 934

0

0

0

149 934

2.           Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.           Iš viso

22 988 866

0

149 934

0

0

0

149 934“

1.6. Pakeičiu I skyriaus septintąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-K-833 „INOKLASTER LT“

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. MTEP klasterio eksploatavimas (klasterio strategijų, tyrimų (įžvalgų, rinkos tyrimų ir kt.) atlikimas, mokymų programų rengimas, klasterio, rinkodaros, klasterių narių bendradarbiavimo, naujų narių pritraukimo, įsitraukimo į tarptautinius tinklus ir kt. veiklos);

1.3.2. investicijos klasterio MTEPI infrastruktūrai kurti.

1.4. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, eksploatuojantys klasterius.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.813

„Investicijas gavusio klasterio nauji nariai“

Skaičius

11

34

R.N.824

„Investicijas gavusio klasterio sukurti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos)“

Skaičius

0

35

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonė

15

12

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

0

1

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

5 000 000

2 964 472

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.   Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

5 047 475

0

2 986 340

0

0

0

2 986 340

2.   Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.   Iš viso

5 047 475

0

2 986 340

0

0

0

2 986 340“

 

 

 

1.7. Pakeičiu I skyriaus aštuntąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-V-835 „IKIPREKYBINIAI PIRKIMAI LT“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiama veikla – inovacijų paklausos skatinimas vykdant ikiprekybinį pirkimą (skatinant perkančiąsias organizacijas pirkti MTEP paslaugas), kurio metu sukuriamas naujas, rinkoje neegzistuojantis gaminys, paslauga, medžiaga, procesas arba iš esmės patobulinamas jau egzistuojantis gaminys, paslauga, medžiaga, procesas, skirtas visuomenei aktualių socialinių–ekonominių problemų sprendimui.

1.4. Galimi pareiškėjai – perkančiosios organizacijos, gavusios koordinuojančiosios organizacijos patvirtinimą, kad inovatyvaus produkto pirkimas gali būti organizuojamas vadovaujantis Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 709 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

1.5. Galimi partneriai – perkančiosios organizacijos, kartu su pareiškėju vykdančios ikiprekybinį pirkimą.

 

2.  Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3.  Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas.

 

4.  Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5.  Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.828

„Ikiprekybinio pirkimo dalyvio pateiktas rinkai inovatyvusis produktas“

Skaičius

0

9

R.N.835

Įvykdytas inovatyvusis viešasis pirkimas

Skaičius

1

5

P.S.304

„Įgyvendintų inovacijų paklausos skatinimo sprendimų skaičius“

Skaičius

3

15

P.N.825

Sukurti nauji ir (ar) atnaujinti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai“

Skaičius

3

9

 

7.  Priemonės finansavimo šaltiniai                                         (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

20 506 489

0

3 521 136

236 748

1 353 780

477 420

1 453 188

2.        Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.        Iš viso

20 506 489

0

3 521 136

236 748

1 353 780

477 420

1 453 188“

1.8. Pakeičiu I skyriaus vienuoliktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

VIENUOLIKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-MITA-T-845 „INOPATENTAS“

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.    išradimų patentavimas tarptautiniu mastu;

1.3.2.    dizaino registravimas tarptautiniu mastu.

1.4. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys.

1.5. Galimi partneriai – juridiniai asmenys.

1.6. Priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Tęstinė projektų atranka.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.805

„Investicijas gavusios įmonės pajamų padidėjimas“

Procentai

2,6

6,5

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

32

80

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

304 101

510 890

P.S.305

„Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų pateiktos patentų paraiškos“

Skaičius

0

23

P.N.829

„Paduotos tarptautinės patento paraiškos“

Skaičius

10

25

P.N.830

„Užsienio valstybėse tiesiogiai paduotos patento paraiškos“

Skaičius

10

34

P.N.831

„Tarptautinių patento paraiškų pagrindu išduoti patentai“

Skaičius

10

30

P.N.832

„Paduotos Europos patento paraiškos“

Skaičius

20

40

P.N.833

„Gauti pranešimai apie ketinimą išduoti Europos patentą“

Skaičius

6

20

P.N.834

„Išduoti ir nurodytose valstybėse galiojantys Europos patentai“

Skaičius

6

25

P.N.835

„Gautos paieškos Europos patentų tarnyboje ataskaitos“

Skaičius

4

10

P.N.836

„Išduoti Bendrijos dizaino registracijos pažymėjimai“

Skaičius

20

34

P.N.837

„Atliktos tarptautinės dizaino registracijos“

Skaičius

2

5

P.N.838

„Užsienio valstybėse tiesiogiai paduotų patento paraiškų pagrindu išduoti patentai“

Skaičius

5

8

 

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai 

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.    Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

2 041 010

0

510 890

0

0

0

510 890

2.   Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.   Iš viso

2 041 010

0

510 890

0

0

0

510 890“

1.9. Pakeičiu I skyriaus tryliktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

TRYLIKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-MITA-T-851 „INOČEKIAI“

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje“ įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. inovacinių čekių, skirtų techninių galimybių studijoms vykdomiems MTEP darbams ar planuojamiems vykdyti MTEP darbams) atlikti, teikimas;

1.3.2. inovacinių čekių, skirtų projektams, turintiems Europos Komisijos suteiktą Kokybės ženklą („Seal of Excellence) pagal programos „Horizontas 2020“ priemonę „MVĮ instrumentas“, bet negavusiems paramos priemonės „MVĮ instrumentas“ 1 etapo (fazės) veikloms (techninių, komercinių galimybių įvertinimo veikloms), įgyvendinti teikimas;

1.3.3. inovacinių čekių, skirtų MTEP projektams įgyvendinti, teikimas;

1.3.4. inovacinių čekių, skirtų projektams, atrinktiems pagal  sutartį, pasirašytą tarp Europos branduolinių tyrimų organizacijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės (inovacijų konsultacinės paslaugos, inovacijų paramos paslaugos, galimybių studijų atlikimas), įgyvendinti teikimas.

1.4. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys (išskyrus mokslo ir studijų institucijas), vykdantys ar ketinantys vykdyti MTEP veiklas.

1.5. Priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Tęstinė projektų atranka.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš Europos Sąjungos bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S. 302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N. 827

„Investicijas gavusių įmonių išlaidos MTEP veikloms“

Eur

0

10 653 500

P.B. 202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

4

139

P.B. 227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

27 000

3 240 000

P.B. 226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

4

128

 

7.      Priemonės finansavimo šaltiniai       

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

6 000 000

3 240 000

0

0

3 240 000

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

3. Iš viso

6 000 000

3 240 000

3 240 000“

1.10. Pakeičiu II skyriaus devynioliktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

DEVYNIOLIKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 03.3.2-LVPA-K-837 „ECO-INOVACIJOS LT+“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti MVĮ investicijas į eko-inovacijas ir kitas, efektyviai išteklius naudojančias, technologijas“ įgyvendinimo.

1.3. Remiama veikla – technologinių ekoinovacijų diegimas ir skatinimas. Siekiant sumažinti neigiamas klimato kaitos ir šiltnamio efekto pasekmes, numatomos investicijos į materialųjį turtą (įrenginius, technologijas), kurį įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai, skatinama pramonės simbiozė ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas t. y. investicijos į švaresnės gamybos inovacijas (jų įdiegimą), kuriose taikomi racionalių išteklių naudojimo ir taršos prevencijos metodai (pavyzdžiui, proceso modernizavimas (optimizavimas) siekiant sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir (ar) tausoti gamtos išteklius, beatliekė gamyba, atliekų pakartotinis naudojimas ir (ar) perdirbimas, perteklinės šilumos panaudojimas (rekuperavimas, regeneravimas), srautų atskyrimas kt.).

1.4. Galimi pareiškėjai – MVĮ.

 

2.     Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3.     Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4.     Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Pagal priemonę „Eco-inovacijos LT+“ netinkami pareiškėjai bus įmonės, kurios atitiks tinkamiems pareiškėjams pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos priemonės
Nr. 05.2.1-APVA-K-009 „Komunalinių atliekų paruošimo perdirbti pajėgumų plėtra“ keliamus reikalavimus. Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos priemonę
Nr. 05.2.1-APVA-K-009 „Komunalinių atliekų paruošimo perdirbti pajėgumų plėtra“ tinkamais pareiškėjais bus „atliekas apdorojančios įmonės, įregistruotos į Atliekų tvarkytojų valstybės registrą ir vykdančios S5 komunalinių atliekų tvarkymo veiklą, bet nevykdančios
R1-R13 atliekų naudojimo veiklų, pagal Atliekų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl Atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 4 priedo 2 ir 3 lentelę“.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.412

„Įmonių, diegusių aplinkosaugos inovacijas, dalis“

Procentai

0

50,09

R.N.829

„Investicijas gavusių įmonių investicijų į technologines ekoinovacijas padidėjimas“

Procentai

3,38

337

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

69

190

P.B.206

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą įmonėms (subsidijos)“

Eur

30 857 400

161 359 724

P.N.823

„Investicijas gavusiose įmonėse įdiegtos technologinės ekoinovacijos“

Skaičius

60

435,6

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savival-dybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

54 449 809

0

101 121 073

0

0

0

101 121 073

2.     Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

32 436 196

0

60 238 650

0

0

0

60 238 650

3.     Iš viso

86 886 005

0

161 359 723

0

0

0

161 359 723“

1.11. Pakeičiu III skyriaus trečiąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 04.2.1-LVPA-K-836 „ATSINAUJINANTYS ENERGIJOS IŠTEKLIAI PRAMONEI LT+“

 

1.  Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Sumažinti energijos vartojimo intensyvumą pramonės įmonėse“ įgyvendinimo.

1.3. Remiama veikla – atsinaujinančius energijos išteklius (toliau – AEI) naudojančių energijos gamybos pajėgumų įrengimas, naujų AEI efektyvesnio panaudojimo technologijų kūrimas ir diegimas pramonės įmonėse, siekiant naudoti energiją pačių įmonių vidiniams poreikiams tenkinti ir esant galimybei perteklinę energiją tiekti kitoms pramonės įmonėms ar perduoti į centralizuotus energetinius tinklus.

1.4. Galimi pareiškėjai – MVĮ ir didelės pramonės įmonės.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.316

„Energijos suvartojimo intensyvumas pramonės įmonėse“

kg naftos ekvivalento 1000 eurų

192,59

152,90

P.B.230

„Papildomi atsinaujinančių išteklių energijos gamybos pajėgumai“

MW

41,34

50

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

42

93

P.B.206

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą įmonėms (subsidijos)“

Eur

5 405 400

16 477 854

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.   Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

22 466 082

0

15 143 701

0

0

0

15 143 701

2.   Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

1 511 634

0

1 334 153

0

0

0

1 334 153

3.   Iš viso

23 977 716

0

16 477 854

0

0

0

16 477 854“

1.12. Pakeičiu V skyriaus pirmąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti dirbančių žmogiškųjų išteklių konkurencingumą, užtikrinant galimybes prisitaikyti prie ūkio poreikių“ įgyvendinimo.

1.3. Remiama veikla – užsienio investuotojų, investuojančių Lietuvos Respublikos teritorijoje į gamybą ir (ar) paslaugas, darbuotojų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas, įskaitant mokymo darbo vietoje organizavimą.

1.4. Galimi pareiškėjai – užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatus juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė).

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Finansavimas pagal priemonę negali būti skiriamas mokymams, skirtiems bendrųjų bazinių kompetencijų plėtrai.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.393

„Sėkmingai mokymus baigusių asmenų, kurie taiko įgytas žinias darbe, dalis praėjus ne mažiau kaip 6 mėn., bet ne daugiau kaip 24 mėn. po dalyvavimo Europos socialinio fondo (toliau – ESF) veiklose“

Procentai

85

85

P.S.407

„Dirbantieji, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kvalifikaciją arba kompetenciją“

Skaičius

1 270

9 462

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savival-dybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

7 213 908

0

6 931 009

0

0

0

6 931 009

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3. Iš viso

7 213 908

0

6 931 009

0

0

0

6 931 009“

1.13. Pakeičiu V skyriaus antrąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 09.4.3-IVG-T-813 „Kompetencijų vaučeris

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti dirbančių žmogiškųjų išteklių konkurencingumą, užtikrinant galimybes prisitaikyti prie ūkio poreikių“ įgyvendinimo.

1.3. Remiama veikla – mokymai įmonėms, taikant „kompetencijų vaučerio“ sistemą, skirtą didinti kvalifikacijos tobulinimo bei kompetentingumo plėtros galimybių prieinamumą įmonių darbuotojams.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1. privatieji juridiniai asmenys;

1.4.2. valstybės arba savivaldybės įmonės.

1.5. Partneriai negalimi.

1.6. Priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Tęstinė projektų atranka.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

INVEGA.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė
2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.393

„Sėkmingai mokymus baigusių asmenų, kurie taiko įgytas žinias darbe, dalis praėjus ne mažiau kaip 6 mėn., bet ne daugiau kaip 24 mėn. po dalyvavimo ESF veiklose“

Procentai

85

85

P.S.406

„Apmokyti investicijas gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių darbuotojai

Skaičius

2 100

6 000

P.S.407

„Dirbantieji, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kvalifikaciją arba kompetenciją

Skaičius

4 182

9 000

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai

(eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

2 700 000

0

717 760

0

0

0

717 760

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3. Iš viso

2 700 000

0

717 760

0

0

0

717 760“

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą:

2.1. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„98.

R.N.837

„Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos“

Procentai

ESF – Europos socialinis fondas.

 

ESF mokymai – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojami mokymai, kurie vykdomi pagal kvalifikaciją arba kompetencijas suteikiančias programas.

 

Kompetencija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

Automatiškai apskaičiuojamas

Pagal profesiją, darbo pagal kurią pradžiai būtinas mokymo metu įgytas kompetencijų rinkinys, įdarbintų mokymą baigusių asmenų, išdirbusių 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos, dalis nuo visų mokymą baigusių asmenų skaičiuojama taip:

pagal profesiją, darbo pagal kurią pradžiai būtinas mokymo metu įgytas kompetencijų rinkinys, pareiškėjo įdarbintų mokymą baigusių asmenų, išdirbusių 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos, skaičius dalijamas iš visų projekto įgyvendinimo metu mokymą baigusių asmenų skaičiaus ir gautas skaičius dauginamas iš 100 proc. Skaičiuojama pagal formulę:

F=P/B*100 proc., kur:

F – Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos procentais;

P – rodiklis R.N.837-2;

B – rodiklis R.N.837-1.

Pirminiai šaltiniai: pagal profesiją, darbo pagal kurią pradžiai būtinas mokymo metu įgytas kompetencijų rinkinys įdarbinto mokymą baigusio asmens darbo sutarties kopija, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenų bazė.

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai pateikiami dokumentai, patvirtinantys asmens įdarbinimą ir nustatomas ne trumpesnis nei 3 mėn. darbo stažas pagal profesiją, darbo pagal kurią pradžiai būtinas mokymo metu įgytas kompetencijų rinkinys.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

 

2.2. Papildau 981 punktu:

 

 

„981.

R.N.837-1

B bazinis rezultato

rodiklis (fiksuotasis):

 

Asmenys, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje“

Skaičius

Šis rodiklis yra pagalbinis, siekiant

atsiskaityti už rezultato rodiklį „Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos“.

 

 

 

Asmenys, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje.

Automatiškai apskaičiuojamas“

 

 

 

 

 

 

2.3. Papildau 982 punktu:

 

 

„982.

R.N.837-2

P pokyčio rezultato

rodiklis (kintamasis):

 

Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos“

Skaičius

Šis rodiklis yra pagalbinis, siekiant

atsiskaityti už rezultato rodiklį „Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos“.

 

Asmenys, kurie po dalyvavimo ESF mokymuose, suteikiančiuose kompetencijų rinkinį informacinių ir ryšių technologijų srityje, buvo įdarbinti projekto įgyvendinimo metu ir išdirbo 3 mėnesius nuo įdarbinimo dienos.

Automatiškai apskaičiuojamas“

 

 

 

 

 

 

2.4. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

 

 

„100.

R.N.838

„Pasinaudojusių skaitmeninių inovacijų centro infrastruktūra įmonių skaičius“

Skaičius

Įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

 

Skaitmeninių inovacijų centras – organizacija ar organizacijų susivienijimas (klasteris), kurio pagrindinė veikla yra teikti paslaugas ūkio subjektams, diegiantiems naujas technologijas, reikalingas produktams ir procesams skaitmeninti.

Automatiškai apskaičiuojamas

Sumuojamos įmonės (tiek de minimis pagalbos gavėjai, tiek ir Skaitmeninių inovacijų centro klientai, sumokėję visą paslaugos kainą ir negavę de minimis pagalbos), pasinaudojusios skaitmeninių inovacijų centro infrastruktūra per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ir (arba) per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Pirminiai šaltiniai: sutartys dėl naudojimosi skaitmeninių inovacijų centro infrastruktūra.

 

Antriniai šaltiniai:
mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai  projekto vykdytojas, remdamasis prie pirminių šaltinių nurodytais dokumentais, apskaičiuoja stebėsenos rodiklio reikšmę, pasiektą per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ir per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.5. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„101.

R.N.839

„Skaitmeninių inovacijų centro paslaugas gavusios ir (ar) konsultuotos įmonės, įsidiegusios ir (ar) sukūrusios inovacijas“

Skaičius

Įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

 

 

 

 

Inovacija – produkto inovacijos kūrimas, organizacinių ir procesų inovacijų diegimas, kuris apibrėžtas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 96 ir 97 punktuose.

 

 

 

Konsultuota įmonė suprantama kaip įmonė, gavusi konsultaciją.

Konsultacija – individualus ir (ar) grupinis žinovo ar specialisto patarimas, pagalba tam tikru klausimu.

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas inovacijų paramos paslaugas gavusių ir (ar) konsultuotų įmonių (tiek de minimis pagalbos gavėjų, tiek ir Skaitmeninių inovacijų centro klientų, sumokėjusių visą paslaugos kainą ir negavusių de minimis pagalbos), įsidiegusių ir (ar) sukūrusių inovacijas, skaičius per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ir per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Pirminiai šaltiniai: paslaugų sutartys, sąskaitos faktūros, produktų sertifikatai ir (ar) kiti dokumentai, įrodantys, inovacijų įdiegimą ir ar (sukūrimą).

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai  projekto vykdytojas, remdamasis prie pirminių šaltinių nurodytais dokumentais, apskaičiuoja stebėsenos rodiklio reikšmę, pasiektą per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ir per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.6. Pakeičiu 102 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„102.

R.N.840

„Skaitmeninių inovacijų centro pajamų už suteiktas paslaugas projekto įgyvendinimo metu ir 3 m. po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos santykis su gautomis investicijomis“

Procentai

Investicijas gavęs skaitmeninių inovacijų centras – bet kokios formos paramą iš Europos regioninės plėtros fondo gavęs skaitmeninių inovacijų centras.

 

Skaitmeninių inovacijų centras – organizacija ar organizacijų susivienijimas (klasteris), kurio pagrindinė veikla yra teikti paslaugas ūkio subjektams, diegiantiems naujas technologijas, reikalingas produktams ir procesams skaitmeninti.

 

Paslauga – veikla, patenkanti į paslaugų veiklos rūšis pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių.

 

Pajamos – ekonominės naudos padidėjimas iš tiesiogiai dėl projekto sukurtų ir rinkai pateiktų produktų.

 

Skirtos investicijos – projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms skiriamas finansavimas iš ES struktūrinių fondų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir projekto vykdytojų ir (ar) partnerių lėšų.

 

Tinkamos finansuoti išlaidos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“.

Automatiškai apskaičiuojamas

Investicijas gavusio skaitmeninių inovacijų centro pajamų, gautų už suteiktas paslaugas, santykis su projektui skirtomis investicijomis, apskaičiuojamas 

pagal formulę:

F=P/B*100 proc., kur:

F – investicijas gavusio skaitmeninių inovacijų centro pajamų santykis su skirtomis investicijomis procentais;

P – rodiklis R.N.840-2;

B – rodiklis R.N.840-1.

 

Į rodiklio reikšmę projekto įgyvendinimo metu įtraukiamos Skaitmeninių inovacijų centro koordinatoriaus gautos pajamos, o per 3 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos - ir Skaitmeninių inovacijų centro koordinatoriaus, ir narių gautos pajamos už Skaitmeninių inovacijų centro suteiktas paslaugas.

Pirminiai šaltiniai: finansavimo skyrimo įsakymai, pažymos apie gautas pajamas, sąskaitos faktūros, projekto vykdytojo finansinės atskaitomybės dokumentai.

 

Antriniai šaltiniai: ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

 

Skaitmeninių inovacijų centro koordinato-riaus ir narių buhalterinėje apskaitoje turi būti atskirta finansinių operacijų, susijusių su Skaitmeninių inovacijų centro teikiamomis paslaugomis, apskaita.

 

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai  projekto vykdytojas, remdamasis prie pirminių šaltinių nurodytais dokumentais, apskaičiuoja stebėsenos rodiklio reikšmę, pasiektą per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos (su teise pratęsti iki 2 metų).

 

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.7. Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„103.

R.N. 840-1

B – bazinis rezultato rodiklis (kintamasis):

 

„Skirtos investicijos“

Eurai

Šis rodiklis yra pagalbinis, siekiant

atsiskaityti už rezultato rodiklį R.N.840.

Automatiškai apskaičiuojamas

Nurodomas projekto tinkamų išlaidų dydis“

 

 

2.8. Pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„104.

R.N.840-2

P – pokyčio rezultato

rodiklis (kintamasis):

 

„Investicijas gavusio skaitmeninių inovacijų centro pajamų, gautų už suteiktas paslaugas, dydis“

Eurai

Šis rodiklis yra pagalbinis, siekiant

atsiskaityti už rezultato rodiklį R.N.840.

Automatiškai apskaičiuojamas

Nurodomas investicijas gavusio skaitmeninių inovacijų centro

pajamų, gautų už suteiktas paslaugas, dydis, kuris apskaičiuoja-mas kaip pajamų, gautų projekto įgyvendinimo metu ir  per 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos (su teise pratęsti iki 2 metų), suma.“

 

 

2.9. Pakeičiu 105 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„105.

P.N.844

„Įmonių, besinaudojančių skaitmeninių inovacijų centro paslaugomis, sukurtų gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos) projekto metu“

Skaičius

Įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

 

Prototipas – tai originalus modelis, sukonstruotas taip, kad jis pasižymėtų visomis naujo produkto techninėmis charakteristikomis ir eksploatacinėmis savybėmis (Frascati vadovas, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2015).

 

Gaminys – materialus, apčiuopiamas dalykas, tai, kas gauta po gamybos proceso.

 

Paslauga – veikla, patenkanti į paslaugų veiklos rūšis pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių.

 

Procesas – tai tarpusavyje susijusių, vienas kitą veikiančių veiksmų visuma.

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas įmonių, pasinaudojusių skaitmeninių inovacijų centro teikiamomis paslaugomis (tiek de minimis pagalbos gavėjų, tiek ir Skaitmeninių inovacijų centro klientų, sumokėjusių visą paslaugos kainą ir negavusių de minimis pagalbos), gaminių, paslaugų ar procesų prototipų (koncepcijų) skaičius per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį.

 

Į rodiklio reikšmę įskaičiuojami tik tie prototipai (koncepcijos), kurie yra priskirtini skaitmeninei technologijai ir (arba) skaitmeniniam sprendimui (pvz., prototipais galėtų būti: metalo pjovimo robotas, 3D spausdintuvas, gamybos įrenginių ir (arba) procesų valdiklis ir (arba) vykdiklis  (kai vyksta gamyba); įmonės išteklių valdymo sistema, robotizuota detalių surinkimo technologinė linija, operatyvaus gamybos valdymo sistema (kai vyksta procesas); virtuali ligų diagnostika, virtualus ir  (arba) nuotolinis mokymasis (kai teikiama paslauga). Produktų, kurie yra gaminami įdiegus skaitmenines technologijas ir (arba) skaitmeninius sprendimus, prototipai į šio rodiklio reikšmę neįtraukiami (pvz., jei į įmonės gamybą įdiegiamas robotizuoto detalių surinkimo procesas, į rodiklio reikšmę įtraukiamas robotizuoto detalių surinkimo proceso prototipas, bet ne naujojo proceso pagalba pagamintų detalių prototipai).

Pirminiai šaltiniai: prototipo brėžiniai, aprašymai arba bandymų protokolai ir (ar) kiti gaminių, paslaugų ar procesų prototipų (koncepcijų) 

sukūrimą pagrindžian-tys dokumentai.

 

Antriniai šaltiniai:
mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai parengiami prototipo brėžiniai, aprašymai arba bandymų protokolai ir (ar) kiti dokumentai, patvirtinantys per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

 

 

 

Energetikos ministras,

laikinai einantis ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Žygimantas Vaičiūnas