MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2004 M. BALANDŽIO 1 D. ĮSAKYMO Nr. 1B-289 „Dėl TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 26 d. Nr. 1B-1037

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 1 d. įsakymą Nr. 1B-289 „Dėl Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

T v i r t i n u Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisykles (pridedama).“

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis generalinio direktoriaus funkcijas                                                              Jonas Miškinis

 

PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos direktoriaus

2004 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. 1B-289

(Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus

2018 m. lapkričio 26 d. įsakymo Nr. 1B-1037 redakcija)

 

TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą deklaracijų priėmimo datą (toliau – tarifinės kvotos), administravimo tvarką.

Taisyklės netaikomos licencinėms tarifinėms kvotoms, kurios skirstomos pagal importo licencijas. Licencines tarifines kvotas administruoja Europos Komisijos Žemės ūkio generalinis direktoratas (DG AGRI) ir, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalimi, viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. gruodžio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/2339 (OL 2016 L 354, p. 32) (toliau – Sąjungos muitinės kodeksas), 56 straipsnio 4 dalies, 2015 m. liepos 28 d Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos (OL 2015 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. birželio 7 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2018/1118 (OL 2018 L 204, p. 11) (toliau – Sąjungos muitinės kodekso deleguotasis aktas), 74 ir 153 straipsniais ir 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės (OL 2015 L 343, p. 558), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. balandžio 18 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2018/604 (OL 2018 L 101, p. 22) (toliau – Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo aktas), 49–54, 223, 224 ir 236 straipsniais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:

3.1. Elektroniniai pranešimai – Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos Verslininko sąsajos specifikacijoje nustatytus reikalavimus atitinkantys elektroniniai pranešimai, kuriais įforminant muitinės deklaraciją elektroninėmis duomenų apdorojimo priemonėmis keičiasi deklarantas ir muitinės įstaiga.

3.2. Kvotinė deklaracija – importo muitinės deklaracija su prašymu suteikti tarifinę kvotą.

3.3. Kvotuojamos prekės – prekės, kurioms nustatyta tarifinė kvota.

3.4. Lietuvos Respublikos integruotas tarifas (toliau – LITAR) – informacijos apie ES muitus, Lietuvos Respublikos nacionalinius mokesčius, kai kuriuos importo ir eksporto draudimus ir apribojimus rinkinys, sudarytas ir tvarkomas kaip kompiuterinė duomenų bazė.

3.5. Tarifinė kvota – Europos Sąjungos teisės aktų nustatytas tam tikras prekių kiekis, išreikštas natūriniais matavimo vienetais arba verte, kuris gali būti importuotas per nustatytą laikotarpį taikant mažesnę muito normą, negu nustatyta Bendrojo muitų tarifo arba lengvatiniais susitarimais.

3.6. Tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis – ES teisės aktų nustatytas laikotarpis, per kurį asmuo gali pasinaudoti tarifine kvota, jeigu tarifinė kvota neišnaudota.

3.7. Tarifinių kvotų administravimas – muitinės formalumų ir duomenų mainų visuma, kuria siekiama paskirstyti tarifines kvotas chronologine tvarka pagal kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės deklaracijų priėmimo datą.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Sąjungos muitinės kodekse, Sąjungos muitinės kodekso deleguotajame ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo aktuose bei Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – toliau Muitinės departamentas) generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakyme Nr. 1B-360 Dėl Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklių patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.

4. Tarifine kvota gali pasinaudoti asmuo, importuojantis kvotuojamas prekes per tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį, jeigu tarifinė kvota neišnaudota.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PATEIKIMAS

 

5. Tarifinės kvotos prašymas muitinei gali būti pateiktas:

5.1 pateikiant importo muitinės deklaraciją Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos (toliau – MDAS) Verslininko sąsajos specifikacijoje numatytomis priemonėmis;

5.2. neveikiant MDAS, pateikiant rašytinę importo muitinės deklaraciją vadovaujantis Muitinės veiklos tęstinumo taisyklių, taikomų neveikiant Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemai ir (arba) Nacionalinei tranzito kontrolės sistemai arba asmens taikomajai programinei ir (arba) aparatinei įrangai bei infrastruktūrai, patvirtintų Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2017 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1B-568 „Dėl Muitinės veiklos tęstinumo taisyklių, taikomų neveikiant Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemai ir (arba) Nacionalinei tranzito kontrolės sistemai arba asmens taikomajai programinei ir (arba) aparatinei įrangai bei infrastruktūrai“, nustatyta tvarka;

5.3. teisės aktų nustatytais atvejais, pateikiant bendrojo administracinio dokumento importo rinkinį.

6. Vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 49 straipsnio 1 dalimi prašymo suteikti tarifinę kvotą pateikimu muitinės įstaigai laikomas importo muitinės deklaracijos pateikimas vienu iš Taisyklių 5 punkte nurodytų būdų jos 36 laukelyje „Preferencija“ nurodant preferencijos kodą, taikomą tarifinėms priemonėms, susietoms su tarifinėmis kvotomis, ir 39 laukelyje „Kvota“ nurodant konkretų tarifinės kvotos numerį.

7. Tarifinės kvotos prašymas supaprastintoje importo muitinės deklaracijoje pateikiamas vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 223 ir 224 straipsnių nuostatomis.

Prašymas suteikti tarifinę kvotą prekėms, kurios išleidžiamos į laisvą apyvartą įtraukimo į deklaranto tvarkomus apskaitos registrus būdu, pateikiamas vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 236 straipsnio nuostatomis.

8. Vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto 153 straipsniu:

8.1. jeigu atitinkama tarifinė kvota nėra laikoma kritine, prekės išleidžiamos nereikalaujant už jas pateikti garantijos;

8.2. jeigu atitinkama tarifinė kvota turi kritinį statusą, muitinės įstaigai privaloma pateikti garantiją, kurios pakaktų mokestinės prievolės, galinčios atsirasti importuojant tapačias nekvotuojamas prekes, įvykdymui užtikrinti.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PRIĖMIMAS MUITINĖS ĮSTAIGOJE

 

9. Tuo atveju, kai asmuo elektroniniu pranešimu muitinės įstaigai pateikia kvotinę deklaraciją, MDAS Mokesčių apskaičiavimo ir patikros sistemos priemonėmis automatiškai atlieka tam tikrų importo muitinės deklaracijos duomenų ir apskaičiuotų mokesčių tikrinimą pagal LITAR esančius duomenis. Tikrinama, ar:

9.1. A laukelyje nurodyta kvotinės deklaracijos priėmimo data patenka į tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

9.2. 33 laukelyje „Prekių kodas“ nurodytas prekių kodas pagal TARIC nomenklatūrą atitinka kvotuojamų prekių TARIC nomenklatūros kodą;

9.3. 34 laukelyje „Kilmės šalies kodas“ nurodytas kilmės šalies kodas atitinka šalies, iš kurios importuojant prekes taikoma tarifinė kvota, kodą;

9.4. 36 laukelyje „Preferencija“ preferencijos kodas nurodytas atsižvelgiant į tai, kad prekės deklaruojamos norint pasinaudoti tarifine kvota;

9.5. 39 laukelyje „Kvota“ nurodytas galiojančios tarifinės kvotos numeris;

9.6. teisingai nurodytas tarifinės kvotos matavimo vienetas:

9.6.1. Jeigu tarifinės kvotos kiekis nustatytas kilogramais, kvotinėje deklaracijoje importuojamų prekių kiekis gali būti nurodytas tik 38 laukelyje „Neto masė (kg)“.

9.6.2. Jeigu tarifinės kvotos kiekis nustatytas eurais, kvotinėje deklaracijoje importuojamų prekių kiekis gali būti nurodytas tik 46 laukelyje „Statistinė vertė“.

9.6.3. Jeigu tarifinės kvotos kiekis nustatytas kitais matavimo vienetais, kvotinės deklaracijos 41 laukelyje „Papildomas matavimo vienetas“ privalo būti įrašytas papildomas matavimo vienetas, atitinkantis tarifinės kvotos kiekio matavimo vienetą.

9.7. 44 laukelyje „Papildoma informacija/pateikiamai dokumentai/sertifikatai ir leidimai“ nurodyti visi privalomų pateikti TARIC naudojami dokumentų kodai;

9.8. tarifinė kvota neišnaudota.

10. Muitinės įstaigai atlikus automatinį pateiktos kvotinės deklaracijos duomenų tikrinimą ir nustačius, kad:

10.1. tam tikri šioje deklaracijoje pateikti duomenys yra taisytini, asmuo elektroniniu pranešimu informuojamas apie taisytinus kvotinės deklaracijos duomenis. Gavęs tokį pranešimą ir norėdamas pasinaudoti tarifine kvota, asmuo privalo pataisyti kvotinės deklaracijos duomenis;

10.2. kvotinėje deklaracijoje pateikti duomenys neatitinka tarifinės kvotos prašymui nustatytų reikalavimų, asmuo elektroniniu pranešimu informuojamas apie tarifinės kvotos prašymo nepriėmimą;

10.3. kvotinėje deklaracijoje pateikti duomenys atitinka tarifinės kvotos prašymui nustatytus reikalavimus, kvotinė deklaracija yra užregistruojama MDAS ir jai suteikiamas registravimo numeris (MRN). Asmuo apie tarifinės kvotos prašymo priėmimą informuojamas elektroniniu pranešimu.

11. Muitinės pareigūnas, priimdamas MDAS priemonėmis pateiktą kvotinę deklaraciją ir įvertinęs galimą riziką, patikrina tarifinės kvotos statusą. Jeigu kvota yra kritinio statuso, būtina patikrinti, ar yra pateikta pakankama garantija.

Jeigu pateiktos garantijos dydis yra nepakankamas mokestinės prievolės, galinčios atsirasti tarifinės kvotos nesuteikimo atveju, įvykdymui užtikrinti, asmuo privalo pateikti papildomą arba kitą garantiją.

12. Muitinės pareigūnas taip pat atlieka dokumentinį kvotinės deklaracijos tikrinimą:

12.1. Jeigu tarifinė kvota nustatyta iš tam tikros šalies ar šalių grupės kilusioms prekėms, patikrinami lengvatinės kilmės dokumentai, pateikti Lengvatinio muito tarifo taikymo taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2016 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 1B‑925 „Dėl Lengvatinio muito tarifo taikymo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

12.2. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skiriamos tik pateikus ES teisės aktais nustatytus papildomus dokumentus (autentiškumo sertifikatus, dokumentus VI 1 ir VI 2 ar kitus), tikrinama, ar pateikti dokumentai yra galiojantys.

13. Tuo atveju, kai asmuo muitinės įstaigai pateikia rašytinę kvotinę deklaraciją, muitinės pareigūnas privalo patikrinti visus Taisyklių 9, 11 ir 12 punktuose išvardytus duomenis ir dokumentus.

14. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos kiekis yra išnaudotas arba nustatoma, kad su kvotine deklaracija pateikti netinkami ar negaliojantys dokumentai ir tarifinė kvota negali būti taikoma, muitinės pareigūnas gali kreiptis į asmenį dėl atitinkamų kvotinės deklaracijos duomenų patikslinimo arba dokumentų pateikimo. Toks kreipimasis realizuojamas:

14.1. iš MDAS siunčiant elektroninį pranešimą, kuriame išdėstytos kreipimosi priežastys (arba duodami nurodymai) ir terminas, iki kurio reikia taisyti kvotinės deklaracijos duomenis arba pateikti prašymą pripažinti negaliojančią jau pateiktą kvotinę deklaraciją;

14.2. rašytinės kvotinės deklaracijos atveju, žodžiu nurodant asmeniui pataisyti deklaracijos duomenis.

15. Europos Komisijai (toliau – EK) laikinai sustabdžius tarifinės kvotos skirstymą (t. y. blokavus tarifinę kvotą) kvotinės deklaracijos priimamos.

16. Prekių mėginio (pavyzdžio) paėmimo atveju kvotinės deklaracijos yra priimamos.

17. Jeigu tarifinės kvotos yra prašoma pateikus rašytinę importo muitinės deklaraciją, muitinės pareigūnas tą pačią dieną kvotinės deklaracijos duomenis įrašo Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinės (priedas; toliau – Suvestinė) A dalyje ir Suvestinės kopiją bei priimtą kvotinę deklaraciją kartu su Taisyklių 12 punkte nurodytais dokumentais elektroniniu paštu išsiunčia į Muitinės departamento Tarifų skyrių.

 

IV SKYRIUS

TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS MUITINĖS DEPARTAMENTE

 

18. Muitinės departamento Tarifų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarifinių kvotų administravimą (toliau – MD atsakingas darbuotojas), gavęs MDAS priemonėmis suformuotą duomenų rinkinį su praėjusios paros kvotinėmis deklaracijomis (deklaracijų būsena – „Išleista“), Tarifinių kvotų sistemos (toliau – TKS) priemonėmis įkelia šiuos duomenis į TKS.

19. Tuo atveju, kai kvotinė deklaracija yra rašytinė, duomenys apie tarifinių kvotų prašymus į TKS yra įvedami rankiniu būdu.

20. Duomenų įkėlimo (įvedimo) metu TKS atlieka automatinį duomenų atitikimo LITAR duomenims ir konkrečios tarifinės kvotos balanso tikrinimą:

20.1. ar kvotinės deklaracijos priėmimo data patenka į tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

20.2. ar deklaruotas TARIC kodas atitinka kvotuojamų prekių TARIC kodą;

20.3. ar kilmės šalies kodas atitinka šalies, iš kurios importuojant prekes taikoma tarifinė kvota, kodą;

20.4. ar nurodytas galiojančios tarifinės kvotos numeris;

20.5. ar teisingai nurodytas tarifinės kvotos matavimo vienetas;

20.6. ar prašoma tarifinė kvota yra neišnaudota.

21. Po automatinio patikrinimo LITAR duomenis atitinkantys tarifinių kvotų prašymai yra įkeliami į TKS, o neatitinkantys – nepriimami. MD atsakingas darbuotojas atlieka į TKS įkeltų tarifinių kvotų prašymų teisingumo ir realumo (pvz., prašymų dubliavimosi, įtarimą keliančių kiekių ir pan.) tikrinimą. Apie nepriimtus prašymus MD atsakingas darbuotojas elektroniniu paštu informuoja atitinkamos teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriaus vadovą ir už tarifinių kvotų administravimą atsakingą pareigūną (toliau – TM atsakingas pareigūnas).

22. Kilus abejonėms dėl tarifinės kvotos prašymo teisingumo, MD atsakingas darbuotojas turi teisę laikinai sustabdyti tarifinės kvotos prašymo siuntimą EK, kol bus patikslintos tarifinės kvotos prašymo detalės ar dokumentai.

23. MD atsakingas darbuotojas, prieš perduodamas EK prašymą suteikti tarifinę kvotą ir, suderinęs su suinteresuotu asmeniu, gali pakeisti tarifinės kvotos prašyme nurodytą tarifinės kvotos numerį, jeigu prašyme nurodyta tarifinė kvota yra išnaudota arba jos skirstymas yra blokuotas, o tai prekei gali būti taikoma kita tokiomis pačiomis sąlygomis taikoma tarifinė kvota. Apie tarifinės kvotos pakeitimą kartu su EK atsakymu apie suteiktą (nesuteiktą) tarifinės kvotos kiekį MD atsakingas darbuotojas raštu informuoja teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriaus vadovą ir TM atsakingą pareigūną.

24. TKS esančių duomenų pagrindu suformuotas tarifinių kvotų prašymų rinkinys tą pačią darbo dieną iki 14 valandos CCN/CSI tinklu perduodamas EK. Jeigu šis tinklas neveikia, prašymai EK turi būti pateikti elektroniniu paštu. Šios komunikacijos priemonės taip pat gali būti naudojamos kitais nenumatytais atvejais arba taisant klaidas.

25. MD atsakingas darbuotojas kiekvieną darbo dieną automatinėmis priemonėmis įkelia į TKS iš EK CCN/CSI tinklu gautą rinkinį su atsakymu apie tarifinių kvotų suteikimą.

26. Įkėlus iš EK gautą duomenų rinkinį su atsakymais apie tarifinių kvotų suteikimą, TKS automatiškai persiunčia atsakymus MDAS. MDAS priemonėmis generuojamas elektroninis pranešimas, informuojantis asmenį, pateikusį kvotinę deklaraciją, apie tarifinės kvotos skirstymo rezultatus.

27. Nustačius, kad EK suteikė didesnį tarifinės kvotos kiekį, negu buvo prašyta, tarifinė kvota buvo suteikta neteisingai arba paprašyta neteisėtai, MD atsakingas darbuotojas šį kiekį TKS priemonėmis grąžina EK. Kvota grąžinama ir esant Taisyklių 35 punkte nurodytoms aplinkybėms.

28. MD atsakingas darbuotojas užpildo iš muitinės postų atsiųstą Suvestinės B dalį, įrašydamas informaciją apie EK atsakymus į tarifinės kvotos prašymus, pateiktus rašytinėje importo muitinės deklaracijoje, ir per vieną darbo dieną po to, kai gaunamas atsakymas iš EK, elektroniniu paštu perduoda Suvestinę atitinkamos teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriui.

 

V SKYRIUS

TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS TERITORINĖJE MUITINĖJE

 

29. TM atsakingas pareigūnas, ne rečiau kaip kartą per mėnesį įvertinęs įformintų kvotinių deklaracijų galimą riziką bei apimtis, pasirinktinai peržiūri ne mažiau kaip 10 procentų kvotinių deklaracijų, įformintų MDAS priemonėmis, ir visas rašytines importo muitinės deklaracijas, patikrina, ar kartu su jomis pateikti visi privalomi dokumentai ir ar šie dokumentai atitinka prašomai kvotai gauti nustatytus reikalavimus. Apie priimtą sprendimą, susijusį su nustatytų pažeidimų ar neatitikimų taisymu kvotinėje deklaracijoje, TM atsakingas pareigūnas elektroniniu paštu per 5 darbo dienas informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių.

30. TM atsakingas pareigūnas kiekvieną darbo dieną TKS peržiūri informaciją apie tarifinių kvotų suteikimą.

31. Jeigu TKS arba Suvestinėje nurodyta, kad tam tikra tarifinė kvota suteikta visam prašomam tarifinės kvotos kiekiui, kvotinės deklaracijos tvarkymas laikomas užbaigtu.

32. Jeigu tarifinė kvota suteikta tik daliai importuotų prekių kiekio, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka priimamas sprendimas dėl importo muitinės deklaracijos duomenų taisymo:

32.1. prekių siuntos daliai, kuriai EK suteikė tarifinę kvotą, apskaičiuoti muitus ir mokesčius, nustatytus prekėms, kurios importuojamos taikant tarifines kvotas;

32.2. prekių siuntos dalį, kuriai EK tarifinės kvotos nesuteikė, įforminti kaip tos pačios prekių siuntos kitą prekę, pagal galimai palankiausią tarifą apskaičiuojant muitus ir mokesčius, nustatytus prekėms, kurių importui tarifinės kvotos netaikomos.

Apie sprendimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų informuojamas teritorinės muitinės Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrius.

33. Tais atvejais, kai tarifinė kvota nesuteikiama, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka priimamas sprendimas:

33.1. perskaičiuoti kvotinėje deklaracijoje apskaičiuotus importo muitus pagal galimai palankiausią tarifą ir mokesčius pagal muito normą, nustatytą atitinkamoms prekėms, importuojamoms netaikant tarifinės kvotos;

33.2. taisyti atitinkamą kvotinę deklaraciją.

Apie sprendimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų informuojamas teritorinės muitinės Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrius.

34. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys), sprendimo dėl kvotinės deklaracijos administravimo veiksmų užbaigimo priėmimas, gavus atsakymą iš EK, yra atidedamas, kol bus įformintas atitinkamas Prekės klasifikavimo aktas.

35. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys) ir atlikus prekių tarifinio klasifikavimo tikrinimą buvo nustatyta, kad importuojamos prekės neatitinka importo muitinės deklaracijoje pateikto jų aprašymo bei TARIC nomenklatūros kodo ir kad tarifinė kvota, pasikeitus prekės TARIC nomenklatūros kodui, negali būti suteikta, TM atsakingas pareigūnas nedelsdamas apie tai el. paštu informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių ir atlieka Taisyklių 33 punkte nurodytus veiksmus.

36. Tais atvejais, kai muitinei atlikus asmens patikrinimą, nustatomi pažeidimai, taip pat jei duomenys kvotinėje deklaracijoje yra taisomi asmens prašymu, TM skyrius ar padalinys, priėmęs sprendimą, susijusį su nustatytų pažeidimų ar neatitikimų taisymu kvotinėje deklaracijoje, ir jeigu šie pakeitimai turi įtakos tarifinės kvotos skyrimui, per 5 darbo dienas elektroniniu paštu arba raštu apie tokį sprendimą informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių.

 

VI SKYRIUS

PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PATEIKIMAS PO PREKIŲ IŠLEIDIMO

 

37. Jeigu tarifine kvota nebuvo pasinaudota prekių išleidimo į laisvą apyvartą metu arba jei EK nustato tarifinę kvotą, kuri įsigalioja anksčiau, negu apie ją paskelbiama, bei kitais teisės aktų numatytais atvejais ir tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis dar nėra pasibaigęs bei kiekis nėra išnaudotas, asmuo gali pateikti Muitinės departamento Tarifų skyriui prašymą leisti pasinaudoti tarifine kvota, nurodydamas tarifinės kvotos, kuria nori pasinaudoti, numerį ir kiekį, prekių aprašymą ir TARIC nomenklatūros kodą bei kilmės šalį. Kartu su prašymu turi būti pateikti Taisyklių 12 punkte nurodyti dokumentai (jeigu juos privaloma pateikti).

38. MD atsakingas darbuotojas išnagrinėja gautą tarifinės kvotos prašymą ir:

38.1. jei prašymas neatitinka teisės aktų reikalavimų arba nepateikti privalomi tarifinei kvotai gauti dokumentai, priimamas sprendimas nesiųsti tarifinės kvotos prašymo EK. Apie tai raštu informuojamas asmuo;

38.2. jei prašymas atitinka teisės aktų reikalavimus, jis persiunčiamas EK.

39. Gavęs EK atsakymą, kad pagal pateiktą prašymą tarifinė kvota suteikta visam jame nurodytam kvotuojamų prekių kiekiui, jo daliai arba tarifinė kvota nesuteikta, MD atsakingas darbuotojas per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja prašymą pateikusį asmenį ir teritorinės muitinės, kurioje buvo įforminta importo muitinės deklaracija, Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrių, kuris priima sprendimą dėl duomenų atitinkamoje importo muitinės deklaracijoje taisymo. Jeigu tarifinė kvota suteikta tik daliai importuotų prekių kiekio arba tarifinė kvota nesuteikta vadovaujamasi Taisyklių 32 ir 33 punktais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Informacija apie tarifines kvotas skelbiama LITAR interneto svetainėje (LITAR-web), esančioje Lietuvos Respublikos muitinės interneto tinklalapyje. LITAR interneto svetainė (LITAR-web) prieinama adresu http://litarweb.cust.lt. ir ja gali naudotis bet kuris interneto prieigą turintis asmuo.

41. LITAR interneto svetainėje (LITAR-web) skelbiamas tarifinės kvotos numeris, galiojimo laikotarpis, pradinis ir aktualus kiekis, išnaudojimo ir blokavimo datos, sustabdymo laikotarpis, kritinio statuso atsiradimo data, paskutinio importo data paskirstyme, susiję nomenklatūros kodai ir tarifinę kvotą nustatantis teisės aktas.

42. Neveikiant LITAR interneto svetainei (LITAR-web) ir naudotojams negalint naudotis joje esančia informacija apie tarifines kvotas, naudojamasi TARIC/QUOTA sistemos interneto svetainėje, prieinamoje adresu http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/quota_consultation.jsp., ir ES teisės aktuose esančia informacija.

 

_________________

 

Tarifinių kvotų administravimo

muitinėje taisyklių

priedas

 

(Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinės formos pavyzdys)

 

______________________________

(muitinės įstaigos pavadinimas)

 

PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ SUVESTINĖ

______________________

(data)

 

A

B

Eil.Nr.

Tarifinės kvotos numeris

Importo deklaracijos numeris

Prašomas kiekis

Matavimo vnt.

Prekių kiekis, kuriam suteikta tarifinė kvota

procentais

kiekis

matavimo vnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgaliotas muitinės įstaigos pareigūnas

 

 

 

Muitinės departamento

Tarifų sk. atsakingas darbuotojas

 

________

(pareigų pavadinimas)

_______

(parašas)

________

(vardas, pavardė)

________

(pareigų pavadinimas)

______

(parašas)

________

(vardas, pavardė)

 

___________________