VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TECHNINĖS APŽIŪROS KONTROLIERIAUS SPRENDIMO APSKUNDIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. liepos 20 d. Nr. 2B-168

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 47 punktu:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo apskundimo tvarkos aprašą;

1.2. Prašymo pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą formą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 1994 m. gegužės 3 d. įsakymą Nr. 34 „Dėl Techninių apžiūrų centrų ekspertų ir kontrolierių sprendimo panaikinimo tvarkos“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

4. Šis įsakymas įsigalioja 2015 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

L. e. Inspekcijos viršininko pareigas                                                                  Darius Sadaunykas

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 2B-168

 

TECHNINĖS APŽIŪROS KONTROLIERIAUS SPRENDIMO APSKUNDIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo apskundimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo apskundimo techninės apžiūros įmonės vadovui, techninės apžiūros įmonės vadovo sprendimo dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo apskundimo Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) viršininkui procedūrą.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas).

 

                    II. PRAŠYMŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

3. Tais atvejais, kai transporto priemonės valdytojas (toliau – valdytojas) nesutinka su techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimu dėl nustatytų ar nenustatytų trūkumų (toliau – techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimas), jis turi iš karto po techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo priėmimo, neišvykęs iš techninės apžiūros atlikimo vietos, techninės apžiūros įmonės vadovui (toliau – įmonės vadovas) pateikti raštišką prašymą pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą. Prašyme valdytojas turi nurodyti savo vardą, pavardę, kontaktinius duomenis, transporto priemonės markę, modelį, pagaminimo metus, transporto priemonės identifikavimo numerį (VIN), privalomosios techninės apžiūros atlikimo datą ir vietą, prašymo motyvą (-us) ir nustatytą (-us) ar nenustatytą (-us) trūkumą (-us), dėl kurio (-ių) nesutinka su techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimu. Jei transporto priemonė įregistruota, valdytojas papildomai prašyme nurodo transporto priemonės valstybinį numerį ir transporto priemonės registravimo liudijimo numerį.

4. Įmonės vadovas privalo užtikrinti, kad valdytojas prašymą pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą galėtų pateikti iš karto po techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo priėmimo toje vietoje, kur atlikta privalomoji techninė apžiūra.

5. Įmonės vadovas tą pačią prašymo pateikimo dieną privalo organizuoti pakartotinį transporto priemonės patikrinimą dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo. Pakartotinio transporto priemonės patikrinimo metu privalo dalyvauti įmonės vadovas, techninės apžiūros kontrolierius, nustatęs ar nenustatęs trūkumą (-us), ir valdytojas.

6. Pakartotinio transporto priemonės patikrinimo metu nustatytas (-i) ar nenustatytas (-i) transporto priemonės trūkumas (-ai) fotografuojamas (-i), filmuojamas (-i) ir aprašomas (-i). Aprašyta, nufilmuota, nufotografuota medžiaga apie transporto priemonės nustatytą (-us) ar nenustatytą (-us) trūkumą (-us) turi būti saugoma techninės apžiūros įmonėje trejus metus.

7. Kai nėra galimybės tą pačią prašymo pateikimo dieną atlikti pakartotinio transporto priemonės patikrinimo, įmonės vadovo įgaliotas kitas techninės apžiūros kontrolierius, kuris neatliko skundžiamo transporto priemonės tikrinimo, dalyvaujant valdytojui po techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) išdavimo privalo nufotografuoti, nufilmuoti ir aprašyti privalomosios techninės apžiūros metu nustatytą (-us) ar nenustatytą (-us) transporto priemonės trūkumą (-us). Tuo atveju valdytojas kviečiamas kitą, artimiausią darbo dieną sutartą valandą atvykti atlikti pakartotinio transporto priemonės patikrinimo. Jei valdytojas kitą, artimiausią darbo dieną sutartą valandą neatvyksta atlikti pakartotinio transporto priemonės patikrinimo, prašymas pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą nagrinėjamas remiantis turima medžiaga.

8. Įmonės vadovas privalo užtikrinti, kad Aprašo 6 ir 7 punktuose naudojamomis priemonėmis užfiksuoti duomenys būtų tokios kokybės, kuri leistų įvertinti nustatyto ar nenustatyto trūkumo buvimą ar nebuvimą.

9. Kai atlikus pakartotinį transporto priemonės patikrinimą įmonės vadovo sprendimas dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo (toliau – įmonės vadovo sprendimas) nesutampa su techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimu, valdytojui tą pačią dieną išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su įvertintais privalomosios techninės apžiūros rezultatais, o ankstesnės techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) galiojimas panaikinamas.

10. Kai atlikus pakartotinį transporto priemonės patikrinimą įmonės vadovo sprendimas sutampa su techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimu, valdytojui tą pačią dieną išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su prašyme nurodytu (-ais) nustatytu (-ais) ar nenustatytu (-ais) trūkumu (-ais), o ankstesnės techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) galiojimas panaikinamas.

11. Jeigu valdytojas nesutinka su įmonės vadovo sprendimu, Inspekcijai gali pateikti nustatytos formos prašymą pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą (toliau – prašymas).

12. Valdytojas užpildytą prašymą Inspekcijai pateikia ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo tada, kai gauna įmonės vadovo pasirašytą techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą).

13. Prašymas pateikiamas, kaip nurodyta Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos taisyklėse, patvirtintose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m.
birželio 4 d. įsakymu Nr. 2B-217 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos taisyklių patvirtinimo“.

14. Kai valdytojas Inspekcijai pateikia netinkamai užpildytą prašymą, Inspekcija per tris darbo dienas nuo prašymo pateikimo datos informuoja prašymą pateikusį asmenį, nurodydama konkrečius neatitikimus. Prašymą pateikęs asmuo informuojamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas. Konkrečius neatitikimus valdytojas turi pašalinti per dvi darbo dienas. Valdytojui nepašalinus neatitikimų per dvi darbo dienas, prašymas nenagrinėjamas.

15. Inspekcija per tris darbo dienas nuo tinkamai užpildyto prašymo gavimo dienos Inspekcijos viršininko įsakymu sudaro komisiją transporto priemonės privalomosios ar privalomosios pakartotinės techninės apžiūros metu iškilusiems ginčytiniems klausimams, nurodytiems prašyme, spręsti (toliau – komisija).

16. Valdytojas komisijai turi pateikti transporto priemonę, kurios duomenys nurodyti prašyme. Komisija raštu arba elektroniniu paštu su valdytoju suderina transporto priemonės pateikimo datą, laiką ir vietą. Jei su valdytoju transporto priemonės pateikimo datos, laiko ir vietos suderinti nepavyksta, juos nustato Inspekcija.

17. Laiku ir į suderintą (nustatytą) vietą nepateikus transporto priemonės prašymas nenagrinėjamas.

18. Prašymas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo datos.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

19. Komisijos darbas grindžiamas kolegialumo, teisėtumo, teisingumo, objektyvumo ir nešališkumo principais.

20. Komisija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

20.1. gauti aprašytą, nufilmuotą, nufotografuotą medžiagą apie transporto priemonės nustatytą (-us) ar nenustatytą (-us) trūkumą (-us);

20.2. apklausti įmonės vadovą dėl transporto priemonės nustatyto (-ų) ar nenustatyto (-ų) trūkumo (-ų) išaiškinimo, gauti iš įmonės vadovo reikiamus dokumentus;

20.3. apklausti kitus asmenis, galinčius pateikti reikiamos informacijos;

20.4. iš valdytojo gauti prašymui nagrinėti reikalingos informacijos, dokumentus ir reikalauti pateikti transporto priemonę;

20.5. nemokamai ir be eilės naudotis techninės apžiūros įmonės įranga, reikalinga komisijos darbui.

21. Komisiją sudaro trys nariai. Komisija sudaroma iš dviejų Inspekcijos atstovų ir vieno (iš anksto raštu suderinus) Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovo. Komisijos pirmininkas yra Inspekcijos atstovas.

22. Į komisijos sudėtį negali būti įtrauktas (-i) asmuo (asmenys), kuris (-ie) dalyvavo atliekant pirminį ar pakartotinį transporto priemonės patikrinimą.

23. Komisijos pirmininkas:

23.1. prieš prašymo nagrinėjimą supažindina komisijos narius su prašyme išdėstytomis aplinkybėmis ir prie prašymo pridėtais dokumentais;

23.2. atsako už sklandų komisijos darbo organizavimą.      

24. Įmonės vadovas, techninės apžiūros kontrolierius, kurio sprendimas skundžiamas, ir valdytojas turi teisę:

24.1. dalyvauti komisijai vertinant transporto priemonę, kurios duomenys nurodyti prašyme;

24.2. susipažinti su dokumentais ir kita informacija;

24.3. susipažinti su komisijos protokolu;

24.4. pateikti papildomą informaciją ir duoti paaiškinimus žodžiu ir raštu.

25. Apie komisijos darbo datą, laiką ir vietą įmonės vadovas, techninės apžiūros kontrolierius, kurio sprendimas skundžiamas, ir valdytojas telefonu, elektroniniu paštu ar raštu informuojami ne vėliau kaip prieš tris dienas iki transporto priemonės tikrinimo.

26. Transporto priemonė dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo pakeitimo tikrinama komisijos pasirinktoje techninės apžiūros įmonėje.

27. Transporto priemonės tikrinimo metu komisija, remdamasi Techniniais motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimais, patvirtintais Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų“ (toliau – Techniniai reikalavimai), įvertina techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą ir nustatytą (-us) ar nenustatytą (-us)  trūkumą (-us), dėl kurio (-ių) kreipėsi valdytojas.

28. Komisijai įvertinus techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą ir įmonės vadovo sprendimą, surašomas protokolas, kuriame pateikiama motyvuota išvada, ar techninės apžiūros kontrolieriaus ir įmonės vadovo sprendimas buvo priimtas pagrįstai.

29. Protokolas surašomas per dvi darbo dienas po techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo įvertinimo.

30. Komisija sprendimą priima atviru balsavimu. Komisijos nariai, nesutinkantys su komisijos sprendimu, pateikia savo pastabas. Šias pastabas protokole įrašo komisijos pirmininkas.

31. Kai protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir nariai, komisijos pirmininkas per 3 darbo dienas parengia sprendimo dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo projektą ir kartu su protokolu teikia jį Inspekcijos viršininkui.

32. Kai Inspekcijos viršininko sprendime dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo nurodoma, kad techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimas ir įmonės vadovo sprendimas yra pagrįsti, apie tai informuojami įmonės vadovas, techninės apžiūros kontrolierius, kurio sprendimas skundžiamas, ir valdytojas. Jei trūkumai nustatyti, valdytojas privalo juos pašalinti, pasirūpinti, kad transporto priemonė būtų techniškai tvarkinga, ir pateikti ją, kad būtų atlikta pakartotinė privalomoji techninė apžiūra, kaip nustatyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše.

33. Kai Inspekcijos viršininko sprendime dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo nurodoma, kad techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimas ir įmonės vadovo sprendimas yra nepagrįsti ir transporto priemonė atitinka Techninius reikalavimus, ir įmonės vadovas gauna sprendimą dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo, tą pačią dieną valdytojui išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurioje turi būti nurodyta, kad transporto priemonė atitinka Techninius reikalavimus. Ankstesnės techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) galiojimas panaikinamas.

34. Kai Inspekcijos viršininko sprendime dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo nurodoma, kad techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimas ir įmonės vadovo sprendimas iš dalies pagrįstas, t. y. ne visi valdytojo prašyme nurodyti transporto priemonės trūkumai yra pripažįstami trūkumais, ir transporto priemonė neatitinka Techninių reikalavimų, ir įmonės vadovas gauna sprendimą dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo, valdytojui išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su pripažintais trūkumais, o ankstesnės techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) galiojimas panaikinamas. Valdytojas privalo pašalinti likusius trūkumus, pasirūpinti, kad transporto priemonė būtų techniškai tvarkinga, ir pateikti ją, kad būtų atlikta pakartotinė privalomoji techninė apžiūra, kaip nustatyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše.

35. Kai Inspekcijos viršininko sprendime dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo nurodoma, kad techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimas ir įmonės vadovo sprendimas yra nepagrįsti ir transporto priemonė neatitinka Techninių reikalavimų, ir įmonės vadovas gauna sprendimą dėl techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimo ir įmonės vadovo sprendimo, tą pačią dieną valdytojo transporto priemonei panaikinamas techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) galiojimas ir išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurioje turi būti nurodyta, kad transporto priemonė neatitinka Techninių reikalavimų.

36. Apie visus Apraše nurodytus Inspekcijos viršininko sprendimus įmonės vadovas, techninės apžiūros kontrolierius, kurio sprendimas skundžiamas, ir valdytojas informuojami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Komisijos protokolai tvarkomi ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Jei valdytojas nesutinka su Inspekcijos viršininko sprendimu, gali jį apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

____________________________

 

Forma patvirtinta Valstybinės

kelių transporto inspekcijos prie

Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 2B-168

 

(1 lapo pusė)

 

(2 lapo pusė)

 

 

Pastaba. Prašymo formatas pagal ISO 216:2007 – A4.

_____________