JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 9 d. Nr. 1TS-20

Jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. 1TS-0158 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės tarybos narys,

laikinai einantis mero pareigas                                                                           Eugenijus Sabutis

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2017 m. vasario 9 d.

sprendimu Nr. 1TS-20

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos teikimo principus, finansavimo šaltinius, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, taip pat piniginės socialinės paramos, teikiamos nepasiturintiems gyventojams, kai suaugę asmenys yra išnaudoję visas kitų pajamų gavimo galimybes, rūšis, jų dydžius ir teikimo sąlygas.

2. Piniginė socialinė parama Jonavos rajono savivaldybėje teikiama vadovaujantis šiais principais:

1) bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

2) prieinamumo. Piniginė socialinė parama teikiama taip, kad būtų užtikrintas piniginės socialinės paramos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

3) socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

4) visapusiškumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

5) lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

3. Piniginę socialinę paramą savivaldybė teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją.  Piniginės socialinės paramos rūšys yra šios:

3.1. socialinė pašalpa;

3.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos).

4. Piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – įstatymas), šiuo tvarkos aprašu bei šiame tvarkos apraše numatytais atvejais atsižvelgiant į Socialinės paramos teikimo komisijų (toliau – komisija) ir Jonavos rajono savivaldybės socialinių klausimų koordinacinės komisijos rekomendacijas. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina šių komisijų sudėtį ir skiria komisijos pirmininkus. Komisijos savo darbą organizuoja vadovaudamosi administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintais komisijų nuostatais.

5. Šis tvarkos aprašas taikomas asmenims, nurodytiems įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.

6. Pagrindinės tvarkos apraše naudojamos sąvokos atitinka įstatyme pateiktas sąvokas.

 

II. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

7. Jonavos rajono savivaldybėje bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Jonavos rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) arba į seniūnijose dirbančius Socialinės paramos skyriaus specialistus pagal savo deklaruotą gyvenamąją vietą arba pagal gyvenamąją vietą, kurioje nuomojamas būstas. Jei bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gyvenamosios vietos neturi, kreipiasi pagal faktinę gyvenamąją vietą. Kai nesutampa faktinė ir deklaruota gyvenamoji vieta, bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gali kreiptis pagal faktinę gyvenamąją vietą. Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) bei kitus reikiamus dokumentus Jonavos mieste gyvenamąją vietą deklaravusių ar būstą nuomojančių asmenų priima Socialinės paramos skyriaus  specialistai savivaldybės administracijoje, kaimo seniūnijose – Socialinės paramos skyriaus specialistai seniūnijose iki einamojo mėnesio 25 dienos. 

8. Kai prašymas-paraiška piniginei socialinei paramai gauti pateiktas po einamojo mėnesio 25 dienos, piniginė socialinė parama gali būti paskirta kitą mėnesį už praėjusius mėnesius, kuriais bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turėjo teisę į piniginę socialinę paramą. Parama už praėjusius mėnesius neskiriama, jeigu sprendimo priėmimo metu asmuo (asmenys) neturi ar neteko teisės į piniginę socialinę paramą.

9. Kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas - paraiška skirti paramą. Kai kreipiantis dėl paramos su prašymu – paraiška pateikiami ne visi reikiami dokumentai, pareiškėjas gali juos pateikti per laikotarpį, nurodytą įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, nuo prašymo – paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus.

10. Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos, būtina pateikti dokumentus, nurodytus įstatymo 20 straipsnio 2-3 dalyse.

11. Duomenys apie turtą pateikiami įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje nurodyta tvarka.

12. Trūkstami dokumentai pateikiami įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje nurodyta tvarka.

13. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu arba per atstovą. Jeigu prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba elektroniniu būdu, prie prašymo-paraiškos turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. PAJAMŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS,

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS, TEIKIMAS IR MOKĖJIMAS

 

14. Skiriant piniginę socialinę paramą, įskaitomos visų bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos, nurodytos įstatymo 17 straipsnyje. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis įstatymo 18 ir 19 straipsniais.

15. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis įstatymo 21 straipsniu.

16. Būsto šildymo kompensacijos, kai būstui šildyti naudojamas kitas kuras, kurio suvartojimas kiekvieną mėnesį nustatomas apskaitos prietaisu, skiriamos tik šildymo sezono laikotarpiu. Šildymo sezonas pradedamas ir baigiamas rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

17. Kai būstui šildyti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kurio suvartojimas kiekvieną mėnesį nenustatomas apskaitos prietaisu, kompensacijos skiriamos ir išmokamos iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį. Kompensacijos už būsto šildymą gali būti skiriamos nuo spalio arba lapkričio mėnesio, atsižvelgiant į pareiškėjo prašymą, bet ne daugiau kaip už 6 mėnesius.

18. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį bei karštą vandenį, kai skola yra didesnė kaip 290 eurų, kompensacijos skiriamos tik sudarius sutartį su šių paslaugų teikėjais dėl įsiskolinimo (skolos grąžinimo) terminų. Kompensacijos rekomendavus komisijai gali būti neteikiamos, jei būste gyvenamąją vietą deklaravę asmenys ilgiau nei 6 mėnesius nemoka įmokų į namo kaupiamąją sąskaitą ir įsiskolinimo nedengia.

19. Piniginė socialinė parama teikiama administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, nurodant skyrimo pagrindą informacinėje sistemoje „Parama” (toliau – IS „Parama“).

20. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

21. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

22. Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis įstatymo 22 straipsniu.

23. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

23.1. pinigais;

23.2. nepinigine forma:

23.2.1. socialinę riziką patyrusiems asmenims pagal rajono Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;

23.2.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriam paskirta socialinė pašalpa, tačiau dėl vaikų nepriežiūros jų vaikui (vaikams) nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa;

23.2.3. surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir rekomendavus komisijai, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gaunamą socialinę pašalpą naudoja ne pagal paskirtį.

24. Kompensacijos gali būti teikiamos:

24.1. pinigais;

24.2. pervedamos į paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

24.3. nepinigine forma:

24.3.1. socialinę riziką patyrusiems asmenims pagal rajono Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;

24.3.2. surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir rekomendavus komisijai, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gaunamą paramą naudoja ne pagal paskirtį;

24.4. kilus pagrįstų įtarimų, kad vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys faktiškai negyvena būste, kuriam prašoma skirti kieto kuro kompensaciją, ar dėl skiriamos paramos tikslingo panaudojimo - pagal pareiškėjo  pateiktą kieto kuro įsigijimo sąskaitą – faktūrą ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

25. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, piniginė socialinė parama teikiama pagal įstatymo 22 straipsnio 3 dalį.

26. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

27. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir medicininį mirties liudijimą, kai asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

28. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

29. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama išskaičiuojama įstatymo 26 straipsnyje nurodyta tvarka.

30. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus atsakingi specialistai, vadovaudamiesi įstatymu, šiuo tvarkos aprašu ir naudodamiesi IS „Parama“.

31. Socialinės paramos skyriaus specialistai:

31.1. priima prašymą - paraišką bei visus reikiamus dokumentus piniginei socialinei paramai skirti;

31.2. nustato dėl piniginės socialinės paramos besikreipiančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą vadovaudamiesi įstatymo 6 ir 7 straipsniais;

31.3. parengia sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo /neskyrimo;

31.4. duomenis apie nepasiturinčius gyventojus, jiems paskirtą ar nepaskirtą (nurodydami ir neskyrimo priežastis) piniginę socialinę paramą pateikia IS „Parama“;

31.5. parengia pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas ir taikomus normatyvus kompensacijoms apskaičiuoti (toliau-pažyma), kai šiluma (energija), vanduo tiekiami centralizuotai;

31.6. pareiškėjo prašymu išduoda pažymas dėl kompensacijų paskaičiavimo;

31.7. paskaičiuoja kompensacijų dydžius, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kurą, kurio suvartojimas nustatomas kiekvieną mėnesį apskaitos prietaisu (gamtines ar išgarintas suskystintas dujas, elektros energiją) pagal asmenų pateiktus dokumentus, įrodančius faktiškai sunaudotą kuro kiekį bei apmokėjimą už praėjusį mėnesį;

31.8. paruošia asmenų, kurių būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kurą, kurio suvartojimas apskaitos prietaisu kiekvieną mėnesį nenustatomas (kietasis kuras, suskystintos dujos iš balionų, skystas buitinis kuras ir kt.), pažymas, ir paskaičiuoja kompensacijų dydžius. Kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kompensacijas skaičiuoja vadovaudamiesi Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta kuro kaina (įskaitant PVM);

31.9. nustato teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją apmokant kreditą ir palūkanas, paruošia pažymas dėl teisės į kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimą;

31.10. jei pareiškėjo deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta skiriasi, taip pat, kai pareiškėjui nuosavybės teise priklauso daugiau nei vienas gyvenamasis būstas, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą tame būste, kuriame pareiškėjas negyvena. Kai pareiškėjas turi nuosavybės teise priklausantį būstą kitoje savivaldybėje, kreipiasi raštu į tos savivaldybės administraciją dėl buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo. Nustačius, kad pareiškėjas pildydamas prašymą – paraišką pateikė neteisingą informaciją, teikia prašymą – paraišką svarstyti komisijai;

31.11. paruošia asmenų, turinčių teisę gauti kompensacijas, kuriems centralizuotai tiekiamas būsto šildymas, geriamasis ir karštas vanduo, sąrašus ir rinkmeną su užkoduotais duomenimis IS Parama;

31.12. perduoda šilumą (energiją), geriamąjį bei karštą vandenį tiekiančioms įmonėms sąrašus bei rinkmeną su užkoduotais duomenimis laikmenoje ar elektroniniu paštu už praėjusį mėnesį iki einamojo mėnesio 3 dienos;

31.13. gautus centralizuotai šilumą (energiją) ir vandenį teikiančių įmonių duomenis rinkmenoje apie suskaičiuotas kompensacijas - kompensacijų dydžius perkelia į IS „Parama“;

31.14. formuoja klaidų testavimo protokolus, patikrintus duomenis importuoja į IS „Parama". Testavimo metu nustačius klaidas, patikrina, ar kompensacijos apskaičiuotos tiems asmenims, kuriems buvo suteikta teisė, ar skaičiavimai atlikti pagal tas pajamas ir tam laikotarpiui,
kurios buvo pateiktos skaičiuojančiai organizacijai, ir atsižvelgdamas į patikrinimo rezultatus suveda duomenis apie kompensacijų dydžius į IS „Parama“;

31.15. užtikrina duomenų konfidencialumą;

31.16. gavę dokumentus, patvirtinančius, kad daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, nuo kito mėnesio būsto šildymo išlaidų kompensaciją IS „Parama“ skiria iš naujo, nurodydami mažinti kompensuojamas būsto šildymo išlaidas vadovaudamiesi  įstatymo 21 straipsnio 12 dalimi.

32. Savivaldybės administracijos Centralizuota buhalterija:

32.1. pagal pateiktas suderintas paraiškas ar sąskaitas - faktūras per 20 dienų perveda apskaičiuotų kompensacijų sumas į įmonių, įstaigų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

32.2. kieto kuro, elektros energijos, suskystintų ir gamtinių dujų ar kito kuro paskaičiuotus kompensacijų dydžius perveda pagal pateiktus mokėjimo žiniaraščius asmenims į atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

32.3. kai šio tvarkos aprašo 24.3.1. ir 24.3.2. punktuose nurodytoms asmenų kategorijoms kieto kuro kompensacijos teikiamos nepinigine forma, pagal pateiktus Socialinės paramos skyriaus žiniaraščius, suderintus su Socialinių paslaugų centro raštais perveda kompensacijų sumas į Socialinių paslaugų centro sąskaitą banke;

32.4. kai šio tvarkos aprašo 23.2.1. - 23.2.3. punktuose nurodytoms asmenų kategorijoms socialinė pašalpa teikiama nepinigine forma, pagal pateiktus Socialinės paramos skyriaus žiniaraščius, suderintus su Socialinių paslaugų centro raštais perveda socialinių pašalpų sumas į Socialinių paslaugų centro sąskaitą banke;

32.5. kai socialinė pašalpa teikiama nepinigine forma, pagal Socialinės paramos skyriaus pateiktus žiniaraščius ir (ar) suderintas prekybos centrų ar parduotuvių pateiktas sąskaitas – faktūras perveda socialinių pašalpų sumas į prekybos centrų ar parduotuvių sąskaitas bankuose.

33. Centralizuotai šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančios įmonės (toliau – paslaugų teikėjai):

33.1. pagal Socialinės paramos skyriaus pateiktus duomenis apskaičiuoja centralizuotai teikiamų būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų dydžius, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintas būsto šildymo išlaidų, išlaidų geriamajam ir karštam vandeniui kompensacijų skaičiavimo formas;

33.2. kompensacijas apskaičiuoja tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems suteikta teisė į kompensacijas ir tik tiems mėnesiams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas;

33.3. kompensacijų gavėjams paskaičiuotų kompensacijų dydžiu sumažina mokesčius,  kompensacijų gavėjams teikiamuose mokėjimo pranešimuose nurodant kompensuojamą dydį;

33.4. perskaičiuoja neteisingai paskaičiuotus kompensacijų dydžius nurodant juos kompensacijų gavėjams teikiamuose mokėjimo pranešimuose;

33.5 kai daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, nuo kito mėnesio, už kurį skiriama būsto šildymo kompensacija, jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriamą kompensuojamą būsto šildymo išlaidų dalį mažina kaip nurodyta Socialinės paramos skyriaus pateiktoje rinkmenoje su užkoduotais duomenimis laikmenoje ir (ar) sąrašuose;

33.6. gali sudaryti sutartis su kitomis įmonėmis, įstaigomis dėl kompensacijų paskaičiavimo ir apie tai informuoja Socialinės paramos skyrių;

33.7. už praėjusį mėnesį iki einamojo mėnesio 10 dienos pateikia Socialinės paramos skyriui vardinį sąrašą su paskaičiuotų kompensacijų dydžiais, pasirašytą įmonės vadovo. Taip pat pateikia duomenis rinkmenoje - laikmenoje ar elektroniniu paštu. Centralizuotai buhalterijai pateikia paraiškas ar sąskaitas faktūras;

33.8. nustatę pateiktų duomenų su turimais duomenimis neatitikimus, paslaugų teikėjai informuoja Socialinės paramos skyrių;

33.9. iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos informuoja Socialinės paramos skyrių apie nepasiturinčius gyventojus, kuriems paskirtos kompensacijos, tačiau jie turi didesnį kaip 290 eurų įsiskolinimą ar įsiskolinę už paslaugas, nevykdo sutartyje numatytų sąlygų;

33.10. užtikrina duomenų konfidencialumą.

34. UAB „Jonavos paslaugos“, daugiabučių namų savininkų bendrijos per vieną mėnesį po įvykusio susirinkimo svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo savivaldybės administracijai pateikia vardinių balsavimo biuletenių suvestinę ir susirinkimo dalyvių sąrašą. Šiais dokumentais nustatomi atvejai, kai daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą.

 

IV. SOCIALINĖS PAŠALPOS DIDINIMAS, MAŽINIMAS

 

35. Socialinė pašalpa didinama / mažinama įstatymo 10 straipsnyje nurodyta tvarka.

36. Socialinė pašalpa nemažinama asmenims, kurie nedalyvauja visuomenei naudingoje veikloje dėl pateisinamų priežasčių.

 

V. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

37. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo vykdyti pareigas, nurodytas įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje.

38. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi:

38.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkia visuomenei naudingai veiklai atlikti;

38.2. 3 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukia jos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį. Jeigu nėra šiame punkte nurodytų išimčių, socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

38.3. 3 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukia jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį;

38.4. rekomendavus komisijai, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

38.5. rekomendavus komisijai, jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą, iki šios pareigos bus įvykdytos;

38.6. kai asmens turimo turto vertė viršija turto vertės normatyvą, apskaičiuojamą vadovaujantis įstatymo 16 straipsniu, 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

38.7. rekomendavus komisijai 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

38.8. rekomendavus komisijai 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukia jos teikimą darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

38.9. 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukia jos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

38.10. patikrinusi bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendavus komisijai neteikia kompensacijų ar nutraukia jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

38.11. turi teisę papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

38.12. siekdama įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą tais atvejais, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gauna ilgiau kaip 12 mėnesių, taip pat kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas ;

38.13. turi teisę nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

38.14. gali pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ir teikti socialines paslaugas įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 2 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose ir 3 dalyje numatytais atvejais;

38.15. gavusi informaciją iš atsakingų institucijų ir rekomendavus komisijai turi teisę socialinę pašalpą skirti visiems bendrai gyvenantiems asmenims arba tik vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 d. pinigais ar nepinigine forma, kai:

38.15.1. yra skolingi (skolingas) rajono savivaldybės įstaigai (įstaigoms), teikiančiai (teikiančioms) komunalines, vaikų ugdymo ar kitas paslaugas, gavus skolininkų sąrašus ar kitokią raštišką informaciją apie skolą iš savivaldybės įstaigos (įstaigų). Socialinė pašalpa teikiama nuo skolos apmokėjimo mėnesio pirmos dienos arba kai asmenys sudaro sutartį (sutartis) dėl dalies skolos apmokėjimo ir ją vykdo;

38.15.2. yra skolingi (skolingas) rajono Savivaldybei už socialinio būsto nuomą. Socialinė pašalpa skiriama nuo skolos apmokėjimo mėnesio pirmos dienos arba kai asmenys sudaro sutartį (sutartis) dėl dalies skolos apmokėjimo ir ją vykdo;

38.15.3. neužtikrina auginamo vaiko (-ų) ar įvaikio (-ių) privalomo ir valstybės garantuojamo ugdymo iki 16 metų pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

38.16. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, savivaldybės administracija naudodamasi įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje suteikiama teise, gali:

38.16.1. rekomendavus komisijai skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto įstatymo 14 str., vertė viršija Įstatymo tvarka nustatytą turto vertės normatyvą;

38.16.2. rekomendavus komisijai skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo, arba kai tėvystė vaikui nebuvo nustatyta, bet dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

38.16.3. rekomendavus komisijai skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius;

38.16.4. rekomendavus komisijai skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos; kai viename būste gyvena daugiau kaip viena bendrai gyvenančių ar vienų gyvenančių asmenų grupių ir šios asmenų grupės šildo būstą ir ruošia karštą vandenį naudodamosi atskiromis krosnimis, kieto kuro kompensacija skirti kiekvienai bendrai gyvenančiai asmenų grupei ar vieniems gyvenantiems asmenims atskirai;

38.16.5. rekomendavus komisijai skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių), jei kitas iš tėvų vaiku nesirūpina;

38.16.6. rekomendavus komisijai skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens
nuosavybės teise
turimo turto, nurodyto įstatymo 14 str., vertė viršija įstatymo tvarka nustatytą turto vertės normatyvą;

38.16.7. rekomendavus komisijai skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų.

38.17. Komisijos sprendimai, kai nesikeičia pareiškėjo situacija, galioja iki 12 mėnesių, jei komisija nenusprendžia kitaip.

38.18. Esant lėšų trūkumui ar komisijai nustačius, kad bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui piniginė socialinė parama nebūtina, piniginė socialinė parama pagal šio tvarkos aprašo 38.16. punktą neskiriama.

 

VI. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS KITAIS, ĮSTATYME NENUMATYTAIS ATVEJAIS

 

39. Kai surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą nustatoma, kad susituokę asmenys Įstatymo nustatyta tvarka turintys teisę į socialinę pašalpą kartu negyvena ir neveda bendro ūkio dėl svarbių priežasčių, socialinė pašalpa rekomendavus komisijai gali būti skiriama atskirai, kaip vienam gyvenančiam asmeniui, bet neilgiau kaip trims mėnesiams.

40. Piniginė socialinė parama kitais Įstatyme ir šiame tvarkos apraše nenumatytais atvejais skiriama vadovaujantis rajono savivaldybės tarybos patvirtintu Vienkartinės piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu.

 

VII. BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

41. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys turi teisę teikti Socialinės paramos skyriui ir seniūnijoms informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėjus, siūlyti socialinės paramos teikimo būdus, dalyvauti Socialinės paramos teikimo komisijų veikloje, dalyvauti tikrinant piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygas.

42. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys gautą ar surinktą informaciją apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį privalo laikyti konfidencialia, dalyvaujantys Socialinės paramos teikimo komisijos veikloje privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus.

 

 

VIII. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

43. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai turi teisę:

43.1. dalyvauti komisijos organizuojamuose posėdžiuose;

43.2. komisijai pateikti motyvuotą prašymą skirti piniginę socialinę paramą, kai ji neteikiama vadovaujantis šio tvarko aprašo 39 punktu.

44. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

44.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita;

44.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

44.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

44.4. Socialinės paramos skyriaus specialistų reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

44.5. sudaryti rajono Savivaldybės atsakingiems specialistams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

44.6. dalyvauti rajono Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ir rajono Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

44.7. komisijai pakvietus dalyvauti Socialinės paramos teikimo komisijų organizuojamuose posėdžiuose.

 

IX. NEPANAUDOTŲ LĖŠŲ SKIRTŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NAUDOJIMAS

 

45. Nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai (savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų veiklai, sumokėti už socialinės globos paslaugas, teikiamas asmenims ne savivaldybės pavaldume esančioms įstaigoms ir kt.) finansuoti.

46. Nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti gali būti skiriamos neįgaliųjų ir kitų nevyriausybinių organizacijų finansavimui, darbuotojų, dirbančių socialinės apsaugos srityje, skatinimui.

47. Esant poreikiui, savivaldybės tarybos sprendimu nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti gali būti naudojamos kitoms savivaldybės reikmėms.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Piniginė socialinė parama finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

49. Jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į socialinę pašalpą ar kompensacijas pagal dvi ar daugiau įstatymo ir šio tvarkos aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

50. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas.

51. Už teisingą kompensacijų dydžių paskaičiavimą tiekiant šilumą (energiją) ir vandenį centralizuotai atsako paslaugų teikėjai.

52. Socialinių paslaugų centro direktorius atsako už tikslingą gautų lėšų skirtų piniginei socialinei paramai teikti asmenims nepinigine forma panaudojimą.

53. Socialinės paramos skyriaus specialistai atsako už teisingą piniginės socialinės paramos skyrimą ir teikimą, duomenų pateikimą „IS Parama“, savalaikį duomenų pateikimą komisijai.

54. Socialinės paramos teikimo komisijos savo darbą organizuoja pagal rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus Socialinės paramos teikimo komisijos veiklos nuostatus. Komisijos sprendimai dėl piniginės socialinės paramos teikimo yra rekomendacinio pobūdžio. Sprendimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo priima administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

55. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________________