LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2017 M. BALANDŽIO 3 D. ĮSAKYMO NR.

V-233 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.2.2-ESFA-K-728 PRIEMONĖS „IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ VEIKLOS TOBULINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2017 m. birželio 22 d. Nr. V-507

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

 

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymą Nr. V-233 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.2-ESFA-K-728 priemonės „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

 

1.  Pakeičiu įsakymo antraštę ir ją išdėstau taip:

 

„DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.2.1-ESFA-K-728 PRIEMONĖS „IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ VEIKLOS TOBULINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“

 

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-K-728 priemonės „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr.1:

 

2.1. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Apraše veiklą tobulinanti (tobulėjanti) mokykla yra suprantama kaip mokykla, kurios mokinių pasiekimų rezultatus projektu ketinama pagerinti. Mokykla gali rinktis pagerinti vienos klasės ir vienos ugdymo srities (dalyko) mokinių pasiekimų rezultatus. Baigtinis sąrašas pateiktas Aprašo 4 priede.“

 

2.2. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Pagal Aprašą numatoma skelbti du kvietimus:

20.1. 2017 m. I ketvirtį (toliau - pirmasis kvietimas teikti paraiškas). Pagal pirmąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 4 981 464, 00 eurų (keturių milijonų devynių šimtų aštuoniasdešimt vieno tūkstančio keturių šimtų šešiasdešimt keturių eurų 00 ct), iš kurių:

 

 

 

Veikla

Lėšos Eur

Aprašo 19.1 papunktyje nurodyta veikla

2 027 340, 00

Aprašo 19.2 papunktyje nurodyta veikla

926 784, 00 

Aprašo 19.3 papunktyje nurodyta veikla

2 027 340, 00                                                 

 

20.2. 2019 m. III ketvirtį (toliau - antrasis kvietimas teikti paraiškas). Pagal antrąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 2 896 200,00 eurų (dviejų milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų eurų 00 ct), iš kurių:

 

Veikla

Lėšos Eur

Aprašo 19.1 papunktyje nurodyta veikla

1 448 100, 00

Aprašo 19.2 papunktyje nurodyta veikla

0

Aprašo 19.3 papunktyje nurodyta veikla

1 448 100, 00“

 

 

2.3.   Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Pagal Aprašo 19 punkte remiamas veiklas galimi pareiškėjai yra savivaldybių administracijos, mokyklos, vykdančios bendrojo ugdymo programas. Privalomi partneriai – ne mažiau kaip 1 mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas (veiklą tobulinanti mokykla). Galimi partneriai yra Lietuvoje registruoti ir veikiantys švietimo srityje viešieji juridiniai asmenys.“

2.4. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Jeigu pareiškėjas yra bendrojo ugdymo programas vykdanti mokykla, ji gali teikti tik vieną paraišką vienai iš Aprašo 19 punkte numatytų remiamų veiklų. Jeigu pareiškėjas yra savivaldybės administracija, ji gali teikti kelias paraiškas atskiroms remiamoms veikloms.“

 

2.5. Papildau Aprašą 311 papunkčiu:

 

311. Projektai pagal naudos ir kokybės vertinimo metu surinktus balus suranguojami atskirai kiekvienai Aprašo 19 punkte nurodytai veiklai ir finansavimas skiriamas atsižvelgiant į Aprašo 20 punkte kiekvienai veiklai numatytą skirti lėšų sumą.“

 

2.6. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

 

39. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas: projektai, teikiami pagal Aprašo 19 punkte numatomas finansuojamas veiklas, privalo turėti dalyvaujančių projekte mokyklų naujausius, bet ne senesnius kaip 3 metų mokinių pasiekimų išorinio vertinimo duomenis tos klasės ir tos ugdymo srities (dalyko), kurių pasiekimus sieks pagerinti.“

 

2.7. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

 

46. Duomenis ir informaciją, susijusią su de minimis pagalbos reikalavimų įgyvendinimu, pareiškėjas (projekto vykdytojas) teikia Įgyvendinančiajai institucijai Aprašo 69, 88 punktuose ir projekto sutartyje nustatyta tvarka.“

 

2.8. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

 

49. Jeigu projektui skiriamo finansavimo lėšų suma neviršija 50 000, 00 eurų (penkiasdešimt tūkstančių eurų 00 ct), visos projekto išlaidos turi būti apmokamos supaprastintai, išskyrus atvejus, kai įgyvendinant projektą teikiama valstybės pagalba, išskyrus de minimis pagalbą, kuri teikiama pagal Aprašą. Reikalavimas netaikomas jei projekto veiklos išlaidos patiriamos išimtinai vykdant pirkimus. Fiksuotąją projekto išlaidų sumą nustato Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu remdamasi pareiškėjo pateiktais duomenimis, kurie gali būti patikrinami. Projekto sutartyje nustatyto dydžio fiksuotoji projekto išlaidų suma apmokama, jei projekto vykdytojas pateikia projekto sutartyje nurodytus projekto veiklų įvykdymo įrodymo dokumentus.“

2.9. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

 

53. Pagal Aprašo 19.1 ir 19.3 papunkčiuose remiamas veiklas tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

 

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

 

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

 

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti.

 

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti.

 

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti laikomos tik projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines) ir kitas sutartis išlaidos, kai projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį).

 

Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo nuostatomis. Kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos darbo sutartys, kai tas darbas yra pagrindinis arba esamų darbo sutarčių papildymai, kai šalia pagrindinių pareigų sulygstama dėl papildomų funkcijų projekte (tokiu atveju sutartyje turi būti aiškiai įvardinta, kiek laiko dirbama prie projekto ir nurodomas atlygis).

 

Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektą vykdantys darbuotojai turėtų išsilavinimą ir kvalifikaciją, atitinkančią projekte numatytas vykdyti funkcijas ir pareigas.

 

Patirtos vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę bei jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos remiantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita. Ši ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

6.

Informavimas apie projektą

Netinkama finansuoti.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkamomis finansuoti laikomos įrangos, įrenginių ir kito turto įsigijimo (nuomos, nusidėvėjimo), projektui vykdyti reikalingų prekių ir paslaugų įsigijimo, kelionių, komandiruočių, informavimo apie projektą pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450.1, 450.2 ir 450.6 papunkčius, darbo užmokesčio (pvz., projektą administruojančio personalo) ir kitos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos, atitinkančios Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties nustatytus reikalavimus.

 

Šios išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją projekto išlaidų normą pagal Projekto taisyklių 433.3 papunktį, t. y. fiksuotoji norma sudaro 40 procentų projektą vykdančio personalo išlaidų (40 proc. nuo 5 kategorijos išlaidų sumos) ir taikoma daliai tinkamų finansuoti projekto išlaidų (įskaitant netiesiogines išlaidas) apmokėti.

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.“

 

2.10. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

 

60. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 64 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – Įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.“

 

2.11. Pakeičiu 64.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

64.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as) (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);“

2.12. Pakeičiu 64.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

64.4. dokumentą (pvz., išrašą iš Nacionalinio egzaminų centro ataskaitos) apie kiekvienos projekte dalyvaujančios mokyklos naujausius, bet ne senesnius kaip 3 metų atitinkamų mokinių pasiekimų išorinio vertinimo duomenis tos klasės ir tos ugdymo srities (dalyko), kurių pasiekimus planuoja gerinti projekto metu;“

 

2.13. Pakeičiu 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

2.14. Pakeičiu 4 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                             Jurgita Petrauskienė

 

 

 

SUDERINTA     

Viešosios įstaigos Europos socialinio

fondo agentūros    

2017 m. birželio 6 d. raštu Nr. SB-2017-00425

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės

švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“

09.2.1-ESFA-K-728 priemonės „Ikimokyklinio ir

bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

 

 

Naudos ir kokybės vertinimo LENTELĖ

 

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

su partneriu (-iais)             be partnerio (-ių)

 

PIRMINĖ                PATIKSLINTA

 

 

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus (toliau – kriterijus)

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Maksimalus galimas kriterijaus vertinimo balas

Minimalus galimas kriterijaus vertinimo balas

Vertinimo metu suteiktų balų skaičius

Komentarai

1. Mokyklos (-ų) mokinių pasiekimų lygis.

Paraišką teikianti mokykla, mokyklų grupė arba savivaldybės administracija su keliomis mokyklomis pasirenka, kurios (tik vienos) klasės ir kurios (tik vienos) ugdymo srities (dalyko) išoriniu būdu pamatuojamus mokinių pasiekimus sieks pagerinti ir su paraiška pateikia kiekvienos projekte dalyvaujančios mokyklos naujausius, bet ne senesnius kaip 3 metų atitinkamų mokinių pasiekimų vertinimo nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (toliau – NMPP), standartizuotų testų (toliau - ST) ir/ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (toliau - PUPP) duomenis:

1.   jei gerins pradinį ugdymą, tai pateikiami NMPP, ST ketvirtos klasės pasirinktos ugdymo srities (dalyko) vertinimo rezultatai;

2.   jei ketinama gerinti pagrindinio ugdymo 5–8 klasių mokinių ugdymą, pateikiami NMPP, ST aštuntos klasės pasirinktos ugdymo srities (dalyko) vertinimo rezultatai;

3.   jei gerinami pagrindinio ugdymo 9–10 klasių rezultatai, pateikiami PUPP (10 klasės) pasirinktos ugdymo srities (dalyko) vertinimo rezultatai.

Gautos paraiškos bus surikiuotos į pasiekimų lygio vertinimo skalę[1] (toliau – skalė), atsižvelgiant į kiekviename projekte dalyvaujančių veiklą tobulinančių mokyklų mokinių pasiekimų išorinių vertinimų rezultatų standartizuotų taškų vidurkį[2], perskaičiuojant į šimtabalę vertinimo sistemą ir padalinant į keturias dalis (ketvirtadalius).

Vertinimo balai apskaičiuojami pagal tai, į kurį ketvirtadalį paraiška patenka:

1.   trečiojo ketvirtadalio (žemesnio, negu skalės vidurkis, įskaitant lygias vidurkiui) paraiškos. Balas apskaičiuojamas pridedant 50 balų prie skalėje nustatyto standartizuotų taškų vidurkio, perskaičiuoto į šimtabalę vertinimo sistemą;

2.   antrojo ketvirtadalio (aukštesnio, negu skalės vidurkis) paraiškos. Balas apskaičiuojamas pridedant 0 balų prie skalėje nustatyto standartizuotų taškų vidurkio, perskaičiuoto į šimtabalę vertinimo sistemą;

3.   ketvirtojo ketvirtadalio (žemiausių pasiekimų) paraiškos. Balas apskaičiuojamas pridedant 25 balus prie skalėje nustatyto standartizuotų taškų vidurkio, perskaičiuoto į šimtabalę vertinimo sistemą;

4.   pirmojo ketvirtadalio (aukščiausių pasiekimų). Balas apskaičiuojamas atimant 75 balus iš skalėje nustatyto standartizuotų taškų vidurkio, perskaičiuoto į šimtabalę vertinimo sistemą.

Gauti vertinimo balai proporcingai perskaičiuojami pagal trisdešimt penkių balų sistemą.

35

 

 

 

2. Mokyklos (-ų) tobulėjimo potencialas pagal veiklos išorinio vertinimo rezultatus.

Kriterijaus vertinimui Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (toliau - NMVA) pateikia įgyvendinančiai institucijai (jei duomenų nėra NMVA svetainėje) atlikto išorinio mokyklos veiklos vertinimo išvadas apie kiekvienos projekte dalyvaujančios rezultatus tobulinančios mokyklos veiklos kokybę[3] (jei toks vertinimas buvo atliktas). Vertinimui susumuojami NMVA nustatyti mokyklos stipriųjų veiklos aspektų lygiai (1-4), tačiau tik tų aspektų kurie, remiantis NMVA atlikta regresine analize, labiausiai daro įtaką mokinių pasiekimams, arba yra jiems artimi (visi toliau išvardintų temų rodikliai):

1.1. Etosas;

1.2. Pažangos siekiai;

2.3. Mokymo kokybė;

2.4. Mokymosi kokybė;

3.1. Pažanga;

4.5. Tėvų pedagoginis švietimas;

5.4. Personalo valdymas.

Viena stiprybė (aspektas) iš dešimties reiškia vieną dėmenį (nustatytą lygį) bendram vertinimui, nepriklausomai nuo to, ar toje išvadoje minimas vienas rodiklis, keli ar visa tema, ir tik tada, jei yra iš išvardintų septynių temų.

Jeigu tarp dešimties mokyklos stipriųjų veiklos aspektų patenka aukščiau išvardintos temos ar jas sudarantys rodikliai, jų nustatytas lygis verčiamas į atitinkamą balą (pavyzdžiui, 4 lygis – 4 balai, 3 lygis – 3 balai ir t.t.).

Jeigu vienoje stiprybėje minimos dvi ar daugiau temų, du ar daugiau rodiklių, minimi skirtingi lygmenys (pavyzdžiui, tema ir rodiklis), jų nustatytas lygis skaičiuojamas vienąkart, į balą verčiant mokyklos naudai geriau (aukščiau) įvertintąjį lygį.

Gauti vertinimo balai perskaičiuojami pagal penkiolikos balų skalę, naudojantis formule A/B*15, kai A – apskaičiuotas bendras vertinimo balas, o B – maksimali galima suma (40).

 

Jei mokyklos veiklos kokybės išorinis vertinimas nebuvo atliktas, jos vertinimas pagal šį kriterijų lygus 0.

 

Kai pareiškėjas yra savivaldybės administracija su keliomis mokyklomis arba mokyklų grupė, nustatant bendrą balą pagal šį kriterijų sumuojami veiklą tobulinančių mokyklų rezultatai ir dalijami iš šių mokyklų skaičiaus.

Konsultuojančių mokyklų pasiekimai į bendrą balą neįtraukiami.

15

 

 

 

3. Projekto ugdymo organizavimo ir (ar) ugdymo tobulinimo idėjos inovatyvumas, jos įgyvendinimo būdų panaudojant gerąją patirtį, mokslinius tyrimus ir rekomendacijas pasirinkimas.

Vertinant projekto idėjos inovatyvumą ir jos įgyvendinimo būdus, bus atsižvelgiama į:

1.   kiek projekto idėja prisidedama prie Geros mokyklos koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 d. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308 „Dėl Geros mokyklos koncepcijos patvirtinimo“, nuostatų įgyvendinimo – iki 6 balų;

2.   kiek pateikta ugdymo organizavimo ir (arba) tobulinimo idėja atitinka šio konkurso inovatyvios idėjos sampratą – iki 5 balų;

3.   ar yra atskleista, kaip, kokiais būdais projekto idėja padės pasiekti projekto tikslus – iki 4 balų;

4.   kiek taikliai apibrėžti projekto rezultatai ir realiai prognozuojamas mokinių pasiekimų gerėjimas – iki 3 balų;

5.   ar projekto pažanga (tikslų pasiekimo lygis, mokinių pasiekimų gerėjimas) bus matuojama tinkamu periodiškumu ir tinkamais įrankiais – iki 2 balų;

6.   ar pateikta pagrįstų argumentų, kodėl, būtent ši, o ne kita geroji patirtis yra pasirinkta (nagrinėtos alternatyvos) – iki 2 balų;

7.   kaip pasirinkta geroji patirtis siejasi su numatyta projekto veikla – iki 1 balo;

8.   ar gerosios patirties pasirinkimas grindžiamas argumentus siejant su informacijos apie mokinių ugdymo pasiekimus šaltiniais, ypač NEC ir NMVA duomenimis – iki 1 balo;

9.   koks vaidmuo ir atsakomybė tenka konsultuojančioms mokykloms (jeigu tokių yra) ir / ar kitiems konsultantams (jeigu tokių yra) – iki 1 balo.

Projektui, kuris turi inovatyvią[4], dar Lietuvos mokyklose netaikytą ugdymo organizavimo ir (ar) ugdymo tobulinimo idėją, kurią įgyvendinus galima padidinti mokyklos mokinių pažangą ir pagerinti pasiekimus, yra numatyti jos įgyvendinimo būdai panaudojant gerąją patirtį, jau Lietuvoje ar kitose šalyse atliktus mokslinius tyrimus ir jų rekomendacijas, papildomai skiriami 5 balai.

Projektui, kurio ugdymo organizavimo ar ugdymo tobulinimo idėja nepagrįsta, nėra aiškūs jos įgyvendinimo būdai, balai neskiriami.

30

 

 

 

4. Skatinama mokyklų ir konsultantų (organizacijų, institucijų, pavienių konsultantų ir mokslininkų) partnerystė.

Kai pareiškėjas yra mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas, savivaldybės administracija su keliomis mokyklomis, vykdančiomis bendrojo ugdymo programas, arba mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, grupė:

1.   aukščiausią balą gauna tas projektas, kuriame veiklą tobulinanti mokykla (-os) turi bent vieną konsultuojančią mokyklą (patenkančią į aukštesnį ketvirtadalį pagal atitinkamus mokinių pasiekimus) ir dalyvauja kitas konsultantas[5] (kita organizacija, institucija, pavienis asmuo ar mokslininkas), kuris pateiktame CV[6] deklaruoja ir pagrindžia dokumentais turįs patirties mokyklų veiklos tobulinimo srityje – 10 balų;

2.   žemesnį už aukščiausią balą gauna tas projektas, kuriame veiklą tobulinanti mokykla (-os) turi bent vieną konsultuojančią mokyklą (patenkančią į aukštesnį ketvirtadalį pagal atitinkamus mokinių pasiekimus) arba dalyvauja kitas konsultantas (kita organizacija, institucija, pavienis asmuo ar mokslininkas), kuris pateiktame CV deklaruoja ir pagrindžia dokumentais turįs patirties mokyklų veiklos tobulinimo srityje – 7 balų;

3.   žemiausią balą gauna tas projektas, kuriame veiklą tobulinanti mokykla (-os) dalyvauja kartu su dar bent viena mokykla (tačiau nei viena jų neatitinka konsultuojančios mokyklos sampratos) ir dalyvauja kitas konsultantas (kita organizacija, institucija, pavienis asmuo ar mokslininkas), kuris pateiktame CV deklaruoja, bet dokumentais nepagrindžia turįs patirties mokyklų veiklos tobulinimo srityje – 4 balai.

 

Negauna balų už šį kriterijų tas projektas, kuriame dalyvauja tik veiklą tobulinanti mokykla (-os), kuri neturi nei konsultuojančios mokyklos, nei kito konsultanto (t. y. neturi tobulinimo partnerių). Balai taip pat nėra skiriami, jeigu kartu su veiklą tobulinančia mokykla (-omis) dalyvauja tik konsultuojančios mokyklos sampratos neatitinkanti mokykla (-os) arba tik konsultantas, negalintis dokumentais pagrįsti turįs patirties mokyklų veiklos tobulinimo srityje.

 

Balai pagal vertinimo aspektus nesumuojami.

10

 

 

 

5. Įvairiose vietovėse esančių, skirtingų tipų, paskirčių ir dydžių mokyklų įtrauktis.

 

 

 

 

 

 

4 balus gauna tas projektas, kuriame bent viena veiklą tobulinanti mokykla (-os) einamaisiais mokslo metais turi atitinkamą mokinių skaičių:

1.   pradinės mokyklos tipo mokykla (kaime, miestelyje – 80 ir daugiau mokinių; mieste, rajono centre – 264 ir daugiau mokinių);

2.   pradinė mokykla – daugiafunkcis centras (kaime, miestelyje – 40 mokinių; mieste, rajono centre – 176 ir daugiau mokinių);

3.   progimnazijos tipo mokykla, kuri vykdo pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį (kaime, miestelyje – 120 ir daugiau mokinių; mieste, rajono centre – 388 ir daugiau mokinių);

4.   progimnazijos tipo mokykla, kuri vykdo pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį (kaime, miestelyje – 120 ir daugiau mokinių; mieste, rajono centre – 388 ir daugiau mokinių);

5.   pagrindinės mokyklos tipo mokykla (kaime, miestelyje – 150 ir daugiau mokinių; mieste, rajono centre – 526 ir daugiau mokinių);

6.   pagrindinė mokykla – daugiafunkcis centras (kaime, miestelyje – 100 ir daugiau mokinių; mieste, rajono centre – 426 ir daugiau mokinių);

7.   gimnazijos tipo mokykla, kuri vykdo pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą (mieste, rajono centre – 400 ir daugiau mokinių);

8.   gimnazijos tipo mokykla, kuri vykdo pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas (kaime, miestelyje – 180 ir daugiau mokinių, mieste, rajono centre – 576 ir daugiau mokinių) arba

 

2 balus gauna tas projektas, kuriame bent viena veiklą tobulinanti mokykla (-os), kuri (-ios) pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų  apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (metodikos 1 priedo 16.3, 16.4 papunkčius) priskiriama (-os):

1.   daugiakalbėje aplinkoje esančioms mokykloms valstybine mokomąja kalba;

2.   mokykloms tautinių mažumų kalba, kurios yra ne daugiakalbėje aplinkoje;

3.   mišrioms mokykloms.

 

2 balus gauna tas projektas, kuriame bent viena veiklą tobulinanti mokykla (-os), vykdo ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas ir yra kaime.

 

2 balus gauna tas projektas, kuriame bent vienoje veiklą tobulinančioje mokykloje (-ose) daugiau kaip 30 proc. mokinių gauna nemokamą maitinimą.

 

Už visus keturis aspektus suteikti balai sumuojami.

10

 

 

 

Suma:

100

30

 

 

 

 

 

____________________________________ ______________________                                                                       ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (data) (vardas ir pavardė, parašas*)

asmens pareigų pavadinimas)                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

_______________________________


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų

programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų

išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-K-728 priemonės

„Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos

tobulinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

4 priedas

 

PASIRINKTŲ TOBULINTI KLASIŲ IR UGDYMO SRIČIŲ (DALYKŲ) MATRICA

 

 

 

 

Matematika

Skaitymas

Rašymas

Pasaulio pažinimas

Gamtos mokslai

Socialiniai mokslai

Lietuvių k. (gimtoji)

Lietuvių k. (valstybinė)

Gimtoji k. (rusų)

Gimtoji k. (lenkų)

4 klasė

+

+

+

+

 

 

 

 

 

 

8 klasė

+

+

+

 

+

+

 

 

 

 

10 klasė

+

 

 

 

 

 

+

+

+

+

 

 

____________________________



[1] Kiekvienai Aprašo 19 punkte nurodytai veiklai sudaroma atskira pasiekimų lygio vertinimo skalė.

[2] Kai pareiškėjas yra savivaldybės administracija su keliomis mokyklomis arba mokyklų grupė, nustatant vidurkį pagal šį kriterijų, veiklą tobulinančių mokyklų standartizuotų taškų vidurkiai sumuojami ir dalijami iš šių mokyklų skaičiaus. Jei tobulėjančios mokyklos į pagalbą projekte (tobulinimo partneriais) pasitelkia konsultuojančių mokyklų, tai pastarųjų pasiekimai į bendrą balą neįskaičiuojami. Informaciją apie mokyklos pasirinktos tobulinti klasės ir ugdymo srities (dalyko) standartizuotų taškų vidurkį pateiks Nacionalinis egzaminų centras, užtikrindamas duomenų tikslumą, patikimumą ir jų konfidencialumą. 

[3] Jeigu mokyklos veiklos kokybės išorinis vertinimas buvo atliktas iki 2009 m. II pusmečio arba po 2016 m. II pusmečio, mokykla, norėdama iš anksto apskaičiuoti bendrą pasiektų lygių sumą, gali kreiptis į NMVA, kurios darbuotojai ne vėliau  kaip per 3 darbo dienas nuo kreipimosi el. paštu informuoja mokyklą apie išorinio vertinimo metu nustatytus mokyklos stipriųjų veiklos aspektų lygius. 

[4] Inovatyvi ugdymo organizavimo ir (arba) ugdymo tobulinimo idėja – naujausiomis švietimo srities tendencijomis ar duomenimis besiremianti, tarptautines švietimo naujoves diegianti arba kitų šalių patirtį naujam kontekstui taikanti idėja, kuria siekiama veiksmingų pokyčių organizuojant ir tobulinant ugdymą vardan geresnių ugdymo rezultatų.

Idėjos taikymu nėra laikoma įvairių projektų metu sukurtų ugdymo organizavimo ir (arba) ugdymo tobulinimo idėjų išbandymas vienoje ar keliose Lietuvos mokyklose. Idėjos taikymu laikomi tie atvejai, kai, pasibaigus išbandymo laikotarpiui ir įsitikinus jos veiksmingumu, ji diegiama ir (arba) integruojama į nuolatinę sistemą.

[5] Konsultantu (-ais) nėra laikomi tie asmenys, organizacijos, institucijos, ar mokslininkai, iš kurių planuojama pirkti projekto produktus (pavyzdžiui, sukurtą modelį, virtualią aplinką ir pan.) ar su jais susijusias paslaugas (pavyzdžiui, diegimą ir pan.).

[6] Organizacijos arba įstaigos vietoje CV pateikia nuostatus / įstatus, taip pat deklaruoja ir pagrindžia dokumentais pastarųjų 5 metų patirtį mokyklų veiklos tobulinimo srityje.