herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2013 M. SPALIO 8 D. NUTARIMO NR. 03-168 „DĖL LAIKINOJO ADMINISTRATORIAUS ATRANKOS“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 13 d. Nr. 03-226

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2013 m. spalio 8 d. nutarimą Nr. 03-168 „Dėl laikinojo administratoriaus atrankos“ ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama):

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LAIKINOJO IR NEMOKUMO ADMINISTRATORIAUS ATRANKOS GAIRIŲ PATVIRTINIMO IR ATRANKOS GRUPĖS SUDARYMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bankų įstatymo 751 straipsnio 1 dalimi ir 851 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos centrinių kredito unijų įstatymo 58 straipsniu ir 68 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos kredito unijų įstatymo 64 straipsnio 1 dalimi ir 75 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo 143 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Laikinojo ir nemokumo administratoriaus atrankos gaires (pridedama).

2. Sudaryti atrankos grupę, kaip nustatyta Laikinojo ir nemokumo administratoriaus atrankos gairių 5 punkte:

2.1. Pirmininkas – Lietuvos banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos Finansinio stabilumo departamento direktorius.

2.2. Nariai:

2.2.1. Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Riziką ribojančios priežiūros departamento Kredito rizikos skyriaus viršininkas;

2.2.2. Lietuvos banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos Finansinio stabilumo departamento Bankų pertvarkymo skyriaus viršininkas;

2.2.3. Lietuvos banko Saugos departamento direktorius;

2.2.4. Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Riziką ribojančios priežiūros departamento Priežiūros teisės skyriaus viršininkas.“

2. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                      Vitas Vasiliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2013 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 03-168

(Lietuvos banko valdybos

2019 m. gruodžio 13 d. nutarimo Nr. 03-226 redakcija)

 

laikinojo ir nemokumo administratoriaus atrankos Gairės

 

 

I SKYRIUS

BendroSIOS NUOSTATOS

 

1. Laikinojo ir nemokumo administratoriaus atrankos gairėse (toliau – Gairės) nustatyti pagrindiniai laikinojo administratoriaus atrankos kriterijai, tvarka, skyrimo procesas ir banko, centrinės kredito unijos, kredito unijos, draudimo bei perdraudimo įmonės nemokumo administratoriaus atrankos tvarka. 

2. Gairių tikslas – apibrėžti skaidrią, nešališką ir veiksmingą laikinojo ir nemokumo administratoriaus atrankos tvarką ir laikinojo administratoriaus skyrimo procesą.

3. Gairės taikomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos bankų įstatymu, Lietuvos Respublikos centrinių kredito unijų įstatymu, Lietuvos Respublikos kredito unijų įstatymu, Lietuvos Respublikos draudimo įstatymu ir kitais finansinių paslaugų teikimą bei finansų rinkos dalyvių veiklą reglamentuojančiais įstatymais.

 

II SKYRIUS

Laikinojo ADMINISTRATORIAUS atrankos KRITERIJAI IR procedūra

 

4. Administratoriaus atranka atliekama vadovaujantis lygiateisiškumo, skaidrumo, proporcingumo, protingumo principais, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimais.

5. Administratoriaus atrankos grupė, sudaryta iš Lietuvos banko (toliau – Bankas) valdybos nutarimu paskirtų Banko tarnautojų (toliau – atrankos grupė), gavusi Banko Priežiūros tarnybos pateiktą informaciją apie poreikį skirti laikinąjį administratorių, jo veiklos aprėptį ir vykdytinas funkcijas, taip pat apie jo kvalifikaciją ir patirtį, organizuoja ir atlieka administratoriaus atranką vadovaudamasi Gairių II ir III skyriuose nustatytais laikinojo administratoriaus atrankos kriterijais ir tvarka.

6. Atrankos grupė, vadovaudamasi Gairių 4 punkte nurodytais administratoriaus atrankos principais, atrenka ne mažiau kaip du potencialius kandidatus į laikinuosius administratorius, o išimtiniu atveju, atsižvelgdama į būtinybę ypač greitai ir veiksmingai spręsti klausimą dėl laikinojo administratoriaus skyrimo, atrenka vieną potencialų kandidatą į laikinuosius administratorius. Atrankos grupė gali tiesiogiai susisiekti su potencialiais kandidatais į laikinuosius administratorius, siekdama gauti reikiamą informaciją apie jų galimą dalyvavimą kandidatų į laikinuosius administratorius atrankoje ir atitiktį Gairių 9 punkte nurodytiems kandidatų į laikinuosius administratorius atrankos kriterijams.

7. Su kandidatais į laikinuosius administratorius pasirašoma konfidencialumo sutartis, kurioje nurodoma, kad atrankos grupės vykdomos atrankos metu visa kandidatui pateikta ir dalyvaujant atrankoje į laikinuosius administratorius sužinota informacija laikoma konfidencialia ir negali būti atskleista jokiems tretiesiems asmenims arba naudojama asmeniniams ar trečiųjų asmenų interesams tenkinti, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus, taip pat nustatoma atsakomybė už nurodytų konfidencialumo įsipareigojimų nevykdymą (su kandidatais į laikinuosius administratorius pasirašomos konfidencialumo sutarties pavyzdys pateikiamas Gairių 1 priede).

8. Kandidatas į laikinuosius administratorius, pasirašęs Gairių 7 punkte nurodytą konfidencialumo sutartį, turi pateikti atrankos grupei dokumentus, pagrindžiančius Gairių 9 punkte nurodytų kriterijų atitiktį, įskaitant toliau nurodytus veiksnius, bet jais neapsiribojant:

8.1. privačių interesų deklaraciją, atskleidžiančią, su kuriais finansų rinkos dalyviais kandidatas į laikinuosius administratorius, kandidato padėjėjai ir (arba) planuojami pasitelkti paslaugų teikėjai gali būti susiję arba turėti asmeninį turtinį ir (arba) neturtinį suinteresuotumą, galintį turėti įtakos planuojamam administruoti finansų rinkos dalyviui;

8.2. patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, kurios galėtų sukelti interesų konfliktą ar kitaip neigiamai paveikti kandidato į laikinuosius administratorius gebėjimą tinkamai atlikti laikinojo administratoriaus funkcijas;

8.3. bankroto ar laikinojo administravimo arba panašaus pobūdžio darbų, atliktų ne mažiau kaip per paskutinius penkerius metus, sąrašą;

8.4. preliminarų administravimo darbų atlikimo planą, kuriame nurodomi planuojami atlikti darbai, jų trukmė ir preliminari kaina, jiems atlikti kandidato planuojami pasitelkti kandidato padėjėjai ir (arba) kiti paslaugų teikėjai;

8.5. dokumentus, patvirtinančius kandidato į laikinuosius administratorius, jo padėjėjų ir planuojamų pasitelkti paslaugų teikėjų išsilavinimą ir profesinę kvalifikaciją;

8.6. dokumentą, apibūdinantį kandidato į laikinuosius administratorius, jo padėjėjų ir planuojamų pasitelkti paslaugų teikėjų darbo patirtį;

8.7. kandidato į laikinuosius administratorius pasižadėjimą tenkinti Gairių 9 punkte nurodytus ir atrankos grupės detalizuotus ir patikslintus kriterijus bei patvirtinimą, kad kandidato padėjėjai ir planuojami pasitelkti paslaugų teikėjai tenkins Gairių 9 punkte nurodytus kitus kriterijus.

9. Pagrindiniai kandidatų į laikinuosius administratorius atrankos kriterijai:

9.1. išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija;

9.2. sukaupta analogiško ar panašaus darbo patirtis;

9.3. gebėjimas užtikrinti sklandžią atitinkamo finansų rinkos dalyvio administravimo eigą;

9.4. administravimo paslaugų ir planuojamų su administravimu susijusių išlaidų kaina;

9.5. siūlomų kandidato į laikinuosius administratorius padėjėjų ir jo planuojamų pasitelkti paslaugų teikėjų (apskaitos, audito, probleminio turto administravimo, teisinių paslaugų, turto vertinimo, valdymo ar kt.) kvalifikacija;

9.6. nepriekaištinga reputacija;

9.7. nepriklausomumas;

9.8. nešališkumas;

9.9. buveinė ir veiklos teritorija.

10. Kandidatas į laikinuosius administratorius turi informuoti atrankos grupę ir nekelti savo kandidatūros į laikinuosius administratorius, jeigu kandidatas, jo padėjėjai arba planuojami pasitelkti paslaugų teikėjai tenkina kurią nors vieną ar kelias iš nurodytų sąlygų:

10.1. yra pakankamas pagrindas manyti, kad dėl numatomos administravimo darbų apimties, sudėtingumo arba esamo ir planuojamo darbo krūvio nebus galima tinkamai vykdyti naujų įsipareigojimų;

10.2. neturima konkrečiu atveju reikalaujamos kvalifikacijos, reikiamų įgūdžių arba patirties, reikalingos laikinojo administratoriaus funkcijoms atlikti;

10.3. galėtų kilti interesų konfliktas, įskaitant atvejus, kai laikinojo administratoriaus pareigų vykdymas būtų susijęs su buvusiais arba esamais profesiniais ryšiais ar kitokiais privačiais interesais, bet jais neapsiribojant;

10.4. netenkinami Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 37 straipsnio ir Lietuvos Respublikos bankų įstatymo 34 straipsnio 12 ir 13 dalių reikalavimai;

10.5. yra Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnyje numatytos sąlygos;

10.6. nesutinkama, kad Bankas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytais atvejais ir tvarka tvarkytų Gairėse nurodytus duomenis, tarp jų asmens duomenis ir informaciją apie asmens teistumą;

10.7. nesutinkama, kad Bankas įstatymuose nustatytais atvejais ir tvarka pateiktų informaciją apie kandidatą į laikinuosius administratorius, kandidato padėjėjus ir (arba) planuojamus pasitelkti paslaugų teikėjus atitinkamoms kompetentingoms valstybės institucijoms, kad būtų įvertintas jų patikimumas ir nepriekaištinga reputacija;

10.8. yra pagrindas manyti, kad gali atsirasti kitų įstatymuose numatytų sąlygų, ribojančių arba draudžiančių skirti laikinuoju administratoriumi;

10.9. yra pagrindas manyti, kad gali atsirasti kitų sąlygų ar aplinkybių, kurios gali trukdyti tinkamai teikti laikinojo administratoriaus paslaugas.

11. Atrankos grupė, gavusi iš kandidatų Gairių 8 punkte nurodytus dokumentus, gali priimti sprendimą teikti pasiūlymą Banko valdybos pirmininkui, kad tarp Banko ir tam tikrų kandidatų į laikinuosius administratorius, kurie pagal atrankos grupei pateiktus dokumentus vertinami kaip potencialiai galintys būti paskirti laikinaisiais administratoriais, būtų pasirašoma preliminari bendradarbiavimo sutartis. Preliminari bendradarbiavimo sutartis gali būti sudaroma siekiant, kad potencialūs kandidatai į laikinuosius administratorius galėtų pateikti atrankos grupei tikslesnę ir išsamesnę informaciją apie kandidato atitiktį Gairių 9 punkte nurodytiems kriterijams. Preliminarioje bendradarbiavimo sutartyje gali būti nustatyti Banko ir kandidato į laikinuosius administratorius bendradarbiavimo principai, papildomos informacijos teikimo kandidatui sąlygos ir tvarka, preliminarus administravimo paslaugų teikimo mastas, preliminari administravimo paslaugų teikimo kaina ir ketinamų pasitelkti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kaina, papildomi konfidencialumo įsipareigojimai ir kt. Preliminari bendradarbiavimo sutartis Banko neįpareigoja pasirinkti konkretų kandidatą laikinuoju administratoriumi ir ji gali būti sudaroma su keliais potencialiais kandidatais į laikinuosius administratorius. Preliminari bendradarbiavimo sutartis nebūtinai siejama su konkrečiu ketinamu administruoti finansų rinkos dalyviu.

12. Atrankos grupė turi teisę kreiptis į kandidato į laikinuosius administratorius, jo planuojamų pasitelkti padėjėjų ir kitų paslaugų teikėjų administravimo paslaugų užsakovus arba kitus susijusius asmenis, siekdama surinkti informaciją apie šių asmenų darbą, darbo pobūdį, kokybę, keltų tikslų vykdymą, administravimo veiklos proceso sklandumą ar kitas konkrečiu atveju svarbias aplinkybes.

 

III sKYRIUS

Laikinojo aDMINISTRATORIAUS SKYRIMAS

 

13. Atrankos grupė, priimdama sprendimą dėl pasiūlymo skirti konkretų kandidatą laikinuoju administratoriumi teikimo Banko valdybai, remiasi Gairių 8 punkte nurodytuose dokumentuose pateikta informacija bei Gairių 9 punkte nustatytais kriterijais ir atsižvelgia į:

13.1. atitinkamo finansų rinkos dalyvio numatomo administravimo proceso sudėtingumą;

13.2. finansų rinkos dalyvio, kuriam ketinama skirti laikinąjį administratorių, sisteminę svarbą;

13.3. kandidato į laikinuosius administratorius vykdomą veiklą Lietuvoje ir kitose valstybėse.

14. Atliekant kandidatų į laikinąjį administratorių atranką gali būti deramasi dėl administravimo paslaugų ir kitų su administravimu susijusių išlaidų kainos bei kitų administravimo paslaugų teikimo sąlygų.

15. Jeigu, atrankos grupės vertinimu, kelių kandidatų kompetencija ir kiti Gairių 9 punkte nustatyti kriterijai vertinami vienodai, parenkamas mažesnę kainą už finansų rinkos dalyvio administravimą pasiūlęs kandidatas į laikinuosius administratorius.

16. Atrankos grupės sprendimas dėl pasirinkto konkretaus kandidato pasiūlymo skirti jį atitinkamo finansų rinkos dalyvio laikinuoju administratoriumi visų pirma teikiamas Banko Priežiūros tarnybai. Banko Priežiūros tarnyba, gavusi atrankos grupės pasiūlymą dėl konkretaus kandidato į laikinuosius administratorius ir įvertinusi, ar atrankos grupės pasiūlytas konkretus kandidatas atitinka Gairių 13 punkte nurodytus atrankos kriterijus, pritaria arba nepritaria, kad atrankos grupės pasiūlytas konkretus kandidatas būtų paskirtas laikinuoju administratoriumi – šis Banko Priežiūros tarnybos sprendimas teikiamas Banko valdybai.

17. Banko valdyba, gavusi Banko Priežiūros tarnybos sprendimą pritarti arba nepritarti atrankos grupės pasiūlytai konkretaus kandidato į laikinuosius administratorius kandidatūrai, kartu su šiuo Banko Priežiūros tarnybos sprendimu teikiamu atrankos grupės sprendimu dėl konkretaus kandidato galimo paskyrimo laikinuoju administratoriumi, priima sprendimą skirti konkretų kandidatą atitinkamo finansų rinkos dalyvio laikinuoju administratoriumi.

18. Bankas su Banko valdybos nutarimu paskirtu laikinuoju administratoriumi sudaro laikinojo administravimo sutartį, kurioje nustatomos administratoriaus veiklos sąlygos (laikinojo administravimo sutarties pavyzdys pateikiamas Gairių 2 priede). Laikinojo administravimo sutartyje nustatomas laikinojo administratoriaus atlyginimas ir kitų išlaidų, įskaitant laikinojo administratoriaus padėjėjų atlyginimo ir išlaidų pasitelktų paslaugų teikėjams, atlyginimas atsižvelgiant į laikinojo administratoriaus veiklos mastą, kvalifikaciją, veiklos terminus ir kitas svarbias aplinkybes. Laikinojo administratoriaus atlyginimo ir išlaidų laikinojo administratoriaus siūlomiems konsultantams apmokėjimo tvarka gali būti grindžiama:

18.1. sugaištu laiku būtinoms administravimo paslaugoms teikti ir konkurencingu valandiniu įkainiu;

18.2. terminuotam administravimo laikotarpiui nustatyta didžiausia fiksuota galimų išlaidų suma.

19. Jeigu laikinasis administratorius yra atšaukiamas arba atsistatydina, Bankas nedelsdamas organizuoja naują laikinojo administratoriaus atranką. Priimant sprendimą skirti naują laikinąjį administratorių gali būti remiamasi ankstesnių atrankos grupių atrankose dalyvavusių kandidatų į atitinkamo finansų rinkos dalyvio laikinuosius administratorius kandidatūromis ir atrankos grupių priimtais sprendimais dėl kandidatų atitikties Gairių 9 punkte nustatytiems kriterijams.

20. Jeigu Banko valdybos funkcijos dėl tam tikriems finansų rinkos dalyviams įstatymuose nustatytos poveikio priemonės laikinojo administratoriaus skyrimo yra Banko valdybos nutarimu pavestos vykdyti Banko struktūriniam padaliniui, Gairių nuostatos mutatis mutandis taikomos ir tada, kai atitinkamas Banko struktūrinis padalinys paskelbia finansų rinkos dalyvio veiklos apribojimą (moratoriumą) ir skiria laikinąjį administratorių.

 

IV SKYRIUS

NeMOKUMO ADMINISTRATORIAUS atrankos TVARKA

 

21. Atrankos grupė, gavusi iš Banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos Finansinio stabilumo departamento Bankų pertvarkymo skyriaus informaciją apie poreikį atrinkti banko arba centrinės kredito unijos, iš Banko Priežiūros tarnybos – apie poreikį atrinkti kredito unijos, draudimo arba perdraudimo įmonės nemokumo administratorių arba iš teismo prašymą atrinkti nemokumo administratorių, atlieka nemokumo administratoriaus atranką vadovaudamasi šiame Gairių skyriuje nustatyta nemokumo administratoriaus atrankos tvarka.

22. Apie poreikį atrinkti nemokumo administratorių informavęs Banko struktūrinis padalinys pateikia atrankos grupei informaciją apie finansų rinkos dalyvio, kuriam atrenkamas nemokumo administratorius, turto dydį, veiklos mastą ir sudėtingumą.

23. Atrankos grupė sudaro potencialių kandidatų į nemokumo administratorius sąrašą (toliau – Sąrašas):

23.1. į Sąrašą įtraukiami nemokumo administratoriai tokiu eiliškumu:

23.1.1. penki nemokumo administratoriai pagal didžiausią pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičių pagal Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – AVNT) Banko kreipimosi dieną turimus duomenis. Jeigu dėl vienodo pabaigtų bankroto procesų per paskutinius penkerius metus skaičiaus negalima atrinkti penkių nemokumo administratorių, į Sąrašą įtraukiami ir kiti nemokumo administratoriai, kurie turi tokį patį pabaigtų bankroto procesų skaičių, kaip ir į penketuką patenkantys administratoriai, kurie per paskutinius penkerius metus pabaigė didžiausią skaičių bankroto procesų. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per penkerius metus bankroto procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičių. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičius ir bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių;

23.1.2. visi nemokumo administratoriai, kurie per paskutinius trejus metus administravo kredito įstaigos arba draudimo įmonės, arba perdraudimo įmonės bankroto procesą, pagal bendrą per paskutinius trejus administruotų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių pagal AVNT Banko kreipimosi dieną turimus duomenis arba kandidato į nemokumo administratorius, turinčio teisę administruoti nemokumo procesus kitoje valstybėje narėje, Banko prašymu pateiktus duomenis. Jeigu kelių nemokumo administratorių bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių bankrotų procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičių. Jeigu kelių nemokumo administratorių bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičius ir pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių;

23.1.3. visi nemokumo administratoriai, kurie pabaigė bent vienos kredito įstaigos arba draudimo įmonės, arba perdraudimo įmonės bankroto procesą pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių pagal AVNT Banko kreipimosi dieną turimus duomenis arba kandidato į nemokumo administratorius, turinčio teisę administruoti nemokumo procesus kitoje valstybėje narėje, Banko prašymu pateiktus duomenis;

23.1.4. penki nemokumo administratoriai pagal didžiausią pabaigtų bankroto procesų skaičių pagal AVNT Banko kreipimosi dieną turimus duomenis. Jeigu dėl vienodo pabaigtų bankroto procesų skaičiaus negalima atrinkti penkių nemokumo administratorių, į Sąrašą įtraukiami ir kiti nemokumo administratoriai, kurie turi tokį patį pabaigtų bankroto procesų skaičių, kaip ir į penketuką patenkantys administratoriai, kurie per paskutinius penkerius metus pabaigė didžiausią skaičių bankroto procesų;

23.2. į Sąrašą pagal Gairių 23.1 papunktį įtrauktų nemokumo administratorių eiliškumas patikslinimas tokia tvarka:

23.2.1. į Sąrašą pagal visus Gairių 23.1.1–23.1.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus įtraukti nemokumo administratoriai perkeliami į Sąrašo pradžią ir įrašomi į jį eilės tvarka pagal pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankrotų procesų skaičių mažėjimo seka. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankrotų procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičių. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičius ir bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių;

23.2.2. į Sąrašą pagal tris Gairių 23.1.1–23.1.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus įtraukti nemokumo administratoriai perkeliami į Sąrašą po Gairių 23.2.1 papunktyje nurodytų nemokumo administratorių ir įrašomi į jį eilės tvarka pagal pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičių mažėjimo seka. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankrotų procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičių. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičius ir bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių;

23.2.3. į Sąrašą pagal du Gairių 23.1.1–23.1.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus įtraukti nemokumo administratoriai perkeliami į Sąrašą po Gairių 23.2.2 papunktyje nurodytų nemokumo administratorių ir įrašomi į jį eilės tvarka pagal per paskutinius penkerius metus pabaigtų bankroto procesų skaičių mažėjimo seka. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankrotų procesų skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičių. Jeigu kelių nemokumo administratorių pabaigtų per paskutinius penkerius metus bankroto procesų skaičius ir bendras per paskutinius trejus metus administruotų kredito įstaigų, draudimo ir perdraudimo įmonių skaičius yra vienodas, šie nemokumo administratoriai į Sąrašą įtraukiami pagal bendrą pabaigtų kredito įstaigų, draudimo įmonių ir perdraudimo įmonių bankroto procesų skaičių;

23.3. atlikus Gairių 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, Sąraše paliekami ne mažiau kaip penki ir ne daugiau kaip dešimt aukščiausiose Sąrašo vietose esantys nemokumo administratoriai.

24. Kandidatams į nemokumo administratorius, esantiems Sąraše, mutatis mutandis taikomas Gairių 7 punktas dėl konfidencialumo sutarties. Atrankos grupė gali tiesiogiai susisiekti su potencialiais kandidatais į nemokumo administratorius, siekdama gauti reikiamą informaciją apie jų atitiktį nemokumo administratorius atrankos kriterijams.

25. Kandidatas į nemokumo administratorius, pasirašęs Gairių 7 punkte nurodytą konfidencialumo sutartį, turi pateikti atrankos grupei iki jos nurodytos dienos dokumentus, pagrindžiančius jo atitiktį, jeigu renkamas banko nemokumo administratorius, Bankų įstatymo 851 straipsnio 2 dalies kriterijams, arba, jeigu renkamas centrinės kredito unijos nemokumo administratorius, Centrinių kredito unijų įstatymo 68 straipsnio 3 dalies kriterijams, arba, jeigu renkamas kredito unijos nemokumo administratorius, Kredito unijų įstatymo 75 straipsnio 3 dalies kriterijams, arba, jeigu renkamas draudimo ar perdraudimo įmonės nemokumo administratorius, Draudimo įstatymo 143 straipsnio 5 dalies kriterijams (toliau – įstatyme nustatyti kriterijai), įskaitant šiuos veiksnius, bet jais neapsiribojant:

25.1. dokumentus, nurodytus Gairių 8.1, 8.5 ir 8.6 papunkčiuose;

25.2. dokumentą, kuriame nurodyti kandidato į nemokumo administratorius planuojami pasitelkti padėjėjai ir (arba) kiti paslaugų teikėjai;

25.3. Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 36 straipsnyje nurodytą nemokumo administratoriaus sutikimą-deklaraciją;

25.4. bankroto procesų arba panašaus pobūdžio darbų, atliktų ne mažiau kaip per paskutinius penkerius metus, sąrašą, įskaitant informaciją apie baigtų administruoti juridinių asmenų bankroto procesų patenkintų kreditorių reikalavimų ir turto santykio sumos vidurkį bei trukmės vidurkį;

25.5. kandidato į nemokumo administratorius administruojamų bankroto ir restruktūrizavimo procesų sąrašą;

25.6. jeigu finansų rinkos dalyvis, kuriam renkamas nemokumo administratorius, vykdė veiklą kitose valstybėse, dokumentus, pagrindžiančius kandidato į nemokumo administratorius galimybes vykdyti bankroto administravimo procesą kitose valstybėse;

25.7. AVNT arba kitoje valstybėje priežiūros institucijos funkcijas vykdančios institucijos priimtus, dokumentų pateikimo dieną galiojančius sprendimus dėl poveikio priemonių skyrimo.

26. Jeigu kandidatas į nemokumo administratorius Gairių 25 punkte nurodytų ir kitų atrankos grupės prašomų dokumentų nepateikia iki atrankos grupės nurodytos dienos, kandidatas į nemokumo administratorius išbraukiamas iš Sąrašo ir jo kandidatūra toliau nesvarstoma.

27. Kandidatas į nemokumo administratorius turi informuoti atrankos grupę, jeigu kandidatas, jo padėjėjai arba planuojami pasitelkti paslaugų teikėjai tenkina kurią nors vieną ar kelias iš nurodytų sąlygų:

27.1. yra pakankamas pagrindas manyti, kad dėl numatomos administravimo darbų apimties, sudėtingumo arba esamo ir planuojamo darbo krūvio nebus galima tinkamai vykdyti naujų įsipareigojimų;

27.2. neturima konkrečiu atveju reikalaujamos kvalifikacijos, reikiamų įgūdžių arba patirties, reikalingos banko, centrinės kredito unijos, kredito unijos, draudimo įmonės arba perdraudimo įmonės, kuriai renkamas nemokumo administratorius, administravimo funkcijoms atlikti;

27.3. galėtų kilti interesų konfliktas, įskaitant atvejus, kai nemokumo administratoriaus pareigų vykdymas būtų susijęs su buvusiais arba esamais profesiniais ryšiais ar kitokiais privačiais interesais, bet jais neapsiribojant;

27.4. yra Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 37 straipsnyje nurodytos aplinkybės;

27.5. neatitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, atsižvelgiant į Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 120 straipsnio nuostatas;

27.6. nesutinkama, kad Bankas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytais atvejais ir tvarka tvarkytų Gairėse nurodytus duomenis, tarp jų asmens duomenis ir informaciją apie asmens teistumą;

27.7. nesutinkama, kad Bankas įstatymuose nustatytais atvejais ir tvarka pateiktų informaciją apie nemokumo administratoriaus kandidatą, kandidato padėjėjus ir (arba) planuojamus pasitelkti paslaugų teikėjus atitinkamoms kompetentingoms valstybės institucijoms, kad būtų įvertintas jų patikimumas ir nepriekaištinga reputacija;

27.8. jeigu yra Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 38 straipsnyje nustatytų apribojimų, dėl kurių kandidatas negali būti paskirtas nemokumo administratoriumi;

27.9. yra pagrindas manyti, kad gali atsirasti kitų įstatymuose numatytų sąlygų, ribojančių arba draudžiančių skirti nemokumo administratoriumi;

27.10. yra pagrindas manyti, kad gali atsirasti kitų sąlygų ar aplinkybių, kurios gali trukdyti tinkamai atlikti nemokumo administratoriaus darbą.

28. Atrankos grupė turi teisę kreiptis į kandidato į nemokumo administratorius, jo planuojamų pasitelkti padėjėjų ir kitų paslaugų teikėjų administravimo paslaugų užsakovus arba kitus susijusius asmenis, siekdama surinkti informaciją apie šių asmenų darbą, darbo pobūdį, kokybę, keltų tikslų vykdymą, administravimo veiklos proceso sklandumą ar kitas konkrečiu atveju svarbias aplinkybes.

29. Atrankos grupė, priimdama sprendimą siūlyti konkretų kandidatą nemokumo administratoriumi Banko valdybai, remiasi Gairių 25 punkte nurodytuose dokumentuose pateikta informacija ir įstatyme nustatytais kriterijais.

30. Kai, atrankos grupės vertinimu, pagal įstatyme nustatytus kriterijus keli kandidatai į nemokumo administratorius vertinami vienodai, atrenkamas tas nemokumo administratorius, kurio:

30.1. baigtų administruoti juridinių asmenų bankroto procesų patenkintų kreditorių reikalavimų ir turto santykio sumos vidurkis yra didžiausias;

30.2. baigtų administruoti juridinių asmenų bankroto procesų trukmės vidurkis yra mažiausias, jeigu kelių nemokumo administratorių kandidatų Gairių 30.1 papunktyje nurodytas rodiklis yra vienodas.

31. Atrankos grupės sprendimą siūlyti konkretų kandidatą atitinkamo finansų rinkos dalyvio nemokumo administratoriumi Banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnyba teikia tvirtinti Banko valdybai.

32. Jeigu nemokumo administratorius atsistatydina arba yra atstatydinamas ir Bankas gauna teismo prašymą atrinkti nemokumo administratorių, Bankas nedelsdamas organizuoja naują nemokumo administratoriaus atranką. Priimant sprendimą atrinkti naują nemokumo administratorių, gali būti remiamasi ankstesniais atrankos grupės sprendimais dėl nemokumo administratoriaus kandidatų atitikties įstatyme nustatytiems kriterijams.

_________________

 

Laikinojo ir nemokumo

administratoriaus

atrankos gairių

1 priedas

 

 

KONFIDENCIALUMO SUTARTIS

 

(data)

Vilnius

 

Lietuvos bankas, juridinio asmens kodas 188607684, buveinė registruota adresu: Gedimino pr. 6, LT-01103 Vilnius, Lietuvos Respublika, korespondencijos adresas: Totorių g. 4, LT-01121 Vilnius (toliau – Bankas), tinkamai atstovaujama [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio pagal [atstovavimo pagrindas], ir

vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, jeigu fizinis asmuo; arba

pavadinimas, kodas, buveinės adresas, registras, kuriame kaupiami duomenys, jeigu juridinis asmuo, atstovaujamas [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio pagal [atstovavimo pagrindas] (toliau – Informacijos gavėjas),

toliau Bankas ir Informacijos gavėjas kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi,

atsižvelgdami į tai, kad:

1.       Informacijos gavėjas ketina dalyvauti Banko rengiamoje atrankoje dėl finansų rinkos dalyviui planuojamo [paskirti arba atrinkti] [laikinojo administratoriaus arba nemokumo administratoriaus] (toliau – Atranka);

2.       pasirašius šią konfidencialumo sutartį ir (arba) Atrankos metu Bankas atskleis Informacijos gavėjui tam tikrą konfidencialią informaciją, susijusią su Informacijos gavėjo siekiu dalyvauti Atrankoje ir Informacijos gavėjo ketinimu pateikti Bankui informaciją bei dokumentus, pagrindžiančius jo atitiktį finansų rinkos dalyvio [laikinajam administratoriui arba nemokumo administratoriui] keliamiems reikalavimams;

susitarė ir sudarė šią konfidencialumo sutartį (toliau – Sutartis).

 

I. Sutarties dalykas

 

3. Sutartimi Šalys patvirtina konfidencialios informacijos, kurią, pasirašius Sutartį ir (arba) Atrankos metu, Bankas pateiks Informacijos gavėjui ir (arba) Informacijos gavėjas Atrankos metu sužinos, ir (arba) Informacijos gavėjui bus atskleista informacija, kuri nėra teisėtai viešai prieinama tretiesiems asmenims (toliau – Konfidenciali informacija), naudojimo tvarką, Informacijos gavėjo įsipareigojimus ir taikomą atsakomybę už Sutartyje nustatytos tvarkos nesilaikymą bei pareigų pažeidimą arba netinkamą vykdymą.

4. Siekiant išvengti abejonių ir neapribojant Sutarties 3 punkto, toliau pateikiamas nebaigtinis Banko Informacijos gavėjui atskleistos informacijos, kuri laikoma Konfidencialia informacija ir su kuria Informacijos gavėjas privalo elgtis kaip su tokia, sąrašas:

4.1.    Banko atskleista ir (arba) perduota viešai neprieinama dokumentuose, nuotraukose, juostose, kompiuterio standžiuosiuose diskuose, nešiojamuosiuose diskuose, kitose informacijos laikmenose, brėžiniuose, schemose ir bet kokiose kitose duomenų kaupimo ir saugojimo laikmenose užfiksuota informacija apie [finansų rinkos dalyvį] ir (arba) bet kokius kitus finansų rinkos dalyvius, ir (arba) su jais susijusius asmenis bei faktus, įskaitant informacija apie planuojamus ir (arba) įvykusius finansų rinkos dalyvio esminius įvykius bei kitas su finansų rinkos dalyvių veikla susijusias aplinkybes, kurios yra arba pagrįstai gali atsirasti, ir (arba) finansų rinkos dalyvio inspektavimo ir (arba) poveikio priemonių taikymo (toliau – Banko veiksmai) galimybę, ir (arba) Banko veiksmų rezultatus, bet tuo neapsiribojant. Konfidencialios informacijos laikmena – Konfidencialios informacijos užfiksavimas bet kokiu būdu ir priemonėmis, prieinamais tiek Sutarties pasirašymo dieną, tiek atsiradusius vėliau Sutarties galiojimo metu, jeigu jais galima perduoti informaciją kitam asmeniui;

4.2.      informacija, atskleista Informacijos gavėjui žodžiu susitikimų metu su Banko tarnautojais (t. y. Informacijos gavėjui atskleista informacija, kuri neišreikšta jokia materialia forma);

4.3.      informacija, Banko nurodyta elektroninio susirašinėjimo laiškuose ir (arba) rašytiniuose atsakymuose į Informacijos gavėjo prašymą pateikti papildomos informacijos bei raštuose dėl papildomos informacijos pateikimo;

4.4.      faktas apie Informacijos gavėjo turimą Konfidencialią informaciją;

4.5.      [nurodyti kitą Konfidencialią informaciją].

5.         Informacijos gavėjas, jeigu kyla abejonių, ar jam sudarius Sutartį ir (arba) Atrankos metu atskleista ir (arba) jo sužinota su Atranka susijusi informacija yra Konfidenciali informacija, privalo nedelsdamas kreiptis į Banką, kad jis paaiškintų, ar ši informacija pagal Sutartį yra Konfidenciali informacija. Negavęs rašytinio Banko patvirtinimo, kad minėta informacija nėra Konfidenciali informacija, Informacijos gavėjas privalo šią informaciją saugoti Sutartyje nustatyta tvarka kaip Konfidencialią informaciją.

6.       Šalys susitaria, kad Konfidencialios informacijos atskleidimo Informacijos gavėjui tikslas – užtikrinant griežtą Banko disponuojamos Konfidencialios informacijos apsaugą, suteikti galimybę Informacijos gavėjui dalyvauti Atrankoje ir pateikti Bankui kuo tikslesnę bei išsamesnę informaciją apie Informacijos gavėjo atitiktį Atrankoje dalyvaujantiems kandidatams į [laikinuosius administratorius arba nemokumo administratorius] keliamiems kriterijams.

 

IIInformacijos gavėjo įsipareigojimai

 

7.       Informacijos gavėjas patvirtina, kad žino, jog jam Banko patikėti dokumentai, jam atskleista ir (arba) jo sužinota informacija yra Konfidenciali informacija, ir palaikydamas Banko pastangas išsaugoti Konfidencialios informacijos slaptumą besąlygiškai ir neatšaukiamai įsipareigoja:

7.1.      griežtai laikyti Konfidencialią informaciją paslaptyje, neperduoti, nesugadinti, neprarasti, neaptarinėti, neatskleisti, bet kokiais kitais būdais nedaryti prieinamos Konfidencialios informacijos ir (arba) nesudaryti sąlygų, kad Konfidenciali informacija būtų tyčia, dėl neatsargumo arba netyčia atskleista jokiam kitam asmeniui be rašytinio Banko leidimo (išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus), ir nenaudoti Konfidencialios informacijos savo ar bet kokių kitų su Informacijos gavėju susijusių ir (arba) nesusijusių asmenų, kurie nėra Sutarties Šalys, įskaitant Informacijos gavėjo darbuotojus, kuriems Konfidenciali informacija nebūtina jų darbo funkcijoms atlikti, taip pat Informacijos gavėjo šeimos narius bei kitus artimus asmenis (toliau – Tretieji asmenys), bet jais neapsiribojant, tikslams neteisėtu būdu pasiekti;

7.2.      naudoti Konfidencialią informaciją tik Sutarties 6 punkte nurodytam tikslui ir tik tiek, kiek tai tiesiogiai susiję su Banką ir Informacijos gavėją siejančiu teisiniu ir (arba) faktiniu tiesioginiu ar netiesioginiu santykiu (t. y. paslaugų teikimo, konsultavimo, atstovavimo, derybų, Banko veiksmų įgyvendinimo plano dalyvių ir kt.), ir nesiimti jokių veiksmų ir (arba) neveikimo, nesuderinamo su Konfidencialios informacijos atskleidimo tikslu, Banko siekiu išsaugoti Konfidencialios informacijos slaptumą, ir veiksmų, kurie gali turėti neigiamų padarinių Banko veiksmams (taip pat galimybei sėkmingai juos atlikti);

7.3.      laikytis Banko nurodymų, reikalavimų ir (arba) instrukcijų, susijusių su Konfidencialia informacija;

7.4.      be išankstinio rašytinio Banko sutikimo Informacijos gavėjas neturi teisės atskleisti ir (arba) perduoti jokiam Trečiajam asmeniui ir (arba) naudoti savo ar bet kokio Trečiojo asmens naudai Konfidencialią informaciją (neatsižvelgiant į formą ir išsaugojimo būdą);

7.5.      tais atvejais, kai yra gautas išankstinis rašytinis Banko sutikimas atskleisti Konfidencialią informaciją iš anksto Bankui nurodytiems Tretiesiems asmenims, nedelsiant informuoti šiuos asmenis apie griežtą Konfidencialios informacijos slaptumą ir konfidencialumą bei užtikrinti, kad visi šie asmenys ir bet kurie kiti asmenys, turintys arba galintys turėti ir (arba) gauti prieigą prie Konfidencialios informacijos, pasirašys Banko prašomą Sutarčiai analogiško turinio dokumentą ir vykdys Sutartyje ir atitinkamai paties asmens pasirašytoje konfidencialumo sutartyje išdėstytas pareigas;

7.6.      nekopijuoti, nedauginti, nedaryti nuorašų, išrašų ir (arba) kitokių Konfidencialios informacijos ar jos dalies arba jos turėjimo fakto įrašų ir (arba) kopijų jokiu kitu būdu ir priemonėmis, išskyrus atvejus, kai yra gautas išankstinis rašytinis Banko sutikimas ir to reikia Konfidencialios informacijos pateikimo tikslui įgyvendinti;

7.7.      be atskiro Banko leidimo neišnešti Konfidencialios informacijos šaltinių, laikmenų ir (arba) nuorodų į Konfidencialią informaciją už Banko ribų, įskaitant Konfidencialios informacijos perdavimą žodžiu ir (arba) raštu, telefoninio, faksimilinio ar internetinio ryšio priemonėmis ar kitomis priemonėmis, kurios bus prieinamos Sutarties galiojimo metu;

7.8.      tiesiogiai ir (arba) netiesiogiai nemėginti sudaryti ir (arba) nesudaryti savo ar Trečiojo asmens sąskaita ir (arba) vardu sandorių dėl finansinių priemonių, su kuriomis Konfidenciali informacija yra susijusi, kol ji bus viešai atskleista;

7.9.      remiantis Konfidencialia informacija nerekomenduoti, nepaskatinti sudaryti ir (arba) nepasiūlyti jokiam Trečiajam asmeniui sudaryti sandorį (sandorius) dėl finansinių priemonių, su kuriomis Konfidenciali informacija yra susijusi, įskaitant [nurodyti tam tikras finansines priemones], bet jomis neapsiribojant;

7.10.         nedelsiant informuoti Banką apie visas jam žinomas aplinkybes, keliančias grėsmę Konfidencialios informacijos saugumui ir slaptumui, įskaitant, net ir įtarimą, kad Konfidenciali informacija buvo atskleista arba gali būti atskleista, arba tapo prieinama, arba gali tapti prieinama, arba tapo nesaugi bet kuriems Tretiesiems asmenims, neturintiems teisės su ja susipažinti, bet juo neapsiribojant;

7.11.         laikyti Konfidencialią informaciją rūpestingai, patikimoje ir gerai saugomoje vietoje, jos nesinešioti (išskyrus kelionės į Banką (ir iš jos) metu ir tada, kai yra gautas Banko leidimas Sutarties 7.7 papunktyje nustatyta tvarka), įskaitant Konfidencialios informacijos išsinešimą nešiojamuosiuose kompiuteriuose ar kitose Konfidencialios informacijos laikmenose, bet tuo neapsiribojant, nesiųsti elektroniniu paštu ar panašiais būdais ir nesielgti taip, kad ji galėtų dingti, pasimesti ar kitaip tapti Informacijos gavėjo nekontroliuojama;

7.12.         Konfidencialią informaciją saugoti, laikyti ir tvarkyti atskirai nuo visos likusios Informacijos gavėjo turimos (valdomos) informacijos (įskaitant duomenis ir dokumentus), nelaikyti bendrame bet kurios darbovietės ar įmonės tinkle (intranete), nelaikyti atvirai padėtos darbo vietoje, nelaikyti be priežiūros vizualizuotos kompiuterio ekrane ir pan.;

7.13.         dėti visas pastangas, kad būtų užkirstas kelias neteisėtam bet kurios Konfidencialios informacijos paskelbimui bei netinkamam ir neteisėtam jos naudojimui, ir imtis visų būtinų priemonių tam, kad būtų išvengta neteisėto Konfidencialios informacijos panaudojimo, atskleidimo, atkūrimo, prieigos suteikimo ar gavimo.

8.       Visos Konfidencialios informacijos laikmenos, kurias Informacijos gavėjas įgis, gaus ar sukurs vykdydamas savo pareigas pagal Sutartį ir (arba) dalyvaudamas Atrankoje, yra Banko nuosavybė ir, pasibaigus Informacijos gavėjo dalyvavimui Atrankoje arba bet kuriuo ankstesniu metu Banko reikalavimu, Informacijos gavėjas jas privalo nedelsdamas grąžinti nustatyta tvarka Banko įgaliotam asmeniui arba, atsižvelgęs į Banko reikalavimą, nedelsdamas sunaikinti visą iš Banko gautą Konfidencialią informaciją ir jos kopijas, sau nepasiliekant jokia forma išsaugotos ar užfiksuotos Konfidencialios informacijos.

9.       Jeigu Informacijos gavėjas yra prisiėmęs ir (arba) prisiims kitus įsipareigojimus Bankui dėl Konfidencialios informacijos, kurie prieštarauja Sutarties nuostatoms, Informacijos gavėjui bus privalomi įsipareigojimai ir (arba) jų dalys, kurie Konfidencialios informacijos apsaugą reglamentuoja griežčiau ir (arba) nustato didesnį Konfidencialios informacijos mastą.

10.     Informacijos gavėjas patvirtina, kad pripažįsta, jog Sutartyje numatyti Informacijos gavėjo įsipareigojimai yra pagrįsti, proporcingi ir reikalingi siekiant užtikrinti Banko ir finansų rinkos dalyvių veiklos patikimumą ir informacijos saugumą.

 

IIIAtsakomybė

 

11.     Informacijos gavėjas, tyčia, dėl neatsargumo ir (arba) netyčia aktyviais veiksmais ir (arba) neveikimu pažeidęs bet kurią iš Sutartyje nustatytų pareigų ir (arba) netinkamai ją vykdantis, įsipareigoja nedelsdamas, gavęs Banko pretenziją, sumokėti Bankui [suma] Eur baudą (toliau – Bauda) ir atlyginti visus tiesioginius ir netiesioginius nuostolius, kurie atsiranda dėl Informacijos gavėjo Sutartyje numatytų pareigų pažeidimo ir (arba) netinkamo vykdymo tiek, kiek nepadengia Baudos suma.

12. Šalys susitaria, kad Bauda laikoma minimaliais nuostoliais dėl kiekvienos Informacijos gavėjui Sutartyje nustatytos pareigos pažeidimo ar netinkamo Sutarties vykdymo.

13. Informacijos gavėjo Baudos sumokėjimas ir (arba) dėl Sutartyje nustatytų Informacijos gavėjo pareigų pažeidimo ir (arba) netinkamo vykdymo turėtų nuostolių atlyginimas Bankui niekaip nepanaikina ir (arba) nesusiaurina Informacijos gavėjo įsipareigojimų pagal Sutartį ir šių įsipareigojimų privalomo tolesnio tinkamo vykdymo.

14. Bet kurio Trečiojo asmens, kuriam Konfidenciali informacija pagal Sutartį buvo teisėtai patikėta, konfidencialumo įsipareigojimų pažeidimas niekaip nepanaikina ir (arba) nesusiaurina Informacijos gavėjo pareigų, kylančių iš Sutarties, įskaitant Sutarties III skyriuje nustatytas Informacijos gavėjo atsakomybės pareigas, bet jomis neapsiribojant.

15. Informacijos gavėjas patvirtina, kad Sutarties nuostatos ir jos teisiniai padariniai jam visiškai aiškūs ir Informacijos gavėjo atsakomybė, numatyta Sutarties III skyriuje, yra pagrįsta ir ne per griežta, įvertinant Konfidencialios informacijos griežto slaptumo išsaugojimo tikslą ir santykių tarp Šalių pobūdį.

 

IVKitos sąlygos

 

16. Sutartis įsigalioja jos pasirašymo dieną.

17. Informacijos gavėjo įsipareigojimai, numatyti Sutartyje, galioja neterminuotai arba iki to laiko, kol Konfidenciali informacija teisėtai tampa vieša.

18. Sutarčiai taikomi Lietuvos teisės aktai ir pagal juos turi būti aiškinama.

19. Visi ginčai, nesutarimai ar reikalavimai, kylantys iš Sutarties arba su ja susiję, sprendžiami tarpusavio derybomis. Nepavykus jų išspręsti taikiai, iš Sutarties kylantys arba su ja susiję ginčai, nesutarimai ar reikalavimai galutinai sprendžiami [teisme, arbitraže, kt.].

20. Nė viena Šalis negali viešai atskleisti informacijos apie Sutartį, Sutarties sąlygas ar bet kokius su Sutartimi arba su Šalimis susijusius klausimus be išankstinio kitos Šalies rašytinio sutikimo, tačiau Šaliai nedraudžiama atskleisti tokią informaciją, kurią atskleisti privaloma pagal taikytinus įstatymus.

21. Šalys patvirtina, kad Sutartį perskaitė, suprato Sutarties turinį, padarinius ir kaip visiškai atitinkančią jų valią ir ketinimus Šalys Sutartį tinkamai pasirašė [skaičius] egzemplioriais (po vieną kiekvienai iš Šalių) anksčiau Sutartyje nurodytą dieną.

 

Bankas                                                                                             Informacijos gavėjas

(pareigos)                                                                                             (pareigos)

 

(parašas)                                                                                              (parašas)

 

(vardas ir pavardė)                                                                              (vardas ir pavardė)

 

 

Laikinojo ir nemokumo

administratoriaus

atrankos gairių

2 priedas

 

 

laikinojo administratoriaus paskyrimo SUTARTIS

 

(data)

Vilnius

 

Lietuvos bankas, juridinio asmens kodas 188607684, buveinė registruota adresu: Gedimino pr. 6, LT-01103 Vilnius, Lietuvos Respublika, korespondencijos adresas: Totorių g. 4, LT-01121 Vilnius (toliau – Priežiūros institucija), tinkamai atstovaujama [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio pagal [atstovavimo pagrindas], ir

vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, jeigu fizinis asmuo; arba

pavadinimas, kodas, buveinės adresas, registras, kuriame kaupiami duomenys, jeigu juridinis asmuo, atstovaujamas [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio pagal [atstovavimo pagrindas], (toliau – Laikinasis administratorius),

toliau Priežiūros institucija ir Laikinasis administratorius kartu taip pat vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi,

atsižvelgdami į tai, kad:

1. Lietuvos Respublikos [finansų rinkos dalyvio veiklą reglamentuojančio įstatymo pavadinimas] įstatymo (toliau – Įstatymas) [Įstatymo atitinkamas straipsnis] straipsnyje nustatyta, kad Priežiūros institucija turi teisę Lietuvoje veikiančiam [finansų rinkos dalyvio veiklos forma] taikyti skirtingas poveikio priemones, įskaitant teisę paskirti laikinąjį administratorių;

2. įvertinusi informaciją, gautą atliekant [finansų rinkos dalyvio duomenys: pavadinimas, kodas, buveinės adresas] (toliau – [vadinama pagal atitinkamo finansų rinkos dalyvio veiklos formą, o šiame Sutarties pavyzdyje] Dalyvis) priežiūrą;

Priežiūros institucija savo sprendimu paskyrė Laikinąjį administratorių administruoti Dalyvį (toliau – Sprendimas) (kaip nurodyta Įstatymo [Įstatymo atitinkamas straipsnis] str.), dėl šios priežasties Priežiūros institucija ir Laikinasis administratorius susitaria dėl Laikinojo administratoriaus nuo šios sutarties pasirašymo momento vykdytino Dalyvio administravimo sąlygų,

sudarė šią sutartį dėl laikinojo administratoriaus paskyrimo (toliau – Sutartis):

 

ILaikinojo administratoriaus paskyrimas ir funkcijos

 

3. Priežiūros institucijos Sprendimu paskirtas Laikinasis administratorius sutinka su jo paskyrimu laikinuoju administratoriumi pagal Sprendimą ir sutinka prisiimti visas teises ir pareigas, kylančias iš minėto Sprendimo. Laikinasis administratorius turi visus laikinojo administratoriaus įgaliojimus ir pareigas, nurodytus Įstatymo [Įstatymo atitinkamas straipsnis] straipsnyje (gali būti išsamiai išdėstyti kituose Įstatymo straipsniuose ir (arba) kituose Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktuose).

 

IIInformacija, prašymai ir nurodymai

 

4. Laikinasis administratorius privalo reguliariai informuoti Priežiūros instituciją apie Dalyvio laikino administravimo vykdymo statusą, Laikinojo administratoriaus įgaliojimų ir diskrecijos įgyvendinimą ir (arba) Dalyvio valdymą. Laikinasis administratorius privalo kaip įmanoma greičiau informuoti Priežiūros instituciją apie visus incidentus, nepageidautiną poveikį, iš anksto nenumatytą pastebėjimą ir (arba) ypatingus sunkumus, atsirandančius vykdant bet kokias pareigas ir (arba) įsipareigojimus pagal Sutartį, siekiant sudaryti sąlygas Priežiūros institucijai, kai bus pateikta atitinkama Laikinojo administratoriaus informacija, imtis visų tinkamų priemonių.

5. Priežiūros institucija turi teisę reguliariai raštu pateikti Laikinajam administratoriui prašymus dėl anksčiau nurodytų klausimų (toliau – Prašymai). Laikinasis administratorius privalo atsižvelgti į šiuos Prašymus.

6. Laikinasis administratorius turi teisę atskirais atvejais kreiptis į Priežiūros instituciją dėl rašytinių nurodymų dėl esminių klausimų, susijusių su Dalyvio laikinu administravimu, Laikinojo administratoriaus įgaliojimų ir diskrecijos įgyvendinimu arba Dalyvio valdymu (toliau – Nurodymai), o Priežiūros institucija įsipareigoja šiuos rašytinius Nurodymus pateikti Laikinajam administratoriui per protingą terminą po atitinkamo kreipimosi gavimo dienos. Šalys susitaria, kad Laikinojo administratoriaus įsipareigojimai iki konkrečių užduočių įgyvendinimo terminų yra pratęsiami tiek, kiek laiko užtruko Priežiūros institucija, kad pateiktų atsakymus dėl Nurodymų, kurių reikia konkrečiai užduočiai atlikti.

 

IIIPatarėjai, padėjėjai ir funkcijų perdavimas

 

7. Laikinasis administratorius turi teisę įtraukti, pasitelkti arba perduoti savo funkcijas ir įgaliojimus finansų, audito, mokesčių, teisės, veiklos, turto vertinimo, skolų išieškojimo (turto atkūrimo) ir kitiems patarėjams, kiek mano esant būtina, kad būtų tinkamai įvykdyti visi Sutartyje nustatyti įsipareigojimai. Prieš pradedant veiklą, patarėją turi patvirtinti Priežiūros institucija (išskyrus [nurodomi patarėjai]), jis privalo pasirašyti Priežiūros institucijai priimtinos formos ir turinio konfidencialumo įsipareigojimą. Ši nuostata netaikoma esamiems Dalyvio darbuotojams, agentams, patarėjams ir (arba) atstovams. Patarėjas (patarėjai) bus laikomas (laikomi) patvirtintu (patvirtintais) Priežiūros institucijos, jeigu, Laikinajam administratoriui raštu informavus Priežiūros instituciją apie patarėjo kandidatūrą (patarėjų kandidatūras), Priežiūros institucija iki [terminas] (skaičiuojant nuo atitinkamo Laikinojo administratoriaus pranešimo Priežiūros institucijoje gavimo dienos) nepateiks Laikinajam administratoriui rašytinių prieštaravimų dėl šio patarėjo kandidatūros (šių patarėjų kandidatūrų). Sutartyje sąvoka „Laikinojo administravimo komanda“ reiškia Laikinąjį administratorių ir visus (bet kokius) asmenis (kartu), kurie įtraukti, pasitelkti, paskirti arba kitokiu būdu padeda Laikinajam administratoriui pagal šio punkto nuostatas.

8. Laikinasis administratorius privalo užtikrinti, kad jo pasitelkti patarėjai turėtų tinkamą patirtį ir kvalifikaciją bei atitiktų laikinajam administratoriui keliamus teisės aktuose nustatytus nepriekaištingos reputacijos, nepriklausomumo ir nešališkumo reikalavimus.

9. Vadovaudamasis įstatymų reikalavimais ir Sutartimi bei veikdamas pagal įstatymų ir Sutarties suteikiamus įgaliojimus, Laikinasis administratorius turi teisę paskirti, nušalinti arba atleisti Dalyvio pareigūnus, darbuotojus, agentus, patarėjus arba atstovus. Vis dėlto, jei pagal įstatymus skiriant nurodytą asmenį reikia Priežiūros institucijos leidimo, joks minėtas asmuo negali būti paskirtas be išankstinio atitinkamo rašytinio leidimo.

 

IVUžmokestis ir išlaidos

 

10. Laikinasis administratorius patvirtina, kad jam yra žinoma, jog toliau nurodomą užmokestį Laikinajam administratoriui ir Laikinojo administravimo komandai (toliau – Užmokestis) sumokės ir išlaidas kompensuos (atlygins) Laikinajam administratoriui ir Laikinojo administravimo komandai Dalyvis, o ne Priežiūros institucija (kaip nurodyta Įstatymo [Įstatymo atitinkamas straipsnis] str.). Priežiūros institucija nėra (nebus) atsakinga Laikinojo administravimo komandai už šių Dalyvio įsipareigojimų vykdymą.

11. Laikinajam administratoriui mokamas toliau nurodytas Užmokestis [mokėjimo tvarka, pvz., mėnesinis užmokestis; maksimali fiksuota suma tam tikram terminuotam laikotarpiui; sugaištu laiku pagal valandinį įkainį ir kt.].

12. Laikinojo administravimo komandai (neįskaitant Laikinojo administratoriaus) bus mokamas atlyginimas, apskaičiuojamas [pvz., maksimali fiksuota suma tam tikram terminuotam laikotarpiui; sugaištu laiku pagal valandinį įkainį ir kt.].

13. Šalys susitaria, kad visi mokesčiai (išskyrus [nurodyti]), įmokos arba visi bet kokios rūšies pagal taikytinus įstatymus Laikinojo administravimo komandai tenkantys išskaitymai yra įtraukti į nurodytą Užmokestį ir Laikinasis administratorius (įskaitant ir Laikinojo administravimo komandą) nereikalaus jų papildomai atlyginti.

14. Be pagal Sutartį mokėtino Užmokesčio, papildomai Dalyvis atlygins visas Laikinojo administravimo komandos išlaidas, turėtas teikiant paslaugas (atliekant veiksmus) pagal Sutartį, įskaitant išlaidas, susijusias su informacijos rinkimu (pvz., išlaidas dėl viešųjų registrų ar kitų duomenų bazių išrašų), kopijavimu, tarptautiniais ir mobiliaisiais skambučiais, duomenų perdavimu, pašto išlaidas, vertimo išlaidas, kelionių išlaidas, gabenimo išlaidas, apgyvendinimo išlaidas (kai tai būtina), Dalyvio vardu atliekamus tam tikrų rinkliavų mokėjimus (jeigu tokie būtų), ir t. t., bet tuo neapsiribojant. Dėl visų pagal šį punktą Laikinojo administravimo komandai atlyginamų išlaidų, kurios kiekviename etape viršija [skaičius] proc. Sutarties [punktas] punkte nurodytų maksimalių Užmokesčio sumų, Laikinasis administratorius privalo gauti išankstinį rašytinį Priežiūros institucijos sutikimą. Šis sutikimas bus laikomas duotu, jei, Laikinajam administratoriui raštu informavus Priežiūros instituciją apie išlaidas, viršijančias nurodytą sumą, Priežiūros institucija iki [nurodyti dienų skaičių] Priežiūros institucijos darbo dienos pabaigos (skaičiuojant nuo atitinkamo Laikinojo administratoriaus pranešimo Priežiūros institucijoje gavimo dienos) nepateiks Laikinajam administratoriui rašytinių prieštaravimų dėl papildomai Laikinojo administravimo komandos turėsimų išlaidų.

15. Dalyvis Laikinojo administravimo komandos sąskaitas apmoka per [skaičius] darbo dienas nuo šių sąskaitų suderinimo su Priežiūros institucija momento. Kiekviena tokia sąskaita bus laikoma suderinta su Priežiūros institucija, jeigu laikinajam administratoriui raštu pateikus Priežiūros institucijai sąskaitos kopiją, Priežiūros institucija iki antros Priežiūros institucijos darbo dienos pabaigos (skaičiuojant nuo atitinkamo Laikinojo administratoriaus pranešimo Priežiūros institucijoje gavimo dienos) nepateiks Laikinajam administratoriui rašytinių prieštaravimų dėl pateiktos sąskaitos. Dalyvis, laiku neapmokėjęs sąskaitos, už kiekvieną pradelstą dieną privalo mokėti Laikinojo administravimo komandai [procentas] proc. dydžio delspinigius, skaičiuojamus nuo nesumokėtos sumos.

 

VAtsakomybės ribojimas

 

16. Nė vienas Laikinojo administravimo komandos narys nebus atsakingas už:

16.1. Laikinojo administravimo komandos nario bet kokį veikimą, neveikimą arba sprendimą, kuris įvykdytas griežtai laikantis pagal Sutarties 4–6 punktų nuostatas pateiktų Nurodymų;

16.2. mokesčius, išlaidas, nuostolius arba skolas, jeigu nėra galutinai nustatyta, kad jie tiesiogiai nulemti Laikinojo administravimo komandos nario tikslingų netinkamų veiksmų (pvz., apgaulės ar sukčiavimo), didelio neatsargumo arba tyčios;

16.3. netiesioginius nuostolius (įskaitant negautą pelną).

17. Laikinojo administratoriaus atsakomybė Priežiūros institucijai, susijusi su Laikinojo administratoriaus, kaip Dalyvio Laikinojo administratoriaus paskyrimu, vykdomu Dalyvio laikinu administravimu ir (arba) Laikinojo administratoriaus atliekamu Dalyvio valdymu, negali viršyti Laikinajam administratoriui mokamo užmokesčio, nurodyto Sutarties 11 punkte.

18. Šalys aiškiai susitaria, kad anksčiau nurodyti atsakomybės apribojimai netaikomi bet kurio Laikinojo administravimo komandos nario atsakomybei, kylančiai dėl nario prisiimtų konfidencialumo įsipareigojimų pažeidimo.

 

VINuostolių atlyginimas

 

19. Atsižvelgdama į Sutarties 22 punkto nuostatas, Priežiūros institucija su sąlyga, kad įvykdyti Sutarties 20 ir 21 punktuose nustatyti reikalavimai, privalo atlyginti ir kompensuoti Laikinajam administratoriui ir Laikinojo administravimo komandai visus Laikinojo administratoriaus ir (arba) bet kurio Laikinojo administravimo komandos nario (toliau – Nukentėjęs asmuo) jo tretiesiems asmenims padarytą žalą ar sumokėtus arba jo nenaudai priteistus mokesčius, išlaidas, nuostolius ir praradimus (įskaitant teisines išlaidas, bet jomis neapsiribojant), kurie yra susiję su veiksmais, reikalavimais, tyrimu arba pradėtu, arba gresiančiu procesu (įskaitant visus veiksmus, reikalavimus, tyrimus arba procesus, skirtus teisėms apsaugoti arba priverstinai įgyvendinti, bet jais neapsiribojant), kurie yra susiję su:

19.1. Nukentėjusio asmens veikimu, neveikimu arba sprendimu, vykdytu griežtai laikantis pagal Sutarties II skyriaus nuostatas pateikto Nurodymo;

19.2. teisėtu ir tinkamu Dalyvio laikino administravimo vykdymu ir (arba) Dalyvio valdymu;

19.3. Laikinojo administratoriaus, kaip Dalyvio laikinojo administratoriaus paskyrimo, trūkumu.

20. Laikinojo administratoriaus arba jo komandos nario patirtas Sutarties 19 punkte nurodytas teisinės išlaidas Priežiūros institucija atlygina tik tokiu atveju, jeigu yra išankstinis rašytinis Priežiūros institucijos sutikimas. Šis sutikimas bus laikomas duotu, jeigu Laikinajam administratoriui arba jo komandos nariui raštu informavus Priežiūros instituciją apie galimas teisines išlaidas, Priežiūros institucija iki penktos Priežiūros institucijos darbo dienos pabaigos (skaičiuojant nuo atitinkamo Laikinojo administratoriaus arba jo komandos nario pranešimo Priežiūros institucijoje gavimo dienos) nepateikia Laikinajam administratoriui arba jo komandos nariui rašytinių prieštaravimų dėl šių išlaidų dydžio ar pagrįstumo.

21. Laikinasis administratorius arba jo komandos narys privalo informuoti Priežiūros instituciją raštu iškart, kai tik jam tampa žinoma, apie galimas Sutarties 19 punkte nurodytas kompensacijas, išlaidas, mokesčius, nuostolius ir praradimus.

22. Priežiūros institucija pagal Sutarties 19 punkto nuostatas neatsakinga už Nukentėjusio asmens tretiesiems asmenims padarytą žalą ar jo sumokėtus arba jo nenaudai priteistus mokesčius, išlaidas, nuostolius ar praradimus, jei yra galutinai nustatyta, kad šie mokesčiai, išlaidos, nuostoliai arba praradimai yra tiesiogiai nulemti Nukentėjusio asmens tikslingų netinkamų veiksmų (pvz., apgaulės ar sukčiavimo), didelio neatsargumo arba tyčios.

 

VIIPareiškimai ir garantijos

 

23. Kiekviena Šalis pareiškia ir garantuoja kitai Šaliai, kad:

23.1. yra teisėtai veikianti pagal jos įsteigimo ir (ar) įregistravimo jurisdikcijos įstatymus / [taikoma, jeigu Laikinasis administratorius yra fizinis asmuo] yra veiksnus ir teisnus asmuo;

23.2. turi visas teises ir įgaliojimus (ėmėsi visų būtinų veiksmų, siekdamas gauti šiuos įgaliojimus) sudaryti ir vykdyti Sutartį, atlikti visus joje numatytus veiksmus. Sutartis reiškia galiojantį ir privalomą Šalies įsipareigojimą, vykdytiną Šalies atžvilgiu pagal Sutartyje nustatytas sąlygas;

23.3. nėra jokių su ja susijusių gresiančių arba bet kurios valdžios ar ginčų nagrinėjimo institucijos pradėtų pretenzijų, ieškinių, bylų, procedūrų, arbitražo procesų, tyrimų ar nagrinėjimų, kurie gali neigiamai paveikti Šalies galimybes vykdyti Sutartimi prisiimtus įsipareigojimus;

23.4. nei Sutarties sudarymas arba vykdymas, nei Šalies Sutarties sąlygų laikymasis neprieštaraus arba nepažeis jokių sąlygų ir nuostatų, numatytų: 1) jai taikomame ar privalomame valstybės institucijos, organizacijos ar ginčų sprendimo institucijos sprendime, įsakyme, potvarkyje, dekrete ar nutarime; 2) sandoryje, licencijoje, įsipareigojime ar leidime, kurio šalimi Šalis yra; arba 3) taikytiname teisės akte.

24. Papildomai prie 23 punkto Priežiūros institucija įsipareigoja ir sutinka nedelsdama gauti ir padaryti viską, kas būtina, siekdama užtikrinti ir išlaikyti visais atvejais galiojančius visus leidimus, reikalingus pagal taikytinus teisės aktus, sudarančius sąlygas jos įsipareigojimams pagal Sutartį vykdyti ir Sutarties galiojimui ir įvykdymui užtikrinti.

25. Papildomai prie 23 punkto Laikinasis administratorius pareiškia ir garantuoja Priežiūros institucijai, kad Laikinojo administravimo komanda užtikrins tinkamą konfidencialios informacijos, įskaitant sudarančią Lietuvos banko paslaptį, [finansų rinkos dalyvio] paslaptį, apsaugą, turi (turės) visas žinias (įskaitant žinias apie geriausią [finansų rinkos dalyvio veiklos forma (bankas, kredito unija, draudimo bendrovė ir kt.)] praktiką), patirties, išteklių ir pakankamos kvalifikacijos visiems Sutartyje numatytiems veiksmams atlikti.

 

VIIISutarties nutraukimas ir atsistatydinimas

 

26. Priežiūros institucija turi teisę bet kuriuo metu ir dėl bet kokios priežasties atšaukti Laikinąjį administratorių ir nutraukti Sutartį, įteikdama Laikinajam administratoriui rašytinį pranešimą apie atšaukimą (šis atšaukimas įsigalioja nuo pranešime nurodytos datos).

27. Laikinasis administratorius turi teisę (vienašališkai, nesikreipdamas į teismą) atsistatydinti iš paskirtų laikinojo administratoriaus pareigų ir nutraukti Sutartį, įteikdamas Priežiūros institucijai rašytinį pranešimą apie atsistatydinimą (ir šis atsistatydinimas įsigalioja po [skaičius] darbo dienų nuo atitinkamo pranešimo įteikimo Priežiūros institucijai dienos), kuris gali būti įteiktas Priežiūros institucijai, jei įvyksta bet kuris iš toliau nurodytų įvykių (atsiranda bet kuri iš toliau nurodytų aplinkybių):

27.1. atsiranda aplinkybės, kurios daro reikšmingą neigiamą įtaką Laikinajam administratoriui ar Dalyvio laikinam administravimui;

27.2. su Laikinojo administratoriaus paskyrimu susiję aspektai yra arba tampa neteisėti pagal skiriamam Laikinajam administratoriui taikytiną teisę;

27.3. per [skaičius] darbo dienas nuo sąskaitos suderinimo su Priežiūros institucija dienos, Dalyvis nesumoka sąskaitoje nurodyto Užmokesčio (jo dalies) ir (arba) neatlygina išlaidų (jų dalies) (kaip tai numatyta šios Sutarties IV skyriuje).

28. Nuo Laikinojo administratoriaus atsistatydinimo ar atšaukimo (pašalinimo) momento:

28.1. Laikinasis administratorius neturi jokių papildomų pareigų, įsipareigojimų ar atsakomybės pagal Sutartį ir Dalyvio laikinajam administravimui taikomus įstatymus, išskyrus įsipareigojimą užtikrinti, kad Dalyvio valdymas būtų tinkamai, saugiai ir sklandžiai perduotas kitam Priežiūros institucijos paskirtam laikinajam administratoriui;

28.2. Laikinajam administratoriui lieka teisė gauti Užmokestį ir visų išlaidų ar sąnaudų, kurios nėra apmokėtos ir (ar) yra turėtos iki atsistatydinimo arba pašalinimo dienos, kompensavimą (tiek, kiek minėtos sumos nėra įskaitomos į Dalyvio ir (ar) Priežiūros institucijos nuostolius, kuriems netaikomi Sutarties V skyriuje numatyti Laikinojo administratoriaus atsakomybės apribojimai).

28.3. Sutarties 16, 22, 30–32 ir 36 punktų nuostatos lieka galioti po atitinkamo Laikinojo administratoriaus atsistatydinimo arba atšaukimo dienos.

 

IXKitos nuostatos

 

29. Sutartis galioja nuo jos pasirašymo momento ir iki 26 ir 28 punktuose numatyto jos nutraukimo (pasibaigimo) dienos.

30. Sutarčiai taikomi Lietuvos Respublikos teisės aktai ir aiškinama ji turi būti pagal juos.

31. Visi ginčai, nesutarimai ar reikalavimai, kylantys iš Sutarties arba su ja susiję, spendžiami tarpusavio derybomis. Nepavykus jų išspręsti taikiai, iš Sutarties kylantys arba su ja susiję ginčai, nesutarimai ar reikalavimai (įskaitant ginčus dėl Sutarties pažeidimo, nutraukimo arba galiojimo) galutinai sprendžiami [teisme, arbitraže, kt.].

32. Visi pranešimai ir kita su Sutartimi susijusi Šalių korespondencija turi būti pateikiama raštu lietuvių ir (arba) [kalba] kalba ir yra laikoma tinkamai įteikta, kai įteikiama adresatui asmeniškai arba Sutartyje nurodytais adresais registruotu / kurjeriniu paštu. Kasdieniais klausimais (įskaitant dėl patarėjų ir sąskaitų suderinimo pagal šios sutarties 7, 9, 14 ir 15 punktus) Šalys taip pat gali bendrauti elektroniniu paštu ir (arba) faksu, naudodamos tokius elektroninio pašto adresus ir (arba) fakso numerius, kokius Šalys nurodys viena kitai.

33. Nepažeisdamas 7 punkto nuostatų Laikinasis administratorius neturi teisės perleisti iš Sutarties kylančių savo teisių (bet kurios jų dalies) jokiems tretiesiems asmenims be Priežiūros institucijos sutikimo. Visais atvejais Sutartis saistys ir įpareigos atitinkamus Laikinojo administratoriaus teisių perėmėjus ir atstovus.

34. Jeigu kuri nors Sutarties nuostata pagal taikytiną teisę pripažįstama arba tampa negaliojančia ar niekine ir netenka galios, Šalys deda visas įmanomas pastangas, kad ši nuostata būtų pakeista galiojančia nuostata, kuri savo prasme būtų kaip įmanoma artimesnė keičiamai nuostatai.

35. Šalys susitarė, kad Sutartis nustato visas išsamias jų susitarimo sąlygas ir todėl visos ankstesnės ketinimų deklaracijos arba visi Šalių veiksmai, kurie neaptarti Sutartyje, nelaikomi Sutarties dalimi.

36. Nė viena Šalis negali viešai atskleisti informacijos apie laikinojo administravimo veiksmus pagal Sutartį, Sutarties sąlygas ar bet kokius su Sutartimi arba su Šalimis susijusius klausimus be išankstinio kitos Šalies rašytinio sutikimo, su sąlyga, kad Sutartimi Šaliai nedraudžiama atskleisti tokią informaciją, kurią atskleisti privaloma pagal taikytinus įstatymus. Papildomai prie to, kad išdėstyta šiame punkte, kiekvienas Laikinojo administravimo komandos narys, prieš pradėdamas savo veiklą pagal Sutartį ir (arba) sutartį su Laikinuoju administratoriumi, turi pasirašyti Priežiūros institucijai priimtinos formos ir turinio konfidencialumo įsipareigojimą.

37. Kiekviena Šalis padengia savo išlaidas, rinkliavas ir kitas sąnaudas, susijusias su Sutarties sudarymu ir vykdymu.

38. Šalys patvirtina, kad visos Sutarties nuostatos buvo suderintos tarpusavyje abiejų Šalių.

39. Sutartis sudaryta lietuvių ir [kalba] kalbomis. Jeigu būtų neatitikimų, pirmenybė teikiama tekstui [kalba] kalba.

40. Šalys patvirtina, kad Sutartį perskaitė, suprato Sutarties turinį, padarinius ir kaip visiškai atitinkančią jų valią ir ketinimus Šalys Sutartį tinkamai pasirašė [skaičius] egzemplioriais (po vieną kiekvienai Šaliai) Sutartyje nurodytą dieną.

 

 

Priežiūros institucija                                                                             Laikinasis administratorius

(pareigos)                                                                                             (pareigos)

 

(parašas)                                                                                              (parašas)

 

(vardas ir pavardė)                                                                 (vardas ir pavardė)