LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2000 M. GEGUŽĖS 25 D. ĮSAKYMO NR. 285 „DĖL VALSTYBINĖS RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. rugpjūčio 27 d. Nr. V-1952

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 25 d. įsakymą Nr. 285 „Dėl Valstybinės radiacinės saugos priežiūros reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 2 punktu ir 8 straipsnio 2 dalimi:

1. Tvirtinu Radiacinės saugos priežiūros reglamentą (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.“

2. Nustatau, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymuose nuoroda į Valstybinės radiacinės saugos priežiūros reglamentą reiškia nuorodą į Radiacinės saugos priežiūros reglamentą.

 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                           Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2000 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 285
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2021 m. rugpjūčio 27 d. įsakymo Nr. V-1952

redakcija)

 

RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Radiacinės saugos priežiūros reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato radiacinės saugos priežiūros organizavimo ir vykdymo tvarką bei priemones, taikomas nustačius įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir radioaktyviųjų šaltinių fizinę saugą (toliau – fizinė sauga), pažeidimų (toliau – pažeidimai).

2.  Radiacinės saugos priežiūrą organizuoja ir vykdo Radiacinės saugos centras (toliau – RSC), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Reglamentu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais radiacinę ir fizinę saugą.

3.  Reglamentas netaikomas vykdant:

3.1.    radiacinės ir fizinės saugos, vykdant branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, priežiūrą;

3.2.    asmenų, kurie vykdo Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų asmenų, dirbančių pas veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – šaltiniai) vykdytojus (toliau – veiklos vykdytojai), vykdančius branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, ir Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytų asmenų radiacinės saugos mokymą, priežiūrą;

3.3.    fizinių asmenų, turinčių radiacinės saugos atestavimo pažymėjimą, suteikiantį teisę mokyti radiacinės saugos Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytus asmenis, dirbančius pas veiklos vykdytojus, vykdančius branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, ir Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytus asmenis, priežiūrą.

4.  Pagrindiniai radiacinės saugos priežiūros uždaviniai:

4.1.    teikti metodinę pagalbą ir konsultacijas:

4.1.1. asmenims, planuojantiems vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, išskyrus branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – veikla su šaltiniais), ar veiklos vykdytojams, išskyrus veiklos vykdytojus, vykdančius branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, ir asmenims, kurių veiklos nereikia įteisinti, tačiau kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) vykdant tokią veiklą yra tikimybė nustatyti paliktąjį radioaktyvųjį šaltinį ar radioaktyviosiomis medžiagomis užterštą objektą;

4.1.2. asmenims, kurie vykdo Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų asmenų (išskyrus asmenis, dirbančius pas veiklos vykdytojus, vykdančius branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais) ir Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 2, 5 ir 6 punktuose bei 2 dalyje nurodytų asmenų radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymą (toliau – asmenys, vykdantys radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymą);

4.1.3. fiziniams asmenims, turintiems radiacinės saugos atestavimo pažymėjimą, suteikiantį teisę mokyti radiacinės saugos Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytus asmenis (išskyrus asmenis, dirbančius pas veiklos vykdytojus, vykdančius branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais) ir Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 2, 5 ir 6 punktuose nurodytus asmenis, ir (ar) turintiems fizinės saugos atestavimo pažymėjimą, suteikiantį teisę mokyti fizinės saugos Radiacinės saugos įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nurodytus asmenis (toliau – fiziniai asmenys, turintys radiacinės saugos atestavimo pažymėjimą ir (ar) fizinės saugos atestavimo pažymėjimą);

4.2.    prižiūrėti, kaip Reglamento 4.1 papunktyje nurodyti asmenys (toliau – ūkio subjektai) laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir fizinę saugą, reikalavimų, taikyti ūkio subjektams, kurie padarė pažeidimų, administracinę atsakomybę ir kitas poveikio priemones, įgyvendinti kitas priemones, užtikrinančias tinkamą teisės normų saugomų vertybių (žmogaus sveikatos ir gyvybės, aplinkos) (toliau – vertybės) apsaugą ir mažinančias pažeidimais sukeltos žalos dydį ir mastą.

5.  Už radiacinės saugos priežiūros organizavimą atsakingas RSC direktorius, kuris, vykdydamas radiacinės saugos priežiūros funkcijas, yra Lietuvos Respublikos vyriausiasis radiacinės saugos priežiūros kontrolierius (toliau – vyriausiasis kontrolierius), jo nesant – Lietuvos Respublikos vyriausiojo radiacinės saugos priežiūros kontrolieriaus pavaduotojas (toliau – vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas). RSC Radiacinės saugos priežiūros skyriaus ir Avarijų valdymo ir mokymo skyriaus (toliau – Skyriai) vedėjai – vyresnieji radiacinės saugos priežiūros kontrolieriai (toliau – vyresnieji kontrolieriai) organizuoja ir kartu su Skyrių radiacinės saugos priežiūros kontrolieriais (toliau – kontrolieriai) vykdo radiacinės saugos priežiūrą visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

6.  Reglamento nustatytos tvarkos privalo laikytis vyriausiasis kontrolierius, vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas, vyresnieji kontrolieriai ir kontrolieriai, t. y. visi radiacinės saugos priežiūros pareigūnai (toliau – pareigūnai).

7.  Vyriausiasis kontrolierius ir vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas turi apvalius antspaudus su pareigų pavadinimu, vyresnieji kontrolieriai turi keturkampius spaudus su pareigų pavadinimu.

8.  Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Radiacinės saugos įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos higienos normoje HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 663 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“ patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose radiacinę ir fizinę saugą.

 

II SKYRIUS

RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS FUNKCIJOS

 

9.  RSC vykdo šias radiacinės saugos priežiūros funkcijas:

9.1.    konsultuoja ūkio subjektus ir teikia jiems metodinę pagalbą RSC kompetencijos klausimais, imasi veiksmų užkirsti kelią žalai vertybėms atsirasti, kurie numatyti teisės aktuose, reglamentuojančiuose radiacinę ir fizinę saugą;

9.2.    skleidžia informaciją apie pagrindinius radiacinės saugos priežiūros reikalavimus;

9.3.    vertina gautą informaciją apie ūkio subjekto veiklą, RSC direktoriaus nustatyta tvarka nustato ūkio subjekto rizikingumą;

9.4.    taiko poveikio priemones ūkio subjektams įstatymų ir jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

9.5.    bendradarbiauja su kitais ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiais subjektais;

9.6.    atlieka kitas radiacinės saugos priežiūros funkcijas, kurias reglamentuoja įstatymai ir teisės aktai, reglamentuojantys radiacinę ir fizinę saugą.

 

III SKYRIUS

ŪKIO SUBJEKTŲ KONSULTAVIMAS

 

10.     Ūkio subjektų konsultavimas yra neatsiejama radiacinės saugos priežiūros dalis. Siekiant užtikrinti vienodą konsultavimo praktiką, ūkio subjektams suteiktos konsultacijos registruojamos ir analizuojamos RSC direktoriaus nustatyta tvarka. RSC interneto svetainėje (www.rsc.lt) skelbia:

10.1.  interaktyvų nacionalinių, Europos Sąjungos ir kitų tarptautinių teisės aktų, reglamentuojančių radiacinės saugos priežiūrą ir poveikio priemonių taikymą, įtvirtinančių RSC įgaliojimus, sąrašą;

10.2.  informaciją apie radiacinės ir fizinės saugos reikalavimus;

10.3.  RSC priimtų sprendimų apskundimo tvarką;

10.4.  RSC konsultacijas, informaciją apie konsultavimą ir kitos metodinės pagalbos teikimą;

10.5.  RSC direktoriaus patvirtintą radiacinės saugos priežiūros metų planą (toliau – metų planas) ir jo pakeitimus;

10.6.  RSC direktoriaus Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, pagrindu patvirtintus veiklos efektyvumo (rezultatyvumo) rodiklius ir jų atitinkamų periodų reikšmes.

11.     Jeigu ūkio subjektas vadovaujasi vyriausiojo kontrolieriaus patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne vyriausiojo kontrolieriaus konsultacija ar teisės aktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos konsultacija ar teisės aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

12.     Reglamento 11 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

12.1.  po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio konsultuota;

12.2.  ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo (toliau – patikrinimas) buvo pakankamas pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;

12.3.  jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai vertybėms atsirasti;

12.4.  jeigu įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

IV SKYRIUS

PATIKRINIMŲ RŪŠYS

 

13.     Ūkio subjektų veiklos priežiūra vykdoma vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais ir Radiacinės saugos įstatymo 3 straipsnio 2 punkte nurodytu radiacinės saugos reglamentavimo ir priežiūros principu.

14.     Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai, atliekami nuotoliniu būdu arba ūkio subjekto veiklos vietoje.

15.     Planiniai patikrinimai atliekami pagal Reglamento 19–21 punktuose nustatyta tvarka parengtą ir patvirtintą metų planą. Ūkio subjektai, kurių veiklą planuojama tikrinti, atrenkami vadovaujantis Reglamento 1 priede nustatytu patikrinimų dažnumu, RSC direktoriaus nustatyta tvarka įvertinus ūkio subjekto veiklos rizikingumo, pavojingumo pobūdį, žalos vertybėms atsiradimo tikimybę, duomenis apie tai, kaip ūkio subjektas laikėsi teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir fizinę saugą, reikalavimų anksčiau ir kitas reikšmingas aplinkybes.

16.     Planiniai patikrinimai gali būti atliekami iš anksto neinformavus ūkio subjekto apie planinį patikrinimą tik Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais.

17.     Neplaninis patikrinimas atliekamas Reglamento 18 punkte nurodytais pagrindais, vyriausiajam kontrolieriui, jo nesant – vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojui, priėmus motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą.

18.     Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

18.1.  gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

18.2.  įvertinus turimą informaciją ir kilus įtarimų dėl ūkio subjekto veiklos, kuri gali kelti grėsmę žalai vertybėms atsirasti;

18.3.  gavus anoniminį skundą dėl konkretaus ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti grėsmę žalai vertybėms atsirasti;

18.4.  siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti pažeidimai ir įgyvendinti patikrinimo akte nustatyti reikalavimai;

18.5.  kitais Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje nurodytais atvejais.

 

V SKYRIUS

PATIKRINIMŲ PLANAVIMAS

 

19.     Planiniai patikrinimai planuojami taip:

19.1.  RSC direktorius tvirtina RSC direktoriaus nustatytos formos ateinančių metų planą iki einamųjų metų gruodžio 23 d.;

19.2.  RSC direktoriaus patvirtintas metų planas peržiūrimas ir, jei reikia, keičiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas iki ketvirčio pabaigos vyresniojo kontrolieriaus motyvuotu siūlymu, atsižvelgiant į Reglamento 19.3 papunktyje nurodytų duomenų pasikeitimą;

19.3.  metų plane nurodomas ūkio subjekto pavadinimas, veiklos vietos, kurioje planuojama atlikti patikrinimą, adresas, patikrinimo atlikimo mėnuo ir pastabos.

20.     Užregistravus ūkio subjekto veiklą su šaltiniais arba jam išdavus licenciją vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – licencija) ar laikinąjį leidimą vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – laikinasis leidimas), 6 mėnesius planiniai patikrinimai neatliekami, išskyrus atvejus, kai ūkio subjekto veikla su šaltiniais registruota arba licencija ar laikinasis leidimas ūkio subjektui išduotas be patikrinimo.

21.     Pareigūnai turi užtikrinti, kad vienu metu nebūtų atliekami daugiau kaip du (skirtingų ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių subjektų) to paties ūkio subjekto veiklos planiniai patikrinimai. RSC ir kiti ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantys subjektai gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta ūkio subjektui.

 

VI SKYRIUS

PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

22.     Patikrinimą atliekantis pareigūnas privalo turėti Reglamento 2 priede nustatytos formos pavedimą atlikti patikrinimą (toliau – pavedimas), kuris turi būti pasirašytas vyriausiojo kontrolieriaus, jo nesant – vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo.

23.     Pavedimas, kuriuo pavedama atlikti neplaninį patikrinimą, turi būti motyvuotas.

24.     Pavedime turi būti nurodyta pavedimo apskundimo tvarka. Pavedimo apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

25.     Kiekvieno ūkio subjekto veiklai tikrinti pasirašomas atskiras pavedimas.

 

VII SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ PRIPAŽINIMO MAŽAREIKŠMIAIS TEISĖS AKTŲ, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, reikalavimų PAŽEIDIMAIS KRITERIJAI

 

26.     Pareigūnai, vykdydami radiacinės saugos priežiūrą, nustatytą pažeidimą pripažįsta mažareikšmiu teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, reikalavimo pažeidimu (toliau – mažareikšmis pažeidimas), jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:

26.1.  nežymus pažeidimo mastas. Vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama į tai, ar pažeidimas nėra sisteminis (nėra daromas visos ūkio subjekto veiklos mastu, apima tik vieną ar kelis pažeidimo objektus);

26.2.  pažeidimo trukmė yra trumpa. Vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama į tai, ar pažeidimo trukmė ne didesnė kaip 5 proc. nustatytos pažeisto reikalavimo atlikti veiksmą trukmės. Tuo atveju, jei 5 proc. nustatytos pažeisto reikalavimo atlikti veiksmą trukmės yra mažiau kaip 1 mėnuo, tai mažareikšmiu pažeidimu laikoma pažeidimo trukmė iki 1 mėnesio;

26.3.  pažeidimu nepadaryta žalos vertybėms arba padaryta nedidelė žala vertybėms. Vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama ne tik į materialius pažeidimo padarinius, bet ir į tai, kokie padariniai dėl pažeidimo galėjo kilti.

 

VIII SKYRIUS

PLANINIO PATIKRINIMO ATLIKIMO TVARKA

 

27.     Planinis patikrinimas ūkio subjekto veiklos vietoje atliekamas tokia tvarka:

27.1.  pasirengiama atlikti planinį patikrinimą:

27.1.1.   nustatomas arba patikslinamas planinio patikrinimo pagrindas ir terminas (data ir preliminari trukmė), dalykas (tikslas), patikrinimo atlikimo būdas;

27.1.2.   pasirengiama planinio patikrinimo metu atlikti radiologinius tyrimus, įrangos bandymus, paimti ėminius radiologiniams tyrimams, numatytus RSC direktoriaus patvirtintame planinių patikrinimų metu atliekamų radiologinių tyrimų ir įrangos bandymų sąraše (toliau – tyrimų sąrašas);

27.1.3.   nagrinėjami teisės aktai, reglamentuojantys radiacinę ir fizinę saugą, kuriais bus vadovaujamasi atliekant planinį patikrinimą, ir (arba) susipažįstama su pateiktais dokumentais veiklai su šaltiniais registruoti arba licencijai ar laikinajam leidimui gauti ir ankstesniais patikrinimų aktais bei kita turima informacija;

27.1.4.   sudaromas planinio patikrinimo planas. Jeigu planiniam patikrinimui atlikti pasitelkiami kiti pareigūnai arba kiti RSC ar kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovai, su jais aptariamas planinio patikrinimo planas. Kai planinį patikrinimą atlieka ne vienas pareigūnas, planinį patikrinimą organizuoja, planinį patikrinimą atliekantiems pareigūnams, kitiems RSC ar kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovams vadovauja ir jų veiksmus koordinuoja pavedime nurodytas planinio patikrinimo vadovas;

27.1.5.   ūkio subjektui apie numatomą atlikti planinį patikrinimą raštu arba elektroniniu būdu (elektroniniu paštu ar kt.) pranešama likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo. Planinis patikrinimas atliekamas nepaisant to, kad ūkio subjektas nepatvirtino, jog gavo šį pranešimą. Pranešime apie numatomą atlikti planinį patikrinimą nurodoma:

27.1.5.1.                  planinio patikrinimo pagrindas ir terminas (data ir preliminari trukmė);

27.1.5.2.                  planinio patikrinimo atlikimo būdas;

27.1.5.3.                  planinio patikrinimo dalykas (tikslas);

27.1.5.4.                  planinį patikrinimą atliksiančių pareigūnų pareigos, vardai ir pavardės. Jeigu pareigūnai planiniam patikrinimui atlikti pasitelkia kitus RSC ar kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovus, pranešime nurodomos šių RSC ar kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų pareigos, vardai ir pavardės. Kai planinį patikrinimą atlieka ne vienas pareigūnas, taip pat nurodomos planinio patikrinimo vadovo pareigos, vardas ir pavardė;

27.1.5.5.                  preliminarus dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti planinį patikrinimą atliekančiam pareigūnui, sąrašas;

27.1.5.6.                  interaktyvi nuoroda į viešai skelbiamą radiacinės saugos reikalavimų vykdymo patikrinimo klausimynų sąrašą;

27.1.5.7.                  ūkio subjektų, kurių veikla tikrinama, teisės ir pareigos;

27.2.  planinio patikrinimo metu vykdomi šie veiksmai:

27.2.1.   prisistatoma ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir jam pateikiami:

27.2.1.1.                  valstybės tarnautojų ar darbo pažymėjimai;

27.2.1.2.                  pavedimo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka;

27.2.2.   ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo supažindinamas su planinio patikrinimo planu;

27.2.3.   paprašoma ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pateikti dokumentus, susijusius su teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, reikalavimų vykdymu, ar jų kopijas ir jie vertinami. Ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo privalo pateikti pareigūnams dokumentus, kuriuos ūkio subjektas privalo rengti vykdydamas teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, reikalavimus. Ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę neteikti pareigūnams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi raštu nurodyti, kokiam ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti. Pareigūnai negali reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimo nenumato teisės aktai, reglamentuojantys radiacinę ir (ar) fizinę saugą, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;

27.2.4.   apžiūrima ūkio subjekto veiklos vieta, dalyvaujant ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui;

27.2.5.   apklausiamas ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo arba kiti ūkio subjekto darbuotojai, naudojant radiacinės saugos reikalavimų vykdymo patikrinimo klausimynus;

27.2.6.   planinio patikrinimo metu atliekami radiologiniai tyrimai, įrangos bandymai, paimami ėminiai radiologiniams tyrimams, numatyti tyrimų sąraše. Planinio patikrinimo metu gali būti atliekami tyrimų sąraše nenumatyti radiologiniai tyrimai, įrangos bandymai, paimami ėminiai radiologiniams tyrimams, daromi pažeidimų vaizdo įrašai, nuotraukos, jeigu tai būtina pažeidimams patvirtinti arba paneigti. Atliekant radiologinius tyrimus, įrangos bandymus ar imant ėminius radiologiniams tyrimams turi dalyvauti ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Pareigūnas, paėmęs ėminius radiologiniams tyrimams, surašo RSC direktoriaus patvirtintos formos ėminių ėmimo radiologiniams tyrimams protokolą, kurį pasirašo pareigūnas ir ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Radiologiniams tyrimams paimami ėminiai turi būti ženklinami prie jų tvirtinant etiketę, kurioje nurodoma ėminių ėmimo data, vieta, ėminių numeriai, pareigūno, paėmusio ėminius radiologiniams tyrimams, pareigos, vardas ir pavardė, ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas ir pavardė. Etiketę pasirašo pareigūnas, paėmęs ėminius radiologiniams tyrimams, ir ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo;

27.2.7.   vertinama, ar ūkio subjektas nepadarė pažeidimo ar mažareikšmio pažeidimo, atitinkančio Reglamento 26 punkte nustatytus kriterijus.

28.     Planinis patikrinimas baigiamas:

28.1.  pareigūnų ir ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens, kitų ūkio subjekto darbuotojų, dalyvavusių planiniame patikrinime, pasitarimu, kurio metu aptariami planinio patikrinimo rezultatai;

28.2.  RSC direktoriaus patvirtintos formos patikrinimo akto surašymu planinio patikrinimo vietoje planinio patikrinimo metu. Jeigu nėra galimybės surašyti patikrinimo akto planinio patikrinimo vietoje planinio patikrinimo metu, jis turi būti surašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po planinio patikrinimo. Patikrinimo aktas turi būti parengtas laikantis šių reikalavimų:

28.2.1.   patikrinimo aktas turi būti surašomas aiškiai, įskaitomai, glaustai, logiškai ir suprantamai;

28.2.2.   nustačius pažeidimą ar mažareikšmį pažeidimą, kurio negalima ištaisyti nedelsiant, patikrinimo akte turi būti aiškiai, nedviprasmiškai suformuluota pažeidimo esmė, nurodyti konkretūs pažeisto teisės akto, reglamentuojančio radiacinę ar fizinę saugą, straipsniai, dalys, punktai ir įrodymai (faktiniai duomenys, kuriais remiantis nustatyta, kad padarytas pažeidimas ar mažareikšmis pažeidimas, ir kitos reikšmingos aplinkybės). Patikrinimo aktas turi būti pagrįstas tik tais įrodymais, kurie buvo surinkti patikrinimo metu ir su kuriais supažindintas ūkio subjektas. Ūkio subjektas turi teisę patikrinimo metu pateikti pareigūnams savo įrodymus ir paaiškinimus;

28.2.3.   patikrinimo akte turi būti nurodytos planinio patikrinimo išvados, reikalavimai pašalinti nustatytus pažeidimus ar mažareikšmius pažeidimus, siūlymai ir nustatyti protingi terminai, per kuriuos pažeidimas ar mažareikšmis pažeidimas turi būti pašalinti. Protingas terminas (ne ilgesnis kaip 2 mėnesiai) pažeidimui ar mažareikšmiam pažeidimui pašalinti nustatomas atsižvelgiant į pažeidimui ar mažareikšmiam pažeidimui pašalinti būtinus darbus ir lėšas bei kitas reikšmingas aplinkybes. Pirmaisiais metais nuo ūkio subjekto veiklos pradžios (veiklos su šaltiniais registravimo, licencijos ar laikinojo leidimo išdavimo ar kt.) per pirmąjį planinį patikrinimą nustatytam pažeidimui ar mažareikšmiam pažeidimui pašalinti paprastai nustatomas ne trumpesnis kaip 1 mėnesio terminas. Jeigu dėl pažeidimo kyla grėsmė žalai teisės normų saugomoms vertybėms atsirasti, gali būti nustatomas trumpesnis kaip 1 mėnesio terminas pažeidimui pašalinti;

28.2.4.   patikrinimo akte turi būti pažymima apie planinio patikrinimo metu atliktus Reglamento 27.2.6 papunktyje nurodytus radiologinius tyrimus, įrangos bandymus, paimtus ėminius radiologiniams tyrimams.

29.     Patikrinimo aktą pasirašo planinį patikrinimą atlikę pareigūnai, kiti planiniame patikrinime dalyvavę RSC ar kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovai bei ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Tais atvejais, kai patikrinimo aktą pasirašo ne ūkio subjekto vadovas, o jo įgaliotas asmuo, su patikrinimo aktu pasirašytinai supažindinamas ūkio subjekto vadovas. Patikrinimo aktas pateikiamas ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir planinis patikrinimas laikomas baigtu. Ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atsisakius pasirašyti patikrinimo aktą, apie tai jame pažymima ir gali būti pakviečiami du liudytojai jį pasirašyti. Liudytojais gali būti kviečiami bet kurie pilnamečiai veiksnūs asmenys.

30.     Planinis patikrinimas nuotoliniu būdu atliekamas Reglamento 27–29 punktuose nustatyta tvarka, išskyrus Reglamento 27.1.2, 27.2.6 ir 28.2.4 papunkčiuose nustatytus veiksmus.

31.     Atliekant planinį patikrinimą nuotoliniu būdu gali būti naudojamos elektroninės priemonės (elektroninis paštas, garso ir (ar) vaizdo ryšio priemonės ir kt.). Planinį patikrinimą atliekantis pareigūnas turi teisę prašyti ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens padaryti šaltinio ir įdiegtų techninių radiacinės saugos priemonių ir (ar) techninių ir konstrukcinių fizinės saugos užtikrinimo priemonių nuotraukų ar vaizdo įrašų ir juos pateikti RSC.

32.     Planinis patikrinimas gali trukti ne ilgiau kaip 3 darbo dienas. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (būtina įvertinti padidėjusios apšvitą patiriančių darbuotojų apšvitos priežastis ir kt.) planinis patikrinimas negali būti baigiamas per šiame punkte nustatytą terminą, vyriausiojo kontrolieriaus, jo nesant – vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo, sprendimu šis terminas gali būti pratęstas tiek, kiek to reikalauja aplinkybės, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienomis. Pratęsus planinio patikrinimo terminą, apie tai pranešama ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui.

33.     Pareigūnai neteikia informacijos apie atliekamą planinį patikrinimą su planiniu patikrinimu nesusijusiems asmenims tol, kol planinis patikrinimas nėra baigtas, išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus, kai šią informaciją privaloma pateikti. Jeigu su planiniu patikrinimu nesusijusiems asmenims pareigūnai pateikia su planiniu patikrinimu susijusią informaciją, kuri vėliau pasirodo esanti klaidinga, šią informaciją pareigūnai privalo paneigti tokiu būdu, kokiu ji buvo paskleista.

 

IX SKYRIUS

NEPLANINIO PATIKRINIMO ATLIKIMO TVARKA

 

34.     Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Reglamento 18 punkte nurodytais pagrindais.

35.     Neplaninis patikrinimas atliekamas Reglamento 27–33 punktuose nustatyta tvarka, išskyrus Reglamento 36 punkte numatytas išimtis.

36.     Neplaninis patikrinimas atliekamas iš anksto nepranešus ūkio subjektui apie numatomą atlikti neplaninį patikrinimą. Ūkio subjektui gali būti iš anksto pranešta apie numatomą atlikti neplaninį patikrinimą, jeigu toks pranešimas negali pakenkti veiksmingai atlikti neplaninį patikrinimą (prieš registruojant veiklą su šaltiniais arba išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą, prieš pakeičiant licencijos ar laikinojo leidimo priedą ar kt.). Radiacinės saugos reikalavimų vykdymo patikrinimo klausimynai gali būti nenaudojami tik tada, kai neplaninio patikrinimo tikslas yra nuodugniai ištirti konkretų aspektą, dėl kurio pareigūnai turi pagrįstos informacijos ir kurio neištyrimas gali kelti grėsmę žmonių sveikatai ar gyvybei, daryti žalą aplinkai.

 

X SKYRIUS

POVEIKIO PRIEMONIŲ ŪKIO SUBJEKTAMS TAIKYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAS PAŠALINTI PAŽEIDIMUS NUSTATYTU TERMINU IR ĮSPĖJIMAS APIE GALIMĄ DARBO SU KONKREČIU ŠALTINIU SUSTABDYMĄ, VEIKLOS SU ŠALTINIAIS REGISTRAVIMO PANAIKINIMĄ, LICENCIJOS AR LAIKINOJO LEIDIMO GALIOJIMO SUSTABDYMĄ

 

37.     Jeigu pareigūnas, atlikęs patikrinimą, nustato pažeidimų, jis turi atlikti šiuos veiksmus:

37.1.  informuoti vyresnįjį kontrolierių apie nustatytus pažeidimus, nurodytus Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 9 dalyje, ir taikytas priemones. Vyresnysis kontrolierius turi nedelsdamas apie tai informuoti vyriausiąjį kontrolierių;

37.2.  patikrinimo akte įspėti ūkio subjektą apie galimą:

37.2.1.   darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymą, jeigu per pareigūno nustatytą protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 28.2.3 papunkčiu) nustatyti pažeidimai nebus pašalinti, išskyrus atvejus, kai vadovaujantis Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 7 dalimi ūkio subjekto darbas su konkrečiu šaltiniu sustabdytas be įspėjimo;

37.2.2.   veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimą arba licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymą, jeigu per pareigūno nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų nuo įspėjimo apie galimą veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimą arba licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymą gavimo dienos terminą nustatyti pažeidimai nebus pašalinti, išskyrus atvejus, kai vadovaujantis Radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi licencijos ar laikinojo leidimo galiojimas sustabdytas be įspėjimo;

37.3.  priimti sprendimą dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo Reglamento 47 ir 48 punktuose nustatyta tvarka tuo atveju, kai vadovaujantis Reglamento 37.2.1 papunkčiu ūkio subjektas nebuvo įspėtas apie galimą darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymą;

37.4.  taikyti administracinę atsakomybę, jeigu nustatoma, kad padarytas administracinis nusižengimas;

37.5.  teikti siūlymą vyriausiajam kontrolieriui priimti sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo Reglamento 50 punkte nustatyta tvarka tuo atveju, kai vadovaujantis Reglamento 37.2.2 papunkčiu ūkio subjektas nebuvo įspėtas apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymą.

38.     Jeigu pareigūnas, atlikęs patikrinimą, nustato mažareikšmį pažeidimą, jis atlieka šiuos veiksmus:

38.1.  tais atvejais, kai mažareikšmį pažeidimą galima ištaisyti nedelsiant (t. y. iki patikrinimo pabaigos) pareigūno akivaizdoje, pareigūnas ūkio subjektui pareiškia žodinę pastabą. Jeigu ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo nedelsdamas ištaiso mažareikšmį pažeidimą pareigūno akivaizdoje, pareigūnas pastabos pareiškimo ir mažareikšmio pažeidimo ištaisymo faktą pažymi patikrinimo akte, nutraukia mažareikšmio pažeidimo tyrimą ir neskiria poveikio priemonių;

38.2.  tais atvejais, kai mažareikšmio pažeidimo nedelsiant ištaisyti negalima pareigūno akivaizdoje, ūkio subjektui patikrinimo akte pareigūnas pateikia rašytinį nurodymą pašalinti mažareikšmį pažeidimą ir, vadovaudamasis Reglamento 28.2.3 papunkčiu, nustato protingą terminą, per kurį mažareikšmis pažeidimas turi būti pašalintas. Ūkio subjektui ištaisius mažareikšmį pažeidimą per patikrinimo akte nustatytą (taip pat Reglamento 42 punkte nustatyta tvarka pratęstą) terminą, pareigūnas nutraukia mažareikšmio pažeidimo tyrimą ir neskiria poveikio priemonių. Jeigu ūkio subjektas nepašalina mažareikšmio pažeidimo per rašytiniame nurodyme nustatytą (taip pat Reglamento 42 punkte nustatyta tvarka pratęstą) terminą, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti pateikti.

39.     Jeigu pažeidimams patvirtinti arba paneigti būtina atlikti papildomus radiologinius tyrimus, įrangos bandymus, paimti ėminius radiologiniams tyrimams, gauti ekspertų įvertinimą ir jų išvadas, pareigūnas patikrinimo akte turi nurodyti, kokie būtini papildomi radiologiniai tyrimai, įrangos bandymai ar ekspertizė ir iki kada turi būti atlikti. Jeigu atlikus papildomus radiologinius tyrimus, įrangos bandymus ar ekspertizę įtarimai dėl pažeidimų patvirtinami, pareigūnas atlieka Reglamento 37 punkte nurodytus veiksmus.

40.     Ūkio subjektas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po termino pažeidimui ar mažareikšmiam pažeidimui pašalinti pabaigos privalo vyriausiajam kontrolieriui raštu pranešti, kokių priemonių ėmėsi nustatytam pažeidimui ar mažareikšmiam pažeidimui pašalinti, ir pateikti dokumentus, įrodančius, kad pažeidimas pašalintas.

41.     Pareigūnas, siekdamas įsitikinti, ar pažeidimas tinkamai pašalintas, gali atlikti pakartotinį patikrinimą. Jeigu nustatytas tik mažareikšmis pažeidimas, pakartotinis patikrinimas, siekiant įsitikinti, ar jis tinkamai pašalintas, atliekamas tik jeigu ūkio subjektas Reglamento 40 punkte nustatyta tvarka nepranešė, kokių priemonių ėmėsi nustatytam mažareikšmiam pažeidimui pašalinti.

42.     Jeigu dėl objektyvių priežasčių patikrinimo akte nustatytu terminu pažeidimo ar mažareikšmio pažeidimo pašalinti negalima, ūkio subjekto motyvuotu rašytiniu prašymu pažeidimo ar mažareikšmio pažeidimo pašalinimo terminas vyriausiojo kontrolieriaus sprendimu gali būti pratęstas, nurodant protingą terminą, kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 28.2.3 papunkčiu (terminas, nustatytas mažareikšmiam pažeidimui pašalinti, gali būti pratęstas vieną kartą).

43.     Jeigu per patikrinimo akte nustatytą terminą pažeidimai nėra pašalinti arba remiantis ūkio subjekto pateiktais įrodymais negalima nustatyti, kad pažeidimai pašalinti, pareigūnas turi atlikti šiuos veiksmus:

43.1.  informuoti vyresnįjį kontrolierių apie ūkio subjekto per nustatytą terminą nepašalintus pažeidimus;

43.2.  priimti sprendimą dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo Reglamento 47 ir 48 punktuose nustatyta tvarka, jei tai nebuvo padaryta anksčiau Reglamento 37 punkte nustatyta tvarka;

43.3.  taikyti administracinę atsakomybę, jeigu nustatoma, kad padarytas administracinis nusižengimas;

43.4.  teikti siūlymą vyriausiajam kontrolieriui priimti sprendimą dėl veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimo arba licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo, jei tai nebuvo padaryta anksčiau Reglamento 37 punkte nustatyta tvarka.

44.     Pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos pradžios ūkio subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negali būti taikomos poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos ribojimu (darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymas, veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimas, licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymas ir galiojimo panaikinimas). Nustačius pažeidimų, ūkio subjektui, vadovaujantis Reglamento 28.2.3 papunkčiu, nustatomas protingas terminas pažeidimams pašalinti.

45.     Reglamento 44 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nustatyti terminą pažeidimams pašalinti netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią žalai teisės normų saugomoms vertybėms atsirasti (ūkio subjektas padarė Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 9 dalies 1 ir 2 punktuose ir (ar) 16 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus pažeidimus).

46.     RSC, vykdydamas ūkio subjekto veiklos radiacinės saugos priežiūrą, negali taikyti ūkio subjektui poveikio priemonių, jeigu iš anksto buvo pritaręs to ūkio subjekto pateiktam paaiškinimui, kaip tas ūkio subjektas ketina laikytis teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir fizinę saugą, reikalavimų, ir ūkio subjektas jų laikėsi taip, kaip buvo nurodęs savo paaiškinime.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DARBO SU KONKREČIU ŠALTINIU SUSTABDYMAS IR SUSTABDYMO PANAIKINIMAS

 

47.     Pareigūnas, atlikęs patikrinimą, suderinęs su vyresniuoju kontrolieriumi, privalo priimti Reglamento 3 priede nustatytos formos sprendimą dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo, nustatydamas protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 28.2.3 papunkčiu) pažeidimams pašalinti, jeigu nustato, kad ūkio subjektas padarė Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 9 dalyje nurodytus pažeidimus.

48.     Pareigūnas, priėmęs sprendimą dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo ir atskirais atvejais, kai būtina užtikrinti sprendimo dėl veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimo ir (ar) licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo arba galiojimo panaikinimo vykdymą, privalo ūkio subjekto patalpas, įrangą ar prietaisus su šaltiniais užplombuoti, vadovaudamasis Patalpų, įrangos ir prietaisų su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais plombavimo tvarkos aprašu, patvirtintu RSC direktoriaus 2012 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. V-113 „Dėl Patalpų, įrangos ir prietaisų su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais plombavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

49.     Su pažeidimų, dėl kurių darbas su konkrečiu šaltiniu buvo sustabdytas, pašalinimu susiję dokumentai teikiami, sprendime dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo nustatytas terminas pažeidimams pašalinti pratęsiamas ir darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymas panaikinamas Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 5, 10 ir 11 dalyse nustatyta tvarka. Pareigūnas, Radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 11 dalyje nustatyta tvarka nustatęs, kad pažeidimas, dėl kurio buvo sustabdytas darbas su konkrečiu šaltiniu, buvo pašalintas, suderinęs su vyresniuoju kontrolieriumi, privalo priimti Reglamento 4 priede nustatytos formos sprendimą dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo panaikinimo. Pareigūnas, siekdamas įsitikinti, ar pažeidimai tinkamai pašalinti, gali atlikti pakartotinį patikrinimą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

LICENCIJOS AR LAIKINOJO LEIDIMO GALIOJIMO SUSTABDYMAS IR GALIOJIMO SUSTABDYMO PANAIKINIMAS

 

50.     Pareigūnas, atlikęs patikrinimą, suderinęs su vyresniuoju kontrolieriumi, privalo teikti vyriausiajam kontrolieriui siūlymą priimti sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo ir siūlyti nustatyti ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų nuo įspėjimo apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymą gavimo dienos terminą pažeidimams pašalinti, jeigu nustato, kad ūkio subjektas padarė Radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 1–3 punktuose nurodytus pažeidimus.

51.     Vyriausiasis kontrolierius per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino pažeidimams pašalinti pabaigos priima Reglamento 5 priede nustatytos formos sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo, nustatydamas ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 6 mėnesių nuo įspėjimo apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymą gavimo dienos terminą, per kurį pažeidimai turi būti pašalinti.

52.     Dokumentai, patvirtinantys, kad pažeidimai, dėl kurių licencijos ar laikinojo leidimo galiojimas buvo sustabdytas, pašalinti, teikiami, sprendime dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo nustatytas terminas pažeidimams pašalinti pratęsiamas ir licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymas panaikinamas Radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatyta tvarka. Sprendime dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo nustatytą terminą pažeidimams pašalinti pratęsia ir sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo panaikinimo vyriausiasis kontrolierius priima per atitinkamai 5 darbo dienas nuo motyvuoto prašymo pratęsti terminą pažeidimams pašalinti gavimo dienos arba Radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nurodytų dokumentų gavimo dienos.

53.     Jeigu išnagrinėjus Radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nurodytus dokumentus nustatoma, kad pažeidimai, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo, nustatytu terminu pašalinti, vyriausiasis kontrolierius priima Reglamento 6 priede nustatytos formos sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo panaikinimo. Pareigūnas, siekdamas įsitikinti, ar pažeidimai tinkamai pašalinti, gali atlikti pakartotinį patikrinimą.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

VEIKLOS SU ŠALTINIAIS REGISTRAVIMO PANAIKINIMAS IR LICENCIJOS AR LAIKINOJO LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

54.     Vyriausiasis kontrolierius priima Reglamento 7 priede nustatytos formos sprendimą dėl veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimo arba licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo panaikinimo, jeigu nustato, kad ūkio subjektas padarė Radiacinės saugos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 2 punkte arba 16 straipsnio 6 dalies 2 ar 3 punktuose nurodytus pažeidimus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

ADMINISTRACINĖS ATSAKOMYBĖS TAIKYMAS

 

55.     Vykdant radiacinės saugos priežiūrą nustačius teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, pažeidimų, administracinė atsakomybė taikoma vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodekso nuostatomis.

56.     Administracinės atsakomybės taikymas neapriboja pareigūnų teisės pagal kompetenciją priimti sprendimus dėl darbo su konkrečiu šaltiniu sustabdymo, veiklos su šaltiniais registravimo panaikinimo, licencijos ar laikinojo leidimo galiojimo sustabdymo arba galiojimo panaikinimo.

 

XI SKYRIUS

PATIKRINIMŲ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR EFEKTYVUMO ANALIZĖ

 

57.  Patikrinimų apskaitą sudaro:

57.1. Radiacinės saugos informacinė sistema (toliau – RSIS);

57.2. patikrinimų aktai, kurie registruojami RSIS, ir kiti pirminiai patikrinimų dokumentai (ėminių ėmimo radiologiniams tyrimams protokolai, radiologinių tyrimų protokolai, įrangos bandymų protokolai ir kt.);

57.3. administracinių nusižengimų protokolai ir nutarimai administracinių nusižengimų bylose, kurie registruojami RSIS ir Administracinių nusižengimų registre.

58.  Patikrinimų atskaitomybę sudaro:

58.1. RSC direktoriaus patvirtintos formos metinės ir mėnesinės ataskaitos, kurias nustatyta tvarka teikia vyresnysis kontrolierius;

58.2. veiklos efektyvumo (rezultatyvumo) rodikliai ir jų atitinkamų periodų reikšmės.

59.  Vyriausiojo kontrolieriaus arba vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo pavedimu atliekamas planinis ir neplaninis pareigūnų atliktos radiacinės saugos priežiūros įvertinimas.

60.  Pareigūnų veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo vertinimo kriterijais negali būti paskirtų nuobaudų skaičius, baudų dydis ar kiti su sankcijų ūkio subjektams taikymu susiję rodikliai. Nustatytų teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir fizinę saugą, reikalavimų pažeidimų skaičius gali būti vertinimo kriterijus tik įvertinus žalos vertybėms, kuriai užkirstas kelias kilti, dydį ir mastą.

61.  RSC teikia Sveikatos apsaugos ministerijai pasiūlymus dėl Reglamento, taip pat radiacinės ir fizinės saugos teisinio reguliavimo tobulinimo, kai kyla abejonių dėl jo kokybės ir efektyvumo.

 

XII SKYRIUS

PAREIGŪNŲ PRIIMTŲ NUTARIMŲ ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLOSE, VEIKSMŲ (NEVEIKIMO) IR SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

 

62.  Pareigūnų priimti nutarimai administracinių nusižengimų bylose gali būti skundžiami teismui Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

63.  Pareigūnų veiksmai (neveikimas) ar sprendimai gali būti skundžiami vyriausiajam kontrolieriui, administracinių ginčų komisijai arba teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

64.  Metų planai, patikrinimų aktai, pavedimai, administracinių nusižengimų protokolai, nutarimai administracinių nusižengimų bylose ir kiti su radiacinės saugos priežiūra susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nustatyta tvarka.

65.  RSC, vykdydamas radiacinės saugos priežiūrą, privalo tvarkyti asmens duomenis, įskaitant sveikatos duomenis, gautus iš ūkio subjektų, taip pat registrų ir valstybės informacinių sistemų, laikydamasis Reglamente (ES) 2016/679 ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų apsaugą, nustatytų reikalavimų. Gauti asmens duomenys gali būti atskleidžiami tik valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms jų prašymu, jei toks prašymas yra pagrįstas būtinybe įgyvendinti joms pavestas funkcijas.

66.  Pareigūnai, pažeidę Reglamentą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

1 priedas

 

ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PLANINIŲ PATIKRINIMŲ DAŽNUMAS

 

1. 1 lentelėje nustatytas ūkio subjektų, turinčių licenciją ar laikinąjį leidimą, veiklos su šaltiniais planinių patikrinimų dažnumas.

 

1 lentelė. Ūkio subjektų, turinčių licenciją ar laikinąjį leidimą, veiklos su šaltiniais planinių patikrinimų dažnumas

Eil. Nr.

Veikla su šaltiniais

Planinių patikrinimų dažnumas

Planinių patikrinimų atlikimo būdas

1.

Šaltinių naudojimas, kai naudojami:

 

 

1.1.

uždarieji radioaktyvieji šaltiniai, esantys apšvitinimo įrenginiuose

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.2.

uždarieji radioaktyvieji šaltiniai, jonizuojančiosios spinduliuotės generatoriai ir (ar) dalelių greitintuvai, naudojami spindulinėje terapijoje (išskyrus mažos dozės galios brachiterapijos uždaruosius radioaktyviuosius šaltinius)

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.3.

etaloniniai (kalibraciniai) uždarieji radioaktyvieji šaltiniai (I, II radioaktyviųjų šaltinių pavojingumo kategorijų (toliau – pavojingumo kategorijos) radioaktyvieji šaltiniai)

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.4.

gama radiografai

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.5.

uždarieji radioaktyvieji šaltiniai, esantys gręžinių tyrimo įrenginiuose

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.6.

atvirieji radioaktyvieji šaltiniai, naudojami gydymui ar diagnostikai branduolinėje medicinoje in vivo

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

1.7.

etaloniniai (kalibraciniai) uždarieji radioaktyvieji šaltiniai (III pavojingumo kategorijos radioaktyvieji šaltiniai)

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.8.

uždarieji radioaktyvieji šaltiniai (III pavojingumo kategorijos radioaktyvieji šaltiniai) ar jonizuojančiosios spinduliuotės generatoriai, esantys matavimo įrenginiuose: lygio, svetimkūnių paieškos matuokliuose

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.9.

uždarieji radioaktyvieji šaltiniai ar jonizuojančiosios spinduliuotės generatoriai, esantys krovininių ir kitų transporto priemonių patikros įrenginiuose

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.10.

rentgeno radiografai

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.11.

rentgeno diagnostikos įrenginiai, kurių anodinė įtampa > 100 kV, išskyrus medicininius kaulų mineralinio tankio rentgeno matuoklius

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.12.

mažos dozės galios brachiterapijos uždarieji radioaktyvieji šaltiniai, įskaitant akių aplikatorius ir ilgalaikius implantuojamuosius uždaruosius radioaktyviuosius šaltinius

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.13.

rentgeno diagnostikos įrenginiai, kurių anodinė įtampa ≤ 100 kV, išskyrus odontologinėje praktikoje naudojamus intraoralinius dantų rentgeno aparatus ir medicininius kaulų mineralinio tankio rentgeno matuoklius

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

1.14.

etaloniniai (kalibraciniai) uždarieji radioaktyvieji šaltiniai (IV pavojingumo kategorijos radioaktyvieji šaltiniai)

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

2.

Šaltinių saugojimas, kai saugomi:

 

 

2.1.

I, II, III pavojingumo kategorijų uždarieji radioaktyvieji šaltiniai

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

2.2.

IV, V pavojingumo kategorijų uždarieji radioaktyvieji šaltiniai

1 kartą per 4 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

2.3.

atvirieji radioaktyvieji šaltiniai

1 kartą per 4 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

2.4.

jonizuojančiosios spinduliuotės generatoriai

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

3.

Šaltinių montavimas, priežiūra ir remontas, išskyrus šaltinių, skirtų vykdyti 3 lentelės 1–8 punktuose nurodytą registruojamą veiklą su šaltiniais, montavimą, priežiūrą ir remontą, bei prekyba I, II, III pavojingumo kategorijų radioaktyviaisiais šaltiniais

1 kartą per 3 metus

nuotolinis

4.

Šaltinių vežimas, kai vežami:

 

 

4.1.

I, II, III pavojingumo kategorijų radioaktyvieji šaltiniai

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

4.2.

IV pavojingumo kategorijos radioaktyvieji šaltiniai

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

5.

Veikla jonizuojančiosios spinduliuotės aplinkoje, išskyrus veiklą branduolinės energetikos objekte, pas kitą asmenį, turintį licenciją, kai apšvitą patiriantys darbuotojai priskiriami A kategorijos darbuotojams

1 kartą per 2 metus

nuotolinis

6.

Radioaktyviųjų atliekų tvarkymas

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

 

2. 2 lentelėje nustatytas ūkio subjektų, kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) vykdant šią veiklą yra tikimybė nustatyti paliktąjį radioaktyvųjį šaltinį ar radioaktyviosiomis medžiagomis užterštą objektą, veiklos planinių patikrinimų dažnumas.

 

2 lentelė. Ūkio subjektų, kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) vykdant šią veiklą yra tikimybė nustatyti paliktąjį radioaktyvųjį šaltinį ar radioaktyviosiomis medžiagomis užterštą objektą, veiklos planinių patikrinimų dažnumas

Eil. Nr.

Veikla

Planinių patikrinimų dažnumas

Planinių patikrinimų atlikimo būdas

1.

Metalų laužo, atliekų supirkimas ir perdirbimas

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

2.

Šilumos ir (ar) elektros gamyba, kurios metu susidaro pelenai, kai kiekvienoje eksploatuojamoje ūkio subjekto katilinėje ar elektrinėje esančių kurą deginančių įrenginių suminė vardinė šiluminė galia kūrenant medienos ar durpių kuru yra:

 

 

2.1.

≥ 2,5 MW, bet < 20 MW

1 kartą per 4 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

2.2.

≥ 20 MW

1 kartą per 2 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

3.

Kurui skirtos medienos ir durpių importas iš trečiųjų valstybių (Baltarusijos Respublikos, Ukrainos ir Rusijos Federacijos (tik Kalugos, Tulos, Briansko ir Oriolo sritys)) ir sandėliavimas

2 kartus per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

4.

Prekyba sendaikčiais:

 

 

4.1.

sendaikčių krautuvėlės

1 kartą per 5 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

4.2.

sendaikčių turgūs, mugės ir panašios prekybos vietos

1 kartą per metus

ūkio subjekto veiklos vietoje

 

3. 3 lentelėje nustatytas ūkio subjektų, vykdančių registruotą veiklą su šaltiniais, veiklos su šaltiniais planinių patikrinimų dažnumas.

 

3 lentelė. Ūkio subjektų, vykdančių registruotą veiklą su šaltiniais, veiklos su šaltiniais planinių patikrinimų dažnumas

Eil. Nr.

Veikla su šaltiniais

Planinių patikrinimų dažnumas

Planinių patikrinimų atlikimo būdas

1.

Veikla su V pavojingumo kategorijos radioaktyviaisiais šaltiniais, išskyrus tokių radioaktyviųjų šaltinių naudojimą medicinoje ir veterinarijoje in vivo

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

2.

Veikla su stacionariais lygio, tankio, drėgmės matuokliais, turinčiais savo sudėtyje IV pavojingumo kategorijos uždarųjų radioaktyviųjų šaltinių

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

3.

Veikla su bagažo saugumo kontrolės rentgeno prietaisais, išskyrus stacionarias geležinkelio riedmenų ir stacionarias bei mobilias transporto priemonių kontrolės rentgeno sistemas

1 kartą per 4 metus

nuotolinis

4.

Veikla su fluorescenciniais rentgeno spektrometrais

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

5.

Veikla su rentgeno optikos įrenginiais, svetimkūnių paieškos sistemomis, rentgeno analizatoriais ir kitais rentgeno įrenginiais, išskyrus rentgeno įrenginius, kuriuos naudojant žmonės patiria medicininę apšvitą ar nemedicininę apšvitą vaizdo gavimo tikslais, ir rentgeno įrenginius, kurių anodinė įtampa didesnė negu 75 kV, taip pat veikla su uždaro tipo rentgeno įrenginiais, skirtais kokybės patikrai

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

6.

Veikla su odontologinėje praktikoje naudojamais intraoraliniais dantų rentgeno aparatais

1 kartą per 4 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

7.

Veikla su medicininiais kaulų mineralinio tankio rentgeno matuokliais

1 kartą per 4 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

8.

Veikla su šalutinę rentgeno spinduliuotę generuojančiais prietaisais

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

9.

Prekyba šaltiniais, išskyrus prekybą I, II, III pavojingumo kategorijų radioaktyviaisiais šaltiniais

1 kartą per 4 metus

nuotolinis

10.

Šaltinių, skirtų vykdyti šios lentelės 1–8 punktuose nurodytą registruojamą veiklą, priežiūra, remontas ir montavimas

1 kartą per 4 metus

nuotolinis

11.

V pavojingumo kategorijos radioaktyviųjų šaltinių vežimas

1 kartą per 5 metus

nuotolinis

12.

Veikla jonizuojančiosios spinduliuotės aplinkoje, išskyrus veiklą branduolinės energetikos objekte, pas kitą asmenį, turintį licenciją, kai apšvitą patiriantys darbuotojai priskiriami B kategorijos darbuotojams

1 kartą per 4 metus

nuotolinis

13.

Veikla gamtinės kilmės radioaktyviųjų medžiagų nulemtos jonizuojančiosios spinduliuotės aplinkoje

1 kartą per 5 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

 

4. Jeigu ūkio subjektų, kurie vykdo veiklą arba kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) vykdant šią veiklą yra tikimybė nustatyti paliktąjį radioaktyvųjį šaltinį ar radioaktyviosiomis medžiagomis užterštą objektą, veiklos planinių patikrinimų dažnumas nėra nustatytas 1, 2 ar 3 lentelėse, tai tokios ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų dažnumą nustato RSC.

5. 4 lentelėje nustatytas asmenų, vykdančių radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymą, ir fizinių asmenų, turinčių radiacinės saugos atestavimo pažymėjimą ir (ar) fizinės saugos atestavimo pažymėjimą, planinių patikrinimų dažnumas.

 

4 lentelė. Asmenų, vykdančių radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymą, ir fizinių asmenų, turinčių radiacinės saugos atestavimo pažymėjimą ir (ar) fizinės saugos atestavimo pažymėjimą, planinių patikrinimų dažnumas

Eil. Nr.

Veikla

Planinių patikrinimų dažnumas

Planinių patikrinimų atlikimo būdas

1.

Radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymo organizavimas

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

2.

Radiacinės ir (ar) fizinės saugos mokymas

1 kartą per 3 metus

ūkio subjekto veiklos vietoje arba nuotolinis

 

6. Ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų dažnumas ir patikrinimų atlikimo būdas gali būti keičiamas įvertinus ūkio subjekto veiklos rizikingumo, pavojingumo pobūdį, žalos vertybėms atsiradimo tikimybę, duomenis apie tai, kaip ūkio subjektas laikėsi teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę ir (ar) fizinę saugą, reikalavimų anksčiau ir kitas reikšmingas aplinkybes RSC direktoriaus nustatyta tvarka.

______________

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

2 priedas

 

(Pavedimo atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRO

 

(pavedusio asmens pareigos)

 

PAVEDIMAS

ATLIKTI ŪKIO SUBJEKTO VEIKLOS PATIKRINIMĄ

 

 

 

Nr. DP-

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Pavedu Radiacinės saugos centro

 

(pareigos, vardas, pavardė)

 

 

20

 

m.

 

d. atlikti

 

 

(ūkio subjekto vardas, pavardė / pavadinimas, adresas)

 

 

veiklos

 

patikrinimą (toliau – patikrinimas).

 

(nurodyti planinį ar neplaninį)

 

 

Patikrinimo pagrindas ir tikslas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

(pavedusio asmens pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Pastaba. Ūkio subjektas turi teisę skųsti pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą (toliau – pavedimas) Radiacinės saugos priežiūros reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 285 „Dėl Radiacinės saugos priežiūros reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Pavedimo apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

 

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

3 priedas

 

(Sprendimo dėl darbo su konkrečiu jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu sustabdymo forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL DARBO SU KONKREČIU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIU SUSTABDYMO

 

 

 

Nr.

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Patikrinęs (-usi)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas, kodas)

nustačiau, kad

 

(nustatytos aplinkybės)

 

 

.

 

Vadovaudamasis (-i)

 

(teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas)

 

,

nusprendžiu:

 

 

1. Sustabdyti

 

 

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

darbą su konkrečiu jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu

 

 

(jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinio pavadinimas)

 

nuo

 

.

 

 

(data)

 

 

2. Įpareigoti pašalinti teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir radioaktyviųjų

šaltinių fizinę saugą, pažeidimus iki

 

.

 

(data)

 

3. Atsakingu už sprendimo vykdymą skirti

 

.

 

(asmens pareigos, vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su sprendimu susipažinau ir jį gavau:

 

 

 

(parašas, vardas ir pavardė, data)

 

 

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

4 priedas

 

(Sprendimo dėl darbo su konkrečiu jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu sustabdymo panaikinimo forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL DARBO SU KONKREČIU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIU SUSTABDYMO PANAIKINIMO

 

 

 

Nr.

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Patikrinęs (-usi)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas, kodas)

nustačiau, kad

 

(nustatytos aplinkybės)

 

 

.

 

Vadovaudamasis (-i)

 

(teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas)

 

,

 

nusprendžiu panaikinti

 

 

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

darbo su konkrečiu jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu

 

 

(jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinio pavadinimas)

 

sustabdymą nuo

 

.

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Su sprendimu susipažinau ir jį gavau:

 

 

 

(parašas, vardas ir pavardė, data)

 

 

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

5 priedas

 

(Sprendimo dėl licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais galiojimo sustabdymo forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL LICENCIJOS / LAIKINOJO LEIDIMO VYKDYTI VEIKLĄ SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO SUSTABDYMO*

 

 

 

Nr.

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Išnagrinėjęs (-usi)

 

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

pateiktą siūlymą sustabdyti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios

spinduliuotės šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 3

dalies

 

punktu, nusprendžiu:

 

1. Sustabdyti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės

šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą.

 

2. Įpareigoti pašalinti teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir radioaktyviųjų

šaltinių fizinę saugą, pažeidimus iki

 

.

 

(data)

3. Atsakingu už sprendimo vykdymą skirti

 

.

 

(asmens pareigos, vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Su sprendimu susipažinau ir jį gavau:

 

 

 

(parašas, vardas ir pavardė, data)

 

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.

 

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

6 priedas

 

(Sprendimo dėl licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais galiojimo sustabdymo panaikinimo forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL LICENCIJOS / LAIKINOJO LEIDIMO VYKDYTI VEIKLĄ SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO SUSTABDYMO PANAIKINIMO*

 

 

 

Nr.

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Išnagrinėjęs (-usi)

 

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

 

pateiktą siūlymą panaikinti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios

spinduliuotės šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

 

galiojimo sustabdymą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 16

straipsnio 5 dalies

 

punktu, nusprendžiu panaikinti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti

veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

 

galiojimo sustabdymą.

 

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Su sprendimu susipažinau ir jį gavau:

 

 

 

(parašas, vardas ir pavardė, data)

 

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.

 

 

Radiacinės saugos priežiūros reglamento

7 priedas

 

(Sprendimo dėl veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais registravimo panaikinimo / licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais galiojimo panaikinimo forma)

 

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL VEIKLOS SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS REGISTRAVIMO PANAIKINIMO / LICENCIJOS / LAIKINOJO LEIDIMO VYKDYTI VEIKLĄ SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO PANAIKINIMO*

 

 

 

Nr.

 

 

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Išnagrinėjęs (-usi)

 

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

pateiktą siūlymą:

 

panaikinti

 

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

 

veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais registravimą Nr.

 

ir vadovaudamasis (-i)

Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies

 

punktu, nusprendžiu

panaikinti

 

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

 

veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais registravimą Nr.

 

.

 

panaikinti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės

šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 16 straipsnio 6

dalies

 

punktu, nusprendžiu panaikinti licencijos / laikinojo leidimo vykdyti veiklą su

jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr.

 

, išduotos (-o)

 

 

,

(fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą.

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Su sprendimu susipažinau ir jį gavau:

 

 

 

(parašas, vardas ir pavardė, data)

 

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.