Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 31 d. Nr. TS-81

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu, 7 straipsniu, Kupiškio rajono savivaldybės 2020–2030 metų strateginiu plėtros planu, patvirtintu Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. kovo 19 d. sprendimu Nr. TS-74 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės 2020–2030 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Kupiškio rajono savivaldybės 2022–2024 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. TS-21 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės 2022–2024 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Ekonominio konkurencingumo ir investicijų plėtros programos (Nr. 02), 2 tikslo „Skatinti atvykstamąjį turizmą, plėtoti tarptautinius santykius“, 1 uždavinio „Plėtoti tarptautinius Savivaldybės santykius ir didinti turizmo paslaugų prieinamumą“, 02.02.01.01 priemone „Verslo ir turizmo plėtros finansavimas“, ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinio vertinimo 2021 m. birželio 16 d. išvadą Nr. 4-01-4630 „Dėl korupcijos rizikos analizės išvados paramos smulkiajam ir vidutiniam verslui bei užimtumo didinimo veiklos srityse“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba      n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimą Nr. TS-154 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“ su visais vėlesniais pakeitimais.

3. Apie šį sprendimą paskelbti spaudoje, visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės  meras                                                                                        Dainius Bardauskas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. kovo 31 d.

sprendimu Nr. TS-81

 

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos (ne)skyrimo reikalavimus, Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2. Nuostatai parengti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas), Vyriausybės nutarimais, Kupiškio rajono savivaldybės strateginiais dokumentais.

3. Pagal šiuos Nuostatus parama teikiama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, atitinkantiems Įstatymo 3 straipsnio nuostatas, įregistruotiems, deklaruotiems gyvenamąją vietą (taikoma fiziniams asmenims) ir vykdantiems ekonominę veiklą Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.

4. Paramos lėšas sudaro Kupiškio rajono savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšos.

5. Išnaudojus einamųjų metų savivaldybės biudžeto numatytas paramos lėšas, skirtas paramos  priemonėms, prašymai nebesvarstomi.

6. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1. individualios veiklos vykdymo pažyma – Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotas dokumentas, kuris patvirtina, kad asmuo yra įregistravęs vykdomą veiklą savo gyvenamosios vietos Valstybinėje mokesčių inspekcijoje ir gali verstis pažymoje nurodyta veikla;

6.2. įmonė – juridinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, įregistruotas Juridinių asmenų registre;

6.3. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (toliau – Verslo subjektas/SVV subjektas/ Paramos gavėjas/ Pareiškėjas) – labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės, atitinkančios Įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai atitinkantys šio Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas;

 

6.4. paramos gavėjas – Verslo subjektas, kuriam Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra skirtas finansavimas pagal šiuos Nuostatus;

6.5. projektas – vienkartinė užduotis, kuria siekiama aiškiai suformuluoto tikslo;

6.6. kalendoriniai metai – tai laikas nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

6.7. kryžminis finansavimas – projektui įgyvendinti būtinų veiklų, priskiriamų prie vieno ES struktūrinio fondo (Europos regioninės plėtros fondo) finansuojamų sričių, finansavimas kito ES struktūrinio fondo (Europos socialinio fondo) lėšomis;

6.8. verslo liudijimas – tai teisės aktų nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis fiksuoto pajamų mokesčio sumokėjimą verčiantis individualia veikla, pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą individualios veiklos, kuria gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašą;

6.9. vertinimo kriterijai – tai rodikliai, suteikiantys informaciją apie projektus ir jų įgyvendinimo rezultatus;

6.10žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis – dydis, nustatomas bendrąjį standartinį gamybinį pelną padalijus iš ekonominio dydžio vieneto (toliau – EDV), kuris lygus 1200 Eur.

7. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Įstatyme ir kituose teisės aktuose.

II SKYRIUS

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

8. Pagrindinis paramos tikslas – skatinti gyventojų verslumą bei smulkaus ir vidutinio verslo plėtrą taip prisidedant prie nedarbo mažinimo bei užimtumo didinimo Kupiškio rajone, bei didinti rajono investicinį patrauklumą.

9. Paramos uždaviniai:

9.1. remti smulkaus ir vidutinio verslo steigimą bei plėtrą;

9.2. skatinti darbo vietų kūrimą rajone;

9.3. skatinti Kupiškio rajono smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kvalifikacijos kėlimą;

9.4. inicijuoti, dalyvauti, įgyvendinti įvairias priemones siekiant pristatyti Kupiškio rajoną kaip patrauklų verslui plėtoti.

 

III SKYRIUS

PARAMOS VERTINIMO KOMISIJA

 

10. Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo komisijos (toliau – Komisija) skyrimą priima Savivaldybės taryba savo sprendimu. Komisija skiriama Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui iš ne mažiau kaip 7 narių. Į Komisijos sudėtį įeina Kupiškio rajono savivaldybės tarybos nariai (iki 30 % komisijos narių), Savivaldybės administracijos atstovai (iki 40 % komisijos narių), Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje asocijuotos verslo struktūros atstovai (iki 20 % komisijos narių),  Kupiškio jaunimo organizacijos atstovas (iki 10% komisijos narių). Komisijos nariai privalo atitikti nepriekaištingos reputacijos reikalavimus (1 priedas).

11. Kandidatai į Komisiją pateikia nepriekaištingos reputacijos deklaraciją (1 priedas) prieš patvirtinat juos komisijos nariais Savivaldybės taryboje. Komisijos nariai netenka savo įgaliojimų, kai nutraukiama darbo sutartis ir yra atleidžiami iš užimamų pareigų atitinkamose institucijose arba kitaip netenka įgaliojimų atstovauti jį delegavusiai institucijai. Kiekvienas paskirtas komisijos narys, komisijos pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius per pirmąjį Komisijos posėdį pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą (4 priedas), nešališkumo deklaraciją (5 priedas).

12. Komisija (ne)skirdama paramos lėšas vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

13. Komisijai vadovauja pirmininkas. Komisijos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių skiria Savivaldybės taryba. Komisijos pirmininkui negalint eiti pareigų, jį pavaduoja Komisijos pirmininko pavaduotojas, negalint eiti pareigų Komisijos pirmininko pavaduotojui, posėdžiui pirmininkauja / ar sekretoriauja Komisijos pasiūlytas narys.

14. Apie rengiamą Komisijos posėdį visi Komisijos nariai informuojami ne vėliau kaip likus iki posėdžio 3 (trims) darbo dienoms. Kvietimas į posėdį išsiunčiamas elektroniniu paštu.

15. Posėdžio darbotvarkę, medžiagą posėdžiui bei kitus, su Komisijos darbu susijusius dokumentus, raštus, įsakymus rengia Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyrius.

16. Komisijos posėdžiai rengiami pagal poreikį.

17. Visi klausimai, priklausantys Komisijos kompetencijai, sprendžiami Komisijos posėdžiuose.

18. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma atviru balsavimu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

20. Komisijos narys privalo nedalyvauti svarstyme ir nebalsuoti dėl klausimo, kuris gali sukelti viešų ir privačių interesų konfliktą. Komisijos narys tokiu atveju privalo informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo. Šis faktas turi būti užfiksuotas Komisijos posėdžio protokole.

21. Pareiškėjai informuojami (el. paštu, telefonu) apie numatomą Komisijos posėdį. Pareiškėjai ar jų įgaliotas asmuo gali dalyvauti posėdžiuose. Nedalyvaujant Pareiškėjui ar jo įgaliotam asmeniu, esant poreikiui, Komisija, posėdžio metu susisiekia su Pareiškėju telefonu ar kitomis komunikacijos priemonėmis.

22. Į posėdį taip pat gali būti kviečiami verslo įmonių atstovai, konsultantai, Savivaldybės įstaigų specialistai, nepriklausomi ekspertai.

23. Komisija iš Pareiškėjo turi teisę paprašyti papildomų dokumentų arba kitos medžiagos, reikalingos Paraiškoms vertinti. Pareiškėjas privalo pateikti papildomus dokumentus  ir (arba) kitą medžiagą Komisijos nurodytu būdu per Komisijos nustatytą terminą.

24. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

25. Komisija vertina pateiktos paraiškos tinkamumą finansuoti atsižvelgdama į IV ir V skyriaus Nuostatas. Komisija turi teisę neskirti paramos, jeigu pateiktos paraiškos duomenys ir nurodytos išlaidos kelia abejonių.

26. Paramos lėšas Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu (ne)skiria, atsižvelgdamas į Komisija protokolinius sprendimus.

27. Komisijos įgaliojimai baigiasi pasibaigus Savivaldybės tarybos įgaliojimams.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

28. Paramą gali gauti Verslo subjektai – labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės, atitinkančios Įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, verslininkai atitinkantys šio Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas, fiziniai asmenys, dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui ir /arba dirba ne trumpiau kaip 160 dienų per kalendorinius metus, vykdantys veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažymą, ūkininkai, kurių ūkis iki 4 EDV, nustatyta tvarka įregistravę ūkininko ūkį (toliau visi kartu – Verslo subjektas).

29. Parama neteikiama:

29.1. valstybės ir rajono Savivaldybės įmonėms;

29.2įmonėms, kuriose valstybei, savivaldybei priklauso visas ar dalis įstatinio kapitalo;

29.3. bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems verslo subjektams;

29.4. pareiškėjams, paramą gavusiems du metus iš eilės;

29.5. per 18 mėnesių gauta parama iš kitų fondų, projektų ir pan. ir dubliuojasi su prašoma parama.

30. Paraiška nevertinama:

30.1. jei prašoma finansuoti veikla yra neremtina;

30.2. jeigu jos trūkumai per nustatytą trūkumų pašalinimo laikotarpį nepašalinti;

30.3. jei prašomos kompensuoti išlaidos patirtos daugiau nei prieš 18 mėnesių;

30.4. jei pateikta po kvietime teikti paraiškas nustatyto paraiškų pateikimo termino.

31. Pirmenybė gauti finansavimą teikiama jei:

31.1. Verslo subjektas įsteigtas ne anksčiau nei 2 metai nuo kvietimo teikti paraišką dienos;

31.2. kuriamos naujos darbo vietos;

31.3. kuriamas, plėtojamas, vykdomas socialinis verslas;

31.4. kurių metu planuojama įgyvendinti inovatyvias verslo idėjas;

31.5. Verslo subjektas nėra gavęs paramos pagal šiuos Nuostatus ne mažiau kaip 2 (dvejus) metus;

31.6. gaminama, perdirbama ir parduodama sertifikuota ekologinė produkcija;

31.7. verslo įmonę kuria ar verslą plėtoja asmuo iki 29 metų ir yra deklaravęs gyvenamąją vietą Kupiškio rajone;

31.8. verslą kuria ir / ar plėtoja asmuo, kuriam Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis;

31.9. verslą kuria ne anksčiau kaip prieš 18 mėn. iš emigracijos grįžę asmenys.

32. Jei paramą norinčių gauti SVV subjektų yra daugiau, negu leidžia patenkinti turimos lėšos, parama skiriama, atsižvelgiant į prioritetinių verslo rūšių sąrašą ir prašymo pateikimo datą.

33. Komisija paramą skiria, prioritetą teikdama šiems SVV subjektams:

33.1. steigiantiems naujas darbo vietas, atsižvelgiant į jų skaičių;

33.2. bedarbiams, registruotiems Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

33.3. reemigrantams, pradedantiems savo veiklą;

33.4. pradedantiems savo veiklą arba per paskutinius 2 metus įsteigusiems įmonę;

33.5. kuriantiems verslą kaimo teritorijoje;

33.6. asmuo, kuriam Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis;

33.7. jaunimui iki 29 m.;

33.8. jaunoms šeimoms, kai vienas iš sutuoktinių yra ne vyresnis kaip 35 metų;

33.9. šeimoms, auginančioms tris ir daugiau vaikų (įvaikių);

33.10. šeimyniniam verslui;

33.11. turizmo infrastruktūros vystymo paslaugos;

33.12. verslas, susijęs su ekologijos problemų sprendimu bei aplinkos tvarkymu;

33.13. baldų, namų apyvokos daiktų bei kitų reikmenų gamyba;

33.14. paslaugų teikimas gyventojams.

34. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės (3 priedas).

 

V  SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS BEI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

35. Verslo subjektai, atitinkantys šiuose Nuostatuose nurodytus reikalavimus, kalendoriniais metais gali teikti paraiškas finansavimui dėl ne daugiau kaip 2 (dviejų) finansinės paramos rūšių:

 

Eil. Nr.

Paramos rūšis

Maksimalus paramos dydis

Informacija pareiškėjui

35.1.

Naujos įmonės steigimo išlaidų kompensavimas

Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 250 Eur

1.  Parama gali būti suteikiama ne daugiau kaip vienai to paties steigėjo kalendoriniais metais įsteigtai įmonei.

2.  Įmonė privalo realią ūkinę veiklą pradėti vykdyti ne vėliau kaip per 3 mėn. nuo įmonės įregistravimo dienos.

Tinkamos išlaidos: mokestis notarui, Valstybės įmonei Registrų centrui, įmonės antspaudo gamybai ir kitos pagrįstos išlaidos (darbų saugos, priešgaisrinės saugos mokymų išlaidos).

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.2.

Nekilnojamojo turto, privačios žemės Kupiškio rajono savivaldybėje, įrangos, įrenginių nuomos išlaidų kompensavimas

Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1500 Eur pirmais įmonės veiklos metais ir ne daugiau kaip 750 Eur antrais ir tolimesniais įmonės veiklos metais.

Tinkamos išlaidos: verslui reikalingų patalpų ir privačios žemės Kupiškio rajono savivaldybėje, įrangos, įrenginių veiklai vykdyti ar plėtoti nuoma.

Išlaidas pateisinantys dokumentai: nuomos sutarties kopijos, išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, dokumentai, patvirtinantys nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.3.

Palūkanų kompensavimas už paskolas, gaunamas verslo plėtrai, plėtros projektams įgyvendinti ir / ar verslui vykdyti reikalingų patalpų įsigijimui/ išpirkimui (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms)

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1000 Eur

1.   Parama gali būti suteikiama tik Kupiškio rajone vykdomai verslo plėtrai, verslo plėtros projektams ir įsigyjamoms / išperkamoms patalpoms.

2.   Paskola turi būti išduota finansinės institucijos, turinčios teisę verstis tokia veikla.

Tinkamos išlaidos: palūkanų kompensavimas (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: su finansine institucija sudarytos paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutarties kopija, sumokėtas palūkanas įrodantys dokumentai, patvirtinimas, kad Verslo subjektas neturi pradelstų įsipareigojimų pagal paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutartis ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.4.

Verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę paramą iš kitų fondų rengimo išlaidų kompensavimas

iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

Parama teikiama, jei projekto įgyvendinimui yra skirtas finansavimas (pateikiama sutartis su įgyvendinančiąja institucija dėl projekto finansavimo).

Tinkamos išlaidos: suteiktų paslaugų apmokėjimo išlaidos (jei šios išlaidos nėra įrašytos į finansavimo sutartį sudarytą su įgyvendinančiąja institucija).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: tinkamai atliktų paslaugų perdavimo – priėmimo aktai, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.5.

Teritorijų planavimo dokumentų ir / ar techninių projektų, susijusių su verslo plėtra,  parengimo išlaidų kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1500 Eur

Parama teikiama, jei skirtas finansavimas verslo projekto įgyvendinimui iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų (pateikiama pasirašyta sutartis su įgyvendinančiąja institucija dėl projekto finansavimo).

Tinkamos išlaidos: teritorijų planavimo dokumentų (žemės sklypų formavimas) rengimas, techninių projektų rengimas.

Išlaidas pateisinantys dokumentai: tinkamai atliktų paslaugų perdavimo – priėmimo aktai, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai, statybą leidžiantis dokumentas (jei taikoma), teritorijų planavimo dokumentų patvirtinimas/ suderinimas, finansavimo sutartis ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.6.

Įrangos, įrankių, baldų ar kitų prekių įsigijimo išlaidų, steigiant arba plečiant veiklą, kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 2500 Eur

1.   Tinkamas pareiškėjas – tiek naujai registruota įmonė, tiek seniau veikianti įmonė, kuri pradeda vykdyti visiškai naują veiklą ir / ar plečia savo veiklą kitoje vietoje (kitu adresu) ir / ar plečia veiklą, įkuria naujas darbo vietas, ir kiti Verslo subjektai.

2.   Naujai registruota įmonė – tai įmonė, įregistruota ne anksčiau kaip prieš 1 (vienerius) metus iki paraiškos teikimo dienos.

3.   Nauja veikla turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros / pagrindinės įmonės veiklos.

4.   Verslo subjektams, įmonei, plečiančiai veiklą ir / ar įkuriant naujas darbo vietas, darbo vieta turi būti sukurta tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama paraiška ir ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui bei mokama ne mažesnė kaip 1 minimali mėnesinė alga.

Tinkamos išlaidos: įranga, įrankiai, baldai ar kitos prekės, reikalingos steigiant ar plečiant veiklą.

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

1.  Visais atvejais pateikiamos PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai, komerciniai pasiūlymai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

2.  Naujai veiklai: dokumentai, įrodantys galimybę verstis nauja veikla; naujos veiklos sutartys ir PVM sąskaitos faktūros, įrodančios, kad nauja veikla sudaro ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros veiklos.

3.  Plečiant veiklą naujoje vietoje (kitu adresu) Kupiškio rajone: pateikiami aplinkybes grindžiantys dokumentai (leidimai/ sutikimai/ pažymos ir pan.) vykdyti veiklą naujoje vietoje.

4.  Įkuriant naujas darbo vietas: darbo sutarčių kopijas, pažymas ar deklaracijas apie naujų darbo vietų sukūrimą ir išsaugojimą ne mažiau kaip 6 (šešis) mėn. mokant ne mažiau kaip 1 minimalią mėnesinę algą, apdraustųjų asmenų, kurių valstybinis draudimas prasidėjo per nurodytą laikotarpį, sąrašai, ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

Būtina sąlyga – darbo vietų skaičius įmonėje nemažėja/ išlaikomas ne trumpiau kaip 6 mėn. po darbo vietos įsteigimo. Panaikinus įsteigtą darbo vietą Verslo subjektas (lėšų gavėjas) rajono Savivaldybės administracijai turi grąžinti gautas lėšas.

35.7.

Elektroninės parduotuvės kūrimo, atnaujinimo išlaidų kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.8.

Dalyvavimo respublikinėse ir tarptautinėse parodose, kuriose pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

 

Tinkamos išlaidos: registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir / ar stendo įrangos nuomą.

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

35.9.

Europos Sąjungos ir kitų fondų bei programų finansuojamų priemonių įgyvendinimo privalomojo nuosavo įnašo kompensavimas

Ne daugiau kaip 1000 Eur privalomojo nuosavo įnašo, nurodyto projekto finansavimo sutartyje, bet ne daugiau nei būtinas privalomasis įnašas

Parama teikiama tik pasirašius projekto finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija (Parama neteikiama projektams, finansuojamiems ar dalinai finansuojamiems Kupiškio rajono savivaldybės).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: pasirašyta projekto finansavimo sutartis; finansuojamo projekto patvirtinta paraiška.

 

 

36. Pagal šiuos Nuostatus netinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

36.1. prekių įsigijimas perpardavimui;

36.2. smulkūs buities reikmenys;

36.3. kryžminis finansavimas/kitų fondų lėšomis finansuojamos veiklos/prekės (išskyrus 35.9 papunktyje nurodytai finansinės paramos rūšiai);

36.4. nesusijusios su verslo subjekto veikla (pagal deklaruojamą verslo subjekto veiklą);

36.5nepagrįstai didelės išlaidos, esant įtarimui dėl per didelės kainos.

37. Neremiamos veiklos:

37.1. medžioklės, gaudymo spąstais ir susijusių paslaugų veikla;

37.2. alkoholio gėrimų bei tabako gamybos ir prekybos veikla;

37.3. tabako gaminių gamyba;

37.4. didmeninė prekyba, išskyrus didmeninę prekybą savo pagaminta produkcija;

37.5. finansinė ir draudimo veikla (finansinių paslaugų veikla, draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo veikla, pagalbinė finansinių paslaugų ir draudimo veikla);

37.6. nekilnojamojo turto operacijos;

37.7. teisinė ir konsultavimo veikla;

37.8. azartinių žaidimų, lažybų organizavimo veikla;

37.9. lombardų veikla.

38. Nuostatų 35 punkte nurodytos finansavimo paramos rūšių išlaidos yra tinkamos, jei jos patirtos per pastarųjų 18 mėnesių.

39. Verslo subjektai, pageidaujantys gauti paramą, Komisijai pateikia šiuos dokumentus:

39.1. nustatytos formos paraišką (2 priedas);

39.2. juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją, įstatų ar nuostatų kopiją; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopiją;

39.3. dokumentai, išvardinti Nuostatų 35.1– 35.9 papunkčiuose, atsižvelgus į paramos rūšis;

39.4. patirtas išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas;

39.5. patirtų išlaidų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas;

39.6. priemonės įgyvendinimą įrodančių dokumentų (pasirašytų sutarčių, suteikto kvalifikacijos pažymėjimo, parodos dalyvio pažymėjimo, nuotraukų, informacijos spaudoje ir kt.) kopijas;

39.7. įgaliojimo ar kito dokumento, suteikiančio teisę atstovauti Pareiškėjui dėl paramos gavimo, kopiją.

39.8. pažyma ar deklaracija apie naujų darbo vietų sukūrimą ir išsaugojimą ne mažiau kaip 6 (šešis) mėn. mokant ne mažiau kaip 1 minimalią mėnesinę algą;

39.9. Komisijai pareikalavus, kitus dokumentus, patvirtinančius finansinės paramos reikalingumą bei išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

40. Paraiškos vertinamos dviem etapais. Per 20 darbo dienų atliekamas visų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas, kurį atlieka Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyrius, po jo – per 10 darbo dienų, atliekamas minėtus reikalavimus atitikusių paraiškų finansuoti kokybės vertinimas, kurį įvykdo Komisijos nariai, kurie raštu (el. paštu) informuoja apie paraiškų tinkamumą. Sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. 

41. Vertinant paraiškos atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu, elektroniniu paštu ar telefonu, nurodytu paraiškos formoje, informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 5 darbo dienas nuo pranešimo išsiuntimo dienos. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška atmetama.

42. Administracinės atitikties ir tinkamumo kriterijų neatitikusios paraiškos atmetamos ir į tolesnį vertinimo etapą nepatenka. Apie atmetimą Verslo subjektai informuojami paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu ar paštu.

43. Verslo subjektai informuojami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, apie priimtą sprendimą dėl finansavimo per 5 darbo dienas nuo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

44. Užpildytos projektų paraiškos bei papildomi dokumentai teikiami bei registruojami rajono Savivaldybės administracijoje arba siunčiami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškų teikimo kvietime.

45. Užregistruotų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.

46. Priėmus sprendimą teikti dalinę finansinę paramą rajono Savivaldybės administracijos direktorius ir lėšų gavėjas pasirašo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (3 priedas).

 

VIII SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS GAVIMO IR GRĄŽINIMO TVARKA

 

47. Verslo subjektai, norintys gauti finansinę paramą, Komisijai pateikia dokumentus nurodytus Nuostatų 39 punkte.

48. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti paramą, ir kitų pateiktų duomenų teisingumą atsako Pareiškėjas.

49. Po finansinės paramos skyrimo nustačius, kad Verslo subjektas pateikė neteisingus (klaidingus) duomenis ir dėl to buvo nepagrįstai skirta finansinė parama, nepagrįstai gautos lėšos grąžinamos Savivaldybės administracijai per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos reikalavimo gavimo dienos.

50. Jei Paramos gavėjas trukdo patikrinimams arba yra nustatytas neatitikimas, Verslo subjektas per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą privalo grąžinti visą gautą paramos sumą į nurodytą Savivaldybės biudžeto sąskaitą.

51. Laiku negrąžinus lėšų, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

52. Paramos gavėjas privalo ne mažiau kaip vienerius metus nuo paramos suteikimo dienos vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą, naudotis įsigyta įranga, įrenginiais ar darbo priemonėmis, išlaikyti dvejus metus internetinę svetainę, e-parduotuvę.

53. Paramos gavėjas po 12-os mėnesių nuo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo turi pateikti Galutinę ataskaitą (6 priedas).

54. Paramos gavėjo veiklą, susijusią su skirta parama, turi teisę tikrinti Komisija.

55. Kurie paramos gavėjai bus tikrinami nusprendžiama kitų metų pirmame Komisijos posėdyje balsų dauguma. Kilus įtarimams ar gavus informacijos apie netinkamą paramos panaudojimą, patikra atliekama kaip galima greičiau.

56. Komisijos sprendimu skirtas komisijos narys:

56.1. patikrina informaciją apie smulkiojo ir vidutinio verslo subjektą, gavusį paramą, viešuosiuose registruose (VMI mokesčių mokėtojų, Juridinių asmenų ir kt.);

56.2. patikrina, ar Paramos gavėjas vykdo veiklą, atlieka Paramos gavėjo veiklos patikrinimą. Komisijos sprendimu skirtas komisijos narys turi teisę prašyti SVV subjekto pateikti papildomą informaciją bei dokumentus apie vykdomą veiklą, apžiūrėti darbo vietas ir pan.

57. Komisijos narys, atlikęs patikrinimą ir nustatęs neatitikimus, pateikia Komisijai ir Savivaldybės administracijos direktoriui patikrinimo rezultatų ataskaitą.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Lėšas naudoti kitaip, negu nustatyta šiuose Nuostatuose, draudžiama.

59. Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos (ne)skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

60. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

61. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Savivaldybės institucijų priimtuose sprendimuose.

62. Asmens duomenys bus renkami ir tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyta tvarka.

63. Paramos lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolierius.

64. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimai dėl paramos (ne)skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

_______________________________