LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.1.2-CPVA-K-722 PRIEMONĖS „PROFESINIO MOKYMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

 

2019 m. balandžio 12 d. Nr. V-398

 

Vilnius

 

 

 

 

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-CPVA-K-722 priemonės „Profesinio mokymo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                  Algirdas Monkevičius

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

 

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

 

valdymo agentūros

 

2019 m. vasario 28 d. raštu Nr. 2019/2-1514

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto

ministro

2019 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. V-398

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.1.2-CPVA-K-722 PRIEMONĖS „PROFESINIO MOKYMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-CPVA-K-722 priemonės „Profesinio mokymo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. rugsėjo 24 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2018)6019) (toliau – Veiksmų programa), 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-CPVA-K-722 priemonės „Profesinio mokymo infrastruktūros plėtra“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.    Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo  priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.6. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;

2.7. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymą;

2.8. Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-536 „Dėl Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų planas);

2.9. Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą 2014 m. gruodžio 31 d. viešosios  įstaigos Centrinės  projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika);

2.10. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką, patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolu Nr. 35;

2.11. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;

2.12. Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose Švietimo ir mokslo ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, tinklo vystymo 2018–2020 metų bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-305 „Dėl Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose Švietimo ir mokslo ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, tinklo vystymo 2018–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Bazinis profesinis mokymas – Apraše suprantamas, kaip profesines ir bendrąsias kompetencijas ugdantis mokymas, vykdomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas profesinio mokymo programas ar jų modulius. Mokomas asmuo įgyja kvalifikaciją (arba jos dalį), atitinkančią profesinį standartą, ar ją tobulina, keičia arba įgyja kompetenciją, reikalingą įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti;

4.2. Sektorinis praktinio mokymo centras – Apraše suprantamas kaip vieno ar kelių Lietuvos ūkio sektorių modernia praktinio mokymo įranga aprūpinta profesinio mokymo įstaiga arba jos padalinys, teikiantis pirminio ir tęstinio praktinio profesinio mokymo paslaugas visiems Lietuvos gyventojams, siekiantiems įgyti kvalifikaciją ar ją tobulinti;

4.3. Programų paketas – tai konkrečioje profesinio mokymo įstaigoje įgyvendinamos formaliojo profesinio mokymo programos pagal Lietuvos švietimo klasifikatoriuje numatytas švietimo sritis.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso vieno etapo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 22 170 164,00 eurų (dvidešimt dviejų milijonų vieno šimto septyniasdešimt tūkstančių vieno šimto šešiasdešimt keturių eurų 0 ct), iš kurių iki 18 839 639,00 eurų (aštuoniolikos milijonų aštuonių šimtų trisdešimt devynių tūkstančių šešių šimtų trisdešimt devynių eurų 0 ct)  – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 3 330 525,00 eurų (trijų milijonų trijų šimtų trisdešimt tūkstančių penkių šimtų dvidešimt penkių eurų 0 ct)  – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Projektams įgyvendinti numatomi skirti 6 449 284,00 eurai (šeši milijonai keturi šimtai keturiasdešimt devyni tūkstančiai du šimtai aštuoniasdešimt keturi eurai 0 ct) Europos regioninės plėtros fondo lėšų ir 1 315 670,00 eurų (vienas milijonas trys šimtai penkiolika tūkstančių šeši šimtai septyniasdešimt eurų 0 ct) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų – veiklos lėšų rezervas.

9. Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti paraiškas, kuriam numatoma skirti iki 22 170 164,00 eurų (dvidešimt dviejų milijonų vieno šimto septyniasdešimt tūkstančių vieno šimto šešiasdešimt keturių eurų 0 ct), iš kurių iki 18 839 639,00 eurų (aštuoniolikos milijonų aštuonių šimtų trisdešimt devynių tūkstančių šešių šimtų trisdešimt devynių eurų 0 ct) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 3 330 525,00 eurų (trijų milijonų trijų šimtų trisdešimt tūkstančių penkių šimtų dvidešimt penkių eurų 0 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

10. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę Aprašo 9 punkte nurodytas sumas padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

11. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 3 d. įsakymo Nr. V-5 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymo Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ 3 punktą, pagal Aprašą projektams skiriama finansavimo suma gali viršyti Aprašo 8 ir 9 punktuose numatomą skirti finansavimo sumą, bet ne daugiau kaip iki 3 330 525,00 eurų (trijų milijonų trijų šimtų trisdešimt tūkstančių penkių šimtų dvidešimt penkių eurų 0 ct), iš kurių iki 3 330 525,00 eurų (trijų milijonų trijų šimtų trisdešimt tūkstančių penkių šimtų dvidešimt penkių eurų 0 ct) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos.

12. Priemonės tikslas – padidinti kokybiško profesinio mokymo prieinamumą, investuojant į profesinio mokymo įstaigų, kuriose nėra sektorinių praktinio mokymo centrų, infrastruktūrą.

13. Pagal Aprašą remiama ši veikla – infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, plėtra (finansuojamas ne mažiau kaip vieno ir ne daugiau kaip trijų kokybiškam profesinio mokymo programų paketų įgyvendinimui reikalingos įrangos, įrenginių,  kito turto įsigijimas ir statybos darbų atlikimas).

14. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti 2019 m. II ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

15. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra valstybinės profesinio mokymo įstaigos, kuriose Ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas ir kuriose nėra sektorinio praktinio mokymo centro. Partnerystė projekte negalima. Jeigu dėl objektyvių priežasčių projekto veiklų įgyvendinimo metu arba 5 metus po projekto finansavimo pabaigos, pareiškėjas būtų reorganizuojamas ir taptų ne valstybine profesinio mokymo įstaiga, kurioje Ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, jis turi vykdyti profesinio mokymo programas.

16. Pagal Aprašo 13 punkte nurodytą remiamą veiklą negali būti finansuojamos profesinio mokymo įstaigos, kurios gavo finansavimą pagal 09.1.2-CPVA-V-721 priemonę „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra“.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

17. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

18. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. birželio 12 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-3 (33):

18.1. projektas turi atitikti Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano nuostatas. Vertinama, ar projekto veiklos ir pareiškėjai atitinka Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano 2.2.1.3 papunktyje nurodytą veiksmą ir galimus pareiškėjus;

18.2. projekto veiklos turi atitikti profesinio mokymo įstaigos strateginį veiklos planą, t. y., būtina įsitikinti, kad profesinio mokymo įstaigos, projekto metu numatoma įsigyti įranga, reikalinga kokybiškam profesinio mokymo programų bazinių modulių įgyvendinimui, atitinka tos profesinio mokymo įstaigos strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius. Taip pat strateginiame veiklos plane turi būti pagrįsta, kad profesinio mokymo įstaiga neturi reikiamos įrangos arba ji yra nusidėvėjusi ir netinkama kokybiškai įgyvendinti profesinio mokymo programų bazinius modulius.

19. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai (maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede). Pagal šį Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 35. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių, tuomet projektai išdėstomi Projektų taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka.

20. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 35 balai, paraiška atmetama.

21. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

22. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 18 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

23. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, ne ilgiau kaip 6 mėnesius ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų. Prireikus pratęsti projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ilgiau, nei nurodyta šiame punkte, projekto sutarties keitimas turi būti derinamas su Ministerija.

24. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

25. Projektu turi būti siekiama dviejų iš toliau išvardytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

25.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235). Minimali siektina rodiklio reikšmė nenustatoma;

25.2. produkto rodiklio „Bent už 289 tūkst. eurų pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos profesinio mokymo įstaigos“ (rodiklio kodas P.S.378). Minimali siektina rodiklio reikšmė – 1 įstaiga. Šis rodiklis projektui taikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma yra didesnė kaip 289 tūkst. eurų;

25.3. produkto rodiklio „Profesinio mokymo įstaigos, kuriose pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujinta infrastruktūra“ (rodiklio kodas P.N.721). Minimali siektina rodiklio reikšmė – 1 įstaiga. Šis rodiklis projektui taikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma yra mažesnė kaip 289 tūkst. eurų.

26. Aprašo 25.1 ir 25.2 papunkčiuose nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 25.3 papunktyje nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane. Visų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

27. Projekto parengtumui taikomas reikalavimas – daiktinės pareiškėjo teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, taip pat žemės ir (ar) statinio valdymo formos (nuoma, panauda) turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas.

28. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

29. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

30. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

31. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

32. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 500 000,00 eurų (penki šimtai tūkstančių eurų 0 ct), mažiausia – 100 000,00 eurų (vienas šimtas tūkstančių eurų 0 ct). Vieno programų paketo vykdymui didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų suma negali viršyti 300 000,00 eurų (trijų šimtų tūkstančių eurų 0 ct).

33. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, t. y. iš ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriamas finansavimas negali viršyti 100 proc.

34. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

35. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

36. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

 

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

 

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkamos finansuoti yra tik būtinos pastatų statybos darbų išlaidos, be kurių įsigyta įranga, įrenginiai negalėtų būti tinkamai naudojami ar sumontuojami ir tokios išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Kitos išlaidos yra netinkamos finansuoti.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

5.

Projekto vykdymas

Netinkama finansuoti.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450 punktą.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms nustatoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“.

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

37. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

38. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 36 punkte nurodytą fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

38.1. pagal fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

38.2. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyta, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

39. Investicijų projekto ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

40. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.

41. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

42. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“. Paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba. Vienas pareiškėjas gali teikti ne daugiau kaip vieną paraišką.

43. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 45 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS). Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

44. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

45. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 45.1 papunktyje nurodyto paraiškos priedo forma skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):

45.1. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

45.2. investicijų projektą su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva ir sąnaudų ir naudos analizės skaičiuokle, parengtą pagal Investicijų projektų rengimo metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, jei projektu siekiama investuoti į ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, ir projektui įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pridėtinės vertės mokestį ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 eurų (tris šimtus tūkstančių eurų). Investicijų projekte taikomi švietimo ir mokslo sektoriaus projektų tipui priskirtini socialinės-ekonominės naudos / žalos komponentai;

45.3 informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 3 priedas);

45.4. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į viešai prieinamas rinkos kainas, statybos skaičiuojamosios kainos objektines ir lokalines sąmatas, pasirašytas sutartis, jeigu įvykdyti viešieji pirkimai ir kitus išlaidas pagrindžiančius dokumentus);

45.5. jei pareiškėjas (partneris) projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus ir statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos / nuomos sutartį ir panaudos davėjo / nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas, jeigu panaudos / nuomos sutartyje toks sutikimas nenumatytas;

45.6. pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavo įnašo finansavimo šaltinius (pareiškėjo / partnerio įnašą ir netinkamų išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, jeigu pareiškėjo (partnerio) nuosavas įnašas ir (ar) netinkamos išlaidos numatytos paraiškoje;

45.7. Ministerijos pritarimą, profesinio mokymo įstaigos strateginiam veiklos planui;

45.8. profesinio mokymo įstaigos strateginį veiklos planą arba nuorodą į įstaigos internetinį tinklalapį, jeigu strateginis veiklos planas yra viešai prieinamas.

46. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

47. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, paskelbtame pagal Aprašą ES struktūrinės paramos svetainėje www.esinvesticijos.lt.

48. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

49. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

50. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

51. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu.

52. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

53. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

54. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir paraiškų baigiamojo vertinimo rezultatų aptarimo grupės sudėtį tvirtina įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų vertinimo rezultatų aptarimo grupės veiklos principai nustatomi įsakyme, kuriuo tvirtinama grupės sudėtis, ir (arba) šios grupės darbo reglamente.

55. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

56. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

57. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.

58. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

59. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas vienu iš žemiau nurodytų būdų, priklausomai nuo to, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas:

59.1. pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje;

59.2. pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje). 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

60. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

61. Projekto sutartyje nustatomas privalomas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis, t. y., nurodoma privaloma įsisavinti procentinė lėšų dalis nuo visų projektui įgyvendinti skirtų projekto finansavimo lėšų per 12 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

62. Projekto sutartyje nustatomi terminai iki kada projekto vykdytojas turi pasirašyti projekto pirkimo, kurio planuojamos pirkimo sutarties vertė, finansuojama projekto lėšomis, yra didžiausia projekte, sutartį.

63. Jeigu projekto vykdytojas nevykdo Aprašo 61 ir 62 punktuose nustatytų reikalavimų, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.

64. Projekto vykdytojas turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą įrangą ir įrenginius, kurių vieneto vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 eurų (penkiasdešimt tūkstančių eurų 0 ct) ir kurie įsigyti iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Įranga ir įrenginiai turi būti apdrausti projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra įsigyjami. Draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.

65. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka. Jeigu dėl objektyvių priežasčių 5 metus po projekto finansavimo pabaigos, projekto vykdytojas būtų reorganizuojamas ir taptų ne valstybine profesinio mokymo įstaiga, kurioje Ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, jis turi vykdyti profesinio mokymo programas.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

66. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

67. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

____________________