LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisIų apsaugos programos aprašo, paraiškos, sutarties, išlaidų sąmatos, išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo, ataskaitos, NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJOS IR vertinimo formų patvirtinimo

 

2016 m. kovo 31 d. Nr. ĮV-258

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo
20 straipsnio 9 dalies nuostatomis ir Kompensacinio atlyginimo už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais surinkimo, paskirstymo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl kompensacinio atlyginimo už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais surinkimo, paskirstymo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo”, 13 punkto nuostatomis:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos aprašą;

1.2. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto dalinio finansavimo paraiškos formą;

1.3. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto dalinio finansavimo sutarties formą;

1.4. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto išlaidų sąmatos formą;

1.5. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;

1.6. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto įvykdymo ataskaitos formą;

1.7. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos ekspertų komisijos nario nešališkumo deklaracijos formą. 

1.8. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto (kūrybinės veiklos) vertinimo formą;

1.9. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto (autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos) vertinimo formą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. rugsėjo 17 d. įsakymą Nr. ĮV-614 „Dėl kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos aprašo, paraiškos, sutarties, išlaidų sąmatos, išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo, ataskaitos bei vertinimo formų patvirtinimo“.

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                                    Šarūnas Birutis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ĮV-258

 

KŪRYBINĖS VEIKLOS, AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ

TEISIŲ APSAUGOS PROGRAMOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos aprašas (toliau – Programos aprašas) reglamentuoja Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos (toliau – Programa) tikslus ir Programos lėšomis finansuojamus projektus, projektų finansavimo kriterijus, paraiškų teikimo ir svarstymo tvarką, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už skirtų lėšų panaudojimą tvarką ir sąlygas. 

2. Programos aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo 20 straipsnio 9 dalies nuostatas ir Kompensacinio atlyginimo už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais surinkimo, paskirstymo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl kompensacinio atlyginimo už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais surinkimo, paskirstymo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo”, (toliau – Tvarkos aprašas) 13 punkto nuostatas.

3. Programos tikslai ir finansuojami projektai numatyti įvertinus:

3.1. Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XI-977 „Dėl Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių patvirtinimo”, 4 punkte numatytas gaires, kuriomis siekiama tobulinti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą, taip sudarant tinkamas sąlygas profesionalių menininkų kūrybai, Lietuvos kūrybinių industrijų plėtrai šalyje ir sėkmingai konkurencijai užsienyje;  

3.2. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (kodas 14) (2015-2017) metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. ĮV-37 „Dėl Kultūros ministerijos 2015-2017 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, tikslus, kuriais siekiama skatinti kultūros ir meno kūrėjų kūrybinę raišką bei jos sklaidą, modernizuoti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą.

4. Atsižvelgiant į poreikį modernizuoti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą skaitmeninėje aplinkoje, Programos tikslai ir finansuojami projektai suderinti su Komisijos 2015 m. birželio 6 d. komunikatu Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir Socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Nr. COM (2015) 192 final „Europos bendrosios skaitmeninės rinkos strategija“ ir Komisijos 2015 m. gruodžio 9 d. komunikatu Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir Socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Nr. COM (2015) 626 final „Šiuolaikiškos ir labiau visai Europai pritaikytos autorių teisių sistemos kūrimas“. Šiuose dokumentuose pripažįstama strateginė autorių teisių svarba bendrosios skaitmeninės rinkos plėtrai, kartu atkreipiamas dėmesys, kad modernizuojant autorių teisių apsaugą ir sudarant palankesnes sąlygas autorių teisių ir gretutinių teisių licencijavimui, turi būti užtikrintas aukštas intelektinės nuosavybės apsaugos lygis, skatinama kūrybinė veikla ir kultūrų įvairovė.

5. Pagrindiniai Programos tikslai:

5.1. skatinti kūrybinę veiklą finansuojant kūrybinės veiklos projektus, kurie skatintų kūrybingumą ir teisėtą kūrybinės veiklos rezultatų sklaidą, deramą atlygį meno kūrėjams ir pagarbą intelektinei nuosavybei, ugdytų jaunųjų meno kūrėjų kartą ir sudarytų palankesnes sąlygas Lietuvos kūrybinės industrijos plėtrai ir žinomumui;

5.2. skatinti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos modernizavimą finansuojant autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektus, kurie užtikrintų deramą autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą, atsižvelgiant į naujų skaitmeninių technologijų įtaką kūrinių išraiškos ir sklaidos būdams bei visuomenės poreikiams, susijusiems su kūrinių teisėtos skaitmeninės prieigos plėtra, ugdytų visuomenės pagarbą intelektinei nuosavybei ir nepakantumą neteisėtam jos naudojimui.      

6. Programos lėšas sudaro 25 procentai kompensacinio atlyginimo už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimą asmeniniais tikslais, surenkamo įgyvendinant Tvarkos aprašo nuostatas. Atsakinga kolektyvinio administravimo asociacija, paskirta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. ĮV- 443 „Dėl kolektyvinio administravimo asociacijų, atsakingų už audiovizualinių kūrinių ar fonogramose įrašytų kūrinių atgaminimo asmeniniais tikslais administravimą, paskyrimo“, Programai skirtas lėšas Tvarkos aprašo 13 punkte nustatyta tvarka kasmet perveda į Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Kultūros ministerija) kitų (nebiudžetinių) lėšų sąskaitą. 

7. Programa įgyvendinama konkurso tvarka finansuojant Programos aprašo nustatyta tvarka atrinktus projektus. Programą įgyvendina ir administruoja Kultūros ministerija pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro (toliau – kultūros ministras) nustatytos formos paties kultūros ministro ar jo įgalioto asmens patvirtintą Programos lėšų sąmatą, kurioje Programos administravimui gali būti numatyta iki 10 procentų Programos lėšų (Kultūros ministerijos darbuotojų, atsakingų už Programos administravimą, darbo užmokesčiui; ekspertų paslaugų apmokėjimui; kompiuterių programų ir duomenų bazių sukūrimui bei palaikymui; kitoms su Programos administravimu susijusioms išlaidoms, taip pat su Programos administravimu susijusių tyrimų ir projektų įgyvendinimo audito paslaugų apmokėjimui). Atskaičius Programos administravimui skirtą sumą, Programos lėšos Programos projektams finansuoti paskirstomos taip:

7.1. kūrybinės veiklos projektams – 45 procentai Programos lėšų;

7.2. autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektams – 55 procentai Programos lėšų.

8. Programos apraše vartojamos sąvokos:

8.1. Autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektas apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti paslaugas arba sukurti produktus, skatinančius teisėtą kūrinių ir gretutinių teisių objektų prieigą, naujus teisių licencijavimo modelius, visuomenės švietimą autorių teisių ir gretutinių teisių srityje ir šių teisių gynimą.

8.2. Kūrybinės veiklos projektas  apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas sukurti visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti skirtą kultūros produktą arba suteikti kultūros paslaugą, užtikrinti atlygį autoriams ir atlikėjams, skatinti kūrybingumą ir kūrybinių industrijų plėtrą.

8.3. Projekto įgyvendinimo terminas – kalendorine data apibrėžtas laikotarpis, skirtas projekto veikloms įgyvendinti, kurio pradžia ir pabaiga nurodyta projekto dalinio finansavimo sutartyje. 

8.4. Kitos Programos apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme ir Tvarkos apraše.

II SKYRIUS

FINANSUOJAMI PROGRAMOS PROJEKTAI

 

9. Įgyvendinant Programos aprašo 5.1 papunktyje numatytą Programos tikslą, gali būti finansuojami kūrybinės veiklos projektai, skirti:    

9.1. knygų, katalogų ir kitų leidinių, taip pat meno kritikos straipsnių ir apžvalgų apie Lietuvos kultūros raidai svarbius menininkus ir jų kūrybą leidybai; 

9.2. koncertų, spektaklių, konkursų, vaizduojamojo meno ir kitų kūrinių parodų ar kitų viešo kūrinių atlikimo ar viešo rodymo renginių, kuriais ugdoma pagarba autorių teisėms ir gretutinėms teisėms bei skatinama šių teisių apsauga, organizavimui;

9.3. jaunųjų autorių ir atlikėjų profesionalaus kūrybinio meistriškumo skatinimo, kūrybinio ugdymo stovyklų, konkursų, festivalių ir kitų profesionalią kūrybinę veiklą skatinančių renginių organizavimui, taip pat jaunųjų autorių ir atlikėjų dalyvavimui tarptautiniuose autorių ir atlikėjų kūrybinio meistriškumo konkursuose;

9.4. kino filmų teisėtai sklaidai skaitmeninėje aplinkoje (kompiuterių tinklais (internete) ir kitomis priemonėmis);

9.5. kitų visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti skirtų kultūros produktų sukūrimui ar kultūros paslaugų suteikimui, sudarant sąlygas menininkams kurti, gauti deramą atlygį ir pristatyti visuomenei savo kūrinius.

10. Įgyvendinant Programos aprašo 5.2 papunktyje numatytą Programos tikslą, gali būti finansuojami autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektai, skirti: 

10.1. interneto svetainių, suteikiančių visuomenei teisėtą literatūros, mokslo ir meno kūrinių prieigą, kūrimui, įdiegimui ir palaikymui;

10.2. visuomenei viešai prieinamų duomenų bazių, kuriose surinkta ir susisteminta informacija apie literatūros, mokslo ir meno kūrinius ar gretutinių teisių objektus, teisių turėtojus ir teisių valdymą, kūrimui ir plėtojimui;

10.3. naujų autorių teisių ir gretutinių teisių kolektyvinio administravimo sistemų ir licencijavimo modelių, skatinančių žinių visuomenės plėtrą ir skaitmeninį teisių valdymą, kūrimui ir įgyvendinimui, taip pat kūrinių ir gretutinių teisių objektų panaudojimo identifikavimo ir monitoringo sistemų kūrimui ir palaikymui;

10.4. kultūros, švietimo ir mokslo įstaigų kolekcijose esančių nenustatytų teisių turėtojų kūrinių (išleistų rašytinių kūrinių, audiovizualinių kūrinių ir fonogramų) teisių turėtojų paieškai ir paieškos dokumentų saugojimui;

10.5. tarptautinių ir nacionalinių mokslinių konferencijų ir seminarų intelektinės nuosavybės teisių klausimais, taip pat seminarų ir mokymų, skirtų teisėsaugos institucijų darbuotojams, organizavimui;

10.6. visuomenės švietimo intelektinės nuosavybės teisių klausimais programų, taip pat neformaliojo švietimo vaikų ir jaunimo ugdymui skirtų programų parengimui ir įgyvendinimui;

10.7. antipiratinių akcijų (socialinės reklamos, informacijos žiniasklaidos priemonėse ir kt.), kuriomis skatinamas teisėtas kūrinių naudojimas ir ugdoma pagarbą intelektinei nuosavybei, organizavimui ir įgyvendinimui.

11. Skiriant Programos lėšas kūrybinės veiklos projektams, prioritetas teikiamas:

11.1. projektams, užtikrinantiems deramą atlygį autoriams ir atlikėjams bei skatinantiems jų kūrybingumą;

11.2. projektams, skatinantiems jaunųjų menininkų profesionalią kūrybinę veiklą ir jos rezultatų sklaidą;

11.3. projektams, užtikrinantiems Lietuvos kūrybinių industrijų paslaugų ir produktų žinomumą bei prieinamumą visuomenei.

12. Skiriant Programos lėšas autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektams, prioritetas teikiamas projektams, skatinantiems naujus autorių teisių ir gretutinių teisių licencijavimo modelius, reikšmingus kūrinių teisėtos prieigos plėtrai ir bendros Europos Sąjungos skaitmeninės rinkos kūrimui, socialinės reklamos projektams bei neformaliojo vaikų ir jaunimo ugdymui skirtų programų parengimo bei įgyvendinimo projektams.       

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PROGRAMOS PROJEKTAMS FINANSUOTI TEIKIMO TVARKA IR ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS

 

13. Paraiškas Programos projektams finansuoti (toliau – paraiškos) gali teikti teisės aktų nustatyta tvarka registruoti juridiniai asmenys (toliau – pareiškėjai).

14. Kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas) Kultūros ministerija skelbia vieną kartą per kalendorinius metus, kovo mėnesį, Kultūros ministerijos interneto svetainėje www.lrkm.lt. Kvietime nurodoma ši informacija:  

14.1. Programos pavadinimas ir nuoroda į Kultūros ministerijos interneto svetainėje viešai prieinamą Programos aprašą;

14.2. paraiškų pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų, skaičiuojant nuo kvietimo paskelbimo dienos;

14.3. paraiškų pateikimo būdai ir pateikimo vietos adresas;

14.4. dokumentų, kurie turi būti pateikti kartu su paraiška, sąrašas;

14.5. darbuotojas, atsakingas už paraiškų priėmimą, ir jo kontaktiniai duomenys;

14.6. kita reikalinga informacija.  

15. Paraiškos rengiamos pagal kultūros ministro nustatytą paraiškos formą ir teikiamos Kultūros ministerijai patvirtintos pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu, jeigu juridinis asmuo privalo jį turėti. Paraiškoje turi būti aiškiai įvardinta, kuriai projekto kategorijai (kūrybinės veiklos ar autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos) priskiriamas projektas, kuriam prašoma finansavimo. Kartu su paraiška turi būti pateikiama pareiškėjo vadovo parašu patvirtinta įstatų ar nuostatų kopija, jeigu šie dokumentai nėra viešai prieinami interneto tinkle.

16. Paraiškoje numatytas projektas negali būti finansuojamas kitų Kultūros ministerijos strateginiame plane numatytų programų, Lietuvos kultūros tarybos ir Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – Lietuvos kino centras) programų lėšomis.

17. Programos aprašo 15  punkte nurodytus dokumentus pareiškėjas pristato į Kultūros ministeriją arba siunčia paštu adresu: Kultūros ministerija, J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius. Paraiškos pateikimo kalendorinė data laikoma pristatymo Kultūros ministerijai data, o jeigu siunčiama paštu – pašto spaude pažymėta išsiuntimo data.

18. Pateiktų paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Kultūros ministerijos darbuotojai. Administracinės atitikties vertinimo metu registruojamos pateiktos paraiškos ir tikrinama ar:

18.1. paraiška atitinka Programos apraše nustatytą formą ir kvietime numatytus administracinius reikalavimams, ar pareiškėjas nepraleido kvietime numatyto termino paraiškai pateikti;

18.2. pareiškėjas yra įvykdęs sutartinius įsipareigojimus, susijusius su anksčiau Kultūros ministerijos iš dalies finansuotu projektu, kurio įgyvendinimo terminas paraiškos pateikimo metu jau yra pasibaigęs;

18.3. paraiškoje prašomas finansavimas nebus skirtas kompensuoti jau įgyvendinto projekto išlaidas.

19. Paraiška nesvarstoma, jeigu atliekant administracinės atitikties vertinimą nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

19.1. paraiška pateikta pasibaigus kvietime nustatytam paraiškų pateikimo terminui;

19.2. paraiška neatitinka Programos apraše nustatytos paraiškos formos reikalavimų ir (ar) kvietime nurodytų sąlygų, paraiškos dokumentuose yra aritmetinių skaičiavimo klaidų ar kitų neesminių paraiškos formos ar turinio reikalavimų trūkumų ir šie paraiškos trūkumai nebuvo pašalinti per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kai pareiškėjas gavo Kultūros ministerijos elektroninį pranešimą apie administracinės atitikties vertinimo metu nustatytus paraiškos trūkumus;

19.3. paraiškoje numatytam projektui vykdyti pareiškėjui ar projekto partneriui skirtas finansavimas iš kitų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų, Lietuvos kultūros tarybos ar Lietuvos kino centro programų; 

19.4. pareiškėjas nėra įvykdęs sutartinių įsipareigojimų, susijusių su anksčiau Kultūros ministerijos iš dalies finansuotu projektu, kurio įgyvendinimo terminas paraiškos pateikimo metu jau yra pasibaigęs.

19.5. paraiška pateikta finansuoti (kompensuoti) jau įgyvendinto projekto išlaidas.

20. Sprendimą nesvarstyti paraiškos priima kultūros ministras arba jo įgaliotas asmuo. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas elektroniniu pranešimu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Visų paraiškų administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.     

 

 

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ SVARSTYMO TVARKA IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

21. Paraiškas svarsto ir teikia rekomendacijas kultūros ministrui dėl projektų dalinio finansavimo Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos ekspertų komisija (toliau – Komisija), kurios sudėtį dvejiems metams įsakymu tvirtina kultūros ministras. Komisija susideda iš 15 narių – Komisijos pirmininko ir dviejų Komisijos ekspertų grupių:

21.1. Komisijos kūrybinės veiklos ekspertų grupės, susidedančios iš 7 narių, iš kurių 2 narius skiria kultūros ministras, kitus 5 narius rekomenduoja Lietuvos meno kūrėjų asociacija ir kolektyvinio teisių administravimo asociacijos;

21.2. Komisijos autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos ekspertų grupės, susidedančios iš 7 narių, iš kurių 2 narius skiria kultūros ministras, kitus 5 narius (autorių teisių ir gretutinių teisių specialistus bei šios srities mokslininkus) rekomenduoja kolektyvinio teisių administravimo asociacijos.

22. Komisijos ekspertų grupių narių (išskyrus Komisijos ekspertų grupių narius – valstybės tarnautojus, kurie tiesiogiai dirba su Programos administravimu) darbas vertinant projektų paraiškas apmokamas iš Programos administravimui skirtų lėšų, atsižvelgiant į ekspertų dalyvavimą ekspertų grupės posėdžiuose ir ekspertų užpildytas kultūros ministro nustatytos formos projektų vertinimo balais formas (toliau – vertinimo formos).

23. Komisijos darbui vadovauja ir pirmininkauja Komisijos ekspertų grupių, numatytų Programos aprašo 21.1 ir 21.2 papunkčiuose, posėdžiams Komisijos pirmininkas, kurį skiria kultūros ministras.

24. Komisijos sekretoriumi skiriamas Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, kuris nėra Komisijos narys ir neturi balso teisės. Komisijos sekretorius atlieka šias funkcijas:

24.1. priima ir registruoja paraiškas, atlieką jų administracinės atitikties vertinimą vadovaudamasis Programos aprašo 18 punkto nuostatomis ir teikia jas svarstyti Komisijos ekspertų grupėms;

24.2. informuoja pareiškėjus (elektroniniu paštu) apie paraiškas, neatitinkančias Programos aprašo 19.2 papunktyje numatytų reikalavimų, priima ir registruoja patikslintas paraiškas;

24.3. informuoja pareiškėjus (elektroniniu paštu) apie paraiškų administracinės atitikties vertinimo metu priimtus sprendimus nesvarstyti paraiškų;

24.4 organizuoja Komisijos ekspertų grupių posėdžius ir juos protokoluoja;

24.5. koordinuoja su projektų vykdytojais sudaromų sutarčių ir sąmatų parengimą (prireikus sutarčių ir sąmatų tikslinimą);

24.6. atlieka pirminį projektų ataskaitų atitikties vertinimą.

25. Komisijos ekspertų grupių darbas svarstant paraiškas organizuojamas ekspertų grupių posėdžiuose. Komisijos ekspertų grupių posėdžiai ir sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos ekspertų grupės narių. Negalintys dalyvauti posėdyje Komisijos ekspertų grupės nariai iki posėdžio pradžios gali pateikti nuomonę raštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais.

26. Visi Komisijos ekspertų grupės nariai pirmajame ekspertų grupės posėdyje Komisijos sekretoriui turi pateikti pasirašytą Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos ekspertų komisijos nario nešališkumo deklaraciją (toliau – nešališkumo deklaracija) pagal kultūros ministro nustatytą nešališkumo deklaracijos formą. Negalintys dalyvauti posėdyje Komisijos ekspertų grupės nariai nešališkumo deklaraciją pateikia iki posėdžio pradžios kartu su raštu teikiama nuomone posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais. Komisijos ekspertų grupės narys neturi teisės svarstyti projekto paraiškos ir teikti pasiūlymų dėl projekto finansavimo, jeigu:

26.1. jis yra projektą vykdysiančio pareiškėjo darbuotojas arba steigėjas;

26.2. jis yra išrinktas į projektą vykdysiančio pareiškėjo valdymo organus;

26.3. jis yra projektą vykdysiančio pareiškėjo kūrybinės grupės narys ar ketina dalyvauti projekte;

26.4. jis susijęs artimos giminystės ar svainystės ryšiais su projektą vykdysiančio pareiškėjo darbuotojais ar steigėjais;

26.5. yra kitų aplinkybių dėl kurių gali kilti viešo ir privataus intereso konfliktas.

27. Jeigu Komisijos ekspertų grupės narys prieš projektų svarstymą nepraneša apie privačių ir viešųjų interesų konfliktą bei nenusišalina nuo projektų svarstymo, kilus konfliktui jo balsavimas anuliuojamas.

28. Ekspertinį paraiškų svarstymą sudaro trys etapai: 

28.1. pradinis paraiškose numatytų projektų svarstymas vertinant juose numatytų veiklų ir priemonių atitiktį Programos tikslams bei projektų sąmatų pagrįstumą;

28.2. projektų vertinimas balais ir preliminaraus rekomenduojamų finansuoti projektų sąrašo sudarymas;

28.3. galutinis projektų ekspertinis įvertinimas ir rekomenduojamų finansuoti projektų sąrašo tvirtinimas. 

29. Pradiniame paraiškų svarstymo etape Komisijos ekspertų grupės nariai teikia savo nuomones dėl kiekvieno projekto atitikties Programos tikslams, numatytiems Programos aprašo 5 punkte, ir projekto atitikties Programos aprašo 9 ir 10 punktuose numatytiems projektų aprašymams. Šiame paraiškų svarstymo etape taip pat vertinamas kiekvieno projekto sąmatos pagrįstumas ir teikiami pasiūlymai dėl sąmatoje numatyto projektui įgyvendinti lėšų poreikio galimo mažinimo. Vertinant pasiūlymus mažinti projekto veikloms prašomą lėšų sumą, kartu vertinamos ir galimybės mažesnėmis išlaidų sąnaudomis pasiekti projekto tikslus. Šio paraiškų svarstymo etapo posėdyje Komisijos ekspertų grupės priima sprendimus dėl projektų teikimo kitam projektų svarstymo etapui. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos ekspertų grupės narių paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

30. Antrajame paraiškų svarstymo etape Komisijos ekspertų grupės nariai pradiniame paraiškų svarstymo etape atrinktus projektus vertina balais, kurie įrašomi į vertinimo formas, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

30.1. Programos aprašo 5 punkte numatytus Programos tikslus, 9 ir 10 punktuose numatytų Programos projektų aprašymus bei 11 ir 12 punktuose numatytus projektų prioritetus;

30.2. projekto kokybę – originalumą, numatomus rezultatus, projekto veiklos rezultatų tvarumą ir tęstinumą;

30.3. kūrybinės veiklos projekto rezultatų išliekamąją vertę kultūros raidai, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projekto galimą reikšmę šių teisių apsaugos plėtrai;

30.4. projekto tikslinių grupių ir projekto veiklų geografinę aprėptį;

30.5. projekto sąmatos pagrįstumą ir papildomus projekto finansavimo šaltinius;

30.6. projekto vykdytojo patirtį vykdant panašaus pobūdžio projektus ir reputaciją naudojant kūrinius.

31. Komisijos ekspertų grupės nariai, įvertinę kiekvieną projektą balais, vertinimo formose kartu pateikia ir eksperto komentarą, kuriame išdėstomi eksperto argumentai ir paaiškinimai dėl projektui suteikto įvertinimo pagrįstumo. Projektams, surinkusiems mažiau nei 50 procentų galimų balų skaičiaus, Komisijos ekspertų grupės nerekomenduoja suteikti finansavimo.

32. Užpildytas vertinimo formas Komisijos ekspertų grupės nariai pateikia Komisijos sekretoriui, kuris susumuoja kiekvienam projektui skirtus vertinimo balus ir sudaro įvertintų projektų sąrašą (toliau – įvertintų projektų sąrašas). Skaičiuojant vertinimo balus projektui, kurį svarstant nusišalino Komisijos ekspertų grupės narys, projektui skiriamas balų vidurkis, kuris apskaičiuojamas susumavus projekto vertinime dalyvavusių Komisijos ekspertų grupės narių skirtus balus ir padalinus gautą balų sumą iš svarstyme dalyvavusių komisijos narių skaičiaus.

33. Įvertintų projektų sąraše išskiriami projektai, surinkę vienodą vertinimo balų skaičių ir projektai, kuriems atskirų ekspertų suteiktų vertinimo balais minimali ir maksimali skaičių suma skiriasi daugiau nei 80 procentų. Šiuos projektus Komisijos ekspertų grupės nariai papildomai aptaria galutiniame projektų ekspertinio vertinimo etape ir teikia pasiūlymus dėl jų galutinio įvertinimo.

34. Komisijos ekspertų grupės sprendimai dėl Programos aprašo 33 punkte numatyto projektų galutinio įvertinimo ir projektų, kuriems rekomenduojama skirti finansavimą, sąrašo tvirtinimo priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos ekspertų grupės narių paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

35. Paraiškų ekspertinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau nei per 40 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO PROJEKTAMS TVARKA

 

36. Projektui gali būti skiriama ne daugiau nei 80 procentų Programos lėšų. Kitą projektui įgyvendinti būtinų lėšų dalį turi padengti projekto vykdytojas savo lėšomis arba teisės aktų nustatyta tvarka iš kitų finansavimo šaltinių gautomis lėšomis.

37. Finansuojamos tik tinkamos projekto veiklų išlaidos. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:

37.1. išlaidos tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

37.2. išlaidos patiriamos projekto įgyvendinimo laikotarpiu, kurio terminas apibrėžiamas projekto dalinio finansavimo sutartyje ir negali būti ilgesnis, kaip vieneri kalendoriniai metai, skaičiuojant nuo sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo termino pradžios;

37.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

37.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.

38. Visos projekto išlaidos turi būti nurodytos projekto paraiškos sąmatoje pagal atskirus sąmatos išlaidų straipsnius:

38.1. autorinio atlyginimo ir atlyginimo atlikėjams išlaidos su mokesčiais (autorinio atlyginimo literatūros, meno ir mokslo kūrinių autoriams (bendraautoriams) už kūrinių sukūrimą ar už suteiktas teises naudoti projekte anksčiau sukurtus kūrinius, atlyginimo atlikėjui (atlikėjams) už tiesioginį (gyvą) kūrinių atlikimą ar už suteiktas teises projekte panaudoti atlikimo įrašus);

38.2. atlyginimo už intelektines ir kitas paslaugas išlaidos su mokesčiais (vertimo, redagavimo, reklamos, fotografavimo, kopijavimo ir kitų paslaugų išlaidos);  

38.3. nuomos išlaidos (patalpų, transporto, įvairios techninės įrangos nuomos išlaidos); 

38.4. prekėms įsigyti skirtos išlaidos (projekto tikslams pasiekti būtinoms prekėms, kurių vertė ne didesnė nei 1000 eurų);

38.5. išlaidos konkursų, festivalių ir kitų panašių renginių laureatų premijoms;           

38.6. komandiruočių išlaidos ir kviestinių projekto dalyvių išlaidos (projekto tikslams pasiekti būtinos kelionės, nakvynės, maitinimo ir kelionės draudimo išlaidos, apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“). Į užsienio komandiruotes vykstančių asmenų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“. Iš Programos lėšų apmokamos tik ekonominės klasės užsienio kelionių išlaidos;

38.7. projekto administravimo išlaidos (pareiškėjo paskirto projekto vadovo ir kitų projekto įgyvendinime dalyvaujančių darbuotojų darbo užmokesčio ar atlyginimo, mokamo pagal paslaugų sutartį, išlaidos, biuro nuomos, komunalinių ir ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių išlaidos). Projekto administravimo išlaidoms gali būti skiriama ne daugiau nei 10 procentų sumos, skirtos projektui iš Programos lėšų;

38.8. kitos išlaidos, kurių nebuvo galima numatyti rengiant projekto paraišką (projekto tikslams pasiekti būtinos, kituose sąmatos straipsniuose neidentifikuotos, išlaidos). Nenumatytos išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų sumos, skiriamos projektui iš Programos lėšų.

39. Netinkamos finansuoti išlaidos negali būti įtrauktos į sąmatą. Programos lėšos neskiriamos:

39.1. pastatams statyti, rekonstruoti ar remontuoti;

39.2. materialiam turtui įsigyti, jeigu jo vertė yra didesnė nei 1000 eurų;                  

39.3. asociacijų ar kitų organizacijų veiklai finansuoti ir nario mokesčiams mokėti;

39.4. baudoms, delspinigiams ir paskolų palūkanoms mokėti, skolų ar bylinėjimosi išlaidoms padengti;

39.5. pridėtinės vertės mokesčiui, kuris teisės aktų nustatyta tvarka gali būti įtrauktas į pridėtinės vertės mokesčio atskaitą, sumokėti.

40. Lėšas atrinktiems projektams iš dalies finansuoti įsakymu skiria kultūros ministras, atsižvelgdamas į Komisijos ekspertų grupių rekomendacijas. Kultūros ministro įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija (kūrybinės veiklos ar autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektas), projekto pavadinimas, projektui skiriama Programos lėšų suma.  

41. Apie Programos lėšų skyrimą projektui arba atsisakymą skirti lėšas pareiškėjai informuojami elektroniniu paštu per 5 darbo dienos nuo kultūros ministro įsakymo įsigaliojimo dienos. Kultūros ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo projektams yra skelbiamas Kultūros ministerijos interneto svetainėje.

42. Projektų finansavimas vykdomas pagal Kultūros ministerijos ir projekto vykdytojo, kuriam skiriamos lėšos, sudarytą kultūros ministro nustatytos formos projekto dalinio finansavimo sutartį. Sutartyje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, lėšų skyrimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų išlaidų sąmata, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.

43. Lėšos pervedamos į projekto vykdytojo atskirą sąskaitą, skirtą Programos lėšoms.

44. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos išlaidų straipsnius, toks pakeitimas nederinamas su Kultūros ministerija, jei skirtumas tarp sąmatos straipsnyje numatytų lėšų sumos ir planuojamų naudoti lėšų sumos neviršija 10 procentų.

45. Projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto įvykdymo termino pabaigos, jeigu faktinės projekto išlaidos viršija sąmatoje numatytas išlaidas daugiau nei 10 procentų arba dėl objektyvių priežasčių keičiama sąmatoje numatytų išlaidų rūšis. Prašymą tikslinti sąmatą, nurodydamas pagrįstas sąmatos tikslinimo priežastis, projekto vykdytojas pateikia Kultūros ministerijai kartu su patikslintos sąmatos projektu. Sprendimą dėl sąmatos tikslinimo priima kultūros ministras ar jo įgaliotas asmuo per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai Kultūros ministerija gavo projekto vykdytojo prašymą.

46. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus sąmatos tikslinimo tvarką, sąmatos tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, laikomos netinkamomis ir turi būti grąžintos Kultūros ministerijai per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai pasibaigė sutartyje numatytas projekto įgyvendinimo terminas.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTAMS SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ REZULTATUS

 

47. Projekto išlaidos teisės aktų nustatyta tvarka turi būti įtrauktos į projekto vykdytojo buhalterinę apskaitą, pagrįstos ir patvirtintos atitinkamais išlaidas pateisinančiais ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais, turinčiais teisės aktais nustatytus apskaitos dokumentams privalomus rekvizitus. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis Programos aprašo 37 punkte numatytais kriterijais.

48. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, jo reklaminėje ir informacinėje medžiagoje, išleistuose ar viešai paskelbtuose kultūros ir autorių teisių apsaugai skirtuose produktuose ar teikiamos paslaugos informacinėje medžiagoje turi nurodyti Programos pavadinimą ir programos administratorių – Kultūros ministeriją. 

49. Nepanaudotas lėšas projekto vykdytojas turi grąžinti Kultūros ministerijai per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai pasibaigė sutartyje numatytas projekto įgyvendinimo terminas.

50. Projekto įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas tik išimtinais atvejais, projekto vykdytojui pateikus pagrįstas vėlavimo priežastis ir informaciją apie jau pasiektus dalinius projekto tikslus. Prašymą pratęsti projekto įgyvendinimo terminą projekto vykdytojas turi pateikti Kultūros ministerijai nedelsiant, kai paaiškėja, kad dėl objektyvių priežasčių negalės įvykdyti projekto laiku, bet ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki sutartyje numatyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos. Sprendimą dėl projekto įgyvendinimo termino pratęsimo Kultūros ministerija priima ir informuoja projekto vykdytoją per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai buvo gautas projekto vykdytojo pagrįstas prašymas pratęsti projekto įgyvendinimo terminą.

51. Projekto vykdytojas, įvykdęs projektą, atsiskaito Kultūros ministerijai už panaudotas Programos lėšas ir projekto veiklos rezultatus per 20 darbo dienų nuo sutartyje nurodyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos pateikdamas šiuos dokumentus:

51.1. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo ataskaitą;

51.2. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą.

52. Projekto vykdytojas projekto įvykdymo ataskaitą ir faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą pristato į Kultūros ministeriją arba siunčia registruotu paštu adresu: Kultūros ministerija, J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius.

53. Kultūros ministerijai pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai buvo gautas Kultūros ministerijos rašytinės formos reikalavimas, turi patikslinti Programos apraše nurodytų reikalavimų neatitinkančią ataskaitą ir pateikti Kultūros ministerijai visų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, įskaitant dokumentų, įrodančių projekto vykdytojo lėšų dalies panaudojimą, patvirtintas kopijas.

54. Kultūros ministerija kasmet atlieka ne mažiau nei 10 atrankos būdu pasirinktų projektų įgyvendinimo ataskaitų ir faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų patikrą.

55. Projekto vykdytojas, neteisėtai panaudojęs projekto įgyvendinimui skirtas Programos lėšas ar pažeidęs sutartyje nustatytą finansavimo arba atsiskaitymo tvarką, Kultūros ministerijos reikalavimu privalo grąžinti neteisėtai panaudotas Programas lėšas Kultūros ministerijai. Programos lėšos, negrąžintos per Kultūros ministerijos nustatytą terminą, išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Projekto vykdytojas, pažeidęs Programos aprašo ir (ar) sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš Programos lėšų.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Projekto vykdytojas privalo kaupti ir penkerius metus saugoti su projekto įgyvendinimu susijusią informaciją bei finansinius ir kitus dokumentus.

58. Projektų dokumentai (projektų paraiškos ir jų registras, Komisijos ekspertų grupių posėdžių protokolai ir jų registras, sutartys ir sutarčių registras, projektų ataskaitos ir jų registras) saugomi Kultūros ministerijoje. Šių dokumentų saugojimo terminai teisės aktų nustatyta tvarka nustatomi Kultūros ministerijos dokumentacijos planuose.

59. Kultūros ministerija parengia ir tvarko Programos projektų duomenų bazę, skirtą kaupti, sisteminti ir apibendrinti informaciją apie projektų įgyvendinimą, nustatytus Programos aprašo ir (ar) sutarties sąlygų pažeidimus įgyvendinant projektus ir kitą Programos administravimui reikšmingą informaciją.

60. Pareiškėjams, projektų vykdytojams ir tretiesiems asmenims informacija, susijusi su paraiškomis ir finansuotais projektais, teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

61. Pareiškėjų ir projektų vykdytojų skundai teikiami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

__________________________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. kovo 31 d.  įsakymu Nr. ĮV- 258

 

 

(Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projekto dalinio finansavimo sutarties forma)

 

SUTARTIS

 

20__ m. ________________ d. Nr. _______

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Kultūros ministerija), atstovaujama __________________________, ir ___________________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

(toliau – Projekto vykdytojas), atstovaujama (-as) _______________________________, sudarė šią sutartį.

 

1. Sutarties dalykas:

Šios sutarties dalykas yra Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos (toliau – Programa) projekto------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ (toliau – Projektas)   

(projekto pavadinimas), kuris priskiriamas projekto kategorijai_______________________

(įrašyti ar kūrybinės veiklos, ar autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos projektui)   

dalinis finansavimas iš Programos lėšų ir Projekto įgyvendinimas.

 

2. Šalių įsipareigojimai:

2.1. Kultūros ministerija įsipareigoja:

2.1.1. vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros ministro _____ m. _________d. įsakymo Nr._____ ____ p., iš dalies finansuoti šios sutarties 1 punkte nurodytą Projektą ir skirti šiam tikslui, atsižvelgiant į Projekto vykdytojo pateiktą sąmatą (kuri yra neatskiriama sutarties dalis),_____________________ (________________________________________________)  eurų;                                                    

(suma skaičiais ir žodžiais)

2.1.2. pervesti Projekto vykdytojui____________________________________ lėšas į

(juridinio asmens kodas)

atskirą Programos lėšoms skirtą sąskaitą Nr. LT ______________________________, esančią ____________________, banko kodas _________________.

(banko pavadinimas)                                                                                                                                                            

2.2. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

2.2.1. sutarties 1 punkte nurodytą Projektą pradėti vykdyti nuo _____________ ir baigti vykdyti iki ___________________

(projekto vykdymo laikotarpis negali būti ilgesnis, kaip vieneri kalendoriniai metai, skaičiuojant nuo sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo termino pradžios)

pagal prie šios sutarties pridedamą sąmatą;                

2.2.2. skirtas Programos lėšas naudoti tik pagal Kultūros ministerijos patvirtintą sąmatą ir tik tinkamoms Projekto išlaidoms padengti. Tinkamomis yra laikomos išlaidos:

2.2.2.1. tiesiogiai susijusios su Projekto vykdymu ir būtinos jo įgyvendinimui;

2.2.2.2. patiriamos Projekto veiklos vykdymo laikotarpiu, nurodytu šios sutarties 2.2.1 punkte;

2.2.2.3. atitinkančios sąmatoje prie sutarties nurodytą išlaidų paskirtį;

2.2.2.4. aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.

2.2.3. Pasibaigus projektui iki _________________

(ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo sutartyje nurodyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos)

pateikti Kultūros ministerijai:

2.2.3.1. kultūros ministro nustatytos formos Projekto įvykdymo ataskaitą;

2.2.3.2. kultūros ministro nustatytos formos Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą;

2.2.4. Projekto reklaminėje ir informacinėje medžiagoje, išleistuose ar viešai paskelbtuose kultūros ir autorių teisių apsaugai skirtuose produktuose ar teikiamos paslaugos informacinėje medžiagoje nurodyti Programos pavadinimą ir programos administratorių – Kultūros ministeriją.

2.2.5. Kultūros ministerijai pareikalavus, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai buvo gautas Kultūros ministerijos rašytinės formos reikalavimas, pateikti Kultūros ministerijai visų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas;

2.2.6. nepanaudotas Projekto vykdymui Programos lėšas pasibaigus Projektui per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai pasibaigė sutartyje numatytas projekto įgyvendinimo terminas, grąžinti į Kultūros ministerijos sąskaitą (LT26 7044 0600 0807 8081);                                               

2.2.7. apskaitą, susijusią su Projekto įgyvendinimu, tvarkyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

2.2.8. neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

 

3. Papildomos sutarties sąlygos:

3.1. Jeigu įgyvendinant Projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pakeitimas nederinamas su Kultūros ministerija, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 10 procentų .

3.2. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti lėšų sąmatos straipsnyje gali viršyti 10  procentų arba dėl objektyvių priežasčių gali keistis išlaidų rūšis, Projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą, bet ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki sutarties 2.2.1 punkte nustatyto Projekto įvykdymo termino pabaigos. Prašymą tikslinti sąmatą, nurodydamas pagrįstas sąmatos tikslinimo priežastis, Projekto vykdytojas pateikia Kultūros ministerijai kartu su patikslintos sąmatos projektu.

3.3. Praleidus sąmatų tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus sąmatų tikslinimo tvarką, sąmatų tikslinti negalima. Išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, yra pripažįstamos netinkamomis ir turi būti grąžintos į šios sutarties 2.2.6 punkte nurodytą sąskaitą.     

3.4. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta šioje sutartyje. Kultūros ministerijai nustačius, kad Projekto vykdytojas pažeidė sutartyje nustatytą finansavimo ir atsiskaitymo tvarką, Projekto vykdytojas privalo grąžinti Kultūros ministerijai neteisėtai panaudotas Programos lėšas per Kultūros ministerijos nustatytą laikotarpį. Toks Projekto vykdytojas praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš Programos lėšų. Jeigu Projekto vykdytojas per Kultūros ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina nurodytų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.5. Už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą šios sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.6. Kultūros ministerija neatsako už sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl sutartyje neteisingai nurodytų Projekto vykdytojo rekvizitų bei duomenų. Už jų tikslumą atsako Projekto vykdytojas.

3.7. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios sutarties punkto, nedelsdama raštu kreipiasi į kitą šalį dėl sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

3.8. Sutartis gali būti nutraukta:

3.8.1. rašytiniu sutarties šalių susitarimu;

3.8.2. vienos iš sutarties šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje sutartyje nustatytus įsipareigojimus, apie tai raštu informuojant kitą šalį ne vėliau nei prieš 14 darbo dienų iki numatomos sutarties nutraukimo dienos.

3.9. Sutarties papildymai, pakeitimai arba sutarties nutraukimas galioja tik raštu susitarus abiem šalims.

3.10. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

3.11. Sutartį nutraukus dėl Projekto vykdytojo kaltės, Projekto vykdytojas privalo per 10 darbo dienų grąžinti Kultūros ministerijai visą iš Programos lėšų pagal šią sutartį gautą sumą.

3.12. Sutartį nutraukus dėl Kultūros ministerijos kaltės, Kultūros ministerija pagal Projekto vykdytojo pateiktus atsiskaitymo dokumentus apmoka sąmatoje numatytas Projekto išlaidas, padarytas iki sutarties nutraukimo dienos, neviršijant šios sutarties 2.1.1 punkte numatytos sumos.

3.13. Sutartis sudaryta 2 (dviem) vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

3.14. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki šalys pilnai įvykdys savo įsipareigojimus, prisiimtus pagal šią sutartį.

 

4. Šalių rekvizitai:

 

Kultūros ministerija                                                                            Projekto vykdytojas

Kodas 188683671                                                         ________________________________

J.Basanavičiaus g. 5, 01118 Vilnius                                                                           

AB SEB bankas                                                            ________________________________ 

Sąsk. Nr. LT26 7044 0600 0807 8081                                                                   

Banko kodas 70440                                                      ________________________________

Tel. 8 5 219 3460                                                          ________________________________

Faksas 8 5 262 3120                                                     ________________________________

 

________________________________

(pareigų pavadinimas) A. V.                                         (pareigų pavadinimas) A. V.

 

 

(parašas)                                                                        (parašas)

 

                                                                                            

(vardas ir pavardė)                                                        (vardas ir pavardė)