BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 28 d.

Nr. T-1

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                              Valdemaras Valkiūnas


 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. sausio 28 d.

sprendimu Nr. T-1

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ

SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Biržų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Biržų rajono savivaldybei (toliau –Savivaldybė) siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d.

nutarimu Nr. 785.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ APKAIČIAVIMO IR SKYRIMO PRINCIPAI

 

4. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas rekomenduojamas dydis yra 15 eurų per mėnesį.

5. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

6. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių (ne daugiau 15 mokinių vienoje programos grupėje) ir programos trukmę.

7. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 4–6 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai: mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus mažinamas, bet ne daugiau nei 1/3 nuo 15 eurų.

8. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 4–6 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas, bet ne daugiau nei 1/3 nuo 15 eurų.

9. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikiami teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

10. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos skyriaus, vykdančio švietimo funkcijas, (toliau – Skyrius) pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu kartą per ketvirtį.

11. Švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija

yra ne Savivaldybė, lėšos skiriamos pagal tarp švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

12. NVŠ lėšos skiriamos mokinio, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti.

13. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

13.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

13.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

14. Lėšų negalima naudoti:

14.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

14.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

14.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

14.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

14.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI IR NVŠ PROGRAMOMS

 

15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

15.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

15.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

15.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

15.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

15.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

16. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

16.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 15.5 papunktyje;

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

16.3. kreiptis į Savivaldybės ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

17. Naujų švietimo teikėjo atitiktis Aprašo 15 punkte numatytiems reikalavimams nustatoma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų patvirtinta tvarka, naudojantis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.

18. Jei švietimo teikėjo atitiktis reikalavimams vienoje savivaldybėje jau buvo patvirtinta ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma, Biržų rajono savivaldybėje ji taip pat pripažįstama be papildomo vertinimo.

19. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695, nuostatas.

20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena programa turi turėti unikalų KTPPR kodą.

21. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį.

 

V SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

22. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 15–18 punktų numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas).

23. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

24. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Naujos NVŠ programos esant poreikiui gali būti vertinamos kas pusmetį.

25. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (5 priedas).

26. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiamą.

27. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

28. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir pateikia Skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus, pavardes, mokinio pažymėjimo numerius. Per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Skyriaus atsakingas asmuo turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

29. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

30. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu kas ketvirtį  perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

31. NVŠ teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

32. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą tvarką vykdoma NVŠ programų įgyvendinimo stebėsena, vykdymo kokybė, lėšų panaudojimas

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

33. Pasibaigus ketvirčiui, per 15 dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.

34. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas Savivaldybės NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą Nr. LT724010041300020052 iki einamųjų metų gruodžio 25 d.

35. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Pasibaigus ketvirčiui, per 15 dienų Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui pateikia formą Nr. 2 (Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465).

37. Pasibaigus ketvirčiui, per 20 dienų Savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 (Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

38. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

40. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose bei tam tikslui pritaikytose erdvėse.

41. Savivaldybės NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams ir naudojamos neformaliojo vaikų švietimo programoms įgyvendinti vadovaujantis Aprašo nuostatomis.

42. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

43. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

 

_____________


 

Biržų rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo  

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVASIS MOKYTOJAS

DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

 

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra)

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

____________ _____________________

(parašas) (vardas, pavardė)

 


 

Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

1.

Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo)

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ laisvasis mokytojas

□ Kita

3.

Juridinio asmens kodas

 

4.

Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

6.

Adresas

 

7.

Telefono numeris

 

8.

El. pašto adresas

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

El. pašto adresas

 

3.

Telefono numeris

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............................

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

Pateikta

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais

TAIP

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

 

VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

 

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas

Taip

Ne

 

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas

Taip

Ne

 

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

 

 

 

V. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI,  REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R;

  B

2.

 

 

 

 

R;

B

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas

 

A. V.

 

 

__________________________

 

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

_____________________________

 

(parašas)

 

 

 


 

Biržų rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo                

3 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS

 

 

Kriterijus

Rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. Teisinis pagrindas

1.1. Teisė vykdyti NVŠ

Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla

 

2. Administracinis pajėgumas

 

2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas

Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei

 

2.3. Finansinis pajėgumas

Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui

 

3. Ugdymo kokybė

3.1. Ugdymo patirtis

Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas

 

3.2. Darbuotojų kvalifikacija

Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus

 

3.3. Teikėjo žinomumas

Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija

 

3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu

Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų

 

3.5. Aplinka

Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

 

3.6. Ugdymo priemonės

Teikėjas patvirtina, kad turi

įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_____________________________

 

(parašas)

 


 

Biržų rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo                                                                                                    lėšų skyrimo ir panaudojimo                                                                                                    tvarkos aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

 

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

 

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

 

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 


 

Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1.  1.1.

1. 

1. 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

atitinka

Iš dalies atitinka

neatitinka

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

 

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

 

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

 

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

 

 

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius 

 

 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

 

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

 

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

 

 

3.  NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

 

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

 

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

 

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

 

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

 

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

 

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

 

 

6.  Kokybė ir  atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

 

 

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

 

 

6.2. mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

 

 

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

 

(parašas)

 

 

Biržų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

6 priedas

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

Savivaldybė .........................

Švietimo teikėjo pavadinimas .........................

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

 

Programos kryptis

 

KTPRR kodas

 

Vaikų skaičius

(einamųjų metų gruodžio 31 d.)

 

Gautos lėšos

 

Panaudotos lėšos

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.