LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2020–2025 METŲ ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. vasario 5 d. Nr. 3D-71

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Žemės ūkio ministerijos 2020–2025 metų antikorupcinę programą.

1.2. Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planą (2020–2021 m.).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. 373 „Dėl Žemės ūkio sektoriaus antikorupcinės programos tvirtinimosu visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. vasario 8 d. įsakymą Nr. 3D-62 „Dėl žemės ūkio sektoriaus antikorupcinės programos ir šios programos įgyvendinimo koordinavimo komisijos sudarymosu visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                Andrius Palionis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2020 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 3D-71

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2020–2025 METŲ ANTIKORUPCINĖ PROGRAMA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Žemės ūkio ministerijos antikorupcinė programa (toliau – Antikorupcinė programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimas Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (toliau – Korupcijos prevencijos įstatymas), Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl Padalinių ir asmenų, valstybės ir savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, atsižvelgiant į Antikorupcinės aplinkos viešajame sektoriuje kūrimo ir įgyvendinimo vadovą.

2.  Antikorupcinė programa apima Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro (toliau – Ministro) valdymo sritis, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarime Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“.

3.  Antikorupcinės programos misija – sukurti korupcijai atsparią aplinką Ministrui priskirtose valdymo srityse. Misija siekiama veikiant tokiomis kryptimis: vykdant korupcijos prevenciją ir antikorupcinį švietimą.

4.  Antikorupcinės programos tikslai ir uždaviniai yra nuosekliai siejami su visuomenės apsauga nuo esamų ir atsirandančių korupcijos šaltinių, kartu visokeriopai ginant visuotinai pripažįstamas žmogaus teises ir laisves.

5.  Antikorupcinei programai įgyvendinti yra parengiamas Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planas. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas skelbiami Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerijos) interneto svetainėje.

6.       Antikorupcinėje programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

7Korupcijos prielaidos:

8.1. galima išskirti tokias bendrąsias korupcijos prielaidas:

8.1.1. teisines prielaidas – teisės aktai su dviprasmiškomis, neaiškiomis nuostatomis, kuriose nenustatyti konkretūs procedūrų terminai, reikalingi atlikti veiksmai, suteikiama per didelė diskrecijos teisė  ūkio subjektų priežiūrą atliekančiam subjektui;

8.1.2. institucines prielaidas, kurios apima motyvacinės karjeros sistemos nebuvimą, neišplėtotas vidaus ir išorės audito sistemas, neskaidrius sprendimų priėmimo procesus, nepakankamą viešumą;

8.1.3. visuomenės pilietiškumo stokos prielaidas, kurios apima visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumą ir prieštaringumą, nesipriešinimą korumpuotiems darbuotojams bei piliečių pasyvumą antikorupcinėje veikloje;

8.2. galima išskirti ir specifines korupcijos prielaidas pagal Ministerijai ir įstaigoms prie Ministerijos priskirtas funkcijas:

8.2.1. kontrolės ar priežiūros funkcijos vykdymą;

8.2.2. sprendimų, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo, priėmimą;

8.2.3. valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos naudojimą;

8.2.4. neišsamiai reglamentuotos atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė.

9. Korupcijos lygis ir paplitimas:

9.1. Korupcijos suvokimo indeksas (KSI) yra vienas iš garsiausių pasaulyje korupcijos suvokimo tyrimų, kuris atskleidžia, kaip pasaulio valstybėms pavyksta kontroliuoti korupciją. Jis parodo, kaip šalyje suvokiama valstybės ar savivaldybių tarnautojų ir politikų korupcija. KSI įverčiai rikiuojasi šimto balų skalėje, kur 100 balų žymi labai skaidrią valstybę, 0 – labai korumpuotą. Pagal „Transparency International“ atliekamo KSI tyrimo rezultatus, 2018 m. Lietuvai buvo skirta 59 balai ir 38 vieta tarp tyrime vertinamų 180 pasaulio valstybių. Lyginant su 2017 m., KSI rezultatais – Lietuvos įvertis nepasikeitė[1]. 2017 m. Vakarų Europos ir ES vidurkis (KSI) 66 balai[2]. KSI tyrimo rezultatai rodo, kad Lietuvai trūksta balų iki Vakarų Europos ir ES vidurkio;

9.2. tyrimo[3],„Lietuvos korupcijos žemėlapis 2019“, kurio tikslas įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje bei palyginti ją su ankstesnių metų duomenimis, rezultatai atskleidžia tendenciją, kad Lietuvos gyventojų nuomonė apie korupcijos paplitimą įvairiose institucijose keičiasi teigiama linkme  Ministerijos atžvilgiu.

Gyventojai vertino konkrečių ministerijų ar įstaigų korumpuotumo lygį. Lentelėje pateikta ministerijų korumpuotumo vertinimo kaita 2016–2019 m.:

 

Eil. Nr.

Ministerijos

2019 m., %

2018 m., %

2016 m., %

1.

Sveikatos apsaugos ministerija

69

71

77

2.

Teisingumo ministerija

47

46

55

3.

Vidaus reikalų ministerija

47

45

56

4.

Aplinkos ministerija

46

52

57

5.

Žemės ūkio ministerija

45

52

57

6.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

41

45

53

7.

Susisiekimo ministerija

39

40

48

8.

Energetikos ministerija

38

43

57

9.

Finansų ministerija

34

38

53

10.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

31

39

47

11.

Krašto apsaugos ministerija

29

38

65

12.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

23

40

47

13.

Kultūros ministerija

23

26

39

14.

Užsienio reikalų ministerija

17

21

34

 

Šio tyrimo rezultatai rodo, kad gyventojų vertinimai kai kurių Ministerijos pavaldume esančių įstaigų (Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos) atžvilgiu pagerėjo. Lentelėje pateikta Ministerijos pavaldume esančių įstaigų korumpuotumo vertinimo kaita 2016–2019 m.:

 

Eil. Nr.

Įstaigos

2019 m., %

2018 m., %

2016 m., %

1.

Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos

80

82

79

2.

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

77

78

70

3.

VĮ Valstybės žemės fondas

57

53

38

4.

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra

53

49

45

5.

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos

52

57

55

6.

UAB Žemės ūkio ir paskolų garantijų fondas

50

43

31

7.

Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos

42

46

39

8.

VšĮ „Ekoagros“

34

32

n. d.

 

9.3. 2018 m. ir 2019 m. Ministerijoje atlikta darbuotojų apklausa, siekiant nustatyti Ministerijos darbuotojų toleranciją korupcijai[4]. Šių tyrimų rezultatai rodo, kad Ministerijos darbuotojai linkę pritarti korupcijos prevencijos priemonėms, susijusioms su darbuotojų švietimu antikorupciniu požiūriu, vadovų antikorupciniu ugdymu, sprendimų skaidrinimo procesu, daugiau dėmesio skirti teisės aktų aiškumui, viešinti korupcijos apraiškas. 2018 m. apie Ministerijoje vykdomas korupcijos prevencijos priemones girdėjo 69,6 % respondentų, 2019 m. – 80 %. Ar Ministerijos darbuotojai praneštų apie jiems žinomą korupcijos atvejį 2018 m. nurodė 46,7 % respondentų, 2019 m. – 59 %. Ar yra buvę situacijų, kai Ministerijos darbuotojams buvo siūlomas kyšis ar kitaip darbe buvo susidūrę su korupcija 2018 m. nurodė 12 % respondentų, 2019 m. – 10 %. Atsižvelgiant į šių apklausų rezultatus, manytina, kad Ministerijoje taikomos korupcijos prevencijos priemonės turi teigiamą poveikį Ministerijos darbuotojų antikorupcinės savimonės ugdymui.

9.4. Atsižvelgiant į įvairių apklausų duomenis, tikslinga būtų siekti, kad Ministerijoje ir jos pavaldume esančiose įstaigose korupcijos prevencija ir antikorupcinės kultūros kūrimas būtų tarp svarbiausių Ministerijos tikslų, norint užtikrinti skaidrią ir veiksmingą darbuotojų veiklą bei korupcijos pasireiškimo tikimybės mažėjimą.

10. Nevykdant veiksmingos ir kryptingos antikorupcinės politikos, gali kilti tokios pasekmės:

10.1. sumažėti sprendžiamų socialinių problemų efektyvumas, ginant visuotinai pripažįstamas žmogaus teises ir laisves, taip pat prarandamas visuomenės pasitikėjimas valstybės institucijomis, taip pat sumažėti šalies prestižas;

10.2. atsirasti socialinė įtampa, kuri veikia šalies ekonomiką ir politinį stabilumą;

10.3. sumažėti piliečių pasitikėjimas valstybe ir demokratija;

10.4. pablogėti viešojo administravimo kokybė.

Atsižvelgiant į šias pasekmes ir aiškiai suvokiant korupcijos reiškinį, galima numatyti veiksmingesnes korupcijos prevencijos priemones, kurios numatomos priemonių plane.

 

III SKYRIUS

ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

11. Antikorupcinės programos tikslai:

11.1. teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę;

11.2. nulinės korupcijos tolerancijos skatinimas, siekiant didinti visuomenės pasitikėjimą Ministerija.

12. Šie 11 punkte išvardyti Antikorupcinės programos tikslai turi būti įgyvendinami kaip nedaloma visuma.

13. Antikorupcinės programos uždaviniai:

13.1. atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Ministerijoje bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose;

13.2. vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje;

13.3. užtikrinti teisės aktų antikorupcinį vertinimą;

13.4. vykdyti korupcinės aplinkos stebėseną ir prevencijos priemonių taikymą;

13.5. vykdyti antikorupcinį švietimą Ministerijoje;

13.6. sklandžiai įgyvendinti korupcijos prevencijos programą ir užtikrinti užsibrėžtų tikslų tęstinumą.

14. Antikorupcinės programos vertinimo kriterijai:

14.1. korupcijos pasireiškimo ir pasireiškimo tikimybės suvokimo sumažėjimas;

14.2. nepakantumo korupcijai padidėjimas;

14.3. didesnis korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemos veiksmingumas;

14.4. didesnis visuomenės pasitikėjimas Ministerija ir Ministerijai pavaldžiomis įstaigomis.

 

IV SKYRIUS

ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS

 

15. Antikorupcinės programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių plane nustatomos jos įgyvendinimo priemonės, jų vykdymo terminai, vykdytojai, priemonės vertinimo kriterijai. Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo stebėseną nuolat atlieka Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją.

17. Ministerijos Antikorupcinės programos įgyvendinimo priemonių planas yra neatskiriama šios programos dalis. Jis tvirtinamas ir atnaujinamas Ministro įsakymu, atsižvelgiant į galimas ar nustatytas korupcijos pasireiškimo žemės ūkio sektoriuje sritis ir šios programos įgyvendinimo aktualumą.

18. Už Antikorupcinės programos nuostatų ir priemonių įgyvendinimą teisės aktų nustatyta tvarka atsakingas Ministerijos administracijos padalinys; už korupcijos prevenciją teisės aktų nustatyta tvarka ir šios programos įgyvendinimo priemonių planą –  numatyti vykdytojai.

19. Kiekvienais metais Antikorupcinė programa peržiūrima ir prireikus koreguojama, pildoma. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas prireikus gali būti keičiami.

20. Antikorupcinė programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti atnaujinami per visą Ministerijos Antikorupcinės programos įgyvendinimo laikotarpį, atsižvelgiant į:

20.1. Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos ir Tarpinstitucinio plano pakeitimus, susijusius su Ministerijos kompetencija;

20.2. kiekvienais metais atliekamos korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo rezultatus (nustatytas korupcijos grėsmes ir pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos priemonių šioms korupcijos grėsmėms sumažinti ar pašalinti);

20.3. praėjusio laikotarpio Ministerijos antikorupcinės programos įgyvendinimo rezultatus;

20.4. Specialiųjų tyrimų tarnybos, kitų kompetentingų institucijų rekomendacijas ir visų suinteresuotų asmenų pasiūlymus;

20.5.  gautą informaciją apie galimas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas.

_______________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2020  m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 3D-71

 

 

ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

2020–2021 m.

 

Turinys

 

1.TIKSLAS. Teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę 2

1.1. UŽDAVINYS. Atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Žemės ūkio ministerijoje (toliau – Ministerija) bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose 2

1.2. UŽDAVINYS. Vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje 3

1.3. UŽDAVINYS. Užtikrinti teisės aktų antikorupcinį vertinimą 3

2.TIKSLAS Nulinės korupcijos tolerancijos skatinimas, siekiant didinti visuomenės pasitikėjimą Ministerija 4

2.1.UŽDAVINYS. Vykdyti korupcinės aplinkos stebėseną ir prevencijos priemonių taikymą 4

2.2.UŽDAVINYS. Vykdyti antikorupcinį švietimą Ministerijoje 4

2.3.UŽDAVINYS. Sklandžiai įgyvendinti korupcijos prevencijos programą ir užtikrinti užsibrėžtų tikslų tęstinumą 5

 

 


 

 

1.      TIKSLAS. Teisinio reglamentavimo gerinimas ir geresnio valdymo užtikrinimas, siekiant mažinti korupcijos apraiškų tikimybę

1.1.      UŽDAVINYS. Atlikti efektyvų ir veiksmingą teisės aktų keitimą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Ministerijoje bei korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą Ministerijai pavaldžiose įstaigose

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Priemonės vertinimo kriterijai

1.1.1. Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą ir vertinimą, Ministerijos ir Ministerijai pavaldžių įstaigų veiklos srityse

 

 

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Kiekvienų metų III ketv.

Atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas ir vertinimas

1.1.2. Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės atlikimo koordinavimą, Ministerijai pavaldžių įstaigų veiklos srityse

 

 

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Kiekvienų metų III ketv.

Pateikta išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo, kuriai pritarė Ministerijai pavaldžios įstaigos vadovas Ministerijos administracijos padaliniui, atsakingam už korupcijos prevenciją

 

1.1.3 Tobulinti esamą valstybės ar savivaldybės nekilnojamojo turto pardavimo ir tokio sandorio pagrindu įgyjamos teisės į valstybinės žemės sklypą realizavimo tvarką, kad būtų užkirstas kelias formaliais pagrindais įgyti teisę į valstybinės žemės sklypą ir jame vykdyti su pirmine paskirtimi ar naudojimo būdu nesusijusią veiklą, kad parduodamo nekilnojamojo turto kaina ir (ar) jame eksploatuoti skirto žemės sklypo nuomos arba pardavimo kaina būtų nustatoma atsižvelgiant į nekilnojamojo turto plėtros potencialą.

Ministerijos administracijos padalinys, dalyvaujantis formuojant politiką žemės tvarkymo ir administravimo srityse

 

2020-12-31

Parengtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 9 d. nutarimo  Nr. 260 „Dėl naudojamų kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos“ pakeitimas ir Žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl Kitos paskirties valstybinės žemės sklypų, parduodamų ar išnuomojamų ne aukciono būdu, administravimo metodikos patvirtinimo“ projektas

1.2.      UŽDAVINYS. Vykdyti korupcijos prevencijos priemones Ministerijos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Priemonės vertinimo kriterijai

1.2.1. Tikrinti, kad viešųjų pirkimų proceso dalyviai deklaruotų su viešaisiais pirkimais susijusį statusą ir interesus

 

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Nuolat

 

Vykdoma aktyvi kontrolė, kad būtų deklaruojamos papildomos pareigos, susijusios su viešaisiais pirkimais

1.2.2 Supažindinti naujai priimamus darbuotojus su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi metodinėmis rekomendacijomis

 

Ministerijos administracijos padaliniai, atsakingi už korupcijos prevenciją ir personalo funkcijų valdymą

 

 

Nuolat

Supažindinta su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi rekomendacijomis

1.2.3.  Vykdyti privačių interesų deklaracijų ir juose pateiktų duomenų tikrinimą

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Kas ketvirtį, atskirų pagal poreikį

Vykdomas visų darbuotojų privačių interesų deklaracijų ir juose pateiktų duomenų tikrinimas ir atskirų darbuotojų deklaracijų tikrinimas pagal nustatytas rizikas

1.3.      UŽDAVINYS. Užtikrinti teisės aktų antikorupcinį vertinimą

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Priemonės vertinimo kriterijai

1.3.1. Užtikrinti, kad rengiamų teisės aktų projektų, kuriais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, įtvirtintus Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje, visais atvejais būtų atliktas antikorupcinis vertinimas

Ministerijos padalinys, atsakingas už teisės akto projekto vertinimą,

Teisės akto projekto rengėjas

 

 

Nuolat

Įvertinti antikorupciniu aspektu visi teisės aktų projektai, susiję su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje nustatytomis sritimis.

Siekiama rodiklio reikšmė – 100 proc.

1.3.2. Prireikus inicijuoti teisės akto projekto arba galiojančio teisės akto antikorupcinį vertinimą ar pateikimą STT, kad jis būtų

įvertintas antikorupciniu požiūriu, ir įvertinti gautas išvadas

Ministerijos padalinys, atliekantis teisės aktų projekto vertinimą

 

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Nuolat

Įvertinti antikorupciniu požiūriu teisės akto projektai arba galiojantys teisės aktai ir priimtos atitinkamos išvados

2.      TIKSLAS Nulinės korupcijos tolerancijos skatinimas, siekiant didinti visuomenės pasitikėjimą Ministerija

2.1.     UŽDAVINYS. Vykdyti korupcinės aplinkos stebėseną ir prevencijos priemonių taikymą

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Priemonės vertinimo kriterijai

2.1.1. Atlikti ministerijos darbuotojų apklausą, nustatant toleranciją korupcijai

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

2020 m. IV ketv.

2021 m. IV ketv.

Paskelbti apklausos rezultatų duomenys Ministerijos interneto svetainėje

2.1.2. Koordinuoti patikrinimus, keistis informacija

Ministerijos administracijos padaliniai, atsakingi už korupcijos prevenciją ir audito funkcijas

Pagal poreikį

Atlikti patikrinimai

2.1.3. Parengti dovanų registravimo tvarką

Ministerijos administracijos padaliniai, atsakingi už ryšius su visuomene ir korupcijos prevenciją

2020-07-01

Patvirtinta gautų dovanų registravimo tvarka

2.2.     UŽDAVINYS. Vykdyti antikorupcinį švietimą Ministerijoje

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Priemonės vertinimo kriterijai

2.2.1. Organizuoti korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo mokymus darbuotojams, didesnį mokymų skaičių skiriant darbuotojams, atsakingiems už korupcijos prevenciją, teisės aktų antikorupcinį vertinimą, viešuosius pirkimus ir ūkio subjektų priežiūrą

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už personalo funkcijų valdymą

 

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

 

Pagal poreikį

Suorganizuoti mokymai įvairiomis aktualiomis korupcijos prevencijos temomis, pateikiant informaciją darbuotojų mokymuose dalyvavusių skaičių

2.2.2. Organizuoti diskusiją, skirtą įstaigų prie Ministerijos, viešųjų įstaigų, valstybės įmonių ir akcinių bendrovių atstovams, atsakingiems už korupcijos prevenciją

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

 

Pagal poreikį

Suorganizuoti susitikimai korupcijos prevencijos klausimais

2.2.3. Įdiegti procedūrą ir sukurti dokumentų paketą, siekiant veiksmingai supažindinti naujai priimtus/paskirtus Ministerijos darbuotojus su korupcijos prevencijos priemonėmis bei Ministerijoje darbo tvarką reglamentuojančiais dokumentais

Ministerijos padalinys, atsakingas už personalo funkcijų valdymą ir už korupcijos prevenciją

2020-07-01

Įdiegta procedūra ir sukurtas dokumentų paketas naujų darbuotojų supažindinimui su galiojančiomis Ministerijos darbo tvarkomis ir korupcijos prevencijos priemonėmis

2.3.      UŽDAVINYS. Sklandžiai įgyvendinti korupcijos prevencijos programą ir užtikrinti užsibrėžtų tikslų tęstinumą

2.3.1 Pateikti pasiūlymus dėl Programos ir jos įgyvendinimo 2022–2025 m. priemonių tikslinimo

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

2022-02-01

Pateikta informacija apie priemonių, numatytų, Programos įgyvendinimo 2020–2021 m. priemonių plane, įvykdymo rezultatus, pateikti pasiūlymai dėl Antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo 2022–2025 m. priemonių plano pakeitimo

2.3.2. Atlikti Antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo 2022–2025 m. priemonių plano pakeitimus

Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už korupcijos prevenciją

2022-03-01

Patvirtinta Antikorupcinė programa ir / ar priemonių planas 2022–2025 m.

 

_____________________

 



[1] Šaltinis https://www.stt.lt/lt/menu/tyrimai-ir-analizes/

[2] Šaltinis https://www.transparency.lt/wp-content/uploads/2017/01/KSI_2016_skaidres.pdf

[3] Šaltinis https://www.stt.lt/lt/menu/tyrimai-ir-analizes/

[4] http://zum.lrv.lt/lt/korupcijos-prevencija-1/antikorupcines-aplinkos-kurimas