LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 16 d. Nr. V-1219

Vilnius

 

Įgyvendindamas Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.5, 6.2.8 ir 6.2.9 papunkčius ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 265 punktą:

 

1. T v i r t i n u Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

 

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo pirmu punktu patvirtintame Apraše visos nurodytos nuorodos į litus galioja iki 2014 m. gruodžio 31 d.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                   Dainius Pavalkis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2014 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1219

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ atrankos TVARKOS APRAŠAS

 

I. SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų planavimo būdu finansuojamų projektų (toliau – Valstybės projektai), įgyvendinamų pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamas, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), prioritetų įgyvendinimo priemones (toliau – Įgyvendinimo priemonės), planavimo ir projektų atrankos procedūras, jų atlikimo terminus ir atsakomybės už procedūrų atlikimą paskirstymą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

II. SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS,

SKELBIMAS IR TEIKIMAS ĮGYVENDINANČIAJAI INSTITUCIJAI

 

4. Valstybės projektai planuojami vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklių 105–106 punktuose ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 30–40 ir 43–44 punktuose nustatyta tvarka.

5. Turi būti sudaromas bent vienas Valstybės projektų sąrašas vienai Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei (toliau – Įgyvendinimo priemonė).

6. Valstybės projektų sąrašas sudaromas patvirtinus Veiksmų programos priedą, 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas), strateginio planavimo dokumentus ir projektų finansavimo sąlygų aprašą (-us) (toliau – PFSA) atitinkamoms Įgyvendinimo priemonėms, pagal kurį (-iuos) Valstybės projektai gali būti įrašomi į Valstybės projektų sąrašą.

7. Iki Valstybės projektų sąrašo sudarymo planuojamo (-ų) Valstybės projekto (-ų) pareiškėjas (-ai) (toliau – Pareiškėjas) turi pateikti Ministerijai projektinį (-ius) pasiūlymą (-us) dėl Valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – Projektinis pasiūlymas) pagal Aprašo 1 priede nustatytą Projektinio pasiūlymo formą. Raštą, kuriuo prašoma pateikti Ministerijai Projektinį (-ius) pasiūlymą (-us), Pareiškėjams išsiunčia Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento (toliau – ESPKD) atsakingas darbuotojas, o pasirašo ESPKD direktorius.

8. Pareiškėjas atsako už Projektiniame pasiūlyme ir pridedamuose dokumentuose pateiktos informacijos tikrumą.

9. Projektiniai pasiūlymai turi būti atsiųsti elektroniniu paštu ir paštu arba pristatyti kurjerio iki Ministerijos rašte nurodytos datos. Už Projektinio pasiūlymo pristatymą laiku atsako Pareiškėjas. Pareiškėjui praleidus rašte nurodytą Projektinio pasiūlymo pateikimo terminą, sprendimą dėl Projektinio pasiūlymo priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, gali priimti Ministerija.

10. Ministerija, gavusi Pareiškėjo pateiktą Projektinį pasiūlymą, turi įvertinti, ar projektas:

10.1. atitinka bent vieną Veiksmų programoje numatytą finansuoti prioriteto konkretų uždavinį ir PFSA nurodytus strateginio planavimo dokumentų nuostatas; 

10.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje numatytiems, taip pat PFSA nurodytame (-uose) strateginio planavimo dokumente (-uose) nustatytiems tikslams ir projekto (-ų) tikslams įgyvendinti (jei taikoma, vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt);

10.3. tenkina (ar tenkins suėjus paraiškos pateikimo terminui) projektų parengtumo sąlygas, nustatytas PFSA (jei tokios sąlygos bus nustatytos).

11. Valstybės projekto atitiktį Aprašo 10.1 ir 10.3 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams įvertina Ministerijos ESPKD atsakingas darbuotojas ir Ministerijos departamento, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės švietimo ir mokslo politiką pagal departamentui priskirtas ir Švietimo ir mokslo ministro nustatytas veiklos sritis, atsakingas darbuotojas, o Aprašo 10.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams – taip pat ir Ministerijos departamento, užtikrinančio racionalų švietimui, mokslui ir studijoms skiriamų valstybės finansinių išteklių paskirstymą, tikslingą investavimą ir veiksmingą turto valdymą, atsakingas darbuotojas (toliau – Atsakingi asmenys). Ministerija Valstybės projekto atitiktį Aprašo 10 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinti gali pasitelkti išorės ekspertus.

12. Vykdant jungtinę priemonę Projektinių pasiūlymų vertinimą Ministerija organizuoja tuo atveju, jeigu rašytiniu, įgyvendinant jungtinę priemonę, dalyvaujančių ministerijų susitarimu, Ministerijai yra pavesta vykdyti veiksmus, įvardintus Veiksmų programos administravimo taisyklių 106 punkte. 

13. Valstybės projekto atitikimą Aprašo 10.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams Atsakingi asmenys ir (arba) išorės ekspertai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuri skelbiama Aprašo 10.2 papunktyje nurodytoje svetainėje.

14. Jeigu projektų vertinimo metu kyla neaiškumų arba trūksta informacijos, Atsakingi asmenys ir (arba) išorės ekspertai turi teisę raštu ir (arba) elektroniniu paštu pareikalauti, kad Pareiškėjas per nustatytą terminą paaiškintų, papildytų ir (arba) patikslintų pateiktus dokumentus. Per nustatytą terminą nepateikus papildomos informacijos, vertinimas atliekamas remiantis anksčiau pateiktais dokumentais.

15. Vertindami Pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis, Atsakingi asmenys ir (arba) išorės ekspertai gali kreiptis į atitinkamas institucijas papildomos informacijos ir naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

16. Į Valstybės projektų sąrašą įtraukiamų projektų atitiktis šio Aprašo 10 punkte nustatytiems reikalavimams turi būti žymima Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje (Aprašo 2 priedas), kurią pasirašo vertinimą atlikę Atsakingi asmenys ir (arba) išorės ekspertai, taip pat ESPKD direktorius ir Ministerijos departamento, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės švietimo ir mokslo politiką pagal departamentui priskirtas ir Švietimo ir mokslo ministro nustatytas veiklos sritis, direktorius.

17. Pareiškėjo pateiktas Projektinis pasiūlymas kartu su dokumentais, įrodančiais projekto atitikimą Aprašo 10 punkte įvardintiems reikalavimams, teikiami svarstyti Ministerijos valdymo komitetui, kurio kompetencijai priskirtas atitinkamas Valstybės projektas pagal švietimo ir mokslo reguliavimo sritį.

18. Ministerijos valdymo komitetas, vadovaudamasis Ministerijos valdymo komiteto darbo reglamentu, tvirtinamu Švietimo ir mokslo ministro įsakymu, komiteto posėdyje apsvarsto Aprašo 17 punkte nurodytus dokumentus, įvertina pateiktus Projektinius pasiūlymus ir teikia rekomendacijas Švietimo ir mokslo ministrui dėl Valstybės projektų įrašymo į Valstybės projektų sąrašą.

19. Ministerijos valdymo komiteto protokoliniame nutarime nurodomi:

19.1. Valstybės projektai, kuriuos rekomenduojama įtraukti į Valstybės projektų sąrašą, nurodant preliminarią projektų vertę;

19.2. ir (arba) Valstybės projektai, kurie įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą, nurodant preliminarią projektų vertę, t. y., projektai, kurie atitinka Aprašo nuostatas, tačiau kuriems nepakanka pagal planuojamą finansuoti Įgyvendinimo priemonę arba veiklą numatytos lėšų sumos; 

19.3. ir (arba) Valstybės projektai, kurių rekomenduojama neįtraukti į Valstybės projektų sąrašą, išdėstant rekomendacijų motyvus.

20. Į Valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukiami tik tie Valstybės projektai, kurie atitinka Aprašo 10 punkte nustatytus reikalavimus.

21. Jeigu strateginio planavimo dokumente (-uose) numatyta daugiau projektų ar projektų vykdytojų ir visiems projektams finansuoti neužtenka lėšų, į Valstybės projektų sąrašą jie įtraukiami šiuose dokumentuose nustatyta prioritetine tvarka. Ministerijos valdymo komiteto siūlymu (ESPKD atsakingas darbuotojas parengia protokolą) Švietimo ir mokslo ministras įsakymu priima sprendimą įtraukti arba neįtraukti į rezervinių projektų sąrašą projektą (-us), kuriam (-iems) finansuoti neužtenka lėšų. Švietimo ir mokslo ministrui nepritarus Ministerijos valdymo komiteto teikiamoms rekomendacijoms dėl projekto (-ų) įtraukimo į rezervinių projektų sąrašą, sąrašas grąžinamas Ministerijos valdymo komitetui pakartotinai svarstyti.

22. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į Valstybės projektų sąrašą priima Švietimo ir mokslo ministras. Švietimo ir mokslo ministrui nepritarus Ministerijos valdymo komiteto teikiamoms rekomendacijoms dėl projektų įrašymo į Valstybės projektų sąrašą, sąrašas grąžinamas Ministerijos valdymo komitetui pakartotinai svarstyti.

23. Valstybės projektų sąrašas tvirtinamas Švietimo ir mokslo ministro įsakymu pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintą formą. Vykdant jungtinę priemonę Valstybės projektų sąrašas tvirtinamas bendru, įgyvendinant jungtinę priemonę, dalyvaujančių ministerijų ministrų įsakymu. Įsakymo projektą rengia ESPKD atsakingas darbuotojas.

24. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašą, ESPKD atsakingas darbuotojas per 7 dienas jo duomenis suveda į Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014) ir per SFMIS2014 apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją kartu pateikdamas Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose numatytus dokumentus.  

25. Tuo atveju, kai SFMIS2014 funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, ESPKD atsakingas darbuotojas pateikia Valstybės projektų sąrašą ir (arba) kitus dokumentus įgyvendinančiajai institucijai raštu, kurį pasirašo ESPKD direktorius. Pradėjus veikti SFMIS2014 Valstybės projektų sąrašo duomenis į SFMIS2014 suveda ESPKD atsakingas darbuotojas.

26. ESPKD atsakingas darbuotojas, patvirtinus Valstybės projektų sąrašą, per 3 dienas informuoja apie tai ESPKD darbuotoją, atsakingą už informacijos patalpinimą svetainėje www.esinvesticijos.lt. Valstybės projektų sąrašas svetainėje www.esinvesticijos.lt patalpinamas per 7 dienas nuo jo patvirtinimo dienos.

 

III. SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS ir PAPILDYMAS

 

27. Valstybės projektų sąrašas keičiamas arba papildomas Ministerijos valdymo komiteto sprendimu šiais atvejais:

27.1. pasikeitus Veiksmų programai, Veiksmų programos priedui, Priemonių įgyvendinimo planui, strateginio planavimo dokumentų tikslams, uždaviniams ir (arba) jų įgyvendinimo priemonėms dėl tų Valstybės projektų, kurių finansavimo ir administravimo sutartys nėra pasirašytos;

27.2. įtraukiant į Valstybės projektų sąrašą naują Valstybės projektą.

28. Ministerijos valdymo komiteto sprendimas keičiant arba papildant Valstybės projektų sąrašą nereikalingas šiais atvejais:

28.1. iš įgyvendinančiosios institucijos ir (arba) pareiškėjo gavus pagrįstą prašymą dėl Valstybės projektų sąrašo keitimo, jeigu prašyme nurodytas keitimas nesusijęs su Aprašo 27.1 ir 27.2 papunkčiuose nurodytais atvejais;

28.2. įtraukiant į Valstybės projektų sąrašą projektą, kuris Ministerijos valdymo komiteto sprendimu buvo įtrauktas į rezervinių projektų sąrašą, jeigu įtraukimo į sąrašą metu projektas atitinka Aprašo 10 punkte įvardintus reikalavimus.

29. Sprendimas dėl Valstybės projektų sąrašo nėra keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43 punkte nurodytais atvejais.

30. Valstybės projektų sąrašo keitimas arba papildymas tvirtinami Švietimo ir mokslo ministro įsakymu. Įsakymo projektą rengia ESPKD atsakingas darbuotojas.

31. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašo keitimą arba papildymą, atliekami veiksmai, įvardinti Aprašo 24–26 punktuose.

32. Ministerijos patvirtintas Valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu Valstybės projektą bendrai finansuoti iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Galutinį sprendimą dėl Valstybės projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

IV. SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Pareiškėjų skundai dėl Valstybės projektų aprašymų vertinimo ir atrankos rezultatų nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

34. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susijusios su Valstybės projektų atranka, yra saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

35. Įsigaliojus naujiems teisės aktams, reglamentuojantiems Valstybės projektų atranką arba Aprašo 2 punkte išvardintų teisės aktų pakeitimams, Aprašas keičiamas, vadovaujantis naujomis teisės aktų nuostatomis.

36. Iki Aprašo pakeitimo Valstybės projektai planuojami vadovaujantis teisės aktų ir (arba) jų pakeitimų, įvardintų Aprašo 35 punkte, nuostatomis.

 

________________