Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl pritarimo pagėgių savivaldybės biudžetinių įstaigų 2018 metų finansų kontrolės būklės ataskaitai

 

2019 m. gegužės 31 d. Nr. T-86

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 10 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 14 d. nutarimo Nr. 470 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo įgyvendinimo ir Vidaus audito tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ 3.1 papunkčiu, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Pritarti Pagėgių savivaldybės biudžetinių įstaigų 2018 metų finansų kontrolės būklės ataskaitoms (pridedama).

2. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaidas Bendaravičius

 

PRITARTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2019 m. gegužės 31 d. sprendimu

Nr. T-86

 

 

Pagėgių savivaldybė

 

188746659, Vilniaus g.9 , Pagėgiai  8 (441) 57482 info@pagegiai.lt

________________________________________________________________________________

 

FINANSŲ KONTROLĖS BŪKLĖS ATASKAITA

 

2019-04-29 Nr. 1

Pagėgiai

 

Eil. Nr.

Bendri duomenys

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

Praėjusio ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

1.

Viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių arba jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų skaičius.

17

17

2.

Viešojo juridinio asmens patvirtintas pareigybių (etatų) skaičius.

140

148

3.

Viešajame juridiniame asmenyje dirbančių (dirbusių) valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius.

129

138

4.

Viešojo juridinio asmens buhalterijoje (struktūriniame padalinyje, tvarkančiame apskaitą) patvirtintas pareigybių (etatų) skaičius.

16

16

5.

Viešojo juridinio asmens buhalterijoje (struktūriniame padalinyje, tvarkančiame apskaitą) dirbančių (dirbusių) valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius.

16

16

 

Klausimai

 

Atsakymai

Pažymėkite ü

6.

Ar viešajame juridiniame asmenyje yra patvirtinta organizacinė struktūra?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

7.

Ar siekiant viešajam juridiniam asmeniui iškeltų strateginių ir kitų tikslų yra nustatoma rizika, galinti sutrukdyti šiuos tikslus pasiekti?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

8.

Jei taip, kaip ji yra vertinama (pažymėkite tinkamą variantą (variantus):

 

 

 

 

 

8.1.

rizika yra vertinama vadovaujantis auditų išvadomis ir rekomendacijomis;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

8.2.

rizika yra vertinama naudojantis rizikos vertinimo modeliais;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

8.3.

rizika yra vertinama kitais būdais.

 

Taip

ü

Ne

ٱ

9.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens sąskaitų planą?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

10.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens apskaitos politiką?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

11.

Ar nustatyta ir viešojo juridinio asmens vadovo patvirtinta naudojamų apskaitos registrų:

 

 

 

 

 

11.1.

forma;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

11.2.

turinys;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

11.3.

skaičius ?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

12.

Ar teisės aktų nustatyta tvarka parengtas ir viešojo juridinio asmens vadovo patvirtintas apskaitos dokumentų ir apskaitos registrų saugojimo tvarkos aprašas?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

13.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs asmenų, kuriems suteikta teisė rengti ir pasirašyti arba tik pasirašyti apskaitos dokumentus, sąrašą ir jų parašų pavyzdžius?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

14.

Ar paskirtas darbuotojas, kuris atlieka vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovo funkcijas jo atostogų, ligos metu?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

15.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens finansų kontrolės taisykles?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

16.

Ar jos parengtos atsižvelgus į:

 

 

 

 

 

16.1.

įstaigos veiklos pobūdį ir ypatumus;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

16.2.

organizacinę struktūrą;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

16.3.

veiklos riziką;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

16.4.

apskaitos ir informacinę sistemą;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

16.5.

turto apsaugos būklę?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

17.

Ar viešojo juridinio asmens finansų kontrolės taisyklės per ataskaitinį laikotarpį buvo keistos (papildytos)?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

18.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra paskyręs atsakingus už išankstinę, einamąją ir paskesniąją finansų kontrolę darbuotojus?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

19.

Ar viešojo juridinio asmens vadovas užtikrina, kad valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys finansų kontrolę, turi tinkamą kompetenciją atlikti jiems pavestas funkcijas?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

20.

Ar darbuotojų, atliekančių finansų kontrolę, pareigybių aprašymuose ir kituose vidaus dokumentuose yra aiškiai ir tinkamai apibrėžtos funkcijos, teisės, atsakomybė ir pavaldumas?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

21.

Ar vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas, vykdydamas išankstinę finansų kontrolę, pasirašydamas ūkinės operacijos dokumentus, parašu patvirtina, kad:

 

 

 

 

 

21.1.

dokumentai tinkamai parengti;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

21.2.

ūkinė operacija yra teisėta;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

21.3.

jai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

22.

Ar buvo atvejų, kai vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas atsisakė pasirašyti ūkinės operacijos atlikimo dokumentus?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

23.

Jei buvo nustatyta atvejų, kai vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas atsisakė pasirašyti ūkinės operacijos atlikimo dokumentus:

 

 

 

 

 

23.1.

ūkinė operacija nebuvo vykdoma;

 

Taip

0

Ne

0

23.2.

ūkinė operacija buvo vykdoma;

 

Taip

0

Ne

0

23.3.

ūkinė operacija buvo vykdoma rašytiniu vadovo pavedimu?

 

Taip

0

Ne

0

24.

Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta atvejų, kai atlikus ūkinę operaciją išaiškėjo, kad:

 

 

 

 

 

24.1.

ji buvo neteisėta;

 

Taip

ٱ

Ne

ü

24.2.

dokumentai buvo netinkamai parengti;

 

Taip

ٱ

Ne

ü

24.3.

ji buvo atlikta viršijant patvirtintas sąmatas ir neatitiko patvirtintų asignavimų?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

 

Komentarai.     2018 m. gruodžio 31 d. liko kreditorinis įsiskolinimas

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

25.

Jei per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta atvejų, kai atlikus ūkinę operaciją išaiškėjo šios ataskaitos 24 punkte nurodytos aplinkybės, kas juos nustatė:

 

 

 

 

 

25.1.

vidaus auditoriai;

 

Taip

0

Ne

0

25.2.

Valstybės kontrolės auditoriai;

 

Taip

0

Ne

0

25.3.

savivaldybės kontrolierius (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos specialistai);

 

Taip

0

Ne

0

25.4.

atestuoti auditoriai;

 

Taip

0

Ne

0

25.5.

viešojo juridinio asmens valstybės tarnautojai ar darbuotojai?

 

Taip

ü

Ne

0

26.

Ar viešajame juridiniame asmenyje atliekama kiekvienos ūkinės operacijos einamoji finansų kontrolė?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

27.

Ar, atliekant einamąją finansų kontrolę, viešajame juridiniame asmenyje buvo nustatyta neatitikimų ar klaidų?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

28.

Ar nustatyta atvejų kai, nesant galimybės ištaisyti nustatytų neatitikimų ar klaidų, raštu buvo informuotas viešojo juridinio asmens vadovas, nurodant neatitikimų ar klaidų atsiradimo priežastis?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

29.

Kokie sprendimai buvo priimti:

 

 

 

 

 

29.1.

ūkinė operacija nebuvo vykdoma;

 

Taip

0

Ne

0

29.2.

įvertinus sprendimo vykdymo sustabdymo pasekmes ar kitas aplinkybes, ūkinė operacija buvo vykdoma toliau;

 

Taip

0

Ne

0

29.3.

priimti kiti sprendimai?

 

Taip

0

Ne

0

 

Komentarai.

______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

30.

Ar vykdant paskesniąją finansų kontrolę buvo nustatyta neatitikimų ar klaidų ir numatyta priemonių jos metu nustatytiems trūkumams pašalinti?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

31.

Ar viešajame juridiniame asmenyje yra atskirtos išankstinės ir paskesniosios finansų kontrolės funkcijos?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

32.

Ar viešajame juridiniame asmenyje laikomasi finansų kontrolės taisyklėse nustatytų procedūrų?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

33.

Ar finansų kontrolės procedūros:

 

 

 

 

 

33.1.

ekonomiškos;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

33.2.

veiksmingos;

 

Taip

ü

Ne

ٱ

33.3.

funkcionuoja kaip vientisa sistema?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

34.

Ar finansinės ataskaitos sudarytos vadovaujantis Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

35.

Ar sudarant finansines ataskaitas turtas, įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos buvo įvertinti vadovaujantis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

36.

Ar viešojo juridinio asmens finansinėse ataskaitose teisingai rodomos finansavimo sumos, grynasis turtas bei pinigų srautai?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

37.

Ar viešajame juridiniame asmenyje yra paskirti už perduoto naudoti viešojo juridinio asmens turto naudojimo kontrolę atsakingi asmenys?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

38.

Ar su visais darbuotojais, įgaliotais saugoti turtą, yra sudarytos visiškos materialinės atsakomybės sutartys?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

39.

Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta tvarka inventorizuotas visas viešojo juridinio asmens turtas ir įsipareigojimai?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

40.

Ar inventorizacijos metu buvo nustatytų turto ir įsipareigojimų buhalterinės apskaitos duomenų ir faktiškai rastų jų likučių skirtumų?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

Komentarai.

_______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

41.

Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo viešojo juridinio asmens turto vagysčių arba netekimų ?

 

Taip

ٱ

Ne

ü

Komentarai. _______________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________

 

42.

Ar viešajame juridiniame asmenyje yra atskirtos turto apsaugos ir šio turto apskaitos funkcijos?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

43.

Ar viešajame juridiniame asmenyje pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus turi būti įsteigta vidaus audito tarnyba?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

44.

Ar viešajame juridiniame asmenyje yra įsteigta vidaus audito tarnyba?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

45.

Ar su Viešojo juridinio asmens finansų kontrolės būklės ataskaita susipažino Vidaus audito tarnybos vadovas?

 

Taip

ü

Ne

ٱ

46.

 

Kiti Finansų kontrolės būklės ataskaitos formoje nepaminėti svarbūs finansų kontrolės klausimai, pateikiami viešajam juridiniam asmeniui pavaldiems ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtiems viešiesiems juridiniams asmenims.

1.   UAB  „AVGO Group“ „Naujasis tarnybos įstatymas ir svarbiausi pasikeitimai valstybės tarnyboje nuo 2019-01-01, įstatymą įgyvendinantys teisės aktai“

2.   UAB „Factus SUM“ „Darbo apmokėjimo reforma ir pokyčiai po 2018-09-01“

3.   UAB „Žinių era“  „Biudžetinių įstaigų darbuotojų kasmetinės veiklos vertinimas, teisiniai ir procedūriniai aspektai“

4.   VŠĮ Lietuvos savivaldybių asociacijos Mokymo ir konsultavimo centras „ NE popieriniams dokumentams- TAIP elektroniniams dokumentams“

5.   Ekonominįs konsultacijos ir tyrimai, UAB „Ankstyvosios intervencijos modelis ir S.M.A.R.T. tėvystės socialinės rizikos veiksnių vertinimo metodika“

 

47.

Įvertinkite viešojo juridinio asmens finansų kontrolės būklę (labai gera, gera, patenkinama, silpna).

_____Gera______________________________________________________________________

 

48.

Pagal pateiktas viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų finansų kontrolės būklės ataskaitas, atliktus vertinimus ir turimus duomenis finansų kontrolės būklė įvertinta, iš viso 17 (nurodytas viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų skaičius turi atitikti įvertintų viešųjų juridinių asmenų skaičių), iš jų:

 

labai gera 0

gera 17

patenkinama 0

silpna 0

 

 

 

 

Lumpėnų seniūnijos seniūnė

laikinai einanti administracijos direktoriaus pareigas                                      Danguolė Mikelienė                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

R. Fridrikienė, (8 441) 70412

________________________________