Valstybės sienos apsaugos tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos

VADAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS VADO 2017 M. BIRŽELIO 16 D. ĮSAKYMO

NR. 4-306 „DĖL VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 16 d. Nr. 4-451

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado 2017 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 4-306 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

Tarnybos vadas                                                                                                     Rustamas Liubajevas

 

PATVIRTINTA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado 2017 m. birželio 16 d.

įsakymu Nr. 4-306

(Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie  Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vado 2020 m. gruodžio 16 d.

įsakymo Nr. 4-451

redakcija)

 

VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – tarnyba) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), pareiginės algos pastoviosios ir kintamosios dalies nustatymo (išskyrus darbuotojus, kurių pareigybės priskiriamos D lygiui), priemokų mokėjimo tvarką ir sąlygas.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo (toliau – įstatymas) nuostatomis.

 

II SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES NUSTATYMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

3. Darbuotojų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pareiginės algos koeficientais.

4. Pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

4.1. veiklos sudėtingumą (darbui atlikti reikalingi papildomi įgūdžiai, specialios žinios, užsienio kalbų mokėjimas ir kt.);

4.2. darbo krūvį (intensyvumas neviršijant nustatyto darbo laiko, nesuplanuojamos užduotys ir kt.);

4.3. atsakomybės lygį (aukštas atsakomybės lygis, t. y. darbuotojo veikla, nuolat susijusi su teisės aktų projektų, kitų dokumentų rengimu, teisės aktų aiškinimu ar išvadų teikimu, sprendimų priėmimu, apskaitos tvarkymo arba atsiskaitymų kontrole, biudžeto vykdymu ir finansinių ataskaitų sudarymu, Europos Sąjungos struktūrinių fondų priemonių planavimu, administravimu, pažeidimų kontrole, informacinių sistemų priežiūra ir apsauga ir kt.);

4.4. savarankiškumo lygį (funkcijoms atlikti savarankiškai pasirenkamas būdas ar metodas, priimami sprendimai ir kt.);

4.5. darbo funkcijų įvairovę (atliekama daugiau funkcijų, lyginant su kitais analogiškas funkcijas atliekančiais kvalifikuotais darbuotojais);

4.6. kitus funkcijoms atlikti svarbius kriterijus.

5. Siūlymus dėl A, B ir C lygio pareigybių pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų tarnybos vadui teikia Nuolatinė Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių ir kasmetinės veiklos vertinimo, priemokų skyrimo bei skatinimo komisija (toliau – komisija).

6. Komisija, atsižvelgdama į įstatymo 3 ir 4 priedus, tarnybai skirtus asignavimus darbo užmokesčiui, tarnyboje vykdomą darbo užmokesčio politiką, siūlo tarnybos vadui nustatyti rekomendacinius minimalius pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų dydžius tarnybos A ir B lygio specialistams bei C lygio kvalifikuotiems darbuotojams.

7. Tarnybos vadui pritarus komisijos siūlomiems rekomendaciniams koeficientams, skelbiant konkursą į laisvą pareigybę, priimant į darbą, perkeliant į kitas pareigas, pasikeitus profesinio darbo patirčiai, A, B lygio specialistams ir C lygio kvalifikuotiems darbuotojams minimalus rekomendacinis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas be atskiro svarstymo komisijoje.

8. Tiesioginis vadovas, siekdamas, kad pareigybei, dėl kurios skelbiamas konkursas, būtų nustatytas didesnis nei rekomendacinis minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas ir atsižvelgdamas į Aprašo 4 punkte nustatytus kriterijus, motyvuotu tarnybiniu pranešimu teikia komisijai siūlymą dėl pareigybei nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

9. Tiesioginis vadovas, siekdamas, kad naujai priimamam ar dirbančiam darbuotojui būtų nustatytas didesnis nei rekomendacinis minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas ir atsižvelgdamas į Aprašo 4 punkte nustatytus kriterijus, motyvuotu tarnybiniu pranešimu teikia komisijai siūlymą dėl darbuotojui nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

10. Komisija, gavusi tiesioginio vadovo tarnybinį pranešimą, pareigybei, dėl kurios skelbiamas konkursas, naujai priimamam ar jau dirbančiam darbuotojui pareiginės algos pastoviosios dalies dydį nustato vadovaudamasi Aprašo 4 punkte nustatytais kriterijais ir atsižvelgdama į pareigybės lygį, darbuotojo vadovaujamo ir/ar profesinio darbo patirtį. Vadovaujamo ir/ar profesinio darbo patirtis apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo vadovaujama įmonėms, įstaigoms, organizacijoms ir/ar jų padaliniams, dirbamas darbas, analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbui, arba vykdytos funkcijos, analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms.

11. Darbuotojai vadovaujamo ir/ar profesinio darbo patirtį, įgytą kitose darbovietėse, įrodančius dokumentus turi pateikti tarnybos padaliniui, atliekančiam personalo administravimo funkcijas. Nepateikusiems kitose darbovietėse įgytą patirtį įrodančių dokumentų, nustatant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą vertinama vadovaujamo ir/ar profesinė darbo patirtis, įgyta tarnyboje.

12. Komisija savo siūlymą dėl pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio nustatymo pareigybei, kuriai užimti organizuojamas konkursas, ar darbuotojui teikia tarnybos vadui. Tarnybos vadui pritarus, konkurso į darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigas skelbime nurodomas komisijos pasiūlytas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, o darbuotojui įsakymu nustatomas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.

13. Jei darbuotojui einant pareigas įvyksta struktūriniai ar organizaciniai pokyčiai, pasikeičia darbuotojo darbo krūvis ar kvalifikacija arba atsiranda kitų aplinkybių, dėl kurių būtina iš naujo įvertinti darbuotojui nustatytą pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tiesioginis darbuotojo vadovas, vadovaudamasis Aprašo 4 punkte nustatytais kriterijais, parengia ir pateikia komisijai naują siūlymą dėl darbuotojui nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydžio.

14. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas gali būti didinamas iki 100 procentų, įvertinus Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatytą atskirų profesijų trūkumą Lietuvos Respublikos darbo rinkoje ir atsižvelgiant į tarnybai skirtas lėšas darbo užmokesčiui.

 

III SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS KINTAMOSIOS DALIES NUSTATYMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

15. Darbuotojo pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal darbuotojui nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius bei gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

16. Pareiginės algos kintamoji dalis, atsižvelgiant į praėjusių metų veiklos vertinimą, nustatoma iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo ir gali siekti iki 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, išskyrus Aprašo 17 punkte nurodytus atvejus.

17. Ne didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies pareiginės algos kintamoji dalis, atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, gali būti nustatyta šiais atvejais:

17.1. darbuotojo priėmimo į darbą metu;

17.2. darbuotojui grįžus iš vaiko priežiūros atostogų.

18. Tiesioginio vadovo rašytiniu siūlymu, darbuotojo priėmimo į darbą metu ar darbuotojui grįžus iš vaiko priežiūros atostogų, komisija, atsižvelgdama į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, Aprašo 4 punkte nustatytus kriterijus, teikia tarnybos vadui siūlymą dėl pareiginės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo.

19. Jeigu pareigybei užimti organizuojamas konkursas, konkurso komisija posėdžio metu įvertina atrinkto pretendento profesinio darbo patirtį, dalykines savybes, įgūdžių bei specialių žinių turėjimą ir teikia tarnybos vadui siūlymą dėl kintamosios dalies nustatymo.

20. Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo metu pareiginės algos kintamoji dalis nustatoma vadovaujantis įstatymo nuostatomis.

21. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo veiklą labai gerai, gerai, patenkinamai ar nepatenkinamai, komisijai teikia vertinimo išvadą su atitinkamu įstatymo 14 straipsnio 10 dalyje nurodytu siūlymu.

22. Komisija, nagrinėdama ir vertindama darbuotojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą, turi teisę į komisijos posėdį kviesti pokalbiui vertinamą darbuotoją ir (ar) darbuotojo tiesioginį vadovą.

23. Komisija, išnagrinėjusi ir įvertinusi darbuotojų tarnybinės veiklos vertinimo išvadas ir jose pateiktus tiesioginių vadovų siūlymus, priima sprendimą dėl konkretaus kintamosios dalies dydžio nustatymo darbuotojui ir teikia siūlymą tarnybos vadui. Tarnybos vadui pritarus, darbuotojams nustatomas kintamosios dalies dydis (procentas nuo pastoviosios dalies).

24. Pareiginės algos kintamoji dalis darbuotojams nustatoma iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo.

25. Perkėlus darbuotoją į kitas pareigas tarnyboje, pareiginės algos kintamosios dalies procentinis dydis, nustatytas už praėjusių metų veiklos vertinimą, išlieka iki kito darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo.

 

IV SKYRIUS

PRIEMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

26. Darbuotojams priemokos gali būti mokamos šiais atvejais:

26.1. už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme ir suformuluotų raštu, vykdymą;

26.2. už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo trukmės;

26.3. už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito darbuotojo funkcijas.

27. Esant Aprašo 26.1–26.2 papunkčio pagrindams, tiesioginis darbuotojo vadovas teikia tarnybinį pranešimą komisijai. Tarnybiniame pranešime turi būti konkrečiai nurodyta, už kokį papildomą darbo krūvį arba už kokių papildomų pareigų ar užduočių atlikimą siūloma skirti priemoką, nurodant konkretų terminą.

28. Komisija, išnagrinėjusi tarnybinį pranešimą, teikia tarnybos vadui siūlymus dėl priemokos dydžio ir mokėjimo termino.

29. Esant Aprašo 26.3 papunkčio pagrindui, tiesioginis darbuotojo vadovas teikia tarnybinį pranešimą tarnybos vadui ar jo įgaliotam asmeniui. Priemoka už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito darbuotojo funkcijas, skiriama tarnybos vado įsakymu be svarstymo komisijoje. 

30. Priemokos, neviršijant tarnybai darbo užmokesčiui skirtų lėšų, gali būti skiriamos iki 30 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

31. Tarnybos vadui pritarus komisijos siūlymui, tarnybos Ekonomikos, strateginio planavimo ir apskaitos valdyba (toliau – ESPAV) rengia įsakymą dėl priemokų skyrimo, priemokos dydžio ir (ar) mokėjimo termino pakeitimo ar mokėjimo nutraukimo.

32. Už darbuotojams pavestų papildomų pareigų ar užduočių vykdymo kontrolę atsakingas tiesioginis darbuotojo vadovas. Tiesioginis vadovas informuoja tarnybos ESPAV, kai išnyksta aplinkybės, dėl kurių buvo mokamos priemokos. Pasikeitus aplinkybėms, dėl kurių buvo nustatyta priemoka, tarnybos vado ar jo įgalioto asmens įsakymu priemokos dydis ir (ar) mokėjimo terminas gali būti pakeistas arba mokėjimas nutrauktas.

33. Darbuotojo priemokų ir pareiginės algos kintamosios dalies suma negali viršyti 60 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Sprendimai, priimti vadovaujantis šiuo Aprašu, gali būti skundžiami Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos individualių tarnybinių ginčų nagrinėjimo komisijai, Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________